Wat is The Shinning?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 20:49 schreef juon_jacket1 het volgende:
The Messenger. ja, viel niet tegen. Ik vond het een beetje een mengeling van BIRDS en THE SHINNING....kijkt wel lekker weg....![]()
Ik vraag me af waarom hij niet gewoon in de top 50 staat, in plaats van een Amelie, American History X, Fight Club, The Departed of Memento. The Apartment is zo'n fantastische film, Jack Lemon is een prachtig acteur die werkelijkwaar alles aankan en hier een prachtige click heeft met Shirley. Het script is om je vingers bij af te likken met al die subtiele grapjes, Wilders solide regie, en of je het nu wil zien of niet: het ziet er ook nog eens fantastisch uit.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Apartment (#99)
Natuurlijk, het is een fijne feel good movie. Natuurlijk is Jack Lemmon in deze film helemaal niet zo irritant en natuurlijk, Shirley MacLaine is. Maar wat doet deze film in godsnaam in de bovenste helft van de IMDB Top 250?
Isn't it called the Shini--quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:23 schreef Gorro het volgende:
Dinsdag in de sneak:
Cashback (Sean Elis, 2006)
Die short was cool.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Ik heb stomtoevallig net de short uit 2004 gezien! 16 minuten schoonheid in een supermarkt.
Overigens hier te zien.
Tja, waarom? De vraag waarom we hier op aarde zijn lijkt me makkelijker te beantwoorden dan de keuzes van bepaalde filmdistributeurs te verklaren.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:01 schreef RuneRose het volgende:
Da's ook raar. Vorig jaar draaide die in september al bij FBTS, waarom nu dan pas premiere. Al die tieten op het grote scherm is genieten, Jelle. Ik zou dus zeker even gaan.
Eigenlijk vind ik Falk beter dan Rowlands in die film. Die film lijkt geschreven om Rowlands een podium te geven om haar ding te doen en zoveel mogelijk indruk te maken. Falk moet zich met een veel minder uitgesproken rol proberen recht te houden tegen al dat geweld en doet dat probleemloos.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
A Woman Under the Influence (1974, VS, John Cassavetes)
Als iemand mij ooit vraagt naar de beste vrouwelijk perfomance in een film ooit, zal de kans dat ik Gena Rowlands in A Woman Under the Influence noem groot zijn. Wat een geweldige performance.![]()
Peter Falk verbaasde mij zeer positief.
Tegenvallen hoeft niet te beteken, slecht. Het waren gewoon niet die meesterwerken, die ik had verwacht op basis van hun reputatie. Maar nog steeds zeer goede films, die beter zijn dan driekwart van alle andere films die ik ken.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:29 schreef Falco het volgende:
Wel grappig dat jij voor tegenvallende films een 8,5 geeft, terwijl ik juist voor erg goede films een 8,5 dan geef.
Beter vond ik dus niet. Maar heel veel voor haar onder, doet die zeker niet. Ik wist niet dat Columbo zo goed kon acteren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik Falk beter dan Rowlands in die film. Die film lijkt geschreven om Rowlands een podium te geven om haar ding te doen en zoveel mogelijk indruk te maken. Falk moet zich met een veel minder uitgesproken rol proberen recht te houden tegen al dat geweld en doet dat probleemloos.
Tuurlijk bestaat het dat je deze nog niet gezien hebt. Maar de vraag is hoe lang kijk je al serieus naar films? Zeker als je actie-films cool vindquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:03 schreef XiChico het volgende:
Gister Speed gezien op TV. Had 'em nog nooit gezien.. coole film. Veel spanning.
Precies. Ik vond de plottwist zo erg, dat de film van een 8 naar een 6 zakte. Echt één van de bizarste overbodigste twists ooit.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat de meesten enkel vallen over de plottwist op het einde. Die is dan ook behoorlijk lachkwekkend, als je met je grote apotheose plots 25 plotholes creëert, dan mag je wel eens overwegen of het wel zo'n goed idee was.
Het lijkt wel alsof die pas op het laatste moment werd bedacht en dat het toen te laat was om de rest van de film een beetje aan te passen om het nog enigszins geloofwaardig te laten overkomen.
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Overbodig was hij misschien, omdat de film an sich ook zou staan. Ik vond de twist wel écht iets toevoegen. Zeker omdat ik hem niet aan had zien komen, waar ik dat bij films als The Sixth Sense en The Prestige wél zag.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Precies. Ik vond de plottwist zo erg, dat de film van een 8 naar een 6 zakte. Echt één van de bizarste overbodigste twists ooit.
Je kon 'm ook niet zien aankomen, want hij klopt niet met de rest van het verhaal.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:41 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Overbodig was hij misschien, omdat de film an sich ook zou staan. Ik vond de twist wel écht iets toevoegen. Zeker omdat ik hem niet aan had zien komen, waar ik dat bij films als The Sixth Sense en The Prestige wél zag.
GWH is inderdaad geweldig. Ik heb BC nog niet gezien, maar baalde nogal dat ie zelfs zo'n duel niet kon winnen. Leuk dat er nog iemand is die GWH zo waardeert.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:50 schreef Mainport het volgende:
The Breakfast Club
Erg tof ook. Doch onterecht gewonnen van het geniale GWH.
Gelukkig, ik wilde 'm nog kijken maar dacht dat-ie te saai was voor zo'n laat tijdstip.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Depuis qu'Otar est parti...
Tamelijk oninteressante film, waarbij slechts het laatste kwartier nog boeit. Gelukkig wordt er veel goed gemaakt door de aanwezigheid van Dinara Drukavora.
Muziek van o.a. Mingus, altijd aan te raden. Vond het ook een bijzonder leuke film, doet precies wat jazz doet. En dat is knapquote:Op zondag 10 juni 2007 12:16 schreef RuneRose het volgende:
[...]
Shadows De 'geboorte' van de Amerikaanse 'indie' film is inmiddels bijna 50 jaar geleden maar voelt nog verrassend fris aan, en houdt zich dan ook prima staande tussen al die geforceerde indie shit van vandaag de dag (er zijn wat uitzonderingen natuurlijk). Alles is lekker losjes (de film is dan ook volledig geimproviseert) en passend begeleid door een hippe jazz score. Toendertijd ook erg gewaagd met de al die raciale kwesties; zwarte familie met de blanke man als 'indringer' en natuurlijk sex. Je moet het maar durven eind jaren 50. Verplichte kost.
Hier sluit ik me bij aan. Ik kwam op een gegeven moment op het punt dat ik me zó aan de muziek irriteerde dat ik mijn aandacht bij het verhaal zelf, behoorlijk verloord. Bovendien heb ik dus geen zwak voor "dat soort scenes" waardoor ik met overtuiging kan zeggen dat The third Man in z'n geheel niet aan mij besteed is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:47 schreef Falco het volgende:
The Third Man
Onbegrijpelijk, die muziek! De film speelt zich af in Wenen, niet op Hawaii. Verder wel een heel aardig verhaal met tot slot een puike rioolscene, voor dat soort scenes heb ik vaak een zwak. Maar die muziek, onbegrijpelijk... Cijfer: 7
Kun je daar voorbeelden van noemen (puur voortkomend uit het feit dat ik benieuwd ben naar conrete voorbeelden; niet omdat ik het per definitie met je oneens ben)? Want het verhaal is toch puur vanuit één perspectief verteld? Dan kun je daar toch mee doen wat je wilt? Dat dan naderhand een ander perspectief wordt getoond dat wellicht niet aansluit bij het eerste, wil toch niet automatisch betekenen dat het niet klopt?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je kon 'm ook niet zien aankomen, want hij klopt niet met de rest van het verhaal.
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Art direction, set design en kostuums zijn wat mij betreft geslaagd maar de cinematografie vond ik toch wel het zwakste element van deze verder heel aardige film. Belichting is vaak suboptimaal en vooral de niet-fantasie gedeelten zijn soms uiterst onhandig in beeld gebracht.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:10 schreef Falco het volgende:
El laberinto del fauno
Wow, goede film zeg. Twee even interessante verhaallijnen, alhoewel ze op het eerste ogenblik mijlenbreed van elkaar af lijken te zitten. De cinematografie was overigens top, waarvoor terecht een oscar gewonnen is. Cijfer: 8,5
CoM vind ik op alle fronten falen. Het is nog al een tegenvallende film.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:26 schreef KP het volgende:
[..]
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Art direction, set design en kostuums zijn wat mij betreft geslaagd maar de cinematografie vond ik toch wel het zwakste element van deze verder heel aardige film. Belichting is vaak suboptimaal en vooral de niet-fantasie gedeelten zijn soms uiterst onhandig in beeld gebracht.
Het omgekeerde geldt eigenlijk voor Children of Men. Dat vond ik een bijzonder matige film op de cinematografie na: die was geweldig. Had van mij de oscar mogen winnen.
My thoughts exactlyquote:Op zondag 10 juni 2007 15:30 schreef Doff het volgende:
Ik vond de muziek juist heel tof. Past wat mij betreft perfect bij de film.
Hawaii![]()
Dit kan ik onderschrijven, al vond ik Shaun of the Dead een tikkeltje beter.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:33 schreef Gorro het volgende:
Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007)
Wat Shaun of the Dead was voor de zombiefilm, is Hot Fuzz voor de actie/buddy-film. De film trekt het genre helemaal in het belachelijke, zonder af te doen aan het genre. Net als in Shaun of the Dead werkt dat ook hier geweldig. Heerlijke over-the-top humor en actie zorgen ervoor dat de lach haast nooit van je gezicht verdwijnt. ****
en Paprika (2006,Satoshi Kon)quote:imdb review:
Pastoral: To Die in the Country is another great piece of surreal film-making from Shuji Terayama. The film is about a young Terayama who appears in whiteface along with his mother. The young Terayama deals with his sexual hang-ups due to the onset of puberty. He also slowly drifts away from his clinging mother. The village which he lives in is the most delightful sight in the film. Their are strange denizens who populate the village. The one memorable group is the circus troupe which is shown in a spectral, prism filter tone to add life to their profession. Close to the middle of the film, Terayama has an actor playing himself interrupt the film saying that the rest hasn't been edited yet, he soon enters the film he is shooting and interacts with his former self.
For a film that was nominated for a Golden Palm at the Cannes Film Festival, I can't understand why it has become so unpopular over the years. Shuji Terayama has provided me with some of the most beautiful visuals I have ever seen in a movie. I know his work would not appeal to everyone, but if it received a proper DVD release (Criterion; Fantoma), cinephiles and critics would take notice immediately.
Hahaha, fantastisch!quote:Op maandag 11 juni 2007 09:48 schreef Lambiekje het volgende: En daarnaast niet eens een knap grietje dat gaat flashen of iets dergelijks. Allemaal van de types van hou jy je truitje maar aan.
Nee, The Good The Bad & The Ugly vertoont veel overeenkomsten met The Hidden Fortress. En ook met Yojimbo trouwens.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:35 schreef Morrigun99 het volgende:
The Hidden Fortress (Akira Kurosawa 1958)
Dit was toch wel echt een ontzettend toffe film! Het mag dan misschien wel de inspiratiebron voor George Lucas zijn geweest om Star Wars te maken; ik vond de film qua toon veel overeenkomsten vertonen met The Good, the Bad and the Ugly. Een heerlijk avontuur!
Vond je de zin grappig .. ?!quote:
Ik zag dan de Star Wars-link weer niet helemaal. Ach, misschien zat ik gewoon de hele film te zoeken naar Ewoks.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:35 schreef Morrigun99 het volgende:
The Hidden Fortress (Akira Kurosawa 1958)
Dit was toch wel echt een ontzettend toffe film! Het mag dan misschien wel de inspiratiebron voor George Lucas zijn geweest om Star Wars te maken; (...)
De Star Wars link is dat Lucas het idee om de film te vertellen uit oogpunt van het komisch duo uit The Hidden Fortress komt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zag dan de Star Wars-link weer niet helemaal. Ach, misschien zat ik gewoon de hele film te zoeken naar Ewoks.
quote:In an interview for the Criterion collection DVD, George Lucas stated that while this film is a story about a princess and her protectors that this was not the primary element that he employed in Star Wars. He stated that he was more concerned with the way that Hidden Fortress is told through the eyes of two lesser characters. In Hidden Fortress it is the two thieves; in Star Wars it is C3PO and R2D2. In both films the comical interplay between the two characters is a major theme.
Ja, nu zie ik het wel. Op zo'n manier had ik er nog niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De Star Wars link is dat Lucas het idee om de film te vertellen uit oogpunt van het komisch duo uit The Hidden Fortress komt.
[..]
quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:00 schreef PDOA het volgende:
[afbeelding]
Serenity
Leuke sci-fi film met western trekjes. Heb de serie (Firefly) wel eens voorbij zien flitsen op tv, maar nooit echt geinteresseerd geweest om het te gaan kijken. Na de film gezien te hebben ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden! Binnenkort maar eens naar de Mediamarkt. Anyway... leuke personages (en gelukkig geen bekende Hollywood-gezichten) , coole effecten, degelijk verhaal, en (droge) humor: het recept voor bijna twee uur prima vermaak! Kom maar op met dat vervolg! 8/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |