Nou, eigenlijk moest ik nog een half uur kijken, dat is nauwkeuriger. Ik had de truc in ieder geval wel gezien leek me.quote:Op woensdag 23 mei 2007 18:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hij duurt anderhalf uur. Je bent dus gewoon al na een half uur in slaap gevallen.Volgens mij werd hij toen net leuker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Toch even snel in het IMDB forum gekeken of er ook iemand zo over dacht: in ieder geval niet in de stukken die ik gelezen heb, wat dan eigenlijk wel weer jammer was.quote:The History Boys (2006, GB, Nicholas Hytner)
Dit soort films moeten het imho hebben van het feit dat de klas (of groep vrienden) zo leuk is dat je wou dat je er ook bij was, zoals bijvoorbeeld bij Dead Poets Society. Bij deze film wou ik ook dat ik erbij was...
Om ze allemaal te trakteren op een marteling, waarbij die in Audition lijkt op een schoolreisje.
Ik was verbaasd te lezen, dat het gaat om een blijkbaar geslaagde verfilming van een met prijzen overladen toneelstuk. Misschien dat bejaarde toneelcritici spontaan klaar komen, van dit soort pretentieuse crap met quasi-intelligente quotes en ongeloofwaardige tieners.
cijfer: 2
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:07 schreef koen_pijl het volgende:
Gisteren White Chicks voor het eerst gezien. Vond het een erg leuke film.
Rebeccaquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:43 schreef trebremmit het volgende:
Ik heb trouwens een paar films van Hitchcock besteld omdat er hier vaak lyrisch over gesproken wordt. Namelijk Vertigo en North by northwest.
Nog niet eens drie uur. Dat valt toch allemaal wel mee?quote:
quote:IMDB :
Huo Yuan Jia (2006) a.k.a Fearless
User Rating: 7.7/10
This film tells the story of Chinese Martial Arts Master Huo Yuanjia (1869-1910). Huo Yuanjia was the founder and spiritual guru of the Jin Wu Sports Federation
Inderdaad, vond ik ook.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:20 schreef silentwaves_ het volgende:
Ik heb laatst Fearless bekeken met Jet Li
[..]
Was zeker een vermakelijke film om naar te kijken
tja, popcorn film he. Dat emo-kapsel was echt ....vreemd. Jammer dat de rol van Ursula zo klein was.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:12 schreef cwk het volgende:
Oh vergeet ik pardoes Spiderman 3 af te zeiken.
Wat een ongelovelijke kutfilm. Het leeuwendeel van de film is emotioneel gezanik en Maguire als ladykiller met zijn emo-kapsel was een nieuw dieptepunt. Ik kneep het zweet uit mijn armleuningen toen hij een dansje ging doen. Zoals elders vast wel vermeld heeft de film last van teveel badguys wat het plot een complete chaos maakt. Het einde is lachewekkend cliché en gewoon echt helemaal belachelijk. De al non-existente chemie tussen Dunst en Maguire is nu echt om te janken en ik heb me nog nooit zo geirriteerd aan Maguire, wat een miscast. Ik snap er niets van, de eerste twee films waren prima te pruimen en deze derde gaat alle perken te buiten. Woorden kunnen eigenlijk niet beschrijven hoe kut ik deze film vond. Het énige goede aspect was de effecten. Maar kom nou, dat truukje werkt ook maar zolang..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een hoog cijfer voor een ordinaire slasher film ?!
cijfer 7.5 / imdb 6.9
Wilde Mossels (2000)
Stel vrienden die ergens in Zeeland leven en een beetje de pest in hebben. Niet hoogstaand maar ook niet echt slecht.
Wel lekker dat er voor de verandering wel eens een NL ondertiteling bij zit. Ik kon er echt niets van verstaan dat gezwam in het Zeeuws.
cijfer 6 / imdb 7.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
BJM ... dat is een briljante film. Er zitten zulke fantastische fuckedupmind momenten in.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:51 schreef Falco het volgende:
Verder zag ik ook nog Being John Malkovich, die ietwat tegenviel en ook Amadeus. Erg interessante film, al hoeven die operascenes niet zo van mij. Maar het karakter Salieri, die Mozarts muziek verafgod, maar tegelijkertijd walgt van zijn karakter, is erg interessant. Sterk slot ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Mijn gedachten waren precies zo, toen ik deze film zag. Tjonge jonge, in sommige gevallen is een deel 2 of zelfs een deel 3 nog best wel aardig, maar dit is werkelijk te triest voor woorden. Ik dacht precies hetzelfde: welke idioot komt in hemelsnaam op het idee om een derde deel te maken van zo'n film!?!?!? Deel 1 was erg simpel, maar nog best vermakelijk ("oh my God, it's the devil!"... wat een gillerquote:Op maandag 28 mei 2007 01:16 schreef Lambiekje het volgende:
Problem Child 3 (1995)
Jezus jezus jezus christus!! Wie verzint dit en nog erger wie is geldschieter. Ja ja ik weet ik had weg kunnen zappen ... Een etterend kind wat gruwelijk is dit.
Het was zo'n ontzettende flop dat Laughton maar meteen besliste nooit meer een film te regisseren, ik schijn één van de weinigen te zijn die dat een goede zaak vond.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:37 schreef cwk het volgende:
Night of The Hunter
Ik schijn van alles niet te snappen, maar op mooi werk met schaduwen, een voortreffelijke Mitchum en een degelijke eerste helft na is de rest maar een rommeltje. De film sleept te lang door en verzandt in quotaties van de bijbel en rare ongeloofwaardige plotwendingen. Het slechte kindacteurtje was ook erg vervelend en het einde tenenkrommend.
Ik had ook pas 2 jaar geleden voor het eerst deze film gezien. Maar ik vond hem dus tegenvallen ( in de zin van zo extreem hoog in de top250). Beweerd wordt de het beste liefdesverfiliming is... Zal wel aan mij hebben gelegen maar Ik zie het niet. Ik miste hier totaal de click. In mijn ogen klopte de film dus niet. Het kwam me erg gekuntseld en houterig over. Dat het een klassieker is dat staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:37 schreef cwk het volgende:
Casablanca
"Heb jij Casablanca nog niet gezien?". Nee, die had ik nog niet gezien. Maar dat had ik eerder moeten doen. Alles klopt aan deze film. Een verzameling legendarische scenes die ik vaag ken en dan opeens allemaal voorbij zie komen. Ik zal het korthouden, gewoon met recht een klassieker.
Vaag... wel de derde, en dan begrijp je er nog iets van? Ik bedoel, bijna iedereen is bezig met een enorme verhaallijn te beeindigen - kun je zo'n film dan wel leuk vinden?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:37 schreef silentwaves_ het volgende:
Ik heb gisteravond in bioscoop : Pirates of the Caribbean: At World's End gezien!
Moet wel zeggen dat ik er om heb moet lachen , bijvoorbeeld hoe dat kleine mannetje wordt weggeblazen als hij met de bazooka iets afvuurt.![]()
dit is trouwens de eerste van de Pirates of the Caribbean die zie , ga de eerste twee delen binnenkort kijken.
Dus kortom een leuke film.
Daar zit inderdaad een kern van waarheid in ja.. want voor de hele verhaallijn zou ik 1 en 2 ook moeten kijken. Mede door de special effects was het wel leuk om naar te kijken.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 19:23 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Vaag... wel de derde, en dan begrijp je er nog iets van? Ik bedoel, bijna iedereen is bezig met een enorme verhaallijn te beeindigen - kun je zo'n film dan wel leuk vinden?![]()
Je moet wel afblijven van deel 2 ?!quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Starship Troopers
Toffe mix van Star Wars en Alien. De verhaallijn op romantisch vlak is natuurlijk te corny voor woorden, maar voor de rest is het gewoon een stoere film.
Bedankt voor de tip. Maar met een andere regisseur, een andere cast en een 3.5 op IMDb was ik al afdoende afgeschrokken.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:29 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je moet wel afblijven van deel 2 ?!
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:52 schreef Gillingham het volgende:
en uiteraard een volledig gebrek aan acteerwerk
In een volledig geanimeerde film komt nu eenmaal geen acteerwerk voor. Stemmen inspreken is zeker ook een kunst, maar geen acteerwerk. Ik vind het voorkomen van acteerwerk in een film een pluspunt. Dat brengt emoties veel sterker over en raakt me meer.quote:
Maar als je dat weet, waarom dan toch noemen als een nadeel?quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:52 schreef Gillingham het volgende:
[..]
In een volledig geanimeerde film komt nu eenmaal geen acteerwerk voor. Stemmen inspreken is zeker ook een kunst, maar geen acteerwerk. Ik vind het voorkomen van acteerwerk in een film een pluspunt. Dat brengt emoties veel sterker over en raakt me meer.
Voor de duidelijkheid:
ac·te·ren (onov.ww.)
1 spelen, een persoon voorstellen op het toneel of voor de camera
Omdat het een 'nadeel' is in mijn ogen. Dat ik het van te voren weet, maakt niet dat het geen nadeel is.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:23 schreef PDOA het volgende:
[..]
Maar als je dat weet, waarom dan toch noemen als een nadeel?
quote:Op woensdag 30 mei 2007 12:52 schreef Gillingham het volgende:
[..]
In een volledig geanimeerde film komt nu eenmaal geen acteerwerk voor. Stemmen inspreken is zeker ook een kunst, maar geen acteerwerk. Ik vind het voorkomen van acteerwerk in een film een pluspunt. Dat brengt emoties veel sterker over en raakt me meer.
Voor de duidelijkheid:
ac·te·ren (onov.ww.)
1 spelen, een persoon voorstellen op het toneel of voor de camera
ja maar ik was dus wel onbezonnen er aan begonnen .. en deed zeer aan me ogen en gemoedstoestand.quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Maar met een andere regisseur, een andere cast en een 3.5 op IMDb was ik al afdoende afgeschrokken.
Dat is wel zo. Maar in NL beland je al gauw bij de zelfde kiiek van stemmen. Ik stoor me mateloos aan NL ingesproken stemmen. Alleen Buurman&Buurmand is cool.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:27 schreef RuneRose het volgende:
Waarom zou je een animatie film het aanrekenen dat er geen acteurs in spelen. Ik vind het maar vreemd. Je beoordeelt een animtiefilm toch niet hetzelfde als een gewone speelfilm?
Hij heeft het niet over een NL productie maar over Spirited Away. Nu weet ik niet welke versie hij heeft gekeken (de originele Japanse of de USA versie) maar om de personages nu met echte acteurs/trices te vergelijken vind ik vrij bizar. Als je van te voren al weet dat je dit een nadeel vindt, kijk 'm dan helemaal niet en wacht op de live action ofzo.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Maar in NL beland je al gauw bij de zelfde kiiek van stemmen. Ik stoor me mateloos aan NL ingesproken stemmen. Alleen Buurman&Buurmand is cool.
quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, ik reken het een musical ook steeds aan dat ze op de meest idiote momenten plots beginnen te zingen en dat weet ik ook voor ik er aan begin.
1 van mijn favo films!quote:Op maandag 28 mei 2007 17:45 schreef Shogo het volgende:
The Boondock Saints (1999)
2 broers proberen Boston te zuiveren van maffia daarbij worden ze op de hielen gezeten door de politie en de FBI. Allereerst moet ik Willem Dafoe's meesterlijke acteerwerk als de FBI agent melden, echt hulde.Daarbij doen Sean Patrick Flanery en Norman Reedus het ook overtuigend. De film zit vol met prachtige verwijzingen, mooie dialogen en een behoorlijke dosis actie. Het geheel is behoorlijk gebalanceerd en zit mooi in elkaar.
[afbeelding]
Inderdaad. Maar lees die artikelen eens op wikipedia. Precies zoals in de film. En dus ook zo gepubliceerd, dus dat kun je de film niet aanrekenen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:38 schreef Sokolsky het volgende:
Maar oh, wat waren die artikelen allemaal vreselijk ongeloofwaardig...
Verder vond ik Christensen nog steeds matig. Sarsgaard was wel goed, maar had niet zo'n interessant personage. Nee, geen voldoende.
Ja.quote:
Hebben wij dezelfde film gezien? Ik heb meneer Nosferatu de hele film door gezien hoor.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 01:48 schreef Herodus het volgende:
iig totdat meneer Nosferatu zelf goed in beeld komt, in de laatste tien minuten of zo
quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, ik reken het een musical ook steeds aan dat ze op de meest idiote momenten plots beginnen te zingen en dat weet ik ook voor ik er aan begin.
Wat SOK en Sok zeggen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:16 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
Ik ben ook geen animatiefan, en vind die films ook gewoon minder omdat het animatie is, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er niet af en toe eentje kan kijken.
Dat het niet helemaal jouw ding is, oké.. Maar als je de film afdoet als een saaie karakterstudie van een fotograaf, heb je em niet helemaal begrepen denk ik..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:54 schreef Falco het volgende:
Verder heb ik óók nog Blowup gezien. Ik raad iedereen aan deze te vermijden. Het is een vrij saaie karakterstudie van Michelangelo Antionini over een naargeestige fotograaf. Er komt wel wat naakt in voor en dat was voor die tijd revolutionair, maar ja daar wordt de film niet mee gered. Cijfer: 5.
Dan is het maar zo, dat ik hem niet helemaal heb begrepenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:49 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Dat het niet helemaal jouw ding is, oké.. Maar als je de film afdoet als een saaie karakterstudie van een fotograaf, heb je em niet helemaal begrepen denk ik..
Ik raad iedereen aan die van cinematografische hoogstandjes houdt om dit advies niet te volgen.quote:Verder heb ik óók nog Blowup gezien. Ik raad iedereen aan deze te vermijden. Het is een vrij saaie karakterstudie van Michelangelo Antionini over een naargeestige fotograaf. Er komt wel wat naakt in voor en dat was voor die tijd revolutionair, maar ja daar wordt de film niet mee gered. Cijfer: 5.
Nou, wat de film over wil brengen... De verschillen tussen realiteit en illusie, in hoeverre zijn foto's (kunst) de werkelijkheid kunnen vastleggen, de manier waarop Thomas zijn werk ziet verdwijnen, enz... Vragen die ook van toapassing zijn op het medium film. Dit alles verpakt in een uiterst interessant stilistisch jasje. De absurditeit spreekt mij persoonlijk ook heel erg aan, maar dat kan iemand anders natuurlijk helemaal niks vinden. Ik zou de film in ieder geval bij niemand afraden.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan is het maar zo, dat ik hem niet helemaal heb begrepen. Ik vond er ook weinig 'aan te begrijpen' aan eigenlijk...
Vertel het maar tussen spoilertags. Ik heb zelf de film gezien maar niets opgemerkt.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:46 schreef juon_jacket1 het volgende:
net terug van PIRATES #3....zo super mega vet....![]()
![]()
..en als je goed oplet, zitten er 2 kleine verassingen...1 in de film en 1 nà de film....
![]()
...maar ik zeg niks....
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond dat er trouwens ook weinig T&A was, in vergelijking met het eerste deel.
Misschien dat de officiele release in de bios of op DVD (Unrated) het wel heeft.
Al met al wel een aardige film, niets meer en niets minder."We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
Ja idd.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:51 schreef PDOA het volgende:
Dat die Tarantino hier nog een vervolg op durft te maken...
*mond open valt*quote:Op zondag 3 juni 2007 13:40 schreef Doff het volgende:
En dat het kaartje 9,25 euro kostte maakte het er ook niet beter op, wat een achterlijk bedrag.
Heb je de remake gezien?quote:
Remakequote:Op zondag 3 juni 2007 15:58 schreef milagro het volgende:
[..]
Heb je de remake gezien?
Zo ja, hoe vond je die?
Zo nee, hoe lang ben je?
quote:
Hij was zelfs maar 2x2 cmquote:Op zondag 3 juni 2007 15:00 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
*mond open valt*
was het van bladgoud ofzo![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 17:42 schreef steeg het volgende:
Shadow of a doubt van Hitch
Ik vond hem wat minder qua plot. Ik vond die kinderen zwaar overdreven en heel erg vervelend. Ik vond charlie onwijs heet, en uncle charlie (cotten) zwaar goed. En dan kom ik op een 7
Pirates 3 vond ik niet zo goed als 2 en ja wat een jammerlijke keuzes op enkele plaatsen in het plot. Maar de eindscene was pure film-magie. In een gootputje (ik weet niet wat de natuurlijke term is) zeilen de twee driemasters tegen elkaar in al schietend, al vechtend en tot het bittere einde!
En ik vond Johnny Depp vervelend. (ja ga de populaire rol haten, real original) Hij was een persiflage geworden van sparrow uit deel 1.
Jong onschuldig meisje in tijd van oorlog die probeert om ondanks alle crap om haar heen zich staande te houden? Zoiets? (de fantasy kan overigens echt of niet echt zijn. Helemaal overgelaten aan je eigen interpretatie)quote:Op zondag 3 juni 2007 15:36 schreef Mad-Matt het volgende:
Pan's Labyrint.
Niet veel over gelezen of gehoord, ja hij scheen wel goed te zijn.
Aan de naam te zien dacht ik dat ik een fantasyfilm ala Labyrint (David Bowie) te zien kreeg, maar niets was minder waar.
Na deze film gezien te hebben rest mij slechts 1 vraag.
Waar ging het over??
uhhh de film is al 9 jaar oud. en in produktie waarschijnlijk wel 10 jaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:59 schreef Falco het volgende:
Lola rennt
Leuke film, die uit drie verschillende verhaallijnen vanuit één vertrekpunt bestaat. Zo heel origineel is dat concept ook weer niet (Kieslowski deed zo'n tien jaar geleden hetzelfde in Przypadek), maar het blijft wel leuk. De videoclipmontage stoorde totaal niet en vond ik eerder erg tof. Cijfer: 8
Met 10 jaar eerder bedoelt hij natuurlijk 10 jaar voor de verschijning van Lola Rennt en niet 10 jaar geleden vanuit nu gezien. Die van Kieslowski komt namelijk uit 1987.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhhh de film is al 9 jaar oud. en in produktie waarschijnlijk wel 10 jaar.
dus waarschijnlijk hebben ze elkaar geinspireerd ... ?!?
Wat is The Shinning?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:49 schreef juon_jacket1 het volgende:
The Messenger. ja, viel niet tegen. Ik vond het een beetje een mengeling van BIRDS en THE SHINNING....kijkt wel lekker weg....![]()
Ik vraag me af waarom hij niet gewoon in de top 50 staat, in plaats van een Amelie, American History X, Fight Club, The Departed of Memento. The Apartment is zo'n fantastische film, Jack Lemon is een prachtig acteur die werkelijkwaar alles aankan en hier een prachtige click heeft met Shirley. Het script is om je vingers bij af te likken met al die subtiele grapjes, Wilders solide regie, en of je het nu wil zien of niet: het ziet er ook nog eens fantastisch uit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Apartment (#99)
Natuurlijk, het is een fijne feel good movie. Natuurlijk is Jack Lemmon in deze film helemaal niet zo irritant en natuurlijk, Shirley MacLaine is. Maar wat doet deze film in godsnaam in de bovenste helft van de IMDB Top 250?
Isn't it called the Shini--quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:23 schreef Gorro het volgende:
Dinsdag in de sneak:
Cashback (Sean Elis, 2006)
Die short was cool.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Ik heb stomtoevallig net de short uit 2004 gezien! 16 minuten schoonheid in een supermarkt.
Overigens hier te zien.
Tja, waarom? De vraag waarom we hier op aarde zijn lijkt me makkelijker te beantwoorden dan de keuzes van bepaalde filmdistributeurs te verklaren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:01 schreef RuneRose het volgende:
Da's ook raar. Vorig jaar draaide die in september al bij FBTS, waarom nu dan pas premiere. Al die tieten op het grote scherm is genieten, Jelle. Ik zou dus zeker even gaan.
Eigenlijk vind ik Falk beter dan Rowlands in die film. Die film lijkt geschreven om Rowlands een podium te geven om haar ding te doen en zoveel mogelijk indruk te maken. Falk moet zich met een veel minder uitgesproken rol proberen recht te houden tegen al dat geweld en doet dat probleemloos.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Woman Under the Influence (1974, VS, John Cassavetes)
Als iemand mij ooit vraagt naar de beste vrouwelijk perfomance in een film ooit, zal de kans dat ik Gena Rowlands in A Woman Under the Influence noem groot zijn. Wat een geweldige performance.![]()
Peter Falk verbaasde mij zeer positief.
Tegenvallen hoeft niet te beteken, slecht. Het waren gewoon niet die meesterwerken, die ik had verwacht op basis van hun reputatie. Maar nog steeds zeer goede films, die beter zijn dan driekwart van alle andere films die ik ken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:29 schreef Falco het volgende:
Wel grappig dat jij voor tegenvallende films een 8,5 geeft, terwijl ik juist voor erg goede films een 8,5 dan geef.
Beter vond ik dus niet. Maar heel veel voor haar onder, doet die zeker niet. Ik wist niet dat Columbo zo goed kon acteren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik Falk beter dan Rowlands in die film. Die film lijkt geschreven om Rowlands een podium te geven om haar ding te doen en zoveel mogelijk indruk te maken. Falk moet zich met een veel minder uitgesproken rol proberen recht te houden tegen al dat geweld en doet dat probleemloos.
Tuurlijk bestaat het dat je deze nog niet gezien hebt. Maar de vraag is hoe lang kijk je al serieus naar films? Zeker als je actie-films cool vindquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:03 schreef XiChico het volgende:
Gister Speed gezien op TV. Had 'em nog nooit gezien.. coole film. Veel spanning.
Precies. Ik vond de plottwist zo erg, dat de film van een 8 naar een 6 zakte. Echt één van de bizarste overbodigste twists ooit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat de meesten enkel vallen over de plottwist op het einde. Die is dan ook behoorlijk lachkwekkend, als je met je grote apotheose plots 25 plotholes creëert, dan mag je wel eens overwegen of het wel zo'n goed idee was.
Het lijkt wel alsof die pas op het laatste moment werd bedacht en dat het toen te laat was om de rest van de film een beetje aan te passen om het nog enigszins geloofwaardig te laten overkomen.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Overbodig was hij misschien, omdat de film an sich ook zou staan. Ik vond de twist wel écht iets toevoegen. Zeker omdat ik hem niet aan had zien komen, waar ik dat bij films als The Sixth Sense en The Prestige wél zag.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Precies. Ik vond de plottwist zo erg, dat de film van een 8 naar een 6 zakte. Echt één van de bizarste overbodigste twists ooit.
Je kon 'm ook niet zien aankomen, want hij klopt niet met de rest van het verhaal.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Overbodig was hij misschien, omdat de film an sich ook zou staan. Ik vond de twist wel écht iets toevoegen. Zeker omdat ik hem niet aan had zien komen, waar ik dat bij films als The Sixth Sense en The Prestige wél zag.
GWH is inderdaad geweldig. Ik heb BC nog niet gezien, maar baalde nogal dat ie zelfs zo'n duel niet kon winnen. Leuk dat er nog iemand is die GWH zo waardeert.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:50 schreef Mainport het volgende:
The Breakfast Club
Erg tof ook. Doch onterecht gewonnen van het geniale GWH.
Gelukkig, ik wilde 'm nog kijken maar dacht dat-ie te saai was voor zo'n laat tijdstip.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Depuis qu'Otar est parti...
Tamelijk oninteressante film, waarbij slechts het laatste kwartier nog boeit. Gelukkig wordt er veel goed gemaakt door de aanwezigheid van Dinara Drukavora.
Muziek van o.a. Mingus, altijd aan te raden. Vond het ook een bijzonder leuke film, doet precies wat jazz doet. En dat is knapquote:Op zondag 10 juni 2007 12:16 schreef RuneRose het volgende:
[...]
Shadows De 'geboorte' van de Amerikaanse 'indie' film is inmiddels bijna 50 jaar geleden maar voelt nog verrassend fris aan, en houdt zich dan ook prima staande tussen al die geforceerde indie shit van vandaag de dag (er zijn wat uitzonderingen natuurlijk). Alles is lekker losjes (de film is dan ook volledig geimproviseert) en passend begeleid door een hippe jazz score. Toendertijd ook erg gewaagd met de al die raciale kwesties; zwarte familie met de blanke man als 'indringer' en natuurlijk sex. Je moet het maar durven eind jaren 50. Verplichte kost.
Hier sluit ik me bij aan. Ik kwam op een gegeven moment op het punt dat ik me zó aan de muziek irriteerde dat ik mijn aandacht bij het verhaal zelf, behoorlijk verloord. Bovendien heb ik dus geen zwak voor "dat soort scenes" waardoor ik met overtuiging kan zeggen dat The third Man in z'n geheel niet aan mij besteed is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:47 schreef Falco het volgende:
The Third Man
Onbegrijpelijk, die muziek! De film speelt zich af in Wenen, niet op Hawaii. Verder wel een heel aardig verhaal met tot slot een puike rioolscene, voor dat soort scenes heb ik vaak een zwak. Maar die muziek, onbegrijpelijk... Cijfer: 7
Kun je daar voorbeelden van noemen (puur voortkomend uit het feit dat ik benieuwd ben naar conrete voorbeelden; niet omdat ik het per definitie met je oneens ben)? Want het verhaal is toch puur vanuit één perspectief verteld? Dan kun je daar toch mee doen wat je wilt? Dat dan naderhand een ander perspectief wordt getoond dat wellicht niet aansluit bij het eerste, wil toch niet automatisch betekenen dat het niet klopt?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je kon 'm ook niet zien aankomen, want hij klopt niet met de rest van het verhaal.
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Art direction, set design en kostuums zijn wat mij betreft geslaagd maar de cinematografie vond ik toch wel het zwakste element van deze verder heel aardige film. Belichting is vaak suboptimaal en vooral de niet-fantasie gedeelten zijn soms uiterst onhandig in beeld gebracht.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:10 schreef Falco het volgende:
El laberinto del fauno
Wow, goede film zeg. Twee even interessante verhaallijnen, alhoewel ze op het eerste ogenblik mijlenbreed van elkaar af lijken te zitten. De cinematografie was overigens top, waarvoor terecht een oscar gewonnen is. Cijfer: 8,5
CoM vind ik op alle fronten falen. Het is nog al een tegenvallende film.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef KP het volgende:
[..]
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Art direction, set design en kostuums zijn wat mij betreft geslaagd maar de cinematografie vond ik toch wel het zwakste element van deze verder heel aardige film. Belichting is vaak suboptimaal en vooral de niet-fantasie gedeelten zijn soms uiterst onhandig in beeld gebracht.
Het omgekeerde geldt eigenlijk voor Children of Men. Dat vond ik een bijzonder matige film op de cinematografie na: die was geweldig. Had van mij de oscar mogen winnen.
My thoughts exactlyquote:Op zondag 10 juni 2007 15:30 schreef Doff het volgende:
Ik vond de muziek juist heel tof. Past wat mij betreft perfect bij de film.
Hawaii![]()
Dit kan ik onderschrijven, al vond ik Shaun of the Dead een tikkeltje beter.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:33 schreef Gorro het volgende:
Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007)
Wat Shaun of the Dead was voor de zombiefilm, is Hot Fuzz voor de actie/buddy-film. De film trekt het genre helemaal in het belachelijke, zonder af te doen aan het genre. Net als in Shaun of the Dead werkt dat ook hier geweldig. Heerlijke over-the-top humor en actie zorgen ervoor dat de lach haast nooit van je gezicht verdwijnt. ****
en Paprika (2006,Satoshi Kon)quote:imdb review:
Pastoral: To Die in the Country is another great piece of surreal film-making from Shuji Terayama. The film is about a young Terayama who appears in whiteface along with his mother. The young Terayama deals with his sexual hang-ups due to the onset of puberty. He also slowly drifts away from his clinging mother. The village which he lives in is the most delightful sight in the film. Their are strange denizens who populate the village. The one memorable group is the circus troupe which is shown in a spectral, prism filter tone to add life to their profession. Close to the middle of the film, Terayama has an actor playing himself interrupt the film saying that the rest hasn't been edited yet, he soon enters the film he is shooting and interacts with his former self.
For a film that was nominated for a Golden Palm at the Cannes Film Festival, I can't understand why it has become so unpopular over the years. Shuji Terayama has provided me with some of the most beautiful visuals I have ever seen in a movie. I know his work would not appeal to everyone, but if it received a proper DVD release (Criterion; Fantoma), cinephiles and critics would take notice immediately.
Hahaha, fantastisch!quote:Op maandag 11 juni 2007 09:48 schreef Lambiekje het volgende: En daarnaast niet eens een knap grietje dat gaat flashen of iets dergelijks. Allemaal van de types van hou jy je truitje maar aan.
Nee, The Good The Bad & The Ugly vertoont veel overeenkomsten met The Hidden Fortress. En ook met Yojimbo trouwens.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:35 schreef Morrigun99 het volgende:
The Hidden Fortress (Akira Kurosawa 1958)
Dit was toch wel echt een ontzettend toffe film! Het mag dan misschien wel de inspiratiebron voor George Lucas zijn geweest om Star Wars te maken; ik vond de film qua toon veel overeenkomsten vertonen met The Good, the Bad and the Ugly. Een heerlijk avontuur!
Vond je de zin grappig .. ?!quote:
Ik zag dan de Star Wars-link weer niet helemaal. Ach, misschien zat ik gewoon de hele film te zoeken naar Ewoks.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:35 schreef Morrigun99 het volgende:
The Hidden Fortress (Akira Kurosawa 1958)
Dit was toch wel echt een ontzettend toffe film! Het mag dan misschien wel de inspiratiebron voor George Lucas zijn geweest om Star Wars te maken; (...)
De Star Wars link is dat Lucas het idee om de film te vertellen uit oogpunt van het komisch duo uit The Hidden Fortress komt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zag dan de Star Wars-link weer niet helemaal. Ach, misschien zat ik gewoon de hele film te zoeken naar Ewoks.
quote:In an interview for the Criterion collection DVD, George Lucas stated that while this film is a story about a princess and her protectors that this was not the primary element that he employed in Star Wars. He stated that he was more concerned with the way that Hidden Fortress is told through the eyes of two lesser characters. In Hidden Fortress it is the two thieves; in Star Wars it is C3PO and R2D2. In both films the comical interplay between the two characters is a major theme.
Ja, nu zie ik het wel. Op zo'n manier had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De Star Wars link is dat Lucas het idee om de film te vertellen uit oogpunt van het komisch duo uit The Hidden Fortress komt.
[..]
quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:00 schreef PDOA het volgende:
[afbeelding]
Serenity
Leuke sci-fi film met western trekjes. Heb de serie (Firefly) wel eens voorbij zien flitsen op tv, maar nooit echt geinteresseerd geweest om het te gaan kijken. Na de film gezien te hebben ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden! Binnenkort maar eens naar de Mediamarkt. Anyway... leuke personages (en gelukkig geen bekende Hollywood-gezichten) , coole effecten, degelijk verhaal, en (droge) humor: het recept voor bijna twee uur prima vermaak! Kom maar op met dat vervolg! 8/10
Wat is GWH?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:43 schreef Gillingham het volgende:
[..]
GWH is inderdaad geweldig. Ik heb BC nog niet gezien, maar baalde nogal dat ie zelfs zo'n duel niet kon winnen. Leuk dat er nog iemand is die GWH zo waardeert.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |