The last king of scotlandquote:Op maandag 7 mei 2007 22:24 schreef Mainport het volgende:
Ja maar jongens, wat vinden jullie er nou van?
Ja. Volledig althans.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Aangezien ijverige modjes mijn tvps weghalen. Maar een quasi-zinnige post:
Eerste keer dat je Star Wars zag, Mainport?
Ohja, pardon!quote:Op maandag 7 mei 2007 22:24 schreef Mainport het volgende:
Ja maar jongens, wat vinden jullie er nou van?
Grappig, beiden kanten in één persoon. Echt een love-or-hate film.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:30 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ohja, pardon!![]()
The Fountain.
Ben ik nog niet over uit. Ik vind 'm geniaal of bijzonder slecht.
Ik ben bang dat ik deze nog een keer of 3 moet gaan kijken.
Nee, maar nu ben ik wel heel benieuwd geworden. Daarna ga ik maar meteen de nieuwste drie herkijken. Heb er zin an.quote:Op maandag 7 mei 2007 22:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Op naar The Empire Strikes Back en Return of the Jedi dan. Of die wel al gezien?
Ben gek op dit soort filmsquote:Op maandag 7 mei 2007 22:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Grappig, beiden kanten in één persoon. Echt een love-or-hate film.
Ik vind eigenlijk alleen de 'oude' drie leuk (jeugdsentimentquote:Op maandag 7 mei 2007 22:35 schreef Mainport het volgende:
[..]
Nee, maar nu ben ik wel heel benieuwd geworden. Daarna ga ik maar meteen de nieuwste drie herkijken. Heb er zin an.![]()
Helemaal mee eensquote:Op maandag 7 mei 2007 23:07 schreef Mastertje het volgende:
shooter in de bioscoop, leuke films wel met wat verassingenGewoon goede actiefilm.
The Illusionist thuis, ZWAAR strakke film, ik houd wel wat van dat oude formele engels, iets als the prestige alleen beter!
Licht het aan mij of heeft zij een snor?quote:Op maandag 7 mei 2007 22:58 schreef Flitspaal het volgende:
Beynelmilel was een lekker fris Turks werk, met een prachtig meid: Özgü Namal
[afbeelding]
Met het licht uit zie je dat toch niet.quote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Licht het aan mij of heeft zij een snor?
THIS IS SPAAAAARRRTAAAAAAA!!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:17 schreef jpg97 het volgende:
300: mooie gevechten, maar een beetje over-the-top
quote:Op maandag 7 mei 2007 23:25 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Licht het aan mij of heeft zij een snor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crank is echt vet. anderhalf uur non stop rellen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:46 schreef Zeta het volgende:
ik heb Crank gezien:
film met jason statham(huurmoordenaar) hij heeft een vergif gekregen en enige wat hem langer opd e been houd is adreline, dus drugs sex en actie, vond hem zelf briljant, maar ik ben ook een groots van van jason statham! (zie ook lock stock, snatch of Revolver! van hem)
daarnaast een oude film:
the usual suspects, een verhaal dat 1 grote flashback is kan er weinig meer over zeggen want dan verpest ik het al snel, zeeeer goede film, maar persoonlijk vind ik films als crank echt briljant
enne ik weet niet hoe je die films als linkjes naar imdb maakt dus succes met zoeken, beide aanraders toch!
Amy Smart die midden in de menigte in chinatown achterlangs wordt gepenetreerdquote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:46 schreef Zeta het volgende:
ik heb Crank gezien:
film met jason statham(huurmoordenaar) hij heeft een vergif gekregen en enige wat hem langer opd e been houd is adreline, dus drugs sex en actie, vond hem zelf briljant, maar ik ben ook een groots van van jason statham! (zie ook lock stock, snatch of Revolver! van hem)
daarnaast een oude film:
the usual suspects, een verhaal dat 1 grote flashback is kan er weinig meer over zeggen want dan verpest ik het al snel, zeeeer goede film, maar persoonlijk vind ik films als crank echt briljant
enne ik weet niet hoe je die films als linkjes naar imdb maakt dus succes met zoeken, beide aanraders toch!
ik keek vroeger vaak de tekenfilm van spiderman dat vond ik echt supervet, maar op 1 of andere manier liggen die echte films me niet, spiderman was echt een jongensding in mijn ogen, nu is het een semi romantische heldenserie geworden, ik ben toch meer het schieten tieten helikopters type:).quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:44 schreef hornage het volgende:
Spider-Man 3
... lap tekst over spiderman 3...
Dus jij bent ook van de 'love it' kant he. Dat had je van te voren voorspeld tochquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
The Fountain
Prachtig vond ik hem, echt een film om te zíen en te voelen en er niet teveel over na te praten, zoals ik in sommige reviews lees, geen waaroms en daaroms, gewoon zíen.
Komt omdat die tekenfilms ook wel heel erg op kleine jongentjes gericht waren. De films zijn gelukkig wat volwassener.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:31 schreef Zeta het volgende:
[..]
ik keek vroeger vaak de tekenfilm van spiderman dat vond ik echt supervet, maar op 1 of andere manier liggen die echte films me niet, spiderman was echt een jongensding in mijn ogen, nu is het een semi romantische heldenserie geworden, ik ben toch meer het schieten tieten helikopters type:).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 5.1
[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 08-05-2007 23:58:53 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Bij het zien en voelen dacht ik vooral: 'dit slaat nergens op'.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:24 schreef milagro het volgende:
The Fountain
Prachtig vond ik hem, echt een film om te zíen en te voelen en er niet teveel over na te praten, zoals ik in sommige reviews lees, geen waaroms en daaroms, gewoon zíen.
dat kan en dat magquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bij het zien en voelen dacht ik vooral: 'dit slaat nergens op'.
Sunset Blvd.? Double Indemnity? The Lost Weekend? Witness for the Prosecution? Ace in the Hole?quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:57 schreef Falco het volgende:
Nog steeds heb ik niet de top-film van Billy Wilder kunnen ontdekken en deze wordt het ook niet.
The Lost Weekend was wel aardig. Double Indemnity en Sunset Boulevard vond ik wel goed, maar ook niet helemaal top zeg maar. Die andere twee moet ik maar eens gauw zien danquote:Op woensdag 9 mei 2007 11:18 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Sunset Blvd.? Double Indemnity? The Lost Weekend? Witness for the Prosecution? Ace in the Hole?
(van de komedies kan ik me voorstellen dat je het wat minder trekt)
Terecht, een komedie zonder grappen verdient niet beter.quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:58 schreef RuneRose het volgende:
En Some like it hot een zesje, kom op man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Toch een 8+ van mij
[ Bericht 10% gewijzigd door Mike op 09-05-2007 15:40:12 ]Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
Wat er met Oldboy is weet ik niet maar Some Like it Hot is inderdaad geniaal.quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:28 schreef RuneRose het volgende:
Pfft, heel some like it hot is fantastisch. Dit is nog erger dan dat Oldboy schandaal.
Sorry...quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:36 schreef JelleS het volgende:
Een spoilerwaarschuwing zou leuk zijn Cootz. Mod?
Heiligschennis!quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Some Like It Hot.Alsof je naar een slecht blijspel van de TROS zit te kijken met een poe-poe-pie-doe-beltoontje erdoorheen.
Je moet ook geen andere dingen gaan doen tijdens een film.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:06 schreef PocketKings het volgende:
Wel heel goed opletten tijdens de film, anders snap je het verhaal niet meer.
00:16:53 | @Mike: Pff, die Timo lult slap, Chris Evans steelt de showquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:49 schreef Timo20 het volgende:
Sunshine
Cillian Murphy steekt er, zoals altijd, met kop en schouders bovenuit.
IRC FAQ [upd 22-09-04]quote:Op donderdag 10 mei 2007 03:22 schreef Doff het volgende:
Hoe kom ik dat IRC nou op dan?
Ik geloof niet dat ik hier heel handig in ben. Zit in fmt maar ben de enige, volgens mij heb ik zelf een channel gemaakt o.i.d..quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
IRC FAQ [upd 22-09-04]
En dan kanaal #ftr.
Geluktquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:19 schreef cwk het volgende:
Typ in /server irc.fok.nl, en dan /j ftr
Je vergeet het beste fragment. Ondergrond met de Fresco's.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:44 schreef Gillingham het volgende:
Roma (1972) 7-
Lichtelijk tegenvallend, minste Fellini tot nu toe. Dat er geen echt verhaal in zit is geen probleem, dat zijn we immers gewend van hem. Toch kon ik de cuts naar het filmen van de film zelf niet zo heel erg waarderen. Noemenswaardig waren vooral de scenes met de clericale modeshow en de allerlaatste scene met de motoren door Rome. Veel scenes waren beduiden minder goed, wel typisch Felliniaans.
Die was inderdaad ook mooi, maar moet toch echt plaatsnemen achter de twee eerder genoemde fragmenten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:54 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Je vergeet het beste fragment. Ondergrond met de Fresco's.
Voor mij toch een heel eindje verwijderd van Otto e Mezzo, ook aan films als La Dolce Vita en Amarcord kon Roma wat mij betreft echt niet tippen. Lang niet zo sterk als de eerste en lang niet zo grappig als de tweede. Mijn verwachtingen waren hoger, mede door jouw enthousiaste reactie.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:56 schreef Doff het volgende:
Na Otto e Mezzo de mooiste Fellini die ik heb gezien. Fantastische film. Een van de hoogtepunten is inderdaad die modeshow, unieke scene.
Tja, dan zijn de verwachtingen natuurlijk wel wat hogerquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:17 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Die was inderdaad ook mooi, maar moet toch echt plaatsnemen achter de twee eerder genoemde fragmenten.
[..]
Voor mij toch een heel eindje verwijderd van Otto e Mezzo, ook aan films als La Dolce Vita en Amarcord kon Roma wat mij betreft echt niet tippen. Lang niet zo sterk als de eerste en lang niet zo grappig als de tweede. Mijn verwachtingen waren hoger, mede door jouw enthousiaste reactie.![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:26 schreef Mainport het volgende:
The Queen [Frears, '06]
Dinsdagavond in het filmhuis. Rijen vol met grijze krullen vertelden mij dat het een vrouwenfilm is. Nou, dat valt nog wel mee. Zowel qua mannelijk als vrouwelijk schoon is er niet veel te bekennen. Nee, dan hadden ze beter naar Bridget Jones' Diary kunnen kijken. Op de vrouwenfilmschaal een 4.1/10. Een vier omdat het koningshuis zo slecht wordt afgeschilderd, en die tiende erbij omdat Tony Blair zo charmant lacht.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:06 schreef cwk het volgende:
[..]
00:16:53 | @Mike: Pff, die Timo lult slap, Chris Evans steelt de show
00:17:17 | @Falco: Hoezo?
00:17:18 | @Mike: Nou gewoon, zijn haar enzo, en..zijn mooie ogen.
00:17:25 | @Falco: ...
00:17:44 | @Mike: Hij was gewoon heel goed!
00:20:00 | @Falco: ok, Mike
Zowel de prestatie van Mirren als die van Sheen is bewonderenswaardig. De kundige opbouw maakt het een boeiende uiteenzetting, ook voor mensen die niet aan de lippen van de roddelpers hangen. Heel aardig.quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:28 schreef cwk het volgende:
Wat vond je er zelf nou van Mainport?
Ik vond vooral de toevoeging van de werkelijke televisiebeelden het verhaal aangenaam realistischer maken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:43 schreef Mainport het volgende:
[..]
Zowel de prestatie van Mirren als die van Sheen is bewonderenswaardig. De kundige opbouw maakt het een boeiende uiteenzetting, ook voor mensen die niet aan de lippen van de roddelpers hangen. Heel aardig.
Vond ik ook, ik let er wel degelijk op, maar ik ben gewoon een ander type filmliefhebber dan de mensen hier die naar de "onbekendere" films kijken.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:08 schreef Mainport het volgende:
Het is juist de cinematografie die 300 zo tof maakt.
Ballet?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:50 schreef Gillingham het volgende:
Edward Scissorhands (1990) 7,5
[afbeelding]
Leuk om deze film eens fatsoenlijk en volledig te zien, na zo'n 15 jaar. Van die kijkbeurt herinnerde ik me enerzijds niet erg veel, maar anderzijds was de sfeer wel veelal hetzelfde en was Edward precies zoals ik me voorstelde. Maar dat heeft wellicht met de vele prentjes van hem te maken. Gedeeltelijk jeugdsentiment en gedeeltelijk een aandoenlijk, sfeervol, 'modern' sprookje. De grootste minpunten waren Winona Ryder als omaen een politiewagen die Edward stapvoets volgt
![]()
. Beetje camp. Depp is wel helemaal in orde en het rolletje van Vincent Price is ook leuk. Burton ten top.
quote:
Het is ook nooit goed he...quote:
Ik miste ook de grote Indiaanse vrouw die een fornuis door het raam keilde.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:51 schreef drs_Kiwi het volgende:
Girl, interrupted
Best ok
Liet me een klein beetje denken aan one flew, maar dan met vrouwen...
Vandaar dat klein beetjequote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik miste ook de grote Indiaanse vrouw die een fornuis door het raam keilde.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 18:28 schreef Falco het volgende:
The Giant Claw
[afbeelding]
Dit moet wel de crème de la crème zijn onder de jaren '50 B-films. Een Pino-achtige vogel komt terecht op aarde om... verrassing!... dood en verderf te zaaien. Een uur lang is de gehele mensheid in paniek en lukt het alsmaar niet om de vogel uit de lucht te schieten. Het probleem namelijk is dat deze vogel een schild heeft bestaande uit antimaterie
. Uiteindelijk komt het toch allemaal goed natuurlijk. Met het afvuren van mesons kan het schild immers uitgeschakeld worden en vervolgens ook de vogel zelf
. Oeps, nu heb ik het hele plot weggegeven!
De special effects zijn niet helemaal oke en de wetenschappelijke uiteenzettingen overtuigen ook niet overal, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk! Cijfer: 3,5.
Ik heb deze vanavond gezien en ik was wél onder de indruk. De belevenissen van de Schotse arts zijn inderdaad niet briljant te noemen, maar het is ook slechts een medium voor het tonen van Idi Amin. En daarnaast is het ook nog eens gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, dus dan ben je al veel beperkter in je verhaal.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:34 schreef sanni het volgende:
[[url=http://images.vpro.nl/img.db?32447190+s(400)]afbeelding][/url]
clickbaar
In The Last King of Scotland leert de kijker dictator Idi Amin kennen door de ogen van een opportunistische, bleke Schotse arts. Dat is geen gelukkige keuze: zijn belevenissen zijn slecht uitgewerkt of getuigen van slechte smaak. En toch zijn het slechts kanttekeningen, die als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra de grootste troef van deze mengelmoes van feit en fictie in beeld verschijnt: Forest Whitaker. Hij laat zien hoe de charismatische, imposante Amin, een voormalig keukenhulpje in het Britse leger, langzaam verandert in een achterdochtige psychopaat die verraad afstraft en voor wie de dood geen betekenis heeft.
Ik vond de film niet echt boeiend en onderhoudend op het stuk na waar de jonge arts het afgekapte lichaam van de jonge vrouw in een stenen bak vond en aan het einde de vlucht uit Uganda. Forest Whitaker als Idi Amin deed het aardig maar om nu te seggen " Oscar " waardig, nee!
Meer valt er niet te zeggen? je bent de geweldige soundtrack van Clint Mansell met Mogwai vergeten!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:28 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
WOW! Wat een fantastische ervaring is het bekijken van dit meesterwerk. Zoveel verschillende interpretaties zijn er mogelijk. Hoe zit het nou echt in elkaar? Daar zal ik de komende dagen nog vaak over nadenken als ik nageniet. Is er wel 1 "echte" interpretatie mogelijk? Om daar achter te komen is 1 kijkbeurt zeker niet genoeg.
Het duurde dan wel 7 jaar voordat de film eindelijk af was maar het was het wachten meer dan waard. Het ziet er werkelijk fenomenaal uit: de decors, de effecten, de regie. Uiteraard mogen we ook de soundtrack niet vergeten, die een op zich zelf staand personage vormt en ongeloofelijk veel sfeer toevoegt en de film zonder meer beter maakt. Ongetwijfeld de beste soundtrack van het jaar.
Hugh Jackman en Rachel Weisz zijn geweldig (in al hun rollen) en vormen een sterk duo waarmee je echt meeleeft. De climax is briljant en tegen het einde zat ik echt met kippenvel op m`n armen en tranen in m`n ogen te kijken.
Meer hoef je er eigenlijk niet over te zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen, wel zal ik nog lang nadenken over en nagenieten van dit meesterwerk.
Na Pi en Reqieum For A Dream levert Aronofsky met The Fountain opnieuw een pareltje af, z`n beste werk tot nu toe.
Zoals gezegd: 1 kijkbeurt zeker niet voldoende dus als ie volgende maand hier in de buurt in de bioscoop komt zal ik `m vast en zeker nog eens gaan bekijken. Tot die tijd luister ik nog maar eens die briljante soundtrack.
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Hij is ook echt ontzettend vetquote:Op zondag 13 mei 2007 11:12 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Moet zeggen dat die me wel heel vet lijkt![]()
aan het inkijken voor Live Free or Die Hard?quote:
quote:
quote:Op zondag 13 mei 2007 20:51 schreef Mainport het volgende:
[...]
Smultronstället [Bergman, '57]
Die Ingmar houdt wel van de vrouwtjes; de ene na de andere stoot passeert de revue. Verder best aardig nog.
quote:Op zondag 13 mei 2007 20:51 schreef Mainport het volgende:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring [Jackson, '01] - Extended
Ja! Nog beter! Wat een toffe films zijn dit.
Smultronstället [Bergman, '57]
Die Ingmar houdt wel van de vrouwtjes; de ene na de andere stoot passeert de revue. Verder best aardig nog.
Heb wel gelachen, maar ik kon er toch niet over uit hoe slecht de rest van het scenario in elkaar zat. Het was natuurlijk ook totaal ongeloofwaardig dat de ideale schoonzoon verliefd wordt op een onaantrekkelijk, rokend, chagerijnig en gestoord wijf. Dat verpeste de hele film al meteen voor mij (bij het einde moest ik nog niet kotsen), vond Maria Kraakman ook maar niets. Elke man was na 1 sec al gillend weggerend. Een 5,5.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
HannaHannaH (2007)
Best geslaagde rom-com van eigen bodem. En dat is vooral te danken aan Antonie Kamerling en Maria Kraakman, die met zijn tweeën een leuk stel neerzetten. Het plot stelt verder niet zo heel veel voor, er is veel gedoe met een familie vanwege een 40-jarig huwelijksfeest van pa en ma. Grootste minpunt van de film is het veels te groot aantal karakters, waaronder een zwaar irritante Barry Atsma als geestelijk gehandicapte.
cijfer: 7
De gevechten zien er wel gaaf, maar niet zo heel bijzonder uit en zijn vooral overdreven, de muziek was wellicht best o.k., maar is me niet bijgebleven en veel bloed en blote mannen/vrouwen zijn géén criteria voor een goede film.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die deze film niet goed vinden, de gevechten zien er ontzettend gaaf uit, er zit veel bloed in, er zitten blote vrouwen in (ook blote mannen, als dat je ding is) en ook nog eens toffe muziek.
300
het verhaal staat symboliek voor de verhouding Frankrijk - Algerije (de problemen met de geemigreerde nazaten als boete voor de daden van uitbuitende voorouders, een soort van erfzonde, zeg maar) , had jij dat zo ervaren?quote:Op maandag 14 mei 2007 13:04 schreef Shogo het volgende:
Caché (2005)
Een TV-presentator krijgt een videoband thuis gestuurd waarop een lange tijd zijn huis gefilmd staat, niet wetende wat het is besluiten Georges en Anne Larent niet veel aandacht eraan te schenken, totdat er nog meer banden verschijnen. Een knap geconstructueerde film, waarbij je een hoop zelf moet uitzoeken, de regisseur laat je werken voor theorieën, aanwijzingen en het verhaal. Het is de onwetendheid die het spannend maakt en daarbij is de uitvoering knap. Zeer goed gemaakt en ik moet deze dan ook nog maar eens een keer goed bekijken.
[afbeelding]
Toen Mijad in beeld kwam toen maakte ik die connectie wel ja, en het heeft deels met acceptatie te maken.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:50 schreef milagro het volgende:
[..]
het verhaal staat symboliek voor de verhouding Frankrijk - Algerije (de problemen met de geemigreerde nazaten als boete voor de daden van uitbuitende voorouders, een soort van erfzonde, zeg maar) , had jij dat zo ervaren?
ik vond het op zichzelf staand al heel sterk eigenlijk, dat verhaal, er gebeurt bijna niets in feite minutenlang, en toch zo beklemmend...
en het (bijna) einde, ik heb het terug moeten "spoelen" met mijn neus op het scherm om te snappen waar ik nu naar keek, en wat ik had gemist die eerste keer
nou, wat ik gemist had dus op het bijna einde (school) was redelijk essentieel toch welquote:Op maandag 14 mei 2007 15:42 schreef Shogo het volgende:
[..]
Toen Mijad in beeld kwam toen maakte ik die connectie wel ja, en het heeft deels met acceptatie te maken.
Je 2de punt heb je ook gelijk in, het ligt ook in het feit dat iemand ongestoord je huis filmt terwijl je er vlaklangs hebt gelopen, een beangstigend idee.
Ik moet de film op zijn tijd nog een keer gaan zien want volgens mij mis je bij een eerste keer redelijk wat, prachtig is dat je als kijker iedere keer de scenes onderzoekt of je de videocamera ergens ziet (uiteraard niet). Tevens valt er in de personages ook het nodige te spotten. Niettemin vind ik het een prachtfilm, die je nog iets laat doen inplaats van het uitgekauwt te laten tonen.
Ik heb hem nog steeds niet gezien. En ga hem vast ook gaaf vinden, vermoed ik. Maar ik kan best snappen dat er mensen zijn, als sokolsky etc. die het niet zo hebben op geweld etc. en meer diepgang in een film verwachten. En daarom de film minder vinden.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
300 [Zack Snyder, 2006]
Ik snap niet dat er mensen zijn die deze film niet goed vinden, de gevechten zien er ontzettend gaaf uit, er zit veel bloed in, er zitten blote vrouwen in (ook blote mannen, als dat je ding is) en ook nog eens toffe muziek.
300
Die laatste scene bevat idd een grote clou, die in eerste instantie helemaal niet opvalt.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, wat ik gemist had dus op het bijna einde (school) was redelijk essentieel toch wel![]()
![]()
ik zat al als een bezetene te loeren, ogen van links naar rechts "wat dan , wat dan" , vermoedende dat me iets moest opvallen, maar in die paniek () zag ik dus helemaal niets meer alleen een hoop mensen, en in eerste instantie dacht ik "nu ja, ms valt er niets te zien, is het gewoon een sfeerbeeld wat herhaald wordt vanuit het begin vd film" om dan met zo'n onrustig gevoel te blijven zitten staren naar de aftiteling, dat ik dacht "nee, ik moet wat gemist hebben, zo mag hij me niet achterlaten!!!!!!!!"
en dat klopte dus ook
Ik heb inderdaad ook als een bezetene die schoolscene zitten te onderzoeken. De clou niet gevonden, maar goed.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, wat ik gemist had dus op het bijna einde (school) was redelijk essentieel toch wel![]()
![]()
ik zat al als een bezetene te loeren, ogen van links naar rechts "wat dan , wat dan" , vermoedende dat me iets moest opvallen, maar in die paniek () zag ik dus helemaal niets meer alleen een hoop mensen, en in eerste instantie dacht ik "nu ja, ms valt er niets te zien, is het gewoon een sfeerbeeld wat herhaald wordt vanuit het begin vd film" om dan met zo'n onrustig gevoel te blijven zitten staren naar de aftiteling, dat ik dacht "nee, ik moet wat gemist hebben, zo mag hij me niet achterlaten!!!!!!!!"
en dat klopte dus ook
Ik heb de aftiteling twee keer gekeken en toen op internet gelezen wat de clou was. Als je hem niet weet zou ik het erbij houden.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:17 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook als een bezetene die schoolscene zitten te onderzoeken. De clou niet gevonden, maar goed.![]()
dat Frankrijk - Algerije gedoe ontging me eerlijk gezegd ook, die symboliek, het verhaal was voor mij gewoon heel letterlijk, en zonder die wetenschap van wat de maker ermee bedoelde, nog steeds heel indrukwekkend door die extreme beklemmende sfeer.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef washandje het volgende:
[..]
Ik heb de aftiteling twee keer gekeken en toen op internet gelezen wat de clou was. Als je hem niet weet zou ik het erbij houden.
quote:Op zondag 13 mei 2007 03:13 schreef northernlight81 het volgende:
.edit niet goed gelezen, je was de soundtrack niet vergeten.
quote:Op maandag 14 mei 2007 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Die laatste scene bevat idd een grote clou, die in eerste instantie helemaal niet opvalt.
Toevallig, Vozvrashcheniye heb ik deze week ook gehuurd, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:38 schreef RuneRose het volgende:
Vozvrashcheniye (The Return) - Ik was al een tijdje reuze benieuwd naar deze film, en vandaag was het dan eindelijk zover. En het zag er vooral héél erg mooi uit. Het keek ook lekker weg, maar helaas wist het me niet zo te raken. Op het einde na dan, met die fotos en dat geluid van het water op de achtergrond. Maar toch een erg sterk debuut, en kan niet wachten om de volgende film van Zvyagintsev (gaat deze maand in premiere bij het festival van Cannes) te bekijken. Het is trouwens eeuwig sonde dat de acteur die Andrei speelde een dag voor de premiere is gestorven.
Ik neem aan dat die film wel ruim in je top 1000 staat, of niet?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:09 schreef Gorro het volgende:
Trilogia I: To Livadi pou dakryzei (Eleni) (Theo Angelopoulos, 2004)
Eléni is het eerste deel van een epische trilogie van Théo Angelopoulos, die de vorige eeuw in beeld wil brengen aan de hand van drie verhalen die elk een moment van grote liefde voorstellen. Het eerste deel belooft nog veel meer moois. De film is werkelijk prachtig geschoten, met mooie lange shots die aan Tarkovsky doen denken. De begeleidende muziek van Eleni Karaindrou is ook prachtig. Het verhaal wordt mooi rustig uit de doeken gedaan en onderwijl komen we een aantal prachtige scenes tegen. Met name de scenes halverwege de film met de bootjes zijn prachtig gefilmd. Het is alleen een beetje jammer dat de film zich op het einde een beetje vertild aan iets te veel gedramatiseerde scenes. ****½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Nummer 283 heb ik hem neergezet. Net achter C.R.A.Z.Y., net voor Tierra.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:12 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die film wel ruim in je top 1000 staat, of niet?
De actie was vet en mooi in beeldgebracht, maar toen de film afgelopen was had ik zoiets van ; ow was dit het nou? Vond het een beetje een zwak verhaal.quote:
quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:39 schreef Timo20 het volgende:
Une Femme Est Unne Femme (A Woman Is A Woman)
Het verhaal steekt gelukkig niet al te moeilijk in elkaar en dat is in dit geval maar goed ook. Dat zou alleen maar afleiden van het fenomenale geheel dat je hier gepresenteerd krijgt. Er zijn zoveel dingen die geweldig zijn: de muziek en de geweldige montage ervan en het gebruik van geluid (of juist het weg laten ervan), het opvallend gebruik van de kleuren blauw en rood die je in de hele film terug ziet keren, het acteerwerk en natuurlijk het heerlijke einde.
Ik vond `m bij deze eerste kijkbeurt al super, dat zal in de toekomst bij meerdere kijkbeurten alleen maar positiever worden.
Een aanrader eerste klas
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Oh ja, dat was een Grote Rel inderdaad.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:01 schreef RuneRose het volgende:
Europa maar een 6.5. Dit is nog erger dan het Some Like it Hot schandaal.
Dat vond ik ook erg geinigquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:13 schreef pascalheister het volgende:
[...]
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes (François Ozon, 2000) :: 7.4
Het 1e gedeelte is ijzersterk, daarna gebeurd er te veel in korte tijd en wordt het toch wat onrealistisch, neemt niet weg dat prima vertoeven is. De dancescene 'Tanze Samba mit mir" is trouwens wel meesterlijk uitgwerkt.
Dit nummer is nog beter. Ludvinequote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:18 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat vond ik ook erg geinig.
Linkje (YouTube).
Ik vond dat nummer met die donkerharige dochter zelfs nog toffer eigenlijkquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:53 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dit nummer is nog beter. Ludvine![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Sao_oZJP3qI&mode=related&search=
Commentaar is overbodigquote:Op donderdag 17 mei 2007 08:54 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
maareh... je noemtAnna
helemaal niet...
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:26 schreef RobertVH het volgende:
Once upon a time in America
[afbeelding]
Blijft een goede film, je bent alleen wel gelijk 4 uur kwijt om hem even te kijken.![]()
Ik vind de hele film fantastisch maar aan één scene blijf ik me eeuwig irriteren, als die telefoon 5 minuten lang gaat, even is het leuk maar na een tijdje word je er gestoord van.![]()
Grappig; 't zelfde hierquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:09 schreef Hakmet het volgende:
Heb weer net The Departed gekeken.
Nog steeds dope
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.8
Obsession (1976)
Vrouw en kind worden ontvoerd. Losgeld transactie mislukt. Vrouw komt om na een achtervolging. Jaren later gaat nog eens terug naar Florence waar hij zijn vrouw ontmoet en ontmoet daar een vrouw wat 2 druppels water op z'n vrouw lijkt. Hij probeer haar te versieren .. alleen het wordt een obsessie.
Het heeft wel iets hitscockerigs alleen het haalt het niet helemaal. Degelijk film uit de jaren 70.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 6.8
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 20-05-2007 17:03:19 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik ook, vandaag. In m'n eentje. Was gezellig en leuk! Een prachtige film, dat meisje is cute!quote:
Finalist in het '97-tournament.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:51 schreef RuneRose het volgende:
[afbeelding]
The Sweet Hereafter De verwachtingen lagen wat hoog, want mijn kameraad heeft een soort obsessie voor deze film en verteld altijd graag over 'de beste film van de jaren 90' (Toevallig, bij een user review van IMDB staat dat nu ook). Ik was bijna bang om 'm te gaan kijken, omdat het me sterk leek dat hij zó goed zou zijn. Maar, hij had gelijk. Njah, gelijk, ik zeg één van de beste films uit de jaren 90. Alles klopt gewoon, het sterke script, die prachtige shots van het koude landschap, de montage (dat niet gewoon een trucje is maar echt wat toevoegt), het fantastische spel van Ian Holms (Ongelofelijk dat hij niet eens een nominatie voor dat ene beeldje gehad heeft), Sarah Polly
, de prachtige mysterieuze muziek die het sprookje perfect begeleid. Oh, man! Als je 'm nog niet gezien hebt, ga er snel aan beginnen!
Om de een of andere reden lijkt me dit echt wat voor Timo en PascalHeister, als die 'm nog niet gezien hebben natuurlijk.
Ook zojuist gezienquote:
Het schijnt dat ze toch echt zelf Pools heeft geleerdquote:Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Double vie de Véronique (1991, Fr, Krzysztof Kieslowski)
Kleine minpuntjes waren, dat ik me begon te ergeren aan de dubbing van Weronika, zonder dat af deed aan het spel van Irene Jacob. En een imo niets toevoegend slecht uitgewerkt subplot over het meewerken aan een rechtzaak over een echtscheiding.
cijfer: 9.5
Inderdaad een steengoede film. Jammer dat hij door veel (niet zo slimme, jonge) mensen totaal verkeert opgepakt wordt, omdat er wat hakenkruizen inzitten. Die stoeprand-scene is echt legendarisch.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:06 schreef Shogo het volgende:
American History X (1998)
Edward Norton speelt een ex-neonazi die probeert zijn leven te beteren en zijn broer te redden van hetzelfde pad. Het is enkele jaren dat ik dit voor het laatst zag, niettemin blijft de film indrukwekkend, is het acteerwerk zeer sterk en is de 'documentaire feel' briljant. Een film die heel goed consequenties laat zien en tevens laat zien dat je er niet 1 2 3 uit kan werken. Steengoed dus.
[afbeelding]
Wat me wel opviel is die Jackie (Geert de Jong). Die vrouw is 0,0 veranderd in de 21 jaar na Mama is boos..quote:Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
'n Beetje verliefd (2006)
Dit was SLECHT. Natuurlijk had ik geen hoogvlieger gehad. Maar die andere Marokkanen films, hadden tenminste nog zelfspot en waren bij vlagen nog grappig. Hier is nul komma nul goeds over te vertellen.
cijfer: 1
en het erge is, een swastika is een symbool voor goed.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 01:03 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Inderdaad een steengoede film. Jammer dat hij door veel (niet zo slimme, jonge) mensen totaal verkeert opgepakt wordt, omdat er wat hakenkruizen inzitten. Die stoeprand-scene is echt legendarisch.
Zo weet ik er ook nog wel een paarquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en het erge is, een swastika is een symbool voor goed.
[...]
En Down to Earth natuurlijk. Wel toevallig, een vriend had die DVD gister gekocht, en we hadden het er dus over. En nu post jij er hier over.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:10 schreef Gorro het volgende:Later werd de film nog geremaked door Warren Beatty in 1978 als Heaven Can Wait. ****
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Falco het volgende:
Offret
[afbeelding]
Dit was de enige film van Tarkovsky die ik nog niet gezien had en mên het is weer een geniale film. Het is niet het meest gemakkelijkste werk, al is het maar de vraag of je uberhaupt over gemakkelijk bij Tarkovksy kunt spreken. Ik vond hem ook behoorlijk zwaarmoedig met her en der nog wel een komische noot. Het concept een naderende apocalypse en de manier hoe mensen hiermee handelen, is hoe dan ook erg boeiend en vooral meeslepend. De scenes zijn voortreffelijk uitgevoerd en dan met name de lange eindscene en de nog langere beginscene. Opvallend is ook hoeveel van de vorige films van Tarkovsky terug te zien is in deze film. Cijfer: 9
Dan scheelt dat wel wat van mijn volgorde tot nu toe:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
Nostalghia --> Ivanovo Detstvo --> Stalker --> Andrey Rublyev --> Zerkalo --> Solyaris --> Offret
Geloof dat het zoiets was. Katok i skripka (korte film van 45 min.) zit ook nog ergens in het midden tussen.
Ik bedoelde eigenlijk de volgorde van waardering.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
Nostalghia --> Ivanovo Detstvo --> Stalker --> Andrey Rublyev --> Zerkalo --> Solyaris --> Offret
Geloof dat het zoiets was. Katok i skripka (korte film van 45 min.) zit ook nog ergens in het midden tussen.
Ik dacht dat je bedoelde volgorde van kijkenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:26 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de volgorde van waardering.![]()
Ik zie nu in eht Tarkovsky topic van Gorro dat die totaal anders is.![]()
Aha, ik heb Stalker pas gekeken, dus de rest kan ik overslaan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde volgorde van kijken
Stalker is natuurlijk het geniaalst
Ik denk dat jij de rest wel kan overslaan inderdaad.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:03 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Aha, ik heb Stalker pas gekeken, dus de rest kan ik overslaan?
Ik was niet zo heel erg onder de indruk...
Ik heb deze film eergisteren opgezet, maar na een minuut of 20 schoof ik de DVD van Megadeth er toch maar in. Dat heeft de hoofdpijn beperkt. Ik vrees dat deze post van mij serieus is op te vatten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Falco het volgende:
Offret
[afbeelding]
Dit was de enige film van Tarkovsky die ik nog niet gezien had en mên het is weer een geniale film. Het is niet het meest gemakkelijkste werk, al is het maar de vraag of je uberhaupt over gemakkelijk bij Tarkovksy kunt spreken. Ik vond hem ook behoorlijk zwaarmoedig met her en der nog wel een komische noot. Het concept een naderende apocalypse en de manier hoe mensen hiermee handelen, is hoe dan ook erg boeiend en vooral meeslepend. De scenes zijn voortreffelijk uitgevoerd en dan met name de lange eindscene en de nog langere beginscene. Opvallend is ook hoeveel van de vorige films van Tarkovsky terug te zien is in deze film. Cijfer: 9
De film was er overigens voor de hele BB hype.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:12 schreef Shogo het volgende:
The Truman Show (1998)
Truman wordt zijn leven lang gevolgd door verborgencamera's zonder dat hij het doorheeft is er een reality show van zijn leven, totdat hij op een dag erachter komt dat dingen wel heel vreemd zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom ik deze een paar jaar geleden niet leuk vond, want hij is eigenlijk wel leuk.Waarschijnlijk door de Big Brother hype destijds. In ieder geval zit de film mooi in elkaar, doet Jim Carrey zijn rol overtuigend en is het geheel zeer bizar. Zeer toffe film.
[afbeelding]
Nee hoor, vijftig jaar later zelfs.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De film was er overigens voor de hele BB hype.
Dat zal best kunnen maar ik zag hem pas na de big brother hype.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De film was er overigens voor de hele BB hype.
mee eens, voor de rest is het nog wel een redelijke filmquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:39 schreef juon_jacket1 het volgende:
SILENT HILL...mwoa wel aardig, alleen jammer van de "zombies" en "monstertjes" dat maakte em een beetje lachwekkend...![]()
Wat is dat laatste voor een nergens op slaande kritiek. Het is een horrorfilm gebaseerd op een videospel, geen serieus drama.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:32 schreef Frrreek het volgende:
Silent Hill wel aardig? Slechte acteerprestaties, kansloos verhaal, idiote characters. Niet boeiend en ongeloofwaardig.
en ik dus al echte horror-fan weer niet..iig niet helemaal...quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Sokolsky het volgende:
Als niet-horrorfan was ik tamelijk onder de indruk van het sfeertje in Silent Hill.
Ongeloofwaardig betekent m.i. niet per definitie realistisch. Eternal sunshine, the matrix en lord of the rings bijvoorbeeld zijn niet realistisch, maar wel geloofwaardig. Silent Hill is een pauperfilm vol clichematige horror-crap die totaal niet beangstigend is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat is dat laatste voor een nergens op slaande kritiek. Het is een horrorfilm gebaseerd op een videospel, geen serieus drama.
Dat vind ik eerder van toepassing op Hostel, de Saw-reeks en andere overhypte marteltuigjespulp.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:51 schreef Frrreek het volgende:
Silent Hill is een pauperfilm vol clichematige horror-crap die totaal niet beangstigend is.
Eens. Wellicht dat het genre me niet trekt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik eerder van toepassing op Hostel, de Saw-reeks en andere overhypte marteltuigjespulp.
Welkom, en laat de films die hier voor bijkomen je tot ideeen brengenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:55 schreef trebremmit het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb me vandaag aangemeld.
Ik ben ook zeker een filmliefhebber en mn laatste die ik gezien heb is, Witness to the mob.
Deze film is geproduceerd door Robert de Niro en was volgens mij een mini serie op Nbc, het gaat over de maffia famillie Gambino en over John Gotti en Sammy Gravano die carriere maken in deze famillie. Tom Sizemore speelt Gotti en dat doet ie uitsekend, mooie film met veel geweld en goede dialogen, krijgt van mij een 7,5 omdat sommige personen niet zo geloofwaardig overkomen zoals sammy Gravano.
[afbeelding]
Hij duurt anderhalf uur. Je bent dus gewoon al na een half uur in slaap gevallen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:44 schreef Herodus het volgende:
Ober
Niet echt slecht, maar ik ben een klein uurtje voor het eind in slaap gevallen en heb niet echt de behoeft om te gaan kijken hoe het afloopt.
Dat kinkt goed. Nu heb ik er helemaal zin in, aangezien ik me vaak wel kan vinden in jou stukkies.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:04 schreef Gorro het volgende:Pirates of the Caribbean: At World's End (Gore Verbinski, 2007)
Erg leuk slot van de ultieme swashbuckler-trilogie en een verbetering ten opzichte van de vorige film. De plot zit vol met oplichters, verraders en zwendelaars en dat kan voor nogal wat onnodige verwarring zorgen. Iedereen verraad wel iemand in de film. Lijkt nogal overdreven, maar ik kon het wel waarderen. De film schept een mooi imago van de onbetrouwbare, egoïstische klootzakken, die piraten eigenlijk zijn in de trilogie. Dit alles is voorbereiding op een fantastisch laatste uur, waar alle remmen los gaan en een zeeslagveld losbarst die z'n weerga niet kent. ****¼
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |