klopt of iig tot een station waar gekeerd wordt door de IC'squote:Op donderdag 7 juni 2018 11:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Hier in Limburg is dat niet het geval. Arriva rijd alleen de sprinters en NS alleen de intercity. En zo gaat men ook om met vervangend busvervoer bij werkzaamheden of calamiteiten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.
Die Belgen staken wel vaker onaangekondigd. Waarom men nu weer gestaakt heeft is mij niet duidelijk. Vaak gaat het om het behoud van pensioenen zodat je bij 30 jaar trouwe dienst en ik dacht de leeftijd van 57 bereikt hebt met pensioen kan gaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:39 schreef Sandrvich het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)king-in-welkenraedt/
"Spontane NMBS-staking in Welkenraedt, hinder blijft beperkt"
Koffieroerstaafjes waren op?
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Deze?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
edit:
Zo eentje:
[ afbeelding ]
Heb je de datum ook gezien?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:08 schreef Peter het volgende:
Mogen Machinisten in NL van hun werkgever een korte broek aan?
Arriva in Zweden staat het niet toe.. wel een rok: https://www.bbc.com/news/world-europe-22828150
Ja, maar dan nog de vraag hoe het in NL zit.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je de datum ook gezien?
8 juni 2013
twitter:zugreiseblog twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 16:18:13“Die 19,90 Euro-Tickets der Deutschen #Bahn tun uns weh. Man muss sehen, ob das nicht Wettbewerbsverzerrung ist”, sagt Patrick Kurth von @FlixBus_DE. #DVWG reageer retweet
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:25 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:27 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.
Dat die normaal daar staat wist ik nog niet. Voorheen toch bij de SSN, dacht ik?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord.
Welk traject? Want het is op heel veel plaatsen simpelweg zo dat het anders niet in de dienstregeling past. Vooral op trajecten waar enkelspoor bij komt kijken, en dat zijn vaak de Arrive-trajecten.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen.
Op Heerlen - Randwyck zijn deze tijden als enige mogelijk binnen de (overkruis)normen van Prorail.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komtquote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:08 schreef Peter het volgende:
Mogen Machinisten in NL van hun werkgever een korte broek aan?
Arriva in Zweden staat het niet toe.. wel een rok: https://www.bbc.com/news/world-europe-22828150
klinkt redelijkquote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt
Okee, WAT moet ik doen, om jullie je eigen vertraging te laten "constateren" als er een trein die een halfuurdienst rijdt, opgeheven wordt. Zeg het me.quote:We hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis. Het is daarom niet mogelijk om voor deze reis geld terug te vragen
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende:
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
was die om 15u14 wel op tijd?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende:
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
Ja maar ja, dit is wel een bijzonder geval. Aan de ene kant wil je het wel graag van tevoren weten. Aan de andere kant ga je nooit ZO lang van tevoren staan wachten "dat je nog ergens anders wat kunt gaan halen mocht er geen catering aan boord zijn." Dus voor wie roep je dat eigenlijk om? En hoe lang van tevoren?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.
Bij NS niet (bij mijn weten)quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..quote:Op zondag 10 juni 2018 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed.
Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is.
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemenquote:Op zondag 10 juni 2018 19:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Herkenbaarquote:Op zondag 10 juni 2018 19:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Nog altijd meer trein dan dit:quote:Op zondag 10 juni 2018 19:16 schreef nijnja het volgende:
[..]
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nog steeds 2 assen meer dan wat ik posttequote:Op zondag 10 juni 2018 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, wij hadden de eenbaks Wadlopers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |