klopt of iig tot een station waar gekeerd wordt door de IC'squote:Op donderdag 7 juni 2018 11:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.quote:Op donderdag 7 juni 2018 11:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Hier in Limburg is dat niet het geval. Arriva rijd alleen de sprinters en NS alleen de intercity. En zo gaat men ook om met vervangend busvervoer bij werkzaamheden of calamiteiten.quote:Op donderdag 7 juni 2018 22:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.
Die Belgen staken wel vaker onaangekondigd. Waarom men nu weer gestaakt heeft is mij niet duidelijk. Vaak gaat het om het behoud van pensioenen zodat je bij 30 jaar trouwe dienst en ik dacht de leeftijd van 57 bereikt hebt met pensioen kan gaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:39 schreef Sandrvich het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)king-in-welkenraedt/
"Spontane NMBS-staking in Welkenraedt, hinder blijft beperkt"
Koffieroerstaafjes waren op?
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende:
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Deze?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
edit:
Zo eentje:
[ afbeelding ]
Heb je de datum ook gezien?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:08 schreef Peter het volgende:
Mogen Machinisten in NL van hun werkgever een korte broek aan?
Arriva in Zweden staat het niet toe.. wel een rok: https://www.bbc.com/news/world-europe-22828150
Ja, maar dan nog de vraag hoe het in NL zit.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 16:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Heb je de datum ook gezien?
8 juni 2013
twitter:zugreiseblog twitterde op vrijdag 08-06-2018 om 16:18:13 “Die 19,90 Euro-Tickets der Deutschen #Bahn tun uns weh. Man muss sehen, ob das nicht Wettbewerbsverzerrung ist”, sagt Patrick Kurth von @FlixBus_DE. #DVWG reageer retweet
quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:25 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |