Wat heb jij ook alweer??quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:14 schreef Goover het volgende:
[..]
Het is bijna mijn gitaar, alleen dan _net_ even anders. (en net 1 prijsklasse hoger)
nee, metalen bak, voor een overgroot deelquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:06 schreef Dribbel_ het volgende:
dat is toch net zo goed plastic ?
Ik wist niet dat je op een gele kikker kon spelenquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:45 schreef Goover het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Epiphone Les Paul Special II (199,-)
En die ik zie is een SG ofzo? (240,- ofzo?)
Geen bier voor jou danquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:13 schreef bloempjuh het volgende:
Lieve schatten, helaas voor jullie kom ik niet eens in de buurt van de Mount Everest. Ik ga naar Kroatië (Wizz Air, die je een extra zitplaats aanrekenen als je een gitaar mee wil sjouwen) en daarna over land terug (backpack, gitaar, het goede leven..)
maar steviger geimplementeerd dan bij andere pedalen van goedkopere prijsklassenquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
maar de stampknopjes zijn van plastic
Ga gewoon lekker vakantie vieren en kijk onderweg of je ergens goedkoop een gitaar kan scoren...quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:13 schreef bloempjuh het volgende:
Lieve schatten, helaas voor jullie kom ik niet eens in de buurt van de Mount Everest. Ik ga naar Kroatië (Wizz Air, die je een extra zitplaats aanrekenen als je een gitaar mee wil sjouwen) en daarna over land terug (backpack, gitaar, het goede leven..)
SG, kloptquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:45 schreef Goover het volgende:
[..]
[afbeelding]
Epiphone Les Paul Special II (199,-)
En die ik zie is een SG ofzo? (240,- ofzo?)
Dingen zijn gewoon kut. Punt. Klaar.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:27 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
maar steviger geimplementeerd dan bij andere pedalen van goedkopere prijsklassen [afbeelding]
tja, ieder zo zijn eigen ding he?quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dingen zijn gewoon kut. Punt. Klaar.
Multieffects
Nou, als ik ander hoor wat voor geluid je er uit haalt....quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:05 schreef Aresdreams het volgende:
Boss GT-8, stevig gebouwd
kan je redelijk hard/lomp op stampen (doe ik liever niet, ga er ook voorzichtig mee om)
quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, als ik ander hoor wat voor geluid je er uit haalt.... [afbeelding].
flauw he? [afbeelding]
Goede vraagquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:08 schreef Dribbel_ het volgende:
cd al af ?
Drums al opgenomen?quote:
Jammer dat Witch dit niet kan zeggenquote:
quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Drums al opgenomen?.
Overigens moeten jullie maar op onze site lezen hoe het er voor staat. Er staat net een Recording Diary van de zang..
en aangepast aan de hand van de opbouwende kritiekquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou, als ik ander hoor wat voor geluid je er uit haalt.....
flauw he?
ben toch best blij met mijn 19" unit andersquote:Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dingen zijn gewoon kut. Punt. Klaar.
Multieffects
Ach, heb gewoon wat een trauma opgelopen door een ex-gitarist van ons. Niemand en vooral hijzelf snapte er niks van, dus geluid was standaard altijd kut. Sinsdien beetje hekel aan die dingen ontwikkeld. Maar zolang iemand er goed mee om kan gaan en er een goed geluid uit weet te krijgen vind ik het bestquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
ben toch best blij met mijn 19" unit anders [afbeelding]
ik wil nog steeds een lichtkrant voor in de 3HE die ik nog vrij heb in mijn rack. En daar dan het beursnieuws op [afbeelding]
oke... dean die verder gat dan powerchords?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Deansensitized het volgende:
Hallo, ik ben Dean en ik heb een vraag.
Ik speel nu zo'n vier jaar gitaar, maar voel dat ik een beetje blijf hangen in dezelfde riffs en loopjes. Ik speel nu voornamelijk [99%] powerchords, maar wil mijn kennis en techniek wat uitbreiden. Nu leek het mij een leuk idee om wat met simpele blues dingetjes te beginnen [speel nu voornamelijk veel punk en simpele metal].
Jullie misschien tips en trucs en handigheidjes en wellicht simpele nummers om mee te beginnen?
En nummers met hele simpele solo's, hebben jullie daar ook tips voor?
Enge gedachte hèquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
oke... dean die verder gat dan powerchords?

little wing van hendrix ofzo is wel een klassieker die iedere gitarist moet kennen! net als stairway to heaven (hoe kut het nummer ook is, het is een klassieker!). denk dat wanneer je little wing kunt spelen je hoop nieuwe dingen bij geleerd hebt ook is het niet zo'n standaard saai blues nummerquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Deansensitized het volgende:
Hallo, ik ben Dean en ik heb een vraag.
Ik speel nu zo'n vier jaar gitaar, maar voel dat ik een beetje blijf hangen in dezelfde riffs en loopjes. Ik speel nu voornamelijk [99%] powerchords, maar wil mijn kennis en techniek wat uitbreiden. Nu leek het mij een leuk idee om wat met simpele blues dingetjes te beginnen [speel nu voornamelijk veel punk en simpele metal].
Jullie misschien tips en trucs en handigheidjes en wellicht simpele nummers om mee te beginnen?
En nummers met hele simpele solo's, hebben jullie daar ook tips voor?
Wat heb jij?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
ben toch best blij met mijn 19" unit anders![]()
ik wil nog steeds een lichtkrant voor in de 3HE die ik nog vrij heb in mijn rack. En daar dan het beursnieuws op
Tenzij je 5600,- ff over hebt voor een Roland TD-20, is de beste tip die ik je kan geven: Drumkit from Hell.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:58 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand zo nog een electronische drum met een grote jack output? zodat ik hem in mijn guitarport kan pluggen en zelf drums op kan nemen. of een andere goeie manier om een beetje realistische drums op te nemen.
verloop stekkertje?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:58 schreef Under_Score het volgende:
weet iemand zo nog een electronische drum met een grote jack output? zodat ik hem in mijn guitarport kan pluggen en zelf drums op kan nemen. of een andere goeie manier om een beetje realistische drums op te nemen.
ooit eens geprobeerd, maar ik kon er niet echt mee overweg. wat had je daar ook alweer precies voor nodig?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tenzij je 5600,- ff over hebt voor een Roland TD-20, is de beste tip die ik je kan geven: Drumkit from Hell.
wat is een beetje een redelijke drummachine dan? en welk soort verloop stekker heb ik daarvoor nodig?quote:verloop stekkertje?
Clapton is vaak redelijk gemakkelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:54 schreef Deansensitized het volgende:
Nooit [ afbeelding ]
Maar niemand tips? SRV? BB King? Johnny B Goode?
Little Wing lijkt me wel een moeilijke voor iemand met alleen powerchord-ervaring. De solo van Nothing Else Matters is trouwens lekker gemakkelijk (hoewel geen blues). De intro-solo van Wish You Were Here van Pink Floyd is ook erg gemakkelijk!quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:57 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
little wing van hendrix ofzo is wel een klassieker die iedere gitarist moet kennen! net als stairway to heaven (hoe kut het nummer ook is, het is een klassieker!). denk dat wanneer je little wing kunt spelen je hoop nieuwe dingen bij geleerd hebt ook is het niet zo'n standaard saai blues nummer
tja, ik ben geen aziaat he?quote:
Volgens mij zijn dat wel allemaal nummers waarbij het lastig is om 'het gevoel' goed te krijgen, zo makkelijk is Clapton wat dat betreft niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Clapton is vaak redelijk gemakkelijk.
[..]
Little Wing lijkt me wel een moeilijke voor iemand met alleen powerchord-ervaring. De solo van Nothing Else Matters is trouwens lekker gemakkelijk (hoewel geen blues). De intro-solo van Wish You Were Here van Pink Floyd is ook erg gemakkelijk!
Mja, de akkoorden van bv. Old Love zijn niet zo moeilijk. Dan klinkt het al snel best aardig, net als Little WIng. En veel simpelere solo's van WYWH zijn er toch niet denk ik.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:22 schreef Cynic het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat wel allemaal nummers waarbij het lastig is om 'het gevoel' goed te krijgen, zo makkelijk is Clapton wat dat betreft niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |