quote:Achterin mijn theorieboek staat een hoofdstukkie 'theorie van de praktijk' dat vertelt HOE je moet schakelen, sturen, parkeren, starten, bijzondere verrichtingen moet uitvoeren, je voertuig moet controleren, je onderdelen in de auto moet afstellen, enz... Dit hoef je toch niet te kennen voor het theorie-examen?
Ze vragen toch niet van: Hoe ver van de parkeerplaatsen moet je ongeveer stoppen om achteruit te kunnen parkeren in garage (oprit) of parkeervak? Of: Hoe moet je het keren uitvoeren?
Ik heb dat onder het lessen, kom telkens ontzettend veel lesauto's tegen..quote:Op maandag 11 juni 2007 18:56 schreef sandertjuh het volgende:
Het lijkt ook wel of je steeds meer lesauto's op de weg gaat zien! ook van die gare rammelbakjes die nog net niet uit elkaar vallen, verbaast me dat daar ook gewoon mensen in lessen![]()
tevens weer een tvp!
nee, dat wordt niet gevraagd, het is wel handig dat de theorie van de praktijk in je boek staat, zo kan je vooruitlopen op de zakenquote:
CBR kantoren waar men 14 dagen van te voren nog een examendatum kunnen aanvragenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef hardcorebass het volgende:
tvp, examendatum wordt naar gekeken en is waarschijnlijk eind deze maand
hij koopt examendatums inquote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
CBR kantoren waar men 14 dagen van te voren nog een examendatum kunnen aanvragen
na 0quote:Op maandag 11 juni 2007 21:28 schreef nattermann het volgende:
Na hoeveel lessen werd er bij jullie gekeken naar een eventuele examendatum? Ik heb nu pas 12 lessen erop zitten, heb een lessenpakket van 38 lessen.
25 juni theorie examen
31 juli TTT
Bij mij ook, De complete planning van intest tot examen wordt op papier gezet, of je krijgt 'm via e-mail.quote:
na de intest keken ze bij mij wanneer ze een examen hadden en daar 10 dagen omheen konden plannen...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij mij ook, De complete planning van intest tot examen wordt op papier gezet, of je krijgt 'm via e-mail.
ik heb m daar gekocht en had dus niet zo een nummer, dat was geen probleem...quote:Op maandag 11 juni 2007 23:47 schreef Marurk het volgende:
OK. Heb nog een klein vraagje.Heb dus zo'n theorie-examenkaart van de rijschool gekregen en daar vragen ze om een 'Registratienummer rijschool [stempel]'. Moet ik dit invullen en boeit 't als ik dat niet heb? Mag ik dan geen examen afleggen?
Die theorie-examenkaart, krijgen jullie die normaal van de rijschool of worden die ook los verkocht bij het CBR als je theorie-examen kan doen? Want dan kan ik bepalen of dit registratienummer wel of niet noodzakelijk zou zijn...
Okidoki.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:50 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik heb m daar gekocht en had dus niet zo een nummer, dat was geen probleem...
dat word mij ook vaak verteldquote:
Ik heb hier ook last van, zo stomquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:33 schreef Omaha het volgende:
Waarom ben ik opeens zenuwachtig voor een normale les, slaat nergens op![]()
Les 17 komt eraan, pfff het begint aardig te vervelen al![]()
Zie de OP.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:01 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Ik heb hier ook last van, zo stom![]()
Wie kan mij zeggen of je nou wel of geen uitreksel van het bevolkingsregister moet hebben voor theorie examen?
quote:Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.
Terugschakelen voor 'n rotonde?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:06 schreef nattermann het volgende:
Net weer 2 uurtjes gereden, gaat lekker.. wel pas 14 lessen gehad
Aandachtspunten zijn:Het spiegelen, zijn we pas een paar weken mee bezig, dus nog alle tijd om aan te werken. Nacontrole, zelfde verhaal. Korte bocht naar rechts, neem deze steeds te breed Terugschakelen voor een rotonde, ben steeds te laat ![]()
Voor de rest gaat het lekker
Haha, ja heb wel de neiging om steeds met zulke snelheden over een rotonde te knallenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Terugschakelen voor 'n rotonde?
gewoon in zn 3 er over met ~55![]()
Hmm overmorgen dus hehe. Dat wordt morgen ff leren danquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:21 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Ok, ik zal eens even bellen wanneer ik kan.
Of is hier geen wachtlijst voor?
Tuurlijk mag dat!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:13 schreef nattermann het volgende:
[..]
Snap dat niet, als er toch niks komt, mag ik toch wel meteen doorrijden? Ik hoef toch niet te wachten op niks?
Nee, kom lekker aankarren vanaf een 80km weg, hij staat dus in zn 4quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat!
Maar je moet wel je snelheid aanpassen aan de situatie, terugschakelen dus.
Of kom je al in z'n 2 aanrijden?
Met een lage snelheid is je auto beter te controleren. vandaar in 2. Een standaard rotonde in 3 geeft het gevoel dat de auto jou rijdt, in plaats van andersom.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee, kom lekker aankarren vanaf een 80km weg, hij staat dus in zn 4
Dat ik af moet remmen, snap ik. Het is een hele lage rotonde, waardoor je er makkelijk overheen kunt kijken en de verkeerssituatie moet inschatten, maar toch moet hij terug naar zn 2
Achja, regels zijn regels.
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef nattermann het volgende:
[..]
Nee, kom lekker aankarren vanaf een 80km weg, hij staat dus in zn 4
Dat ik af moet remmen, snap ik. Het is een hele lage rotonde, waardoor je er makkelijk overheen kunt kijken en de verkeerssituatie moet inschatten, maar toch moet hij terug naar zn 2
Achja, regels zijn regels.
Daar heb je gelijk in, beetje lastig om rustig weg te rijden in zn 3..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.
Het gaat er om dat je de juiste versnelling gebruikt bij een bepaalde snelheid, ben je ook weer eerder op snelheid ná de rotonde.
Als je met je fiets bijna stil staat laat je'm toch ook niet in z'n 3 staan? Je trapt je dan de tering.....
als ie pech heeft duurt het zelfs al tot oktober/november heb ik gehoord. althans hier in het zuiden tenminste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:13 schreef Ridocar het volgende:
Op z'n vroegst augustus. September is wat reëler. Of je instructeur moet al een aantal examens hebben ingekocht.
Had ik ook vorige keer. Lekker is dat, eh?quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:59 schreef Crappery het volgende:
Zo, net weer lesje gehad, ging echt goed. Geen enkele fout![]()
Met je eerste rijles?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:31 schreef Remco_h het volgende:
morgen beginnen!!!
4 uur rijden en 4 uur achter in mee rijden....quote:
voor mijn werk is t op deze manier makkelijker te plannen... ik ben nu gewoon 2 weken niet beschikbaar..quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:58 schreef Crappery het volgende:
Snelcursus suckt. Heb geen zin om uren te rijden, dan is mijn verstand er al niet bij. 1 uurtje per keer vind ik lang zat. En 1 les per week, omdat ik rustig aan wil doen met mijn geld.
Theorie moet ik nog halen, ben wel al aan het "" leren". Heb btw al 11 lessen gehad nu
WTF: 4 uur achterin?quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:46 schreef Crappery het volgende:
4 uur achterin zitten is echt zwaar
zou ik niet kunnen
Waarom 4 uur achterin meerijdenquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:39 schreef Remco_h het volgende:
[..]
4 uur rijden en 4 uur achter in mee rijden....
dat laatste zuigt...
mja...we zullen wel zien hoe dat gaat allemaalquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:52 schreef Marurk het volgende:
[..]
WTF: 4 uur achterin?Dat is zowat van Maastricht naar Utrecht en dan terug.
Ik zou met de bus trein autoped fiets benenwagen kruiwagen of pongostick naar huis gaanquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:33 schreef Remco_h het volgende:
[..]
mja...we zullen wel zien hoe dat gaat allemaal![]()
ik vermoed dat t een uur rijden een uur achterin zitten is....quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zou met de bus trein autoped fiets benenwagen kruiwagen of pongostick naar huis gaan![]()
4 foutquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:27 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Hmm overmorgen dus hehe. Dat wordt morgen ff leren dan![]()
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.quote:moest meer op t midden van de weg van m rijden
4 uur is een stuk makkelijker, je hoeft alleen het eerste kwartier te wennen aan de auto, en verder ben je gewoon bezig met lessen. De uren vliegen voorbij.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:40 schreef Stiekem88 het volgende:
VIER UUR?! Ik zou gek worden.
Heb ik ook, je moet je niet laten wegdrukken door de tegemoetkomende auto'squote:Op donderdag 14 juni 2007 17:31 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.
Ik moet meer neer links dus, maar dat is eng man. Al die grote autos die op je afkomen.
ik heb zoiets van al die mensen met al die autos hebben veel meer ervaring en ik hou t verkeer achter mij op dus ik geef ze maar wat ruimte....quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:31 schreef Plots het volgende:
[..]
Dat moet ik ook. Ik nijg steeds meer naar rechts. Ram ik steeds bijna de geparkeerde wagens.
Ik moet meer neer links dus, maar dat is eng man. Al die grote autos die op je afkomen.
dat ligt aan de regio....quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Heb inmiddels 18 lessen gehad,
moet toch eens opschieten met het aanvragen van een theorie examen.
Hoe lang moet je meestal wachten.
Precies ja, diegene die het probleem had met 80 in de 4 is zeker niet de enige, en zeker ook niet de laatste.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat ook niet persé om het kijken dat je terug moet schakelen, want afremmen doe je wel schrijf je.
Het gaat er om dat je de juiste versnelling gebruikt bij een bepaalde snelheid, ben je ook weer eerder op snelheid ná de rotonde.
Als je met je fiets bijna stil staat laat je'm toch ook niet in z'n 3 staan? Je trapt je dan de tering.....
Binnen 12 (of iets meer lessen):quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:35 schreef woutabest het volgende:
Ik heb nu iets van 12 lessen gehad... Ben goed bezig met spiegelen, heb eindelijk de auto goed onder controle, en we hebben het al gehad over m'n examen.
Ik zit bij zo'n groot lesbedrijf dat als ik zou willen, volgende week al wel zou kunnen afrijden...
Maargoed, eerst nog even goed achteruit en fileparkeren
Lees mijn post nog eens over...quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:35 schreef ChevyVanDude het volgende:
[..]
Binnen 12 (of iets meer lessen):
Jij bent gek!
Dit bedoel ik niet persoonlijk, maar je moet autorijden niet overschatten (en niet onderschatten).
Goedkoop is duurkoop spreekt een gezegde.
Minder lessen hoeft niet voor iedereen weggelegd te zijn, ik heb zelden mensen meegemaakt die zo weinig lessen nodig hebben.
ligt meer aan jezelf of het gunstig is.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:40 schreef Snad het volgende:
Volgende week voor de tweede keer afrijden
Ben benieuwd... Is 09.50 - 10.45 een beetje een gunstige tijd?
Zie vorige pagina.quote:Op donderdag 14 juni 2007 19:21 schreef Omaha het volgende:
Heb inmiddels 18 lessen gehad,
moet toch eens opschieten met het aanvragen van een theorie examen.
Hoe lang moet je meestal wachten.
welke regio is dat?quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:24 schreef Stiekem88 het volgende:
[..]
Zie vorige pagina.
Ik belde dinsdagavond naar de reserveringslijn en vanochtend heb ik mn theorie gehaald.
toen ik 2 jaar geleden ttt had zat die vent ook alleen maar te zeiken over wat niet goed was. paar weken later moest ik op en slaagde zonder opmerkingen. je moet je echt niet gek laten maken door een ttt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 11:50 schreef Game_Error het volgende:
Pff, ik heb net men tussentijdse toets gehad, ik heb welliswaar mn vrijstelling bijzondere verichtingen, echter, hij heeft 6 van de 10 kritiek punten op mijn rijden aangevinkt, en dat terwijl ik over 2 weken mn rij examen al heb, ik zie het niet zo zitten op het moment
Utrechtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:28 schreef Remco_h het volgende:
vandaag de 2e les gehad, blok van 4 uur....
halve provincie utrecht gezien binnendoor, stukje a27 door nieuwegein terug naar utrecht.
onderweg straatje keren, helling proef en file parkeren gedaan....
t ging wel oke! toch best pittig zown blok van 4 uur...
bij de anwbquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
Utrecht. Zit je ook bij Bruinsma?
Ghandi-plein en daarna invoegen op zuilensering is best pittig.
In principe is het erg simpel, dat invoegen op de autoweg dmv korte invoegstrook. Alleen had ik de pech dat de hele rechterrijstrook helemaal vol was op m'n examenquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:58 schreef Ozzlewozzle het volgende:
[..]
Utrecht. Zit je ook bij Bruinsma?
Ghandi-plein en daarna invoegen op zuilensering is best pittig.
Dat is precies het vervelende van korte invoegstrookquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Snad het volgende:
[..]
In principe is het erg simpel, dat invoegen op de autoweg dmv korte invoegstrook. Alleen had ik de pech dat de hele rechterrijstrook helemaal vol was op m'n examen![]()
Mja dat klinkt wel okay, dan is iedereen naar z'n werkquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:46 schreef Snad het volgende:
[..]Maar ja, rond 10 uur 's ochtends hoop ik dat het wat rustiger is op de weg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |