abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:10:13 #121
136283 knars
Teethgrinder
pi_56736998
Vond net een geinig filmpje van Koot & Bie over Sjon de alleenstaande voetbalvandaal die het maar zwaar heeft om in z'n eentje een trein te verbouwen. Nu kan het aan mij liggen, maar ik kan niet horen welk station er wordt omgeroepen. Uiteindelijkstapt hij uit op een station wat ik ook niet helemaal kan plaatsen.

De omgeroepen stationsnaam doet me ergens denken aan Wilgenplas, maar het station juist weer niet. Ik vermoed wel dat het op de Hofpleinlijn is opgenomen.

iemand die me hier meer over kan vertellen?

Filmpje!
pi_56737131
Hilversum Sportpark.

Geen idee wat er nou uiteindelijk omgeroepen wordt, dat is idd zeer onduidelijk, maar waar hij uitstapt is definitely Hilversum Sportpark.

[ Bericht 40% gewijzigd door Dr_Flash op 14-02-2008 22:25:26 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:29:10 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56737431
Koot en Bie namen volgens mij bijna alles op in de omgeving van Hilversum. Briljante TV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56737495
er is ook nog ergens zoeen filmpje van Koot als Krities AVRO-lid, die met een 2e klas kaartje met 1e klas comfort naar een ledenvergadering van de AVRO reisde, en allemaal zooi uit zijn tas trok, een deken, een burolamp weet ik het en uiteindelijk werd hij in Zwolle wakker terwijl hij naar Utrecht moest of zo

filmpje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:38:58 #125
136283 knars
Teethgrinder
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:49:58 #126
136283 knars
Teethgrinder
pi_56737911
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
er is ook nog ergens zoeen filmpje van Koot als Krities AVRO-lid, die met een 2e klas kaartje met 1e klas comfort naar een ledenvergadering van de AVRO reisde, en allemaal zooi uit zijn tas trok, een deken, een burolamp weet ik het en uiteindelijk werd hij in Zwolle wakker terwijl hij naar Utrecht moest of zo

filmpje
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:10:10 #127
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_56739524
Leuke filmpjes.
quote:
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Misschien vroeger?
Ben vanavond naar Zoetermeer-Oost geweest om een CPU op te halen. Zoetermeer-Oost

Ik ben trouwens ooit op een rangeerterrein in Wrocław 's nachts wakker geworden, zonder locomotief en zonder andere wagons!

En op en neer van Eindhoven naar Breda terwijl ik naar Tilburg moest
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_56745698
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.

We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc

Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo .

Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM

Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.

Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E

We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)

Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0

Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
pi_56754227
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef knars het volgende:
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Klopt ja, kan inderdaad niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 18:15:46 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56754666
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, kan inderdaad niet.
kan wel, via utrecht-arnhem-zutphen-deventer-zwolle
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 15 februari 2008 @ 18:40:57 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56755107
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, kan inderdaad niet.
Huh? Je kunt toch in Hilversum linksaf richting Amersfoort en dan zo rechtdoor naar Zwolle? Alleen vanaf Sportpark werkt niet, maar dan stopt dan ook geen trein naar Zwolle.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56755122
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:15 schreef dennistd het volgende:
kan wel, via utrecht-arnhem-zutphen-deventer-zwolle

Nee, hij komt vlak voor Zwolle over de IJsselbrug, dat kan alleen als je uit Amersfoort komt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56755155
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:40 schreef Duvel het volgende:
Huh? Je kunt toch in Hilversum linksaf richting Amersfoort en dan zo rechtdoor naar Zwolle? Alleen vanaf Sportpark werkt niet, maar dan stopt dan ook geen trein naar Zwolle.
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 18:45:07 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56755213
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
Nee, dat kan niet inderdaad. Tenminste: niet op een normale manier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56755246
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
Utrecht - Arnhem - Winterswijk - kopmaken in Zutphen - door Zwolle heen rijden - keren op Wezep, en dan terug Zwolle binnen rijden, dan kan het. Maar dat strookt dan weer niet met het feit dat hij zich in (elektrisch) treinstel 821 bevindt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 18:58:11 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56755532
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_56755570
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle


We gaan stel 821 een keer afhuren voor een meet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 20:07:33 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56757278
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle
Dat kan veel sneller. Gewoon van Utrecht naar Baarn laten rijden, daar kopmaken en richting Zwolle gaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56757999
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef knars het volgende:

[..]

In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Zou theorethisch kunnen gebeurden door de materieel omloop , maar niet echt logisch. Maar is het zelfde als Utrecht - Dordrecht zonder over te stappen als reis advies!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:45:08 #140
136283 knars
Teethgrinder
pi_56758200
Het kan nog sneller: na Ut kop laten maken op ede wageningen, kippenlijn pakken, kop op amersfoort, dan naar zwolle. Maar dan nog heeft er nooit een reizigerstrein op die manier gereden vanaf hilversum

En zoetermeer oost... Tsja...
pi_56758202
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:
Maar is het zelfde als Utrecht - Dordrecht zonder over te stappen als reis advies!
Neuh, dat is nog iets logischer vind ik hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56758230
Wat een heerlijke dag vandaag En wat een mooie dag voor een ritje. Ik moest toch al vroeg de baan op, niewaar? Zo vond ik mezelf terug in de IC van 8:03 vanuit Utrecht Centraal naar Rotterdam. Een bedrijfsmatig ritje naar Delft Zuid, alwaar ik examen had. Ik heb het bijna gehaald Maar toen was het dus pas 12 uur, en het zonnetje scheen. Nou, eerst maar even de declarabele kilometers verzilveren met een tikje terug naar Utrecht.

Hmm, en dan... dan heb je nog wat "werk" te doen

Allereerst nam ik bus 140 van Utrecht naar Uithoorn, waar nog een mooi bordje te scoren zou moeten zijn. En jawel 8)



Het bleek trouwens dat daar ook nog een Sikje (de 238) on static display stond.



Helaas ging de kroeg die tegenwoordig in het stationsgebouw gevestigd is, pas om drie uur open (en het was kwart over twee) dus daar ga je niet op wachten natuurlijk. Ik spurtte met kwieke schreden (echt waar) de busbaan over om nog net lijn 142 naar het Uithoornse busstation te kunnen nemen. In Uithoorn bleek dat er maar bar weinig veranderd was aan het busstation, sinds dat (okt 2002-sep 2003) dagelijkse kost was voor mij.



Wel heb ik daar een aantal best redelijk glimmend gepoetste bussen op de foto kunnen zetten, waaronder deze MAN.



Nog mooier en nog nieuwer was alleen de Citaro Evolution (of weet ik het, een volgende generatie iig) van het Schiphol Sternet



Die bus blijkt voorzien te zijn van allerlei nieuwerwetsigheden zoals videoschermen met NUTTIGE informatie, videoschermen die WERKEN überhaupt :shock: (Arriva Waterland, leest u mee?)
En het mooiste vond ik nog wel dat er speciale doelgroepstoelen in die bus zaten, waarvan de bekleding aangaf dat deze twee stoelen alleen bestemd waren voor

* Mannen met een stok;
* Mensen met een dikke buik; en
* Vrouwen met een stuk in hun kraag.



Hoe het ook zij: Ik ben nog even in die bus blijven zitten ondanks dat het lijnnummer wijzigde in 197 bij Schiphol P30, want ik moest naar Schiphol Plaza. Daar aangekomen kon ik net één van de oudste treinstellen van NS, Plan T 511, zien wegrijden als stoptrein naar Hilversum. Gelukkig kwam een kleine 10 minuten later ICMm 4012 aanrijden, waarmee ik niet alleen Hilversum bereikte, maar ook onderweg die Plan T op een rondje wist te zetten. (dat hoort namelijk zo )

Wat ik in Hilversum te zoeken had? Nou, bijvoorbeeld dit:



Zulke dingen zijn altijd erg grappig voor de gevorderde bordjesschieter. Maar de werkelijke reden was dat ik me voorgenomen had om nog deze week eens te gaan kijken hoe het stond met de ontvlechting van station Baarn. Wel: De perronwanden (van het nieuw aan te leggen spoor 4) staan er. En er ligt zand achter. Verder nog niet veel.



Daarna ben ik via de Soestboog weer terug naar Utrecht gereden, waar ik in de vrijdagmiddagspits een dubbelgelede NewAGG300 voor mezelf alleen had 8)


Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 20:50:48 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56758352
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:45 schreef knars het volgende:
Het kan nog sneller: na Ut kop laten maken op ede wageningen, kippenlijn pakken, kop op amersfoort, dan naar zwolle. Maar dan nog heeft er nooit een reizigerstrein op die manier gereden vanaf hilversum

En zoetermeer oost... Tsja...
Ik denk dat dat toch langzamer is dan in mijn voorstel, omdat de kippenlijn nu niet bepaald een snel lijntje is
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 februari 2008 @ 20:54:41 #144
136283 knars
Teethgrinder
pi_56758451
Hmmm, volgens mij heb je gelijk

@Fles: Heb een tijdje gecarpoold met twee collega's, we reden vaak een deel van de oude Haarlemmermeerspoorlijn vanaf Alphen tot Aalsmeer. Er staan nog een hoop mooie statiosngebouwen daar, al is het verschrikkelijk zonde dat juist Alphen a/d Rijn zelf neergehaald is.
pi_56758499
ja, Aalsmeer staat er nog wel, daar moet ik ook nog en keertje heen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:43:03 #146
136283 knars
Teethgrinder
pi_56759650
Aalsmeer en Aarlanderveen en Nieuwveen en De Kwakel ja

Blijf het bijzonder vinden dat er zoveel asfalt van provinciale wegen door de polder in feite gewoon op een oude spoordijk is gekwakt.
  Redactie Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 22:26:53 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56760801
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat kan veel sneller. Gewoon van Utrecht naar Baarn laten rijden, daar kopmaken en richting Zwolle gaan
maar bij mijn route kan de machinist blijven zitten, die is namelijk zonder kopmaken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 22:37:26 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56761098
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:26 schreef dennistd het volgende:

[..]

maar bij mijn route kan de machinist blijven zitten, die is namelijk zonder kopmaken
Dan ken ik er ook nog wel een

Utrecht - Arnhem - Deventer - Amersfoort - Schiphol - Leiden - Woerden - Breukelen - Amsterdam Bijlmer Arena - Goederenboogje richting Diemen Zuid - Hilversum - Amersfoort - Zwolle
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:16:27 #149
202886 seinhuis
elke dag htn - ut
pi_56762081
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijke dag vandaag En wat een mooie dag voor een ritje. Ik moest toch al vroeg de baan op, niewaar? Zo vond ik mezelf terug in de IC van 8:03 vanuit Utrecht Centraal naar Rotterdam. Een bedrijfsmatig ritje naar Delft Zuid, alwaar ik examen had. Ik heb het bijna gehaald Maar toen was het dus pas 12 uur, en het zonnetje scheen. Nou, eerst maar even de declarabele kilometers verzilveren met een tikje terug naar Utrecht.

Hmm, en dan... dan heb je nog wat "werk" te doen

Allereerst nam ik bus 140 van Utrecht naar Uithoorn, waar nog een mooi bordje te scoren zou moeten zijn. En jawel 8)

[ afbeelding ]

Het bleek trouwens dat daar ook nog een Sikje (de 238) on static display stond.

[ afbeelding ]

Helaas ging de kroeg die tegenwoordig in het stationsgebouw gevestigd is, pas om drie uur open (en het was kwart over twee) dus daar ga je niet op wachten natuurlijk. Ik spurtte met kwieke schreden (echt waar) de busbaan over om nog net lijn 142 naar het Uithoornse busstation te kunnen nemen. In Uithoorn bleek dat er maar bar weinig veranderd was aan het busstation, sinds dat (okt 2002-sep 2003) dagelijkse kost was voor mij.

[ afbeelding ]

Wel heb ik daar een aantal best redelijk glimmend gepoetste bussen op de foto kunnen zetten, waaronder deze MAN.

[ afbeelding ]

Nog mooier en nog nieuwer was alleen de Citaro Evolution (of weet ik het, een volgende generatie iig) van het Schiphol Sternet

[ afbeelding ]

Die bus blijkt voorzien te zijn van allerlei nieuwerwetsigheden zoals videoschermen met NUTTIGE informatie, videoschermen die WERKEN überhaupt :shock: (Arriva Waterland, leest u mee?)
En het mooiste vond ik nog wel dat er speciale doelgroepstoelen in die bus zaten, waarvan de bekleding aangaf dat deze twee stoelen alleen bestemd waren voor

* Mannen met een stok;
* Mensen met een dikke buik; en
* Vrouwen met een stuk in hun kraag.

[ afbeelding ]

Hoe het ook zij: Ik ben nog even in die bus blijven zitten ondanks dat het lijnnummer wijzigde in 197 bij Schiphol P30, want ik moest naar Schiphol Plaza. Daar aangekomen kon ik net één van de oudste treinstellen van NS, Plan T 511, zien wegrijden als stoptrein naar Hilversum. Gelukkig kwam een kleine 10 minuten later ICMm 4012 aanrijden, waarmee ik niet alleen Hilversum bereikte, maar ook onderweg die Plan T op een rondje wist te zetten. (dat hoort namelijk zo )

Wat ik in Hilversum te zoeken had? Nou, bijvoorbeeld dit:

[ afbeelding ]

Zulke dingen zijn altijd erg grappig voor de gevorderde bordjesschieter. Maar de werkelijke reden was dat ik me voorgenomen had om nog deze week eens te gaan kijken hoe het stond met de ontvlechting van station Baarn. Wel: De perronwanden (van het nieuw aan te leggen spoor 4) staan er. En er ligt zand achter. Verder nog niet veel.

[ afbeelding ]

Daarna ben ik via de Soestboog weer terug naar Utrecht gereden, waar ik in de vrijdagmiddagspits een dubbelgelede NewAGG300 voor mezelf alleen had 8)

[ afbeelding ]
Enjoy
Moi verslag Dr.Dles
Tevens, zullen we nog een kerel samen op stap gaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door seinhuis op 15-02-2008 23:22:43 ]
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:18:19 #150
202886 seinhuis
elke dag htn - ut
pi_56762123
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:41 schreef thats-me het volgende:
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.

We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc

Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo .

Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM

Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.

Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E

We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)

Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0

Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
Je dit hebt ook op OHHIH geplaats
Tevens; moi verslag.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 23:21:39 #151
202886 seinhuis
elke dag htn - ut
pi_56762207
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 14:27 schreef seinhuis het volgende:
[ afbeelding ]
Hier alweer deel ### in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLI, XLII, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX, L, LI, LII, LIII, LIV, LV, LVI, LVII, LVIII, LIX, LX, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII, LXIX, LXX, LXXI, LXXII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI, LXXVII, LXXVIII, LXXIX, LXXX, LXXXI, LXXXII, LXXXIII, LXXXIV, LXXXV, LXXXVI, LXXXVII, LXXXVIII, LXXXIX, XC, XCI, XCII, XCIII, XCIV, XCV, XCVI, XCVII, XCVIII, XCIX, C.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


[ afbeelding ]
Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

[ afbeelding ]
Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


[ afbeelding ]

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

[ afbeelding ]
Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


[ afbeelding ]
De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


[ afbeelding ]
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

[ afbeelding ]
Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


[ afbeelding ]
vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

[ afbeelding ]
Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

[ afbeelding ]

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Ik weet niet welke beheerer mei openings toppik heeft geverandert, maar ik vind deze veel moier dan mei bericht.

Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
pi_56762245
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:21 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Ik weet niet welke beheerer mei openings toppik heeft geverandert, maar ik vind deze veel moier dan mei bericht.

Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Ik durf te wedden dat een moderator nu gaat optreden... probeer aub normaal nederlands te tikken!
pi_56762271
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:18 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Je dit hebt ook op OHHIH geplaats
Tevens; moi verslag.
Goed gezien , Dank je
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 februari 2008 @ 23:45:21 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56762841
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:41 schreef thats-me het volgende:
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.

We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc

Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo .

Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM

Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.

Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E

We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)

Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0

Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
Had het verslag eerder vandaag over het hoofd gezien, maar ik vind ik mooi om de vorderingen te Almelo te zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56764266
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 23:21 schreef seinhuis het volgende:

[..]

Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Hangt er van af. Als jij die grapjurk bent die altijd onze BT 'leent', dan wel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 16 februari 2008 @ 09:53:09 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56766325
Ik vond onderstaande foto in mijn doos-met-nog-in-te-plakken foto's. Ik heb 'm ooit van iemand gekregen, die foto, maar ik weet niet wat het is. Een bus ja. Met een schildering van een trein erop. Een bus met het stuur rechts zo te zien, mits links de voorkant is... Wie kent dit ding?

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56766556
Wat een ding
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:00:24 #158
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56767966
Sommigen hier zullen er niet rouwig om zijn, maar toch is het wel jammer, HOV-RN kondigt het einde aan een groot deel van Plan T.
quote:
Vanaf april van dit jaar zullen de eerste Plan T’s het einde van hun revisietermijn bereiken. In april zal het eerste stel buiten dienst gaan, in juni gevolgd door nog eens drie. In september volgt het vijfde stel en in december gaan tegelijk vier treinstellen aan de kant. Het is niet meer mogelijk de levensduur van deze treinstellen te verlengen: alle ‘remcontrolebeurten’ zijn voor deze treinstellen dan opgesoupeerd. In april, juni en december 2009 volgen respectievelijk twee, drie en één treinstel.
Samengevat: de eerste 9 stuks gaan er dit jaar nog uit, volgend jaar nog eens 6.
pi_56769161
Ik behoor waarschijnlijk tot één van de weinigen die het jammer vinden, aangezien ik het interieur van de Plan T erg weet te waarderen i.t.t. de Plan V. Want in de Plan T heb je tenminste normale (krappe) stoeltjes, terwijl je in Plan V geforceerd in een bankje zit te hangen met zicht op andere treinreizigers (personal space, anyone?).

Wat gaat er voor de Plan T’s in de plaats komen?

Extra ICB maakt VIRM vrij voor Zwolle – Nijmegen, waarop die Plan V’s de terzijde gestelde Plan T’s gaan vervangen? Want de nieuwe stoptreinen komen nog niet binnen afzienbare tijd (om Plan T direct te vervangen).

En een museumstel is vast nog niet gereserveerd?



Plan T, ik hou van jou, ik kan niet leven zonder jou!

pi_56771100
Volgens mij is dit hem.

Een trein in de 3600 doet er ongeveer (vanaf het moment dat ie in Zwolle begint te rijden tot aan het moment dat ie in Nijmegen begint terug te rijden, dus met keertijd) van Zwolle naar Nijmegen 1.5 uur over. Aangezien er elk half uur een trein moet rijden, moeten er in Zwolle dus 3 klaar staan (3x .5 = 1.5 uur) en in Nijmegen dus ook drie (want na 1.5 is de trein dan bij het eindstation, en kan terug rijden). In totaal heeft men dan drie treincombinaties in Nijmegen nodig, en drie in Zwolle.

Volgens planning rijden ze met drie stellen, dus zijn er in totaal 3 x 6 = 18 Plan V-stellen nodig. Samen hebben deze een capaciteit van 36 bakken.

Hoeveel bakken gaan er nu buiten dienst? Dat zijn er 9 x 4 = 36 bakken Plan T.

Dus in theorie zouden die 36 bakken Plan V van de 3600 nipt de 36 bakken Plan T kunnen vervangen. Dan klopt het ook met het materieel”geschuif” van “nieuw” ICB maakt VIRM vrij voor de 3600, en die Plan V maakt het mogelijk om de Plan T buiten dienst te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')