#ANONIEM | dinsdag 5 juni 2018 @ 18:55 |
ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen! | |
James1988 | dinsdag 5 juni 2018 @ 18:57 |
De voorlaatste post:
| |
DeaDLocK2K | dinsdag 5 juni 2018 @ 19:01 |
Is de OP alleen bij mij zo stuk? | |
b2py | dinsdag 5 juni 2018 @ 19:02 |
Hier ook | |
derLudolf | dinsdag 5 juni 2018 @ 19:04 |
Hier dus ook. Wie host die plaatjes? | |
b2py | dinsdag 5 juni 2018 @ 19:07 |
Een of andere kutuser die ze nooit zou verwijderen | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juni 2018 @ 19:20 |
Ik zie hem gewoon helemaal niet | |
derLudolf | dinsdag 5 juni 2018 @ 19:38 |
En niemand heeft ze ergens meer zeker? archive.org werkt niet voor FOK! | |
Dr_Flash | dinsdag 5 juni 2018 @ 20:30 |
Bestaaat dit topic nog? Ik zie het niet meer in de lijst Ja dus. Zal er wel aan liggen dat ik TS in mijn CSS iets grondiger gezuiverd heb dan met de gewone foe-list | |
GlennQuagmire | dinsdag 5 juni 2018 @ 21:19 |
Ireyon toch? | |
derLudolf | dinsdag 5 juni 2018 @ 21:32 |
Hey sjomp, 1 april is al geweest | |
b2py | dinsdag 5 juni 2018 @ 21:36 |
Volgens mij wel | |
dennistd | woensdag 6 juni 2018 @ 06:29 |
In heel Limburg geen bus te krijgen? | |
J.B. | woensdag 6 juni 2018 @ 06:57 |
Fijn tijdstip wel, half Zuid-Limburg trekt dagelijks naar Eindhoven om er te gaan werken | |
James1988 | woensdag 6 juni 2018 @ 07:05 |
Die seinstoring tussen Roermond en Susteren is al sinds gistermiddag. Hoe kan het dat er nog steeds geen enkele trein rijdt? | |
b2py | woensdag 6 juni 2018 @ 07:37 |
De storing is nog niet opgelost? | |
b2py | woensdag 6 juni 2018 @ 07:37 |
Staken de chaufs niet? | |
dennistd | woensdag 6 juni 2018 @ 07:58 |
Nee, sowieso is dit de touringcar CAO | |
James1988 | woensdag 6 juni 2018 @ 08:36 |
En dan is het per definitie onmogelijk om treinen te laten rijden? Absoluut fysiek onmogelijk? | |
Salatrel | woensdag 6 juni 2018 @ 08:46 |
alle bussen zijn in gebruik voor de libelle reizen | |
b2py | woensdag 6 juni 2018 @ 08:50 |
Ik ken de aard van de storing niet dus geen idee | |
Frozen-assassin | woensdag 6 juni 2018 @ 08:50 |
Veel te gevaarlijk zonder beveiliging!! | |
Fred | woensdag 6 juni 2018 @ 08:50 |
Roermond-Sittard valt toch onder ook de regionale concessie van Arriva? | |
James1988 | woensdag 6 juni 2018 @ 08:52 |
Lastgeving, overwegen aanrijden? Zolang de sporen er liggen en er prik op de bovenleiding staat kun je rijden. Niet aan de gebruikelijke snelheid en niet met de gebruikelijke frequentie, maar het is niet fysiek onmogelijk. | |
James1988 | woensdag 6 juni 2018 @ 08:58 |
Ah, hier is iets meer informatie van ProRail:
| |
dennistd | woensdag 6 juni 2018 @ 09:03 |
Treinvervangend vervoer wordt over het algemeen met touringcars gereden. | |
Salatrel | woensdag 6 juni 2018 @ 09:04 |
Peterselieman | woensdag 6 juni 2018 @ 12:32 |
De rechter heeft de zaak die Consuclaim tegen de NS aangespannen heeft afgewezen. Een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats, maar recht op vervoer https://nos.nl/artikel/22(...)ie-op-zitplaats.html | |
Dr_Flash | woensdag 6 juni 2018 @ 12:36 |
Dat was toch al 200 jaar zo? Het heet niet voor niks een "vervoerbewijs". Hebben die stakkers echt niks te doen? | |
b2py | woensdag 6 juni 2018 @ 13:15 |
Delft Zuid wordt eind 2025 hernoemt naar Delft Campus, einde aan het tijdperk kennispark | |
trein2000 | woensdag 6 juni 2018 @ 13:18 |
enschede kennispark | |
Salatrel | woensdag 6 juni 2018 @ 13:24 |
consumentenclaim he. Aanmelden zonder garantie en een deel van de eventuele schadevergoeding is voor die stichting. Ordinaire zakkenvullers dus. | |
Isabeau | woensdag 6 juni 2018 @ 13:27 |
Ik weet niet beter dan dat je idd recht hebt op vervoer, niet op een stoel. | |
J.B. | woensdag 6 juni 2018 @ 14:46 |
Franse Senaat keurt omstreden hervorming van spoorwegen goed https://www.vrt.be/vrtnws(...)van-spoorwegen-goed/ Helaas enkel voor nieuwe werknemers, maar het is al een godswonder dat zoiets er überhaupt doorheen komt bij die Fransen. | |
Ireyon | woensdag 6 juni 2018 @ 18:28 |
Ja wat de fuck. M'n hele subdomein is gewoon opeens verwijderd. Na 9 jaar zonder gezeik toch maar eens dringend verhaal halen Zo, zijn we weer [ Bericht 5% gewijzigd door Ireyon op 06-06-2018 18:46:17 ] | |
b2py | woensdag 6 juni 2018 @ 18:54 |
Zou ik ook zeggen | |
Cherni | woensdag 6 juni 2018 @ 19:58 |
Een zeer belangrijke kabel met graven geraakt. | |
James1988 | woensdag 6 juni 2018 @ 20:03 |
Dan nog, hoe kan het dat er geen enkele trein rijdt? Wissels klemmen, lastgevingen afgeven, en gaan met die banaan. Nee, je kan geen 12 treinen per uur rijden maar een pendeltrein tussen Roermond en Sittard moet toch echt wel mogelijk zijn. | |
derLudolf | woensdag 6 juni 2018 @ 20:06 |
| |
Cherni | woensdag 6 juni 2018 @ 20:13 |
Leuk voor het wegverkeer bij alle overwegen. En op zicht rijden tussen Sittard en Roermond en alle overwegen aanrijden lijkt mij businzet toch sneller gaan. Enfin prettig is het allemaal niet. | |
desbarts | woensdag 6 juni 2018 @ 23:55 |
Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)? | |
TjjWester | donderdag 7 juni 2018 @ 07:01 |
Toch gek dat de reizigersorganisatie die de consumentenclaim heeft gepromoot opeens zijn website uit de lucht heeft gehaald. | |
Fred | donderdag 7 juni 2018 @ 08:19 |
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten. Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein. | |
James1988 | donderdag 7 juni 2018 @ 08:37 |
502 Gateway Timeout is een technische fout | |
dennistd | donderdag 7 juni 2018 @ 09:35 |
Sowieso niet van toepassing omdat er gisteren geen staking was, maar goed: als de NS trein niet rijdt en NS daar bussen op in laat zetten heeft dat helemaal niets te maken met het breken van de staking. Anders zouden taxichauffeurs ook geen reizigers mee mogen nemen als de bus niet rijdt door een staking. | |
Salatrel | donderdag 7 juni 2018 @ 10:49 |
dat hebben ze er weer uitgehaald geloof ik. ik heb ze in ieder geval al heel lang niet meer gezien | |
Cherni | donderdag 7 juni 2018 @ 10:56 |
Neen. Die ertms was een proef en bovendien is de max. materieel snelheid van een slt op dit moment 140 km/u.(de slt is wel gebouwd voor een snelheid van 160 km/u) [ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 07-06-2018 11:06:09 ] | |
Cherni | donderdag 7 juni 2018 @ 11:08 |
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations. | |
MTL | donderdag 7 juni 2018 @ 12:34 |
160 mogen ze sowieso niet. Te weinig remvermogen. 155 was de maximale snelheid Maar inderdaad, ERTMS is weer uitgebouwd. | |
Dr_Flash | donderdag 7 juni 2018 @ 14:08 |
Stond zeker bij dezelfde host als die banners van Ireyon | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2018 @ 17:59 |
klopt of iig tot een station waar gekeerd wordt door de IC's | |
Mr_Klaasje | donderdag 7 juni 2018 @ 22:30 |
Ik zou minstens een station verder rijden als ik NS was. Dan geef je zeker weten teveel geld uit. | |
dennistd | donderdag 7 juni 2018 @ 22:35 |
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein. | |
Sandrvich | vrijdag 8 juni 2018 @ 11:39 |
https://www.vrt.be/vrtnws(...)king-in-welkenraedt/ "Spontane NMBS-staking in Welkenraedt, hinder blijft beperkt" Koffieroerstaafjes waren op? | |
Cherni | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:50 |
Hier in Limburg is dat niet het geval. Arriva rijd alleen de sprinters en NS alleen de intercity. En zo gaat men ook om met vervangend busvervoer bij werkzaamheden of calamiteiten. | |
Cherni | vrijdag 8 juni 2018 @ 12:53 |
Die Belgen staken wel vaker onaangekondigd. Waarom men nu weer gestaakt heeft is mij niet duidelijk. Vaak gaat het om het behoud van pensioenen zodat je bij 30 jaar trouwe dienst en ik dacht de leeftijd van 57 bereikt hebt met pensioen kan gaan. | |
Cherni | vrijdag 8 juni 2018 @ 13:04 |
Ergens snap ik die Belgen wel als ik van het verhaal van een Belgische conductrice uit mag gaan. Schijnbaar kennen ze bij de NMBS onder rijdend personeel geen parttime constructie. Je werkt volledig of niet. Daarom ook dat die pensioenleeftijd daar lager ligt. In Nederland heb je de mogelijkheid om steeds minder te gaan werken en kun je zelfs contracten van 24 uur afsluiten. Het blijkt ook dat Nederland een van de weinige landen is waar zoveel mensen parttime werken. | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 13:22 |
Deze Belgische machinist wou ook niet meer verder rijden: Trein ontspoort in Henegouwen | |
MTL | vrijdag 8 juni 2018 @ 14:15 |
Lijkt wel alsof ie met 140 of zo (geen idee hoe snel je daar mag) door een 40 km/u wissel probeerde te rijden | |
TjjWester | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:12 |
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen. Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen. | |
SevenWonders | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:22 |
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo? edit: Zo eentje: [ Bericht 33% gewijzigd door SevenWonders op 08-06-2018 15:25:04 (plaatje gevonden) ] | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:24 |
Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier | |
dcm360 | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:25 |
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee. | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:25 |
Deze? Die is van de Stichting Museum Materieel Railion en staat dit weekend in Blerick | |
SevenWonders | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:26 |
Had mijn post al ge-edit :-) Maar die ja . | |
Claude_Viole | vrijdag 8 juni 2018 @ 15:27 |
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'. | |
Peter | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:08 |
Mogen Machinisten in NL van hun werkgever een korte broek aan? Arriva in Zweden staat het niet toe.. wel een rok: https://www.bbc.com/news/world-europe-22828150 | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:09 |
Heb je de datum ook gezien? 8 juni 2013 | |
Peter | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:13 |
Ja, maar dan nog de vraag hoe het in NL zit. Mag jij als chauffeur een korte broek aan? Of een rok? | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:15 |
Geen korte broek in elk geval. Een rok heb ik nooit gevraagd | |
b2py | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:27 |
Ik zou kilt aan doen Dennis 😎 | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:30 |
Flixbus doet huilie huilie
| |
TjjWester | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:34 |
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op. | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:43 |
net een DDM1 stel wat hierbij voorbij komt met vastzittende typhoon. lijkt me geen pretje voor de machinist. | |
Maegrim | vrijdag 8 juni 2018 @ 16:56 |
lekker tuuteren | |
greavy | vrijdag 8 juni 2018 @ 19:41 |
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord. | |
Claude_Viole | vrijdag 8 juni 2018 @ 20:51 |
Dat die normaal daar staat wist ik nog niet. Voorheen toch bij de SSN, dacht ik? | |
DeaDLocK2K | vrijdag 8 juni 2018 @ 23:38 |
Welk traject? Want het is op heel veel plaatsen simpelweg zo dat het anders niet in de dienstregeling past. Vooral op trajecten waar enkelspoor bij komt kijken, en dat zijn vaak de Arrive-trajecten. Ik denk dat Keolis hier op Zwolle-Enschede heel erg positief mee wegkomt, puur geluk. | |
dennistd | vrijdag 8 juni 2018 @ 23:42 |
Nou ja, in Zwolle heb je alleen aansluiting op de sprinter naar Almere volgens mij. En die wordt op Oostvaarders ook al ingehaald door de volgende IC. | |
Bitlord | zaterdag 9 juni 2018 @ 06:47 |
Op Heerlen - Randwyck zijn deze tijden als enige mogelijk binnen de (overkruis)normen van Prorail. | |
Ireyon | zaterdag 9 juni 2018 @ 09:54 |
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt | |
Peter | zaterdag 9 juni 2018 @ 12:33 |
klinkt redelijk | |
Dr_Flash | zaterdag 9 juni 2018 @ 13:09 |
Okee, WAT moet ik doen, om jullie je eigen vertraging te laten "constateren" als er een trein die een halfuurdienst rijdt, opgeheven wordt. Zeg het me. | |
Adrie072 | zaterdag 9 juni 2018 @ 14:39 |
dennistd | zaterdag 9 juni 2018 @ 15:10 |
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u... Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg | |
GlenSpey | zaterdag 9 juni 2018 @ 16:06 |
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk. | |
Maegrim | zaterdag 9 juni 2018 @ 16:17 |
was die om 15u14 wel op tijd? | |
TjjWester | zaterdag 9 juni 2018 @ 19:48 |
In limburg is het vervangend vervoer dat je met de lijnbus meemag, lekker twintig rondjes draaien over een verlaten industrieterrein. | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 11:33 |
Ja maar ja, dit is wel een bijzonder geval. Aan de ene kant wil je het wel graag van tevoren weten. Aan de andere kant ga je nooit ZO lang van tevoren staan wachten "dat je nog ergens anders wat kunt gaan halen mocht er geen catering aan boord zijn." Dus voor wie roep je dat eigenlijk om? En hoe lang van tevoren? | |
MTL | zondag 10 juni 2018 @ 11:50 |
Wel handig dat ze het zo vroeg omroepen. Dan heb je nog genoeg tijd om even een restaurantje op te zoeken voor je vertrekt | |
nijnja | zondag 10 juni 2018 @ 17:59 |
Bij NS niet (bij mijn weten) | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 18:14 |
bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed. Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is. | |
Salatrel | zondag 10 juni 2018 @ 19:10 |
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn.. | |
nijnja | zondag 10 juni 2018 @ 19:16 |
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemen | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 19:47 |
Herkenbaar | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 19:49 |
Nog altijd meer trein dan dit:
| |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 19:55 |
Of dit
| |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 19:58 |
Er zit minder graffiti op dat ding dan op het gemiddelde Belgische barrel | |
Peterselieman | zondag 10 juni 2018 @ 20:04 |
Ach ja, wij hadden de eenbaks Wadlopers | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 20:14 |
Nog steeds 2 assen meer dan wat ik postte | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 20:20 |
De Britten hebben ook zoiets: Deze stellen zijn oorspronkelijk gebouwd als tweebakstreinstellen (Class 155), maar nadat ze waren gebouwd ontstond er een behoefte aan kleinere treinen voor heel rustige lijnen. British Rail heeft toen besloten om de treinstellen te splitsen, van 35 tweetjes werden toen 70 éénbaksstellen gemaakt. Er zijn 7 Cl155's overgebleven, omdat deze eigendom waren van de West Yorkshire Passenger Transport Executive die niets zag in het ombouwplan. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 21:41 |
wat is dit voor vage kutzooi? Ik reis in September weer naar Albanië, en ga dan nog 2 dagen bij een vriend in Oostenrijk langs, die daar sinds vorig jaar woont. (vliegen Albanië > Wenen) De terugreis gaat per trein, van Berg im Drautal naar Zwijndrecht. Eerste klas tickets geboekt. Maar omdat het online systeem zag dat voor EC114 naar Mannheim vanaf Spittal geen 1e klas zitplaats beschikbaar was, kreeg ik geen zitplaatsreservering voor die trein. Wel voor de ICE104 Mannheim ri. Nederland. Na wat rondzoeken blijkt dus nu, voor een reis over 3.5 maand, de 1e klas al helemaal volgeboekt te zijn....... | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 21:45 |
Is de boekingstermijn al wel open? [ Bericht 11% gewijzigd door James1988 op 10-06-2018 21:51:49 ] | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:02 |
Het is voor 23 september, en ik heb gewoon een ticket gekregen voor EC 114 maar dan zonder zitplaatsreservering. Ik wilde dus boeken: Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met zitplaatsreservering EC114 en ICE104 (aangevinkt "Sitzplatz buchen" tijdens invoeren van de reis) Ik kreeg: Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met alleen ICE104 Heb ÖBB maar eens gemaild, ben benieuwd. Want DB zegt dat er ook geen 1e klas zitplaats beschikbaar is voor die trein op dat traject | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:13 |
Hee greavz ik kom ook naar Alba Dat je t ff weet | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:14 |
Pas vanaf München kan ik een zitplaatsreservering krijgen naar Mannheim | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:15 |
Wanneer ga je | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:16 |
2 losse reserveringen, Spittal - München en München - Mannheim krijg ik net in de mail van ÖBB, er is namelijk geen zitplaats 1e klas over het hele traject beschikbaar Edit: En nog voor ik kon antwoorden, kreeg ik kosteloos de zitplaatsreservering in mijn mail, omdat ik die natuurlijk al betaald had. Zelfde rijtuig, moet alleen 2 coupé's opschuiven (van zitplaats 96 naar 71) [ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 10-06-2018 22:23:37 ] | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:25 |
14-17 sep. En ik heb een dikke terreinwagen gehuurd | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:25 |
dan zitten we bij elkaar in het vliegtuig op de heenreis Ga je met liesje? Ik heb een schrale kleine mini seat of weet ik het wat gehuurd | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:26 |
Leuk toch Hoe ga jij? Midden n de nacht erheen of Yotel? | |
spectrumanalyser | zondag 10 juni 2018 @ 22:27 |
De ddar/ddz motorwagen kan ook zonder wagons (of stam?) rijden. Ook zo'n leuk pittoresk aangezicht. Heb daar 1 foto van gezien, bij station Haarlem | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:28 |
Laatste trein uit Zwijndrecht en ff uren lopen rekken op Schiphol. Wilde eerst met de auto naar Schiphol P3, zoals vorig jaar, maar omdat ik nu via Oostenrijk ga is dat niet handig. Ga je met Liesje of alleen ofzo? | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:29 |
Ik ga alleen, maar wel met het idee om Liesje daarte meeten. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:31 |
Nice! Ik ga vanuit Tirana eerst naar Sarandë en dan ff een dagtocht met de ferry naar Corfu. Dan een dag rond Sarandë, en dan door naar Pogradec voor 2 nachten, en dan nog ff bij Albanese vrienden in Dürres langs die er een hotel hebben en dan een hotel bij Tirana Airport want mn vlucht naar Wenen gaat om 05:00 | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:33 |
Ik weet het nog niet, Ik wil eigenlijk die trein naar Dürres wel ff doen maar wie gaat mijn auto dan naar de overkant etc. Dusja. Ik denk dat het Berat zal worden en dan wat vette ongekarteerde weggetjes daar | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:42 |
Trein is leuk ja. Weet niet of de trein Dürres-Kashar(voorstad Tirana) nog rijdt, maar dan zou je in een aantal gevallen misschien gelijk weer terug kunnen komen :-P | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:49 |
Nov17 reed die nog wel. En precies op tijd. Daarom hebben we heb dus ook gemist | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:53 |
Ja, als het goed is rijdt die nog steeds. Heb de dienstregeling niet meer bij de hand, maar voorheen kon je een retourtje maken, heb ik 2 jaar geleden gedaan. | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:54 |
In het weekend ook? | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 22:54 |
Hij rijdt alweer op wat andere tijden zag ik vorige maand, even foto zoeken. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:55 |
Albanië kent bijna nooit "weekend", daar gaat het leven bijna altijd 7 dagen per week door. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 22:55 |
Maar wat doe jij op Schiphol fles? Uren doortrekken of hotel? Ik neem 0:15 de trein uit Zwijndrecht en ben dan 02:00 op Schiphol | |
derLudolf | zondag 10 juni 2018 @ 22:56 |
Best keurig, op een zondagavond ook nog | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 22:59 |
Zoiets zal het bij mij ook wel op neerkomen ja. Dat Yotel is pure kanker dus dat doe ik niet meer | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:04 |
Gemist, uiteraard. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:05 |
Ik ken je ervaringen ja.. Maar ik zit denk ik wel met ruimbagage die ik volgens mij pas 3u vooraf bagage droppen bij transavia balies | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:05 |
Jah, ik heb geen dikke bak gehuurd om van 7:20 tot 16:35 in Dürres vast te zitten doh | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:06 |
Hmmm, Dürres-Kashar nu al terug naar 1x/dag. Na reactivering was het 7x/dag, werd toen 3x/dag nadat het geld voor diesel op was, daarna 2x/dag en nu 1x/dag.. Wanneer stoppen ze? | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 23:06 |
Ik vind het mooi dat jullie allemaal rond dezelfde tijd naar Albanië gaan. We krijgen straks toch wel een groepsfoto te zien hè? | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:06 |
Ik kan beter met de auto van Tirana naar Dürres rijden, een retourtje naar Fier maken en dan verder of zo | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:08 |
alleen de dag van aankomst red je dat niet meer waar heb je hotels gescoord? | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:09 |
Vorig jaar zaten liesje en ik er zelfs de volle 7 dagen samen, en hebben elkaar alleen op de heenreis en terugreis gezien. En ohja, 1x in Dürres samen ergens zitten eten in de avond, dag voor vertrek dacht ik | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:09 |
Nja Tirana op zich. Maar die heb ik alleen de laatste dag nodig eigenlijk. | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:10 |
Ik zat 2 weken geleden in Villa earoport, er is in Rinas natuurlijk verder geen fuck te doen maar super lekker hotel, met zwembad! Ik dacht zelf 7-21 te gaan dus dan vliegen wij samen terug, dus dan boek ik gewoon hetzelfde hotel. Alleen ik ben van plan je rondje wat uitgebreider te doen, en precies andersom, Beratje. Pogradec, Korce, Ksamil. etc, je kent het wel. Dus als Fles komt zit ik waarschijnlijk precies ergens in het zuiden. Dat had ie even moeten checken eigenlijk. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:11 |
Als je in Dürres hotel zoekt, moet je naar Hotel Espana in Golem. Zit ik elk jaar, vriendelijke eigenaar. Dit jaar maar één nacht, voorgaande 3 jaren zat ik er de hele week. Daar rijdt de trein ook voor de deur langs, maar stopt er niet voor de deur | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:12 |
Maar ik vlieg de 21e om half 5 naar Wenen, want ik ga nog niet naar huis Moet dan nog 6u in een Railjet, 1e klas en 20 minuten in een Talent in Oostenrijk | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:12 |
Gewoon ook een paar dagen komen. | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 23:12 |
Prima treintjes zijn dat. | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:12 |
Nou dan kom ik toch daarheen. Het is Saturnus niet of zo | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:14 |
Ohja! Maar we zouden dan nog steeds wel hetzelfde hotel kunnen boeken. Want ik vlieg natuurlijk ook weer vroeg terug en is wel fijn omdat Rinas verder niets is. | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:15 |
Het is bijna Saturnus. Maar prima, ik vind het alleen maar gezellig dat je komt. Maar onderschat de rijtijden niet, het is best een aardig lange rit. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:16 |
We moeten elkaar toch wel ergens kunnen meeten met zn 3en dan? Ik zit 14-17 september in Sarandë, 17-19 september Pogradec, 19-20 september Dürres, 20-21 september Rinas vliegveld (best western) Ook ik heb een auto, fles heeft dus een auto, dus moet toch wel ergens lukken die eerste dagen dat fles er is? | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:16 |
Wellicht had je zelfs beter Corfu kunnen boeken qua tickets. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:17 |
Ik heb het Best Western bij Rinas geboekt. En ja, zou wel gezellig zijn dan inderdaad. Waar eindig jij de 20e september ergens? Ik kom uit de buurt van Dürres (stamhotelletje weer), dus denk dat ik oa weer even naar de Kaap van Rodon ga (regio Dürres) en zo toeristisch richting Rinas | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:18 |
Dan ga je gewoon niet zo enorm ver weg? | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:18 |
Dürres - Sarandë is volgens mij dik 4.5-5u rijden ja | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:19 |
oké, zitten we niet heel erg het treinentopic vol te spammen nu? | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 23:20 |
Boeiend? | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:22 |
Niet echt Maar ik ga slapen, over 6.5u gaat de wekker weer | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:22 |
Als ik daadwerkelijk 2 weken ga, en ook nog precies die 2 weken (hangt nog even van de vakantieplannen van mijn directe collega af, zij heeft nu voorrang want ik ben dit jaar al zoveel weg geweest.) dan zou ik misschien kunnen plannen dat ik ook rond die tijd in Sarande te zijn, dat zou me een week geven voor Berat, Pogradec, Korce en Ksamil En dan nog een kleine week om weer omhoog te reizen, hmm. | |
greavy | zondag 10 juni 2018 @ 23:22 |
ik zit in Hotel Royal Sarandë | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:25 |
Ohja, PTA, nou daar heb ik ook nog iets over te melden. Ik heb vorige maand de 13 uur durende rit van Belgrado naar Bar gedaan. En ik zat ook nog eens op stoelnummer 51, zijn jullie trots op me? | |
James1988 | zondag 10 juni 2018 @ 23:26 |
13 uur, da's een beste rit. Wat vond je ervan? En stoel 51? Niet 61? | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:38 |
Wel 61 is ze alweer vergeten | |
liesje1979 | zondag 10 juni 2018 @ 23:42 |
61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel. Jaaaa echt heel erg tof, lang maar prachtig. Het bijna laatste stuk is het mooist. Echt dwars door de bergen. Of naja het mooiste wat ik gezien heb dan want het allerlaatste stuk, ongeveer net voor die beroemde brug was het donker. Maar ik heb genoten, en ik had ook nog eens de leukste coupe van de hele trein en we hebben echt vreselijk gelachen. Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring. | |
Dr_Flash | zondag 10 juni 2018 @ 23:43 |
greavy | maandag 11 juni 2018 @ 10:46 |
Prachtige rit inderdAad | |
dennistd | maandag 11 juni 2018 @ 11:57 |
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten.... https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html | |
Pinnenmutske | maandag 11 juni 2018 @ 13:07 |
Mooie foto | |
derLudolf | maandag 11 juni 2018 @ 18:19 |
Is dat van Wroclaw naar Frankfurt (Oder). Ik meende dat er in Wegliniec een diesellocomotief voor trein kwam toen ik naar Hamburg ging. | |
James1988 | maandag 11 juni 2018 @ 18:24 |
Nee, dat is de lijn vanuit Görlitz. Daar zijn wij begin dit jaar overheen gegaan | |
Frozen-assassin | maandag 11 juni 2018 @ 22:03 |
Duitsers lopen vreselijk achter met onderhoud overal... Gaat nog wel decennia's duren voordat ze het inlopen als ze uberhaupt willen investeren. Al is Gorlitz wellicht ander verhaal maar dat kan wel sneller dan 2026 | |
Dr_Flash | dinsdag 12 juni 2018 @ 07:11 |
Als je ziet hoe snel bijvoorbeeld de driesporigheid bij Dinslaken vordert, of de Friesenbrücke, dan kun je wel rekenen op Sint Juttemis ja. | |
James1988 | dinsdag 12 juni 2018 @ 07:41 |
En op het Duitse wegennet is het niet veel beter. Allesbehalve zelfs... | |
J.B. | dinsdag 12 juni 2018 @ 09:18 |
Duitsland moet eens wat aan de procedures en aan de financiering van infrastructuur gaan doen, want als het zo doorgaat is Duitsland binnen 10 a 20 jaar één grote eeuwigdurende baustelle. Het bizarre is dat de noodzaak bij de politici echter totaal niet lijkt door te dringen Het probleem dat in deze youtube video wordt getoond is wel exemplarisch voor de toestand van de infrastructuur in Duitsland: [ Bericht 10% gewijzigd door J.B. op 12-06-2018 09:25:34 ] | |
b2py | dinsdag 12 juni 2018 @ 09:43 |
Ik vermoed dat het Amerikaanse probleem nog iets groter is dan het Duitse, btw | |
Fred | dinsdag 12 juni 2018 @ 09:46 |
Vliegvelden bouwen gaat ze de laatste tijd ook niet zo best af... | |
Fred | dinsdag 12 juni 2018 @ 09:48 |
Gewoon een grotere auto en lagere maximumsnelheden | |
Mr_Klaasje | dinsdag 12 juni 2018 @ 09:56 |
Vermoeden: De voeding van het toeleidende deel is onvoldoende om meer elektrische treinen te kunnen hebben. Als je het elektrificeert dan worden vrijwel alle diesels vervangen door elektrische treinen en neemt het verbruik dermate enorm toe dat er meer onderstations nodig zijn. Als je het dan om een flinke of meerdere hebt dan gaat de prijs al snel richting de 20 miljoen inderdaad. | |
dennistd | dinsdag 12 juni 2018 @ 11:13 |
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html | |
dennistd | dinsdag 12 juni 2018 @ 11:14 |
In Harlingen en Franeker zijn de perrons 25 meter verlengd om zo met langere treinen richting de veerboot te kunnen: https://www.prorail.nl/re(...)riese-perrons-langer | |
Peterselieman | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:21 |
dan kun je ipv 2/8+2/6 nu rijden met 2/8+2/8 of 2/6+2/6+2/6 | |
derLudolf | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:23 |
Ach, dan zitten ze iig niet thuis van ons geld | |
derLudolf | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:25 |
Hoe harder je door een gat rijdt, des te minder verneem je het | |
JDude | dinsdag 12 juni 2018 @ 18:27 |
Die geldverslindende onzin tegenwerken altijd +1. | |
Dr_Flash | woensdag 13 juni 2018 @ 09:14 |
| |
Darkwing_Duck | woensdag 13 juni 2018 @ 10:44 |
Darkwing_Duck | woensdag 13 juni 2018 @ 11:24 |
Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt? | |
Salatrel | woensdag 13 juni 2018 @ 14:49 |
vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in... | |
Darkwing_Duck | woensdag 13 juni 2018 @ 16:21 |
Nee, vanwege het volledige schrappen van de route in Vlaardingen... | |
Salatrel | woensdag 13 juni 2018 @ 16:23 |
oh dan zal het wel met de bus worden | |
Fred | woensdag 13 juni 2018 @ 16:55 |
Extra bussen naar Vijfsluizen. Zijn ze in Vlaardingen niet blij mee, naast alle bussen en extra bussen die er al rijden vanwege het nog niet gereed zijn van de Hoeksche Lijn. | |
b2py | woensdag 13 juni 2018 @ 21:11 |
Hoe gaat het eigenlijk met het nieuwe Benelux systeem dat er een paar naar Den Haag rijden? | |
Fred | donderdag 14 juni 2018 @ 09:11 |
Ze zijn wel een beetje aan de korte kant: | |
b2py | donderdag 14 juni 2018 @ 13:30 |
Wauw Franse senaat heeft hervormingsplannen goedgekeurd! | |
Salatrel | donderdag 14 juni 2018 @ 19:46 |
ik geloof niet dat de senaat de grootste tegenstander van de hervormingen was | |
Jhovall | vrijdag 15 juni 2018 @ 12:30 |
Allright, ik ben een topiclurker, werk bij een spoorbedrijf. (Ooit wel eens hier gepost). Ik kan via mijn werk waarschijnlijk een oude trein regelen. Nu wil ik deze ombouwen tot ruimteschip voor een (non-commercial) escape-room/Interactive spaceship story / short-larp. (Ik heb een spaceship simulator met vrienden gemaakt die we al gebruiken, en heb ook al eens tijdelijk een trein omgebouwd hiervoor). Ik heb de plannen al klaar liggen en een semi-businessmodel, maar ik ben vooral aan het oriënteren op de lokatie. Nu mijn grotere vraag: Waar kan ik een oude trein eigenlijk neerzetten met stroom (en water), het liefst in midden Nederland. Waar ik dit kan organiseren. Het liefst wil ik ernaast nog tzt een trein zetten en een mini-gebouwtje er ook bij. De trein rijdt op dit moment niet, maar kan gesleept worden. Voor een weiland heb ik geen geld over en is te groot. Is er toevallig ergens een oud-opstelterrein dat niet gebruikt wordt en waar je het kwijt kan. Ik weet dat er hobbieverenigingen zijn met ruimte om hun treinen op te slaan, hoe kom ik daar mee in contact?. | |
James1988 | vrijdag 15 juni 2018 @ 12:41 |
Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte. Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten. En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente. | |
Fred | vrijdag 15 juni 2018 @ 13:07 |
Hillegersberg Aansluiting in Rotterdam? De oude enkelsporige boog van Gouda naar de voormalige Hofplein ligt er nog voor een stukje. Het omliggende terrein ligt grotendeels braak (of is een bouwput voor de nieuwe naastgelegen RET remise.) De RET gaat als ik de plannen goed heb begrepen de aansluiting niet meer gebruiken, dus wellicht dat je nog meer kan gebruiken. Ik vermoed dat een vergunning van de gemeente Rotterdam niet zo'n probleem moet zijn, die willen wel wat meer activiteit in die hoek. | |
Fred | vrijdag 15 juni 2018 @ 13:09 |
Anders op het voormalige goederenstation van Gouda? | |
Duvel | vrijdag 15 juni 2018 @ 19:00 |
Dat is van Bunnik logistics? | |
spectrumanalyser | vrijdag 15 juni 2018 @ 21:34 |
weekend! zaterdag en zondag geen treinverkeer tussen Uitgeest en Zaandam. | |
Xetran | vrijdag 15 juni 2018 @ 22:00 |
In Arnhem heb je in zowel de haven als achter het oude PostNL gebouw enorm veel spoor en aanverwante artikelen zo dood te liggen als ik weet niet wat. Of is dat inmiddels weer actief? Ik weet dat er een tijd veel schroot heeft gestaan, maar dat is als het goed is allemaal ook weg. | |
Peter | zaterdag 16 juni 2018 @ 00:02 |
Deventer goederen heeft ook nog een klein stukje spoor buiten de hekken naar roc aventus... | |
spectrumanalyser | zaterdag 16 juni 2018 @ 16:11 |
Tijdens het busritje uitgeest-zaandam... werden we ingehaald door een SLT die blijkbaar als LM-rit van Uitgeest naar Zaandam kon rijden. Nieuwe bielzen langs de baan gezien en opmerkelijk veel gaten die gespit zijn bij portalen. Vermoedelijk zullen de meeste werkzaamheden in de nacht plaatsvinden. Enkele overwegen zijn tussen 01:00 en 07:00 gesloten. | |
Duvel | zaterdag 16 juni 2018 @ 17:23 |
Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet. | |
Peter | zaterdag 16 juni 2018 @ 17:56 |
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp.. | |
NedKelly | zaterdag 16 juni 2018 @ 17:57 |
hoeft niet eens een weiland te zijn. In Rotterdam staat er eentje als restaurant gewoon in een wijk. Dat stuk ervoor is meer een wijkpark dan van dat restaurant geloof ik. | |
NedKelly | zaterdag 16 juni 2018 @ 18:03 |
Dacht dat gemeente de Ceintuurbaan wil doortrekken naar het Sint Franciscus Gasthuis (voor het wegverkeer). Dat is op die plek. | |
James1988 | zaterdag 16 juni 2018 @ 18:11 |
Dat heb ik met Utrecht Centraal. | |
Salatrel | zaterdag 16 juni 2018 @ 18:15 |
Almere ademt nog meer sfeer uit idd | |
dennistd | zaterdag 16 juni 2018 @ 19:40 |
Treinenfoto's maken, maar dan anders https://tanago.de/erlebni(...)ting-wittenberge.php | |
Goverman | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:04 |
Helemaal eens met deze redenering. Het klopt inderdaad dat opstelcapaciteit schaars is... Voor initiatieven als een escape room in een wagon zie ik dan ook weinig ruimte op publieke sporen van Prorail. Verder is een opstelterrein geen speelplaats, het is een soort industrieterrein waar in hoog tempo veel treinen worden gereinigd, gecontroleerd en gerepareerd. Daar is geen plaats voor escape rooms voor bijv. vrijgezellenavonden... Ik denk dat verlaten stamlijnen en spooraansluitingen meer kans maken. Blik op de spoorkaart van Prorail maar doen dus. Of sporenplan.nl checken natuurlijk... [ Bericht 6% gewijzigd door Goverman op 16-06-2018 22:19:17 ] | |
JDude | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:08 |
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps). | |
Peter | zaterdag 16 juni 2018 @ 22:15 |
Ik vind de centrumzijde geen goed entree hebben en vooral donker. De perrons en kap zijn ook niet speciaal. Dan is Rotterdam veel meer geslaagd. | |
James1988 | zondag 17 juni 2018 @ 01:32 |
De architect had een bepaald idee bij die donkere ingang aan de centrumkant, maar dat is afhankelijk van de commerciële ontwikkeling van die ruimte. En daar schort het aan... | |
derLudolf | zondag 17 juni 2018 @ 09:43 |
Ik zat wat reaguursels te lezen op Dumpert... Maar worden er serieus regelmatig containers vanuit Veendam naar Kijfhoek gesleept om via de Betuweroute naar Hamburg of elders in Noord Duitsland te gaan? | |
dennistd | zondag 17 juni 2018 @ 10:33 |
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België. | |
derLudolf | zondag 17 juni 2018 @ 10:48 |
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uit | |
#ANONIEM | zondag 17 juni 2018 @ 11:02 |
Veendam als Afrikaanse dumpplaats? | |
dennistd | zondag 17 juni 2018 @ 11:15 |
Dolime gaat naar Nedmag. Iets van 3-4 treinen per week geloof ik. | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 11:15 |
neuh. Die vervuilde grond gaat naar de Eemshaven. Per vrachtwagen | |
dennistd | zondag 17 juni 2018 @ 11:15 |
Nee, in de Eemshaven schijnt een bedrijf te zitten dat deze grond schoonmaakt of iets. | |
greavy | zondag 17 juni 2018 @ 12:50 |
En dat vervoerscontract van Bauer naar Veendam en per vrachtwagen naar Eemshaven is alweer voorbij, of bijna. Kan best een nieuw contract komen. Menath eveneens met vervuilde grond gaat wel per trein naar Eemshaven | |
Dr_Flash | zondag 17 juni 2018 @ 13:29 |
Waar komt die vervuilde grond vandaan eigenlijk? Is dat van spoorbouw of bijv gesloopte tankstations of zo? | |
Peterselieman | zondag 17 juni 2018 @ 13:30 |
kwam die grond niet uit Tsjechië ofzo | |
dennistd | zondag 17 juni 2018 @ 13:53 |
Even gegoogled en bij deze foto op Flickr staat meer info:Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/ | |
James1988 | zondag 17 juni 2018 @ 14:17 |
DB: geen plannen meer voor een directe verbinding Londen - Duitsland. https://www.independent.c(...)helved-a8394806.html | |
Xetran | zondag 17 juni 2018 @ 15:25 |
De haven ook? | |
greavy | zondag 17 juni 2018 @ 15:28 |
Nee, enkel bij Arnhem Goederen zijn er nog een paar sporen in dienst, maar ook niet meer zoveel als vroeger | |
TjjWester | zondag 17 juni 2018 @ 18:06 |
Ik zie dat er vanavond een trein heerlen-rotterdam rijdt, hoe gaat deze rijden? Via de oude route langs dordrecht? | |
James1988 | zondag 17 juni 2018 @ 18:09 |
Ja dus. | |
TjjWester | zondag 17 juni 2018 @ 18:23 |
Aha ik heb voor het posten in de ios app gekeken, daarin stond alleen de vertrekplaats, eindstation en tijd, de rest was compleet leeg. | |
MTL | zondag 17 juni 2018 @ 21:12 |
Gewoon een doorgekoppelde IC + Nachtnet. Komt wel vaker voor. | |
Fred | zondag 17 juni 2018 @ 23:15 |
Werkzaamheden tussen Rotterdam-Dordrecht + werkzaamheden Rotterdam-Bred + Pinkpop is creativiteit die klantvriendelijk lijkt. | |
Jhovall | maandag 18 juni 2018 @ 09:54 |
Dank voor de reacties: zal eens daar gaan kijken. Ik hoef ook geen opstelterrein per se te hebben obviously. Ik kan ook een stuk grond regelen, maar dat is ook erg moeilijk (omdat je alleen weilanden praktisch kan kopen tegenwoordig). | |
spectrumanalyser | maandag 18 juni 2018 @ 17:47 |
Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is | |
Salatrel | maandag 18 juni 2018 @ 17:58 |
Misschien heeft ie gewoon een keer stevig geremd daar gaan ze van stinken | |
James1988 | maandag 18 juni 2018 @ 18:03 |
En anders zie je vanzelf wel een storing verschijnen vanwege een defecte trein | |
Fred | maandag 18 juni 2018 @ 19:45 |
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte. | |
Duvel | maandag 18 juni 2018 @ 19:54 |
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk? | |
Fred | maandag 18 juni 2018 @ 20:16 |
De tunnel lag er al... helaas. Dat was in de middag goed timen zodat je direct de trein in kon. Toen reed de pendel Rotterdam Lombardijen - Leiden nog met 6 of 8 bakken Mat64 in de middag, na de meur van de tunnel was je daarna doof van de remmmen. | |
Goverman | maandag 18 juni 2018 @ 20:41 |
negen sporen in Amsterdam CS en 6 sporen op Amsterdam Zuid In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid. | |
Dr_Flash | maandag 18 juni 2018 @ 20:52 |
Bwooh. Wie betaalt dat allemaal dan? | |
dennistd | maandag 18 juni 2018 @ 20:57 |
Weliswaar geen trein, maar wel tram en metro: gratis GVB dagkaart Overigens zijn er ook weer Kruidvat-treinkaartjes | |
James1988 | maandag 18 juni 2018 @ 21:06 |
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat? | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2018 @ 21:09 |
2x per uur naar Zuid toch om de bereikbaarheid van de kantoren te verbeteren volgens mij | |
James1988 | maandag 18 juni 2018 @ 21:12 |
En dan met ICNG over de Hanzelijn door naar Groningen/Leeuwarden? Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staan | |
James1988 | maandag 18 juni 2018 @ 21:14 |
Over de HSL gesproken, er heeft weer eens wat NDK gestaan. De IC naar Brussel van 18:42 is op tijd uit Breda vertrokken, en met meer dan 100 minuten vertraging aangekomen in Noorderkempen. | |
b2py | maandag 18 juni 2018 @ 21:24 |
Dat is toch ook geen internationaal verkeer.. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2018 @ 21:28 |
Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijft | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2018 @ 21:29 |
Is toch wel jammer dat de IC Vlissingen - Leeuwarden/Groningen niet meer rijdt | |
James1988 | maandag 18 juni 2018 @ 21:29 |
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo? | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2018 @ 21:30 |
Je mag altijd langs komen voor een kopje koffie | |
DeaDLocK2K | maandag 18 juni 2018 @ 21:36 |
Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009. | |
James1988 | maandag 18 juni 2018 @ 21:39 |
| |
TjjWester | maandag 18 juni 2018 @ 21:41 |
Even een vraagje van wat vrienden, het ertms/ects systeem geef automatisch de maximale snelheid aan op de snelheidsmeter op het scherm, is deze alleen gebaseerd op de maximale baanvlaktesnelheid of houd deze ook rekening met de max snelheid van het materieel waarmee gereden wordt? | |
b2py | maandag 18 juni 2018 @ 21:42 |
Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen. | |
Mr_Klaasje | maandag 18 juni 2018 @ 21:43 |
Het laatste en daar bovenop nog de maximumsnelheid voor het treintype. Zo zal vrijwel standaard een afwijkende snelheid voor goederen worden geïmplementeerd. | |
Goverman | maandag 18 juni 2018 @ 21:48 |
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2018 @ 21:52 |
ik meen dat er plannen op tafel gelegen hebben om tussen Rotterdam en Amsterdam in de spits naar 6 treinen per uur via de HSL te gaan, waarvan twee naar de Zuidas en dan mogelijk door naar Almere/Lelydorp. Geen idee wat er nog van over is | |
Proz | maandag 18 juni 2018 @ 22:14 |
Het idee is een hoogfrequente sprinterverbinding te rijden tussen Schiphol en Amsterdam Centraal/Zaandam (max 16x p/u). Lijkt me dat er dan geen plaats meer is voor IC’s, dus die zullen dan ook naar Zuid gaan. | |
Peterselieman | maandag 18 juni 2018 @ 22:22 |
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp | |
Duvel | maandag 18 juni 2018 @ 22:28 |
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij. | |
MTL | maandag 18 juni 2018 @ 22:46 |
Onder ERTMS is rempercentage niet interessant. Echter hebben we wel te maken met bestaande regelgeving waarbij rempercentage gekoppeld is aan maximale snelheden. Daaruit komt dus de maximale materieelsnelheid o.a. voort, die je dus aan de EVC (European Vital Computer) in de trein/ETCS systeem voert. Op basis van die snelheid krijg je dus ook (als de baanvaksnelheid hoger is dan de waarde in jouw trein) jouw rijtoestemming/Movement Authority/MA. Afhankelijk van het rempercentage wordt wel de remcurve berekend door de ETCS installatie. Stel dat je een trein hebt van 2000 ton, 750 meter en een rempercentage van 20%, dan krijg je een behoorlijk lange remcurve | |
Mr_Klaasje | maandag 18 juni 2018 @ 23:24 |
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat). | |
JDude | maandag 18 juni 2018 @ 23:25 |
Jup, zie de totaal schizofrene 3600. | |
cherrycoke | maandag 18 juni 2018 @ 23:36 |
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden. Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen. | |
b2py | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:20 |
Ok bedankt | |
Salatrel | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:52 |
Waarom zou je naar alternate toegaan ze bezorgen gewoon thuis | |
b2py | dinsdag 19 juni 2018 @ 07:53 |
Daar komen ook nog wel de nodige tegenvallers bij | |
_serial_ | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:24 |
En er rijdt gewoon een bus van Station Lombardijen rechtstreeks naar Alternate (3 min lopen) | |
_serial_ | dinsdag 19 juni 2018 @ 10:32 |
'Veel interesse van bedrijven in stationswinkels NS' Persoonlijk hoop ik dat de winkels gewoon bij NS blijven. Door overnames van formules wordt het vaak niet beter maar slechter (openingstijden, prijzen) - er moet immers ook geld verdiend worden door de derde partij. | |
Ireyon | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:47 |
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS. Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan? | |
Dr_Flash | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:54 |
Dan gaan ze kapot. En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 juni 2018 @ 14:28 |
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur. | |
Ireyon | dinsdag 19 juni 2018 @ 14:49 |
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2018 @ 15:33 |
Vanwege de opening van het nieuwe station rijden er geen treinen https://www.arriva.nl/gro(...)r.htm?regioid=102189 | |
derLudolf | dinsdag 19 juni 2018 @ 17:39 |
En in Hoogeveen. | |
Peterselieman | dinsdag 19 juni 2018 @ 17:57 |
mja, die plaats is al uit het geheugen van menig treinreiziger gewist. | |
JDude | dinsdag 19 juni 2018 @ 17:58 |
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt. | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2018 @ 18:00 |
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html | |
JDude | dinsdag 19 juni 2018 @ 18:01 |
Ja, Duitsland en infrastructuur. 2048 misschien een keer. | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2018 @ 18:37 |
Duitsland een infrastructuurproject in 5,5 jaar opleveren? Ha-ha. Goeie grap | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2018 @ 18:40 |
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur. | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 juni 2018 @ 18:57 |
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland. | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2018 @ 18:59 |
Mee eens. Vergelijk een bakkerij in Nederland maar eens met een Feinbäckerei in Duitsland, er zit best wel een verschil in wat je krijgt en wat je betaalt. | |
Kansenjongere | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:02 |
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn. De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren. | |
Ireyon | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:11 |
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief. Kom voor de grap eens een keer bij de poortjes op Amsterdam Centraal staan. De Hema, Etos en Salsa Shop worden als een eerste levensbehoefte gezien bij die Amsterdammers (al is de Salsa Shop ook inderdaad wel geweldig). En iedereen moet per se naar die ene Starbucks in de westtunnel, absoluut niet die in de IJhal of Cuypershal. | |
Kansenjongere | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:12 |
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:47 |
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen? | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:54 |
Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt? | |
b2py | dinsdag 19 juni 2018 @ 19:54 |
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur | |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 juni 2018 @ 20:00 |
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt | |
Ireyon | dinsdag 19 juni 2018 @ 20:02 |
Wel als het bij dezelfde vervoerder blijft. Wat in het geval van Eindhoven dus altijd het geval is. En dus geen reden om niet tijdens een overstap langs de Jumbo te gaan . Om nog maar te zwijgen over het hele feit dat in Eindhoven poortjes nog gewoon open staan trouwens | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2018 @ 20:49 |
Het kost inderdaad heel duur, qua geld. | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2018 @ 20:56 |
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw. | |
dennistd | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:04 |
In Breda ja, waar de winkels zo in een hoek weggestopt zitten dat niemand ze kan vinden [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 19-06-2018 21:15:38 ] | |
Duvel | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:12 |
Breda heeft winkels? | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:14 |
Daar zitten ze: | |
b2py | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:17 |
Op Utrecht centraal zijn ze minimaal 10 keer zo hoog | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:18 |
Maar Utrecht Centraal is dan ook een zwaar overgewaardeerd windhol. | |
Kansenjongere | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:19 |
In Breda durven ze helemaal niet naar het station te gaan zolang er zwanen in hun straat rondlopen. | |
James1988 | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:20 |
DeaDLocK2K | dinsdag 19 juni 2018 @ 21:28 |
WOW <3 | |
Wertha | dinsdag 19 juni 2018 @ 22:39 |
De poortjes waarvan een deel gewoon open staat? | |
Bitlord | woensdag 20 juni 2018 @ 00:01 |
http://www.ferrovie.info/(...)tr-700-di-trenitalia De V250 als FrecciaRossa? | |
James1988 | woensdag 20 juni 2018 @ 00:22 |
Grappig dat die tweede klas-aanduiding er nog steeds hetzelfde uitziet als in 2013 | |
derLudolf | woensdag 20 juni 2018 @ 07:09 |
Tijd voor een Backwerk, inclusief hun prijzen | |
dennistd | woensdag 20 juni 2018 @ 07:40 |
Die is vorige week al geopend, zaterdag maar eens een kijkje nemen: https://www.back-werk.nl/opening-backwerk-rotterdam-centraal/ Overigens is Yorma's in Duitsland ook een goeie. |