ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 6 juni 2018 07:05 schreef James1988 het volgende: Die seinstoring tussen Roermond en Susteren is al sinds gistermiddag. Hoe kan het dat er nog steeds geen enkele trein rijdt?
Zolang de sporen er liggen en er prik op de bovenleiding staat kun je rijden. Niet aan de gebruikelijke snelheid en niet met de gebruikelijke frequentie, maar het is niet fysiek onmogelijk.
Kabelbreuk legt treinverkeer Sittard – Roermond plat Bij werkzaamheden op het emplacement in Sittard is dinsdagmiddag rond 16:30 uur een kabel geraakt. Hierdoor kunnen de seinen en wissels niet meer worden bediend en rijden er op dit moment geen treinen. Samen met de aannemer werkt ProRail met man en macht aan het herstel.
De 44-aderige kabel is zodanig beschadigd dat die deels moet worden vernieuwd. Dat is een specialistische en arbeidsintensieve klus. Als de kabel is vernieuwd, wordt die eerst getest zodat we zeker weten dat de seinen en wissels weer goed functioneren.
Reisadvies Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer het treinverkeer weer kan worden opgestart. Tot die tijd zetten de vervoerders Arriva en NS bussen in tussen Sittard en Susteren. We adviseren reizigers kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen voor de actuele reisinformatie.
De rechter heeft de zaak die Consuclaim tegen de NS aangespannen heeft afgewezen. Een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats, maar recht op vervoer
Op woensdag 6 juni 2018 12:32 schreef Peterselieman het volgende: De rechter heeft de zaak die Consuclaim tegen de NS aangespannen heeft afgewezen. Een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats, maar recht op vervoer
Op woensdag 6 juni 2018 07:05 schreef James1988 het volgende: Die seinstoring tussen Roermond en Susteren is al sinds gistermiddag. Hoe kan het dat er nog steeds geen enkele trein rijdt?
Op woensdag 6 juni 2018 18:28 schreef Ireyon het volgende: Ja wat de fuck. M'n hele subdomein is gewoon opeens verwijderd. Na 9 jaar zonder gezeik toch maar eens dringend verhaal halen
Dan nog, hoe kan het dat er geen enkele trein rijdt? Wissels klemmen, lastgevingen afgeven, en gaan met die banaan.
Nee, je kan geen 12 treinen per uur rijden maar een pendeltrein tussen Roermond en Sittard moet toch echt wel mogelijk zijn.
Leuk voor het wegverkeer bij alle overwegen. En op zicht rijden tussen Sittard en Roermond en alle overwegen aanrijden lijkt mij businzet toch sneller gaan.
Treinvervangend vervoer wordt over het algemeen met touringcars gereden.
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten.
Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein.
Op donderdag 7 juni 2018 07:01 schreef TjjWester het volgende: Toch gek dat de reizigersorganisatie die de consumentenclaim heeft gepromoot opeens zijn website uit de lucht heeft gehaald.
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten.
Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein.
Sowieso niet van toepassing omdat er gisteren geen staking was, maar goed: als de NS trein niet rijdt en NS daar bussen op in laat zetten heeft dat helemaal niets te maken met het breken van de staking. Anders zouden taxichauffeurs ook geen reizigers mee mogen nemen als de bus niet rijdt door een staking.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef desbarts het volgende: Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)?
dat hebben ze er weer uitgehaald geloof ik. ik heb ze in ieder geval al heel lang niet meer gezien
Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef desbarts het volgende: Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)?
Neen. Die ertms was een proef en bovendien is de max. materieel snelheid van een slt op dit moment 140 km/u.(de slt is wel gebouwd voor een snelheid van 160 km/u)
[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 07-06-2018 11:06:09 ]
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten.
Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein.
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef desbarts het volgende: Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)?
160 mogen ze sowieso niet. Te weinig remvermogen. 155 was de maximale snelheid
Op donderdag 7 juni 2018 07:01 schreef TjjWester het volgende: Toch gek dat de reizigersorganisatie die de consumentenclaim heeft gepromoot opeens zijn website uit de lucht heeft gehaald.
Stond zeker bij dezelfde host als die banners van Ireyon
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.
Hier in Limburg is dat niet het geval. Arriva rijd alleen de sprinters en NS alleen de intercity. En zo gaat men ook om met vervangend busvervoer bij werkzaamheden of calamiteiten.
Die Belgen staken wel vaker onaangekondigd. Waarom men nu weer gestaakt heeft is mij niet duidelijk. Vaak gaat het om het behoud van pensioenen zodat je bij 30 jaar trouwe dienst en ik dacht de leeftijd van 57 bereikt hebt met pensioen kan gaan.
Ergens snap ik die Belgen wel als ik van het verhaal van een Belgische conductrice uit mag gaan. Schijnbaar kennen ze bij de NMBS onder rijdend personeel geen parttime constructie. Je werkt volledig of niet. Daarom ook dat die pensioenleeftijd daar lager ligt. In Nederland heb je de mogelijkheid om steeds minder te gaan werken en kun je zelfs contracten van 24 uur afsluiten. Het blijkt ook dat Nederland een van de weinige landen is waar zoveel mensen parttime werken.
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen.
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
edit:
Zo eentje:
[ Bericht 33% gewijzigd door SevenWonders op 08-06-2018 15:25:04 (plaatje gevonden) ]
Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende: Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende: Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende: Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.
Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef dennistd het volgende: Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord.
Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende: Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen.
Welk traject? Want het is op heel veel plaatsen simpelweg zo dat het anders niet in de dienstregeling past. Vooral op trajecten waar enkelspoor bij komt kijken, en dat zijn vaak de Arrive-trajecten. Ik denk dat Keolis hier op Zwolle-Enschede heel erg positief mee wegkomt, puur geluk.
We hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis. Het is daarom niet mogelijk om voor deze reis geld terug te vragen
Okee, WAT moet ik doen, om jullie je eigen vertraging te laten "constateren" als er een trein die een halfuurdienst rijdt, opgeheven wordt. Zeg het me.
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende: Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.
Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende: Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.
Ja maar ja, dit is wel een bijzonder geval. Aan de ene kant wil je het wel graag van tevoren weten. Aan de andere kant ga je nooit ZO lang van tevoren staan wachten "dat je nog ergens anders wat kunt gaan halen mocht er geen catering aan boord zijn." Dus voor wie roep je dat eigenlijk om? En hoe lang van tevoren?
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt
Bij NS niet (bij mijn weten)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed.
Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is.
Op zondag 10 juni 2018 18:14 schreef Dr_Flash het volgende: bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed.
Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is.
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemen
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..