De gevechten zien er wel gaaf, maar niet zo heel bijzonder uit en zijn vooral overdreven, de muziek was wellicht best o.k., maar is me niet bijgebleven en veel bloed en blote mannen/vrouwen zijn géén criteria voor een goede film.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die deze film niet goed vinden, de gevechten zien er ontzettend gaaf uit, er zit veel bloed in, er zitten blote vrouwen in (ook blote mannen, als dat je ding is) en ook nog eens toffe muziek.
300
het verhaal staat symboliek voor de verhouding Frankrijk - Algerije (de problemen met de geemigreerde nazaten als boete voor de daden van uitbuitende voorouders, een soort van erfzonde, zeg maar) , had jij dat zo ervaren?quote:Op maandag 14 mei 2007 13:04 schreef Shogo het volgende:
Caché (2005)
Een TV-presentator krijgt een videoband thuis gestuurd waarop een lange tijd zijn huis gefilmd staat, niet wetende wat het is besluiten Georges en Anne Larent niet veel aandacht eraan te schenken, totdat er nog meer banden verschijnen. Een knap geconstructueerde film, waarbij je een hoop zelf moet uitzoeken, de regisseur laat je werken voor theorieën, aanwijzingen en het verhaal. Het is de onwetendheid die het spannend maakt en daarbij is de uitvoering knap. Zeer goed gemaakt en ik moet deze dan ook nog maar eens een keer goed bekijken.
[afbeelding]
Toen Mijad in beeld kwam toen maakte ik die connectie wel ja, en het heeft deels met acceptatie te maken.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:50 schreef milagro het volgende:
[..]
het verhaal staat symboliek voor de verhouding Frankrijk - Algerije (de problemen met de geemigreerde nazaten als boete voor de daden van uitbuitende voorouders, een soort van erfzonde, zeg maar) , had jij dat zo ervaren?
ik vond het op zichzelf staand al heel sterk eigenlijk, dat verhaal, er gebeurt bijna niets in feite minutenlang, en toch zo beklemmend...
en het (bijna) einde, ik heb het terug moeten "spoelen" met mijn neus op het scherm om te snappen waar ik nu naar keek, en wat ik had gemist die eerste keer
nou, wat ik gemist had dus op het bijna einde (school) was redelijk essentieel toch welquote:Op maandag 14 mei 2007 15:42 schreef Shogo het volgende:
[..]
Toen Mijad in beeld kwam toen maakte ik die connectie wel ja, en het heeft deels met acceptatie te maken.
Je 2de punt heb je ook gelijk in, het ligt ook in het feit dat iemand ongestoord je huis filmt terwijl je er vlaklangs hebt gelopen, een beangstigend idee.
Ik moet de film op zijn tijd nog een keer gaan zien want volgens mij mis je bij een eerste keer redelijk wat, prachtig is dat je als kijker iedere keer de scenes onderzoekt of je de videocamera ergens ziet (uiteraard niet). Tevens valt er in de personages ook het nodige te spotten. Niettemin vind ik het een prachtfilm, die je nog iets laat doen inplaats van het uitgekauwt te laten tonen.
Ik heb hem nog steeds niet gezien. En ga hem vast ook gaaf vinden, vermoed ik. Maar ik kan best snappen dat er mensen zijn, als sokolsky etc. die het niet zo hebben op geweld etc. en meer diepgang in een film verwachten. En daarom de film minder vinden.quote:Op maandag 14 mei 2007 10:40 schreef InTrePidIvity het volgende:
300 [Zack Snyder, 2006]
Ik snap niet dat er mensen zijn die deze film niet goed vinden, de gevechten zien er ontzettend gaaf uit, er zit veel bloed in, er zitten blote vrouwen in (ook blote mannen, als dat je ding is) en ook nog eens toffe muziek.
300
Die laatste scene bevat idd een grote clou, die in eerste instantie helemaal niet opvalt.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, wat ik gemist had dus op het bijna einde (school) was redelijk essentieel toch wel![]()
![]()
ik zat al als een bezetene te loeren, ogen van links naar rechts "wat dan , wat dan" , vermoedende dat me iets moest opvallen, maar in die paniek () zag ik dus helemaal niets meer alleen een hoop mensen, en in eerste instantie dacht ik "nu ja, ms valt er niets te zien, is het gewoon een sfeerbeeld wat herhaald wordt vanuit het begin vd film" om dan met zo'n onrustig gevoel te blijven zitten staren naar de aftiteling, dat ik dacht "nee, ik moet wat gemist hebben, zo mag hij me niet achterlaten!!!!!!!!"
en dat klopte dus ook
Ik heb inderdaad ook als een bezetene die schoolscene zitten te onderzoeken. De clou niet gevonden, maar goed.quote:Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, wat ik gemist had dus op het bijna einde (school) was redelijk essentieel toch wel![]()
![]()
ik zat al als een bezetene te loeren, ogen van links naar rechts "wat dan , wat dan" , vermoedende dat me iets moest opvallen, maar in die paniek () zag ik dus helemaal niets meer alleen een hoop mensen, en in eerste instantie dacht ik "nu ja, ms valt er niets te zien, is het gewoon een sfeerbeeld wat herhaald wordt vanuit het begin vd film" om dan met zo'n onrustig gevoel te blijven zitten staren naar de aftiteling, dat ik dacht "nee, ik moet wat gemist hebben, zo mag hij me niet achterlaten!!!!!!!!"
en dat klopte dus ook
Ik heb de aftiteling twee keer gekeken en toen op internet gelezen wat de clou was. Als je hem niet weet zou ik het erbij houden.quote:Op maandag 14 mei 2007 16:17 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook als een bezetene die schoolscene zitten te onderzoeken. De clou niet gevonden, maar goed.![]()
dat Frankrijk - Algerije gedoe ontging me eerlijk gezegd ook, die symboliek, het verhaal was voor mij gewoon heel letterlijk, en zonder die wetenschap van wat de maker ermee bedoelde, nog steeds heel indrukwekkend door die extreme beklemmende sfeer.quote:Op maandag 14 mei 2007 17:57 schreef washandje het volgende:
[..]
Ik heb de aftiteling twee keer gekeken en toen op internet gelezen wat de clou was. Als je hem niet weet zou ik het erbij houden.
quote:Op zondag 13 mei 2007 03:13 schreef northernlight81 het volgende:
.edit niet goed gelezen, je was de soundtrack niet vergeten.
quote:Op maandag 14 mei 2007 15:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Die laatste scene bevat idd een grote clou, die in eerste instantie helemaal niet opvalt.
Toevallig, Vozvrashcheniye heb ik deze week ook gehuurd, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:38 schreef RuneRose het volgende:
Vozvrashcheniye (The Return) - Ik was al een tijdje reuze benieuwd naar deze film, en vandaag was het dan eindelijk zover. En het zag er vooral héél erg mooi uit. Het keek ook lekker weg, maar helaas wist het me niet zo te raken. Op het einde na dan, met die fotos en dat geluid van het water op de achtergrond. Maar toch een erg sterk debuut, en kan niet wachten om de volgende film van Zvyagintsev (gaat deze maand in premiere bij het festival van Cannes) te bekijken. Het is trouwens eeuwig sonde dat de acteur die Andrei speelde een dag voor de premiere is gestorven.
Ik neem aan dat die film wel ruim in je top 1000 staat, of niet?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:09 schreef Gorro het volgende:
Trilogia I: To Livadi pou dakryzei (Eleni) (Theo Angelopoulos, 2004)
Eléni is het eerste deel van een epische trilogie van Théo Angelopoulos, die de vorige eeuw in beeld wil brengen aan de hand van drie verhalen die elk een moment van grote liefde voorstellen. Het eerste deel belooft nog veel meer moois. De film is werkelijk prachtig geschoten, met mooie lange shots die aan Tarkovsky doen denken. De begeleidende muziek van Eleni Karaindrou is ook prachtig. Het verhaal wordt mooi rustig uit de doeken gedaan en onderwijl komen we een aantal prachtige scenes tegen. Met name de scenes halverwege de film met de bootjes zijn prachtig gefilmd. Het is alleen een beetje jammer dat de film zich op het einde een beetje vertild aan iets te veel gedramatiseerde scenes. ****½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |