quote:Op donderdag 17 mei 2007 00:39 schreef Timo20 het volgende:
Une Femme Est Unne Femme (A Woman Is A Woman)
Het verhaal steekt gelukkig niet al te moeilijk in elkaar en dat is in dit geval maar goed ook. Dat zou alleen maar afleiden van het fenomenale geheel dat je hier gepresenteerd krijgt. Er zijn zoveel dingen die geweldig zijn: de muziek en de geweldige montage ervan en het gebruik van geluid (of juist het weg laten ervan), het opvallend gebruik van de kleuren blauw en rood die je in de hele film terug ziet keren, het acteerwerk en natuurlijk het heerlijke einde.
Ik vond `m bij deze eerste kijkbeurt al super, dat zal in de toekomst bij meerdere kijkbeurten alleen maar positiever worden.
Een aanrader eerste klas
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Oh ja, dat was een Grote Rel inderdaad.quote:Op donderdag 17 mei 2007 19:01 schreef RuneRose het volgende:
Europa maar een 6.5. Dit is nog erger dan het Some Like it Hot schandaal.
Dat vond ik ook erg geinigquote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:13 schreef pascalheister het volgende:
[...]
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes (François Ozon, 2000) :: 7.4
Het 1e gedeelte is ijzersterk, daarna gebeurd er te veel in korte tijd en wordt het toch wat onrealistisch, neemt niet weg dat prima vertoeven is. De dancescene 'Tanze Samba mit mir" is trouwens wel meesterlijk uitgwerkt.
Dit nummer is nog beter. Ludvinequote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:18 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat vond ik ook erg geinig.
Linkje (YouTube).
Ik vond dat nummer met die donkerharige dochter zelfs nog toffer eigenlijkquote:Op vrijdag 18 mei 2007 23:53 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dit nummer is nog beter. Ludvine![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Sao_oZJP3qI&mode=related&search=
Commentaar is overbodigquote:Op donderdag 17 mei 2007 08:54 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
![]()
maareh... je noemtAnna
helemaal niet...
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 19 mei 2007 12:26 schreef RobertVH het volgende:
Once upon a time in America
[afbeelding]
Blijft een goede film, je bent alleen wel gelijk 4 uur kwijt om hem even te kijken.![]()
Ik vind de hele film fantastisch maar aan één scene blijf ik me eeuwig irriteren, als die telefoon 5 minuten lang gaat, even is het leuk maar na een tijdje word je er gestoord van.![]()
Grappig; 't zelfde hierquote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:09 schreef Hakmet het volgende:
Heb weer net The Departed gekeken.
Nog steeds dope
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 7.8
Obsession (1976)
Vrouw en kind worden ontvoerd. Losgeld transactie mislukt. Vrouw komt om na een achtervolging. Jaren later gaat nog eens terug naar Florence waar hij zijn vrouw ontmoet en ontmoet daar een vrouw wat 2 druppels water op z'n vrouw lijkt. Hij probeer haar te versieren .. alleen het wordt een obsessie.
Het heeft wel iets hitscockerigs alleen het haalt het niet helemaal. Degelijk film uit de jaren 70.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 6.8
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 20-05-2007 17:03:19 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik ook, vandaag. In m'n eentje. Was gezellig en leuk! Een prachtige film, dat meisje is cute!quote:
Finalist in het '97-tournament.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:51 schreef RuneRose het volgende:
[afbeelding]
The Sweet Hereafter De verwachtingen lagen wat hoog, want mijn kameraad heeft een soort obsessie voor deze film en verteld altijd graag over 'de beste film van de jaren 90' (Toevallig, bij een user review van IMDB staat dat nu ook). Ik was bijna bang om 'm te gaan kijken, omdat het me sterk leek dat hij zó goed zou zijn. Maar, hij had gelijk. Njah, gelijk, ik zeg één van de beste films uit de jaren 90. Alles klopt gewoon, het sterke script, die prachtige shots van het koude landschap, de montage (dat niet gewoon een trucje is maar echt wat toevoegt), het fantastische spel van Ian Holms (Ongelofelijk dat hij niet eens een nominatie voor dat ene beeldje gehad heeft), Sarah Polly
, de prachtige mysterieuze muziek die het sprookje perfect begeleid. Oh, man! Als je 'm nog niet gezien hebt, ga er snel aan beginnen!
Om de een of andere reden lijkt me dit echt wat voor Timo en PascalHeister, als die 'm nog niet gezien hebben natuurlijk.
Ook zojuist gezienquote:
Het schijnt dat ze toch echt zelf Pools heeft geleerdquote:Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Double vie de Véronique (1991, Fr, Krzysztof Kieslowski)
Kleine minpuntjes waren, dat ik me begon te ergeren aan de dubbing van Weronika, zonder dat af deed aan het spel van Irene Jacob. En een imo niets toevoegend slecht uitgewerkt subplot over het meewerken aan een rechtzaak over een echtscheiding.
cijfer: 9.5
Inderdaad een steengoede film. Jammer dat hij door veel (niet zo slimme, jonge) mensen totaal verkeert opgepakt wordt, omdat er wat hakenkruizen inzitten. Die stoeprand-scene is echt legendarisch.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:06 schreef Shogo het volgende:
American History X (1998)
Edward Norton speelt een ex-neonazi die probeert zijn leven te beteren en zijn broer te redden van hetzelfde pad. Het is enkele jaren dat ik dit voor het laatst zag, niettemin blijft de film indrukwekkend, is het acteerwerk zeer sterk en is de 'documentaire feel' briljant. Een film die heel goed consequenties laat zien en tevens laat zien dat je er niet 1 2 3 uit kan werken. Steengoed dus.
[afbeelding]
Wat me wel opviel is die Jackie (Geert de Jong). Die vrouw is 0,0 veranderd in de 21 jaar na Mama is boos..quote:Op maandag 21 mei 2007 18:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
'n Beetje verliefd (2006)
Dit was SLECHT. Natuurlijk had ik geen hoogvlieger gehad. Maar die andere Marokkanen films, hadden tenminste nog zelfspot en waren bij vlagen nog grappig. Hier is nul komma nul goeds over te vertellen.
cijfer: 1
en het erge is, een swastika is een symbool voor goed.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 01:03 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Inderdaad een steengoede film. Jammer dat hij door veel (niet zo slimme, jonge) mensen totaal verkeert opgepakt wordt, omdat er wat hakenkruizen inzitten. Die stoeprand-scene is echt legendarisch.
Zo weet ik er ook nog wel een paarquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en het erge is, een swastika is een symbool voor goed.
[...]
En Down to Earth natuurlijk. Wel toevallig, een vriend had die DVD gister gekocht, en we hadden het er dus over. En nu post jij er hier over.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:10 schreef Gorro het volgende:Later werd de film nog geremaked door Warren Beatty in 1978 als Heaven Can Wait. ****
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Falco het volgende:
Offret
[afbeelding]
Dit was de enige film van Tarkovsky die ik nog niet gezien had en mên het is weer een geniale film. Het is niet het meest gemakkelijkste werk, al is het maar de vraag of je uberhaupt over gemakkelijk bij Tarkovksy kunt spreken. Ik vond hem ook behoorlijk zwaarmoedig met her en der nog wel een komische noot. Het concept een naderende apocalypse en de manier hoe mensen hiermee handelen, is hoe dan ook erg boeiend en vooral meeslepend. De scenes zijn voortreffelijk uitgevoerd en dan met name de lange eindscene en de nog langere beginscene. Opvallend is ook hoeveel van de vorige films van Tarkovsky terug te zien is in deze film. Cijfer: 9
Dan scheelt dat wel wat van mijn volgorde tot nu toe:quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
Nostalghia --> Ivanovo Detstvo --> Stalker --> Andrey Rublyev --> Zerkalo --> Solyaris --> Offret
Geloof dat het zoiets was. Katok i skripka (korte film van 45 min.) zit ook nog ergens in het midden tussen.
Ik bedoelde eigenlijk de volgorde van waardering.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:07 schreef Falco het volgende:
Nostalghia --> Ivanovo Detstvo --> Stalker --> Andrey Rublyev --> Zerkalo --> Solyaris --> Offret
Geloof dat het zoiets was. Katok i skripka (korte film van 45 min.) zit ook nog ergens in het midden tussen.
Ik dacht dat je bedoelde volgorde van kijkenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:26 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de volgorde van waardering.![]()
Ik zie nu in eht Tarkovsky topic van Gorro dat die totaal anders is.![]()
Aha, ik heb Stalker pas gekeken, dus de rest kan ik overslaan?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde volgorde van kijken
Stalker is natuurlijk het geniaalst
Ik denk dat jij de rest wel kan overslaan inderdaad.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:03 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Aha, ik heb Stalker pas gekeken, dus de rest kan ik overslaan?
Ik was niet zo heel erg onder de indruk...
Ik heb deze film eergisteren opgezet, maar na een minuut of 20 schoof ik de DVD van Megadeth er toch maar in. Dat heeft de hoofdpijn beperkt. Ik vrees dat deze post van mij serieus is op te vatten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:48 schreef Falco het volgende:
Offret
[afbeelding]
Dit was de enige film van Tarkovsky die ik nog niet gezien had en mên het is weer een geniale film. Het is niet het meest gemakkelijkste werk, al is het maar de vraag of je uberhaupt over gemakkelijk bij Tarkovksy kunt spreken. Ik vond hem ook behoorlijk zwaarmoedig met her en der nog wel een komische noot. Het concept een naderende apocalypse en de manier hoe mensen hiermee handelen, is hoe dan ook erg boeiend en vooral meeslepend. De scenes zijn voortreffelijk uitgevoerd en dan met name de lange eindscene en de nog langere beginscene. Opvallend is ook hoeveel van de vorige films van Tarkovsky terug te zien is in deze film. Cijfer: 9
De film was er overigens voor de hele BB hype.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:12 schreef Shogo het volgende:
The Truman Show (1998)
Truman wordt zijn leven lang gevolgd door verborgencamera's zonder dat hij het doorheeft is er een reality show van zijn leven, totdat hij op een dag erachter komt dat dingen wel heel vreemd zijn. Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom ik deze een paar jaar geleden niet leuk vond, want hij is eigenlijk wel leuk.Waarschijnlijk door de Big Brother hype destijds. In ieder geval zit de film mooi in elkaar, doet Jim Carrey zijn rol overtuigend en is het geheel zeer bizar. Zeer toffe film.
[afbeelding]
Nee hoor, vijftig jaar later zelfs.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De film was er overigens voor de hele BB hype.
Dat zal best kunnen maar ik zag hem pas na de big brother hype.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De film was er overigens voor de hele BB hype.
mee eens, voor de rest is het nog wel een redelijke filmquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:39 schreef juon_jacket1 het volgende:
SILENT HILL...mwoa wel aardig, alleen jammer van de "zombies" en "monstertjes" dat maakte em een beetje lachwekkend...![]()
Wat is dat laatste voor een nergens op slaande kritiek. Het is een horrorfilm gebaseerd op een videospel, geen serieus drama.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:32 schreef Frrreek het volgende:
Silent Hill wel aardig? Slechte acteerprestaties, kansloos verhaal, idiote characters. Niet boeiend en ongeloofwaardig.
en ik dus al echte horror-fan weer niet..iig niet helemaal...quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:40 schreef Sokolsky het volgende:
Als niet-horrorfan was ik tamelijk onder de indruk van het sfeertje in Silent Hill.
Ongeloofwaardig betekent m.i. niet per definitie realistisch. Eternal sunshine, the matrix en lord of the rings bijvoorbeeld zijn niet realistisch, maar wel geloofwaardig. Silent Hill is een pauperfilm vol clichematige horror-crap die totaal niet beangstigend is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat is dat laatste voor een nergens op slaande kritiek. Het is een horrorfilm gebaseerd op een videospel, geen serieus drama.
Dat vind ik eerder van toepassing op Hostel, de Saw-reeks en andere overhypte marteltuigjespulp.quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:51 schreef Frrreek het volgende:
Silent Hill is een pauperfilm vol clichematige horror-crap die totaal niet beangstigend is.
Eens. Wellicht dat het genre me niet trekt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat vind ik eerder van toepassing op Hostel, de Saw-reeks en andere overhypte marteltuigjespulp.
Welkom, en laat de films die hier voor bijkomen je tot ideeen brengenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:55 schreef trebremmit het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, heb me vandaag aangemeld.
Ik ben ook zeker een filmliefhebber en mn laatste die ik gezien heb is, Witness to the mob.
Deze film is geproduceerd door Robert de Niro en was volgens mij een mini serie op Nbc, het gaat over de maffia famillie Gambino en over John Gotti en Sammy Gravano die carriere maken in deze famillie. Tom Sizemore speelt Gotti en dat doet ie uitsekend, mooie film met veel geweld en goede dialogen, krijgt van mij een 7,5 omdat sommige personen niet zo geloofwaardig overkomen zoals sammy Gravano.
[afbeelding]
Hij duurt anderhalf uur. Je bent dus gewoon al na een half uur in slaap gevallen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:44 schreef Herodus het volgende:
Ober
Niet echt slecht, maar ik ben een klein uurtje voor het eind in slaap gevallen en heb niet echt de behoeft om te gaan kijken hoe het afloopt.
Dat kinkt goed. Nu heb ik er helemaal zin in, aangezien ik me vaak wel kan vinden in jou stukkies.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:04 schreef Gorro het volgende:Pirates of the Caribbean: At World's End (Gore Verbinski, 2007)
Erg leuk slot van de ultieme swashbuckler-trilogie en een verbetering ten opzichte van de vorige film. De plot zit vol met oplichters, verraders en zwendelaars en dat kan voor nogal wat onnodige verwarring zorgen. Iedereen verraad wel iemand in de film. Lijkt nogal overdreven, maar ik kon het wel waarderen. De film schept een mooi imago van de onbetrouwbare, egoïstische klootzakken, die piraten eigenlijk zijn in de trilogie. Dit alles is voorbereiding op een fantastisch laatste uur, waar alle remmen los gaan en een zeeslagveld losbarst die z'n weerga niet kent. ****¼
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |