als je op ouwe schrale zooi kickt raad ik je Boekarest Centraal aan. Of een hele boel meuk in Polen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kick niet zo zeer op hypermodern hoor, ik vind ouwe schrale zooi juist wel leukTrouwens, ik ben ook al eens een keer in Köln Hbf geweest
Ehm..quote:
quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Heeft iemand nog foto's van Hengelo vandaag?
Rijdt er morgen een Protos volgens somda?quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan
Heb het ook gelezen ja, maar ik heb het kaartje al, dus zonde om niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan
Ik hoor het net jaquote:Op zaterdag 29 september 2007 22:45 schreef Zug-Chef het volgende:
EDIT: Beide stellen hebben vandaag gereden!
Enniewee, Ik heb nog wat sfeerbeelden van de ZLSM Dieseldag, met een gouden moment erin: Fles die zijn voorkeur uitspreekt voor de Protos en de gereedstaande plan V verafschuwd. De mcn van die V liep juist voorbijquote:
"Moet wel een plee in zitten, moet zeiken als een aap"quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, ik druk me nog bijzonder parlementair uit daar
Met eindstation bedoelde ik, dat alle lijnen ophouden op Helsinki station. (Volgens mij is dat op den Haag cs ook zo, maar dat weten jullie beter dan ik waarschijnlijk.). Je kunt dus ook gewoon voor alle verschillende treinen langs lopen. Verder is Helsinki voor zover ik weet altijd het "eindpunt van deze trein".quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:45 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Thanx! Vet zeg! Zag op die website dat er ook een trein vanuit Helsinki naar Moskou gaat. Die trein doet er 12 uur en 58 minuten over. Met een eindstation, bedoel je dan een kopstation (zoals Den Haag CS) of een eindstation in de zin dat het het eindpunt voor alle lijnen is?
Zag het inderdaad dat de treinen er niet heel vaak rijden. Vijf jaar geleden ben ik in Finland geweest (Rovaniemi). De taal blijft leuk.. ik snap er echt helemaal geen zak van. Heb me laatst laten vertellen dat de Finnen elf verschillende lidwoorden kennen.
Leuke filmpjes hoor, alleen jammer dat je die Proto's niet ook eventjes van binnen hebt gefilmd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:59 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Je mag kiezen
Google Video
WMV Download
![]()
Jawel hoor, alleen is daarbij Fles pontificaal in beeld enzo met zijn zoektocht naar een plee. Ik weet niet of dat zo heel gewaardeerd wordt als ik dat erbij had gezet.quote:Op zondag 30 september 2007 11:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuke filmpjes hoor, alleen jammer dat je die Proto's niet ook eventjes van binnen hebt gefilmd.![]()
haha knaterslelijk. totaal geen porum.quote:Op zondag 30 september 2007 13:21 schreef Zug-Chef het volgende:
Kijk dit gebeurt er met onze ICL/ICB/IR rijtuigen als ze uitgewisseld zijn in Venlo:
[afbeelding]
Bron: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3487643
Ja maar in die regio wordt het materieel ook ingezet.quote:Op zondag 30 september 2007 09:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Jah, al een keer of 20 ofzo. Arnhem - Nijmegen met de 3600
Een geluid wat uit de spoorstaven komt?quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:21 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Vraagje:
ik liep laatst langs het spoor, en toen kwam er een trein aan op zon 500-800m. Een wissel (of een sein) begon toen een soort melodietje te spelen. Dus niet tuutuutuuutuut ofzo,maar met wat meer variatie. Het was alleen te horen als je min of meer naast die paal stond zeg maar.
Waarom is dat zo'n geluid?
Cool die ICE! Waarom was daar een tijdelijk station?quote:Op zondag 30 september 2007 14:44 schreef Willy84 het volgende:
Tijdelijk ICE station te Wildenrath
weet ik nietquote:Op zondag 30 september 2007 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een geluid wat uit de spoorstaven komt?
Was vanwege de opendag van Siemens. Siemens is producent van de ICE en had dus een perron langs hun eigen testbaan gezet waar je voor 1 euro een rondje kon rijden. Alles door 1 deur naar binnen en 1 deur naar buiten.quote:Op zondag 30 september 2007 15:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Cool die ICE! Waarom was daar een tijdelijk station?
er stond een standje in van de ns volgens mijquote:Op zondag 30 september 2007 18:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
@ dennis: wat doen ze in die vrachwagon? Ze staan normaal op de Dijksgracht en schijnen gebruikt te kunnen worden als remrijtuig. Wat ze daar dan doen?
Volgens mij onderhouden ze ook de locs in Maastricht.quote:Op zondag 30 september 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
In Maastricht zit de werkplaats van de rijtuigen, daarom zie je die composities daar ook vaak staan
Hoe komen die dan daar, wordt daar binnen de dienstregeling met zo'n trein gereden of rijden die 's nachts leeg terug naar waar ze moeten rijden?quote:Op zondag 30 september 2007 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
In Maastricht zit de werkplaats van de rijtuigen, daarom zie je die composities daar ook vaak staan
Die kunnen helaas niet gekoppeld worden in Sittard, dus zou er waarschijnlijk maar 1 trein per uur vanuit Maastricht kunnen vertrekken.quote:Op zondag 30 september 2007 18:44 schreef Socios het volgende:
Het wordt tijd dat er weer getrokken treinen gaan rijden naar Maastricht.
Klopt. Tilburg doet de goederenlocs en af en toe wat andere klussen, zoals een revisie.quote:Op zondag 30 september 2007 18:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij onderhouden ze ook de locs in Maastricht.
De rijtuigen komen vanuit Venlo en Brabant naar Maastricht toe als Ledig Materieel. Ook zijn er af en toe LM ritten van verder weg.quote:Op zondag 30 september 2007 19:06 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Hoe komen die dan daar, wordt daar binnen de dienstregeling met zo'n trein gereden of rijden die 's nachts leeg terug naar waar ze moeten rijden?
Pendeltreinen, waarbij er in Sittard overgestapt moet wordenquote:Die kunnen helaas niet gekoppeld worden in Sittard, dus zou er waarschijnlijk maar 1 trein per uur vanuit Maastricht kunnen vertrekken.
En de VIRMs kunnen meer passagiers vervoeren, dus minder vaak staan![]()
Er gaan per dag 2 treinen uit de 3500 (IC Schiphol-Eindhoven) in de spits door naar Maastricht.quote:Op zondag 30 september 2007 18:44 schreef Socios het volgende:
Het wordt tijd dat er weer getrokken treinen gaan rijden naar Maastricht.
Dat doen we maar nietquote:Op zondag 30 september 2007 12:05 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Jawel hoor, alleen is daarbij Fles pontificaal in beeld enzo met zijn zoektocht naar een plee. Ik weet niet of dat zo heel gewaardeerd wordt als ik dat erbij had gezet.(Fles?)
alle foto's ervan:quote:Op zondag 30 september 2007 18:56 schreef Remzz het volgende:
[..]
Heb je ook een foto van het dashboard?
haha, hier werd juist alles expres luid en duidelijk omgeroepenquote:Op zondag 30 september 2007 18:21 schreef Socios het volgende:
Ja, wel leuk. Grappig ook dat je niet naar buiten kan kijken. De trein kwam zonder stationvooraankondiging stil te staan. Zie je mensen opstaan en snel naar de deur toe omdat men denkt dat het station al bereikt is, staat de trein nog midden in een weiland. Mensen weer terug zitten, even later wel het station.
Leuke foto's. Ben vandaag ook nog even geweest, maar de trein van Almelo naar Hengelo reed via Wierden en later in Oldenzaal nog 45 minuten moeten wachten. Was een beetje een chaos, maar wel leuk.quote:Op zondag 30 september 2007 17:32 schreef dennistd het volgende:
Vandaag naar Hengelo toe geweest, wat plaatjes:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:25 schreef Duvel het volgende:
Tussen Arnhem en Dieren gaat het ook weer goed, uitgelopen werkzaamheden!
Dit is het eerste echte nieuwe station puur en alleen voor Arrivaquote:Tijdelijk Arriva-station Europark geopend
GRONINGEN - De bankjes staan er, de klok hangt en de kaartjesautomaat werkt. Het tijdelijke station bij het Europapark is klaar.
De treinen van en naar Nieuweschans rijden driemaal per uur. Het definitieve station, met voetgangerstunnel, moet eind 2010 klaar zijn.
Het station werd maandag door wethouder Karin Dekker geopend.
Zover was ik zelf ook al gekomen, maar dat houdt in dat je op alle mogelijke manieren ook pas vanaf 1 nov. in Duitsland kaarten voor die datum kunt kopen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:11 schreef Socios het volgende:
Ik denk dat het te maken heeft met de nieuwe dienstregeling die 9 december ingaat.
Is een cirkel vierkant?quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:16 schreef Socios het volgende: Indien iemand een OV-Studentenkaart heeft (week) en een overgangsbewijs naar de 1e klas wil kopen voor een reis die voor 9 uur ´s ochtends plaatsvindt (doordeweeks). Mag dat kaartje dan met korting gekocht worden? In de 2e klas mag op hetzelfde tijdstip namelijk gratis gereisd worden. Iemand die hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Geen idee, misschien aan het loket op het station wel? Is vanwege technisch onderhoud van het Duitse reserveringssysteem zie ik nu op de site van NS Internationaal (waarschijnlijk vandaar je vraag).quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:20 schreef MCH het volgende:
Zover was ik zelf ook al gekomen, maar dat houdt in dat je op alle mogelijke manieren ook pas vanaf 1 nov. in Duitsland kaarten voor die datum kunt kopen?
Lol, ok, helder. Maar toch enigszins vreemd, 2e klas gratis, 1e klas meteen de volle mep. In alle andere gevallen als de kaart niet geldig is voor gratis reizen, geldt de korting op een kaartje. Maar goed, opzich ook wel te begrijpen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Is een cirkel vierkant?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:40 schreef Socios het volgende:
Lol, ok, helder. Maar toch enigszins vreemd, 2e klas gratis, 1e klas meteen de volle mep. In alle andere gevallen als de kaart niet geldig is voor gratis reizen, geldt de korting op een kaartje. Maar goed, opzich ook wel te begrijpen.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen!
Haha, dat is waar. Vaak heel ander publiek daar. Zat een tijdje geleden 1e klas in een stiltezone. Werd er iemand gebeld en ging een (zakelijk) telefoongesprek voeren. Iets dat eigenlijk ´not done´ is dus. Na het einde van de treinreis (5 minuten daarna) ging ´ie medereizigers in de coupé één voor één persoonlijk zijn excuses aanbieden voor het voeren van dat telefoongesprek. Hulde, dat zie je zelden...quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen!
En na 9 uur dan? Gratis 2e tegelijk met korting 1e.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, juist heel logischOF gratis, OF korting. Niet tegelijk
Dat ziet er niet best uit!quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanavond de IC 1566 Deventer - Amsterdam met onderstaand mat.. het moet toch niet gekker worden :lol:
Vraagje in dezelfde categorie:quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus: Nee, dat mag niet. Staat er ook op. Die en die tijdstippen vrij vervoer in 2e klas, en daarbuiten kortingkaart. Door de week tussen 4 en 9 heb je NOOIT korting, met wat voor kaart dan ook. Je reist gratis of je betaalt de volle mep.
Nou, dat staat er niet zo heel duidelijk op. Nergens op de kaart staat of het voor 1e of 2e klas is. Bij een studenten week-OV-kaart is het vrij reizen op maandag t/m vrijdag en daarbuiten een kortingskaart. Maar opwaardeerkaartjes van 2e naar 1e klas kun je nooit met korting krijgen, omdat het OF/OF is, niet EN/EN. Alleen snapt niemand bij de NS dat, dus wanneer ik 1e klas reis met mijn OV, dan koop ik een opwaardeerkaart met korting. Nu ligt het i.d.d. wel erg voor de hand dat voor 9 uur er nooit sprake kan zijn van korting, maar die kaart ziet voor je 2e klas plaats geen verschil tussen voor en na 9 uur, waarom dan wel voor de 1e klas.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus: Nee, dat mag niet. Staat er ook op. Die en die tijdstippen vrij vervoer in 2e klas, en daarbuiten kortingkaart. Door de week tussen 4 en 9 heb je NOOIT korting, met wat voor kaart dan ook. Je reist gratis of je betaalt de volle mep.
Altijd als ik al zie dat het druk is, en er mensen moeten staan, loop ik richting de 1e Klas om mij daar te nestelen. De conducteur komt dan sowieso niet langs, en het is altijd leuk te zien hoe iedereen als een laffe haas in de 2e klas op elkaar gedrukt staat, terwijl de 1e Klas vrijwel leeg is.quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:43 schreef Zug-Chef het volgende:
1e klas is niet echt bedoeld voor studenten, laten we wel wezen!
Ja, dat mag. Maar dan moet je wel die extra kortingskaart hebben. Al snapt geen NS-er dat en die enkele die het wel snapt en ziet, zal je wel matsen als je zonder die kortingskaart reist. Maar netjes is dat niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:23 schreef Boschkabouter het volgende:
Vraagje in dezelfde categorie:
Als ik een weekend-OV heb, en een NS-kortingskaart, mag ik dan in het weekend eerste klas reizen met een overgangskaart met korting?
En ook op maandagochtend voor negen uur mag je met die OV-weekendkaart met korting reizen.quote:Korting met je OV-kaart
* 40% korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
* 40% ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
* goedkoper reizen met de roze strippenkaart in de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden
Kortingskaart heb ik nog van het pré-OV-kaart tijdperk en 1ste klas vind ik toch een stuk fijner voor lange reisjes van >3 uur.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:33 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Maar dan moet je wel die extra kortingskaart hebben. Al snapt geen NS-er dat en die enkele die het wel snapt en ziet, zal je wel matsen als je zonder die kortingskaart reist. Maar netjes is dat niet.
Omdat op je voorbeeld na ongeveer iedere kaart ook een kortingkaart is.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:56 schreef Eix het volgende:
Waarom krijgen studenten überhaupt nog extra korting buiten de geldigheid van het 'gratis' reizen?
Scholieren (12 - 18 jaar) moeten immers ook altijd voltarief betalen, waarom studenten dan niet als zij de kaart niet direct voor hun studie nodig hebben.
Ehm, niet voor de strippenkaarten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:10 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Omdat op je voorbeeld na ongeveer iedere kaart ook een kortingkaart is.
Wellicht ten overvloede, maar voor mensen met een weekend-OV geldt dus dat ze 's maandags voor 9 uur wel korting hebben.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 07:25 schreef Socios het volgende:
Interessante discussie is er nog losgebarsten over het wel of niet met korting reizen met een overgangsbewijs. Dat dat voor 9 uur ´s ochtends niet mag is nu wel duidelijk.
En waar baseer je dat op?quote:Toch is het mijns inziens te allen tijde toegestaan om in het weekend, na 9 uur (weekendhouders op maandagochtend ook nog voor 9 uur), op feestdagen en in de zomer (16 jul t/m 16 aug) met een overgangsbewijs met korting te reizen.
Op de site van de IBG staat over korting het volgende:quote:Vrij reizen: van vrijdag 12:00 tot maandag 4:00 en op feestdagen van 4:00 tot 4:00 de volgende dag. Vrij reizen geldt ook vanaf 12:00 op 5 april en 16 mei.
Korting: op maandag vanaf 4:00 en op overige werkdagen van 9:00 tot 4:00 de volgende dag (op vrijdag tot 12:00).
Vol tarief: dinsdag t/m vrijdag tussen 4:00 en 09:00.
Van korting is geen sprake in het weekend, dan geldt vrij reizen. (Die kortingsquote is gelijk aan die voor een week-OV, trap dus niet te snel in het woordje 'alle'.)quote:Korting met je OV-kaart
* 40% korting op alle binnenlandse treinreizen, Interliner en Q-liner
* 40% ‘meereiskorting’ op alle binnenlandse treinreizen voor maximaal drie personen die met je meereizen op hetzelfde traject, in dezelfde trein en in dezelfde klasse (door de week na 09.00 uur, in het weekend, op feestdagen en in juli en augustus de hele dag)
* goedkoper reizen met de roze strippenkaart in de bus, metro of tram. Voor bepaalde treinen en bussen kan een toeslag gelden
quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:55 schreef Socios het volgende:
En na 9 uur dan? Gratis 2e tegelijk met korting 1e.![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 08:58 schreef ghizzer het volgende:
@Zug-Chef. Wel vet dat de DRM (ja of een paar letters anders, ben niet zo into de afkortingen)
Oh, welke was dat? Die van 7.50 (of zo) reed volgens mij wel (in elk geval tussen Rtd en Ut). Er stond iets op de borden over een kapotte onderhoudsmachine tussen Amf en Zl.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens werd vanochtend voor de gein midden in de spits vrolijk even de IC Rotterdam - Leeuwarden opgehevenEN bedankt nog he
![]()
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:27 schreef Duvel het volgende:
Oh, welke was dat? Die van 7.50 (of zo) reed volgens mij wel (in elk geval tussen Rtd en Ut). Er stond iets op de borden over een kapotte onderhoudsmachine tussen Amf en Zl.
nou nee, vind het schijttreinen om mee te reizen. geef demping, enorme teringherrie, niet relaxt ivm mn lengte en vreselijke koude inrichting en verlichting.quote:
Ho ho, je moet vier keer Plan V niet meteen willen vergelijken met de hemel. Begin maar eens met twee keer Plan V.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:31 schreef ghizzer het volgende:
[..]
nou nee, vind het schijttreinen om mee te reizen. geef demping, enorme teringherrie, niet relaxt ivm mn lengte en vreselijke koude inrichting en verlichting.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Ho ho, je moet vier keer Plan V niet meteen willen vergelijken met de hemel. Begin maar eens met twee keer Plan V.
Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heb ik in Ut ook zien staan ja. Het was die van 8:17 uit Ut. ( De 12525, 7:32 Rtd V dus).
Of anders de 2800quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel.
NOG eerder?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Duvel het volgende:
Kom dan ook eerder je bed uit, dan had je de 12723 kunnen nemen, en die reed wel.
Ja waarom niet, ik sta ook elke dag om 5:57 op. Geen probleem toch. Kijk het is simpel Fles: Hoe eerder je begint, hoe eerder je naar huis kan. Denk daar maar eens ff over naquote:
Als ik op Rotterdam C de trein haal die jij vanaf Utrecht zou moeten hebben, moet je niet gaan zeuren over vroeg opstaan.quote:
Denk zelf naquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Kijk het is simpel Fles: Hoe eerder je begint, hoe eerder je naar huis kan. Denk daar maar eens ff over na
Dat zal wel ook met die kapotte onderhoudsmachine te maken hebben denk ik.. Waar stond dat ding ergens?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Overigens werd mijn 12522 vanmorgen in Zwolle ook opgeheven...
Das minder joh, met mijn pasje mag ik als ik dat wil al om 7 uur s ochtends naar binnen hier. En ik heb flexibele werktijden, zodat ik zelf mag bepalen hoeveel uur ik per dag maak zodat ik ook zelf mag bepalen of ik bijvoorbeeld doordeweeks (ma-do) wat meer uren maak zodat ik vrijdag extra vroeg weg kanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk zelf naAls ik zo vroeg wegga sta ik hier eerst anderhalf uur te vernikkelen voor een dichte deur voordat ik naar binnen mag. En heul niet dat ik dan eerder weg mag hoor
Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als ik de eerste stageweek in Deventer even niet mee tel, dan heb ik na 31 ritjes met de 3700 (sinds 10-09-2007 dus) 55% VIRM en 45% Mat 64
Valt toch mee als je bekijkt dat officieel in DRGL2007 de 3700 structureel met Mat 64 zou moeten rijden
Waar rijden die? In Argentinië of zo ergens?quote:
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Als ik de eerste stageweek in Deventer even niet mee tel, dan heb ik na 31 ritjes met de 3700 (sinds 10-09-2007 dus) 55% VIRM en 45% Mat 64
Valt toch mee als je bekijkt dat officieel in DRGL2007 de 3700 structureel met Mat 64 zou moeten rijden
Mensen die daar over zeuren moeten verplicht hun ruiten inleveren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken!
Vaak ligt het spoor er langer dat dan de huizen er langs staan. En vervolgens gaan nieuwe bewoners klagen over die treinen. Oprotten!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Niet langs het spoor gaan wonen, scheelt ook flink heb ik gehoord
Valt me nu ook ineens op, op de kaart zelf staat nergens meer dat ie alleen in de tweede klas geldig is, dat stond er vroeger altijd wel op. Die hele alinea op de achterkant waarin stond waarin je SOV geldig is (bus, tram ,metro, ov te water enz.), die blijkt te zijn geschrapt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:40 schreef en_door_slecht het volgende:
Ook hier staat nergens dat het gaat om 2e klasse. Toch eens uitzoeken hoe dat zit.[/s] Toch wel, alleen 2e klasse.
De gemeenten hebben geklaagd dat de plan V's niet genoeg capaciteit hadden, na veel gezeik worden er nu meer VRIM's ingezetquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:05 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zijn nogal wat geluidsnormen die overschreven worden met de Plan V's, misschien heeft dat er wat mee te maken.. Ze waren jarenlang de stille VIRM's gewent en dan mag je niet opeens met treinen gaan reiden die weer meer herrie maken!
Verbaasd me niets. Veel jongeren uit wijhe en Olst hebben geen kaartje, omdat ze toch nooit controle hebbenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Enkele schrikbarende statistieken van mijn dagelijkse pendel Leeuwarden - Zwolle - Deventer vv:
Tot nu toe 80 ritten voor stagedoeleinden gehad (21 stagedagen maar de terugreis op vrijdag niet meegeteld aangezien ik dan altijd een rondje ga maken door NL)
Totaal 50% van de treinen controle gehad
Trajecten:
Leeuwarden - Zwolle 95% controle
Zwolle - Deventer 36% controle
Deventer - Zwolle 22% controle
Zwolle - Leeuwarden 39% controle
Typisch idd. Op het moment dat je een laatste deel van een lange dienst aflegt, *gelooft men het wel*. Dat is althans duidelijk het beeld wat hieruit naar voren komtquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Trajecten:
Leeuwarden - Zwolle 95% controle
Zwolle - Deventer 36% controle
Deventer - Zwolle 22% controle
Zwolle - Leeuwarden 39% controle
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CxwPEQLGh9M
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in dat ie dat zo kan doen. Zal wel in scene gezet zijn allemaal.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..
Duidelijk nep.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=CxwPEQLGh9M
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:06 schreef sander89 het volgende:
meer goederentreinen
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
meer goederenpaden
filmpje is een deel van de afstudeeropdracht van een ICT-student. stond zelf eerst ook met mn ogen te knipperen en met mn oren te flapperen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..
Op Rover.nl je weet welquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef thatsme het volgende:
gemiddeld zit je ruim boven de 25% (1 op 4) waar de NS naar streeft..
Ene Fles houdt dat soort dingen bijquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:09 schreef Willy84 het volgende:
Uit ervaring weet ik dat je soms het halve land kan berijden voordat je gecontroleerd wordt.![]()
Jij bent er dus ingetuind...schijnt zelfs in Editie NL te zijn geweest en die hadden het voorgelegd aan ProRail en die zegt dat Allicante niet eens in het systeem staat van de CTA'squote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Geweldig....maar hoezo zit de stad Alicante in de omroep-computer en de CTA-bakken? Gaat daar ooit een trein heen? Vind het een beetje raar..
Hij heeft hem hoorquote:
Second-day, voelde me gisteren vrij kutquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |