ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op woensdag 6 juni 2018 07:05 schreef James1988 het volgende: Die seinstoring tussen Roermond en Susteren is al sinds gistermiddag. Hoe kan het dat er nog steeds geen enkele trein rijdt?
Zolang de sporen er liggen en er prik op de bovenleiding staat kun je rijden. Niet aan de gebruikelijke snelheid en niet met de gebruikelijke frequentie, maar het is niet fysiek onmogelijk.
Kabelbreuk legt treinverkeer Sittard – Roermond plat Bij werkzaamheden op het emplacement in Sittard is dinsdagmiddag rond 16:30 uur een kabel geraakt. Hierdoor kunnen de seinen en wissels niet meer worden bediend en rijden er op dit moment geen treinen. Samen met de aannemer werkt ProRail met man en macht aan het herstel.
De 44-aderige kabel is zodanig beschadigd dat die deels moet worden vernieuwd. Dat is een specialistische en arbeidsintensieve klus. Als de kabel is vernieuwd, wordt die eerst getest zodat we zeker weten dat de seinen en wissels weer goed functioneren.
Reisadvies Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer het treinverkeer weer kan worden opgestart. Tot die tijd zetten de vervoerders Arriva en NS bussen in tussen Sittard en Susteren. We adviseren reizigers kort voor vertrek de reisplanner te raadplegen voor de actuele reisinformatie.
De rechter heeft de zaak die Consuclaim tegen de NS aangespannen heeft afgewezen. Een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats, maar recht op vervoer
Op woensdag 6 juni 2018 12:32 schreef Peterselieman het volgende: De rechter heeft de zaak die Consuclaim tegen de NS aangespannen heeft afgewezen. Een treinkaartje geeft geen recht op een zitplaats, maar recht op vervoer
Op woensdag 6 juni 2018 07:05 schreef James1988 het volgende: Die seinstoring tussen Roermond en Susteren is al sinds gistermiddag. Hoe kan het dat er nog steeds geen enkele trein rijdt?
Op woensdag 6 juni 2018 18:28 schreef Ireyon het volgende: Ja wat de fuck. M'n hele subdomein is gewoon opeens verwijderd. Na 9 jaar zonder gezeik toch maar eens dringend verhaal halen
Dan nog, hoe kan het dat er geen enkele trein rijdt? Wissels klemmen, lastgevingen afgeven, en gaan met die banaan.
Nee, je kan geen 12 treinen per uur rijden maar een pendeltrein tussen Roermond en Sittard moet toch echt wel mogelijk zijn.
Leuk voor het wegverkeer bij alle overwegen. En op zicht rijden tussen Sittard en Roermond en alle overwegen aanrijden lijkt mij businzet toch sneller gaan.
Treinvervangend vervoer wordt over het algemeen met touringcars gereden.
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten.
Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein.
Op donderdag 7 juni 2018 07:01 schreef TjjWester het volgende: Toch gek dat de reizigersorganisatie die de consumentenclaim heeft gepromoot opeens zijn website uit de lucht heeft gehaald.
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten.
Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein.
Sowieso niet van toepassing omdat er gisteren geen staking was, maar goed: als de NS trein niet rijdt en NS daar bussen op in laat zetten heeft dat helemaal niets te maken met het breken van de staking. Anders zouden taxichauffeurs ook geen reizigers mee mogen nemen als de bus niet rijdt door een staking.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef desbarts het volgende: Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)?
dat hebben ze er weer uitgehaald geloof ik. ik heb ze in ieder geval al heel lang niet meer gezien
Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef desbarts het volgende: Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)?
Neen. Die ertms was een proef en bovendien is de max. materieel snelheid van een slt op dit moment 140 km/u.(de slt is wel gebouwd voor een snelheid van 160 km/u)
[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 07-06-2018 11:06:09 ]
Jep, maar bij stakingen in het ov mag je niet zomaar vervangend vervoer inzetten.
Buschauffeurs en machinisten van Arriva hebben dezelfde CAO. En als dan NS en Arriva op hetzelfde traject rijden en er is vervangend vervoer nodig voor een rechnische reden moet je dat wel goed kunnen bewijzen wil het niet op vervangend vervoer lijken voor een Arriva trein.
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Op woensdag 6 juni 2018 23:55 schreef desbarts het volgende: Vraagje. Er rijden ergens geloof ik nog slt's met ertms rond? Mogen die ook op de hanzelijn 160 rijden (waar ertms ligt)?
160 mogen ze sowieso niet. Te weinig remvermogen. 155 was de maximale snelheid
Op donderdag 7 juni 2018 07:01 schreef TjjWester het volgende: Toch gek dat de reizigersorganisatie die de consumentenclaim heeft gepromoot opeens zijn website uit de lucht heeft gehaald.
Stond zeker bij dezelfde host als die banners van Ireyon
In Limburg zou dat dan betekenen dat NS bussen inzet die alleen maar een stop maken die een ic ook zou maken. Dus niet alle tussen gelegen stations.
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is wel zoals het op Almelo-Enschede gebeurt: NS zorgt voor de snelbussen en Keolis voor de stopbussen. Ondanks dat Keolis ook een IC heeft en NS ook een stoptrein.
Hier in Limburg is dat niet het geval. Arriva rijd alleen de sprinters en NS alleen de intercity. En zo gaat men ook om met vervangend busvervoer bij werkzaamheden of calamiteiten.
Die Belgen staken wel vaker onaangekondigd. Waarom men nu weer gestaakt heeft is mij niet duidelijk. Vaak gaat het om het behoud van pensioenen zodat je bij 30 jaar trouwe dienst en ik dacht de leeftijd van 57 bereikt hebt met pensioen kan gaan.
Ergens snap ik die Belgen wel als ik van het verhaal van een Belgische conductrice uit mag gaan. Schijnbaar kennen ze bij de NMBS onder rijdend personeel geen parttime constructie. Je werkt volledig of niet. Daarom ook dat die pensioenleeftijd daar lager ligt. In Nederland heb je de mogelijkheid om steeds minder te gaan werken en kun je zelfs contracten van 24 uur afsluiten. Het blijkt ook dat Nederland een van de weinige landen is waar zoveel mensen parttime werken.
Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen.
Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
edit:
Zo eentje:
[ Bericht 33% gewijzigd door SevenWonders op 08-06-2018 15:25:04 (plaatje gevonden) ]
Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende: Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende: Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Op vrijdag 8 juni 2018 15:22 schreef SevenWonders het volgende: Hee treinenfappers; Op het emplacement bij De Kuip in Rotterdam stond vanmiddag een oude diesel-locomotief. Zo'n eentje met zo'n platte voorkant en helemaal roodbruin geschilderd. Wat deed dat ding daar behalve geparkeerd staan? Is hij van een museumspoorweg ofzo?
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.
Op vrijdag 8 juni 2018 15:24 schreef dennistd het volgende: Je doelt op Groningen-Leeuwarden neem ik aan? Dat heeft te maken met enkelspoor een kruisingsmogelijkheden. Overigen is het verschil groter dan Keolis op Enschede-Zwolle: de stoptrein vertrekt daar slechts 4 minuten later dan de IC. In Nijverdal is het verschil dan opgelopen tot een kwartier
Onder de aanname dat je in Leeuwarden zit: De sneltrein vertrekt 23 minuten na de vorige stoptrein, en 6 minuten voor de volgende (als ik de huidige tijden pak). Bij aankomst in Groningen heeft de vorige stoptrein 14 minuten verloren ten opzichte van de sneltrein, welke 9 minuten later binnenkomt. Vandaar dat de sneltrein vlak voor een stoptrein vertrekt: anders zou de sneltrein de vorige stoptrein moeten inhalen (of zit er te dicht achter). Daarbij speelt de indeling van het spoor zoals dennistd noemt ook mee.
Nee sorry, omdat jullie het over limburg hadden kwam ik met deze vraag. Heerlen-maastricht doel ik op.
Da's dan de 2225 va de SSMR (Stichting Museum Materieel Railion) die blijkbaar in de startblokken stond om naar de MultiEvent opendag te gaan in Blerick. Vindt aanstaande weekend plaats voor alle 'treinfappers'.
Klopt, de 2225 van de SMMR heeft tegenwoordig onderdak in de oude kleine (wagen)werkplaats Feyenoord.
Op vrijdag 8 juni 2018 15:12 schreef TjjWester het volgende: Kan iemand een poging doen om uit te leggen waarom arriva de stoptrein en sneltrein vlak achter elkaar laat rijden? er zit iets van 5 minuten tussen.
Daarnaast even staan kijken bij een doe het zelf machinist die een weigerende uitschuifplank van een flirt wilde uittrekken, dat ding schoot opeens naar buiten en hij had flinke pijn aan zijn handen.
Welk traject? Want het is op heel veel plaatsen simpelweg zo dat het anders niet in de dienstregeling past. Vooral op trajecten waar enkelspoor bij komt kijken, en dat zijn vaak de Arrive-trajecten. Ik denk dat Keolis hier op Zwolle-Enschede heel erg positief mee wegkomt, puur geluk.
We hebben geen vertraging geconstateerd op de door u aangegeven reis. Het is daarom niet mogelijk om voor deze reis geld terug te vragen
Okee, WAT moet ik doen, om jullie je eigen vertraging te laten "constateren" als er een trein die een halfuurdienst rijdt, opgeheven wordt. Zeg het me.
Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende: Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.
Op zaterdag 9 juni 2018 15:10 schreef dennistd het volgende: Om 15.08u op Amsterdam Centraal al omroepen dat IC 241 naar Berlijn geen catering heeft vind ik wel een beetje aan de vroege kant: die trein vertrekt pas om 17.00u...
Edit: ook de herhaling om 15.11u is rijkelijk vroeg
Ja ach, als ze het om 16:55 om zouden roepen heb je dat gezeik weer dat men het veel te laat vind. Zo is er altijd wel wat natuurlijk.
Ja maar ja, dit is wel een bijzonder geval. Aan de ene kant wil je het wel graag van tevoren weten. Aan de andere kant ga je nooit ZO lang van tevoren staan wachten "dat je nog ergens anders wat kunt gaan halen mocht er geen catering aan boord zijn." Dus voor wie roep je dat eigenlijk om? En hoe lang van tevoren?
Korte broek of rok zolang het maar tot onder de knie komt
Bij NS niet (bij mijn weten)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed.
Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is.
Op zondag 10 juni 2018 18:14 schreef Dr_Flash het volgende: bij de NMBS hebben machinisten (Treinbestuurders) helemaal geen bedrijfskleding. Gewoon je eigen kloffie, en verder geen eisen. Genitaliën bedekt, dan is het al gauw goed.
Althans dat was een jaar of 10 gelden zo, weet niet of dat nog zo is.
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Bekend 'probleem'. Maar om die dingen vanuit België in Roosendaal nou treinen te noemen
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
is nog steeds zo.... een collega liep is Roosendaal een keer naar die boemel toe om een zwerverachtig uitziend type weg te sturen die aan de trein liep te rommelen maar het bleek de machinist te zijn..
Deze stellen zijn oorspronkelijk gebouwd als tweebakstreinstellen (Class 155), maar nadat ze waren gebouwd ontstond er een behoefte aan kleinere treinen voor heel rustige lijnen. British Rail heeft toen besloten om de treinstellen te splitsen, van 35 tweetjes werden toen 70 éénbaksstellen gemaakt.
Er zijn 7 Cl155's overgebleven, omdat deze eigendom waren van de West Yorkshire Passenger Transport Executive die niets zag in het ombouwplan.
wat is dit voor vage kutzooi? Ik reis in September weer naar Albanië, en ga dan nog 2 dagen bij een vriend in Oostenrijk langs, die daar sinds vorig jaar woont. (vliegen Albanië > Wenen)
De terugreis gaat per trein, van Berg im Drautal naar Zwijndrecht. Eerste klas tickets geboekt. Maar omdat het online systeem zag dat voor EC114 naar Mannheim vanaf Spittal geen 1e klas zitplaats beschikbaar was, kreeg ik geen zitplaatsreservering voor die trein. Wel voor de ICE104 Mannheim ri. Nederland. Na wat rondzoeken blijkt dus nu, voor een reis over 3.5 maand, de 1e klas al helemaal volgeboekt te zijn.......
Het is voor 23 september, en ik heb gewoon een ticket gekregen voor EC 114 maar dan zonder zitplaatsreservering.
Ik wilde dus boeken: Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met zitplaatsreservering EC114 en ICE104 (aangevinkt "Sitzplatz buchen" tijdens invoeren van de reis)
Ik kreeg: Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met alleen ICE104
Heb ÖBB maar eens gemaild, ben benieuwd. Want DB zegt dat er ook geen 1e klas zitplaats beschikbaar is voor die trein op dat traject
Het is voor 23 september, en ik heb gewoon een ticket gekregen voor EC 114 maar dan zonder zitplaatsreservering.
Ik wilde dus boeken: Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met zitplaatsreservering EC114 en ICE104 (aangevinkt "Sitzplatz buchen" tijdens invoeren van de reis)
Ik kreeg: Berg im Drautal - Zwijndrecht, 1e klas met alleen ICE104
Heb ÖBB maar eens gemaild, ben benieuwd. Want DB zegt dat er ook geen 1e klas zitplaats beschikbaar is voor die trein op dat traject
Pas vanaf München kan ik een zitplaatsreservering krijgen naar Mannheim
Pas vanaf München kan ik een zitplaatsreservering krijgen naar Mannheim
2 losse reserveringen, Spittal - München en München - Mannheim krijg ik net in de mail van ÖBB, er is namelijk geen zitplaats 1e klas over het hele traject beschikbaar
Edit: En nog voor ik kon antwoorden, kreeg ik kosteloos de zitplaatsreservering in mijn mail, omdat ik die natuurlijk al betaald had. Zelfde rijtuig, moet alleen 2 coupé's opschuiven (van zitplaats 96 naar 71)
[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 10-06-2018 22:23:37 ]
Leuk toch Hoe ga jij? Midden n de nacht erheen of Yotel?
Laatste trein uit Zwijndrecht en ff uren lopen rekken op Schiphol. Wilde eerst met de auto naar Schiphol P3, zoals vorig jaar, maar omdat ik nu via Oostenrijk ga is dat niet handig. Ga je met Liesje of alleen ofzo?
Laatste trein uit Zwijndrecht en ff uren lopen rekken op Schiphol. Wilde eerst met de auto naar Schiphol P3, zoals vorig jaar, maar omdat ik nu via Oostenrijk ga is dat niet handig. Ga je met Liesje of alleen ofzo?
Ik ga alleen, maar wel met het idee om Liesje daarte meeten.
Ik ga alleen, maar wel met het idee om Liesje daarte meeten.
Nice! Ik ga vanuit Tirana eerst naar Sarandë en dan ff een dagtocht met de ferry naar Corfu. Dan een dag rond Sarandë, en dan door naar Pogradec voor 2 nachten, en dan nog ff bij Albanese vrienden in Dürres langs die er een hotel hebben en dan een hotel bij Tirana Airport want mn vlucht naar Wenen gaat om 05:00
Ik weet het nog niet, Ik wil eigenlijk die trein naar Dürres wel ff doen maar wie gaat mijn auto dan naar de overkant etc. Dusja. Ik denk dat het Berat zal worden en dan wat vette ongekarteerde weggetjes daar
Trein is leuk ja. Weet niet of de trein Dürres-Kashar(voorstad Tirana) nog rijdt, maar dan zou je in een aantal gevallen misschien gelijk weer terug kunnen komen :-P
Op zondag 10 juni 2018 22:42 schreef greavy het volgende: Trein is leuk ja. Weet niet of de trein Dürres-Kashar(voorstad Tirana) nog rijdt, maar dan zou je in een aantal gevallen misschien gelijk weer terug kunnen komen :-P
Nov17 reed die nog wel. En precies op tijd. Daarom hebben we heb dus ook gemist
Ja, als het goed is rijdt die nog steeds. Heb de dienstregeling niet meer bij de hand, maar voorheen kon je een retourtje maken, heb ik 2 jaar geleden gedaan.
2 losse reserveringen, Spittal - München en München - Mannheim krijg ik net in de mail van ÖBB, er is namelijk geen zitplaats 1e klas over het hele traject beschikbaar
Edit: En nog voor ik kon antwoorden, kreeg ik kosteloos de zitplaatsreservering in mijn mail, omdat ik die natuurlijk al betaald had. Zelfde rijtuig, moet alleen 2 coupé's opschuiven (van zitplaats 96 naar 71)
Op zondag 10 juni 2018 22:55 schreef greavy het volgende: Maar wat doe jij op Schiphol fles? Uren doortrekken of hotel? Ik neem 0:15 de trein uit Zwijndrecht en ben dan 02:00 op Schiphol
Zoiets zal het bij mij ook wel op neerkomen ja. Dat Yotel is pure kanker dus dat doe ik niet meer
Hmmm, Dürres-Kashar nu al terug naar 1x/dag. Na reactivering was het 7x/dag, werd toen 3x/dag nadat het geld voor diesel op was, daarna 2x/dag en nu 1x/dag.. Wanneer stoppen ze?
Op zondag 10 juni 2018 23:06 schreef Dr_Flash het volgende: Ik kan beter met de auto van Tirana naar Dürres rijden, een retourtje naar Fier maken en dan verder of zo
alleen de dag van aankomst red je dat niet meer waar heb je hotels gescoord?
Op zondag 10 juni 2018 23:06 schreef James1988 het volgende: Ik vind het mooi dat jullie allemaal rond dezelfde tijd naar Albanië gaan. We krijgen straks toch wel een groepsfoto te zien hè?
Vorig jaar zaten liesje en ik er zelfs de volle 7 dagen samen, en hebben elkaar alleen op de heenreis en terugreis gezien. En ohja, 1x in Dürres samen ergens zitten eten in de avond, dag voor vertrek dacht ik
Nice! Ik ga vanuit Tirana eerst naar Sarandë en dan ff een dagtocht met de ferry naar Corfu. Dan een dag rond Sarandë, en dan door naar Pogradec voor 2 nachten, en dan nog ff bij Albanese vrienden in Dürres langs die er een hotel hebben en dan een hotel bij Tirana Airport want mn vlucht naar Wenen gaat om 05:00
Ik zat 2 weken geleden in Villa earoport, er is in Rinas natuurlijk verder geen fuck te doen maar super lekker hotel, met zwembad! Ik dacht zelf 7-21 te gaan dus dan vliegen wij samen terug, dus dan boek ik gewoon hetzelfde hotel. Alleen ik ben van plan je rondje wat uitgebreider te doen, en precies andersom, Beratje. Pogradec, Korce, Ksamil. etc, je kent het wel. Dus als Fles komt zit ik waarschijnlijk precies ergens in het zuiden. Dat had ie even moeten checken eigenlijk.
Als je in Dürres hotel zoekt, moet je naar Hotel Espana in Golem. Zit ik elk jaar, vriendelijke eigenaar. Dit jaar maar één nacht, voorgaande 3 jaren zat ik er de hele week. Daar rijdt de trein ook voor de deur langs, maar stopt er niet voor de deur
Ik zat 2 weken geleden in Villa earoport, er is in Rinas natuurlijk verder geen fuck te doen maar super lekker hotel, met zwembad! Ik dacht zelf 7-21 te gaan dus dan vliegen wij samen terug, dus dan boek ik gewoon hetzelfde hotel. Alleen ik ben van plan je rondje wat uitgebreider te doen, en precies andersom, Beratje. Pogradec, Korce, Ksamil. etc, je kent het wel. Dus als Fles komt zit ik waarschijnlijk precies ergens in het zuiden. Dat had ie even moeten checken eigenlijk.
Maar ik vlieg de 21e om half 5 naar Wenen, want ik ga nog niet naar huis Moet dan nog 6u in een Railjet, 1e klas en 20 minuten in een Talent in Oostenrijk
Op zondag 10 juni 2018 23:06 schreef James1988 het volgende: Ik vind het mooi dat jullie allemaal rond dezelfde tijd naar Albanië gaan. We krijgen straks toch wel een groepsfoto te zien hè?
Maar ik vlieg de 21e om half 5 naar Wenen, want ik ga nog niet naar huis Moet dan nog 6u in een Railjet, 1e klas en 20 minuten in een Talent in Oostenrijk
Ohja! Maar we zouden dan nog steeds wel hetzelfde hotel kunnen boeken. Want ik vlieg natuurlijk ook weer vroeg terug en is wel fijn omdat Rinas verder niets is.
Ik zat 2 weken geleden in Villa earoport, er is in Rinas natuurlijk verder geen fuck te doen maar super lekker hotel, met zwembad! Ik dacht zelf 7-21 te gaan dus dan vliegen wij samen terug, dus dan boek ik gewoon hetzelfde hotel. Alleen ik ben van plan je rondje wat uitgebreider te doen, en precies andersom, Beratje. Pogradec, Korce, Ksamil. etc, je kent het wel. Dus als Fles komt zit ik waarschijnlijk precies ergens in het zuiden. Dat had ie even moeten checken eigenlijk.
Nou dan kom ik toch daarheen. Het is Saturnus niet of zo
We moeten elkaar toch wel ergens kunnen meeten met zn 3en dan? Ik zit 14-17 september in Sarandë, 17-19 september Pogradec, 19-20 september Dürres, 20-21 september Rinas vliegveld (best western) Ook ik heb een auto, fles heeft dus een auto, dus moet toch wel ergens lukken die eerste dagen dat fles er is?
Ohja! Maar we zouden dan nog steeds wel hetzelfde hotel kunnen boeken. Want ik vlieg natuurlijk ook weer vroeg terug en is wel fijn omdat Rinas verder niets is.
Ik heb het Best Western bij Rinas geboekt. En ja, zou wel gezellig zijn dan inderdaad. Waar eindig jij de 20e september ergens? Ik kom uit de buurt van Dürres (stamhotelletje weer), dus denk dat ik oa weer even naar de Kaap van Rodon ga (regio Dürres) en zo toeristisch richting Rinas
We moeten elkaar toch wel ergens kunnen meeten met zn 3en dan? Ik zit 14-17 september in Sarandë, 17-19 september Pogradec, 19-20 september Dürres, 20-21 september Rinas vliegveld (best western) Ook ik heb een auto, fles heeft dus een auto, dus moet toch wel ergens lukken die eerste dagen dat fles er is?
Als ik daadwerkelijk 2 weken ga, en ook nog precies die 2 weken (hangt nog even van de vakantieplannen van mijn directe collega af, zij heeft nu voorrang want ik ben dit jaar al zoveel weg geweest.) dan zou ik misschien kunnen plannen dat ik ook rond die tijd in Sarande te zijn, dat zou me een week geven voor Berat, Pogradec, Korce en Ksamil En dan nog een kleine week om weer omhoog te reizen, hmm.
Ohja, PTA, nou daar heb ik ook nog iets over te melden. Ik heb vorige maand de 13 uur durende rit van Belgrado naar Bar gedaan. En ik zat ook nog eens op stoelnummer 51, zijn jullie trots op me?
61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel. Jaaaa echt heel erg tof, lang maar prachtig. Het bijna laatste stuk is het mooist. Echt dwars door de bergen. Of naja het mooiste wat ik gezien heb dan want het allerlaatste stuk, ongeveer net voor die beroemde brug was het donker. Maar ik heb genoten, en ik had ook nog eens de leukste coupe van de hele trein en we hebben echt vreselijk gelachen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring.
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten.... https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel. Jaaaa echt heel erg tof, lang maar prachtig. Het bijna laatste stuk is het mooist. Echt dwars door de bergen. Of naja het mooiste wat ik gezien heb dan want het allerlaatste stuk, ongeveer net voor die beroemde brug was het donker. Maar ik heb genoten, en ik had ook nog eens de leukste coupe van de hele trein en we hebben echt vreselijk gelachen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring.
Mooie foto
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
Duitsers lopen vreselijk achter met onderhoud overal... Gaat nog wel decennia's duren voordat ze het inlopen als ze uberhaupt willen investeren. Al is Gorlitz wellicht ander verhaal maar dat kan wel sneller dan 2026
Duitsland moet eens wat aan de procedures en aan de financiering van infrastructuur gaan doen, want als het zo doorgaat is Duitsland binnen 10 a 20 jaar één grote eeuwigdurende baustelle. Het bizarre is dat de noodzaak bij de politici echter totaal niet lijkt door te dringen
Het probleem dat in deze youtube video wordt getoond is wel exemplarisch voor de toestand van de infrastructuur in Duitsland:
Vermoeden: De voeding van het toeleidende deel is onvoldoende om meer elektrische treinen te kunnen hebben. Als je het elektrificeert dan worden vrijwel alle diesels vervangen door elektrische treinen en neemt het verbruik dermate enorm toe dat er meer onderstations nodig zijn. Als je het dan om een flinke of meerdere hebt dan gaat de prijs al snel richting de 20 miljoen inderdaad.
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
De NS en de Oostenrijkse vervoerder öBB willen vanaf 2020 of eind 2021 weer nachttreinen laten rijden van en naar Nederland.De spoorbedrijven willen de slaaptrein Nightjet vanuit Düsseldorf door laten rijden naar Amsterdam.De NS zegt voor de Oostenrijkers te kiezen omdat die hypermoderne slaaprijtuigen hebben.
Op woensdag 13 juni 2018 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in...
vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in...
Nee, vanwege het volledige schrappen van de route in Vlaardingen...
Op woensdag 13 juni 2018 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende: Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
Extra bussen naar Vijfsluizen. Zijn ze in Vlaardingen niet blij mee, naast alle bussen en extra bussen die er al rijden vanwege het nog niet gereed zijn van de Hoeksche Lijn.
Allright, ik ben een topiclurker, werk bij een spoorbedrijf. (Ooit wel eens hier gepost).
Ik kan via mijn werk waarschijnlijk een oude trein regelen. Nu wil ik deze ombouwen tot ruimteschip voor een (non-commercial) escape-room/Interactive spaceship story / short-larp. (Ik heb een spaceship simulator met vrienden gemaakt die we al gebruiken, en heb ook al eens tijdelijk een trein omgebouwd hiervoor).
Ik heb de plannen al klaar liggen en een semi-businessmodel, maar ik ben vooral aan het oriënteren op de lokatie. Nu mijn grotere vraag: Waar kan ik een oude trein eigenlijk neerzetten met stroom (en water), het liefst in midden Nederland. Waar ik dit kan organiseren. Het liefst wil ik ernaast nog tzt een trein zetten en een mini-gebouwtje er ook bij.
De trein rijdt op dit moment niet, maar kan gesleept worden. Voor een weiland heb ik geen geld over en is te groot. Is er toevallig ergens een oud-opstelterrein dat niet gebruikt wordt en waar je het kwijt kan. Ik weet dat er hobbieverenigingen zijn met ruimte om hun treinen op te slaan, hoe kom ik daar mee in contact?.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte.
Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten.
En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente.
Hillegersberg Aansluiting in Rotterdam? De oude enkelsporige boog van Gouda naar de voormalige Hofplein ligt er nog voor een stukje.
Het omliggende terrein ligt grotendeels braak (of is een bouwput voor de nieuwe naastgelegen RET remise.) De RET gaat als ik de plannen goed heb begrepen de aansluiting niet meer gebruiken, dus wellicht dat je nog meer kan gebruiken.
Ik vermoed dat een vergunning van de gemeente Rotterdam niet zo'n probleem moet zijn, die willen wel wat meer activiteit in die hoek.
In Arnhem heb je in zowel de haven als achter het oude PostNL gebouw enorm veel spoor en aanverwante artikelen zo dood te liggen als ik weet niet wat. Of is dat inmiddels weer actief?
Ik weet dat er een tijd veel schroot heeft gestaan, maar dat is als het goed is allemaal ook weg.
Tijdens het busritje uitgeest-zaandam... werden we ingehaald door een SLT die blijkbaar als LM-rit van Uitgeest naar Zaandam kon rijden.
Nieuwe bielzen langs de baan gezien en opmerkelijk veel gaten die gespit zijn bij portalen. Vermoedelijk zullen de meeste werkzaamheden in de nacht plaatsvinden. Enkele overwegen zijn tussen 01:00 en 07:00 gesloten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op vrijdag 15 juni 2018 22:00 schreef Xetran het volgende: In Arnhem heb je in zowel de haven als achter het oude PostNL gebouw enorm veel spoor en aanverwante artikelen zo dood te liggen als ik weet niet wat. Of is dat inmiddels weer actief?
Ik weet dat er een tijd veel schroot heeft gestaan, maar dat is als het goed is allemaal ook weg.
Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 15 juni 2018 12:30 schreef Jhovall het volgende: Allright, ik ben een topiclurker, werk bij een spoorbedrijf. (Ooit wel eens hier gepost).
Ik kan via mijn werk waarschijnlijk een oude trein regelen. Nu wil ik deze ombouwen tot ruimteschip voor een (non-commercial) escape-room/Interactive spaceship story / short-larp. (Ik heb een spaceship simulator met vrienden gemaakt die we al gebruiken, en heb ook al eens tijdelijk een trein omgebouwd hiervoor).
Ik heb de plannen al klaar liggen en een semi-businessmodel, maar ik ben vooral aan het oriënteren op de lokatie. Nu mijn grotere vraag: Waar kan ik een oude trein eigenlijk neerzetten met stroom (en water), het liefst in midden Nederland. Waar ik dit kan organiseren. Het liefst wil ik ernaast nog tzt een trein zetten en een mini-gebouwtje er ook bij.
De trein rijdt op dit moment niet, maar kan gesleept worden. Voor een weiland heb ik geen geld over en is te groot. Is er toevallig ergens een oud-opstelterrein dat niet gebruikt wordt en waar je het kwijt kan. Ik weet dat er hobbieverenigingen zijn met ruimte om hun treinen op te slaan, hoe kom ik daar mee in contact?.
hoeft niet eens een weiland te zijn. In Rotterdam staat er eentje als restaurant gewoon in een wijk. Dat stuk ervoor is meer een wijkpark dan van dat restaurant geloof ik.
Op vrijdag 15 juni 2018 13:07 schreef FredvZ het volgende: Hillegersberg Aansluiting in Rotterdam? De oude enkelsporige boog van Gouda naar de voormalige Hofplein ligt er nog voor een stukje.
Het omliggende terrein ligt grotendeels braak (of is een bouwput voor de nieuwe naastgelegen RET remise.) De RET gaat als ik de plannen goed heb begrepen de aansluiting niet meer gebruiken, dus wellicht dat je nog meer kan gebruiken.
Ik vermoed dat een vergunning van de gemeente Rotterdam niet zo'n probleem moet zijn, die willen wel wat meer activiteit in die hoek.
Dacht dat gemeente de Ceintuurbaan wil doortrekken naar het Sint Franciscus Gasthuis (voor het wegverkeer). Dat is op die plek.
Op vrijdag 15 juni 2018 12:41 schreef James1988 het volgende: Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte.
Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten.
En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente.
Helemaal eens met deze redenering. Het klopt inderdaad dat opstelcapaciteit schaars is... Voor initiatieven als een escape room in een wagon zie ik dan ook weinig ruimte op publieke sporen van Prorail. Verder is een opstelterrein geen speelplaats, het is een soort industrieterrein waar in hoog tempo veel treinen worden gereinigd, gecontroleerd en gerepareerd. Daar is geen plaats voor escape rooms voor bijv. vrijgezellenavonden...
Ik denk dat verlaten stamlijnen en spooraansluitingen meer kans maken. Blik op de spoorkaart van Prorail maar doen dus. Of sporenplan.nl checken natuurlijk...
[ Bericht 6% gewijzigd door Goverman op 16-06-2018 22:19:17 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).
Ik vind de centrumzijde geen goed entree hebben en vooral donker. De perrons en kap zijn ook niet speciaal. Dan is Rotterdam veel meer geslaagd.
De architect had een bepaald idee bij die donkere ingang aan de centrumkant, maar dat is afhankelijk van de commerciële ontwikkeling van die ruimte. En daar schort het aan...
Ik zat wat reaguursels te lezen op Dumpert... Maar worden er serieus regelmatig containers vanuit Veendam naar Kijfhoek gesleept om via de Betuweroute naar Hamburg of elders in Noord Duitsland te gaan?
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende: Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uit
Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende: Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
En dat vervoerscontract van Bauer naar Veendam en per vrachtwagen naar Eemshaven is alweer voorbij, of bijna. Kan best een nieuw contract komen. Menath eveneens met vervuilde grond gaat wel per trein naar Eemshaven
Op zondag 17 juni 2018 13:29 schreef Dr_Flash het volgende: Waar komt die vervuilde grond vandaan eigenlijk? Is dat van spoorbouw of bijv gesloopte tankstations of zo?
De grond is afkomstig vanuit de Duitse plaats Grenzach-Whylen, vlak bij de Zwitserse stad Basel. In Grenzach-Whylen bevindt zich de zogenaamde ‘Kesslergrube’, een verzamelnaam voor een aantal kleinere steengroeves welke ongeveer honderd jaar geleden werden afgegraven. Nadat de groeves in de jaren ’60 volledig waren afgegraven besloot men ze vol te storten met puin, afval en allerlei andere vervuilde en giftige grond. Dit veroorzaakt natuurlijk een gigantische bedreiging voor het plaatselijke milieu en om langdurige schade te voorkomen werd in 2011 besloten dat de grond gesaneerd moet worden. Vervolgens vonden er verschillende onderzoeken plaats over de vraag hoe men dit het beste kon aanpakken, waarna in de herfst van 2015 definitief gestart werd met de werkzaamheden. De vervuilde grond wordt afgevoerd naar Nederland, waar het wordt gereinigd bij Theo Pouw Secundaire Bouwstoffen, een bedrijf wat gevestigd is in de Eemshaven. Er is een vergunning aangevraagd voor het overbrengen van maximaal 50.000 ton afval, wat neerkomt op ongeveer 2000 containers.
De vuile grond wordt in Grenzach-Whylen beladen in de Bauer-containers, welke over de weg naar het dichtbijgelegen Weil am Rhein gaan. Daar worden ze op de trein gezet en naar Veendam getransporteerd. Op de Groningen Railport aldaar worden containers weer overgeladen op vrachtwagens, waarna de laatste kilometers naar de Eemshaven over de weg worden afgelegd.
Dank voor de reacties: zal eens daar gaan kijken. Ik hoef ook geen opstelterrein per se te hebben obviously. Ik kan ook een stuk grond regelen, maar dat is ook erg moeilijk (omdat je alleen weilanden praktisch kan kopen tegenwoordig).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven. Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 18 juni 2018 17:47 schreef spectrumanalyser het volgende: Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?
De tunnel lag er al... helaas. Dat was in de middag goed timen zodat je direct de trein in kon.
Toen reed de pendel Rotterdam Lombardijen - Leiden nog met 6 of 8 bakken Mat64 in de middag, na de meur van de tunnel was je daarna doof van de remmmen.
In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid.
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Over de HSL gesproken, er heeft weer eens wat NDK gestaan. De IC naar Brussel van 18:42 is op tijd uit Breda vertrokken, en met meer dan 100 minuten vertraging aangekomen in Noorderkempen.
Even een vraagje van wat vrienden, het ertms/ects systeem geef automatisch de maximale snelheid aan op de snelheidsmeter op het scherm, is deze alleen gebaseerd op de maximale baanvlaktesnelheid of houd deze ook rekening met de max snelheid van het materieel waarmee gereden wordt?
Het laatste en daar bovenop nog de maximumsnelheid voor het treintype. Zo zal vrijwel standaard een afwijkende snelheid voor goederen worden geïmplementeerd.
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
ik meen dat er plannen op tafel gelegen hebben om tussen Rotterdam en Amsterdam in de spits naar 6 treinen per uur via de HSL te gaan, waarvan twee naar de Zuidas en dan mogelijk door naar Almere/Lelydorp. Geen idee wat er nog van over is
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Het idee is een hoogfrequente sprinterverbinding te rijden tussen Schiphol en Amsterdam Centraal/Zaandam (max 16x p/u). Lijkt me dat er dan geen plaats meer is voor IC’s, dus die zullen dan ook naar Zuid gaan.
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
Op maandag 18 juni 2018 21:42 schreef b2py het volgende: Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen.
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Onder ERTMS is rempercentage niet interessant. Echter hebben we wel te maken met bestaande regelgeving waarbij rempercentage gekoppeld is aan maximale snelheden. Daaruit komt dus de maximale materieelsnelheid o.a. voort, die je dus aan de EVC (European Vital Computer) in de trein/ETCS systeem voert. Op basis van die snelheid krijg je dus ook (als de baanvaksnelheid hoger is dan de waarde in jouw trein) jouw rijtoestemming/Movement Authority/MA. Afhankelijk van het rempercentage wordt wel de remcurve berekend door de ETCS installatie. Stel dat je een trein hebt van 2000 ton, 750 meter en een rempercentage van 20%, dan krijg je een behoorlijk lange remcurve
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.
Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
Op maandag 18 juni 2018 23:36 schreef cherrycoke het volgende: Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.
Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
En er rijdt gewoon een bus van Station Lombardijen rechtstreeks naar Alternate (3 min lopen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Persoonlijk hoop ik dat de winkels gewoon bij NS blijven. Door overnames van formules wordt het vaak niet beter maar slechter (openingstijden, prijzen) - er moet immers ook geld verdiend worden door de derde partij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende: Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Dan gaan ze kapot.
En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen
Vanwege de opening van het nieuwe station rijden er geen treinen
quote:
Groningen - Eemshaven van Woensdag 20 juni vanaf 13.45 uur. t/m Woensdag 20 juni 15.45 uur.
Oorzaak Werk aan het spoor.
Gevolg Vanwege de officiële opening van station Eemshaven zijn op woensdag 20 juni de stations Roodeschool en Eemshaven tussen 13.45 en 15.45 uur niet toegankelijk.
Er worden bussen ingezet tussen Uithuizermeeden en de Eemshaven. De extra reistijd bedraagt ongeveer 10 minuten en de bussen zijn gratis toegankelijk.
Advies Maak gebruik van stopbussen tussen Uithuizermeeden - Eemshaven.
Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende: ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
Op dinsdag 19 juni 2018 14:49 schreef Ireyon het volgende: In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, Duitsland en infrastructuur. 2048 misschien een keer.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Mee eens. Vergelijk een bakkerij in Nederland maar eens met een Feinbäckerei in Duitsland, er zit best wel een verschil in wat je krijgt en wat je betaalt.
Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende: Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.
De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.
De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
Kom voor de grap eens een keer bij de poortjes op Amsterdam Centraal staan. De Hema, Etos en Salsa Shop worden als een eerste levensbehoefte gezien bij die Amsterdammers (al is de Salsa Shop ook inderdaad wel geweldig). En iedereen moet per se naar die ene Starbucks in de westtunnel, absoluut niet die in de IJhal of Cuypershal.
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt
Wel als het bij dezelfde vervoerder blijft. Wat in het geval van Eindhoven dus altijd het geval is. En dus geen reden om niet tijdens een overstap langs de Jumbo te gaan .
Om nog maar te zwijgen over het hele feit dat in Eindhoven poortjes nog gewoon open staan trouwens
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.