abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 08:54:51 #201
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_49470989
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 00:39 schreef Timo20 het volgende:
Une Femme Est Unne Femme (A Woman Is A Woman)
Het verhaal steekt gelukkig niet al te moeilijk in elkaar en dat is in dit geval maar goed ook. Dat zou alleen maar afleiden van het fenomenale geheel dat je hier gepresenteerd krijgt. Er zijn zoveel dingen die geweldig zijn: de muziek en de geweldige montage ervan en het gebruik van geluid (of juist het weg laten ervan), het opvallend gebruik van de kleuren blauw en rood die je in de hele film terug ziet keren, het acteerwerk en natuurlijk het heerlijke einde.
Ik vond `m bij deze eerste kijkbeurt al super, dat zal in de toekomst bij meerdere kijkbeurten alleen maar positiever worden.
Een aanrader eerste klas

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

maareh... je noemt Anna helemaal niet...
Sheridana +1
  donderdag 17 mei 2007 @ 12:39:40 #202
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49474978
The Devil's Rejects oh, oh, oh. Wat ga ik hier goed op. Ik zeg het liever niet, maar nu dan toch: Geniaal.
  donderdag 17 mei 2007 @ 14:18:38 #203
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_49478286
Mr. Smith Goes to Washington (#100)
Vervelend filmpje over een James Stewart die als naieve padvindersleider wordt gekozen tot senator. Vol idealen stuit hij op Groot Onrecht, maar gelukkig winnen de Goeien en verliezen de Slechten.
Vooral vervelend omdat de helft van de film bestaat uit patriottisch gedweep met de symbolen van de Amerikaanse staat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_49478421
Good Bye Lenin: Best oké .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49478981
De afgelopen weken gezien:

Everything is Illuminated

Ik heb genoten, wat een heerlijke film.
De eerste helft van de film is het leukst, vooral door de droogkomische humor.
In het tweede gedeelte wordt de toon wat serieuzer maar is het nog steeds erg genietbaar.

Aanrader.

Pan's Labyrinth

Ik geloof dat iedereem 'em hier al heeft gezien en ik heb hier weinig aan toe te voegen; geweldige film die verrassend grimmig bleek te zijn.

Verder heb ik Perfect Stranger gezien en dat is misschien wel de meest lachwekkend slechte film die ik de afgelopen jaren gezien heb.

Oh ja en ik heb Rashomon op het grote scherm gezien!
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:47:18 #206
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49486135
Gekijyouban hagane no renkinjutsushi - Shanbara wo iku mono (Fullmetal Alchemist the Movie: Conqueror of Shamballa) (2005, Jap, Mizushima)
Aardige afsluiter van een verder erg goede anime-serie. Een aantal lossen draadje van de serie worden aan elkaar geknoopt. En verder doet de film vooral zijn werk als fanservice.
cijfer: 7.5

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004, VS, McKay)
Erg geinige film. Zo'n film waarbij je merkt dat de cast ontzettende lol heeft gehad in het maken ervan. Dat komt door hun grote improvisatie talent. Hierdoor gaan grappen soms wel iets te ver. Maar over het algemeen een zeer geslaagde komedie.

Maai hung paak yan (You Shoot, I Shoot) (2001, HK, Pang)
Aardige zwarte actie-komedie over een huurmoordenaar, die wegens geldproblemen een job aanneemt van een rijke vrouw, waarvan hij het slachtoffer moet filmen als hij dat vermoordt. Na een eerste mislukking, besluit hij een nerdige jongen, die net van de filmschool komt, in dienst te nemen om alles te filmen. De twee worden een grote hit in het huurmoordenaarscircuit.
Er zitten een paar erg geslaagde scené's in, zoals het diner met de schoonmoeder.
Pang is niet bang om te experimenteren, wat soms wel en soms niet goed uitpakt.

The Matrix (1999, VS, Wachowski)
Hij blijft gaaf. Eigenlijk toch nog beter dan ik dacht. Deze gaat meteen weer wat plekken omhoog in mijn top 100.
cijfer: 10

Europa (1991, Den, von Trier)
Von Trier is een zeer begaafd regisseur. En film technisch bevat de film veel leuks. Maar het verhaal en de karakters konden mij niet echt boeien.
cijfer: 6.5

Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981, Dl, Edel)
Zeer indrukwekkend en tijdloos drugsverslaving drama.
cijfer: 8.5

Dont Look Back (1967, VS, Pennebaker)
Documentaire of beter gezegd registratie van Bob Dylan's tour in Engeland in '65. Voor een nieuwe generatie Dylan-fan zoals mezelf, (die toen nog lang niet was geboren) is het erg leuk en interessant om beelden van zo'n jonge, charismatische, arrogante Dylan te zien.
cijfer: 8
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:01:53 #207
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49486593
Europa maar een 6.5. Dit is nog erger dan het Some Like it Hot schandaal.
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:02:51 #208
45532 ziggyziggyziggy
pi_49486622
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:01 schreef RuneRose het volgende:
Europa maar een 6.5. Dit is nog erger dan het Some Like it Hot schandaal.
Oh ja, dat was een Grote Rel inderdaad.
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:09:25 #209
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49486825
(#970) Broadway Danny Rose (Woody Allen, 1984)
Degelijke film van Woody Allen waarin hij met een nostalgische blik kijkt naar de lagere regionen van de entertainment indrustrie. Het is niet z'n grappigste film en ook niet z'n beste maar dankzij de sfeer en prima acteerprestaties is het een charmante film geworden met z'n momenten. Na ietwat serieuzere films als Stardust Memories en Zelig grijpt hij hier af en toe weer terug naar de slapstick uit zijn eerdere films. ***½

(#266) Les demoiselles de Rochefort (Jacques Demy, 1967)
Leuke Franse musical van Jacques Demy, die een paar jaar eerder het iets leukere Les parapluies de Cherbourg maakte, ook met Catherine Deneuve in de hoofdrol. Ook hier krijgen we eenvoudige, maar met felle kleuren gedecoreerde decors voorgeschoteld, waarbinnen de nummers ten gehore gebracht worden. Ze zijn typisch Frans met af en toe een lekker jazz-sausje erdoor. Waar Les parapluies de Cherbourg duidelijk afweek van de Amerikaanse musicals, is dit eerder een ode eraan. Gene Kelly doet zelfs mee in één van z'n laatste musical rollen. Al met al een vrolijke boel, die gelukkig niet zo langdradig wordt zoals met de Amerikaanse varianten wel eens het geval wil zijn. ****

The Shootist (Don Siegel, 1976)
Mooie zwanenzang van John Wayne. Hij wist zelf tijdens de opnamens ook al dat hij kanker had en een toepasselijker afscheid kun je dus haast niet wensen. Hij zet een mooie rol neer, net als James Stewart, Lauren Bacall en een nog jonge Ron Howard. ***½
pi_49487718
The illusionist.

Ik vond het wel een mooie film, af en toe een beetje langdradig en het plot was wel voorspelbaar, maar er zat wel 'magie' in de film. Dat kwam vooral door het acteerwerk. Edward Norton blijf ik geniaal vinden, zijn karakter is zo 'donker' in deze film en Jessica Biel is echt beeldschoon in de film, heel kwetsbaar. Ook de acteur die de rol van de inspecteur vervuld vond ik erg goed. Met ander woorden ik heb mij de kleine 2 uur dat de film duurde prima vermaakt.

Zeker een 7,5/10 waard
I need a drink, a man, or a massage. Or a drunken massage by a man.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:33:57 #211
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_49489844
Flags of our Fathers (2006)
Invasie van de amerikanen in Japan. En vervolgens de 'tour' van de helden door het land.
Clint Eastwood kan wel goede films afleveren.

cijfer 7 / imdb 7.3

Love and Death (1975)
Comedy waar Woody Allen een russische gast is die Napoleon probeert te vermoorden.
Altijd maar weer z'n neurotische gedoe en poetische zinnen.

cijfer 6 / imdb 7.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 17 mei 2007 @ 20:37:16 #212
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_49489980
Adams æbler (Anders Thomas Jensen, 2005)
Drie maal is scheepsrecht. De beste van Jensen's drie full feature films. Adams æbler weet de perfecte balans te vinden tussen luchtig drama en die sterke zwarte humor die we ondertussen gewend zijn van deze Denen. Mikkelsen speelt een angstaanjagend optimistische priester die botst met neo-nazi Ulrich Thomsen. Uiteraard is niets wat het lijkt. Sterk spel, film kakt nergens in, en een rits aan sterke scenés, uitstekend. 8

Cape Fear (Martin Scorcese, 1991)
Had er meer van verwacht. Hoewel er prima geacteerd wordt is het nooit écht spannend. Hele sfeertje is me toch iets te jaren '80. Zeker naar het einde toe wordt het steeds ongeloofwaardiger en slasher-achtig. Waar dacht Scorcese trouwens in godsnaam aan met die goedkope negatief-effecten? 7-

Dead Man's Shoes (Shane Meadows, 2004)
Was al weer bijna vergeten hoe graag ik deze wou zien. Minimalistische wraakfilm begeleid door prachtige muziek. Verwacht geen cheeky Britse gangsterfilm, er is hier weinig humor te vinden. Het geweld is vrij excessief maar in een zekere ook erg bevredigend als de geweldige ontknoping eenmaal is geweest. Een film die de kijker opzuigt van begin tot einde. Top 100! 8½

Obchod na korze (Kadár & Klos, 1965)
Schrijnend, hield het bijna niet droog. Prachtige film over jodenvervolging in een klein Slovaaks dorp. Antonin Brtko, een nukkige timmerman, krijgt een winkel van een oude Joodse vrouw toegewezen in het teken van de arinasation, ofwel, het overnemen van alle Joodse winkels door ariërs. Het eerste uur van de film komt wat langzaam op gang maar als Toni eenmaal een band heeft gekregen met Mevrouw Lautmann en ondanks zijn naiviteit achter de waarheid van de Jodenvervolking komt breekt het drama los. Mooie vervreemdende muziek en een hartverscheurende eindscene. Snif. 8+
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 18:25:18 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49517742
The Fountain

Poehee, wederom zo'n intense film van Aronofsky die je meesleurt. Erg goed allemaal, alleen blijft Pi toch de beste film van hem (vind ik dan ). Verder kan ik wel uitwijden over wat er nou gebeurd is en allerlei theorieën en visies d'rop loslaten, maar het is veel leuker als ieder dat voor zichzelf houdt . Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:00:15 #214
167723 sanni
Acima de seu
pi_49518568

DOA

Dead Or Alive is een soort Charlie's Angels maar dan met meer chicks en vechtscene's en handelt over vier vrouwen die deelnemen aan een vecht-toernooi op een tropisch eiland. De gevechten eindigen bovendien pas met de dood van de tegenstander. Oppervlakkig en niksseggend dan alleen vrouwen in miniscule outfits die laten zien dat men hun niet valt te sollen.

pi_49518992
Souffle au coeur, Le (Louis Malle, 1971) :: 8.4

Overtuigende en meesterlijke film. De film heeft een heerlijk sfeertje, het verhaal zit goed in elkaar en is erg goed uitgewerkt met de nodige leuke momenten.

Ladri di biciclette (Vittorio De Sica, 1948) :: 8.5

Wat een diamantje is deze film. Een van de beste Neorealistische films die ik heb gezien. Vanaf het begin zit je al in de film, ontroerende beelden en grappige momenten slepen je naar het eind, de band van vader en zoon is mooi om te zien tijdens de zoektocht naar de fiets..

Gouttes d'eau sur pierres brûlantes (François Ozon, 2000) :: 7.4

Het 1e gedeelte is ijzersterk, daarna gebeurd er te veel in korte tijd en wordt het toch wat onrealistisch, neemt niet weg dat prima vertoeven is. De dancescene 'Tanze Samba mit mir" is trouwens wel meesterlijk uitgwerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door pascalheister op 18-05-2007 19:51:48 ]
pi_49519844
Shooter * * * * *

Gister in de bios gezien, heb er van genoten. Lekker veel actie!
pi_49521017
Death Note - The Last Name :3
L です
pi_49521416
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 19:13 schreef pascalheister het volgende:
[...]
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes (François Ozon, 2000) :: 7.4

Het 1e gedeelte is ijzersterk, daarna gebeurd er te veel in korte tijd en wordt het toch wat onrealistisch, neemt niet weg dat prima vertoeven is. De dancescene 'Tanze Samba mit mir" is trouwens wel meesterlijk uitgwerkt.
Dat vond ik ook erg geinig .
Linkje (YouTube).
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:25:59 #219
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49528335
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006, VS,Gore Verbinski)
Hij was weer erg vermakelijk. Johnny Depp is weer fantastisch. Keira Knightley weer erg lekker. En Johhny Depp weer fantastisch. (oh dat had ik al gezegd.)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:53:50 #220
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_49529487
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:18 schreef Doff het volgende:

[..]

Dat vond ik ook erg geinig .
Linkje (YouTube).
Dit nummer is nog beter. Ludvine
http://www.youtube.com/watch?v=Sao_oZJP3qI&mode=related&search=
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:52:14 #221
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_49531111
Gisteren:

Fracture
Ik vond hem best oké! Had er wisselende commentaren over gelezen, dus wist niet goed wat ik moest verwachten, maar het viel me reuze mee. Misschien geen must-see, maar goed genoeg om je een paar uurtjes mee te vermaken. Zeker niet de slechtste in z'n soort en inderdaad, af en toe ook nog grappige dialogen.

Vandaag:

Notes on a scandal
Dit vond ik echt een geweldige film!! Echte Britse, non-Hollywood film, inclusief fantastisch acteerwerk van o.a. Judi Dench en Cate Blanchett. Niet overdreven sentimenteel, geen obvious good guys en bad guys... aan het einde heb je gewoon met iedereen te doen. Wat mij betreft echt een aanrader.
One Woman's Mistake Is Another's Opportunity...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 19-05-2007 00:57:33 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_49531605
Jane
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:40:55 #223
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_49532099
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 01:18 schreef pascalheister het volgende:
Jane
Jane Mansfield?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_49533795
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:53 schreef JelleS het volgende:

[..]

Dit nummer is nog beter. Ludvine
http://www.youtube.com/watch?v=Sao_oZJP3qI&mode=related&search=
Ik vond dat nummer met die donkerharige dochter zelfs nog toffer eigenlijk , maar kan 'm nu niet vinden eigenlijk. Zal morgen eens zoeken.
pi_49533821
300.

Geheel nieuw voor me, nooit een comic of iets van gelezen. Had verhalen gehoord dat hij te schreeuwerig zou zijn. Ik vond het perfect bij de film passen.
pi_49534434
The Dead Girl
Een mozaïek vertelling rondom de vondst van een dood meisje. Het wordt nergens spannend, nergens emotioneel en nergens bijzonder boeiend. Geen slechte film, maar het blijft een tamelijk matte vertoning.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:26:35 #227
154052 RobertVH
I am your father
pi_49537549
Once upon a time in America

Blijft een goede film, je bent alleen wel gelijk 4 uur kwijt om hem even te kijken.
Ik vind de hele film fantastisch maar aan één scene blijf ik me eeuwig irriteren, als die telefoon 5 minuten lang gaat, even is het leuk maar na een tijdje word je er gestoord van.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 14:51:12 #228
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49541130
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 08:54 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

maareh... je noemt Anna helemaal niet...
Commentaar is overbodig

De afgelopen dagen:

The Messengers
Een gezin verhuist van Chicago naar het platteland om daar een zonnebloem planterij te beginnen. Ze zijn nog niet goed en wel het huis in getrokken wanneer er wel heel vreemde dingen gebeuren...
Inderdaad, zo cliche als het klinkt is het ook. Saai, uitermate niet-spannend, slecht geacteerd en bordkartonnen personages waaraan je je al in het begin van de film begint te ergeren.
Ook wordt er, overigens zeer slecht, gejat van verschillende films waardoor dit een slaapverwekkende mix wordt van The Shining en The Grudge...

IMDB Cijfer: 5,1/10
Mijn Cijfer: 4,5/10

Bande à Part (Band Of Outsiders)
De 2 vrienden Franz en Arthur halen een meisje genaamd Odile (Anna Karina ) om om hen te helpen bij het plegen van een roof diefstal...
Wederom een geweldige film van Godard. Het acteerwerk is geweldig en het is fantastisch om te zien hoe de personages elkaar steeds meer gaan tegen staan. Naar mate de film vordert gaat het tempo wat omhoog wat een bloedstollende finale tot gevolg heeft waarbij de heerlijke soundtrack een belangrijke rol heeft in het neerzetten van de sfeer. Iets wat trouwens in de hele film het geval is.
Niet de beste Godard die ik tot nu toe heb gezien, maar desondanks nog steeds een briljante karakter studie. Ook de verwijzingen naar andere films zijn geweldig gedaan
Dit smaakt naar meer!

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Timo20 op 19-05-2007 15:00:26 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:09:20 #229
164682 Hakmet
Leuk he O+
pi_49541482
Heb weer net The Departed gekeken.

Nog steeds dope
hoi
pi_49541628
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:26 schreef RobertVH het volgende:
Once upon a time in America
[afbeelding]
Blijft een goede film, je bent alleen wel gelijk 4 uur kwijt om hem even te kijken.
Ik vind de hele film fantastisch maar aan één scene blijf ik me eeuwig irriteren, als die telefoon 5 minuten lang gaat, even is het leuk maar na een tijdje word je er gestoord van.
Helemaal mee eens .

OT: The Deer Hunter
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 16:00:07 #231
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49542593
Fast Food Nation (Richard Linklater, 2006)
Degelijke film van Richard Linklater waarin maar weer eens blijkt dat hij het best is in het regisseren van dialogen. Het zijn namelijke de scenes met Ethan Hawke, waarin de dialogen de bovenhand hebben, die het best zijn. Patricia Arquette, Ashley Johnson en hij zorgen voor een aantal leuke scenes. De film is een aanklacht tegen de fast food industrie en op dat vlak heeft hij niet veel nieuws te bieden. Voor mensen die er echt niets vanaf weten kan het echter wel een eye-opener zijn. ***½
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:20:19 #232
13148 Shogo
Psycho...
pi_49544991
Malèna (2000)
Monica Belluci speelt hier Malena een vrouw waarbij alle mannen in het italiaanse dorp hun nek voor verdraaien inclusief de jonge jongen Renato die betovert is door haar schoonheid. Lastig de film is opzich sterk in de boodschap, maar qua motivatie voor handelingen van Malena liet de film wat steken vallen. Het acteerwerk van de dorpelingen is bij vlagen over de top, maar Monica Belluci compenseert dat weer door haar vrij stille rol. Lokaties en diverse shots (en belluci) zijn wel prachtig.
pi_49559032
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:09 schreef Hakmet het volgende:
Heb weer net The Departed gekeken.

Nog steeds dope
Grappig; 't zelfde hier
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  zondag 20 mei 2007 @ 10:27:31 #234
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49562419
The Painted Veil (John Curran, 2006)
Net als zijn vorige film, We Don't Live Here Anymore, kenmerkt ook deze film van John Curran zich door z'n ingetogenheid. Geen grote gebaren wanneer de emoties hoog op lopen, maar beheerste personages en daar hou ik wel van. Het zorgt er echter wel voor dat de film af en toe een beetje droog is. Dit wordt echter ruimschoots goed gemaakt door het prima acteerwerk van Edward Norton en Naomi Watts. Ook de mooie beelden van China en de nog mooiere muziek maken dit tot een prima film. ****

El día de la bestia (Álex de la Iglesia, 1995)
Leuke horror-comedy die het reli-horror subgenre op de hak neemt. Het levert een aantal erg leuke momenten op. Dankzij het strakke tempo verveelt de film geen moment. Elke keer komt er wel weer iets onverwachts om de hoek kijken. Beetje jammer dat de editing nogal slecht was. ***½
pi_49562651
Vrijdag Blood and Wine nog gezien met held Jack Nicholson, betreffende het acteerwerk zullen we het maar niet over Jennifer Lopez hebben, de rest natuurlijk wel
Jack sleept deze film nog tot een aardig niveau. Micheal Caine in mindere mate ook.

7.3
  zondag 20 mei 2007 @ 14:05:18 #236
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_49568678
Gisteren Zwartboek gekeken. Goede film
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  zondag 20 mei 2007 @ 16:53:00 #237
52357 Lambiekje
pi_49575283
Apocalypto (2006)
Maya Tribe wordt overvallen door een andere tribe. Vrouwen en Mannen wordt meegenomen. Kinderen worden achtergelaten. Eenmaal bij de stad van de tribe worden ze als offer gebracht. Als de goden door middel van een zonsverduistering aangeven het is genoeg wordt de rest voor een proef gesteld. Eentje ontsnapt en er onstaat een wilde achtervolging.

Meneer Gibson weet wel ultrageweld goed in beeld te brengen. Vind redelijk hoog cijfer voor zoveel expliciet geweld.
Maar daarintegen is ook echt wel een degelijk film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 7.8

Obsession (1976)
Vrouw en kind worden ontvoerd. Losgeld transactie mislukt. Vrouw komt om na een achtervolging. Jaren later gaat nog eens terug naar Florence waar hij zijn vrouw ontmoet en ontmoet daar een vrouw wat 2 druppels water op z'n vrouw lijkt. Hij probeer haar te versieren .. alleen het wordt een obsessie.

Het heeft wel iets hitscockerigs alleen het haalt het niet helemaal. Degelijk film uit de jaren 70.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 6.8

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 20-05-2007 17:03:19 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 20 mei 2007 @ 17:33:30 #238
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_49576931
Pan's Labyrinth
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  zondag 20 mei 2007 @ 22:20:07 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49587647
Masculin Féminin
Wederom een heerlijke film van Godard. Het verhaal wordt min of meer verteld in losse scenes die allemaal genummerd zijn. Daardoor kan het zijn dat het wat fragmentarisch overkomt maar dat valt heel erg mee. Vind het helemaal niet afleiden, integendeel.
Er wordt ook flink wat kritiek op de maatschappij gegeven maar ook dit komt nergens geforceerd over.
Chantal Goya en Jean-Pierre Léaud zijn fantastisch in hun rollen.
Ook dit pareltje van Godard zal niet voor iedereen zijn weg gelegd maar ik heb er van het begin tot het einde van genoten. Het trieste maar tegelijkertijd mooie einde kwam dan ook sneller dan verwacht en ik vond het jammer dat het was afgelopen.
Al met al weer een super film

IMDB Cijfer: 7,6/10
  zondag 20 mei 2007 @ 22:44:47 #240
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_49588527
Net The Reaping gezien, paar keer flink geschrokken
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  zondag 20 mei 2007 @ 22:46:06 #241
177565 Surroor
A silent psychopath..
pi_49588583
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:33 schreef ChipsZak. het volgende:
Pan's Labyrinth
Ik ook, vandaag. In m'n eentje. Was gezellig en leuk! Een prachtige film, dat meisje is cute!
En dat slaapliedje..
We all go a little mad sometimes. Haven't you?
  zondag 20 mei 2007 @ 22:51:15 #242
67089 Gillingham
The horror...
pi_49588750
Ik heb dit weekend geen enkele film echt gezien.
What's it going to be then, eh?
  maandag 21 mei 2007 @ 10:51:20 #243
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49598609

The Sweet Hereafter De verwachtingen lagen wat hoog, want mijn kameraad heeft een soort obsessie voor deze film en verteld altijd graag over 'de beste film van de jaren 90' (Toevallig, bij een user review van IMDB staat dat nu ook ). Ik was bijna bang om 'm te gaan kijken, omdat het me sterk leek dat hij zó goed zou zijn. Maar, hij had gelijk. Njah, gelijk, ik zeg één van de beste films uit de jaren 90. Alles klopt gewoon, het sterke script, die prachtige shots van het koude landschap, de montage (dat niet gewoon een trucje is maar echt wat toevoegt), het fantastische spel van Ian Holms (Ongelofelijk dat hij niet eens een nominatie voor dat ene beeldje gehad heeft), Sarah Polly , de prachtige mysterieuze muziek die het sprookje perfect begeleid. Oh, man! Als je 'm nog niet gezien hebt, ga er snel aan beginnen!

Om de een of andere reden lijkt me dit echt wat voor Timo en PascalHeister, als die 'm nog niet gezien hebben natuurlijk.

Oh, in mijn enthusiasme vergeet ik helemaal te zeggen dat ik The Bank Dick ook nog gezien heb, en die was hilarisch. W.C. Fields, wat een held.

[ Bericht 10% gewijzigd door RuneRose op 21-05-2007 10:59:50 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 10:57:56 #244
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_49598871
The number 23

Aardige film, maar beetje vergezocht allemaal
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 21 mei 2007 @ 11:00:04 #245
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49598942
Lavoura arcaica (To the Left of the Father) (Luiz Fernando Carvalho, 2001)
Beladen met prijzen op festivals in met name Latijns Amerika en geheel terecht. Op intense, poetische wijze wordt het verhaal van André en zijn familie uit de doeken gedaan. Het begint al bij de openingsscenes, die je goed in de sfeer van de film slepen. Dankzij de erg sterke acteerprestaties komen de dialogen vol metaforen en poetisch taalgebruik goed over. De terugkeer levert een aantal heel mooie emotionele scenes op. De film heeft daarnaast ook nog een mooie en originele visuele stijl die het geheel afmaakt. ****½

They Died with Their Boots On (Raoul Walsh, 1941)
De verwachting van een grote heroïsche film viel een beetje tegen. De eerste helft van de film zit vol met charmante humor, zoals de eerste ontmoeting tussen Flynn en De Havilland. Vermakelijk, maar het ondermijnt het personage van General Custer wel. Ik kreeg meer een beeld van een ongedisciplineerde kwajongen, dan een groot generaal. De cavalerie-scenes zijn wel spectaculair en de film is erg onderhoudend, maar als biografie niet echt geslaagd. ***½

49th Parallel (Michael Powell, 1941)
Prima propaganda-film van Michael Powell. De film was vooral bedoeld om de Verenigde Staten bij de oorlog te betrekken. Daarom speelt het verhaal zich ook zo dicht bij Amerika af, om ze angst in te boezemen. Het is een aparte keuze om het verhaal te vertellen vanuit het oogpunt van de Duitsers, maar zo kan wel getoond worden hoe in en in slecht ze wel niet zijn. De verhouding zijn uiteraard erg zwart-wit, maar het scenario zit wel degelijk in elkaar. ***½

(#639) Hellzapoppin' (H.C. Potter, 1941)
Het begin is hilarisch. Op een hoog tempo worden de visuele en woordgrapjes op je afgevuurd en dat werkt op een gegeven moment aanstekelijk. Na het eerste kwartier neemt de grapdichtheid wat af om plaats te maken voor iets wat op een plot lijkt, maar het is eigenlijk niets meer dan een kapstok voor meer leuke geintjes, visuele trucjes en oubollige lolligheid. Erg leuk als je er voor in de stemming bent. ****
  † In Memoriam † maandag 21 mei 2007 @ 11:06:42 #246
4571 Sokolsky
pi_49599193
quote:
Op maandag 21 mei 2007 10:51 schreef RuneRose het volgende:
[afbeelding]

The Sweet Hereafter De verwachtingen lagen wat hoog, want mijn kameraad heeft een soort obsessie voor deze film en verteld altijd graag over 'de beste film van de jaren 90' (Toevallig, bij een user review van IMDB staat dat nu ook ). Ik was bijna bang om 'm te gaan kijken, omdat het me sterk leek dat hij zó goed zou zijn. Maar, hij had gelijk. Njah, gelijk, ik zeg één van de beste films uit de jaren 90. Alles klopt gewoon, het sterke script, die prachtige shots van het koude landschap, de montage (dat niet gewoon een trucje is maar echt wat toevoegt), het fantastische spel van Ian Holms (Ongelofelijk dat hij niet eens een nominatie voor dat ene beeldje gehad heeft), Sarah Polly , de prachtige mysterieuze muziek die het sprookje perfect begeleid. Oh, man! Als je 'm nog niet gezien hebt, ga er snel aan beginnen!

Om de een of andere reden lijkt me dit echt wat voor Timo en PascalHeister, als die 'm nog niet gezien hebben natuurlijk.
Finalist in het '97-tournament.
Sheridana +1
  maandag 21 mei 2007 @ 11:27:59 #247
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49600012
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:06 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Finalist in het '97-tournament.
Ik zie het nu ja. Jammer dat 'ie verloren heeft van L.A. Confidential.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:49:23 #248
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_49600876
O, brother where art thou?

Er zit een hele goede sfeer in deze film, en George Clooney zorgt ook nog voor de humor.
De muziek is trouwens ook heel goed, heb de hele soundtrack geleend.

8.5/10
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_49602302
Star Trek 4

Wel goed, heel toegankelijk voor het grote publiek.

Star Trek 5

Heel erg...saai en slecht, teveel scenes gefilmd op 1 plaats en shabby verhaallijn.

Les Yeux Sans Visage

Hele goede horrorfilm, klassieker.

Clerks 2

Leuke film, entertaining maar de ezel-scene was wel.....teveel.

Fargo

Heel erg goed, goed plot en leuke acteurs.
pi_49602395
Gisteren The Departed gezien .
  maandag 21 mei 2007 @ 14:22:39 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49606761
quote:
Op maandag 21 mei 2007 12:25 schreef cultheld het volgende:
Gisteren The Departed gezien .
Ook zojuist gezien . Ik vond hem niet zo , maar nog wel aardig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 21 mei 2007 @ 15:38:00 #252
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_49609508
Toto le Héros (Jaco van Dormael, 1991)
Vrij aardig drama over een man die zijn levenlang in liefde en succes wordt afgetroeft door zijn aartsrivaal Alfred, van wie hij overtuigd is dat hij mee is verwisseld als baby tijdens een brand in het ziekenhuis. Zodoende heeft de hoofdrolspeler erg veel medelijden met zichzelf en beraamt een moord op Alfred. Het begin zit vol met leuke absurdistische scenés en de bizarre liefde tussen broer en zus wordt goed vertolkt door de kindacteurtjes. Jammer dat tegen het einde aan het initiele thema van de film wat vervaagd en ik wat raar opkeek van het einde. 7½

28 Days Later...(Danny Boyle, 2002)
Deze had ik blijkbaar nog nooit gezien. Film begint sterk maar wordt toch wat onevenwichtig. Murphy's maniakale gedrag vond ik wat overdreven en waarom moeten mensen in dergelijke situatie altijd zulke idiote dingen doen? In het genre toch niet onaardig, en redelijk spannend. 7+

Saibogujiman Kwenchana (I'm a Cyborg, But That's OK) (Chan-Wook Park, 2006)
De nieuwe van Park viel vies tegen. Bizar liefdesverhaal over Young-goon die denkt dat ze een cyborg is en de opbloeiende liefde tussen een medepatient in haar inrichting. Vervolgens worden we gebombardeerd met verhalen over haar oma die denkt dat ze een muis, bizarre escapistische scenes waar geen touw aan vast te knopen is, een nepgebit, en als hoogtepunt een jodelende Koreaan. Ja, jodelend. Park schijnt ons wat te willen vertellen maar ik weet bij god niet wat. Misschien dat gekken ook kunnen liefhebben? Dat mensen met een Cyborg-syndroom al hun vitaminenen uit rijst kunnen halen? Of gewoon helemaal niets. Dat laatste is hem gelukt, maar dat maakt de film natuurlijk niet beter te pruimen. Jammer. 4
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 21 mei 2007 @ 18:08:14 #253
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49615121
Jammer dat die nieuwe Park zo tegenviel.

Boyz n the Hood (1991, VS, John Singleton)
Dit is duidelijk een film van iemand die een verhaal heeft dat hij kwijt moet aan de wereld, van iemand die de wereld eens keihard de waarheid onder ogen wil brengen. Van iemand, die uit eigen ervaring en achtergrond weet waarover hij praat.
En daar zeer goed in slaagt.
Minpunt: John Singleton's carriere hierna

El Laberinto del fauno (Pan's Labyrinth) (2006, Mex, Guillermo del Toro)
Inderdaad een erg mooie film over een meisje dat de harde werkelijkheid (met één van de grootste schurken van de laatste jaren) ontsnapt in haar eigen fantasie-wereld (of is het toch echt?), die niet veel minder donker is.
Het ziet er allemaal prachtig uit. En al die oscars zijn verdiend.
Maar zelf vond ik het jammer dat ik alle sprookstukjes al had gezien in trailers e.d., ik had gehoopt dat er in de film zelf toch iets meer van te zien zou zijn.

'n Beetje verliefd (2006)
Dit was SLECHT. Natuurlijk had ik geen hoogvlieger gehad. Maar die andere Marokkanen films, hadden tenminste nog zelfspot en waren bij vlagen nog grappig. Hier is nul komma nul goeds over te vertellen.
cijfer: 1

La Double vie de Véronique (1991, Fr, Krzysztof Kieslowski)
Na het zien van deze film, was de eerste associatie met andere films die in me opkwam, behalve Kieslowski's eigen Drie kleuren trilogie, Amelie gefilmd door Wong Kar Wai.
De film ziet erg prachtig uit. Het gebruik van verschillende kleurenfilters deed mij dus sterk denken aan 2046 (,etc.). We worden getrakteerd op prachtige shots van Irene Jacob, landschap, close-ups van theezakjes in glazen, de wereld gezien door een glazen knikker. etc. Echt prachtig, schitterend allemaal.
Irene Jacob speelt heel sterk. En net als Audrey Tatou is het zo'n meisje waarbij je door haar mysterieuze sexy onschuld niet kan helpen om er verliefd op te worden.
Het verhaal heeft in de tweede helft met de zoektocht naar een mysterieuze onbekende geliefde iets weg van Amelie.
Ik kan deze film niet reviewen zonder de muziek van Zbigniew Preisner te noemen, die net als in Blue, een zeer prominente rol speelt.
Kleine minpuntjes waren, dat ik me begon te ergeren aan de dubbing van Weronika, zonder dat af deed aan het spel van Irene Jacob. En een imo niets toevoegend slecht uitgewerkt subplot over het meewerken aan een rechtzaak over een echtscheiding.
cijfer: 9.5

Solyaris (1972, Rus, Andrei Tarkovsky)
Mijn eerste kennismaking met Tarkovsky was een zeer positieve.
Nu ik toch films aan het vergelijken ben. Kom ik er niet onder uit dat de film in realistische scifi stijl iets weg heeft van 2001: ASO. Maar terwijl 2001: ASO gaat over onze uiterlijke evolutie als mensheid in het geheel, gaat Solyaris over de innerlijke menselijkheid van het individu.
De film had voor mij een hele rare gewaarwording van tijd. Elke minuut lijkt uren te duren in zijn pracht en rust, maar toch is de film met zijn 2.5 uur voorbij voordat ik het wist.
Ook deze film ziet er prachtig uit. En het acteerwerk is zeer sterk.
Alleen het af en toe switchen van kleur naar zwart-wit was imo wat willekeurig. Ik zelf kon er iig geen idee achter vinder. (misschien iemand anders?)
cijfer: 9
  maandag 21 mei 2007 @ 21:02:12 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49622366
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

La Double vie de Véronique (1991, Fr, Krzysztof Kieslowski)
Kleine minpuntjes waren, dat ik me begon te ergeren aan de dubbing van Weronika, zonder dat af deed aan het spel van Irene Jacob. En een imo niets toevoegend slecht uitgewerkt subplot over het meewerken aan een rechtzaak over een echtscheiding.
cijfer: 9.5
Het schijnt dat ze toch echt zelf Pools heeft geleerd
  maandag 21 mei 2007 @ 23:06:40 #255
13148 Shogo
Psycho...
pi_49627875
American History X (1998)
Edward Norton speelt een ex-neonazi die probeert zijn leven te beteren en zijn broer te redden van hetzelfde pad. Het is enkele jaren dat ik dit voor het laatst zag, niettemin blijft de film indrukwekkend, is het acteerwerk zeer sterk en is de 'documentaire feel' briljant. Een film die heel goed consequenties laat zien en tevens laat zien dat je er niet 1 2 3 uit kan werken. Steengoed dus.
pi_49630649
Blades of glory
Toch best wel gelachen
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_49631095
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:06 schreef Shogo het volgende:
American History X (1998)
Edward Norton speelt een ex-neonazi die probeert zijn leven te beteren en zijn broer te redden van hetzelfde pad. Het is enkele jaren dat ik dit voor het laatst zag, niettemin blijft de film indrukwekkend, is het acteerwerk zeer sterk en is de 'documentaire feel' briljant. Een film die heel goed consequenties laat zien en tevens laat zien dat je er niet 1 2 3 uit kan werken. Steengoed dus.
[afbeelding]
Inderdaad een steengoede film. Jammer dat hij door veel (niet zo slimme, jonge) mensen totaal verkeert opgepakt wordt, omdat er wat hakenkruizen inzitten. Die stoeprand-scene is echt legendarisch.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 08:57:52 #258
52357 Lambiekje
pi_49634050
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

'n Beetje verliefd (2006)
Dit was SLECHT. Natuurlijk had ik geen hoogvlieger gehad. Maar die andere Marokkanen films, hadden tenminste nog zelfspot en waren bij vlagen nog grappig. Hier is nul komma nul goeds over te vertellen.
cijfer: 1
Wat me wel opviel is die Jackie (Geert de Jong). Die vrouw is 0,0 veranderd in de 21 jaar na Mama is boos..

10 Items or less (2006)
Morgan Freeman belandt in een noname dorp in de buurt super waarbij hij bevriend raakt met een spaanse die achter de 10-item-or-less-lane werkt. Heel luchtig road-movie.
cijfer 6 / imdb 6.7

Conspiracy Theorie (1997)
Mel Gibson is een paranoide complotgelover en betrekt Julia Roberts erbij, die werkt bij Justice Department. In eerste instantie denkt ze dat hij gek is met z'n verhaaltjes over JFK, MK Ultra en Fluoride en weet ik veel allemaal. Maar als er dan eenmaal aanslagen op zijn leven wordt gepleegd dan raakt ze gefacineerd.

Het is wel een aardige film. Maar hoogstaand is het nu ook weer niet.
cijfer 6.5 / imdb 6.4

[ Bericht 34% gewijzigd door Lambiekje op 22-05-2007 09:04:06 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:07:59 #259
52357 Lambiekje
pi_49634209
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 01:03 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Inderdaad een steengoede film. Jammer dat hij door veel (niet zo slimme, jonge) mensen totaal verkeert opgepakt wordt, omdat er wat hakenkruizen inzitten. Die stoeprand-scene is echt legendarisch.
en het erge is, een swastika is een symbool voor goed.

Die ene scene, het geluid maakt het helemaal af.
pi_49634300
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

en het erge is, een swastika is een symbool voor goed.

[...]
Zo weet ik er ook nog wel een paar

Het mag toch duidelijk zijn hoe het in de film bedoeld was en welk deel uit de geschiedenis daarbij hoort .
  dinsdag 22 mei 2007 @ 09:41:38 #261
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49634827
Gisteravond Go gewoon een leuke film, een soort lichte pulp fiction. Daarna de remake van Dawn of the Dead en die was ook goed te pruimen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:10:20 #262
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49635543
Here Comes Mr. Jordan (Alexander Hall, 1941)
Leuke, fantasievolle film die vooral dankzij de charmante acteurs een plezierige zit is. Robert Montgomery zet op een leuke wijze Joe Pendleton neer, maar het is vooral Claude Rains in de titelrol die veel sympathie op weet te wekken. Verder is het verhaal een leuke vondst. Later werd de film nog geremaked door Warren Beatty in 1978 als Heaven Can Wait. ****
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:38:45 #263
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49636376
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:10 schreef Gorro het volgende:Later werd de film nog geremaked door Warren Beatty in 1978 als Heaven Can Wait. ****
En Down to Earth natuurlijk. Wel toevallig, een vriend had die DVD gister gekocht, en we hadden het er dus over. En nu post jij er hier over.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:13:57 #264
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49637506
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:38 schreef RuneRose het volgende:

[..]

En Down to Earth natuurlijk.
Die ben ik met opzet vergeten
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:48:49 #265
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49638774
Offret

Dit was de enige film van Tarkovsky die ik nog niet gezien had en mên het is weer een geniale film. Het is niet het meest gemakkelijkste werk, al is het maar de vraag of je uberhaupt over gemakkelijk bij Tarkovksy kunt spreken . Ik vond hem ook behoorlijk zwaarmoedig met her en der nog wel een komische noot. Het concept een naderende apocalypse en de manier hoe mensen hiermee handelen, is hoe dan ook erg boeiend en vooral meeslepend. De scenes zijn voortreffelijk uitgevoerd en dan met name de lange eindscene en de nog langere beginscene. Opvallend is ook hoeveel van de vorige films van Tarkovsky terug te zien is in deze film. Cijfer: 9
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:58:45 #266
67089 Gillingham
The horror...
pi_49639149
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Falco het volgende:
Offret

[afbeelding]

Dit was de enige film van Tarkovsky die ik nog niet gezien had en mên het is weer een geniale film. Het is niet het meest gemakkelijkste werk, al is het maar de vraag of je uberhaupt over gemakkelijk bij Tarkovksy kunt spreken . Ik vond hem ook behoorlijk zwaarmoedig met her en der nog wel een komische noot. Het concept een naderende apocalypse en de manier hoe mensen hiermee handelen, is hoe dan ook erg boeiend en vooral meeslepend. De scenes zijn voortreffelijk uitgevoerd en dan met name de lange eindscene en de nog langere beginscene. Opvallend is ook hoeveel van de vorige films van Tarkovsky terug te zien is in deze film. Cijfer: 9

Ik krijg meteen zin om een volgende Tarkovsky te kijken. Ik 'moet' Zerkalo, Nostalghia en Offret nog. Wat is jou volgorde van zijn films?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:07:20 #267
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49639463
Nostalghia --> Ivanovo Detstvo --> Stalker --> Andrey Rublyev --> Zerkalo --> Solyaris --> Offret

Geloof dat het zoiets was. Katok i skripka (korte film van 45 min.) zit ook nog ergens in het midden tussen.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:23:26 #268
67089 Gillingham
The horror...
pi_49640090
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
Nostalghia --> Ivanovo Detstvo --> Stalker --> Andrey Rublyev --> Zerkalo --> Solyaris --> Offret

Geloof dat het zoiets was. Katok i skripka (korte film van 45 min.) zit ook nog ergens in het midden tussen.
Dan scheelt dat wel wat van mijn volgorde tot nu toe:
1. Stalker
2. Andrey Rublyev
3. Solyaris
4. Ivanovo Detstvo

Van die korte film heb ik nog maar een klein gedeelte gezien. De volgende wordt waarschijnlijk Zerkalo.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:26:33 #269
67089 Gillingham
The horror...
pi_49640201
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:07 schreef Falco het volgende:

Ik bedoelde eigenlijk de volgorde van waardering.
Ik zie nu in eht Tarkovsky topic van Gorro dat die totaal anders is.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:39:19 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49640673
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:26 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk de volgorde van waardering.
Ik zie nu in eht Tarkovsky topic van Gorro dat die totaal anders is.
Ik dacht dat je bedoelde volgorde van kijken

Stalker is natuurlijk het geniaalst
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:03:21 #271
154952 spoor4
Spoort niet
pi_49648788
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik dacht dat je bedoelde volgorde van kijken

Stalker is natuurlijk het geniaalst
Aha, ik heb Stalker pas gekeken, dus de rest kan ik overslaan?
Ik was niet zo heel erg onder de indruk...
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:12:18 #272
13148 Shogo
Psycho...
pi_49649111
The Truman Show (1998)
Truman wordt zijn leven lang gevolgd door verborgencamera's zonder dat hij het doorheeft is er een reality show van zijn leven, totdat hij op een dag erachter komt dat dingen wel heel vreemd zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom ik deze een paar jaar geleden niet leuk vond, want hij is eigenlijk wel leuk. Waarschijnlijk door de Big Brother hype destijds. In ieder geval zit de film mooi in elkaar, doet Jim Carrey zijn rol overtuigend en is het geheel zeer bizar. Zeer toffe film.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 16:27:48 #273
154952 spoor4
Spoort niet
pi_49649737
Funny Games (1997)
Twee psychopaten dwingen een familie om mee te doen aan hun zieke spelletjes. Ze bespelen echter niet alleen de familie, maar ook de toeschouwer van de film. Haneke breekt met deze film een aantal hollywoodfilmwetten en weet de kijker te shockeren. Met name de lange scène nadat de daders vertrekken is erg aangrijpend.
(8/10)

La Pianiste (2001)
In deze film van Haneke wordt een portret geschetst van een pianolerares die door haar moeder ernstig onderdrukt wordt en niet in staat blijkt om een gezonde seksuele relatie met iemand aan te gaan. Dit uit zich dan met name in perversiteiten en de neiging tot zelfkastijding. Erg indrukwekkende film.
(7,5/10)
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:10:29 #274
67089 Gillingham
The horror...
pi_49651506
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:03 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Aha, ik heb Stalker pas gekeken, dus de rest kan ik overslaan?
Ik was niet zo heel erg onder de indruk...
Ik denk dat jij de rest wel kan overslaan inderdaad.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 17:25:29 #275
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49652089
Twee films gezien die het niet moeten hebben van hun historische nauwkeurigheid, één met een hoog oestrogeen en de andere met een hoog testeron gehalte.

Marie Antoinette (2006, VS, Sofia Coppola)
Lekker vermakelijk hip roze sprookje met een schitterende Kirsten Dunst. De film moet het niet hebben van historische nauwkeurigheid, maar dient om het leven te laten zien van iemand, die totaal buiten de werkelijkheid leeft.
De soundtrack vond ik jammer genoeg wat tegenvallen. Niet dat ik iets heb tegen het gebruik van moderne muziek, dat past juist perfect in de stijl. Maar ik vond bijna geen nummer echt goed gekozen.
cijfer: 7

300 (2006, VS, Zack Snyder)
Het ziet er geweldig gaaf uit. De gevechten zijn tof. De muziek is gaaf. Je komt de film uit met een zeer verhoogd testeron gehalte. Allemaal redenen waarom het vast een van de gaafste films van het jaar is.
Maar er zijn ook wel wat kanttekeningen, die er voor zorgen dat het niet de absolute topper was, die Sin City bijvoorbeeld wel was.
Het acteerwerk was wel heel matig. Nu moet zo'n film als dit met zijn vele vette one-liners, daar het niet van hebben. Maar zelfs iemand als Lena Headey met een rol met iets meer diepgang en tekst, was op haar best matig.
Beiden legers maakten strategisch geen sense. Het idee om met een kleine aantal mensen tegenover een overmacht een pas te verdedigen is natuurlijk geniaal. Maar als je constant eruit rent, werkt dat niet lijkt mij. En waarom zou je als zo'n overmacht hebt als Xerxes, die Spartanen ook maar 1 seconde de mogelijkheid geven om bij te komen.
Dat waren van die dingen waar ik me aan ergerde tijdens het kijken. Maar daar keken we de film natuurlijk niet voor.
En ik moet zeggen dat het einde voor mij weer heel veel goed maakten. Ik kreeg tijdens de film een beetje het idee dat het wel eens met een quasi-happy end ging aflopen. "Gelukkig" werd iedereen op het einde gewoon afgeslacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 22-05-2007 17:35:11 ]
  dinsdag 22 mei 2007 @ 20:13:56 #276
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_49658884
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Falco het volgende:
Offret

[afbeelding]

Ik heb deze film eergisteren opgezet, maar na een minuut of 20 schoof ik de DVD van Megadeth er toch maar in. Dat heeft de hoofdpijn beperkt. Ik vrees dat deze post van mij serieus is op te vatten.

Het enige goede aspect van Tarkovsky in mijn ervaring is de scene in Nostalghia met dat shot langzaam over de berg. Helaas.
pi_49668242
de 1e en laatste film van deze week

Goodbye, Mr. Chips (Sam Wood, 1939) :: 8.0

Prachtige film, ouderwets en gedateerd maar nog steeds mooi om te zien.
Schitterend acteerwerk van Donat die van jong tot oud overtuigend zijn rol vertolkt.
Garson is vanaf het eerste moment al een verademing om te zien. De film zit vol met vele sentimentele en hartverwarmende scenes.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:42:40 #278
52357 Lambiekje
pi_49669375
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 16:12 schreef Shogo het volgende:
The Truman Show (1998)
Truman wordt zijn leven lang gevolgd door verborgencamera's zonder dat hij het doorheeft is er een reality show van zijn leven, totdat hij op een dag erachter komt dat dingen wel heel vreemd zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom ik deze een paar jaar geleden niet leuk vond, want hij is eigenlijk wel leuk. Waarschijnlijk door de Big Brother hype destijds. In ieder geval zit de film mooi in elkaar, doet Jim Carrey zijn rol overtuigend en is het geheel zeer bizar. Zeer toffe film.
[afbeelding]
De film was er overigens voor de hele BB hype.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:56:23 #279
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_49669837
Jackass Number 2

Dit is pas de eerste keer dat ik hem zie . Precies wat ik verwachtte, Jackass.

8/10
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_49669979
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee hoor, vijftig jaar later zelfs.
Graag op anoniem
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:27:30 #281
13148 Shogo
Psycho...
pi_49670837
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat zal best kunnen maar ik zag hem pas na de big brother hype.
pi_49674027
SILENT HILL...mwoa wel aardig, alleen jammer van de "zombies" en "monstertjes" dat maakte em een beetje lachwekkend...
pi_49678465
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:39 schreef juon_jacket1 het volgende:
SILENT HILL...mwoa wel aardig, alleen jammer van de "zombies" en "monstertjes" dat maakte em een beetje lachwekkend...
mee eens, voor de rest is het nog wel een redelijke film
Zo niet.. dan toch!
pi_49678856
Silent Hill wel aardig? Slechte acteerprestaties, kansloos verhaal, idiote characters. Niet boeiend en ongeloofwaardig.
  woensdag 23 mei 2007 @ 11:39:24 #285
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49679141
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:32 schreef Frrreek het volgende:
Silent Hill wel aardig? Slechte acteerprestaties, kansloos verhaal, idiote characters. Niet boeiend en ongeloofwaardig.
Wat is dat laatste voor een nergens op slaande kritiek. Het is een horrorfilm gebaseerd op een videospel, geen serieus drama.
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 11:40:52 #286
4571 Sokolsky
pi_49679195
Als niet-horrorfan was ik tamelijk onder de indruk van het sfeertje in Silent Hill.
Sheridana +1
pi_49679256
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Sokolsky het volgende:
Als niet-horrorfan was ik tamelijk onder de indruk van het sfeertje in Silent Hill.
en ik dus al echte horror-fan weer niet..iig niet helemaal...
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:01:58 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49680091
Stranger than Fiction

Ober-achtige film en ook even zo leuk, misschien nog wel ietsje beter. Ik moest in ieder geval hier meer lachen dan bij Ober. Cijfer: 8,5

Verder heb ik ook nog recentelijk gezien The Lost Continent en King Dinosaur, B-films uit de jaren '50. Vooral de laatste film is beschamend: een planeet (genaamd Nova) glijdt om onverklaarbare redenen ons zonnestelsel in en een groep wetenschappers gaat er naartoe om het te bestuderen. Daar aangekomen (gefilmd in een natuurpark ergens in Amerika) gaan ze naar een mysterieus eiland wat vol hagedissen en iguana's zit. Deze worden overigens later incorrect aangeduid als dinosaurussen . Uiteraard raakt een deel van de wetenschappers gevangen in een grot en moet het andere deel hen bevrijden. Dit lukt ook en als toetje wordt het hele eiland maar opgeblazen met behulp van een atoombom. De slotzin is tergend: "Finally, we brought some civilization to this planet" .
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:04:55 #289
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_49680228
The Little Foxes (William Wyler, 1941)
Film die staat als een huis. Dat komt met name door het sterke script wat wel een beetje theatraal overkomt. Het is dan ook een adaptatie van een toneelstuk. Echter dankzij de skill-volle regie van William Wyler stoort dat niet. De sterke performances de cast en met name Teresa Wright en Bette Davis zijn ook het opmerken waard. Niemand kan beter een kreng spelen dan Bette Davis. ****

White Noise 2: The Light (Patrick Lussier, 2007)
Echt veel met het origineel heeft dit vervolg niet te maken. Enige overeenkomst is de bijna-dood-ervaring die beide hoofdrolspelers krijgen. En daar gaat het bij deze film al fout. Wat een belachelijk slechte special effects tijdens die scene. Die konden in 1986 al niet meer. En zo zijn er wel meer dingen aan te merken. Muziek die hopeloos scenes langer spannend proberen te houden, Nathan Fillion die beter in wat lichtere rollen past en een belachelijke eindscene maken dit tot een slechte sequel. De plot is nog best aardig, maar de uitwerking knap beroerd. *½

Pirates of the Caribbean: At World's End (Gore Verbinski, 2007)
Erg leuk slot van de ultieme swashbuckler-trilogie en een verbetering ten opzichte van de vorige film. De plot zit vol met oplichters, verraders en zwendelaars en dat kan voor nogal wat onnodige verwarring zorgen. Iedereen verraad wel iemand in de film. Lijkt nogal overdreven, maar ik kon het wel waarderen. De film schept een mooi imago van de onbetrouwbare, egoïstische klootzakken, die piraten eigenlijk zijn in de trilogie. Dit alles is voorbereiding op een fantastisch laatste uur, waar alle remmen los gaan en een zeeslagveld losbarst die z'n weerga niet kent. ****¼
pi_49684461
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb me vandaag aangemeld.
Ik ben ook zeker een filmliefhebber en mn laatste die ik gezien heb is, Witness to the mob.
Deze film is geproduceerd door Robert de Niro en was volgens mij een mini serie op Nbc, het gaat over de maffia famillie Gambino en over John Gotti en Sammy Gravano die carriere maken in deze famillie. Tom Sizemore speelt Gotti en dat doet ie uitsekend, mooie film met veel geweld en goede dialogen, krijgt van mij een 7,5 omdat sommige personen niet zo geloofwaardig overkomen zoals sammy Gravano.

woensdag 23 mei 2007 @ 14:14:12 #291
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_49685261
Venus (2006, VK, Roger Michell)
Peter O'Toole
Hij speelt weer geweldig. En wat een coole rol.
Hoewel de film af en toe toch ook een ongemakkelijke vibe heeft.

Black Christmas (2006, VS, Glen Morgan)
Op kerstavond slaat een psychopaat aan het moorden in een meisjes studentenhuis. In dit huis wonen lekkertjes als Lacey Chabert, Katie Cassidy, Mary Elizabeth Winstead, Crystal Lowe e.a.
cijfer: 4

History of the World: Part I (1981, VS, Mel Brooks)

Wisselvallige komedie van Mel Brooks, waarin zeer geslaagde grappen, die doen denken aan Monty Python, worden afgewisseld met banale poep, pies en sex grapjes.
pi_49686756
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat is dat laatste voor een nergens op slaande kritiek. Het is een horrorfilm gebaseerd op een videospel, geen serieus drama.
Ongeloofwaardig betekent m.i. niet per definitie realistisch. Eternal sunshine, the matrix en lord of the rings bijvoorbeeld zijn niet realistisch, maar wel geloofwaardig. Silent Hill is een pauperfilm vol clichematige horror-crap die totaal niet beangstigend is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:14:28 #293
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_49687639
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:51 schreef Frrreek het volgende:
Silent Hill is een pauperfilm vol clichematige horror-crap die totaal niet beangstigend is.
Dat vind ik eerder van toepassing op Hostel, de Saw-reeks en andere overhypte marteltuigjespulp.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_49688951
Ober

Niet echt slecht, maar ik ben een klein uurtje voor het eind in slaap gevallen en heb niet echt de behoeft om te gaan kijken hoe het afloopt.

Sympathy for Mr. Vengeance

De laatste film uit de wraak-trilogie die ik nog moest zien. En ik vind hem de minste. Ook weer niet echt slecht, dat zeker niet, maar het kostte me moeite om hem af te kijken. En hij was soms behoorlijk onaangenaam, m.n. bij het martelen van de vriendin.

Les Fils

Ook een soort wraakfilm misschien, maar dan een met een sociaal wenselijker uitkomst. En mooi verhaal, bijzonder verteld c.q. in beeld gebracht met de kenmerkende stijl van de Waalse broertjes. Misschien iets te onwaarschijnlijk?
pi_49690452
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat vind ik eerder van toepassing op Hostel, de Saw-reeks en andere overhypte marteltuigjespulp.
Eens. Wellicht dat het genre me niet trekt.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:53:58 #296
52357 Lambiekje
pi_49695720
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:55 schreef trebremmit het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb me vandaag aangemeld.
Ik ben ook zeker een filmliefhebber en mn laatste die ik gezien heb is, Witness to the mob.
Deze film is geproduceerd door Robert de Niro en was volgens mij een mini serie op Nbc, het gaat over de maffia famillie Gambino en over John Gotti en Sammy Gravano die carriere maken in deze famillie. Tom Sizemore speelt Gotti en dat doet ie uitsekend, mooie film met veel geweld en goede dialogen, krijgt van mij een 7,5 omdat sommige personen niet zo geloofwaardig overkomen zoals sammy Gravano.

[afbeelding]
Welkom, en laat de films die hier voor bijkomen je tot ideeen brengen
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:55:11 #297
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_49695759
Gisteren Eurotrip gezien. Niet echt een film om over naar huis te schrijven
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:55:39 #298
45532 ziggyziggyziggy
pi_49695774
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:44 schreef Herodus het volgende:
Ober

Niet echt slecht, maar ik ben een klein uurtje voor het eind in slaap gevallen en heb niet echt de behoeft om te gaan kijken hoe het afloopt.
Hij duurt anderhalf uur. Je bent dus gewoon al na een half uur in slaap gevallen. Volgens mij werd hij toen net leuker.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:14:33 #299
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_49696433
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 12:04 schreef Gorro het volgende:Pirates of the Caribbean: At World's End (Gore Verbinski, 2007)
Erg leuk slot van de ultieme swashbuckler-trilogie en een verbetering ten opzichte van de vorige film. De plot zit vol met oplichters, verraders en zwendelaars en dat kan voor nogal wat onnodige verwarring zorgen. Iedereen verraad wel iemand in de film. Lijkt nogal overdreven, maar ik kon het wel waarderen. De film schept een mooi imago van de onbetrouwbare, egoïstische klootzakken, die piraten eigenlijk zijn in de trilogie. Dit alles is voorbereiding op een fantastisch laatste uur, waar alle remmen los gaan en een zeeslagveld losbarst die z'n weerga niet kent. ****¼
Dat kinkt goed. Nu heb ik er helemaal zin in, aangezien ik me vaak wel kan vinden in jou stukkies.
  woensdag 23 mei 2007 @ 20:22:13 #300
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_49699304
Gisteravond:

Pirates Of The Caribbean: At World`s End
Het laatste deel in de Piraten trilogie beloofde op voorhand nog grootster, spectaculairder en langer te worden dan z`n 2 voorgangers. Die beloftes worden meer dan ingelost. Pirates deel 3 is de onbetwiste blockbuster van deze zomer. Maar zonder fouten is ie zeker niet.
Aan het begin van de film, bij de het eerste shot wordt direct de toon gezet voor de rest van de film. Het beloofd een donkere en duistere bedoeling te worden. Deze scene is dan ook prachtig en je zit gelijk goed in de film.
Daarna gaat het tempo alleen maar omhoog om de volle 2 uur en 40 minuten te blijven boeien, met hier en daar een kleine terug val in tempo waarin de film ook gelijk wat inzakt.
Op die momenten wordt het meer dan ooit te voren duidelijk: deze trilogie moet het niet hebben van drama en romantiek maar destemeer van spectaculair gefilmde en uitgevoerde actie scenes.
Die scenes zien er absoluut fenomenaal uit. De effecten zijn in de hele film fantastisch. Ook het acteerwerk is zoals vanouds weer dik in orde en is voorzien van de nodige humor. Johnny Depp doet weer z`n vertrouwde Jack Sparrow ding, al krijg je wel het gevoel dat het wat meer op de automatische piloot gebeurd.
Toch zijn er wel degelijk minpunten. Opvallend genoeg zijn dat dezelfde minpunten die van Dead Man`s Chest nét niet die super film maakten. Opnieuw zijn er te veel personages en verhaal lijntjes, waardoor geen van allen (of ten minste de meeste) niet voldoende uitgewerkt worden. Daardoor komt het wat "on-af" en afgeraffeld over. De verhaallijnen van Tia Dalma en Davy Jones zijn wat mij betreft zelfs overbodig en hadden achterwege gelaten kunnen worden. Met name hier zitten de eerder genoemde scenes in waarin de film z`n tempo verliest en het niveau wat inzakt.
Gelukkig gaat de film daar niet aan ten onder, wat voor een groot deel te danken is aan het briljante laatste deel van de film waarin alles tot een geweldig hoogtepunt komt, waarbij Hans Zimmers` sublieme soundtrack niet onvernoemd kan blijven.
Al met al slaagt Pirates Of The Carribean: At World`s End met vlag en wimpel voor de blockbuster test van deze zomer en doet ie alles wat je ervan kunt verwachten en meer.
Sit back, relax and enjoy the ride.

IMDB Cijfer: 8,6/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')