Zoveel valt daarbij nu ook weer niet te winnen. Ze schoppen dan veel mensen tegen de schenen en kunnen daarbij hun goodwill verliezen, dus dat zullen ze echt niet snel doen.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:16 schreef Dichterbijer het volgende:
Zal weer lekker stinken daar dan met die stoomtreinen... dat de mileudefensie daar nog niet op gesprongen is.
Bovendien staat daar ook nog eens Syntus op, terwijl xx de concessiehouder is, maar het aan Syntus uitbesteed heeft.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Game on
Ik zie dat in de OP nog een foto van de Protos moet worden toegevoegd... die lint ken ik nu wel
Van mij mogen ze nog wel even doorgaan met bonnen uitschrijven. Iedereen die de wet overtreedt dient keihard aangepakt te worden. Ook voor snelheidsovertredingen van 5 km. Wet is wet en regels zijn regels.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:20 schreef SNArky het volgende:
Ik wordt echt heel erg moe van politie die "het te druk heeft". Misschien moeten ze eens wat minder op hun bonnenquota gaan letten en wat meer op de dingen die er wél toe doen...
Dat soort fascistoïde acties gaan wat te ver. Als ik op een de (lege) snelweg 125 in plaats van 120 rij doe ik daar niemand kwaad mee, en het extra risico is te verwaarlozen.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Van mij mogen ze nog wel even doorgaan met bonnen uitschrijven. Iedereen die de wet overtreedt dient keihard aangepakt te worden. Ook voor snelheidsovertredingen van 5 km. Wet is wet en regels zijn regels.
Ze nemen iedere keer weer een punt van mijn lijstje over! Welke NS'er jat mijn ideeën? Ik wil 10% vindersloon!quote:Op woensdag 26 september 2007 10:57 schreef thatsme het volgende:
BNN-presentatrice Nicolette Kluijver kan een flinke boete verwachten van de NS. De spoorwegen gaan de mogelijke schade aan de wielen van de met de noodrem gestopte trein verhalen. "Dat kan oplopen tot tienduizenden euro's", zegt een woordvoerder.
Vind m wel wat hebben. Dat rood maakt het wel afquote:Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef thatsme het volgende:
in de toekomst bij veolia:
[afbeelding]
Die gast die dat toen met Rondje NL deed, dat is ook met een sisser afgelopenquote:Op woensdag 26 september 2007 10:57 schreef thatsme het volgende:
De NS reageerde laaiend en wilde meteen aangifte doen. Maar de spoorwegpolitie weigerde de aangifte in ontvangst te nemen, omdat ze het te druk had.
Nee, nog niet, ik zou ´m straks om 14.04u uit Leeuwarden pakken, maar dat werd ´m niet. Ik ga morgen om 10.45u. Als ´ie dan tenminste rijdt.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:31 schreef Duvel het volgende:
Heeft er al iemand in de herfstbios van NS gezeten?
Hmmm heb ik dan zondag niet opgelet? ik dacht dat ik wat anders hoordequote:Op woensdag 26 september 2007 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die gast die dat toen met Rondje NL deed, dat is ook met een sisser afgelopen
Zullen we allemaal ff een keertje? LachenPolitie is toch te druk met pennen likken
Logistieke redenenquote:754 Teletekst wo 26 sep
******************************** 10/10
S P O O R W E G E N werkzaamheden
23 september t/m 6 oktober
Amersfoort<->Ede-Wageningen
Van maandag 24 september t/m zaterdag
6 oktober rijden er om logistieke
redenen tussen Amersfoort en Ede-W.
minder treinen.
Waar treinen uitvallen rijden bussen.
Extra reistijd: 15-30 minuten.
Zie ook: www.connexxion.nl
quote:Op woensdag 26 september 2007 13:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, nog niet, ik zou ´m straks om 14.04u uit Leeuwarden pakken, maar dat werd ´m niet. Ik ga morgen om 10.45u. Als ´ie dan tenminste rijdt.
[afbeelding]
Een Spurt als trein 30131 na vertrek om 12.09u uit Dronrijp.
[afbeelding]
Het station van Dronrijp midden in de rimboe.
Ehm... als heel rustige student ben ik het met deze laatste zinsnede wel hardstikke eens met je.. en dat gebeurd niet vaakquote:Op woensdag 26 september 2007 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Of gezinnen met kinderenStiltecoupe?? Nooit van gehoord natuurlijk. En maar schreeuwen en jengelen. Deaud moeten ze. Voor die kleine kut kinderen
Klopt, studenten kunnen alleen maar zeiken op die dingen. Terwijl ze vet handig zijn. Ik heb er ook een, al heb ik al maanden een lekke voorband. Forenzen gebruiken t wel vaker idd. Mooi volk is datquote:Op woensdag 26 september 2007 21:12 schreef Charango het volgende:
Ik zie trouwens ook niet veel studenten met vouwfietsen eerlijk gezegd :s
"JA! NEE, DIE PRESENTATIE VAN DE KJOE-TOE TARGETS JA! IK BEN NET ONDERWEG JA. KEREL, LUISTER! DOWNLOAD EVEN VAN DE PROJECTSCHIJF, EN DAN PROJECTEN, EN DAN BUSINESS, JA, DAAR IS ZO'N FOLDER, ERGENS, MOET JE FF KIJKEN...."quote:Op woensdag 26 september 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Forenzen gebruiken t wel vaker idd. Mooi volk is datAltijd rustig in de trein 's ochtends.
www.nsinternationaal.nlquote:Op woensdag 26 september 2007 22:21 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg, ik kom even binnenvallen...
Waar kan ik prijzen van internationale treinreizen vinden?? (NL - België) Google geeft me niet echt een duidelijk antwoord
Ennuh Flash, heb je Finland al??
Thnx, ik zal proberen aan je te denken als ik weer een treinreis maak hierquote:Op woensdag 26 september 2007 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
www.nsinternationaal.nl
en nee![]()
Overigens ben ik wel in Turku, Jyväskilä en Hameenlinna geweest, maar dat was toen bordjes nog niet zo boeiden
Kewlquote:Op woensdag 26 september 2007 22:24 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Thnx, ik zal proberen aan je te denken als ik weer een treinreis maak hier
Klopt ja, doe maar evenquote:Op woensdag 26 september 2007 09:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Game on
Ik zie dat in de OP nog een foto van de Protos moet worden toegevoegd... die lint ken ik nu wel
Op www.valleilijn.nl trof ik dit aan:quote:
juist ja. Dus wat men ons wil doen geloven is "we hebben ijzer genoeg, maar niemand om het te rijden"quote:Met ingang van 23 september rijden er twee nieuwe treinen tussen Amersfoort en Ede-Wageningen. In aanvulling daarop heeft Connexxion nog 1 trein van de NS beschikbaar. Omdat de opleiding van het personeel voor de nieuwe treinen nog niet is afgerond, is de treindienst tot en met 6 oktober aangepast.
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
je plaatje is een beetje stuk Remzz
Iemand een idee of dit wat isquote:Beste Vertrouwelijk, Een paar dagen geleden heb ik je een mailtje gestuurd over de functie van treindienstleider bij ProRail. Misschien heb je al gereageerd. Of ben je nog aan het nadenken over deze nieuwe kans? Ik zet dan graag alle informatie over deze baan nog eens op een rijtje! Als Treindienstleider volg en leid je al het verkeer rondom station Rotterdam, Den Haag en Roosendaal. Een dynamisch stukje spoor! Met niet alleen vervoer van reizigers maar natuurlijk ook veel goederenvervoer richting de havens.Je deelt rijwegen toe en bedient seinen en wissels. Je anticipeert op vertragingen, wijzigingen in treinvolgorde of spoorgebruik. Je neemt maatregelen als er extra- of bijzondere treinen het station passeren. Bij storingen en calamiteiten kom je natuurlijk direct in actie. Jij informeert alle betrokken partijen en waarschuwt hulpdiensten. Het betreft een functie voor 36 uur per week en de standplaats is Rotterdam, Den Haag of Roosendaal. Je werkt in wisseldiensten, het rooster is ruim van tevoren bekend. Waarom kiezen voor deze baan?!Het is een verantwoordelijke job waar je een 'spin in 't web' functie vervult. Zijn goed plannen en 'multi-tasken' één van jouw belangrijkste talenten Dan kan je deze talenten in deze functie goed kwijt! Deze baan zal je zeker elke dag weer nieuwe uitdagingen bieden. En ook het arbeidsvoorwaardenpakket is uitstekend ProRail biedt je een prima salaris, keuze voor een goede balans werk-privé en ontwikkelingsmogelijkheden. Wie we zoeken?De achtergronden van onze collega's zijn heel divers. Jouw persoonlijke eigenschappen maken voor deze functie het verschil. Dus houd jij je zaakjes graag goed onder controle? Kan je goed plannen en regelen? En ben je stressbestendig en betrouwbaar? Reageer dan nu! Bel met 030-xxxxxxx of mail je CV naar prorail@onboard.nl. Heb je zelf geen interesse maar ken je iemand die goed bij ons zou kunnen passen? Laat ze dan vooral contact met ons opnemen!
Misschien was dat de bios van vorig jaar? Toen hadden ze de hoofdsteunen gedemonteerd.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Mendinistoelen er nog gewoon in dus?dat andere plaatje van vorige week zag er echt anders uit
Groter scherm ook
Ziet er tenminste echt huiselijk uitquote:Op donderdag 27 september 2007 11:45 schreef Remzz het volgende:
[[url=http://xs119.xs.to/xs119/07394/DSC00497.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dat moet je toch niet aan ons vragen? Ga eens naar OHIH!quote:Op donderdag 27 september 2007 13:20 schreef Steve-O het volgende:
Ben op zoek naar werk krijg net de volgende mail
[..]
Iemand een idee of dit wat is
Ja preciesquote:Op donderdag 27 september 2007 15:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien was dat de bios van vorig jaar? Toen hadden ze de hoofdsteunen gedemonteerd.
quote:Op donderdag 27 september 2007 15:20 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ziet er tenminste echt huiselijk uit. TV, lampjes, gordijn, felle kleuren
. Laat die medini-koploper zo lekker doorrijden
.
Vanmorgen hadden sommige mensen niet door dat het niet handig is als je voor de schermen gaat staan. En het is niet zo handig dat de stoelen in de standaard opstelling waren blijven staan, volgens mij hadden ze dat vorig jaar ook veranderd. (Alles in coachopstelling.)quote:Op donderdag 27 september 2007 15:34 schreef Remzz het volgende:
[..]
Het ziet er idd echt niet uitMaar ze hebben er wel knalrood vloerkleed in gelegd, de stoelen zijn wel gewoon de Medini stoelen. Scherm was niet echt groot maar goed te zien je kunt precies over de stoelen heen kijken. Geluid was soms wat te zacht.
quote:Op donderdag 27 september 2007 17:17 schreef thats-me het volgende:
Nee de 4206.
4226 is volgens mij bij het rangeren in aanraking gekomen met een andere koploper en had daardoor beschadigde deuren.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
dan heb ik of scheel gekeken, of de 4226 heeft ook iets gehad
(zag het vanuit de bus, dus waarschijnlijk het eerste)
Een wasmuntje opmaken dusquote:Op donderdag 27 september 2007 11:31 schreef dennistd het volgende:
Er kwam net een Syntus Lint binnen op Enschede![]()
Het is vrij zeker hoor dat Voith in Blerick gaat knutselen met de treinen van Arrivaquote:Op donderdag 27 september 2007 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
Het schijnt dat de elektrische GTW'tjes van Arriva onderhouden gaan worden in Blerick.![]()
Aangezien de sporen nabij de loods van Voith in Blerick niet beschikken over een bovenleiding mag Voith wel een rangeerlocje aanschaffen of anders met Veolivla stellen zorgen dat de Arriva stellen daar de loods in en uit gerangeerd worden
Ja klopt, een werkplaats op die manier scheiden lijkt me een goed plan!quote:Op donderdag 27 september 2007 18:23 schreef Ajaman het volgende:
[..]
Het spoor gedeelte dat in de werkplaats ligt is dmv ES-lassen gescheiden van de rest van het spoor. Een trein komt aanrijden, stopt voor de las, laat de pantograaf zakken en wordt naar binnen getrokken door een locje. Als de trein nu binnen staat, kan deze op geen enkele manier meer te maken krijgen met stroom van de bovenleiding of van de retourstromen in de spoorstaven. Kortom: een stukje veiligheid voor de knutselaars van de treinen:)
Volgens mij grafittikunstenaars met een pot blauwe verf en een roller.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
dan heb ik of scheel gekeken, of de 4226 heeft ook iets gehad
(zag het vanuit de bus, dus waarschijnlijk het eerste)
En ik weet dat ze de treinen naar binnen trekkenquote:Op donderdag 27 september 2007 18:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja klopt, een werkplaats op die manier scheiden lijkt me een goed plan!
Ik denk trouwens dat ze treinen naar binnen moeten duwen, anders staat je loc opgesloten.
Maar als je hem eruit duwt, hoeft "je vieze oude afgedankte dieselloc" niet op het hoofdspoor te komen en kan je treinstel op eigen kracht wegrijden. Prorail wil namelijk alleen gecertificeerde locs op het hoofdspoor hebben en die zijn een stuk duurder in aanschaf en onderhoud.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:00 schreef Duvel het volgende:
Als ze 'm erin trekken, moeten ze 'm eruit duwen, dus dat maakt geen hol uit, behalve dat een stuk spoor bezet wordt door een walmende dieselloc.
Ik wil best een hele discussie hierover gaan voeren, maar het is en blijft echt DE reden hoor.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef Duvel het volgende:
Klopt, maar met dat emplacement voor de deur hoeft de loc de hoofdsporen niet op.
Zou best kunnen, er moet IETS rijden daar, qua roestrittenquote:Op donderdag 27 september 2007 19:23 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een bericht op Somda rijdt xx op de kippenlijn nu ook al met het prototype, FTD01 in reizigersdienst
tenzij je ontslagen wilt worden, dan is dat best een goed plan natuurlijkquote:Op donderdag 27 september 2007 19:25 schreef Duvel het volgende:
OK, dat is verstandig, tip één: plemp geen bedrijfsinfo op een openbaar forum.
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:25 schreef Duvel het volgende:
OK, dat is verstandig, tip één: plemp geen bedrijfsinfo op een openbaar forum.
De FTD01 heeft eerder vandaag de xx5032 al afgesleept. de xx5031 schijnt weer rond te karren. Maar ja veel meer dan roestrijden doen ze volgens mij op dat lijntje momenteel ook niet.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou best kunnen, er moet IETS rijden daar, qua roestrittenzou me niet verbazen als ze nou die grijze nog 1 of 2 keer per dag op en neer laten karren. Ik hoop dat Strukton op Amf nog een keer een locje over heeft om die af te slepen, later vanavond
Ah dat is mooi om te horen. Dan hoeven ze niet in de buitenlucht of in Eindhoven meer onderhouden te worden.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:31 schreef Ajaman het volgende:
Maar ik kan je nog wel vertellen dat zaterdag de eerste Protos van Connexxion omhoog wordt gehesen in de werkplaats
Klopt, sprak een maat van me die had de 16:45 trein, was ook een ICM-III of ICM-IV'tje. Die 16:45 was met +20 pas vertrokken uit Lw.... Ik kwam trouwens om 17:14 aan in Lw, mijn trein was gewoon op tijdquote:Op donderdag 27 september 2007 19:19 schreef Remzz het volgende:
Prachtig moment in Leeuwarden om kwart voor 5. Ik kom daar aan staat nog geen trein, minuutje later komt de trein die al klaar stond voor de 17.04 naar Zwolle aangereden op het spoor van waar de intercity van zou moeten vertrekken. Een ICM drietje.... kan echt niemand meer bij... Staan daar al 5 minuten opeengepakt. Horen we dat de machinist nog moet aankomen(uit Zwolle die trein had pech vandaar dat er ook nog geen trein stond). Kwartier later komt de trein uit Zwolle toch aan. Omdat het al bijna 4 over 5 is denk de conducteur dat die trein eerder weg gaat. Heeft ie het net omgeroepen iedereen is de trein uit, komt de machinist net aanlopen. Gaat toch de intercity weer eerder. De conducteur wist het helemaal niet meer en sloot gewoon de deuren van de intercity(die half leeg was gestroomd) en de trein vertrekt.
Is de helft dus in de stoptrein van 17.04 gaan zitten waar op dat moment nog geeneens een conducteur voor was
Heel warrig verhaal zie ik, maar het was echt super grappig
Overigens ben ik er INMIDDELS achter waar de vervangende bussen in Amf staanquote:Op donderdag 27 september 2007 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De FTD01 heeft eerder vandaag de xx5032 al afgesleept. de xx5031 schijnt weer rond te karren. Maar ja veel meer dan roestrijden doen ze volgens mij op dat lijntje momenteel ook niet.![]()
Ja ja, laat dat maar aan Connexxion overquote:Op donderdag 27 september 2007 19:36 schreef Duvel het volgende:
Goed zo, dat is pas klantvriendelijk!
Ze zijn klantvriendelijker dan Arrivaquote:Op donderdag 27 september 2007 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja, laat dat maar aan Connexxion over![]()
Dat zou best een kunst zijn. Van Arriva dan.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze zijn klantvriendelijker dan Arriva![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou dit nog binnen PVR zijn?
En wij maar janken
Volgens mij rijden daar 5 keer zo weinig treinen als in NL en vervoeren ze even veel personen.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou dit nog binnen PVR zijn?
En wij maar janken
Volgens mij lul jij uit je nek als een kip zonder kopquote:Op donderdag 27 september 2007 23:19 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden daar 5 keer zo weinig treinen als in NL en vervoeren ze even veel personen.
Wat nou treinen te kort in NL?
Vandaar dat ik even op het emplacement van Leeuwarden moesten wachten. Ik kwam 16.54u + 12 ofzo aan in Leeuwarden. Kwam uit de richting Arnhem en had in Zwolle bijna nog de vertraagde Intercity (Oorspronkelijke vertrektijd 15.20u) gehaald die even voor mijn trein in Leeuwarden aankwam.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:33 schreef Zug-Chef het volgende:
Klopt, sprak een maat van me die had de 16:45 trein, was ook een ICM-III of ICM-IV'tje. Die 16:45 was met +20 pas vertrokken uit Lw.... Ik kwam trouwens om 17:14 aan in Lw, mijn trein was gewoon op tijd
Effe rekenen:quote:Op donderdag 27 september 2007 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij lul jij uit je nek als een kip zonder kop
Dan ken je Arriva nog niet goed genoeg zeker.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou best een kunst zijn. Van Arriva dan.
Hmmm dat land is wel veeeeeeeeel groter natuurlijk hequote:Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef sander89 het volgende:
[..]
Effe rekenen:
16000000 gebruikers met 8,702 personen treinen per dag.
=1838 personen per trein in India.
In NL gaan er ongeveer 1000000 passagiers met de trein elke dag.
Zouden iets van 360 mensen per trein in NL moeten zitten gemiddeld, als hier 5 keer zoveel treinen rijden.
Maar kan nergens vinden hoeveel passagiers treinen hier dagelijks rijden in NL?
Nee, maar goed, je moet al zowat mensen opzettelijk gaan lopen irriteren wil je het slechter doen dan cxxquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dan ken je Arriva nog niet goed genoeg zeker.
Een klantenservice die pas 2 maanden na het indienen van een klacht met een standaardbrief op de proppen komt, brieven überhaubt niet versturen, mensen die langs elkaar heen werken, etc.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar goed, je moet al zowat mensen opzettelijk gaan lopen irriteren wil je het slechter doen dan cxxen dat lijkt me toch ook stug
Reken maar in de spits, dat er in 12 bakken V-IRM toch gauw 800 ~ 1000 man zitten. Goed het is maar een uurtje, maar ja tel al die intercities maar is bij elkaar op!quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmmm dat land is wel veeeeeeeeel groter natuurlijk heAan de andere kant, daar zullen op veel trajecten treinen 1 of 2 keer per dag rijden, ipv 6 keer per uur zoals hier. Maar het lijkt me stug dat er in NL 43.000 treinen per dag rondrijden?
Hoe dan ook, Nederlanders zijn veel groter dan Indiërs, Indiërs hebben niet ALLEMAAL 4 sleepkoffers en een vouwfiets, en toch puilen ZIJ de trein uit, en niet wijHet is daar gewoon drukker
quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:14 schreef ghizzer het volgende:
wat ik mij sterk afvraag.. waarom wordt er geen spoor aangelegd tussen leeuwarden en den helder. dan betrek je friesland veel meer bij noord noord-holland. lijkt me voor beide economische gebieden een positieve uitwerking hebben. nu liggen beide delen van nederland toch min of meer geïsoleerd. of anders een idee om het ijsselmeer (gedeeltelijk) droog te leggen? hierdoor heeft nederland ook meer mogelijkheden om het praktischer in te richten en schept het meer ruimte voor bijvoorbeeld het bouwen van huizen.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:25 schreef Dichterbijer het volgende:
Hmmm... volgens mij kun je nog steeds een enkelspoortje erover heen leggen... maar... zou dat sneller zijn om naar Leeuwarden te reizen?
Dat kan nu ook, daar heb je geen trein voor nodig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:27 schreef Remzz het volgende:
Lijkt me wel vet, met 160 over de afsluitdijk![]()
Ja, ik had die van 17.33u, gister reed er ook al een Buffel, errug blij mee.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ook reed er weer eens een buffeltje in de Hlgh pendel.
Dat is best ziekquote:Op vrijdag 28 september 2007 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Prorail zegt dat er nu 2,8 miljoen treinen per jaar rijden. Dat zijn er dus ook ongeveer 7700 per dagOverigens is een deel daarvan natuurlijk goederentreinen, maar die rijden niet ieder half uur, en reizigerstreinen wel, gemiddeld
Dus heel veel zullen idd reizigerstreinen zijn. Ik denk iets van 7400 per dag dus
Tegen die 8700 van Indiaterwijl India daarmee dus 16 keer zoveel mensen vervoert, iedere dag weer
ja, dat bleek ook wel uit dat filmpjequote:Op vrijdag 28 september 2007 22:25 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is best ziek![]()
Treinen zullen daar misschien wel wat langer zijn maar dan is het nog steeds een super volgestouwde trein (de meeste).
Ik wou zeggen jaquote:Op vrijdag 28 september 2007 23:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Mijn dingetjes van vandaag met als hoogtepunt natuurlijik de 2e foto
quote:Goederenzut is wat minder intresse in,
Wauwquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:48 schreef Ajaman het volgende:
[afbeelding]
de "rangeerloc" van Connexxion te A'foort
Goede vraag. Soms is vliegen goedkoper.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie gaat er nou vliegen naar Parijs?
Ik heb eens 6 uur vertraging gehad op CdG om naar schiphol te gaan, had ik net zo goed op en neer kunnen gaan met de Thalysquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat ze per trein alleen maar Londen hebben
Wie gaat er nou vliegen naar Parijs?
Ja, en soms is Eurolines NOG goedkoper. En net zo langzaam, omslachtig en oncomfortabel.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goede vraag. Soms is vliegen goedkoper.
quote:De brand trekt zeer veel publieke belangstelling, onder meer van bezoekers van een evenement op het nabijgelegen NS-complex.
Die had eigenlijk wel wat beter gekund, ik had aan de andere kant moeten gaan staan bedenk ik me nuquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:39 schreef ghizzer het volgende:
@Superweber. Vette foto's zeg! de 5de foto van boven doet me sterk denken aan materieel wat ook in Zwisterland rijdt.
Klopt ja, de serie Re460 is datquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:39 schreef ghizzer het volgende:
@Superweber. Vette foto's zeg! de 5de foto van boven doet me sterk denken aan materieel wat ook in Zwisterland rijdt.
ah juist.. het station oogt niet heel groot of wel? is het vergelijkbaar (qua looks bv.) met een nederlands station en was de trein naar st. petersburg de enige internationale lijn? hoe lang doet die trein naar st. petersburg erover?quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:48 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die had eigenlijk wel wat beter gekund, ik had aan de andere kant moeten gaan staan bedenk ik me nu. Aan de kant waar ik stond, staat er een enorm bord voor de trein, welke het zicht op de trein wegneemt. Zodoende kon ik dus wat minder afstand nemen van de trein. Als ik aan de andere kant was gaan staan, had dat wel gekund en had ik de hele trein op de foto kunnen zetten
. Ach ik ben er vast nog wel weer een keer in de buurt. Dan maak ik wel weer nieuwe.
www.bahn.de, staat allesquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:56 schreef ghizzer het volgende:
hoe lang doet die trein naar st. petersburg erover?
(jaja ik ben nogal geïnteresseerd)
thanx.. heb t gezien ja.. zag op de kaart dat t ook eigenlijk best dicht bij mekaar ligt. had ik me op verkeken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
www.bahn.de, staat alles
ongeveer 5½ uur
Op www.vr.fi kun je alles over vertrek en aankomsttijden vinden in Finland (even op in English klikken, want dat Fins begrijp ik ook niks vanquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:56 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juist.. het station oogt niet heel groot of wel? is het vergelijkbaar (qua looks bv.) met een nederlands station en was de trein naar st. petersburg de enige internationale lijn? hoe lang doet die trein naar st. petersburg erover?
(jaja ik ben nogal geïnteresseerd)
Thanx! Vet zeg! Zag op die website dat er ook een trein vanuit Helsinki naar Moskou gaat. Die trein doet er 12 uur en 58 minuten over. Met een eindstation, bedoel je dan een kopstation (zoals Den Haag CS) of een eindstation in de zin dat het het eindpunt voor alle lijnen is?quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Op www.vr.fi kun je alles over vertrek en aankomsttijden vinden in Finland (even op in English klikken, want dat Fins begrijp ik ook niks van), de trein naar St. Petersburg doet er 6,5 uur over. Voor zover ik weet is naar St. Petersburg de enige internationale lijn vanaf Helsinki. Het zou kunnen dat er wat meer lijnen richting Rusland liggen vanuit noordelijker gelegen steden, dat weet ik zo niet. Volgens mij is er geen treinverbinding in het noorden van Finland richting Zweden. Het noordelijkste punt is Kolari.
Het station is niet echt heel groot. Helsinki is ook een eindstation. Dat is ook vrij logisch want 1/5 van de de Finse bevolking woont in Helsinki of zijn omgeving (1 miljoen van de 5 in totaal). Alles gaat of komt van Helsinki min of meer. Maar ik geloof dat er toch nog wel iets van 10 sporen zijn. Als je op de foto met de vertrekkende trein kijkt, zie je ook dat de perrons heel lang zijn. Treinen in het algemeen zijn hier vrij lang. Een trein missen is ook geen humor hier, want de volgende (lange afstandstrein) komt 2 uur later oid.
De looks van station zijn iets meer in Oost Europese stijl, ik denk dat de spoorwegen hier ook opgericht zijn in de tijd dat de Russen hier nog de baas waren, dus heel verbazingwekkend is dat niet. Volgens mij hebben de Finnen nadat ze onafhankelijk zijn geworden de boel wel een beetje verbouwd. Ik zal binnenkort wel even een fatsoenlijke foto (heb ik nu niet) van het station maken en die posten.
Dat is een misverstandquote:Op zaterdag 29 september 2007 20:45 schreef ghizzer het volgende:
De taal blijft leuk.. ik snap er echt helemaal geen zak van. Heb me laatst laten vertellen dat de Finnen elf verschillende lidwoorden kennen.
Oeps!quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet helemaal Duuf, er loopt wel degelijk een spoorlijn om de Botnische Golf langs. Daar rijdt trouwens alleen maar cargo over een stuk van zo'n 150 km.
ja ik weet het niet. het enige wat ik kan zeggen is dat ik het van iemand heb waarvan haar vader fins is. en dat het op het Hongaars lijkt klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een misverstandNet als het fabeltje dat het Fins 47 naamvallen kent. Het Fins maakt deel uit van de Fins-Oegrische taalgroep, die zich in een HEEL erg vroeg stadium heeft afgescheiden van de Indo-Germaanse talen (waartoe vrijwel alle andere talen behoren). Andere talen uit de Fins-Oegrische taalgroep zijn bijvoorbeeld het Samojedisch en nog wat andere Eskimo-talen, en ik dacht ook het Hongaars, maar daar ben ik niet zeker van. Waar de meeste Indo-Germaanse talen voorzetsels gebruiken, gebruikt het Fins achtervoegsels. Daardoor lijkt het op een naamval-achtige constructie, maar dat is het dus niet
Een dergelijk overstapje zou voor de lidwoorden ook wel gelden neem ik aan.
naar finland? als je t om de treinen wil doen zou ik persoonlijk voor een andere stad gaan. helsinki heeft ten opzichte van andere grote europese steden in verband met de geografische ligging op het gebied van personenvervoer met de trein niet veel te bieden. oslo is wel een aanrader als je kickt op hypermodern. Toen ik daar 5 jaar geleden was (heb een rondreis met de bus door scandinavië gemaakt.. totaal 5.000 km met de bus afgelegd) was dat wel heel erg vet. allemaal hele nieuwe spoorlijnen en alles modern. vette shit! alleen ook voor oslo geldt dat het betrekkelijk klein is. Köln daarentegen, voor het geval je er nooit geweest bent, is bij mijn weten één van de belangrijkste internationale treinstations van europa. er vertrekken treinen richting denemarken, polen, frankrijk, oostenrijk, zwitserland, italië, tsjechië en misschien ook nog wel verder. zelf vond ik wien westbahnhof ook wel leuk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed plan. Ik wil daar een keer heen
als je op ouwe schrale zooi kickt raad ik je Boekarest Centraal aan. Of een hele boel meuk in Polen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kick niet zo zeer op hypermodern hoor, ik vind ouwe schrale zooi juist wel leukTrouwens, ik ben ook al eens een keer in Köln Hbf geweest
Ehm..quote:
quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Heeft iemand nog foto's van Hengelo vandaag?
Rijdt er morgen een Protos volgens somda?quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan
Heb het ook gelezen ja, maar ik heb het kaartje al, dus zonde om niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan
Ik hoor het net jaquote:Op zaterdag 29 september 2007 22:45 schreef Zug-Chef het volgende:
EDIT: Beide stellen hebben vandaag gereden!
Enniewee, Ik heb nog wat sfeerbeelden van de ZLSM Dieseldag, met een gouden moment erin: Fles die zijn voorkeur uitspreekt voor de Protos en de gereedstaande plan V verafschuwd. De mcn van die V liep juist voorbijquote:
"Moet wel een plee in zitten, moet zeiken als een aap"quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, ik druk me nog bijzonder parlementair uit daar
Met eindstation bedoelde ik, dat alle lijnen ophouden op Helsinki station. (Volgens mij is dat op den Haag cs ook zo, maar dat weten jullie beter dan ik waarschijnlijk.). Je kunt dus ook gewoon voor alle verschillende treinen langs lopen. Verder is Helsinki voor zover ik weet altijd het "eindpunt van deze trein".quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:45 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Thanx! Vet zeg! Zag op die website dat er ook een trein vanuit Helsinki naar Moskou gaat. Die trein doet er 12 uur en 58 minuten over. Met een eindstation, bedoel je dan een kopstation (zoals Den Haag CS) of een eindstation in de zin dat het het eindpunt voor alle lijnen is?
Zag het inderdaad dat de treinen er niet heel vaak rijden. Vijf jaar geleden ben ik in Finland geweest (Rovaniemi). De taal blijft leuk.. ik snap er echt helemaal geen zak van. Heb me laatst laten vertellen dat de Finnen elf verschillende lidwoorden kennen.
Leuke filmpjes hoor, alleen jammer dat je die Proto's niet ook eventjes van binnen hebt gefilmd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:59 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Je mag kiezen
Google Video
WMV Download
![]()
Jawel hoor, alleen is daarbij Fles pontificaal in beeld enzo met zijn zoektocht naar een plee. Ik weet niet of dat zo heel gewaardeerd wordt als ik dat erbij had gezet.quote:Op zondag 30 september 2007 11:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuke filmpjes hoor, alleen jammer dat je die Proto's niet ook eventjes van binnen hebt gefilmd.![]()
haha knaterslelijk. totaal geen porum.quote:Op zondag 30 september 2007 13:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Kijk dit gebeurt er met onze ICL/ICB/IR rijtuigen als ze uitgewisseld zijn in Venlo:
[afbeelding]
Bron: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3487643
Ja maar in die regio wordt het materieel ook ingezet.quote:Op zondag 30 september 2007 09:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Jah, al een keer of 20 ofzo. Arnhem - Nijmegen met de 3600
Een geluid wat uit de spoorstaven komt?quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vraagje:
ik liep laatst langs het spoor, en toen kwam er een trein aan op zon 500-800m. Een wissel (of een sein) begon toen een soort melodietje te spelen. Dus niet tuutuutuuutuut ofzo,maar met wat meer variatie. Het was alleen te horen als je min of meer naast die paal stond zeg maar.
Waarom is dat zo'n geluid?
Cool die ICE! Waarom was daar een tijdelijk station?quote:Op zondag 30 september 2007 14:44 schreef Willy84 het volgende:
Tijdelijk ICE station te Wildenrath
weet ik nietquote:Op zondag 30 september 2007 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een geluid wat uit de spoorstaven komt?
Was vanwege de opendag van Siemens. Siemens is producent van de ICE en had dus een perron langs hun eigen testbaan gezet waar je voor 1 euro een rondje kon rijden. Alles door 1 deur naar binnen en 1 deur naar buiten.quote:Op zondag 30 september 2007 15:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Cool die ICE! Waarom was daar een tijdelijk station?
er stond een standje in van de ns volgens mijquote:Op zondag 30 september 2007 18:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
@ dennis: wat doen ze in die vrachwagon? Ze staan normaal op de Dijksgracht en schijnen gebruikt te kunnen worden als remrijtuig. Wat ze daar dan doen?
Volgens mij onderhouden ze ook de locs in Maastricht.quote:Op zondag 30 september 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
In Maastricht zit de werkplaats van de rijtuigen, daarom zie je die composities daar ook vaak staan
Hoe komen die dan daar, wordt daar binnen de dienstregeling met zo'n trein gereden of rijden die 's nachts leeg terug naar waar ze moeten rijden?quote:Op zondag 30 september 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
In Maastricht zit de werkplaats van de rijtuigen, daarom zie je die composities daar ook vaak staan
Die kunnen helaas niet gekoppeld worden in Sittard, dus zou er waarschijnlijk maar 1 trein per uur vanuit Maastricht kunnen vertrekken.quote:Op zondag 30 september 2007 18:44 schreef Socios het volgende:
Het wordt tijd dat er weer getrokken treinen gaan rijden naar Maastricht.
Klopt. Tilburg doet de goederenlocs en af en toe wat andere klussen, zoals een revisie.quote:Op zondag 30 september 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij onderhouden ze ook de locs in Maastricht.
De rijtuigen komen vanuit Venlo en Brabant naar Maastricht toe als Ledig Materieel. Ook zijn er af en toe LM ritten van verder weg.quote:Op zondag 30 september 2007 19:06 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Hoe komen die dan daar, wordt daar binnen de dienstregeling met zo'n trein gereden of rijden die 's nachts leeg terug naar waar ze moeten rijden?
Pendeltreinen, waarbij er in Sittard overgestapt moet wordenquote:Die kunnen helaas niet gekoppeld worden in Sittard, dus zou er waarschijnlijk maar 1 trein per uur vanuit Maastricht kunnen vertrekken.
En de VIRMs kunnen meer passagiers vervoeren, dus minder vaak staan![]()
Er gaan per dag 2 treinen uit de 3500 (IC Schiphol-Eindhoven) in de spits door naar Maastricht.quote:Op zondag 30 september 2007 18:44 schreef Socios het volgende:
Het wordt tijd dat er weer getrokken treinen gaan rijden naar Maastricht.
Dat doen we maar nietquote:Op zondag 30 september 2007 12:05 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Jawel hoor, alleen is daarbij Fles pontificaal in beeld enzo met zijn zoektocht naar een plee. Ik weet niet of dat zo heel gewaardeerd wordt als ik dat erbij had gezet.(Fles?)
alle foto's ervan:quote:Op zondag 30 september 2007 18:56 schreef Remzz het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van het dashboard?
haha, hier werd juist alles expres luid en duidelijk omgeroepenquote:Op zondag 30 september 2007 18:21 schreef Socios het volgende:
Ja, wel leuk. Grappig ook dat je niet naar buiten kan kijken. De trein kwam zonder stationvooraankondiging stil te staan. Zie je mensen opstaan en snel naar de deur toe omdat men denkt dat het station al bereikt is, staat de trein nog midden in een weiland. Mensen weer terug zitten, even later wel het station.
Leuke foto's. Ben vandaag ook nog even geweest, maar de trein van Almelo naar Hengelo reed via Wierden en later in Oldenzaal nog 45 minuten moeten wachten. Was een beetje een chaos, maar wel leuk.quote:Op zondag 30 september 2007 17:32 schreef dennistd het volgende:
Vandaag naar Hengelo toe geweest, wat plaatjes:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:25 schreef Duvel het volgende:
Tussen Arnhem en Dieren gaat het ook weer goed, uitgelopen werkzaamheden!
Dit is het eerste echte nieuwe station puur en alleen voor Arrivaquote:Tijdelijk Arriva-station Europark geopend
GRONINGEN - De bankjes staan er, de klok hangt en de kaartjesautomaat werkt. Het tijdelijke station bij het Europapark is klaar.
De treinen van en naar Nieuweschans rijden driemaal per uur. Het definitieve station, met voetgangerstunnel, moet eind 2010 klaar zijn.
Het station werd maandag door wethouder Karin Dekker geopend.
Zover was ik zelf ook al gekomen, maar dat houdt in dat je op alle mogelijke manieren ook pas vanaf 1 nov. in Duitsland kaarten voor die datum kunt kopen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef Socios het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe dienstregeling die 9 december ingaat.
Is een cirkel vierkant?quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:16 schreef Socios het volgende: Indien iemand een OV-Studentenkaart heeft (week) en een overgangsbewijs naar de 1e klas wil kopen voor een reis die voor 9 uur ´s ochtends plaatsvindt (doordeweeks). Mag dat kaartje dan met korting gekocht worden? In de 2e klas mag op hetzelfde tijdstip namelijk gratis gereisd worden. Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Geen idee, misschien aan het loket op het station wel? Is vanwege technisch onderhoud van het Duitse reserveringssysteem zie ik nu op de site van NS Internationaal (waarschijnlijk vandaar je vraag).quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:20 schreef MCH het volgende:
Zover was ik zelf ook al gekomen, maar dat houdt in dat je op alle mogelijke manieren ook pas vanaf 1 nov. in Duitsland kaarten voor die datum kunt kopen?
Lol, ok, helder. Maar toch enigszins vreemd, 2e klas gratis, 1e klas meteen de volle mep. In alle andere gevallen als de kaart niet geldig is voor gratis reizen, geldt de korting op een kaartje. Maar goed, opzich ook wel te begrijpen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Is een cirkel vierkant?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:40 schreef Socios het volgende:
Lol, ok, helder. Maar toch enigszins vreemd, 2e klas gratis, 1e klas meteen de volle mep. In alle andere gevallen als de kaart niet geldig is voor gratis reizen, geldt de korting op een kaartje. Maar goed, opzich ook wel te begrijpen.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen!
Haha, dat is waar. Vaak heel ander publiek daar. Zat een tijdje geleden 1e klas in een stiltezone. Werd er iemand gebeld en ging een (zakelijk) telefoongesprek voeren. Iets dat eigenlijk ´not done´ is dus. Na het einde van de treinreis (5 minuten daarna) ging ´ie medereizigers in de coupé één voor één persoonlijk zijn excuses aanbieden voor het voeren van dat telefoongesprek. Hulde, dat zie je zelden...quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen!
En na 9 uur dan? Gratis 2e tegelijk met korting 1e.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, juist heel logischOF gratis, OF korting. Niet tegelijk
Dat ziet er niet best uit!quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanavond de IC 1566 Deventer - Amsterdam met onderstaand mat.. het moet toch niet gekker worden :lol:
Vraagje in dezelfde categorie:quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus: Nee, dat mag niet. Staat er ook op. Die en die tijdstippen vrij vervoer in 2e klas, en daarbuiten kortingkaart. Door de week tussen 4 en 9 heb je NOOIT korting, met wat voor kaart dan ook. Je reist gratis of je betaalt de volle mep.
Nou, dat staat er niet zo heel duidelijk op. Nergens op de kaart staat of het voor 1e of 2e klas is. Bij een studenten week-OV-kaart is het vrij reizen op maandag t/m vrijdag en daarbuiten een kortingskaart. Maar opwaardeerkaartjes van 2e naar 1e klas kun je nooit met korting krijgen, omdat het OF/OF is, niet EN/EN. Alleen snapt niemand bij de NS dat, dus wanneer ik 1e klas reis met mijn OV, dan koop ik een opwaardeerkaart met korting. Nu ligt het i.d.d. wel erg voor de hand dat voor 9 uur er nooit sprake kan zijn van korting, maar die kaart ziet voor je 2e klas plaats geen verschil tussen voor en na 9 uur, waarom dan wel voor de 1e klas.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus: Nee, dat mag niet. Staat er ook op. Die en die tijdstippen vrij vervoer in 2e klas, en daarbuiten kortingkaart. Door de week tussen 4 en 9 heb je NOOIT korting, met wat voor kaart dan ook. Je reist gratis of je betaalt de volle mep.
Altijd als ik al zie dat het druk is, en er mensen moeten staan, loop ik richting de 1e Klas om mij daar te nestelen. De conducteur komt dan sowieso niet langs, en het is altijd leuk te zien hoe iedereen als een laffe haas in de 2e klas op elkaar gedrukt staat, terwijl de 1e Klas vrijwel leeg is.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen!
Ja, dat mag. Maar dan moet je wel die extra kortingskaart hebben. Al snapt geen NS-er dat en die enkele die het wel snapt en ziet, zal je wel matsen als je zonder die kortingskaart reist. Maar netjes is dat niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:23 schreef Boschkabouter het volgende:
Vraagje in dezelfde categorie:
Als ik een weekend-OV heb, en een NS-kortingskaart, mag ik dan in het weekend eerste klas reizen met een overgangskaart met korting?
En ook op maandagochtend voor negen uur mag je met die OV-weekendkaart met korting reizen.quote:Korting met je OV-kaart
* 40% korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
* 40% ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
* goedkoper reizen met de roze strippenkaart in de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden
Kortingskaart heb ik nog van het pré-OV-kaart tijdperk en 1ste klas vind ik toch een stuk fijner voor lange reisjes van >3 uur.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:33 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Maar dan moet je wel die extra kortingskaart hebben. Al snapt geen NS-er dat en die enkele die het wel snapt en ziet, zal je wel matsen als je zonder die kortingskaart reist. Maar netjes is dat niet.
Omdat op je voorbeeld na ongeveer iedere kaart ook een kortingkaart is.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:56 schreef Eix het volgende:
Waarom krijgen studenten überhaupt nog extra korting buiten de geldigheid van het 'gratis' reizen?
Scholieren (12 - 18 jaar) moeten immers ook altijd voltarief betalen, waarom studenten dan niet als zij de kaart niet direct voor hun studie nodig hebben.
Ehm, niet voor de strippenkaarten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:10 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Omdat op je voorbeeld na ongeveer iedere kaart ook een kortingkaart is.
Wellicht ten overvloede, maar voor mensen met een weekend-OV geldt dus dat ze 's maandags voor 9 uur wel korting hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 07:25 schreef Socios het volgende:
Interessante discussie is er nog losgebarsten over het wel of niet met korting reizen met een overgangsbewijs. Dat dat voor 9 uur ´s ochtends niet mag is nu wel duidelijk.
En waar baseer je dat op?quote:Toch is het mijns inziens te allen tijde toegestaan om in het weekend, na 9 uur (weekendhouders op maandagochtend ook nog voor 9 uur), op feestdagen en in de zomer (16 jul t/m 16 aug) met een overgangsbewijs met korting te reizen.
Op de site van de IBG staat over korting het volgende:quote:Vrij reizen: van vrijdag 12:00 tot maandag 4:00 en op feestdagen van 4:00 tot 4:00 de volgende dag. Vrij reizen geldt ook vanaf 12:00 op 5 april en 16 mei.
Korting: op maandag vanaf 4:00 en op overige werkdagen van 9:00 tot 4:00 de volgende dag (op vrijdag tot 12:00).
Vol tarief: dinsdag t/m vrijdag tussen 4:00 en 09:00.
Van korting is geen sprake in het weekend, dan geldt vrij reizen. (Die kortingsquote is gelijk aan die voor een week-OV, trap dus niet te snel in het woordje 'alle'.)quote:Korting met je OV-kaart
* 40% korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
* 40% ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
* goedkoper reizen met de roze strippenkaart in de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:55 schreef Socios het volgende:
En na 9 uur dan? Gratis 2e tegelijk met korting 1e.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 08:58 schreef ghizzer het volgende:
@Zug-Chef. Wel vet dat de DRM (ja of een paar letters anders, ben niet zo into de afkortingen)
Oh, welke was dat? Die van 7.50 (of zo) reed volgens mij wel (in elk geval tussen Rtd en Ut). Er stond iets op de borden over een kapotte onderhoudsmachine tussen Amf en Zl.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens werd vanochtend voor de gein midden in de spits vrolijk even de IC Rotterdam - Leeuwarden opgehevenEN bedankt nog he
![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:27 schreef Duvel het volgende:
Oh, welke was dat? Die van 7.50 (of zo) reed volgens mij wel (in elk geval tussen Rtd en Ut). Er stond iets op de borden over een kapotte onderhoudsmachine tussen Amf en Zl.
nou nee, vind het schijttreinen om mee te reizen. geef demping, enorme teringherrie, niet relaxt ivm mn lengte en vreselijke koude inrichting en verlichting.quote:
Ho ho, je moet vier keer Plan V niet meteen willen vergelijken met de hemel. Begin maar eens met twee keer Plan V.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:31 schreef ghizzer het volgende:
[..]
nou nee, vind het schijttreinen om mee te reizen. geef demping, enorme teringherrie, niet relaxt ivm mn lengte en vreselijke koude inrichting en verlichting.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Ho ho, je moet vier keer Plan V niet meteen willen vergelijken met de hemel. Begin maar eens met twee keer Plan V.
Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb ik in Ut ook zien staan ja. Het was die van 8:17 uit Ut. ( De 12525, 7:32 Rtd V dus).
Of anders de 2800quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel.
NOG eerder?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Duvel het volgende:
Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel.
Ja waarom niet, ik sta ook elke dag om 5:57 op. Geen probleem toch. Kijk het is simpel Fles: Hoe eerder je begint, hoe eerder je naar huis kan. Denk daar maar eens ff over naquote:
Als ik op Rotterdam C de trein haal die jij vanaf Utrecht zou moeten hebben, moet je niet gaan zeuren over vroeg opstaan.quote:
Denk zelf naquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Kijk het is simpel Fles: Hoe eerder je begint, hoe eerder je naar huis kan. Denk daar maar eens ff over na
Dat zal wel ook met die kapotte onderhoudsmachine te maken hebben denk ik.. Waar stond dat ding ergens?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Overigens werd mijn 12522 vanmorgen in Zwolle ook opgeheven...
Das minder joh, met mijn pasje mag ik als ik dat wil al om 7 uur s ochtends naar binnen hier. En ik heb flexibele werktijden, zodat ik zelf mag bepalen hoeveel uur ik per dag maak zodat ik ook zelf mag bepalen of ik bijvoorbeeld doordeweeks (ma-do) wat meer uren maak zodat ik vrijdag extra vroeg weg kanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk zelf naAls ik zo vroeg wegga sta ik hier eerst anderhalf uur te vernikkelen voor een dichte deur voordat ik naar binnen mag. En heul niet dat ik dan eerder weg mag hoor
Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als ik de eerste stageweek in Deventer even niet mee tel, dan heb ik na 31 ritjes met de 3700 (sinds 10-09-2007 dus) 55% VIRM en 45% Mat 64
Valt toch mee als je bekijkt dat officieel in DRGL2007 de 3700 structureel met Mat 64 zou moeten rijden
Waar rijden die? In Argentinië of zo ergens?quote:
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als ik de eerste stageweek in Deventer even niet mee tel, dan heb ik na 31 ritjes met de 3700 (sinds 10-09-2007 dus) 55% VIRM en 45% Mat 64
Valt toch mee als je bekijkt dat officieel in DRGL2007 de 3700 structureel met Mat 64 zou moeten rijden
Mensen die daar over zeuren moeten verplicht hun ruiten inleveren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken!
Vaak ligt het spoor er langer dat dan de huizen er langs staan. En vervolgens gaan nieuwe bewoners klagen over die treinen. Oprotten!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet langs het spoor gaan wonen, scheelt ook flink heb ik gehoord
Valt me nu ook ineens op, op de kaart zelf staat nergens meer dat ie alleen in de tweede klas geldig is, dat stond er vroeger altijd wel op. Die hele alinea op de achterkant waarin stond waarin je SOV geldig is (bus, tram ,metro, ov te water enz.), die blijkt te zijn geschrapt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:40 schreef en_door_slecht het volgende:
Ook hier staat nergens dat het gaat om 2e klasse. Toch eens uitzoeken hoe dat zit.[/s] Toch wel, alleen 2e klasse.
De gemeenten hebben geklaagd dat de plan V's niet genoeg capaciteit hadden, na veel gezeik worden er nu meer VRIM's ingezetquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken!
Verbaasd me niets. Veel jongeren uit wijhe en Olst hebben geen kaartje, omdat ze toch nooit controle hebbenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Enkele schrikbarende statistieken van mijn dagelijkse pendel Leeuwarden - Zwolle - Deventer vv:
Tot nu toe 80 ritten voor stagedoeleinden gehad (21 stagedagen maar de terugreis op vrijdag niet meegeteld aangezien ik dan altijd een rondje ga maken door NL)
Totaal 50% van de treinen controle gehad
Trajecten:
Leeuwarden - Zwolle 95% controle
Zwolle - Deventer 36% controle
Deventer - Zwolle 22% controle
Zwolle - Leeuwarden 39% controle
Typisch idd. Op het moment dat je een laatste deel van een lange dienst aflegt, *gelooft men het wel*. Dat is althans duidelijk het beeld wat hieruit naar voren komtquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Trajecten:
Leeuwarden - Zwolle 95% controle
Zwolle - Deventer 36% controle
Deventer - Zwolle 22% controle
Zwolle - Leeuwarden 39% controle
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CxwPEQLGh9M
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat ie dat zo kan doen. Zal wel in scene gezet zijn allemaal.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..
Duidelijk nep.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CxwPEQLGh9M
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:06 schreef sander89 het volgende:
meer goederentreinen
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
meer goederenpaden
filmpje is een deel van de afstudeeropdracht van een ICT-student. stond zelf eerst ook met mn ogen te knipperen en met mn oren te flapperen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..
Op Rover.nl je weet welquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef thatsme het volgende:
gemiddeld zit je ruim boven de 25% (1 op 4) waar de NS naar streeft..
Ene Fles houdt dat soort dingen bijquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:09 schreef Willy84 het volgende:
Uit ervaring weet ik dat je soms het halve land kan berijden voordat je gecontroleerd wordt.![]()
Jij bent er dus ingetuind...schijnt zelfs in Editie NL te zijn geweest en die hadden het voorgelegd aan ProRail en die zegt dat Allicante niet eens in het systeem staat van de CTA'squote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..
Hij heeft hem hoorquote:
Second-day, voelde me gisteren vrij kutquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |