abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:41:45 #101
134538 chansadres
Black & White
pi_49259810
Léon!
Toffe film! Goed acteer werk en leuk verhaal!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:44:19 #102
64542 Dalamar
Dark Elf
pi_49259891
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:08 schreef Mainport het volgende:
Het is juist de cinematografie die 300 zo tof maakt.
Vond ik ook, ik let er wel degelijk op, maar ik ben gewoon een ander type filmliefhebber dan de mensen hier die naar de "onbekendere" films kijken.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:28:13 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49277117
The Giant Claw

Dit moet wel de crème de la crème zijn onder de jaren '50 B-films. Een Pino-achtige vogel komt terecht op aarde om... verrassing!... dood en verderf te zaaien. Een uur lang is de gehele mensheid in paniek en lukt het alsmaar niet om de vogel uit de lucht te schieten . Het probleem namelijk is dat deze vogel een schild heeft bestaande uit antimaterie . Uiteindelijk komt het toch allemaal goed natuurlijk. Met het afvuren van mesons kan het schild immers uitgeschakeld worden en vervolgens ook de vogel zelf . Oeps, nu heb ik het hele plot weggegeven!
De special effects zijn niet helemaal oke en de wetenschappelijke uiteenzettingen overtuigen ook niet overal, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk! Cijfer: 3,5.

Charade

Toffe thriller met Cary Grant en Audrey Hepburn en een stel in regenjas gehulde duistere figuren. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:50:21 #104
67089 Gillingham
The horror...
pi_49277659
Edward Scissorhands (1990) 7,5

Leuk om deze film eens fatsoenlijk en volledig te zien, na zo'n 15 jaar. Van die kijkbeurt herinnerde ik me enerzijds niet erg veel, maar anderzijds was de sfeer wel veelal hetzelfde en was Edward precies zoals ik me voorstelde. Maar dat heeft wellicht met de vele prentjes van hem te maken. Gedeeltelijk jeugdsentiment en gedeeltelijk een aandoenlijk, sfeervol, 'modern' sprookje. De grootste minpunten waren Winona Ryder als oma en een politiewagen die Edward stapvoets volgt . Beetje camp. Depp is wel helemaal in orde en het rolletje van Vincent Price is ook leuk. Burton ten top.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gillingham op 11-05-2007 18:56:06 ]
What's it going to be then, eh?
pi_49277732
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:50 schreef Gillingham het volgende:
Edward Scissorhands (1990) 7,5
[afbeelding]
Leuk om deze film eens fatsoenlijk en volledig te zien, na zo'n 15 jaar. Van die kijkbeurt herinnerde ik me enerzijds niet erg veel, maar anderzijds was de sfeer wel veelal hetzelfde en was Edward precies zoals ik me voorstelde. Maar dat heeft wellicht met de vele prentjes van hem te maken. Gedeeltelijk jeugdsentiment en gedeeltelijk een aandoenlijk, sfeervol, 'modern' sprookje. De grootste minpunten waren Winona Ryder als oma en een politiewagen die Edward stapvoets volgt . Beetje camp. Depp is wel helemaal in orde en het rolletje van Vincent Price is ook leuk. Burton ten top.
Ballet?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55:14 #106
67089 Gillingham
The horror...
pi_49277819
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:52 schreef Doff het volgende:

[..]

Ballet?

Klopt inderdaad. Iets te gretig. Ik vond het er al een beetje nep uitzien.
pi_49278143
Naar imdb-foto's linken, noob
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:08:27 #108
67089 Gillingham
The horror...
pi_49278270
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 19:04 schreef Doff het volgende:
Naar imdb-foto's linken, noob
Het is ook nooit goed he...
Ik heb overigens niet eens door naar welke site ik link, het gaat me om de plaatjes. Bovendien moest ik nu snel een vervangend plaatje vinden om mijn gezichtsverlies te beperken.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:20:55 #109
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49278655
Toto le héros (Jaco van Dormael, 1991)
Lekker fantasievolle film van de Belg Jaco van Dormael. Tijdens het kijken kwam de naam Jeunet nogal eens in mij op. De manier waarop de jeugd is vormgegeven met mooie felle kleuren beviel me wel. En het liedje Boum blijft ook zo lekker hangen. Verder is de thematiek ook wel mooi. Het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Althans dat denkt/hoopt met vaak. ****

The Night Listener (Patrick Stettner, 2006)
Sfeer is het sterkste punt van deze film. Door het enigszins trage tempo krijgt de film een creepy en mysterieuze sfeer. Het is alleen jammer dat de film niet echt weet te kiezen tussen een spannende thriller en psychologische analyse. We balanceren constant op de scheidingslijn tussen realiteit en fictie, waardoor de aandacht vastgehouden wordt. Toni Colette zet overigens een prima acteerprestatie neer. ***
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:41:01 #110
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49289319
Vanavond een vriend over de vloer, en na een paar fragmenten uit Firefly, heb ik Freaks nog eens opgezet. Nu had ik die pas geleden gezien, maar dit leek me wel wat. En het was een hit, en nog extra leuk ook. Want z'n vrouw heeft een obsessie voor Freaks, en kende deze film nog niet! De film viel in de smaak, bij mij ook nog steeds.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:48:38 #111
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_49290897
Deze week een aantal keren operateur gespeeld en flarden uit een aantal films gezien:
The Last King of Scotland
Ziet er uit als een kruising tussen Hotel Rwanda en After the Wedding, dus tof. Het krachtige optreden van Forester Whitaker doet me deze film morgen maar even vanuit de zaal bekijken.
Taxidermia
De fragmenten die ik hiervan heb gezien, zijn denk ik wel genoeg. Vreetwedstrijden, zorgvuldig in beeld gebrachte kotsfestijnen... van mij hoeft het niet. De finale is dan wel weer opvallend bizar doch mooi en de moeite waard.
Flandres
Weer zo'n akelig indringende Franstalige film, zoals Folie Privée en Ça m'Est Egal si Demain n'Arrive pas. Ik twijfel of ik deze helemaal wil zien.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_49290964
Girl, interrupted
Best ok
Liet me een klein beetje denken aan one flew, maar dan met vrouwen...
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zaterdag 12 mei 2007 @ 01:52:57 #113
45532 ziggyziggyziggy
pi_49291004
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:51 schreef drs_Kiwi het volgende:
Girl, interrupted
Best ok
Liet me een klein beetje denken aan one flew, maar dan met vrouwen...
Ik miste ook de grote Indiaanse vrouw die een fornuis door het raam keilde.
pi_49291220
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 01:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik miste ook de grote Indiaanse vrouw die een fornuis door het raam keilde.
Vandaar dat klein beetje
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:03:13 #115
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49295098
Shi gan (Time) (Ki-duk Kim, 2006)
Prima nieuwe film van Ki-Duk Kim. Thematisch gezien lijkt de film wel wat op Teshigahara's Tanin no kao (The Face of Another). Bepaalt je uiterlijk je persoonlijkheid? Verder worden ook de verschillende stages van een relatie belicht en ook de herhaling die hier vaak in zitten. In tegenstelling tot de rest van het oeuvre van Ki-Duk Kim zijn de personages in deze film opvallend spraakzaam. Dat haalt een beetje het mysterie wat rond zijn films hangt weg en je vraagt je af of dat hier niet ook beter gewerkt had. Maar ook in deze vorm is het nog een prima film, niet in de laatste plaats door het verwarrende en tot nadenken stemmende einde. ****

(#267) Salvatore Giuliano (Francesco Rosi, 1962)
Mooi gedetailleerd verslag van de roerige periode op Sicilië na de Tweede Wereldoorlog. Het is heel duidelijk te merken dat Francesco Rosi veel research gedaan heeft voor deze film. Met veel oog voor detail analyseert hij een periode van 15 jaar gekenmerkt door verzet, politiek debat en het begin van georganiseerde misdaad. Met name de eerste helft deed me aan La battaglia di Algeri en Csillagosok, Katonák (The Red and the White) denken. De realistische manier waarop de verhoudingen binnen het verzet duidelijk gemaakt worden en de manier waarop de gevechten in beeld gebracht zijn, zijn ook in die films terug te vinden. De tweede helft van de film richt zich meer op een rechtzaak die corruptie en verraad aan het daglicht bracht. De algehele toon van de film is haast documentaire-achtig, alsof Rosi alles gereconstrueerd heeft. Voor de hele productie heeft hij ook maar twee professionele acteurs gebruikt. De rest zijn allemaal plaatselijke amateurs die allemaal sterke prestaties afleveren. De film ziet er overigens ook mooi uit, met mooie contrasterende zwart-wit beelden. Een sterke film van een gedreven regisseur. Ik ben wel benieuwd geworden naar meer werk van Francesco Rosi. ****
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:30:11 #116
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_49295551
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:28 schreef Falco het volgende:
The Giant Claw

[afbeelding]

Dit moet wel de crème de la crème zijn onder de jaren '50 B-films. Een Pino-achtige vogel komt terecht op aarde om... verrassing!... dood en verderf te zaaien. Een uur lang is de gehele mensheid in paniek en lukt het alsmaar niet om de vogel uit de lucht te schieten . Het probleem namelijk is dat deze vogel een schild heeft bestaande uit antimaterie . Uiteindelijk komt het toch allemaal goed natuurlijk. Met het afvuren van mesons kan het schild immers uitgeschakeld worden en vervolgens ook de vogel zelf . Oeps, nu heb ik het hele plot weggegeven!
De special effects zijn niet helemaal oke en de wetenschappelijke uiteenzettingen overtuigen ook niet overal, maar dat kan de pret niet drukken natuurlijk! Cijfer: 3,5.
vet.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 12 mei 2007 @ 13:06:07 #117
13148 Shogo
Psycho...
pi_49297789
Spider-Man 3 (2007)
Spidey moet vechten tegen een symbiote, een sandman, een goblin, een venom, een etc, etc etc. Mja wat moet je er van zeggen, het is allemaal wel aardig maar teveel, veel te veel. De effecten zien er behoorlijk goed uit wat een pluspunt is (mag ook wel voor dat geld). Nou hoeft de film geen intelligent plot oid te hebben maar dit was zo uitgekauwd en voorspelbaar dat het irritatie opwekte bij me. Ik heb me vermaakt (en geirriteerd), maar de film lijdt behoorlijk aan het feit dat er teveel in gepropt is.

Infernal Affairs (2002)
Het plot zal inmiddels wel bekend zijn. Deze film is uitstekend 2de keer dat ik hem zie en het zit gewoon heerlijk in elkaar en heeft vele memorabele scenes. Fantastisch.

[ Bericht 12% gewijzigd door Shogo op 12-05-2007 13:17:58 ]
  zaterdag 12 mei 2007 @ 15:38:40 #118
67089 Gillingham
The horror...
pi_49301194
El Labirinto del Fauno (2006) 8

Geslaagde fantasierijke film van Guillermo del Toro, waar ik tot aan deze film niet zo'n hoge pet van had. Toch laat hij met deze film zien dat hij beter werk kan afleveren dan films als Mimic en Hellboy. De hoeveelheid aan expliciet geweld was meer van ik verwacht had en ik was wat dat betreft niet de enige in de zaal. Toch was dat geweld nog wel enigszins functioneel, alhoewel 'de kapitein' wel door en door slecht is. De fantasie-gedeeltes waren de beste en leukste van de film. Met name een aantal beesten en setting was erg de moeite waard, mooi gedaan. De 'Pale Man' was echt geweldig met de bizarre situering van zijn ogen. Het verhaal in zijn geheel was ruim voldoende en niet bepaald opbeurend. Het einde van de film maakte mij toch wel even stil.
pi_49301519
The Day after Tomorrow [Emmerich, '04]
Wat een ontzettende tegenvaller, zeg. Het lijkt wel of de karakters een wedstrijdje doen wie de meest afgezaagde dingen kan uitkramen, werkelijk tenenkrommend. De ene ongeloofwaardigheid na de andere stapelt zich op. Van paps die even lopend honderd kilometer sneeuwwoestenij aflegt, tot het rare verschijnsel dat er midden in Manhatten opeens een roedel bloeddorstige wolven rondloopt. Ook lieten ze geen enkel ogenblik aan zich voorbij gaan om voortdurend op die moralistische boodschap te hameren. Blegh.
Graag op anoniem
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:28:10 #120
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49302531
The Fountain
WOW! Wat een fantastische ervaring is het bekijken van dit meesterwerk. Zoveel verschillende interpretaties zijn er mogelijk. Hoe zit het nou echt in elkaar? Daar zal ik de komende dagen nog vaak over nadenken als ik nageniet. Is er wel 1 "echte" interpretatie mogelijk? Om daar achter te komen is 1 kijkbeurt zeker niet genoeg.
Het duurde dan wel 7 jaar voordat de film eindelijk af was maar het was het wachten meer dan waard. Het ziet er werkelijk fenomenaal uit: de decors, de effecten, de regie. Uiteraard mogen we ook de soundtrack niet vergeten, die een op zich zelf staand personage vormt en ongeloofelijk veel sfeer toevoegt en de film zonder meer beter maakt. Ongetwijfeld de beste soundtrack van het jaar.
Hugh Jackman en Rachel Weisz zijn geweldig (in al hun rollen) en vormen een sterk duo waarmee je echt meeleeft. De climax is briljant en tegen het einde zat ik echt met kippenvel op m`n armen en tranen in m`n ogen te kijken.
Meer hoef je er eigenlijk niet over te zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen, wel zal ik nog lang nadenken over en nagenieten van dit meesterwerk.
Na Pi en Reqieum For A Dream levert Aronofsky met The Fountain opnieuw een pareltje af, z`n beste werk tot nu toe.
Zoals gezegd: 1 kijkbeurt zeker niet voldoende dus als ie volgende maand hier in de buurt in de bioscoop komt zal ik `m vast en zeker nog eens gaan bekijken. Tot die tijd luister ik nog maar eens die briljante soundtrack.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_49306785
afgelopen week nog gezien, morgen weer een vervolg

Amour en fuite, L' (François Truffaut, 1979) :: 7.2

Journal d'une femme de chambre, Le (Luis Buñuel, 1964) :: 7.5

Nacho Libre (Jared Hess, 2006) :: 7.0
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:34:26 #122
167723 sanni
Acima de seu
pi_49308206

clickbaar

In The Last King of Scotland leert de kijker dictator Idi Amin kennen door de ogen van een opportunistische, bleke Schotse arts. Dat is geen gelukkige keuze: zijn belevenissen zijn slecht uitgewerkt of getuigen van slechte smaak. En toch zijn het slechts kanttekeningen, die als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra de grootste troef van deze mengelmoes van feit en fictie in beeld verschijnt: Forest Whitaker. Hij laat zien hoe de charismatische, imposante Amin, een voormalig keukenhulpje in het Britse leger, langzaam verandert in een achterdochtige psychopaat die verraad afstraft en voor wie de dood geen betekenis heeft.

Ik vond de film niet echt boeiend en onderhoudend op het stuk na waar de jonge arts het afgekapte lichaam van de jonge vrouw in een stenen bak vond en aan het einde de vlucht uit Uganda. Forest Whitaker als Idi Amin deed het aardig maar om nu te seggen " Oscar " waardig, nee!
pi_49309092
Lost In Translation

"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_49311064
Babel

Eindelijk dan gezien. En daar zit ook meteen het probleem. Ik had er al veel te veel over gehoord, en veel te lang gewacht met het kijken. Ik wist vantevoren wat het idee van de film was. Dus tja, dan blijft het een geweldig goede film, en zeker een genot om naar te kijken. Maar toch, nee, geen meesterwerk. Al kan ik me bij deze film voorstellen dat een objectievere recensent daar anders over denkt. Nog het noemen waard, vond ik de muziek. Ieders wanhoop kwam in een aantal zeer verschillende muziekstukken heel goed tot uitdrukking. Het is er, ook daardoor, wel eentje die blijft hangen.

Cijfer: 8

[ Bericht 96% gewijzigd door Cootz op 12-05-2007 21:23:31 ]
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_49311704
V for Vendetta. 8/10

De film begon briljant, ik zat echt op het puntje van mijn stoel toen V Evey uitlegde wie hij was, en daarbij talloze v-woorden gebruikte, en uiteindelijk een V op de muur kraste. Maar naar mate de film vorderde,werd het verhaal wat minder. De relatie tussen beide hoofdrolspelers vond ik totaal ongeloofwaardig. Naar mate de film vorderde daalde ook de spanning.

Maar toch was het een mooie film, vooral dankzij het begin.
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:31:25 #126
45532 ziggyziggyziggy
pi_49317090
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:34 schreef sanni het volgende:
[[url=http://images.vpro.nl/img.db?32447190+s(400)]afbeelding][/url]
clickbaar

In The Last King of Scotland leert de kijker dictator Idi Amin kennen door de ogen van een opportunistische, bleke Schotse arts. Dat is geen gelukkige keuze: zijn belevenissen zijn slecht uitgewerkt of getuigen van slechte smaak. En toch zijn het slechts kanttekeningen, die als sneeuw voor de zon verdwijnen zodra de grootste troef van deze mengelmoes van feit en fictie in beeld verschijnt: Forest Whitaker. Hij laat zien hoe de charismatische, imposante Amin, een voormalig keukenhulpje in het Britse leger, langzaam verandert in een achterdochtige psychopaat die verraad afstraft en voor wie de dood geen betekenis heeft.

Ik vond de film niet echt boeiend en onderhoudend op het stuk na waar de jonge arts het afgekapte lichaam van de jonge vrouw in een stenen bak vond en aan het einde de vlucht uit Uganda. Forest Whitaker als Idi Amin deed het aardig maar om nu te seggen " Oscar " waardig, nee!
Ik heb deze vanavond gezien en ik was wél onder de indruk. De belevenissen van de Schotse arts zijn inderdaad niet briljant te noemen, maar het is ook slechts een medium voor het tonen van Idi Amin. En daarnaast is het ook nog eens gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, dus dan ben je al veel beperkter in je verhaal.

Ik vond juist de prestatie van Whitaker indrukwekkend. Hij was erg overtuigend en imponerend als een corrupte president die ten onder gaat aan paranoia en megalomanie.
pi_49322647
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:28 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
WOW! Wat een fantastische ervaring is het bekijken van dit meesterwerk. Zoveel verschillende interpretaties zijn er mogelijk. Hoe zit het nou echt in elkaar? Daar zal ik de komende dagen nog vaak over nadenken als ik nageniet. Is er wel 1 "echte" interpretatie mogelijk? Om daar achter te komen is 1 kijkbeurt zeker niet genoeg.
Het duurde dan wel 7 jaar voordat de film eindelijk af was maar het was het wachten meer dan waard. Het ziet er werkelijk fenomenaal uit: de decors, de effecten, de regie. Uiteraard mogen we ook de soundtrack niet vergeten, die een op zich zelf staand personage vormt en ongeloofelijk veel sfeer toevoegt en de film zonder meer beter maakt. Ongetwijfeld de beste soundtrack van het jaar.
Hugh Jackman en Rachel Weisz zijn geweldig (in al hun rollen) en vormen een sterk duo waarmee je echt meeleeft. De climax is briljant en tegen het einde zat ik echt met kippenvel op m`n armen en tranen in m`n ogen te kijken.
Meer hoef je er eigenlijk niet over te zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen, wel zal ik nog lang nadenken over en nagenieten van dit meesterwerk.
Na Pi en Reqieum For A Dream levert Aronofsky met The Fountain opnieuw een pareltje af, z`n beste werk tot nu toe.
Zoals gezegd: 1 kijkbeurt zeker niet voldoende dus als ie volgende maand hier in de buurt in de bioscoop komt zal ik `m vast en zeker nog eens gaan bekijken. Tot die tijd luister ik nog maar eens die briljante soundtrack.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Meer valt er niet te zeggen? je bent de geweldige soundtrack van Clint Mansell met Mogwai vergeten!
Het is inderdaad een gandioze film. Heb hem nu 2x gezien, maar wil hem zo nog wel eens gaan bekijken.
Ik geef hem ook een 9.

.edit niet goed gelezen, je was de soundtrack niet vergeten .
  zondag 13 mei 2007 @ 09:44:22 #128
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49323967
The Message (Moustapha Akkad, 1976)
Uitgebreide, epische film over de profeet Mohammed en het ontstaan van de Islam. Veel massascenes, maar helaas is alles maar matig in beeld gebracht. Ze komen niet echt groots over. De veldslagen zijn ook erg chaotisch in beeld gebracht. Jammer want Anthony Quinn doet het goed en de inhoud van de film is ook boeiend. ***½

Rio Grande (John Ford, 1950)
Prima western van John Ford met regulars John Wayne en Maureen O'Hara, waar ook ruimte is voor romantiek. Erg bijzonder wordt het allemaal niet echt, maar het kijkt wel lekker weg. De actiescenes zijn best spectaculair in beeld gebracht en af en toe zit er ook een leuk grapje in. Het laatste deel van een trilogie over de cavalerie tesamen met Fort Apache en She Wore a Yellow Ribbon. ***½

Southern Comfort (Walter Hill, 1981)
Best toffe mix van Deliverance, Predator en een snufje First Blood. Het gegeven is simpel en de uitwerking doeltreffend. Met name het einde weet de juiste snaar te raken en een prima sfeer te creëren. De keuzes van de personages zijn niet altijd even logisch en niet elke acteur is even sterk, maar de film laat toch een degelijke indruk achter. De locatie van het verhaal is ook goed gekozen. Lekker sfeervol. Daarnaast is ook de filmmuziek van Ry Cooder was trouwens prima. ***½
  zondag 13 mei 2007 @ 10:53:35 #129
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49324725
Gisteravond wederom Werckmeister Harmóniák gekeken, en het is echt een soort verslaving, ik vind 'm zo ontzettend goed. Daarna zijn we naar de bios gegaan om The Number 23 te bekijken. En dat was best een leuk tussendoortje, alhoewel het wel wat freakier mocht van mij. Het meeste voldoening haalde je trouwens wel uit het spotten van het nummer 23 in achtergronden enz. En, ik leef op nummer 32! 23 REVERSED!
  zondag 13 mei 2007 @ 11:09:50 #130
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_49324965
Raging Bull (voor de 20ste keer ofzo)

Blijft een fantastische film, zoniet de beste. Robert DeNiro zet Jake La Motta op een fantastische manier neer. Maarja alle films met DeNiro, Joe Pesci en Frank Vincent zijn verschrikkelijk goed (Goodfellas/Casino)

DeNiro
  zondag 13 mei 2007 @ 11:12:24 #131
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_49325007
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 18:28 schreef Falco het volgende:
The Giant Claw
Moet zeggen dat die me wel heel vet lijkt
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 mei 2007 @ 11:15:12 #132
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_49325059
Gisteren weer eens Ali G in tha house(2002)
IMDB: User Rating: 5.7/10

Ach het verhaal is slap, de karakters flauw, de gehele film stelt weinig inhoudelijk voor. Maar het is zo vermakelijk om Ali G keer op keer op zijn bek zien gaan en op zijn eigen manier eruit weet te komen. Ik heb me weer vermaakt, het heeft me in ieder geval weerhouden van het Songfestival.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 13 mei 2007 @ 11:16:38 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49325079
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:12 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Moet zeggen dat die me wel heel vet lijkt
Hij is ook echt ontzettend vet .

Jammer dat MST3K deze film nooit heeft afgekraakt, maar zelfs zonder hen lag ik continu in één deuk. Hij bevat zoveel legendarische scenes .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49334426
Die hard

Geluid
Actie
Spanning

Topfilm
pi_49335047
-edit: spam-

[ Bericht 62% gewijzigd door Mike op 13-05-2007 16:46:26 ]
  zondag 13 mei 2007 @ 20:06:10 #136
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_49341288
Grandma's Boy (2006)
35jarige gast wordt z'n huis uitgezet voor wanbetaling en trekt bij z'n oma, met haar 2 roommates in.
Hij is een game-tester voor een groot spelbedrijf. Stuk voor stuk werken daar losers. Als Samantha (Linda Cardellini)dan is ingehuurd om een spel de deadline te halen.

De genius-maker van de spelletjes is wel een ultraloser met z'n robotsounds.

Lekker vulgaire grappen en grollen wat nu wel eens keer werkt.

cijfer 6.5 / imdb 6.7

The Limey (1999)
Man komt vrij uit de gevangenis en komt er achter dat z'n dochter is overleden. En gelooft de rede niet helemaal van een caraccident en gaat op onderzoek uit.

cijfer 6 / imdb 7.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 13 mei 2007 @ 20:07:24 #137
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_49341326
quote:
Op zondag 13 mei 2007 16:19 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Die hard

Geluid
Actie
Spanning

Topfilm
aan het inkijken voor Live Free or Die Hard?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 13 mei 2007 @ 20:32:02 #138
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49342130
Epic Movie

Niet zo goed. Cijfer: 1.
  zondag 13 mei 2007 @ 20:32:58 #139
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_49342162
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:32 schreef Falco het volgende:
Epic Movie

Niet zo goed. Cijfer: 1.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_49342807
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring [Jackson, '01] - Extended
Ja! Nog beter! Wat een toffe films zijn dit.

Smultronstället [Bergman, '57]
Die Ingmar houdt wel van de vrouwtjes; de ene na de andere stoot passeert de revue. Verder best aardig nog.
Graag op anoniem
pi_49342870
Zojuist Crank nog een keertje gezien. Bijna net zo leuk als de eerste keer. Gewoon lekker 80 minuten genieten van volop actie en overbodig naakt
7,5/10
Who knew?
  zondag 13 mei 2007 @ 20:57:45 #142
96356 cultheld
demagoog
pi_49343003
Lord Of War
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 mei 2007 @ 20:58:55 #143
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_49343047
Vanmiddag Happy Feet

Heerlijke film 8/10
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_49343255
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:51 schreef Mainport het volgende:
[...]

Die Ingmar houdt wel van de vrouwtjes; de ene na de andere stoot passeert de revue. Verder best aardig nog.
  zondag 13 mei 2007 @ 21:50:40 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49344930
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:51 schreef Mainport het volgende:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring [Jackson, '01] - Extended
Ja! Nog beter! Wat een toffe films zijn dit.

Moest jij trouwens niet ESB en ROTJ kijken?
  zondag 13 mei 2007 @ 22:05:44 #146
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49345490
HannaHannaH (2007)
Best geslaagde rom-com van eigen bodem. En dat is vooral te danken aan Antonie Kamerling en Maria Kraakman, die met zijn tweeën een leuk stel neerzetten. Het plot stelt verder niet zo heel veel voor, er is veel gedoe met een familie vanwege een 40-jarig huwelijksfeest van pa en ma. Grootste minpunt van de film is het veels te groot aantal karakters, waaronder een zwaar irritante Barry Atsma als geestelijk gehandicapte.
cijfer: 7
pi_49345536
The Empire Strikes Back staat in de wachtrij.
Graag op anoniem
  zondag 13 mei 2007 @ 22:39:02 #148
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_49346674
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
HannaHannaH (2007)
Best geslaagde rom-com van eigen bodem. En dat is vooral te danken aan Antonie Kamerling en Maria Kraakman, die met zijn tweeën een leuk stel neerzetten. Het plot stelt verder niet zo heel veel voor, er is veel gedoe met een familie vanwege een 40-jarig huwelijksfeest van pa en ma. Grootste minpunt van de film is het veels te groot aantal karakters, waaronder een zwaar irritante Barry Atsma als geestelijk gehandicapte.
cijfer: 7
Heb wel gelachen, maar ik kon er toch niet over uit hoe slecht de rest van het scenario in elkaar zat. Het was natuurlijk ook totaal ongeloofwaardig dat de ideale schoonzoon verliefd wordt op een onaantrekkelijk, rokend, chagerijnig en gestoord wijf. Dat verpeste de hele film al meteen voor mij (bij het einde moest ik nog niet kotsen), vond Maria Kraakman ook maar niets. Elke man was na 1 sec al gillend weggerend. Een 5,5.
  maandag 14 mei 2007 @ 09:51:40 #149
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49354353
(#134) Céline et Julie vont en bateau (Jacques Rivette, 1974)
Toffe film in de traditie van de Nouvelle Vague. De film begint met een refentie naar Alice in Wonderland. De twee personages uit de titel spelen een soort kat- en muisspel met elkaar. Beide zijn geïnteresseerd in magie en door de hele film zitten magische elementen. Deze houden de film fris, evenals het spel van de twee actrices. Lekker spontaan, waardoor de dikke drie uur voorbij vliegen. Zeker wanneer ze geïntrigeerd raken door een huis en het mysterie wat zich daar afspeeld grijpt de film de aandacht. Erg apart en ondanks de lengte constant leuk en verfrissend. ****½

The Lost City (Andy Garcia, 2005)
Degelijke film over een nachtclubeigenaar in Cuba ten tijde van de revolutie aldaar. Voor het eerst dat Andy Garcia op de regiestoel kruipt en dat gaat hem wel aardig af. Hij wordt hierbij geholpen door de stek bezette cast. De film had voor mij wel wat korter gemogen. Met name naar het einde toe blijft hij wat te lang doorzeuren. ***

The Heart Is Deceitful Above All Things (Asia Argento, 2004)
Aardige tweede film van Asia Argento. De film lijdt echter onder het gebrek aan sympathieke personages. Wel respect voor Asia Argento die met volle overgave haar rol als labiele moeder speelt. Het grootste deel van de film is met handheld camera gefilmd en daardoor zitten we bovenop het drama. **½

Shortbus (John Cameron Mitchell, 2006)
Grootste verdienste is het gemak waarmee de film de expliciete scenes presenteert. Ze maken deel uit van de film net als elke andere scene, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Michael Winterbottom's 9 Songs waar de scenes nogal geforceerd overkwamen. Het verhaal en de gesprekken in de film zijn best aardig, maar het geheel is niet echt mijn smaak. ***

Zatôichi no uta ga kikoeru (Zatoichi's Vengeance) (Tokuzo Tanaka, 1966)
Alweer de dertiende film in de 26-delige filmreeks over de blinde masseur annex samurai die de kleine man te hulp schiet tegen de slechte gangs. Ook hier is de plot nauwelijks anders dan in de eerdere films. Dat de film echter wel bovengemiddeld is, is te danken aan de toevoeging van de blinde priester. Deze zorgt voor wat introspectie bij Zatoichi. Verder is de finale gefilmd bij tegenlicht ook de moeite waard. ***½
  maandag 14 mei 2007 @ 10:40:03 #150
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_49355642
300 [Zack Snyder, 2006]

Wauw

Ik had er hoge verwachtingen van en ik moet zeggen dat ze vrijwel allemaal ingelost zijn. De beelden zijn fantastisch en de vechtscènes zijn dat ook. Het acteerwerk vind ik in deze film eigenlijk van ondergeschikt belang, het draait meer om de visuele pracht en dat element is retegoed uitgewerkt

Ik snap niet dat er mensen zijn die deze film niet goed vinden, de gevechten zien er ontzettend gaaf uit, er zit veel bloed in, er zitten blote vrouwen in (ook blote mannen, als dat je ding is) en ook nog eens toffe muziek.

300
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')