Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Deze?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
edit:
Zo eentje:
[ afbeelding ]
Heb je de datum ook gezien?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:08 schreef Peter het volgende:
Mogen Machinisten in NL van hun werkgever een korte broek aan?
Arriva in Zweden staat het niet toe.. wel een rok: https://www.bbc.com/news/world-europe-22828150
Ja, maar dan nog de vraag hoe het in NL zit.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je de datum ook gezien?
8 juni 2013
twitter:zugreiseblog twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 16:18:13“Die 19,90 Euro-Tickets der Deutschen #Bahn tun uns weh. Man muss sehen, ob das nicht Wettbewerbsverzerrung ist”, sagt Patrick Kurth von @FlixBus_DE. #DVWG reageer retweet
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:25 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:27 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.
Dat die normaal daar staat wist ik nog niet. Voorheen toch bij de SSN, dacht ik?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 19:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord.
Welk traject? Want het is op heel veel plaatsen simpelweg zo dat het anders niet in de dienstregeling past. Vooral op trajecten waar enkelspoor bij komt kijken, en dat zijn vaak de Arrive-trajecten.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen.
Op Heerlen - Randwyck zijn deze tijden als enige mogelijk binnen de (overkruis)normen van Prorail.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:34 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komtquote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:08 schreef Peter het volgende:
Mogen Machinisten in NL van hun werkgever een korte broek aan?
Arriva in Zweden staat het niet toe.. wel een rok: https://www.bbc.com/news/world-europe-22828150
klinkt redelijkquote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt
Okee, WAT moet ik doen, om jullie je eigen vertraging te laten "constateren" als er een trein die een halfuurdienst rijdt, opgeheven wordt. Zeg het me.quote:We hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis. Het is daarom niet mogelijk om voor deze reis geld terug te vragen
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende:
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
was die om 15u14 wel op tijd?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende:
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
Ja maar ja, dit is wel een bijzonder geval. Aan de ene kant wil je het wel graag van tevoren weten. Aan de andere kant ga je nooit ZO lang van tevoren staan wachten "dat je nog ergens anders wat kunt gaan halen mocht er geen catering aan boord zijn." Dus voor wie roep je dat eigenlijk om? En hoe lang van tevoren?quote:Op zaterdag 9 juni 2018 16:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.
Bij NS niet (bij mijn weten)quote:Op zaterdag 9 juni 2018 09:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..quote:Op zondag 10 juni 2018 18:14 schreef Dr_Flash het volgende:
bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed.
Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is.
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemenquote:Op zondag 10 juni 2018 19:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Herkenbaarquote:Op zondag 10 juni 2018 19:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Nog altijd meer trein dan dit:quote:Op zondag 10 juni 2018 19:16 schreef nijnja het volgende:
[..]
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Nog steeds 2 assen meer dan wat ik posttequote:Op zondag 10 juni 2018 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, wij hadden de eenbaks Wadlopers
De Britten hebben ook zoiets:quote:Op zondag 10 juni 2018 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Ach ja, wij hadden de eenbaks Wadlopers
Het is voor 23 september, en ik heb gewoon een ticket gekregen voor EC 114 maar dan zonder zitplaatsreservering.quote:
Pas vanaf München kan ik een zitplaatsreservering krijgen naar Mannheimquote:Op zondag 10 juni 2018 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Het is voor 23 september, en ik heb gewoon een ticket gekregen voor EC 114 maar dan zonder zitplaatsreservering.
Ik wilde dus boeken:
Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met zitplaatsreservering EC114 en ICE104 (aangevinkt "Sitzplatz buchen" tijdens invoeren van de reis)
Ik kreeg:
Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met alleen ICE104
Heb ÖBB maar eens gemaild, ben benieuwd. Want DB zegt dat er ook geen 1e klas zitplaats beschikbaar is voor die trein op dat traject
Wanneer ga jequote:Op zondag 10 juni 2018 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee greavz ik kom ook naar AlbaDat je t ff weet
2 losse reserveringen, Spittal - München en München - Mannheim krijg ik net in de mail van ÖBB, er is namelijk geen zitplaats 1e klas over het hele traject beschikbaarquote:Op zondag 10 juni 2018 22:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Pas vanaf München kan ik een zitplaatsreservering krijgen naar Mannheim
14-17 sep. En ik heb een dikke terreinwagen gehuurdquote:
dan zitten we bij elkaar in het vliegtuig op de heenreisquote:Op zondag 10 juni 2018 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
14-17 sep. En ik heb een dikke terreinwagen gehuurd
Leuk tochquote:Op zondag 10 juni 2018 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
dan zitten we bij elkaar in het vliegtuig op de heenreis
Laatste trein uit Zwijndrecht en ff uren lopen rekken op Schiphol.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk tochHoe ga jij? Midden n de nacht erheen of Yotel?
Ik ga alleen, maar wel met het idee om Liesje daarte meeten.quote:Op zondag 10 juni 2018 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Laatste trein uit Zwijndrecht en ff uren lopen rekken op Schiphol.
Wilde eerst met de auto naar Schiphol P3, zoals vorig jaar, maar omdat ik nu via Oostenrijk ga is dat niet handig.
Ga je met Liesje of alleen ofzo?
Nice! Ik ga vanuit Tirana eerst naar Sarandë en dan ff een dagtocht met de ferry naar Corfu. Dan een dag rond Sarandë, en dan door naar Pogradec voor 2 nachten, en dan nog ff bij Albanese vrienden in Dürres langs die er een hotel hebben en dan een hotel bij Tirana Airport want mn vlucht naar Wenen gaat om 05:00quote:Op zondag 10 juni 2018 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ga alleen, maar wel met het idee om Liesje daarte meeten.
Nov17 reed die nog wel. En precies op tijd. Daarom hebben we heb dus ook gemistquote:Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef greavy het volgende:
Trein is leuk ja. Weet niet of de trein Dürres-Kashar(voorstad Tirana) nog rijdt, maar dan zou je in een aantal gevallen misschien gelijk weer terug kunnen komen :-P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |