naar finland? als je t om de treinen wil doen zou ik persoonlijk voor een andere stad gaan. helsinki heeft ten opzichte van andere grote europese steden in verband met de geografische ligging op het gebied van personenvervoer met de trein niet veel te bieden. oslo is wel een aanrader als je kickt op hypermodern. Toen ik daar 5 jaar geleden was (heb een rondreis met de bus door scandinavië gemaakt.. totaal 5.000 km met de bus afgelegd) was dat wel heel erg vet. allemaal hele nieuwe spoorlijnen en alles modern. vette shit! alleen ook voor oslo geldt dat het betrekkelijk klein is. Köln daarentegen, voor het geval je er nooit geweest bent, is bij mijn weten één van de belangrijkste internationale treinstations van europa. er vertrekken treinen richting denemarken, polen, frankrijk, oostenrijk, zwitserland, italië, tsjechië en misschien ook nog wel verder. zelf vond ik wien westbahnhof ook wel leuk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed plan. Ik wil daar een keer heen
als je op ouwe schrale zooi kickt raad ik je Boekarest Centraal aan. Of een hele boel meuk in Polen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kick niet zo zeer op hypermodern hoor, ik vind ouwe schrale zooi juist wel leukTrouwens, ik ben ook al eens een keer in Köln Hbf geweest
Ehm..quote:
quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:08 schreef en_door_slecht het volgende:
Heeft iemand nog foto's van Hengelo vandaag?
Rijdt er morgen een Protos volgens somda?quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan
Heb het ook gelezen ja, maar ik heb het kaartje al, dus zonde om niet te gebruiken.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Berichten op somda hebben mij toch maar thuis gehouden. Het schijnt het allemaal gewoon net niet te zijn... Niks bijzonders eigenlijk wat er staat. Dat is best wel jammer. Toch ben ik benieuwd naar de foto's van diegene die wel gaan
Ik hoor het net jaquote:Op zaterdag 29 september 2007 22:45 schreef Zug-Chef het volgende:
EDIT: Beide stellen hebben vandaag gereden!
Enniewee, Ik heb nog wat sfeerbeelden van de ZLSM Dieseldag, met een gouden moment erin: Fles die zijn voorkeur uitspreekt voor de Protos en de gereedstaande plan V verafschuwd. De mcn van die V liep juist voorbijquote:
"Moet wel een plee in zitten, moet zeiken als een aap"quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa, ik druk me nog bijzonder parlementair uit daar
Met eindstation bedoelde ik, dat alle lijnen ophouden op Helsinki station. (Volgens mij is dat op den Haag cs ook zo, maar dat weten jullie beter dan ik waarschijnlijk.). Je kunt dus ook gewoon voor alle verschillende treinen langs lopen. Verder is Helsinki voor zover ik weet altijd het "eindpunt van deze trein".quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:45 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Thanx! Vet zeg! Zag op die website dat er ook een trein vanuit Helsinki naar Moskou gaat. Die trein doet er 12 uur en 58 minuten over. Met een eindstation, bedoel je dan een kopstation (zoals Den Haag CS) of een eindstation in de zin dat het het eindpunt voor alle lijnen is?
Zag het inderdaad dat de treinen er niet heel vaak rijden. Vijf jaar geleden ben ik in Finland geweest (Rovaniemi). De taal blijft leuk.. ik snap er echt helemaal geen zak van. Heb me laatst laten vertellen dat de Finnen elf verschillende lidwoorden kennen.
Leuke filmpjes hoor, alleen jammer dat je die Proto's niet ook eventjes van binnen hebt gefilmd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 22:59 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Je mag kiezen
Google Video
WMV Download
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |