ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 52% gewijzigd door Anne op 01-04-2015 14:56:02 ]
Tja.. ik zette mijn vraagtekens er ook al bij . Heb nog even wat topics terug zitten kijken of ik niet het verkeerde plaatje heb, maar nee.
In het vorige topic zag ik er ook al inbussleutels bovenstaan. Ik heb wel n frontsein maar kan die niet plaatsen omdat jij mijn reactie op slot hebt gezet
Op woensdag 1 april 2015 15:10 schreef DrNick het volgende: Zo, aanmeldingsformulieren zijn richting het STC. Wat mijn mentor over mij vertelde was niet al te rooskleurig, maar dat komt hopelijk wel goed
Er was ooit wel sprake van een verbindingsboog tussen HS1 en HS2 zodat doorgaande treinen van en naar het continent mogelijk worden, maar volgens mij zijn die plannen inmiddels gesneuveld.
Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken.
quote:
De Tsjechische staatsspoorwegen České dráhy stopt met de EuroCity verbindingen van Brno/Praag naar Berlijn/Hamburg. De reden zijn bezuinigingen binnen de organisatie en de toenemende concurrentie van fernbussen zoals Flixbus/Meinfernbus, Student Agency en Eurolines die spotgoedkope tickets aanbieden op deze route.
CEO Daniel Kurucz noemt het in een reactie een rampzalige dag voor de historische verbinding tussen onze buurlanden maar helaas onvermijdelijk. De laatste trein zal rijden in december wanneer traditioneel de dienstregeling wijzigen in de meeste Europese landen.
Van en naar Budapest word alleen nog maar tot Praag gereden vanaf de nieuwe dienstregeling. Wellicht dat RegioJet een private Tsjechische treinvervoerder de verbinding gaat uitbaten. Onderhandelingen met Deutsche Bahn lopen nog en Interrail zal dan niet geldig zijn op deze treinen.
Op woensdag 1 april 2015 16:24 schreef Facepalm het volgende: Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken.
wat? Die treinen zijn best populair, dacht dat ze die binnen enkele jaren ook met railjet wilden gaan rijden
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Afgelopen zomer gebruik van gemaakt en de hele trein zat vol. Deze zomer weer een rondreis maken maar het wordt steeds lastiger als er overal verbindingen verdwijnen.
Ze zijn nu wel bezig met een Railjet tussen Wenen en Praag, volgens mij rijdt ie zelfs al.
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Afgelopen zomer gebruik van gemaakt en de hele trein zat vol. Deze zomer weer een rondreis maken maar het wordt steeds lastiger als er overal verbindingen verdwijnen.
Jazeker, vroege dienst hè. Lekker in de hele ochtend eerste klas gezeten en om kwart voor 11 had ik mijn 3 sudoku's er al klaar
En jij?
Oh niks, de hele tijd een beetje bijdehand lopen doen tegen wat toeristen met eoa vaag kaartje. Heb ze voor de zekerheid maar op de bon geslingerd Dalek lekker puzzelen in de achteroplopende cabine. En de conductrice even een veeg geven
Op woensdag 1 april 2015 16:24 schreef Facepalm het volgende: Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken.
Maar het zou me niks verbazen als er weer een internationale verbinding verdwijnt eind van het jaar, gebeurd steeds vaker en zo'n bus vind ik ook helemaal niks. Zeker niet op Interrail.
NS komt met het avondretour (tijdelijk): voor 5 euro na 18.30u retour en voor 2,50 extra ook nog patat (geen friet) en een snack van Smullers erbij http://www.spoordeelwinkel.nl/product/avondretour
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Afgelopen zomer gebruik van gemaakt en de hele trein zat vol. Deze zomer weer een rondreis maken maar het wordt steeds lastiger als er overal verbindingen verdwijnen.
Ze zijn nu wel bezig met een Railjet tussen Wenen en Praag, volgens mij rijdt ie zelfs al. [ afbeelding ]
Die rijdt al, de dienst wordt uitgevoerd met rode en blauwe railjets. Een gemengde vloot, want samenwerkende vervoerders.
Dank gouden tip, ik ga regelmatig op dinsdagavond pinten drinken in Den Bosch en dan wordt het extra leuk van (financieel dan, happy hour enzo, grote schneider weisse 2,10 euro)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
van 19.00 - 22.00 dat kan heel goed . 18.34 de trein iets na zeven loop ik dan naar binnen en staat er eentje voor me klaar
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Er is iets niet helemaal jofel met de klok van die paaltjes, geloof ik. Het ding springt op 18:25, ik hou m'n chipkaart ervoor en ik krijg "Dal Vrij - Vol Tarief" te zien. Ik check uit bij een ander paaltje en check opnieuw in bij hetzelfde paaltje, en dan toont hij ineens "Dal Vrij - Gratis"
Ik rij elke dag langs dat afvaloverslagstation van Circulus in Apeldoorn en regelmatig staan daar goederenwagons onder. Die dingen worden daar gebracht en opgehaald door een diesellocomotief, maar hoe bewegen die wagons zich voort in dat overslagstation? Er staat dan geen loc voor of achter.
Op woensdag 1 april 2015 19:44 schreef straceaem het volgende: Weet iemand wat er met de bietenverlading in nuth gaat gebeuren? Prorail heeft het spoor opgeruimd maar nu is het een kale lege vlakte
Een bioscoop van een Roermondse vastgoedondernemer, met medeweten van de lokale polletiek?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 1 april 2015 18:26 schreef James1988 het volgende: Er is iets niet helemaal jofel met de klok van die paaltjes, geloof ik. Het ding springt op 18:25, ik hou m'n chipkaart ervoor en ik krijg "Dal Vrij - Vol Tarief" te zien. Ik check uit bij een ander paaltje en check opnieuw in bij hetzelfde paaltje, en dan toont hij ineens "Dal Vrij - Gratis"
Op woensdag 1 april 2015 19:27 schreef WhiteJoker het volgende: Ik rij elke dag langs dat afvaloverslagstation van Circulus in Apeldoorn en regelmatig staan daar goederenwagons onder. Die dingen worden daar gebracht en opgehaald door een diesellocomotief, maar hoe bewegen die wagons zich voort in dat overslagstation? Er staat dan geen loc voor of achter.
Als ik wat minder goed had opgelet had ik ¤ 12,nogwat betaald voor een reis in een periode die ik heb afgekocht. En geld terugkrijgen zit er niet in, want uit de logs blijkt 18:24.
Net als de vorige keer, toen de interne klok nog op wintertijd stond. Toen kreeg ik het uiteindelijk ('ik zie toch echt...') wel terug van NS omdat ik ook nog een tramrit had gemaakt, 50 minuten na check-in bij NS.
Op woensdag 1 april 2015 19:44 schreef straceaem het volgende: Weet iemand wat er met de bietenverlading in nuth gaat gebeuren? Prorail heeft het spoor opgeruimd maar nu is het een kale lege vlakte
Naar waar gaan die bieten dan? Naar Dinteloord? Dacht dat alle bieten met vrachtauto's naar de fabriek gingen.
Dus elke keer als die wagons eentje naar voren moet, moet er een loc langskomen om dat te verplaatsen? Hmm ik had verwacht dat ze dat innovatiever hadden opgelost. Ik zie die dingen namelijk altijd 's avonds halverwege de wagons in die overslag staan.
Zoals ik ongeveer een maandje geleden meldde, mogen de KISS en Flirt-treinstellen van CFL en DB eindelijk gekoppeld rijden, waardoor de doorgaande verbinding Koblenz-Saarbrücken en Koblenz-Luxemburg nu eindelijk gerealiseerd kan worden. KISS naar Luxemburg, Flirt naar Saarbrücken. Koppelen en ontkoppelen in Trier.
Dan wordt een bezoek aan mijn ouders op vrijdagavond opeens 33% goedkoper met het OV, ipv 60% duurder tov de auto. Reistijd blijft nog wel 70% langer... En ik moet voor 23:11 weer naar huis wil ik nog thuiskomen en na 22u is de reistijd sowieso 127% langer dan met de auto.
Dan wordt een bezoek aan mijn ouders op vrijdagavond opeens 33% goedkoper met het OV, ipv 60% duurder tov de auto. Reistijd blijft nog wel 70% langer... En ik moet voor 23:11 weer naar huis wil ik nog thuiskomen en na 22u is de reistijd sowieso 127% langer dan met de auto.
Ik blijf wel in de auto zitten.
Wauw,al die percentages
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op woensdag 1 april 2015 21:58 schreef Basekid_NZ het volgende: Huh dus met dat avondretourtje kan ik dus voor normale prijs maastricht--> den haag doen, en dan in de avond voor maar 5 euro terug ?
Op woensdag 1 april 2015 21:58 schreef Basekid_NZ het volgende: Huh dus met dat avondretourtje kan ik dus voor normale prijs maastricht--> den haag doen, en dan in de avond voor maar 5 euro terug ?
Op woensdag 1 april 2015 15:10 schreef DrNick het volgende: Zo, aanmeldingsformulieren zijn richting het STC. Wat mijn mentor over mij vertelde was niet al te rooskleurig, maar dat komt hopelijk wel goed
Mooi man. Dan mag je op gesprek komen. De open avonden al bezocht?
Op woensdag 1 april 2015 15:10 schreef DrNick het volgende: Zo, aanmeldingsformulieren zijn richting het STC. Wat mijn mentor over mij vertelde was niet al te rooskleurig, maar dat komt hopelijk wel goed
Stc in Rotterdam ? . Daar zit ik ook
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Ja ze gaan er wel leuk mee om. Hoorde van de stagaires dat het één en ander wel verbeterd is. Ik zat in de 1e lichting en op het begin lopen ze altijd tegen dingen aan. Bij vragen, PM/FB etc etc.
Ja ze gaan er wel leuk mee om. Hoorde van de stagaires dat het één en ander wel verbeterd is. Ik zat in de 1e lichting en op het begin lopen ze altijd tegen dingen aan. Bij vragen, PM/FB etc etc.
Yish, thanks
quote:
[..]
Zal ik zeker doen.
Ze wilden ook nog een motivatiebrief. Heb dit er nog ingezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus elke keer als die wagons eentje naar voren moet, moet er een loc langskomen om dat te verplaatsen? Hmm ik had verwacht dat ze dat innovatiever hadden opgelost. Ik zie die dingen namelijk altijd 's avonds halverwege de wagons in die overslag staan.
Op woensdag 1 april 2015 22:32 schreef James1988 het volgende: Je kunt toch wel vaker een retourtje doen? Breda - Amsterdam - Breda - Eindhoven - Breda - Roosendaal - Breda, dat zijn er al 3.
Ja, maar zo kom je nooit aan 450
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Op woensdag 1 april 2015 22:33 schreef DrNick het volgende: Hoeveel keer per dag zou het theoretisch mogelijk zijn om heen en weer te reizen, en tussen welke stations is dat?
Dordrecht - Rotterdam - Utrecht - Maastricht zit je al op een uur of 4. Naar Groningen +4 terug naar Dordrecht +4 is dus al 12 iur reizen heb ik een keer gedaan
I like the way you look at me with those beautiful eyes
Dordrecht - Rotterdam - Utrecht - Maastricht zit je al op een uur of 4. Naar Groningen +4 terug naar Dordrecht +4 is dus al 12 iur reizen heb ik een keer gedaan
Rotterdam Centraal - Schiedam Centrum kan je vaker per dag doen.
Ik heb even gekeken, maar het is niet zo. Lopen aansluitingen niet zo mooi.
Hilversum naar Sportpark, en terug, kan je 4 keer in het uur doen. Zo'n 15 uur per dag is 60 keer retour. 120 per weekend, 480 per maand. 's Avonds rijden ze wellicht wat minder vaak, dus haal er 30 vanaf.
450. Echt fantastisch!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2015 22:47:45 ]
Mijn ov heb ik doordeweeks met nodig (stage,school) dan weekend (voornamelijk voor vrije tijd)
Aha ja als je hem door de week nodig bent gaat het niet.
Kun je dat weekend vrij niet per maand nemen dan? Dan kun je zelf bekijken of je het geld er die maand voor hebt en of het misschien niet voordeliger is die maand 'gewoon' met 40% korting te reizen?
Aha ja als je hem door de week nodig bent gaat het niet.
Kun je dat weekend vrij niet per maand nemen dan? Dan kun je zelf bekijken of je het geld er die maand voor hebt en of het misschien niet voordeliger is die maand 'gewoon' met 40% korting te reizen?
Station met de meeste treinbewegingen van Duitsland
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
yeah right, ga er maar eens onderliggen dan praten weer verder pippo
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef Monopoly het volgende: Tussen Groningen en Groningen noord op bijna de identieke plek (<100 meter) op hetzelfde tijdstip 2 springers in 24 uur. Heel naar.....
Ik wou het ook al posten inderdaad.
Treurige zaak zeg.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef Monopoly het volgende: Tussen Groningen en Groningen noord op bijna de identieke plek (<100 meter) op hetzelfde tijdstip 2 springers in 24 uur. Heel naar.....
Bij het Reitdiep toch? Vreemde plaats. Het is overigens tentamenweek.
De sprinter Zwolle - Enschede (de 7900) lijkt vanaf vanochtend kort te keren in Enschede, dit houdt in dat de sprinter in 7 minuten (:27 - :34) keert ipv. 37 minuten (:27 - :04). Zal ongetwijfeld te maken hebben met het tekort aan perrons als de Pimpel rijdt.
Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef Monopoly het volgende: Tussen Groningen en Groningen noord op bijna de identieke plek (<100 meter) op hetzelfde tijdstip 2 springers in 24 uur. Heel naar.....
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zuurstokroze doet het marketingtechnisch niet zo lekker meer.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 2 april 2015 10:43 schreef Monopoly het volgende: Tussen Groningen en Groningen noord op bijna de identieke plek (<100 meter) op hetzelfde tijdstip 2 springers in 24 uur. Heel naar.....
Op donderdag 2 april 2015 16:22 schreef MTL het volgende: Oh, dan is het maar goed dat het omgrenzingsprofiel in Engeland ook anders is, zijn het toch nog metro's Was al bang van niet
Ja, in Engeland zijn alle treinen metro's omdat het omgrenzingsprofiel anders is. Anders dan wat zou ik niet weten, maar goed.
Zo, lach me nu maar uit om deze domme opmerking, heb jij ook nog je lolletje vandaag.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 16:29:22 ]
Ja, in Engeland zijn alle treinen metro's omdat het omgrenzingsprofiel anders is. Anders dan wat zou ik niet weten, maar goed.
Zo, lach me nu maar uit om deze domme opmerking, heb jij ook nog je lolletje vandaag.
Nou zeg, verkeerde been uit bed gestapt of kan je vandaag niet tegen een grapje? Gister zeker alle grappen al opgemaakt
Die Engelsen hebben overigens inderdaad wel een belachelijk omgrenzingsprofiel, en ze presteren het dan ook nog om er een 3+2 stoelopstelling van te maken in een aantal treinen
Zojuist twee kinderen van een jaar of 10 die het spoor over renden tussen perron 1 en 2 op Sittard om de sprinter naar Heerlen nog te kunnen halen. Conducteur heeft ze laten staan en hopelijk nog flink te woord gestaan.
Op donderdag 2 april 2015 17:24 schreef Gezicht het volgende: Zojuist twee kinderen van een jaar of 10 die het spoor over renden tussen perron 1 en 2 op Sittard om de sprinter naar Heerlen nog te kunnen halen. Conducteur heeft ze laten staan en hopelijk nog flink te woord gestaan.
Sittard heeft toch maar 1 eiland perron? En het zijspoor naast het gebouw word toch weinig gebruikt?
Nou zeg, verkeerde been uit bed gestapt of kan je vandaag niet tegen een grapje? Gister zeker alle grappen al opgemaakt
Die Engelsen hebben overigens inderdaad wel een belachelijk omgrenzingsprofiel, en ze presteren het dan ook nog om er een 3+2 stoelopstelling van te maken in een aantal treinen
Ze hebben het gewoon nodig. Die forensentreinen zitten stampvol en het beheer van rollend materieel wordt sterk geregisseerd door het Department for Transport.
Hoewel het officieel een privaat systeem is heeft DfT daar soms een dikkere vinger in de pap dan I&M hier.
Sittard heeft toch maar 1 eiland perron? En het zijspoor naast het gebouw word toch weinig gebruikt?
Sprinter naar Heerlen stond opgesteld op 1B (langs het gebouw), terwijl die normaal op 2A staat inderdaad. Is vaker de laatste tijd, geen flauw idee waarom. Bepaald handig is het niet, 2 minuten overstap voor de mensen uit de IC naar Maastricht die de sprinter moeten hebben.
Sprinter naar Heerlen stond opgesteld op 1B (langs het gebouw), terwijl die normaal op 2A staat inderdaad. Is vaker de laatste tijd, geen flauw idee waarom. Bepaald handig is het niet, 2 minuten overstap voor de mensen uit de IC naar Maastricht die de sprinter moeten hebben.
Vind je het gek dat mensen dan over het spoor rennen.
In de avond willen ze de ic naar heerlen ook wel eens op spoor 20 zetten, een ramp.
De Britten hebben best mooie treinen. De Pendolino's van Virgin, de Javelins, de Adelante's, de Meridians (zeker in de kleuren van het vroegere Midland Mainline), enzovoorts. Ook de nieuwe Class 800/801 (Hitachi Super Express / IEP) vind ik wel mooi.
Het is vooral commutermeuk die echt godsonmogelijk lelijk is.
Op donderdag 2 april 2015 19:02 schreef James1988 het volgende: De Britten hebben best mooie treinen. De Pendolino's van Virgin, de Javelins, de Adelante's, de Meridians (zeker in de kleuren van het vroegere Midland Mainline), enzovoorts. Ook de nieuwe Class 800/801 (Hitachi Super Express / IEP) vind ik wel mooi.
Het is vooral commutermeuk die echt godsonmogelijk lelijk is.
Op donderdag 2 april 2015 19:02 schreef James1988 het volgende: De Britten hebben best mooie treinen. De Pendolino's van Virgin, de Javelins, de Adelante's, de Meridians (zeker in de kleuren van het vroegere Midland Mainline), enzovoorts. Ook de nieuwe Class 800/801 (Hitachi Super Express / IEP) vind ik wel mooi.
Het is vooral commutermeuk die echt godsonmogelijk lelijk is.
BELGIUM: Pan-European private equity house Argos Soditic has taken a 66% stake in SNCB Logistics, the freight division of the national railway, as part of a financial restructuring of the operator.
The agreement adds ¤70m to the capital of SNCB Logistics, of which ¤20m has been contributed by Argos Soditic and the remainder from external sources. In addition, SNCB has converted into cash a ¤25m subordinated loan which it had previously agreed to provide to its freight arm. SNCB remains a minority shareholder in SNCB Logistics and expects to work in partnership with Argos Soditic to develop ‘new products and services’ and ‘place clients and their needs at the centre of developments’.
After several years of heavy losses, SNCB Logistics posted EBITDA earnings of ¤11m in its full-year 2014 results, which Gilles Mougenot, Partner at Argos Soditic, says is a testament to the strength of the SNCB Logistics management team led by Geert Pauwels.
‘SNCB Logistics’ strong link with the Belgian ports (Antwerpen, Zeebrugge and Gent) can prove to be a strong catalyst for its future growth’, Mougenot told Railway Gazette’s sister title DVZ. ‘All the conditions are there for us to invest. We see a lot of potential for SNCB Logistics to become a game changer in the Belgian and European rail freight market.’
Zit je in de trein, komen d'r opeens twee van die figuren zitten ergens achter je die het nodig vinden om luid en duidelijk naar Maywood te luisteren, en dat te begeleiden met behoorlijk luid gekwetter (viswijfvolume). Kijk je op een gegeven moment om door de glazen, zijn 't twee conductrices. Tja, en dan nog wat woorden als fuck en zo ertussen door en ze hadden toch echt geen zin om de hele twaalf bakken te controleren.
'T is weer eens wat anders dan sudokoboekjes maken.
Mompelt over conducteurs die respect willen krijgen...
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Op donderdag 2 april 2015 19:21 schreef Monopoly het volgende: Passagier eens de hele dag tussen Groningen en Leeuwarden. Zo rond Veenwouden en Zwaagwesteinde en Buitenpost is het smullen geblazen
Zit je in de trein, komen d'r opeens twee van die figuren zitten ergens achter je die het nodig vinden om luid en duidelijk naar Maywood te luisteren, en dat te begeleiden met behoorlijk luid gekwetter (viswijfvolume). Kijk je op een gegeven moment om door de glazen, zijn 't twee conductrices. Tja, en dan nog wat woorden als fuck en zo ertussen door en ze hadden toch echt geen zin om de hele twaalf bakken te controleren.
'T is weer eens wat anders dan sudokoboekjes maken.
Mompelt over conducteurs die respect willen krijgen...
Ik keur geweld tegen NS-personeel af, maar ik kan me voorstellen dat mensen agressief worden van die holle woorden dat de reiziger voorop zou staan als ze in de praktijk voortdurend het tegenovergestelde moeten constateren.
"Dames en heren, de deuren blijven nog even gesloten, want onze opgepompte gorilla's zijn nog niet klaar met intimidere...controleren" (Gisteren nadat een groepje boa's niet snel genoeg met controleren was tussen Rdam en Alexander)
"Dames en heren, de deuren blijven nog even gesloten, want onze opgepompte gorilla's zijn nog niet klaar met intimidere...controleren" (Gisteren nadat een groepje boa's niet snel genoeg met controleren was tussen Rdam en Alexander)
En de IC Utrecht - Rotterdam C staat weer eens zinloos voor Rdam te wachten. IC naar Leeuwarden vertrekt van spooor 14, aankomende trein kan probleemloos naar spoor 13. Voor de rest geen treinverkeer te bespeuren...
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
Mensen zijn in de war...
Klinkt bijna als een modern sprookje, als het niet zo triest zou zijn...
Waanzin ja. Ik had er vannacht ook gigantisch veel werk van. Het aanrijdingsstel moest van Groningen naar Zutphen voor calamiteitenreiniging. Die zou om half 3 's nachts terug komen, en zou ik moeten tanken. Er was behoorlijk wat werk voor nodig want om half 1 was er nog geen pad aangevraagd, en bleek er een buitendienststelling te zijn tussen Deventer en Zwolle. Die trein kon dus niet terug. Een aanrijdingstrein mag nooit solo op pad, dus we waren 2 treinstellen kwijt voor vandaag.
Je raadt het al, de hele omloop van stellen moest dus op de kop. Had ik eindelijk een hoop voorgezet voor een bepaalde tijd, moest ik alles er weer afhalen en terugzetten en weer wat anders voorzetten. Allemaal extra werk omdat iemand niet even oplet of de trein dus uberhaubt terug kan. Tragiek alom. Koste me al met al 3,5 uur aan extra werk wat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2015 19:46:43 ]
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
"de in- en uitcheckgegevens maken volgens Mansveld duidelijk op welke trajecten veel mensen reizen" Nou, dan de roodjassen-terror maar snel afschaffen.
Op donderdag 2 april 2015 20:01 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] "de in- en uitcheckgegevens maken volgens Mansveld duidelijk op welke trajecten veel mensen reizen" Nou, dan de roodjassen-terror maar snel afschaffen.
Op donderdag 2 april 2015 20:01 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] "de in- en uitcheckgegevens maken volgens Mansveld duidelijk op welke trajecten veel mensen reizen" Nou, dan de roodjassen-terror maar snel afschaffen.
Ov jaarkaarthouders hoeven als enige niet in-uit te checken
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
Mensen zijn in de war...
wtf
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Ov jaarkaarthouders hoeven als enige niet in-uit te checken
Jaartrajectkaarthouders ook niet, al zullen dat er niet veel meer zijn. Mensen met een grensabonnement ook niet en hetzelfde geldt natuurlijk voor alle vormen van e-tickets.
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
Mensen zijn in de war...
Hier word ik heel, heel erg stil van.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 2 april 2015 19:42 schreef Monopoly het volgende: Die springer van gisteren tussen Groningen en Groningen-Noord was een meisje van 19. Vanmorgen op dezelfde plek was het haar vriend.
Op donderdag 2 april 2015 20:40 schreef boriq het volgende: Ondertussen lijken de ooievaars bij Rotterdam Blijdorp hun nieuwe pallet (op een bovenleidingsportaal) te hebben geaccepteerd en gedecoreerd.
Op donderdag 2 april 2015 20:40 schreef boriq het volgende: Ondertussen lijken de ooievaars bij Rotterdam Blijdorp hun nieuwe pallet (op een bovenleidingsportaal) te hebben geaccepteerd en gedecoreerd.
NS lijkt (vanwege The Passion) te versterken van Enschede ri. het westen, aantal sprinters Apeldoorn - Utrecht Almelo rijden met 3x MAT'64 en rijden door naar Enschede. Ook stoppen de laatste 2 IC's ri. het westen (22:16 en 22:46 uit Enschede) te Drienerlo waar veel mensen hebben geparkeerd. Wel spijtig dat de IC van 22:16 met een losse ICM-IV gaat rijden en dat er niet nog één IC om 23:16 achter is gelegd (desnoods tot Deventer oid)
Op donderdag 2 april 2015 21:14 schreef boriq het volgende: NS lijkt te versterken van Enschede ri. het westen, aantal sprinters Apeldoorn - Utrecht rijden met 3x MAT'64 en rijden door naar Enschede. Ook stoppen de laatste 2 IC's ri. het westen (22:16 en 22:46 uit Enschede) te Drienerlo waar veel mensen hebben geparkeerd. Wel spijtig dat er niet nog één IC om 23:16 achter is gelegd, desnoods tot Deventer oid.
Briljant, zit hier keihard te lachen in een redelijk stille kroeg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op donderdag 2 april 2015 19:46 schreef Monopoly het volgende: Waanzin ja. Ik had er vannacht ook gigantisch veel werk van. Het aanrijdingsstel moest van Groningen naar Zutphen voor calamiteitenreiniging. Die zou om half 3 's nachts terug komen, en zou ik moeten tanken. Er was behoorlijk wat werk voor nodig want om half 1 was er nog geen pad aangevraagd, en bleek er een buitendienststelling te zijn tussen Deventer en Zwolle. Die trein kon dus niet terug. Een aanrijdingstrein mag nooit solo op pad, dus we waren 2 treinstellen kwijt voor vandaag.
Je raadt het al, de hele omloop van stellen moest dus op de kop. Had ik eindelijk een hoop voorgezet voor een bepaalde tijd, moest ik alles er weer afhalen en terugzetten en weer wat anders voorzetten. Allemaal extra werk omdat iemand niet even oplet of de trein dus uberhaubt terug kan. Tragiek alom. Koste me al met al 3,5 uur aan extra werk wat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal werkt, maar is het dan niet mogelijk om ochtends dan even vanaf andere perron te vertrekken zodat de omloop dan wel gewoon in orde is of zijn de opvolgtijden daarvoor te krap?
Passagier eens de hele dag tussen Groningen en Leeuwarden. Zo rond Veenwouden en Zwaagwesteinde en Buitenpost is het smullen geblazen
Ken ook meid uit de omgeving Buitenpost. Lekker ding idd
quote:
Op donderdag 2 april 2015 19:46 schreef Monopoly het volgende: Waanzin ja. Ik had er vannacht ook gigantisch veel werk van. Het aanrijdingsstel moest van Groningen naar Zutphen voor calamiteitenreiniging. Die zou om half 3 's nachts terug komen, en zou ik moeten tanken. Er was behoorlijk wat werk voor nodig want om half 1 was er nog geen pad aangevraagd, en bleek er een buitendienststelling te zijn tussen Deventer en Zwolle. Die trein kon dus niet terug. Een aanrijdingstrein mag nooit solo op pad, dus we waren 2 treinstellen kwijt voor vandaag.
Je raadt het al, de hele omloop van stellen moest dus op de kop. Had ik eindelijk een hoop voorgezet voor een bepaalde tijd, moest ik alles er weer afhalen en terugzetten en weer wat anders voorzetten. Allemaal extra werk omdat iemand niet even oplet of de trein dus uberhaubt terug kan. Tragiek alom. Koste me al met al 3,5 uur aan extra werk wat makkelijk voorkomen had kunnen worden.
Konden ze niet van Zutphen via Apeldoorn-Amersfoort ofzo terug naar Zwolle? Of via Twente?
Rijd je ook wel es overdag met treinen? Want ik hoor je eigenlijk alleen maar verhalen vertellen over het heen en weer schuiven met treinstellen 's nachts
Rijd je ook wel es overdag met treinen? Want ik hoor je eigenlijk alleen maar verhalen vertellen over het heen en weer schuiven met treinstellen 's nachts
Niks bijzonders aan toch? NS doet ook niks anders dan ijzerschuiven
Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 23 februari 2015 ontvangen en geregistreerd onder claimnummer xxx. Onze excuses voor de vertraging die u heeft opgelopen. U heeft recht op een terugbetaling van ¤ 2,75.
NS neemt tegenwoordig de tijd voor het afhandelen van GtbV-verzoeken. Ik heb die claim op 25 februari ingediend, dat is inmiddels 5 weken geleden.
Ik begreep dat er zondag voor de verandering maar weer eens een storing was in de systemen van de NS (hebben ze een strenggereformeerde systeembeheerder of zijn het gewoon prutsers?) waardoor veel reizen die op die dag zijn gemaakt (nog?) niet beschikbaar zijn in Mijn NS.
Op donderdag 2 april 2015 23:35 schreef Kansenjongere het volgende: Ik begreep dat er zondag voor de verandering maar weer eens een storing was in de systemen van de NS (hebben ze een strenggereformeerde systeembeheerder of zijn het gewoon prutsers?) waardoor veel reizen die op die dag zijn gemaakt (nog?) niet beschikbaar zijn in Mijn NS.
Volgens Prorail zijn de GTW Spurtjes van ons (voor zover ik het begrepen heb), niet tot slecht detecteerbaar op NS 'grondgebied'. Hierdoor moeten we dus met minimaal 2 treinstellen van Groningen naar Zutphen.
Ik weet natuurlijk niet hoe het allemaal werkt, maar is het dan niet mogelijk om ochtends dan even vanaf andere perron te vertrekken zodat de omloop dan wel gewoon in orde is of zijn de opvolgtijden daarvoor te krap?
Ze hebben er alles aan gedaan, maar die gehele (leugenachtige) omloop was enorm verstoord. Kon gewoon niet ander. Tenzij ze vantevoren hun best hadden gedaan.
Ken ook meid uit de omgeving Buitenpost. Lekker ding idd
[..]
Konden ze niet van Zutphen via Apeldoorn-Amersfoort ofzo terug naar Zwolle? Of via Twente?
Rijd je ook wel es overdag met treinen? Want ik hoor je eigenlijk alleen maar verhalen vertellen over het heen en weer schuiven met treinstellen 's nachts
Nja, met een pilot wel. De machinist die 's nachts die trein moest rijden had wegbekendheid Groningen - Zwolle - Zutphen v.v.
Voor mijn werkgever is dat genoeg. Nooit over nagedacht dat je inderdaad een keer Zutphen - Apeldoorn - Amersfoort - Zwolle - Groningen nodig hebt als het een keer tegen zit.
Dat is een beetje het stomme. Men denkt minimaal. Tragisch gewoon. Oprecht voor iedereen vervelend als er zo'n calamiteit is, maar speel vantevoren in qua voorbereiding etc. Dat is het minste dat je kan doen. Dat maakte mij dus ook woest vannacht.
Over het algemeen draai ik veel nachtdiensten omdat ik een nachtmens ben. Ik draai weinig ochtend danwel dagdiensten. Maar ik maak de avondspits altijd wel mee. Daarna draai ik mijn dienst en rijd ik altijd de laatste trein richting Veendam, Delfzijl, Leeuwarden, Roodeschool of Nieuweschans. Ik vind het prachtig om zo laat nog op de trein te zitten met het stapvolk en de dronken mensen enzo.
Ik geloof dat ik per kalenderjaar maar 5 ochtenddiensten heb en 5 dagdiensten. De rest begint na 15.00 uur of later.
Regelaars bij spoorwegovergangen Helmond vanwege extra treinen HELMOND - Verkeersregelaars moeten er tijdens het paasweekend in Helmond voor zorgen dat automobilisten vlot de spoorwegovergangen overrijden. Er rijden dit vrijdag tot en met maandag meer goederentreinen.
Van vrijdagochtend tot dinsdagochtend blijven de spoorbomen langer en vaker gesloten doordat er meer goederentreinen de stad doorkruisen. De momenten dat de spoorwegovergangen wel open zijn, moeten zo goed mogelijk worden benut.
Spoorwegmaatschappij NMBS ontvangt 12 euro per treinkilometer aan overheidsgeld. Dit is het derde meeste dat een Europees spoorwegbedrijf krijgt aan subsidies, na de Franse en Luxemburgse spoorwegmaatschappij. In het VK en Nederland krijgen ze het minst uitbetaald aan subsidies.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het is ze dus gelukt hoor. Twee maand na de ingang van het wijzigingsblad Februari 2015 rijdt de sprinter Zwolle - Utrecht (eindelijk) compleet met DD-AR Nu is het nog de vraag wanneer de eerste defect gaat...
Op vrijdag 3 april 2015 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: We hebben een nieuwe telg in de familie, vannacht is mijn nichtje geboren. Ik heb de eerste treinencadeautjes al klaar staan
Gefeliciteerd! Is het een kladblok voor de nummertjes?
Nee! Ik heb speelgoed op batterijen voor kinderen van 1+ (maar geen kleine deeltjes dus mag ook nu al) wat veel herrie maakt en met een baan en een locomotievenknuffel enzo. En alle DVD's van Thomas The Tank Engine. En meer van zulks.
Op vrijdag 3 april 2015 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: We hebben een nieuwe telg in de familie, vannacht is mijn nichtje geboren. Ik heb de eerste treinencadeautjes al klaar staan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 3 april 2015 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: We hebben een nieuwe telg in de familie, vannacht is mijn nichtje geboren. Ik heb de eerste treinencadeautjes al klaar staan
Op vrijdag 3 april 2015 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: We hebben een nieuwe telg in de familie, vannacht is mijn nichtje geboren. Ik heb de eerste treinencadeautjes al klaar staan
Volgens Prorail zijn de GTW Spurtjes van ons (voor zover ik het begrepen heb), niet tot slecht detecteerbaar op NS 'grondgebied'. Hierdoor moeten we dus met minimaal 2 treinstellen van Groningen naar Zutphen.
En dan mogen er wel enkele stellen rijden tussen Arnhem en Elst en tussen Arnhem en Zevenaar
Op vrijdag 3 april 2015 11:02 schreef b2py het volgende: Wat is er mis met Mijn NS? Mag ik mijn claim niet indienen? De reis van zondag staat er niet in, maar er de fopcheck-in van woensdag staat er wel in..
Je bent gewoon teruggefopt. Ze doen geen dingen meer die geld kosten
Op vrijdag 3 april 2015 09:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: We hebben een nieuwe telg in de familie, vannacht is mijn nichtje geboren. Ik heb de eerste treinencadeautjes al klaar staan
Op vrijdag 3 april 2015 13:27 schreef FredvZ het volgende: Het wordt eigenlijk tijd voor een trein op de boot. Kan prima vanaf Den Helder en Harlingen.
Op vrijdag 3 april 2015 13:27 schreef FredvZ het volgende: Het wordt eigenlijk tijd voor een trein op de boot. Kan prima vanaf Den Helder en Harlingen.
neemt helaas te veel plaats in, zelfs op de vrachtboot Noord-Nederland van Doeksen
Maar je kunt het natuurlijk proberen om via de Stavorenmethode nog mee te gaan op de boot
Bwoah, dat eeuwige kanniet-denken Bouw maar een langere boot gewoon
Dat gaat zelfs gebeuren. De Noord-Nederland wordt komende winter en komend voorjaar met 20 meter verlengd. Daarnaast worden de dieselmotoren vervangen door LNG-motoren en is er straks plaats voor 200 passagiers in plaats van 12 nu.