Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:13 |
Hier alweer deel 91 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht. Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven. Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mari�nberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint. Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden. Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken. Naar de NS Treinen Wiki >> Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen: Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! </pre> [[Categorie:OP]] [ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 11-11-2007 20:04:03 ] | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:14 |
deeltjes 89 en 90 mogen ook erbij in de wiki. En nog steeds geen protos bij CXX? | |
ArthurvanderVelden | zondag 11 november 2007 @ 18:15 |
quote:Na dat valt wel mee hoor Zug . Ik heb me teringoed vermaakt , en het wedstrijdelement wat er aan vastgekleefd zat moest voor mij niet zo. Waar ik me wel aan stoor is dat gekleurde beeld wat er neergezet wordt van prorail Mannen, uitdaging, oh wat zijn we toch goed... Dat soort... | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:16 |
Ach tegenovergesteld van de zeikerige reiziger, vind ik dat ProRail best eens wat meer respect verdiend. Het gaat af en toe wel eens fout ja, maar daarentegen is al dat onderhoud wel nodig, zodat jij en ik morgen weer naar ons werk of studie kunnen. | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:17 |
quote:Ja, en dat snap ik dus niet Mannen, uitdaging, okee. Maar dat je na anderhalf jaar voorbereiding "opeens" nog zoveel "onverwachte verrassingen" tegengekomen bent, sorry hoor, maar dan sta je te klunzen | |
von_Preussen | zondag 11 november 2007 @ 18:17 |
Zuggie, om nog eventjes op je vorige reactie terug te komen. Dat is correct Zug-Chef, maar ik vind het een machtig gevoel om d.m.v. de beweging van een spier zelf controle uit te oefenen over zoveel kracht. Dus het gevoel dat jij “in charge” bent van al die Pk’s, das geweldig (en ze te gebruiken natuurlijk ook). Dat kan dan in de trein weer niet (helaasch). Het zou me namelijk ook machtig lijken om eens zelf met een locomotief een stukje te kunnen rijden. Ik moet trouwens voor mijn studie een internship doen bij een bedrijf, ik zat te denken om dat mischien bij Railion in Mainz te proberen. Kijken of ik me dan bij het tractie-departement in kan slijmen zodoende een ritje (o.l.v. een ervaren iemand) los te slijmen. Officieel kan dat natuurlijk niet, maar als je achter het protocol om zaken probeert te regelen wil het wel eens lukken. | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:17 |
quote:ja, 163 weekends op rij inderdaad, omdat WIE het onderhoud aan het spoor 30 jaar lang heeft laten versloffen? | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:17 |
quote:Hmm ik ga me NU maar eens bezighouden met de OP, ook nieuwe betere foto's enzo | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 18:26 |
quote:De staat der Nederlanden plus de voorlopers van ProRail. Kabinet na kabinet heeft bezuinigd op onderhoud. Focus op nieuwbouw, en pas onderhouden als het dreigt stuk te gaan. En dat moment dan niet goed inschatten. [ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 11-11-2007 19:12:05 ] | |
racing-weirdo | zondag 11 november 2007 @ 18:26 |
welke snelheid haalt de eursotar in zuid-engeland??? waar ze rijden met de derde rail??? | |
von_Preussen | zondag 11 november 2007 @ 18:27 |
quote:Prorail bestaat pas sinds 1995, dus je bedoelt vast dat de Nederlandse overheid het onderhoud jarenlang heeft laten versloffen toen de NS nog een staatsbedrijf was. Je ziet precies hetzelfde met het snelwegennet, dat wordt weliswaar onderhouden, maar is ook volledig ontoereikend. En nu mag Prorail een ontzettende inhaalslag m.b.t. het onderhoud gaan maken, terwijl er ook nog eens een hele vervoersgroei met dito uitbreiding van de infrastructuur plaatsvind (dat wil echter niet wegnemen dat Prorail zo af en toe ook dingen zelfstandig verneukt). Trouwens, je zit nu wel zo te huilen over de fouten van Prorail, maar als ik aan de buitendienstelling bij Harmelen denk dan is schijnbaar alles goed gegaan toen (ik heb niets gehoord over grote vertragingen op Maandagochtend). | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 18:33 |
quote:Het lijkt nu alsof ProRail de boel zomaar heeft overgenomen en nu de schade van anderen moet inhalen. Wat je wel moet bedenken is dat wat nu ProRail is, gewoon de onderhoud en beheertak van de NS is die onder een andere naam verder is gegaan. Daar aan vooraf is NS eerst grondig gereorganiseerd, waarbij de onderhoudsbedrijven uiteindelijk aan de aannemers zijn overgedaan, en het beheer via een aparte NS-taakorganisatie een overheids-BV geworden is. Maar in feite is het een ander naampje voor steeds het zelfde. Al met al overigens steeds door de overheid gefinancierd, en ook de overheid heeft gefaald door steeds minder geld ter beschikking te stellen. quote:Dat komt ook vast nog wel terug in dit geweldige tv-programma. | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:35 |
quote:Ja, kom, we geven het gauw een andere naam, dan is iedereen onschuldig. Kom op zeg. Maar goed, misschien moet je mijn mening over prorail maar niet meer als objectief beschouwen, of zo. Ik weet inmiddels wat voor lui daar zitten, en wat voor dingen ze doen. Dat komt niet meer goed denk ik | |
ghizzer | zondag 11 november 2007 @ 18:41 |
Spanning Op Het Spoor is voor mij niet voor herhaling vatbaar. Ik vond er - zoals verwacht - geen ruk aan. | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:46 |
Zo OP is ietwat aangepast | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 18:49 |
quote:Bedankt, ziet er goed uit! | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:52 |
quote:Sorry, dan hebben jij en ik toch 2 compleet verschillende passies :-) Desalniettemin, succes in Mainz, dat is echt vet als je dat lukt quote:Thanx! | |
Willy84 | zondag 11 november 2007 @ 19:03 |
quote: Vond deze ook wel mooi: "Ja daar zaten bosjes, dus dat konden we niet zien" Er valt bij Prorail en zijn onderaannemers nog veel te verbeteren, dat moge duidelijk zijn. Aan de andere kant: Het is toch ook een flinke klus. Als je ziet wat daar aan de haak hangt en wat ze in zo'n korte tijd toch maar klaar spelen. | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 19:12 |
quote:Die tukkerlint en die Veo-wad waren goed genoeg anders | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 19:38 |
Zo de OP is weer wat uitgebreid met wat actuele foto's enzo [ Bericht 96% gewijzigd door Zug-Chef op 11-11-2007 19:47:59 ] | |
sander89 | zondag 11 november 2007 @ 19:59 |
quote:Over Hoge hogesnelheidsspoorlijn 300km/h. Tegenwoordig rijden ze niet veel meer met derde rail omdat hogesnelheidsspoorlijn bijna af is, bij Londen rijden ze nu alleen nog een stukje volgens mij met derde rail. Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_Tunnel_Rail_Link | |
racing-weirdo | zondag 11 november 2007 @ 20:20 |
quote:en wat is de mx snelheid die je kunt bereiken met een derde rail??? | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 20:22 |
quote:hangt er een beetje vanaf hoeveel spanning erop staat he | |
sander89 | zondag 11 november 2007 @ 20:36 |
quote:Hangt van meerdere dingen af maar als het spoor het toelaat kan die wel 80/100 km/h halen denk ik. Ze zullen niet lang meer rijden op de derde rail want 14 nov(over 3 dagen ) word laatste stuk hogesnelheidsspoorlijn in gebruik genomen, dan kunnen ze tot eindpunt London St Pancras gewoon op bovenleiding rijden. Scheelt iedergeval aardig wat in hp. POWER (at the rail) Under 25 kV 50 Hz: 12200 kW (16400 hp) Under 3 kV DC: 5700 kW (7640 hp) Under 750 V DC third rail: 3400 kW (4560 hp) | |
racing-weirdo | zondag 11 november 2007 @ 20:39 |
100 maar??? en de spanning op de 3e rail kan niet groter ofzo??? | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 20:41 |
quote:Dat lijkt me niet ideaal 750 volt op een blank stuk ijzer waar je bij iedere overweg op kan gaan staan? Naah | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 20:47 |
Dat zou een hoop irritante mensen schelen in het leven | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 20:53 |
quote:Dat scheelt wel ja | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 21:03 |
Voor de nummertjes freaks onder ons, ICMm 4017 is sinds vandaag in dienst! | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 21:06 |
Ik heb de 4016 nog niet eens gezien | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 21:07 |
lol, n00b, je moet meer de hort op joh | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 21:16 |
quote:Zeg, een grap is leuk, maar er zijn GRENZEN jah | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 21:45 |
quote:Het contact tussen de sleepschoen en de rail vormt de beperking. Kijk, 750 of 1500V maakt niet zoveel uit: van beide kun je uitstekend doodgaan. Maar er moet stroom worden afgenomen zonder al te veel vonken, en dat gaat niet boven de ca. 100 à 120km/u (o.i.d.). | |
thatsme | zondag 11 november 2007 @ 23:01 |
Gladde rails? Ook de sneltram in utrecht had er last van.. lekker doorslippen bij het remmen | |
Socios | zondag 11 november 2007 @ 23:02 |
Morgen ga ik Harlingen - Leeuwarden - Zwolle - Mariënberg - Almelo - (IC 142) - Deventer - Arnhem - (ICE 224) - Utrecht Centraal - Leeuwarden - Harlingen. Hoofddoel is eigenlijk Mat ´54 766 te Utrecht. Al tikken die 524 kilometer natuurlijk ook lekker aan. | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 23:09 |
Komt de 766 in Ut morgen? Ik ga me morgen weer eens melden voor mijn dagelijkse slagje Ut - Amf | |
Socios | zondag 11 november 2007 @ 23:17 |
Volgens Somda wel... Verder weet ik eigenlijk ook niet waarom enzo. | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 23:23 |
quote: quote:Gezellig, een Hondekopmeet. | |
Dichterbijer | maandag 12 november 2007 @ 00:09 |
Perron 5&6 op Groningen werden eens goed gebruikt Dit vanwege het feit dat Spoor 1b werd onderhouden. | |
Ofyles2 | maandag 12 november 2007 @ 00:23 |
quote:Volgens mij konden de Eurostars 160 halen per derde rail. Maar dat is dan ook het echte maximum. | |
Wadloper | maandag 12 november 2007 @ 06:48 |
quote:Klopt, het spoor is verlaagd + nieuwe dwarsliggers Overigens hebben ze de 4017 ook snel afgeleverd Top! Waarom, als je een smiley selecteert, haalt hij meteen je hele tekst weg | |
ArthurvanderVelden | maandag 12 november 2007 @ 07:12 |
quote:Ik denk dat ik me hier maar bij aansluit. Ik denk dat ik ook maar even die hondekop ga spotten hmmm Was het jullie al reeds bekend dat... ...Als je bij SGMm de open knop een 5tal seconden indrukt je dan een piepr hoord en ze dan niet steeds dichtgaan? ....Het - als je dat een keer uitprobeert op de hoek- dan precies gaat hagelen, de trein in? .... Je deze deur dan met geen mogelijkheid meer dicht krijgt ... Reizgers die aan komen rennen, dan al de reeds geopende deur nemen, ook al is dat verder... .... Deze dan behoorlijk hard op hun smoel gaan op het zojuist gecreëerde mooie ijslaagje .... Ik heel diep in mijn krantje kan duiken ... Ik nooit meer dat soort dingen ga uitproberen [ Bericht 1% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 12-11-2007 09:52:30 ] | |
ghizzer | maandag 12 november 2007 @ 09:06 |
vanochtend zat ik in de 4246 als stoptrein tussen Apeldoorn en Hengelo. | |
JDude | maandag 12 november 2007 @ 10:09 |
Vanochtend zat ik op de fiets als vervoermiddel tussen huis en werk. | |
Duvel | maandag 12 november 2007 @ 10:16 |
Vanochtend stond ik in de metro en zat ik in de trein. | |
thatsme | maandag 12 november 2007 @ 10:34 |
vanmorgen zat ik in een buffel die tussen haren en Groningen defect ging maar toch Groningen gehaald heeft na 4 noodstops | |
Duvel | maandag 12 november 2007 @ 10:40 |
Jeetje, wat een spannend leven hebben we allemaal. | |
Zug-Chef | maandag 12 november 2007 @ 11:01 |
Ik zat vanmorgen in ICMm 4013, het was stervensdruk in de trein naar Zwolle vertrektijd uit Leeuwarden 7:04, maar ik had de beste plek: de eenzitter in de stiltecoupe van de 2e klas :-) Daarna ook nog een eenzitter in VIRM 8734, die ik nu al voor de 7e keer deze maand heb | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 11:44 |
quote:Begin jij maar een fietsentopic meneertje | |
Peterselieman | maandag 12 november 2007 @ 12:25 |
quote:Groningen heeft geen perron 5 | |
Duvel | maandag 12 november 2007 @ 12:35 |
quote:Ook geen perron 4, om even gezellig te zeuren. | |
Peterselieman | maandag 12 november 2007 @ 18:02 |
Je doelt zeker op perronsporen 4a en 4b Over Groningen gesproken. Levert qua spots de klapper van de dag op: Een Citypendel staat daar nu voor instructiedoeleinden. | |
ArthurvanderVelden | maandag 12 november 2007 @ 18:06 |
quote:Ik zag er vandaag idd 2 die richting oprijden . Is 50 % al terecht [ Bericht 3% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 12-11-2007 18:28:06 ] | |
Dichterbijer | maandag 12 november 2007 @ 19:57 |
Zo... mijn vertrek gisteren uit Groningen... je moet toch wat met je videocamera functie op je mobiel http://nl.youtube.com/watch?v=7fajP5Lac4o | |
Duvel | maandag 12 november 2007 @ 20:05 |
quote:Dat bedoelde ik! Maar: we krijgen dus Sprinters in het Noorden?? | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 20:15 |
quote:Onderweg naar Randers voor renovatie? | |
Zug-Chef | maandag 12 november 2007 @ 21:07 |
Kanker Kanker Kankerzooi Ok wat is er gebeurd :p Trein 12565 Zwolle - Leeuwarden, 19:57 we rijden pünktlich Heerenveen binnen. Aldaar staan twee ambulancebroeders en een brancard. Ok, iets ernstigs dus in de trein. Na 5 minuten de mcn: "wegens een medisch spoedgeval kunnen we momenteel niet vertrekken, we zullen vertraging oplopen, uw begrip blabla". Ik zat helemaal voorin dus zag verder niks. om 20:20 nogmaals een bericht van de mcn, met dezelfde strekking. Vervolgens rijden we om 20:25 (dus met +28) weg uit Heerenveen. Kenners weten dan al genoeg, die GTBV van +30 in Leeuwarden haal je dus net niet... Onderweg dan niet eens op volle snelheid en ook bij het binnen rijden van het emplacement van Leeuwarden heel rustig aan doen. Men geeft als het ware de hele trein hoop op een +30 en dus een GTBV (van in mijn gerval 6 euro 18). Niets is minder waar, we komen uiteindelijk om 20:43:50 binnen en dat is dus 29 minuten en 50 seconden te laat, of te wel 10 seconden te vroeg | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 21:09 |
En jij noemt Arthur gefrustreerd? Dien gewoon in man, kan jou het bommen Je hele humeur naar de tyfus van 6 euro 18 0wnage | |
ArthurvanderVelden | maandag 12 november 2007 @ 21:15 |
quote: Hehehe, GTBV Paupers doe ik niet aan. Ga bij de Efteling dat toch ook niet doen als ik een uur later dan verwacht een achtbaan inga | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 21:22 |
och, als ergens geld binnen te halen is ben ik de beroerdste niet hoor Maar 29:50 is gewoon dik 32 minuten voordat je buiten bent (bejaarden, sleepkoffers etc). Dan mis je ook nog je aansluiting naar Deinum, en daar gaat je +60 | |
Ou-Tannu | maandag 12 november 2007 @ 21:28 |
quote:oftewel gewoon toch lekker formuliertje printen? :p | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 21:29 |
quote:Duh tuurlijk | |
Ou-Tannu | maandag 12 november 2007 @ 21:33 |
quote:niet schieten is altijd mis * Ou-Tannu slingert een volle fles bier naar fles | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 21:34 |
* Dr_Flash vangt | |
Socios | maandag 12 november 2007 @ 21:42 |
Nou, die 766 was net op Utrecht Centraal nergens te bekennen. Pwnd. Nu lekker in IC 577 terug naar het Noorden, de laatste reismogelijkheid naar Harlingen. | |
Zug-Chef | maandag 12 november 2007 @ 21:43 |
quote:Wisselstoring bij Meppel... Succes verder | |
Ou-Tannu | maandag 12 november 2007 @ 21:59 |
Alweer? van de week ook al.. | |
Diemietuhriej | maandag 12 november 2007 @ 22:10 |
Wanneer gaan die nieuwe treinen officieel op de maaslijn rijden? Er zijn er al een heleboel.. Ook al testritten zien maken, maar vanaf wanneer heb ik het genoegen in die mooie nieuwe treintjes plaats te nemen? | |
ArthurvanderVelden | maandag 12 november 2007 @ 22:13 |
quote:Bedankt voor de tip, ik moet nog een keer met een wadje mee voor een afscheidsritje | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 22:17 |
quote:Dat lijkt me belangrijker ja In die GTW's kun je nu ook al zitten in Groningen en Friesland, en straks nog heul lang. Wadjes zijn "on the way out" Heeft er al iemand iets gehoord van een poging om er bijvoorbeeld EENTJE heel te houden? | |
Diemietuhriej | maandag 12 november 2007 @ 22:19 |
quote:Laat ze alsjeblieft allemaal slopen, ellendige ondingen. Sloom, herrie + lelijk.. Die nieuwe zijn mooi. maar ik ga niet naar het noorden om alvast in zo'n trein te kunnen zitten. | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 22:20 |
quote:Dan moet je maar wachten | |
Diemietuhriej | maandag 12 november 2007 @ 22:26 |
quote:Ja en daarom was mijn vraag ook of jullie wisten hoe lang dat wachten nog ging duren omdat ik ze iedere dag zie. | |
Socios | maandag 12 november 2007 @ 22:44 |
Ben benieuwd naar het zitcomfort van die GTW's... Als die hetzelfde is als de GTW's van Arriva, dan zit het voor geen meter... Zat vandaag voor het eerst in een Lint op Mariënberg - Almelo. Die stoelen zien er ook hard uit, maar vallen in vergelijking met Arriva GTW alleszins mee... Liever natuurlijk nog DE-materieel, hetgeen er de vorige keer nog reed toen ik daar was. Owja: Meppel inmiddels gelukkig ongeschonden gepasseerd, hopelijk gaat de rest ook goed. | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 22:46 |
quote:Zo zo, winterslaapje m'neer? | |
Socios | maandag 12 november 2007 @ 22:52 |
Haha, ja, sinds mei 1999... | |
Duvel | maandag 12 november 2007 @ 22:59 |
quote:Da's meestal geen medisch spoedgeval. | |
Oom_Agent | maandag 12 november 2007 @ 23:08 |
Ik zie net in de nieuwe dienstregeling dat er een trein van Amsterdam via Arnhem, Köln, Berlin naar Moskou gaat rijden.(met rijtuigen naar Praag en Kopenhagen) Plus een trein naar Milaan. Wordt het toch weer ouderwets gezellig op het spoor. | |
Dr_Flash | maandag 12 november 2007 @ 23:30 |
quote:Jaaaa daar gaan we volgend seizoen zeker even wat rondjes mee sjeffen | |
Ou-Tannu | maandag 12 november 2007 @ 23:38 |
off topic: heb je de trein in je icoon opgevoerd? | |
Dichterbijer | maandag 12 november 2007 @ 23:42 |
Hier het spoorboekje van het programma 'Spanning op het Spoor' Vond de eerste aflevering wel grappig | |
thats-me | maandag 12 november 2007 @ 23:57 |
quote:Gisteren bij de efteling geweest, heb niet langer dan 5 minuten maximaal in de rij gestaan mogen ze wel vaker doen een park afhuren voor een bedrijf feestje Het treintje daar had trouwens geen last van glad spoor. | |
Peterselieman | maandag 12 november 2007 @ 23:57 |
quote:Nee, zal wel instructie zijn voor het stoppertje Utrecht CS - Den Haag CS die af en toe gereden wordt met een SGM(m). | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 13 november 2007 @ 08:44 |
quote:Dan lijkt aflevering schiphol nog het tofst BTW, we zitten nu wel allemaal te auwehoeren op dat programma, wedden dat we volgende week weer allemaal kijken | |
Duvel | dinsdag 13 november 2007 @ 08:49 |
quote:Papekop - Leidsche RIjn lijkt mij het leukst persoonlijk. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 09:01 |
Schiphol: Capaciteit verhogen. Is dat niet gewoon de invoering van dat Dynamisch Platform Management systeem (of weet ik ook hoe het heet)? Dat lijkt me een uitermate on-boeiend verhaal van gesleep met servers en kabels en kijken of lichies gaan branden en zo namelijk Maar @Arthur: we kijken volgende week inderdaad allemaal weer hoor Maar niet omdat we de eerste aflevering zo geweldig vonden. Meer omdat we hopen dat het de tweede keer beter gaat. Zo niet, dan haakt daarna een groot deel af, denk ik. | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 13 november 2007 @ 09:11 |
quote:Ja en dat lijkt mij nou het tofst :0, gekloot met servers en lichies Overigens heeft prorail dat gewoon afgekeken van o.a. achtbaanfabrikanten ( Vekoma, Intamin ) Achtbanen met dubbel uitgevoerde stations werken ook zo . Als er even een invalide in of uit moet dan kachel het andere perron gewoon door. Dus ik hoop voor ze dat ze niet net gaan doen alsof ze het wiel hebben uitgevonden En dat redundant maken van die computersystemen, dat hadden 8banen ook al in de jaren tachtig. | |
Duvel | dinsdag 13 november 2007 @ 10:34 |
't Kan ook het verwijderen van diverse wissels zijn. Daarmee hebben ze ook lopen rotzooien in die tunnel de laatste tijd. | |
dennistd | dinsdag 13 november 2007 @ 10:37 |
Zojuist DDAR met mDDM in Enschede Twee brakke foto's met mobiel: foto 1 foto 2 [ Bericht 75% gewijzigd door dennistd op 13-11-2007 11:06:13 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 10:43 |
quote:Station Kesteren werd in 1882 geopend bij de ingebruikname van de Betuwelijn van Dordrecht via Geldermalsen en Tiel naar Elst. Deze lijn, en de exploitatie ervan, kwamen voor rekening van de Staats Spoorwegen (SS). In 1886 werd het emplacement in tweeën gedeeld door een afrastering toen duidelijk werd dat de Hollansche IJzeren Spoorweg Maatschappij de inmiddels aangelegde lijn Amersfoort - Kesteren zou gaan bedienen. Bij deze gelegenheid werd meteen het nieuwe stationsgebouw in gebruik genomen: de ene helft door de HIJSM, de andere helft door de SS, met allebei hun eigen loket. Daarmee werd Kesteren meteen een belangrijk internationaal overstapstation. De grote verbinding naar Duitsland liep voor 1940 namelijk van Amsterdam via Amersfoort, de Ponlijn, Rhenen, Kesteren, Nijmegen en Kleve naar Krefeld en Köln. Reizigers vanuit de richting Rotterdam / Den Haag / Utrecht naar Duitsland en v.v. moesten dus in Kesteren overstappen. Op deze foto zien we het station Kesteren vanuit het noordoosten, voor de oorlog. Rechts op de foto staat één van de twee dienstwoningen die ook op het perron stonden. Deze dienstwoning werd in de Tweede Wereldoorlog verwoest bij bombardementen. Ook het stationsgebouw liep daarbij flinke schade op. Het gedeelte op de voorgrond, met de grote perronoverkappingen, is in maart 1963 afgebrand en daarna niet meer opgebouwd. Na de oorlog ging het namelijk rap bergafwaarts met station Kesteren. Als enige van de vernielde spoorbruggen is de brug over de Rijn naar Rhenen niet meer hersteld. Nadat de Duitsers hem in 1944 hadden opgeblazen, is op de overgebleven pijlers van de brug de autoweg N233 aangelegd, die Veenendaal verbindt met de A15. NS had inmiddels een verbinding via Utrecht en Arnhem met Duitsland, en dus was de route over Kesteren (inmiddels omgedoopt tot Kesteren-Rhenen) niet meer nodig. In de loop van de jaren '60 en '70 werden steeds meer sporen en wissels aan de Amersfoortse kant opgeruimd. Nadat in 1981 het gedeelte van De Haar tot aan Rhenen opnieuw in gebruik genomen werd, kreeg station Kesteren zijn oude naam weer terug. Tegenwoordig ziet Kesteren er zo uit: We zien hier het deel van het stationsgebouw wat overbleef na de brand van 1963 (rechts) en links de zuidelijke van de twee dienstwoningen. Het verhaal gaat dat er in de oostelijke gevel nog sporen van granaatscherven te vinden zouden zijn. Kesteren wordt momenteel bediend door de dieselstelletjes van Syntus tussen Tiel en Arnhem. Iedere paar jaar gaan er stemmen op om de aansluiting naar Rhenen te herstellen, maar vooralsnog is er geen concreet plan om dat ook daadwerkelijk te gaan doen. bron 1 | bron 2 | bron 3 En nu mag Socios iets gaan schrijven over station Uithuizen | |
Zug-Chef | dinsdag 13 november 2007 @ 10:55 |
En dan daarna mag jij weer wat vertellen over Duisburg Hbf | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 11:05 |
Nee, dan is iemand anders aan de beurt. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 11:07 |
quote:haha vette sjeis. eindelijk wat meer variantie daar in tukkerland. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 11:11 |
ik proef tevens weer de sfeer in dat saxion gebouw waar ik een half jaar een minor heb gevolgd. geneeskunde nog wel en dat met mijn P&A-achtergrond. wat ben ik blij dat ik daar niet meer ben zeg. niets ten nadele van de mensen trouwens, want die zijn in Twente erg relaxt! | |
dennistd | dinsdag 13 november 2007 @ 11:16 |
quote:klopt, zit nu zelf 2e jaar ict-beheer op saxion normaal is er niet veel bijzonders te zien op het spoor helaas idd... alleen ICM, ICMm, DM'90 en af en toe een lintje voor een wasbeurt | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 11:20 |
quote:ja.. je kunt idd de andere zijde met die trein naar Gronau niet zien, dus dan houdt het hier wel mee op ja. in de tijd dat ik er zat was er zo nu en dan ook wel een Plan V of T te bewonderen, maar ja.. of je daar nou zo blij mee moet zijn. Op Hengelo staat zo nu en dan trouwens wel eens een Sprinter en er stond lange tijd heel eenzaam een ICK-rijtuig met een gesloten 'rolluik'. (tot voor 2 jaar terug) | |
Duvel | dinsdag 13 november 2007 @ 11:38 |
quote:Leuk stuk. Ik wil nog wel een keer iets doen over Kruispunt Beugen, maar dat later. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 11:46 |
ik pleit voor een spoorlijn van Winterswijk naar Enschede, Zwolle-Apeldoorn-Arnhem, Leeuwarden-Alkmaar. En nee, niet uit eigen belang. | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 11:47 |
Nice, Fles. Vanmiddag zal ik even naar het station in Groningen fietsen om die citypendel even te platen | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 11:52 |
quote:wat de FOK! moet een citypendel in Grunn? | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 11:56 |
quote:Krachtig betoog, denk ik | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 12:08 |
quote:Instructie, maar ben er nog niet uit voor welke treinserie dat is. Zou kunnen dat dat voor het stoppertje Utrecht - Den Haag CS is of dat de Groninger Mcn in de nieuwe dienstregeling Amsterdam weer aan doen, zodat ze ook Amersfoort Vathorst - Amsterdam met een sprintertje moeten rijden. Zou het niet weten. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 12:16 |
Of voor in de 9100 (stoptrein Groningen - Zwolle). Zodat ze de buffeltjes nog een week of wat aan Veolia kunnen verhuren | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 12:18 |
quote:ik vind dat sowieso ronduit belachelijk dat die dienst veelal door de buffels worden gereden. Het traject is ruim 100 km., volledig geëlectrificeerd en dan vervuilen ze het milieu met een trage stronttrein. En dan maar van de daken blazen dat de emissie zo laag is bij de NS en dat ze één van de grootste grootverbruikers van groene stroom zijn. | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 12:26 |
Een buffel is niet trager dan een ICM, dus dat verhaal dat het trager is, gaat niet op. Wel kun je inbrengen dat het materieel telkens bijna een uur staat te niksen in Groningen en Zwolle. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 12:30 |
quote:het is onnodige luchtvervuiling en dat ding maakt tov ICM veel lawaai. Een ICM is gewoon een stuk comfortabeler. het is toch idioot dat er overal bovenleiding is, maar dat deze door het inzetten van buffels niet optimaal wordt gebruikt? | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 12:39 |
Dat het niet optimaal is, ben ik met je eens. De NS was eerst van plan om Plan V in de 9100 te gooien, echter kwamen ze er achter dat dat ten koste ging van heel wat andere treinen in de rest van Nederland. Doordat de 9100 een losstaande serie is, kan er van alles in gestopt worden. Het ICM gebruikt de NS om de NO maximaal te versterken, hoewel het ICM inmiddels al weer overal in het land opduikt. Dat Veolivla de aanbesteding in Limburg won, kwam de NS goed uit, omdat ze weliswaar de plicht hadden om materieel te leveren, maar dit niet per se buffels hoefden te zijn. Arriva was op dat moment bezig om wat van de wadlopers af te komen en de NS(FS) heeft haar kans schoon gezien deze te leveren, hoewel ze in het begin wel extra moesten bedelen bij Arriva om meer wadjes in te leveren, iets wat we hier in het noorden gemerkt hebben door te korte treinen. De buffels die 'over' waren, zijn in de 9100 beland om zo aan Limburg te tonen dat NSR ze nodig had en om Plan V vrij te maken voor andere treinseries. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 13:04 |
tja het zal allemaal wel, maar ik vind het geen porum. maar ach ja.. als ik moet kiezen tussen Plan V of DM 90, dan doe mij die laatste maar! | |
thatsme | dinsdag 13 november 2007 @ 13:50 |
De wifi code van de MS reclame werkt... leuk joh ff internetten op het station!! Zit nu in de 4050 welke zo weg gaat rijden in de ri schiphol Oh en op deze lijn zie ik het liefst een DM'90 met de stoelen van een plan V want die buffel planken zitten voor geen millimeter. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 13:51 |
quote:buiten internetten (N)(N) | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 14:38 |
quote:ja, je leven, wat DOE je??! Hoo, ik knots net bijna op een file | |
thatsme | dinsdag 13 november 2007 @ 15:35 |
quote:Buiten? Ik zat lekker warm en droog in de 4050 | |
en_door_slecht | dinsdag 13 november 2007 @ 15:57 |
Van GS, maar vond hem wel leuk: Trein in de sneeuw | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 16:11 |
quote:Maffe yanks ook Gewoon met 50 mph zonder te kijken door een sneuwmuur heen gaan beuken. Zootje apen | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 16:56 |
Ben er vanmiddag even op uit getrokken, ondanks het druilerige weer in Groningen: | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2007 @ 17:10 |
Welke josti heeft er in barendrecht aan het alarm gezeten?! Ik zit vast op dordrecht, geen idee voor hoe lang... | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 17:22 |
Valt mee, de beperking is weer opgeheven. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2007 @ 17:33 |
quote:mijn trein staat anders nog steeds stil... | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 17:35 |
Tsja, ze kunnen niet alles tegelijk weer laten rijden, omdat er de nodige treinen voor de tunnel staan te wachten. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 17:37 |
Toeps! Moeten we je komen redden? Was een uur geleden al in Amf op de lichtkrant trouwens. Of er is ECHT wat aan de hand, of het gaat vast zometeen weer rijden | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 17:38 |
quote:Gaat goed. Was alweer zo lang geleden ook. Werd hoog tijd. | |
Wadloper | dinsdag 13 november 2007 @ 17:58 |
3110 is klaar zo te zien Staat de 3111 dus binnen | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 18:04 |
quote:DH1m? | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 18:07 |
Toeps! Rij je alweer? quote: | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 18:07 |
Nee, gewoon onderhoud in Groningen | |
von_Preussen | dinsdag 13 november 2007 @ 18:37 |
Kutstakers ook. De Deutsche Bahn is naarstig op zoek naar Tsjechische machinisten om de diensten over te nemen. En dan vervolgens de stakers eruit gooien. Dan weten ze tenminste weer wie aan het langste eind trekt. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 18:38 |
Sudetenland hoort er ook bij | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 18:40 |
Maar goed, het zal wel mooi klote zijn als dat gedonderjaag nog lang duurt met die lui. Dan valt heel mijn giga-briljante decembermaand in puin verdulle Doei 10.000 km interrail hoi NOG maar 20 slagjes Ut - Amf | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 18:46 |
Iemand trouwens enig idee waarom de 2800 op Amf-Ut zo achterlijk ruim ingelegd is? Er staat 19 minuten voor, doorgaans rijd je het in 14, vanmiddag klokte ik 12'54" Leuk hoor, maar het zal niet zijn "om die 6 minuten dicht te kunnen rijden die hij tussen Amfs en Amf meestal oploopt" lijkt me | |
#ANONIEM | dinsdag 13 november 2007 @ 18:50 |
quote:Ben thuis, heb tevens nog nooit zo'n volle stoptrein gezien. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 18:53 |
quote:Mja, er stond natuurlijk links en rechts ook nog een paar man te wachten zeker? kut is dat altijd ja. | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 13 november 2007 @ 18:58 |
quote:Als ik dat niet mag, mag jij het ook niet | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 19:00 |
Gelezen op www.nicospilt.com :quote: | |
Wadloper | dinsdag 13 november 2007 @ 19:04 |
quote:Inderdaad | |
JDude | dinsdag 13 november 2007 @ 19:06 |
quote:Pak dan gewoon twee V'tjes, het gros van het volk ziet het verschil toch niet. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 19:09 |
quote:ja idd, als je het toch niet "historisch correct" krijgt, waarom dan die moeite? Bijkomend voordeel: Het mortiervuur en de Uzi's kunnen gewoon WEL natuurgetrouw weergegeven worden als je 2 Veetjes gebruikt | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 19:12 |
Nico vermeldt overigens geen bron, en het is mij ook niet duidelijk waarom de interieur-opnames in de 386 gemaakt moeten worden Ik denk dat de 766 gewoon hoopt op een extra laag verf, zodat hij weer een dag later in elkaar dondert | |
Tecnix | dinsdag 13 november 2007 @ 19:14 |
Wie ow wie zag ik vanmorgen rond 9:20 op station Hilversum foto's maken? En schrikken toen de trein even wat druk liet lopen | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 19:15 |
Dat moet een n00b geweest zijn Had hij een potloodje en kladblokje in zijn linnen zak? | |
Tecnix | dinsdag 13 november 2007 @ 19:21 |
quote:Ja en een klein handcameratje in zijn hand.. Hij schrok zich de klere | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 19:25 |
quote:Kan nog steeds driekwart van OHIH geweest zijn | |
Zug-Chef | dinsdag 13 november 2007 @ 19:59 |
quote:http://nl.youtube.com/watch?v=RJq9D2OxYhU het blijft leuk | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:15 |
quote:Hoofdzakelijk al die "jonge jij moet je muil houwe mijn piem0l is groter" reacties | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 20:27 |
Vandaag zat ik in de V-IRM als intercity Amsterdam-Deventer. en o ja, ik zag dat de eerste grafiti ook al op één van de ICRMm's zit. | |
Zug-Chef | dinsdag 13 november 2007 @ 20:28 |
Ik zag inderdaad een VIRM staan op Dvge zo rond 12:15 tot 12:30... net als gisteren overigens. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:31 |
quote:Ja hee, het is niet zo dat bij iedere poetsbeurt de type-aanduiding wijzigt of zo hoor. Niet. | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 20:32 |
Zal wel zuurstok bedoelen | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 20:34 |
quote:ik bedoelde ICMm's. sorry, ben die afkortingen niet echt meester. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 20:35 |
quote:kan kloppen. ik had m vandaag om 18:42 uur uit Appletown. | |
Duvel | dinsdag 13 november 2007 @ 20:36 |
quote:Dat was niet Wijster maar De Punt, toch? | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 20:38 |
Edit: Beide, met dien verstande dat die in Wijster in 1975 was en die in De Punt in 1977. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:38 |
quote:Allebei toch? Of is die in Wijster met een potje ganzeborden opgelost? | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 20:41 |
ik heb niks gezegd | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:42 |
quote:Nee, Selie heeft gelijk http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_De_Punt quote: | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 20:42 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_De_Punt http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster Tegelijkertijd met de treinkaping in De Punt was er wel een gijzeling van leerlingen van een basisschool in Bovensmilde. In 1978 was er nog een gijzelingsactie in het provinciehuis in Assen en in 1975 nog een poging om de toemalig koningin Juliana te gijzelen. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:43 |
quote:Dat was weer iets anders. Er waren wel degelijk 2 treinkapingen. | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 20:46 |
over de kaping van de trein en bassischool was 6 jaar geleden nog een 6-delige docu of zo op nederland 1. was wel interessant van wat ik me er nog van kan herinneren! | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:48 |
quote:Ongetwijfeld veel interessanter dan die cursus vingerverven in 6 delen die we nu op RTL7 kunnen bewonderen | |
ghizzer | dinsdag 13 november 2007 @ 20:49 |
quote:ja en ook op een wat prettigere tijd. doordeweeks en altijd om een uurtje of 8 of 9 of zo. dus zeg maar een tijd waarop de gemiddelde nederlander voor de buis hangt en niet op een tijdstip waarop die op zn vrije zondag aan het eten is of bij de afhaalchinees op zn portie zit te wachten. | |
racing-weirdo | dinsdag 13 november 2007 @ 20:57 |
ik heb gehoord dat er een groot aantal werkloze machinisten uit nl en de sovjet unie zijn benaderd door de db. klopt dit??? | |
Duvel | dinsdag 13 november 2007 @ 20:59 |
Ik bedoelde meer dat het gedoe met UZI's en zo bij de kaping bij De Punt was. Daar werd treinstel 747 uiteindelijk doorzeefd. Overigens zijn alle gaatjes netjes gedicht en kwam het treinstel weer gewoon in dienst. N.B.: Dit was dus wel een viertje. Wijster zou zomaar een stel tweetjes geweest kunnen zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 20:59 |
quote:Nee. | |
racing-weirdo | dinsdag 13 november 2007 @ 21:02 |
quote:hoezo niet | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 21:02 |
quote:ja maar in wijster hadden die nerds even niet bedacht dat het hier weleens wat minder warm kon worden in december Maar je hebt wel gelijk idd, we hebben het net nog even nagezocht. Ben wel erg benieuwd naar die film trouwens. Overigens hebben ze de 747 later weer omgenummerd naar 758 omdat het nummer 747 *besmet* was door de kaping bron Maar dat wist je zeker al? | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 21:06 |
Kijk dit is nu een leuke conducteur: http://nl.youtube.com/watch?v=5uEtnjIxxY4 Stoomtreintje http://nl.youtube.com/watch?v=ROkVUP3y80Y 2 tegelijk vertrekkende GTW'tjes http://nl.youtube.com/watch?v=CyfFLSKJ4Tw De Antivouwfietsenbrigade http://nl.youtube.com/watch?v=wvO02VFD96g | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 21:09 |
quote:Zijn toch machinisten uit Tsjechië die benaderd zijn? | |
Socios | dinsdag 13 november 2007 @ 21:10 |
quote:Mooi stukje mang! Niet geweten dat er zo´n verhaal achter dat mooie station zit (dat vroeger dus nog mooier was!). quote:Prima! Ik zal me daar even een weekje over beraden. | |
Socios | dinsdag 13 november 2007 @ 21:16 |
Lol @ die 4 filmpjes! Verder eens, oprotten met die vouwfietsen. | |
Dr_Flash | dinsdag 13 november 2007 @ 21:47 |
quote:Idd. Er had eigenlijk ook nog een stuk bij moeten zitten dat er op een station wat van die kutkrakelingen de trein uit geflikkerd worden. En nog zoeen filmpje over sleepkoffers. | |
Socios | dinsdag 13 november 2007 @ 22:09 |
Nog wat foto´s van gisteren. ICM 4201 en 4224 op spoor 2 te Zwolle. Plan V te Ommen. Station Mariënberg. Plan V 960 + 961 als trein 8058 te Mariënberg. Lint 44 komt aan te Mariënberg. Plan V gereed als stoptrein naar Apeldoorn te Almelo. Goederentreinen. CityNightLine te Utrecht Centraal. Buffel en Spurt gezellig saampjes gereed voor hun laatste slagje op de late avond te Leeuwarden. | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 13 november 2007 @ 22:31 |
Goed ik van Rotterdam naar Nieuwerkerk. Sprintertje.. Ding komt aanrijden | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 22:45 |
Morgen even naar Vlissingen. Even kilometers knallen. @Arthur: Is wel een erg karig verhaal | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 13 november 2007 @ 23:07 |
quote:Mja browser deed raar, submitten kon ie wel.. Enniewee. Goed ik van Rotterdam naar Nieuwerkerk. Sprintertje.. Ding komt aanrijden, stopt. Druk op het knopje openen. Kankerstraalt er opeens een fiets uit , kon nog net opzij springen, en niet zon goedkope ook . Vent helemaal uit zijn bananenstekker tegen mij, HC erbij, 2 Rode petten erbij . Had ie m aan de roze handgreep/deurstang op slot gezet, niet nadenkend dat het perron ook aan de andere kant kon zijn | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2007 @ 23:12 |
Geniaal | |
remlof | dinsdag 13 november 2007 @ 23:17 |
Ik zag deze: vandaag pas voor het eerst rijden, terwijl ik die "kippenlijn" (hier ook wel bekend als Biblebelt-boemel) toch wel 16 keer per week passeer. | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 07:57 |
quote:Nee! Dat had ik even gemist. Ook wel lekker op tijd trouwens: de vernummering zou in de jaren '90 hebben plaatsgevonden... | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 07:59 |
quote:1-2-3... sukkel! | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 09:10 |
als die hoerenfiets van hem maar krom was Mooi verhaal wel, zootje debielen altijd. Fietsen in de trein moeten sowieso verboden worden. En vouwfietsen ook. En andere vormen van oversized bagage. Fucking irritant. Heb ook eens in een ICE gezeten met een paar gasten die 3 surfplanken mee hadden. Heel balkon versperd, niemand kon er in of uit, HC mopperen... ga dood en koop een verhuiswagen, stelletje idioten | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 09:14 |
quote:Ja precies, dat vond ik ook raar. ding heeft 15 jaar met een *besmet* nummer rondgereden, en voor die laatste paar jaar (hele serie mat 54 terzijde gesteld januari 1996) nog even vernummeren... | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 09:18 |
quote:Het was wel het eerste volgnummer in de serie 742-757... Dat van die buitendienststelling weet ik nog wel, dat was zelfs op de radio. Heb er nog een stuk over geschreven in de schoolkrant. | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 09:20 |
quote:Ik kan me herinneren dat er ook nog een keertje een 1 voor kwam, hoe zat dat dan? Dat was toch in de jaren '80 ergens? | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 09:38 |
quote:De coachstellen (dus die met IC-beschildering) hadden er een 1 voor gekregen om ze te onderscheiden van de standaard Hondekoppen. In de praktijk reden ook niet-omgebouwde stellen in de IC-dienst volgens mij. Erg fijne treinen trouwens. Toen in 1991 de 1700-locs instroomden, is de 1 er weer afgehaald en was er dus echt geen onderscheid meer te maken. Ik geloof dat in 1993 al een flink deel van de Hondekopvloot aan de kant ging vanwege asbestproblematiek. Die stellen werden vervolgens op Zwolle RGS opgesteld, met bewaking. | |
thatsme | woensdag 14 november 2007 @ 10:21 |
ICMm 4016 vanmorgen als vertraagde intercity-stoptrein naar groningen, orginele vertrektijd uit meppel 8.05 was nu +35. | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 10:26 |
quote:Nou, dat is dus weer een gratis biertje dan | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 11:10 |
zo eindelijk een icmm te pakken ;p 4013 to Be exact, | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 11:11 |
Goed nieuws voor de Friezen:quote:Nou nog iedere 20 minuten een aansluitende stoomtrein naar Stavoren hmm | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 11:11 |
quote:Welcome.... to the REAL world | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 11:21 |
strax nog een protos proberen ;p | |
RobKel | woensdag 14 november 2007 @ 11:30 |
halllo allemaal normaal post ik niet in dit topic maar dit wilde ik toch wel even kwijt toen ik laatst heel dronken was in de laatste trein richting Nijmegen en niemand bij het uitstappen mij wakker maakte, werd ik rond een uur of twee wakker en ik zag de trein richting rangeerterrein (tussen Nijmegen en Nijmegen Heyendael) rijden. Ik ben naar voren gelopen, op de deur geklopt. De rangeerder liet me binnen en ik heb nog met een andere trein teruggereden in de cockpit toen die terug ging naar het station. Best aardige vent was dat. Beetje vreemde ervaring, wel grappig. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 11:53 |
strax nog een protos proberen ;p nu een plan V | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 12:56 |
quote:Lollig, en toch wel vriendelijk. Maar wel een les geleerd: niet te dronken in de trein stappen. | |
von_Preussen | woensdag 14 november 2007 @ 14:31 |
quote:Omdat de Sovjet-Unie sinds 1991 niet meer bestaat? Affijn, ik denk dat taalproblemen ook een rol zullen spelen waarom de machinisten niet van zover worden gehaald. De kans dat je in Tsjechië en Nederland Duitssprekende machinisten vindt is stukken groter. En dat zou toch wel handig zijn als je machinisten wilt opleiden om op je spoorwegnet te rijden. Zie je het al voor je, zo'n diep Poolse stem die "Staitiooon Oetregt Zzzzentraaal" om zit te roepen. Trouwens, ik reed vandaag over het "nieuwe" traject tussen Utrecht en Woerden, en ze hebben het "oude" traject al danig toegetakeld (inclusief scheef getrokken en verwijderde bovenleidingsmasten). @Flash, nice story, het zal me benieuwen wat er allemaal over Uithuizen te vertellen valt (maar das dus niet voor jou). | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 15:12 |
geen protos ;/ wel weer wat GPS data en kiekjes maar eerst thuis geraken :p | |
ghizzer | woensdag 14 november 2007 @ 16:30 |
Stapte vandaag uit op station Almelo en nam de uitgang aan de kant van ROC van Twente. hmmz.. beetje apart smal gangetje en een trap die je niet moet nemen als je dronken bent.. lijkt me niet prettig er ´s avonds of ´s nachts als het station er verlaten bijligt te lopen. | |
Willy84 | woensdag 14 november 2007 @ 16:45 |
http://www.telegraaf.nl/v(...)html?videoid=2512318 | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 17:18 |
Mooi! masaal aan de burka dus en thuis enzo totaal 30 min vertraging opgelopen en ingelopen vooral de stopper tussen utrecht en Zwolle had er zin in 160+ KM/H op de GPS [ Bericht 69% gewijzigd door Ou-Tannu op 14-11-2007 17:31:55 ] | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 18:35 |
quote:Doe eerst maar eens een foto, want ik geloof er geen flikker van | |
tomme6 | woensdag 14 november 2007 @ 19:26 |
Vandaag van Helmond naar Den Bosch gereisd, Eerst op helmond stopte een grijze protos op het 3de spoor, en die bleef daar een tijd lang staan, maar ik had de stopper van 13.02 naar Eindhoven dus moest instappen. Daarna van Eindhoven naar Den bosch de intercity ICRm, wist niet dat die krengen fluitjes in de deur hadden. Op Den Bosch op de terugweg kwam ik nog de Thalys tegen, waarschijnlijk vanwege de stroomstoring bij Den Haag? | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 19:32 |
quote:vertraagde IC => Stopper op zijspoor vlak na putten.. IC voor bij.. stopper in de sprint! | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 19:37 |
HAHAHA!! Peterselie staat vlak voor groningen stil door een Wisselstoring | |
tomme6 | woensdag 14 november 2007 @ 19:49 |
quote:Het is goed raak vandaag niet? | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 20:00 |
quote:Ies nieuw! De machinist hoeft nu ook niet meer naar buiten te kijken of de conducteur naar 'm zwaait, maar krijgt een mooie groene lamp. | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:01 |
quote:Ja, de ATB heeft zondag, nou goed? Welk mat überhaupt? | |
De_Hertog | woensdag 14 november 2007 @ 20:02 |
quote:Een verdwaalde Thalys, natuurlijk. | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:11 |
quote:Ja hoor die siding is pas NA Putten trouwens, en dan gaat daar ineens 160+ gereden worden, in weerwil van de baanvaksnelheid, gewoon volle por op die haakse bocht voor Harderwijk af? Slaan we gemakshalve de stop in Ermelo even over natuurlijk. Maar natuurlijk Ou-Tannu Ga sesamstraat kijken joh [ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 14-11-2007 20:19:49 ] | |
tomme6 | woensdag 14 november 2007 @ 20:22 |
quote:Stoer! Wist ik niet, wel veel handiger natuurlijk voor de mcn en cond. natuurlijk! Weet iemand wat die grijze protos in Helmond deed vandaag? | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:24 |
quote:Misschien was hij wel niet meer nodig op de kippenlijn En is hij onderweg terug naar Dessau Dat zou tof zijn Maar dat is een soort hoop, wishful thinking en zo | |
en_door_slecht | woensdag 14 november 2007 @ 20:25 |
quote:Wat heb jij tegen die Protossen? Dat zijn de mooiste stoppers van het land man! | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:27 |
quote:Niks Ik bedoelde dat dat zou betekenen dat het beter zou gaan met de Protossen op de Kippenlijn Is dat niet zo dan? | |
Wadloper | woensdag 14 november 2007 @ 20:27 |
quote: | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:44 |
quote:Wadlopers zijn wel zoeen beetje de vouwfietsen van het Nederlandse spoorwegnet aan het worden. Kom op nou. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 20:46 |
quote: nu jij :w | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:48 |
IJken dat ding, dat KAN niet kloppen Altitude mini: -17 meter Waar is dat geweest denk je? | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 20:52 |
quote:altitude klopt idd niet.. omdat ik te beroert ben om dat ding te calibireren enige wat dat ding moet doen is GPS coordiaten opslaan zodat ik ze in google earth kan tieften :p de rest wat dat ding kan boeit me geen drol | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 20:54 |
Maar ff serieus hoor. 166 km/h halen met een trein, op een stukje van minder dan 5 kilometer, waar bovendien de ATB ingrijpt bij 140 (officieel, in de praktijk 145) km/h? Echt, dat kan niet. Als je nou in een auto gezeten hebt die over de A28 die kant op reed, dan kan het. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 20:57 |
quote:mDDM stammetje trouwens en ik stapte weer in bij Putten.. richting zwolle :p dus het was daar ergens.. en ik ben geen stationsnaam onthouder :p | |
De_Hertog | woensdag 14 november 2007 @ 21:00 |
quote:Als de hoogte niet klopt klopt de snelheid wellicht ook niet Dat ding hoeft maar even 166 km/h denken te zien en het blijft er staan.. Lijkt me in ieder geval een logischer verklaring dan dat je echt 166 gehaald hebt daar | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:00 |
quote:mDDM haalt op de zoutvlakte van Bonneville nog niet eens 166 En naar Ermelo is het maar 5 km. Het kan gewoon niet. Totaal niet. En ook niet bijna of zo. . | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 21:04 |
quote:166 is de PIEK snelheid ja ik was te traag om de actual te fotograferen | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:06 |
quote:ja, vast wel. in wat voor ijzer was dat dan hmm? | |
De_Hertog | woensdag 14 november 2007 @ 21:11 |
quote:Ja, dat bedoel ik. Je GPS zag een seconde of wat 166, door dezelfde rekenfout die die -17 en +100 veroorzaakte, en dan blijft dat staan. Als hij er de vorige meting een paar meter achter zat en de meting erna een paar meter ervoor, dan kun ie omgerekend best denken dat je tussen die twee punten 166 km reed terwijl het maar 110 of zo was | |
tomme6 | woensdag 14 november 2007 @ 21:12 |
Ik heb af en toe ook het idee dat de stoptrein op het stuk Eindhoven - Helmond harder rijd dan de intercity tussen Den Bosch en eindhoven | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:15 |
quote:Dat is heel goed mogelijk | |
Peterselieman | woensdag 14 november 2007 @ 21:17 |
quote:Gezien te Zwolle vanochtend. quote:Vanmiddag dat ding naar Leeuwarden zien rijden in de 12561. Op de koersrol stond echter nog Rotterdam CS. | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 21:18 |
quote:dan zou die de snelheid ALTIJD foutief berekenen.. :p en dat doet die niet | |
Ou-Tannu | woensdag 14 november 2007 @ 21:18 |
hoezwaar is een mDDM bestaande uit 4 wagentjes? anyone? | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:18 |
Ah, peterselie is ook weer onder de pannen. Zwaar afgezien van je wisselstoring? | |
De_Hertog | woensdag 14 november 2007 @ 21:18 |
quote:Sinds wanneer hangt er een waslijn boven Venlo - Roermond? | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:19 |
quote:http://www.spoorwegincidentbestrijding.nl/cms/show/id=641167 140 ton voor de 3 meeloopbakken en 77 ton voor het motorrijtuig = 217 ton | |
tomme6 | woensdag 14 november 2007 @ 21:22 |
quote:Geen wonder Heb ook verder nooit naar de baanvaksnelheden gekeken. Gek eigenlijk dat dat een van de weinige stukken zijn waar 160 doorgecrossed mag worden. Misschien vanwege de enorme drukte? | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:22 |
quote:weet ik het, zal een foutje zijn Rest van die figuur klopt goeddeels wel hoor | |
Socios | woensdag 14 november 2007 @ 21:22 |
quote:Check ICMm 4013 in Lw om 20.00u. Koersrol was weer anders. Hoe was het in Vlissingen en op je reis? Hoeveel kilometers heb je ´in de benen´? | |
De_Hertog | woensdag 14 november 2007 @ 21:23 |
quote:Dat het dubbelspoor is daar is ook nieuws voor mij overigens. | |
Peterselieman | woensdag 14 november 2007 @ 21:24 |
quote:Was wel een stroomstoring bij Breda. Bij Den Haag geen stroomstoring gezien, wel een Benelux die zowaar op tijd reed. Ben even naar Vlissingen geweest en wilde een rondje door het zuiden van het land maken, maar door de stroomstoring kwam er weinig van terecht. Daarom maar weer richting noorden gereisd om even Zandvoort en Uitgeest nog aan te doen. Op de terugweg van Amsterdam CS tot Amersfoort met ICL gereisd, daarna de 561 genomen. Deze kwam 1 minuut rijden van het station in Groningen tot stilstand door een wisselstoring. De mcn heeft handmatig wat wissels omgezet en uiteindelijk met +40 het station binnengereden. Gelijk maar even 2 GTBV'tjes opgehaald. | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:24 |
quote:Nou niet bijdehand gaan lopen doen Soosje ICMm heeft geen koersrol | |
tomme6 | woensdag 14 november 2007 @ 21:27 |
quote:Ik bedoelde idd bij breda! reed daarom de Thalys ook om? EDIT: dankzij de TT ( iets over gladde rails) krijg ik onderin steeds aanbieding om mijn benen gladder te krijgen | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:28 |
quote:Jamaar jamaar Ik kon er ook niks aan doen Dat was iemand anders die dat deed. Een neger denk ik | |
Peterselieman | woensdag 14 november 2007 @ 21:28 |
quote:Vlissingen was wel leuk, maar ben er niet langer dan 10 minuten gebleven. Het oorspronkelijke reisje was 839 Km. De kilometers van het uiteindelijke reisje moet ik nog even berekenen. quote:Viel mee. Het kon er nog wel bij | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:29 |
Maar vertel Selie? Hoeveel km? | |
De_Hertog | woensdag 14 november 2007 @ 21:30 |
quote:Altijd weer die negers. | |
Peterselieman | woensdag 14 november 2007 @ 21:31 |
quote:Had mijns inziens niet om hoeven rijden. Misschien toch een testritje? | |
Peterselieman | woensdag 14 november 2007 @ 21:36 |
quote:Ik zet de telmachine aan en kom uit op 860 km | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:38 |
quote:Zow, daar kun je mee thuis komen, zeg maar | |
Socios | woensdag 14 november 2007 @ 21:39 |
Netjes ja! En wat die koersrol betreft, ben nogal conservatief met dat soort dingen, noem me ouderwets. | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 21:40 |
quote:'t Ding is bagger. Sorry, maar echt waar. Boog bij Harderwijk is max. 110 trouwens (niet dat dat door de ATB afgedwongen kan worden). | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 21:51 |
quote:Oh, okee. Doe het maar beter, dan | |
Socios | woensdag 14 november 2007 @ 22:22 |
quote:248 ton, hoezo? | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 22:24 |
quote:ik \dacht aan 217, maar goed. Ik denk dat hij een aanslag wil gaan plegen of zo | |
Duvel | woensdag 14 november 2007 @ 22:24 |
quote:Ja, als ik mijn poot breek, langdurig werkloos raak of op een andere manier zeeën van tijd heb om e.e.a. uit te pluizen. | |
Dr_Flash | woensdag 14 november 2007 @ 22:27 |
quote:Zal ik je poot anders ff breken? | |
Wadloper | donderdag 15 november 2007 @ 06:48 |
quote:Niets over de DH's he 30 november trouwens de eerste stellen die weg gaan daar Locatie: Onbekend... | |
Wadloper | donderdag 15 november 2007 @ 06:53 |
quote:Gelukkig heeft hij dat wel gedaan, anders had je misschien heel lang kunnen blijven staan | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 08:35 |
Waarom wordt hier altijd haantjesgedrag vertoond met hoeveel spoorkilometers er gemaakt worden? Misschien moet ik anders maar voor diegenen hier een Penistopic deel 91 beginnen om te pronken met hoelang harde sjakie is wanneer de facist zijn hitlergroet in de broek vertoont. en dan nog iets over die 166 km/h. het lijkt me uiterst sterk. het kan wel, als bijvoorbeelde de software hapert en er derhalve een fractiemeting (dus van een seconde of minder tijdens de fout) plaatsvond. | |
Duvel | donderdag 15 november 2007 @ 08:46 |
quote:Goede vraag voor de donderdagochtend. Misschien omdat sommige mensen het als een sport zien zoveel mogelijk kilometers te maken? Ik weet 't niet? Ik heb 't zelf vroeger weleens bijgehouden, maar sinds NS kilometers door tariefeenheden vervangen heeft, is het een nog groter klotewerk geworden. Maar laat iedereen lekker tellen! Zo lang je er maar geen stijve leuter aan overhoudt, vind ik het best. | |
Duvel | donderdag 15 november 2007 @ 08:46 |
quote:Lijkt me gezellig, biertje erbij? | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 09:34 |
quote:Top, doen we | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 09:35 |
quote:Altijd Dat zijn maar een beperkt aantal mensen, een stuk of 3-4 geloof ik. En als die mensen behoefte hebben om een penistopic te openen, kunnen ze dat heel goed zelf. Maar lief dat je aan ons denkt | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 09:36 |
vandaag stond ik op station Raalte op mijn trein te wachten richting Nijverdal. en wat schetst mijn verbazing, de trein die uit Raalte richting Heino vertrok kun je blijven zien totdat ie arriveert bij station Heino. Dus gewoon 5 km. ver kijken. briljant. | |
Remco | donderdag 15 november 2007 @ 09:44 |
quote:Mag het ding tussen Almelo en Marienberg echt maar 80 kilometer | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 09:45 |
quote:het is hier al een keer eerder opgemerkt, maar die kaart klopt voor een groot deel niet. | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 09:58 |
quote:Dat is bij goed weer ook tussen Zetten-Andelst en Hemmen-Dodewaard het geval trouwens Al is dat maar 3 km dan, maar goed. | |
Duvel | donderdag 15 november 2007 @ 10:31 |
quote:Maar dit stuk net weer wel volgens mij... | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 10:44 |
Deze had ik best graag eens willen maken Van 25-8-2003 tot 10-10-2003 is er in Wolfsburg een reclame-actie geweest ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe VW Golf. Ook alle plaatsnaambordjes en poststempels werden in die periode omgezet. Maar goed, nu is het dus weer gewoon Wolfsburg. bron: www.railfaneurope.net | |
tomme6 | donderdag 15 november 2007 @ 15:48 |
Vanuit Helmond kun je de trein ook zien stoppen op het hout en brandevoort Geen idee hoever dat eigenlijk is. | |
Zug-Chef | donderdag 15 november 2007 @ 16:07 |
quote:Google Earth | |
sander89 | donderdag 15 november 2007 @ 16:16 |
Eurostar denkt aan Amsterdam en Keulen LONDEN - Eurostar, de hogesnelheidslijn tussen Londen, Parijs en Brussel, gaat de mogelijkheden onderzoeken om de treindienst uit te breiden naar Amsterdam. Dat zegt topman Richard Brown van Eurostar in de Britse zakenkrant Financial Times. anp De eventuele uitbreiding kan alleen plaatsvinden als de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Brussel, de zogenoemde HSL-Zuid, gereed is. Thuishaven Ook Keulen staat op het verlanglijstje van Brown, die zijn opmerkingen maakte bij de officiële ingebruikname van het Londense station St Pancras als thuishaven van de Eurostar. Eerder dit najaar werd een nieuw HSL-traject tussen de Kanaaltunnel en Londen in gebruik genomen, waardoor de reistijd naar Parijs en Brussel met twintig tot dertig minuten afnam. HSL-Zuid Brown liet weten volgend jaar een team op te zetten dat de uitbreiding van de routes van Eurostar moet gaan onderzoeken. Hij sprak niet van de problemen die de bouw en ingebruikname van de HSL-Zuid in Nederland ondervindt. De hogesnelheidslijn zou aanvankelijk al in december tussen Amsterdam en Rotterdam gaan rijden, maar dat wordt op zijn vroegst oktober 2008. Het is onzeker of deze datum kan worden gehaald. Zal wel erg vet zijn, ben je binnen 4 uur in Londen vanuit Amsterdam en je hoeft ook niet over te stappen. Alleen moeten ze wel wat meer treinen hebben die op 1.5 kv DC kunnen rijden want ze hebben er nu maar 5 en ook ATB inbouwen niet te vergeten. | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 19:02 |
Mijn Interrail is binnen Sweden here I come En natuurlijk ging er weer wat mis Je kunt voorlopig geen reserveringen boeken voor Duitse treinen tussen 28 november en 8 december Het schijnt dat het met het ingaan van de nieuwe dienstregeling te maken heeft. Geklooi dus. Komende week fijn iedere avond een half uur bij NSI in de rij staan om te PROBEREN of ik die reservering al mag maken | |
Tecnix | donderdag 15 november 2007 @ 19:07 |
Gister waren ze bij Hoofddorp een stuk van de HSL aan het testen voor zover ik het van het station kon zien. Nu weer weekend misschien morgen nog even reizen | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 19:15 |
Zo moet datquote:Mooi opgelost Weet iemand over welk mat dit gaat? Misschien iets van de Blokkendozen? | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2007 @ 20:14 |
Veolivla laat er geen gras over groeien. Vandaag is de eerste GTW op dienst ingezet. | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 20:20 |
quote:Inderdaad ja. Vaag dat er op de site van veolia zelf nog helemaal niets te zien is. Ook al worden ze volgende week pas "officieel" gepresenteerd. | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2007 @ 20:36 |
Prorail is weer lekker bezig:quote:Denken ze er nog dat de storingen vanzelf weer over gaan? | |
Dr_Flash | donderdag 15 november 2007 @ 20:51 |
quote:Ze beginnen toch ook vanzelf | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2007 @ 20:53 |
Niet allemaal, sommige worden een handje geholpen | |
Socios | donderdag 15 november 2007 @ 20:56 |
quote:Mijn ICE-Sparpreise-ticket van Die Bahn voor half december is ook binnen! Hannover en Frankfurt, here we come. | |
ArthurvanderVelden | donderdag 15 november 2007 @ 21:11 |
Ik heb vandaag spoorgelopen .. er zijn fotos van | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 21:26 |
het viel me eergisteren op dat er op het perron 6 op Zwolle heel eenzaam en alleen een CTA hangt. Is niet in werking, verlichting werkt er ook niet van en er staat (volgens NS-logica) "Perron 4b" op, met een rood kruis er doorheen. Deze hangt echt op een rare plek, ook niet in de lijn van de andere CTA's en op de andere zijde van het perron (perron 7) hangt géén CTA op die plek. Iemand enig idee van deze 'rare frats'? [ Bericht 1% gewijzigd door ghizzer op 15-11-2007 21:42:53 ] | |
Duvel | donderdag 15 november 2007 @ 21:28 |
WTF is een CTB? Een CeTaBever? | |
Battlefan | donderdag 15 november 2007 @ 21:37 |
Zag vanochtend een Thalys door Utrecht Centraal rijden, iemand die daar meer van weet? | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 21:43 |
quote:sorry, ik bedoelde een CTA. is inmiddels aangepast. | |
Zug-Chef | donderdag 15 november 2007 @ 22:21 |
Kijk zo hoort het: wachten tot het rode licht gedoofd is, let ook even op de filmonderbreking ergens in het midden... dat geeft aan hoe lang het duurt voor er daadwerkelijk een trein langs komt. En dat voor ene overweg in de middle of niks. http://nl.youtube.com/watch?v=YYOryKQq91k <- enkelspoor trouwens en hier nog een voorbeeld: http://nl.youtube.com/watch?v=Q4UzCjX0CwQ [ Bericht 13% gewijzigd door Zug-Chef op 15-11-2007 22:36:52 ] | |
Zug-Chef | donderdag 15 november 2007 @ 22:24 |
En als je echt wilt weten hoe lang het ECHT kan duren: kijk dan deze maar eens: http://nl.youtube.com/watch?v=DABowmxaZ1g [ Bericht 9% gewijzigd door Zug-Chef op 15-11-2007 22:36:44 ] | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 22:36 |
haha vette shit. niet iets wat ik uit mezelf zal zoeken op youtube, maar wel de moeite waard! | |
ghizzer | donderdag 15 november 2007 @ 22:38 |
haha http://nl.youtube.com/watch?v=EP0CWjc8Ft4 | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2007 @ 22:56 |
Wat gaan die overwegbomen in Duitsland traag naar beneden zeg en wat duurt het lang voor dat ze weer omhoog zijn http://nl.youtube.com/watch?v=5nocGAv8aN4 Filmpje eerste Veolivla GTW in reizigersdienst En ledig terug naar Venlo/Blerick http://nl.youtube.com/watch?v=Fp7uOXb8-nE | |
Ou-Tannu | donderdag 15 november 2007 @ 23:15 |
quote:zullen ze blij worden daar | |
sander89 | donderdag 15 november 2007 @ 23:26 |
quote:Ik mis de geluidssignalen bij deze overgang | |
dynamiet | vrijdag 16 november 2007 @ 00:02 |
Wat is in Leeuwarden de laatste tijd aan de hand bij het perron van de trein naar Sneek? Er staan medewerkers met hekken volgens mij kaartjes te controleren ofzo | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2007 @ 00:20 |
Goed gezien Is omdat ze zo meer treinen kunnen controleren met minder mankracht. Doen ze ook bij de sneltrein Leeuwarden - Groningen en de trein naar Harlingen Haven. | |
Willy84 | vrijdag 16 november 2007 @ 09:54 |
Gisteravond was er weer uitgangscontrole op Amsterdam Amstel. GVB, NS, VOV, Politie. Alle aanwezig. Ze hadden een heel net vrouwtje te pakken | |
en_door_slecht | vrijdag 16 november 2007 @ 10:17 |
Ik kan niet wachten!!! Eerst afstuderen... Edit: Laat maar, is alleen vracht.... | |
Dr_Flash | vrijdag 16 november 2007 @ 10:35 |
quote:Wel iets om in de gaten te houden natuurlijk. Op termijn zal er ook wel weer personenverkeer zijn lijkt me (al kan dat nog best 5 of 10 jaar duren). Tijd genoeg om af te studeren dus | |
en_door_slecht | vrijdag 16 november 2007 @ 10:45 |
quote:Afstuderen binnen 5 jaar mag ik toch hopen. En tot die tijd nog genoeg rondjes om de wereldzeeën te verzinnen. | |
ReisT | vrijdag 16 november 2007 @ 12:16 |
quote:Stond de DE-III niet in Tilburg? Dat is een trein uit 1934,zoals het bericht zegt. | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2007 @ 12:19 |
Klopt. De DE-III is er toen door DE-I 41 en DE-II 186 naar toe gesleept, waarna de 41 motorproblemen kreeg. | |
Eix | vrijdag 16 november 2007 @ 12:52 |
Gisteravond +150 in Weert door een stremming. http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/711150515/1056 Ik kwam om 2.50 met een extra trein eindelijk in Sittard aan. Ik ga het dan misschien niet winnen hier op de kilometers zoals Fles en Zug proberen, maar ben ik nu wel houder van de langste vertraging van november? [ Bericht 13% gewijzigd door Eix op 16-11-2007 13:17:55 ] | |
Ou-Tannu | vrijdag 16 november 2007 @ 13:30 |
quote:moeten ze maar een moter in de DE-III 27 stoppen! | |
von_Preussen | vrijdag 16 november 2007 @ 14:42 |
quote:Zou het mogelijk zijn dan om een motor uit bijv. een afgedankte Plan U te nemen, en die in de oude DE-III te plaatsen? Want de orginele motoren lijken me allemaal wel niet meer aanwezig te zijn. Of waarom is de DE-III eigenlijk niet dienstvaardig (zit de orginele motor er wel in?) | |
Dichterbijer | vrijdag 16 november 2007 @ 15:33 |
Pfff nog steeds niet vol? | |
Zug-Chef | vrijdag 16 november 2007 @ 15:35 |
bijna :-) | |
Tecnix | vrijdag 16 november 2007 @ 15:56 |
quote:link? En vol |