abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50053880
Smokin' Aces. Goeie film!
  zondag 3 juni 2007 @ 11:14:53 #152
177810 Evenveel
en niet minder
pi_50054532
Braveheart! Had ik al een keer gezien, maar ik blijf het echt een superfilm vinden
Doei.
  zondag 3 juni 2007 @ 12:16:17 #153
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_50055894
Bicentennial Man (Chris Columbus, 1999)
Best aardige verfilming van het verhaal van Isaac Asimov. De film speelt nogal eens op sentiment en de ethische vragen over artificial intelligence komen niet echt aan bod. Jammer, wat dat is wel een interessant vraagstuk in mijn ogen. De film is soms wat kort door de bocht, maar verveelt ook nergens. ***

Das Testament des Dr. Mabuse (Fritz Lang, 1933)
Erg tof verhaal wat goede wijze verteld wordt. De film lijkt qua structuur de blauwdruk te vormen voor veel latere thrillers en misdaadfilms en komt derhalve vrij modern over. Dit ondanks dat Fritz Lang nog half met z'n stijl in het Expressionisme uit het tijdperk van de stomme film staat. De film bevat ook flink wat technische trucjes en vernuftigheden, zoals de geestverschijningen. Het is jammer dat de film een beetje eindigt in een anti-climax, want het rijke verhaal wat voorafging verdient beter. Het had wel iets dramatischer gebracht mogen worden. ****

Mighty Aphrodite (Woody Allen, 1995)
Mira Sorvino is het beste van deze prima film van Woody Allen. Zij weet het namelijk voor elkaar te krijgen om een sympathiek dom blondje neer te zetten. Meestal zijn ze stompzinnig en irritant, maar zij weet er een interessant karakter van te maken. Verder is het schoolvoorbeeld Allen. Leuke grapjes, een neurotische Allen en dialogen doorspekt met cultuur. ***½
  zondag 3 juni 2007 @ 12:24:18 #154
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_50056099
Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

The next great psycho horror slasher has given a documentary crew exclusive access to his life as he plans his reign of terror over the sleepy town of Glen Echo, all the while deconstructing the conventions and archetypes of the horror genre for them.

Heb erg genoten van deze film, die zich afspeelt in een wereld waar Freddy Krueger, Jason Voorhees, Michael Myers echt bestaan.
Leslie nodigt wat mensen uit om docu over hem te maken als opkomend Slasher.
Alle cliche's van de slasherfilms worden hier op vermakelijke wijze vertoond.
Ik zag de "twist" helaas wel al van ver aankomen, maar dat drukte de pret niet.

Leuke cameo's/bijrollen van o.a Kane Hodder, Zelda Rubenstein en Robert Englund.

Een film die zeker in m'n DVDcollectie komt!
"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
  zondag 3 juni 2007 @ 13:30:03 #155
22273 Dizer
Save the beard!
pi_50058061

A History of Violence
Wow. Ongeloofelijk goed. Ik had al heel veel goede reacties gehoord en ja, deze film is echt goed.
Je denkt dat het lekker voorspelbaar is, geheugen verlies en zo.. maar neee.. totaal anders.
Lekkere actie scene's. Mooie verhaallijn, gewelddige dipepunten van het gezin. Bravo. Petje af.
Een van mijn favorieten.
IMDB 7.5 / Dizer: 9.0
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 3 juni 2007 @ 13:35:50 #156
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_50058265
Pirates of The Caribbean 3
pi_50058383
Ik vond Pirates of the Caribbean: At World's End maar tegenvallen. Met name in de eerste helft had ik continu het gevoel dat ik naar een trailer zat te kijken, een aaneenschakeling van over-the-top actie en special effects en ik begreep helemaal niks van het verhaal. En dat het kaartje 9,25 euro kostte maakte het er ook niet beter op, wat een achterlijk bedrag. De actie wordt dan wel weer erg mooi in beeld gebracht en Jack Sparrow blijft ook vermakelijk. Daarom nog 3*.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 3 juni 2007 @ 13:46:16 #158
11449 Ash
It's a trick. Get an axe!
pi_50058578
Hostel: Part II

3 beautiful college students are tricked into entering a hostel where the 'hosts' like to torture, rape and murder. Following a geographical tour of Slovakia, three women are lured into a hostel by a handsome young man who sells them to the twisted masters, who tie them up and bring upon an unthinkable world of pain...

Nou Ik heb de workprint versie gezien die op het internet zwerft.
Ik heb een beetje gemixte gevoelens, voor mijn gevoel was Hostel 1 een stuk erger dan dit 2e deel.
Het gore gehalte dat er was, was dan weer wel van hoogstaand niveau
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dat er trouwens ook weinig T&A was, in vergelijking met het eerste deel.
Misschien dat de officiele release in de bios of op DVD (Unrated ) het wel heeft.

Al met al wel een aardige film, niets meer en niets minder.
"We are now up against live, hostile targets. So, if Little Red Riding Hood should show up with a bazooka and a bad attitude, I expect you to chin the bitch!"
My DVD Collection
pi_50058740
Dat die Tarantino hier nog een vervolg op durft te maken...
  zondag 3 juni 2007 @ 14:05:25 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50059173
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:51 schreef PDOA het volgende:
Dat die Tarantino hier nog een vervolg op durft te maken...
Ja idd.
het eerste deel was toch wel zo rot slecht
  zondag 3 juni 2007 @ 14:08:10 #161
13148 Shogo
Psycho...
pi_50059249
Hostel 1 was idd een kut Tarantino film. Maar misschien dat ik nog wel de moeite doe voor deel 2 het is tenslotte Tarantino.
pi_50059273
Tarantino heeft die films niet gemaakt, maar Eli Roth.
Graag op anoniem
pi_50059873
Notes on a Scandal

Erg mooi, subliem acteerspel en de eenzaamheid, door merg en been.
Ogenschinlijk onbegrijpelijke acties die je toch heel goed begrijpt in de context.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50060131
Enfant, L' (Jean-Pierre en Luc Dardenne, 2005)
Winnaar van de Gouden Palm en met Deborah François . Meer reden zou je niet moeten hebben om deze film te kijken.

Midnight Run (Martin Brest, 1988)
Een stel bekende namen en een veelbelovend plot + IMDb-cijfer deden mij naar deze film uitkijken. Nou, 't is helemaal niets. Robert de Niro maakt kutgrapjes en het is op zo'n vieze Amerikaanse jaren tachtig manier gefilmd; ik ergerde me kapot aan de slechte belichting. Daarbij heeft Robert sympathie voor zijn gevangene, maar hij wil 'm voor het geld uitleveren aan iemand die 'm gaat vermoorden. Als de gevangene Robert echter het dubbele bedrag aanbiedt, gaat-ie daar niet mee akkoord. Ook het einde met die diskettes slaat kant noch wal. Wat een flop.

Paris, je t'aime (Various, 2006)
Toffe filmpjes. Zowel de Coens, de mimes en Maggie Gyllenhaal zijn erg tof. De beste is uiteraard die van Tom Tykwer met Natalie .

The History Boys (Nicholas Hytner, 2006)
Overall best okay, hoewel ik me er iets anders bij had voorgesteld. Die arme Richard Griffiths heeft ook nog maar een paar maanden te leven als je dat zo ziet, damn wat ziet die kerel er uit. Niettemin is hij degene die de show steelt.
Graag op anoniem
pi_50060944
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:40 schreef Doff het volgende:
En dat het kaartje 9,25 euro kostte maakte het er ook niet beter op, wat een achterlijk bedrag.
*mond open valt*
was het van bladgoud ofzo
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zondag 3 juni 2007 @ 15:13:51 #166
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50061303
Edward Scissorhands (1990, VS, Tim Burton)
Heerlijke suburbia op de hak nemen film. En dat dan op z'n Burtons.
cijfer: 8.5

Waking Life (2001, VS, Richard Linklater)
Linklater gebruikt in deze film dezelfde animatiestijl als later in A Scanner Darkly. Maar deze film is de tekenstijl steeds verschillend, aangezien verschillende delen getekend zijn door verschillende mensen. In het begin was dat even wennen. Maar het past precies bij de film, waarin een jongen in een droom langs allerlei mensen gaan die verschillende, imo interessante filosofische ideeën, theoriën e.d. spuiten. Dat is ook meteen mijn klein kritiekpuntje op de film. Het is wel heel erg het oplaten van het ene proefballonnetje na het andere.
Maar deze proefballonnetjes geven genoeg stof tot nadenken.
cijfer: 9

The Hustler (1961, VS, Robert Rossen)
Deze kan in een lijstje voor coolste rollen in coole films.

Dancer in the Dark (2000, Den, Lars von Trier)
Wederom echt een fantastische film van von Trier. Er zijn imo weinig regisseurs met zo'n goed begrip van de menselijke psyche en menselijk handelen. De manier waarop hij alles laat gebeuren, is zo natureel, zo vloeiend, zo natuurlijk.
De vondst om Björk in de hoofdrol te casten is simpelweg briljant. Ze heeft precies de juiste dromerige, naïeve uitstraling, die het karakter nodig heeft.
Verder wordt ze ondersteund door een geweldige supporting cast met Catherine Deneuve, Peter Stormare en David Morse. Al kan de laatste niet echt zingen.
cijfer: 9.5

Le Samouraï (1967, Fr, Jean-Pierre Melville)
Ook deze kan in het lijstje van coole karakters in coole films.
Deze film is imo duidelijk een inspiratiebron geweest voor vele hippe actiefilms die volgden.

C'est arrivé près de chez vous (1992, Bel, Rémy Belvaux)
Dat die Zuiderburen ook nog wel iets kunnen bewijst deze hippe low-budget actie mockumentary met in de hoofdrol een ongelovelijke irritante, wijsneuzerige huurmoordenaar. Misschien is dat wel het sterkste punt van de film, dat je je gaat ergeren aan de hoofdpersoon om hoe hij zich gedraagt en niet om wat hij doet.
cijfer: 8

Jeux d'enfants (Love Me If You Dare) (2003, Fr, Yann Samuell)
Ik snap SoK's Marion Cotillard adoratie weer beter. Verder vond ik het leuke romantische film. Maar nou niet eentje die behoort tot de beste films allertijden.
cijfer: 7.5

Da hong deng long gao gao gua (Raise the Red Lantern) (1991, Ch, Yimou Zhang)
Was wederom een zeer sterke film van Zhang met een geweldige Gong Li.

Bronenosets Potyomkin (The Battleship Potemkin) (1925, Rus, Sergei M. Eisenstein)
Deze film is interessant om te kijken vanwege (film-)historische redenen. Maar daarnaast was ik ook blij verrast met de manier waarop Eisenstein de spanning en druk weet op te bouwen, vooral in de beruchte trapscené.

Dial M for Murder (1954, VS, Alfred Hitchcock)
Hitchcock verraste me enigszins door in deze film niet te focussen op de good guy, maar de bad guy.
Grace Kelly is als altijd. Het ontbreken van een echt grote mannelijke ster, hindert door het goede spel van Ray Milland nergens.
cijfer: 8,5

The Station Agent (2003, VS, Thomas McCarthy)
Goede film met een heerlijke chille sfeer over een aantal buitenstaanders die hun eigen leven willen kunnen leiden. En daartoe elkaars vriendschap vinde.
cijfer: 8,5

En dan ook nog het maandlijstje van mei 2007. In totaal 41 films gezien, gemiddeld cijfer een 7,5.

Top 10:

1. Dancer in the Dark (2000, Den, Lars von Trier) 9.5
2. La Double vie de Véronique (1991, Fr, Krzysztof Kieslowski) 9.5
3. The Fountain (2006, VS, Darren Aronofsky) 9.5
4. Der Himmel über Berlin (1987, Dl, Wim Wenders) 9.5
5. Solyaris (1972, Rus, Andrei Tarkovsky) 9
6. Todo sobre mi madre (All About My Mother) (1999, Sp, Pedro Almodóvar) 9
7. The Hustler (1961, VS, Robert Rossen) 9
8. Waking Life (2001, VS, Richard Linklater) 9
9. Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981, Dl, Edel) 8.5
10. Toto le héros (1991, Fr, Jaco van Dormael) 8.5

De grootste troep was:
Flop 3:
3. Ghost Rider (2007, VS, Mark Steven Johnson) 2
2. The History Boys (2006, GB, Nicholas Hytner) 2
1. 'n Beetje verliefd (2006) 1

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 03-06-2007 15:57:43 ]
pi_50061857
Pan's Labyrint.

Niet veel over gelezen of gehoord, ja hij scheen wel goed te zijn.
Aan de naam te zien dacht ik dat ik een fantasyfilm ala Labyrint (David Bowie) te zien kreeg, maar niets was minder waar.
Na deze film gezien te hebben rest mij slechts 1 vraag.

Waar ging het over??

Niet helemaal wat ik in een film zoek
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_50061885
pi_50062161
Gene Kelly
Graag op anoniem
pi_50062223
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:50 schreef Mainport het volgende:
Gene Kelly

ik zit ook al te denken
  zondag 3 juni 2007 @ 15:57:16 #171
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50062311
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:53 schreef milagro het volgende:

[..]

ik zit ook al te denken

Ik bedoelde natuurlijk Grace.
  zondag 3 juni 2007 @ 15:57:20 #172
13148 Shogo
Psycho...
pi_50062312
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:50 schreef Mainport het volgende:
Gene Kelly
Gene Kelly speelt niet in die film het is Grace Kelly.

pi_50062334
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik bedoelde natuurlijk Grace.
Heb je de remake gezien?
Zo ja, hoe vond je die?
Zo nee, hoe lang ben je?
  zondag 3 juni 2007 @ 16:09:24 #174
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50062630
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Heb je de remake gezien?
Zo ja, hoe vond je die?
Zo nee, hoe lang ben je?
Remake
Nee.
91,38 cm
pi_50062729
The Fountain

Matig. Vooraf stelde ik mij een film à la Eternal Sunshine voor (op het aanraden van anderen), en verheugde me dan ook op de sterke en indrukwekkende verhaallijn. Uiteindelijk behoorlijk voorspelbaar, niet zo 'diep' als ik me had voorgesteld en het einde vond ik nogal kort door de bocht.

Desondanks een 7; ik ga simpelweg voortaan niet meer met hoge verwachten een film in
  zondag 3 juni 2007 @ 16:45:16 #176
181269 Saveron
©SaveroN
pi_50063653
The Fountain (USA: Aronofsky, 2006) http://imdb.com/title/tt0414993/

Wauw, wat een bizarre maar mooie film. In het begin was het even verwarrend maar later wordt het duidelijk. Vooral de setting en het camerawerk vond ik echt indrukwekkend! Hoe ze die verschillende werelden hebben vormgegeven echt zo ontzettend mooi. Alhoewel ik het einde toch wel een beetje vaag vond. Iets te zweverig, maar voor de rest raad ik hem zeker aan!
Never again am I afraid to use the look, the look of life.
pi_50071117
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:46 schreef Ash het volgende:

[afbeelding]

Heb gister The Hole gezien. Best aardige film. Een meid is wanhopig in luv op die ene populaire dude en een goeie vriend (martin) van haar wil haar wel helpen haar te laten inzien dat ie heus niet zo speciaal is. Martin heeft namelijk zelf een crush op haar. Maar goed, hij weet een leuke bunker waar ze wel es ff door kunnen brengen met nog 2 anderen. Alles gaat goed en leuk totdat ze er wel es weer uit willen...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_50072291
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:00 schreef drs_Kiwi het volgende:

[..]

*mond open valt*
was het van bladgoud ofzo
Hij was zelfs maar 2x2 cm

En Lonewolf, jij hebt een hoop mooie films gezien
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 4 juni 2007 @ 09:47:37 #179
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_50083390
Gisteren een dagje Franse films uit 2005:

Va, vis et deviens (Radu Mihaileanu, 2005)
Prima film over integratie, acceptatie en leven met geheimen. Er worden erg veel belangrijke thema's aangesneden in de film en hij gaat hier goed mee om. Jammer dat de film zich afspeelt binnen de Joodse tradities, waar ik nauwelijks verstand van heb. Het is dan ook wat lastiger om me te identificeren met de hoofdpersonages. ***½

Le temps qui reste (François Ozon, 2005)
Thematisch gezien lijkt de film vrij veel op Cléo de 5 à 7 van Agnes Varda uit de Nouvelle Vague periode. Een mooie ingetogen film over een jonge man die te horen krijgt dat hij binnenkort dood zal gaan. De aanvankelijk egoïstische homo verandert door dit bericht aanzienlijk. De film is wat aan de korte kant, wat op zich best prettig is, maar aan de andere kant ervoor zorgt dat de film niet heel veel emotionele indruk maakt. In elk geval minder dan je zou verwachten gezien het onderwerp. ***½

De battre mon coeur s'est arrêté (Jacques Audiard, 2005)
Romain Duris is goed als man met twee kanten. Aan de ene kant is hij een zware jongen die voor z'n vader vuile klusjes opknapt. Sinds kort wil hij echter graag goed worden in piano spelen, zoals zijn moeder dat was. Wat volgt is een prima karakterstudie van een nerveuze man, die in conflict is met zichzelf. Audiard kiest voor een redelijk afstandelijke aanpak en daardoor komt de film echter af en toe wat oppervlakkig over. ***½
  FOK!fotograaf maandag 4 juni 2007 @ 10:25:02 #180
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_50084334
Gisteren The Aryan Couple gezien. Hij viel wat tegen, op de hoes wordt de vergelijking gemaakt met Schindler's list, en daar haalt hij het totaal niet bij. De film speelt zich af rond het zogenaamde Europa Plan van Himmler. Dit plan voor ziet erin dat rijke joden naar Palestina kunnen vluchten als ze hun bezittingen afstaan aan de Nazi. Het jammere is dat de film traag op gang komt en een beetje door blijft kabbelen tot het eind waar er dan wel meer actie (spanning) in de film komt.

Mijn cijfer: 6
Imdb: 5,7
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_50085690
Mijn verlate maandlijstje, 20 gezien in totaal. Daar waren maar een paar films bij die mij niet zo konden boeien. De betere:
It's a Wonderful Life (1946)
Glory (1989)
Rosemary's Baby (1968)
Day the Earth Stood Still, The (1951)
Kind Hearts and Coronets (1949)
Renaissance (2006)
Sting, The (1973)
Mr. Smith Goes to Washington (1939)
Snatch. (2000)
Planet of the Apes (1968)
Memento (2000)
Ed Wood (1994)
High Noon (1952)
Shadow of a Doubt (1943)
Maltese Falcon, The (1941)
  maandag 4 juni 2007 @ 11:38:16 #182
40664 Durbin
Who knows..
pi_50086293
Grizzly Man (2005, USA, Werner Herzog)

Dertien jaar lang leefde Timothy Treadwell in de natuur tussen de beren, wat hij uiteindelijk met de dood moest bekopen. In die jaren schoot Timothy honderden uren aan beeldmateriaal, waar Werner Herzog een documentaire van heeft gemaakt. Het viel me op dat meteen de eerste twintig minuten worden besteed aan de dood van Timothy en zijn vriendin en dat details hierbij niet uit de weg worden gegaan. Vervolgens wordt er meer aandacht besteed aan Timothy's idealen en de levenswijze. Komt de beste man daarbij een beetje goed naar voren in deze docudrama? Nee, eigenlijk niet. Timothy wordt neergezet als een man met een liefde voor de natuur en dieren, welke steeds meer naar het abnormale doorsloeg en waarbij hij zich steeds meer tegen de normale beschaving verzette. Voor deze film had ik nog nooit van de man gehoord, maar toch geloof ik wel dat de documentaire een eerlijk beeld probeert te geven. Overigens kreeg ik af en toe het idee naar een mockumentary te kijken; niet alleen door de voice-over van Herzog, dat met een Duits accent doorspekt is, maar ook de "vrienden" van Timothy die aan het woord komen lijken niet helemaal met beide voeten op de grond te staan. Hoogtepunt hierbij zijn wel de scenes met de lijkschouwer, die met veel gevoel voor theater de laatste minuten van de slachtoffers beschrijft. Ondanks dat de documentaire af en toe de grens van de geloofwaardigheid betreedt, bevat het wel een aantal prachtige beelden, zoals Timothy met "zijn" vossen en is het op z'n minst wonderbaarlijk dat de man dertien jaar lang zo heeft kunnen overleven.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:06:54 #183
13148 Shogo
Psycho...
pi_50088927
King Kong (1933)
Een filmcrew gaat per boot naar een eiland om daar te filmen, niet wetende dat de inwoners monsterlijk zijn en oh jah er leeft ook nog een grote aap. Tja ik moet zeggen dat dit toch een briljant gecontructureerde film is gezien ook het tijdsbeeld. Het is allemaal uiteraard gedateerd maar het is niet te ontkennen dat er veel vakmanschap aan de film heeft gewerkt. Het acteerwerk is ook prima, niet briljant maar ook niet slecht. De lokaties zijn prachtig in elkaar gezet en ik kreeg wel een gevoel dat het allemaal kolossaal was. Een klassieker van de bovenste plank.
  maandag 4 juni 2007 @ 13:53:04 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50090299
The Exorcist (1973, VS, William Friedkin)
Lekker als films aan je verwachtingen voldoen. Dit was één van de beste, zo niet de beste horror, die ik heb gezien. Lekker creepy, goede spanningsopbouw, het ouderwetse minder=meer-principe. Alleen Ellen Burstyn viel wat tegen. Ze werd op een gegeven moment wel irritant met haar gejank en wekte weinig sympathie bij mij op.

The French Connection (1971, VS, William Friedkin)
Lekkere coole ouderwetse politiefilm. Gene Hackman is geweldig op dreef als de harde politieman. Roy Scheider kam meer dan op haaien jagen. Fernando Rey is de rustige en beheerste slechterik. En natuurlijk mag de achtervolging niet onvermeld blijven.

Network (1976, VS, Sidney Lumet)
Sterke satire van Lumet over een omroep, waar geld en kijkcijfers (natuurlijk) de dienst uit maken. De film stelt mooi thema's als integriteit, de nepheid van televisie, de jacht op succes en geld aan de kaak. Het acteerwerk is zeer goed met mensen als Faye Dunaway en Robert Duvall. Maar hoogtepunten zijn natuurlijk William Holden als de integrere ouderwetse producer en Peter Finch als anchorman, die de draad een beetje kwijt is.
Alleen het einde vond ik iets te veel over de top.

The Graduate (1967, VS, Mike Nichols)
Het blijft natuurlijk één van de ultieme fantasieën, verleid worden door een oudere vrouw.
En Anne Bancroft is wel een vrouw, waardoor je verleid zou willen worden. Dustin Hoffman is goed als de neurotische jongen, die gedurende de film steeds cooler en relaxer wordt.
  maandag 4 juni 2007 @ 15:10:09 #185
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50092395
We kijken de laatste tijd veel dezelfde films Lonewolf

The French Connection

Die achtervolgingsscene idd , maar ook de metroscene was erg tof. Verder vond ik het toch niet heel memorabel allemaal, maar wel oke. Cijfer: 7.

Das Testament des Dr. Mabuse

Zoals Gorro al eerder opmerkte, oogt dit inderdaad heel modern. Opvallend is hoe Fritz Lang zijn tijd ver vooruit was met deze film (net zoals dat bij M ook het geval is). Het enige jammere is dat er nog af en toe overgeacteerd werd. Cijfer: 8

El laberinto del fauno

Wow, goede film zeg . Twee even interessante verhaallijnen, alhoewel ze op het eerste ogenblik mijlenbreed van elkaar af lijken te zitten. De cinematografie was overigens top, waarvoor terecht een oscar gewonnen is. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 4 juni 2007 @ 16:24:25 #186
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50094786
Heb vandaag weer The Prestige gekeken en die film is ronduit geniaal.

Ik geef nooit cijfers van 1t/m10 maar ik het altijd 1t/m5. En The Prestige is zeker een 4 op de schaal van 5. De film zit goed in mekaar en wordt goed verteld, je wordt lanf aan het lijntje gehouden maar niet op een vervelende manier en daarnaast is de climax ook geniaal. Vind Christian Bale zeer goed in de film.

Vanavond waarschijnlijk The Machinist of Batman Begins kijken
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50096108
Bridget Jones ..
ennn Edward Scissorhands
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_50097553
Shadow of a doubt van Hitch

Ik vond hem wat minder qua plot. Ik vond die kinderen zwaar overdreven en heel erg vervelend. Ik vond charlie onwijs heet, en uncle charlie (cotten) zwaar goed. En dan kom ik op een 7

Pirates 3 vond ik niet zo goed als 2 en ja wat een jammerlijke keuzes op enkele plaatsen in het plot. Maar de eindscene was pure film-magie. In een gootputje (ik weet niet wat de natuurlijke term is) zeilen de twee driemasters tegen elkaar in al schietend, al vechtend en tot het bittere einde!
En ik vond Johnny Depp vervelend. (ja ga de populaire rol haten, real original ) Hij was een persiflage geworden van sparrow uit deel 1.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  maandag 4 juni 2007 @ 17:44:39 #189
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50097644
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:42 schreef steeg het volgende:
Shadow of a doubt van Hitch

Ik vond hem wat minder qua plot. Ik vond die kinderen zwaar overdreven en heel erg vervelend. Ik vond charlie onwijs heet, en uncle charlie (cotten) zwaar goed. En dan kom ik op een 7

Pirates 3 vond ik niet zo goed als 2 en ja wat een jammerlijke keuzes op enkele plaatsen in het plot. Maar de eindscene was pure film-magie. In een gootputje (ik weet niet wat de natuurlijke term is) zeilen de twee driemasters tegen elkaar in al schietend, al vechtend en tot het bittere einde!
En ik vond Johnny Depp vervelend. (ja ga de populaire rol haten, real original ) Hij was een persiflage geworden van sparrow uit deel 1.

Maar Barbossa is wel tof daarentegen
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 4 juni 2007 @ 20:32:12 #190
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50104016
Gisteren:

Jungle Fever
Een aanklacht van Spike Lee tegen discriminatie en het "onmogelijke" van een interraciale relatie in het New York van begin jaren `90.
Over het algemeen vond ik het een erg sterke film met alle bekende ingredienten die we van Lee gewend zijn: een goed uitgewerkt verhaal, een sterk acterende cast, een heerlijke soundtrack en het nodige geweld. Er zitten een paar geweldige scenes in en nadat de film is afgelopen laat ie een goede indruk achter maar het grote minpunt van de film is dat er teveel terug wordt gegrepen op het geloof. Erg jammer, want op een gegeven moment komt het je redelijk de strot uit.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Clockers
De minste Spike Lee film die ik tot nu toe heb gezien. Opzich is het wel een degelijke film maar de "film technische" trucjes worden tot in het oneindige door gedreven zonder dat het echt van toegevoegde waarde is op het verhaal. Als ie zich meer op het verhaal had geconcentreerd had dat ook meer indruk gemaakt dan dat nu het geval was...

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:13:47 #191
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_50113632
Volver
Fijn Spaans vrouwendrama met een weirde twist.

Kakushi-toride no san-akunin (The Hidden Fortress) (#247)
Ik heb het niet zo op oude Japanse films, maar deze springt er toch wel uit. Erg onderhoudend, al zijn die twee boeren soms wel wat slapstick-achtig.

Lucía y el Sexo
Mooie, maar soms wat erg erotisch beladen, drama over een vrouw die na de dood van haar vriend haar schepen verbrandt en vlucht naar een klein eilandje.

Coffee and Cigarettes
Verzameling van korte zwart-wit films rond de combinatie koffie en sigaretten. Vooral de segmenten "Jack shows Meg his Tesla Coil" (met Jack en Meg White), "Cousins?" (met Alfred Molina en Steve Coogan) en "Somewhere in California" (met Iggy Pop en Tom Waits) zijn fantastisch.

Touch of Evil (#83)
Briljante misdaadthriller waarin een Mexicaanse politieambtenaar in een Mexicaans grensstadje stuit op een moord en een corrupt politieapparaat. Een van Orson Welles' beste die ik tot nu toe heb gezien, met hier en daar erg mooie cameravoering en een interessante soundtrack.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 00:52:02 #192
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_50114644
quote:
Op zondag 3 juni 2007 15:36 schreef Mad-Matt het volgende:
Pan's Labyrint.

Niet veel over gelezen of gehoord, ja hij scheen wel goed te zijn.
Aan de naam te zien dacht ik dat ik een fantasyfilm ala Labyrint (David Bowie) te zien kreeg, maar niets was minder waar.
Na deze film gezien te hebben rest mij slechts 1 vraag.

Waar ging het over??
Jong onschuldig meisje in tijd van oorlog die probeert om ondanks alle crap om haar heen zich staande te houden? Zoiets? (de fantasy kan overigens echt of niet echt zijn. Helemaal overgelaten aan je eigen interpretatie)

Anyway ik zag vandaag:
Glen Or Glenda(1953) - Ed Wood

Werkelijk craptacular. Wood die een serieus onderwerp tracht te vertellen maar compleet de mist in gaat via bizarre plot devices, slordige editing, etc.
Ik heb genoten.

Morgen Jail Bait denk ik.
The Light Is Leaving Us All
pi_50117128
Gisteravond 20.000 Leagues beneath the sea gekeken. Voor de special effects hoef je het niet te doen, voor een ietwat voorspelbare plot ook niet, en het acteerwerk is niet van het hoogste niveau. Maar het was uitstekend vermaak! En daarom een 7,5
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:33:40 #194
40664 Durbin
Who knows..
pi_50119832
The Ant Bully (2006, USA, John A. Davis)
De jonge Lucas reageert doorgaans zijn dagelijkse frustraties af op de mierenhoop in zijn tuin. De mieren krijgen hier genoeg van en dankzij een toverdrankje wordt Lucas tot de grootte van de mier omgetoverd om hem een lesje te leren. Na AntZ en A Bug's Life is dit de derde animatiefilm over de insectenwereld en wat mij betreft redelijk overbodig, in tegenstelling tot de eerdergenoemde films. De animatie ziet er goed uit, maar de humor is erg matig (ik heb welgeteld één keer moeten lachen) en het moraal ligt er vééls te dik op.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:28:29 #195
13148 Shogo
Psycho...
pi_50125325
Infernal Affairs III (2003)
Na de dood van Yan gaat Lau opzoek naar meerdere mollen binnenin het chinese politiekorps. Ik moet zeggen dat het zeer goed geschreven is en het verhaal goed uitgediept wordt. Het acteerwerk is weer uitstekend en visueel ziet het er weer mooi uit. Een aardig deel weer maar deel 1 blijft toch wel de beste van deze trilogie.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 14:59:35 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50128215
Aerograd

Dit was wel een erg opzichtig stukje propaganda met als doel de oostelijke gebieden van de USSR voor de communistische zaak te winnen. Aziaten worden in de zeik genomen en er is ook een kleine sneer richting de USA ("Het vliegtuig van de Amerikaanse piloot is stuk, dus breng ik hem wel naar huis"). Een ander voorbeeld is dat er diverse getallen zoals oppervlakte en productiecijfers opgenoemd worden, die bestaan uit een 1 en een willekeurig aantal nullen daarachter . Vrij amusant allemaal. Het verhaal is vrij onduidelijk en de Aerograd (stad in de lucht ergens aan de Grote Oceaan) zelf is niet in beeld, er wordt daar alleen maar over gesproken. Enige pluspunten zijn de muziek van Kabalevsky en de natuurbeelden vanuit de lucht. Cijfer: 5,5

Lola rennt

Leuke film, die uit drie verschillende verhaallijnen vanuit één vertrekpunt bestaat. Zo heel origineel is dat concept ook weer niet (Kieslowski deed zo'n tien jaar geleden hetzelfde in Przypadek), maar het blijft wel leuk. De videoclipmontage stoorde totaal niet en vond ik eerder erg tof. Cijfer: 8

The Killing

Tsja, wat moet ik hiervan zeggen... De verteller was ontzettend duf en de tettermuziek deed me denken aan Ed Wood en andere matige jaren '50-stuff. Ook het begin is niet echt heel boeiend, maar eenmaal wanneer het een beetje op gang komt, is het nog best leuk om te zie hoe een wedkantoor tijdens een paardenrace overvallen wordt vanuit diverse standpunten. Wel is het me duidelijk dat een Hitchcock hiervan iets veel spannender had weten te maken. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:57:09 #197
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_50130126
Interview (2003)
Pierre bokma interviewed Katja Schuurman. Alleen Pierre heeft zich niet zo goed voorbereid. Hij weet kwetsend vragen te stellen maar zij weet daarintegen ook weer kwetsende antwoorden te geven.
Nog best wel een aardig Kat en Muisspel.

Wel aardig om te weten dat alles in de woning zelf van Katja is gefilmd.

cijfer 7 / imdb 7

Tenacious D in the Pick of Destiny (2006)
Jack Black gaat samen met Tenacious D opzoek naar DE plectrum. Want daarmee zijn masterpieces meegemaakt van de who en weet ik veel allemaal en denken daarmee ook een masterpiece te maken.
Jack Black is aardig musicaal. De film weet zichzelf nergens te serieus te nemen en neemt bovendien andere films op de hak. Er zitten nog wel een hoop cameo rollertjes in. Ben stiller als muziekinstrumentwinkel-medewerker bijvoorbeeld.

cijfer 6.5 / imdb 6.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:04:03 #198
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_50130336
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 14:59 schreef Falco het volgende:

Lola rennt

Leuke film, die uit drie verschillende verhaallijnen vanuit één vertrekpunt bestaat. Zo heel origineel is dat concept ook weer niet (Kieslowski deed zo'n tien jaar geleden hetzelfde in Przypadek), maar het blijft wel leuk. De videoclipmontage stoorde totaal niet en vond ik eerder erg tof. Cijfer: 8
uhhh de film is al 9 jaar oud. en in produktie waarschijnlijk wel 10 jaar.
dus waarschijnlijk hebben ze elkaar geinspireerd ... ?!?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:33:45 #199
67089 Gillingham
The horror...
pi_50131260
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uhhh de film is al 9 jaar oud. en in produktie waarschijnlijk wel 10 jaar.
dus waarschijnlijk hebben ze elkaar geinspireerd ... ?!?
Met 10 jaar eerder bedoelt hij natuurlijk 10 jaar voor de verschijning van Lola Rennt en niet 10 jaar geleden vanuit nu gezien. Die van Kieslowski komt namelijk uit 1987.
What's it going to be then, eh?
pi_50132523
Gillingham + 1
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')