ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 52% gewijzigd door Anne op 01-04-2015 14:56:02 ]
Tja.. ik zette mijn vraagtekens er ook al bij . Heb nog even wat topics terug zitten kijken of ik niet het verkeerde plaatje heb, maar nee.
In het vorige topic zag ik er ook al inbussleutels bovenstaan. Ik heb wel n frontsein maar kan die niet plaatsen omdat jij mijn reactie op slot hebt gezet
Op woensdag 1 april 2015 15:10 schreef DrNick het volgende: Zo, aanmeldingsformulieren zijn richting het STC. Wat mijn mentor over mij vertelde was niet al te rooskleurig, maar dat komt hopelijk wel goed
Er was ooit wel sprake van een verbindingsboog tussen HS1 en HS2 zodat doorgaande treinen van en naar het continent mogelijk worden, maar volgens mij zijn die plannen inmiddels gesneuveld.
Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken.
quote:
De Tsjechische staatsspoorwegen České dráhy stopt met de EuroCity verbindingen van Brno/Praag naar Berlijn/Hamburg. De reden zijn bezuinigingen binnen de organisatie en de toenemende concurrentie van fernbussen zoals Flixbus/Meinfernbus, Student Agency en Eurolines die spotgoedkope tickets aanbieden op deze route.
CEO Daniel Kurucz noemt het in een reactie een rampzalige dag voor de historische verbinding tussen onze buurlanden maar helaas onvermijdelijk. De laatste trein zal rijden in december wanneer traditioneel de dienstregeling wijzigen in de meeste Europese landen.
Van en naar Budapest word alleen nog maar tot Praag gereden vanaf de nieuwe dienstregeling. Wellicht dat RegioJet een private Tsjechische treinvervoerder de verbinding gaat uitbaten. Onderhandelingen met Deutsche Bahn lopen nog en Interrail zal dan niet geldig zijn op deze treinen.
Op woensdag 1 april 2015 16:24 schreef Facepalm het volgende: Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken.
wat? Die treinen zijn best populair, dacht dat ze die binnen enkele jaren ook met railjet wilden gaan rijden
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Afgelopen zomer gebruik van gemaakt en de hele trein zat vol. Deze zomer weer een rondreis maken maar het wordt steeds lastiger als er overal verbindingen verdwijnen.
Ze zijn nu wel bezig met een Railjet tussen Wenen en Praag, volgens mij rijdt ie zelfs al.
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. Afgelopen zomer gebruik van gemaakt en de hele trein zat vol. Deze zomer weer een rondreis maken maar het wordt steeds lastiger als er overal verbindingen verdwijnen.
Jazeker, vroege dienst hè. Lekker in de hele ochtend eerste klas gezeten en om kwart voor 11 had ik mijn 3 sudoku's er al klaar
En jij?
Oh niks, de hele tijd een beetje bijdehand lopen doen tegen wat toeristen met eoa vaag kaartje. Heb ze voor de zekerheid maar op de bon geslingerd Dalek lekker puzzelen in de achteroplopende cabine. En de conductrice even een veeg geven
Op woensdag 1 april 2015 16:24 schreef Facepalm het volgende: Op een ander forum lees ik dat de Tsjechische spoorwegen stoppen met de EuroCity van en naar Berlijn met ingang van de dienstregeling van volgend jaar. Jammer dat het steeds lastiger wordt om een internationale treinreis in Europa te maken.