Dat heb ik met Utrecht Centraal.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Almere ademt nog meer sfeer uit iddquote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Helemaal eens met deze redenering. Het klopt inderdaad dat opstelcapaciteit schaars is... Voor initiatieven als een escape room in een wagon zie ik dan ook weinig ruimte op publieke sporen van Prorail. Verder is een opstelterrein geen speelplaats, het is een soort industrieterrein waar in hoog tempo veel treinen worden gereinigd, gecontroleerd en gerepareerd. Daar is geen plaats voor escape rooms voor bijv. vrijgezellenavonden...quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:41 schreef James1988 het volgende:
Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte.
Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten.
En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente.
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Ik vind de centrumzijde geen goed entree hebben en vooral donker. De perrons en kap zijn ook niet speciaal. Dan is Rotterdam veel meer geslaagd.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:08 schreef JDude het volgende:
[..]
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uitquote:Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Veendam als Afrikaanse dumpplaats?quote:Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Dolime gaat naar Nedmag. Iets van 3-4 treinen per week geloof ik.quote:Op zondag 17 juni 2018 10:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uit
neuh. Die vervuilde grond gaat naar de Eemshaven. Per vrachtwagenquote:
Nee, in de Eemshaven schijnt een bedrijf te zitten dat deze grond schoonmaakt of iets.quote:
kwam die grond niet uit Tsjechië ofzoquote:Op zondag 17 juni 2018 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar komt die vervuilde grond vandaan eigenlijk? Is dat van spoorbouw of bijv gesloopte tankstations of zo?
Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/quote:De grond is afkomstig vanuit de Duitse plaats Grenzach-Whylen, vlak bij de Zwitserse stad Basel. In Grenzach-Whylen bevindt zich de zogenaamde ‘Kesslergrube’, een verzamelnaam voor een aantal kleinere steengroeves welke ongeveer honderd jaar geleden werden afgegraven. Nadat de groeves in de jaren ’60 volledig waren afgegraven besloot men ze vol te storten met puin, afval en allerlei andere vervuilde en giftige grond. Dit veroorzaakt natuurlijk een gigantische bedreiging voor het plaatselijke milieu en om langdurige schade te voorkomen werd in 2011 besloten dat de grond gesaneerd moet worden. Vervolgens vonden er verschillende onderzoeken plaats over de vraag hoe men dit het beste kon aanpakken, waarna in de herfst van 2015 definitief gestart werd met de werkzaamheden. De vervuilde grond wordt afgevoerd naar Nederland, waar het wordt gereinigd bij Theo Pouw Secundaire Bouwstoffen, een bedrijf wat gevestigd is in de Eemshaven. Er is een vergunning aangevraagd voor het overbrengen van maximaal 50.000 ton afval, wat neerkomt op ongeveer 2000 containers.
De vuile grond wordt in Grenzach-Whylen beladen in de Bauer-containers, welke over de weg naar het dichtbijgelegen Weil am Rhein gaan. Daar worden ze op de trein gezet en naar Veendam getransporteerd. Op de Groningen Railport aldaar worden containers weer overgeladen op vrachtwagens, waarna de laatste kilometers naar de Eemshaven over de weg worden afgelegd.
De haven ook?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet.
Aha ik heb voor het posten in de ios app gekeken, daarin stond alleen de vertrekplaats, eindstation en tijd, de rest was compleet leeg.quote:
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?quote:Op maandag 18 juni 2018 19:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.
De tunnel lag er al... helaas. Dat was in de middag goed timen zodat je direct de trein in kon.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?
Bwooh. Wie betaalt dat allemaal dan?quote:Op zondag 17 juni 2018 13:53 schreef dennistd het volgende:
Even gegoogled en bij deze foto op Flickr staat meer info:
[..]
Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?quote:Op maandag 18 juni 2018 20:41 schreef Goverman het volgende:
negen sporen in Amsterdam CS en 6 sporen op Amsterdam Zuid
In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid.
Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staanquote:IC Direct Groningen
Via Rotterdam Centraal, Schiphol Airport,
Amsterdam Zuid, Almere Centrum, Zwolle en
Hoogeveen.
Dat is toch ook geen internationaal verkeer..quote:Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijftquote:Op maandag 18 juni 2018 21:12 schreef James1988 het volgende:
En dan met ICNG over de Hanzelijn door naar Groningen/Leeuwarden?
[..]
Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staan
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijft
Je mag altijd langs komen voor een kopje koffiequote:Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo?
Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo?
quote:Op maandag 18 juni 2018 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009.
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
ik meen dat er plannen op tafel gelegen hebben om tussen Rotterdam en Amsterdam in de spits naar 6 treinen per uur via de HSL te gaan, waarvan twee naar de Zuidas en dan mogelijk door naar Almere/Lelydorp. Geen idee wat er nog van over isquote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Het idee is een hoogfrequente sprinterverbinding te rijden tussen Schiphol en Amsterdam Centraal/Zaandam (max 16x p/u). Lijkt me dat er dan geen plaats meer is voor IC’s, dus die zullen dan ook naar Zuid gaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:42 schreef b2py het volgende:
Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen.
Onder ERTMS is rempercentage niet interessant. Echter hebben we wel te maken met bestaande regelgeving waarbij rempercentage gekoppeld is aan maximale snelheden.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Jup, zie de totaal schizofrene 3600.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen.
Daar komen ook nog wel de nodige tegenvallers bijquote:Op maandag 18 juni 2018 23:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
En er rijdt gewoon een bus van Station Lombardijen rechtstreeks naar Alternate (3 min lopen)quote:Op maandag 18 juni 2018 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.
Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
Dan gaan ze kapot.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan gaan ze kapot.
En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen
https://www.arriva.nl/gro(...)r.htm?regioid=102189quote:Groningen - Eemshaven
van Woensdag 20 juni vanaf 13.45 uur.
t/m Woensdag 20 juni 15.45 uur.
Oorzaak
Werk aan het spoor.
Gevolg
Vanwege de officiële opening van station Eemshaven zijn op woensdag 20 juni de stations Roodeschool en Eemshaven tussen 13.45 en 15.45 uur niet toegankelijk.
Er worden bussen ingezet tussen Uithuizermeeden en de Eemshaven. De extra reistijd bedraagt ongeveer 10 minuten en de bussen zijn gratis toegankelijk.
Advies
Maak gebruik van stopbussen tussen Uithuizermeeden - Eemshaven.
En in Hoogeveen.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 14:49 schreef Ireyon het volgende:
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's
Ja, Duitsland en infrastructuur. 2048 misschien een keer.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:00 schreef dennistd het volgende:
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Mee eens. Vergelijk een bakkerij in Nederland maar eens met een Feinbäckerei in Duitsland, er zit best wel een verschil in wat je krijgt en wat je betaalt.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:
[..]
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
Kom voor de grap eens een keer bij de poortjes op Amsterdam Centraal staan. De Hema, Etos en Salsa Shop worden als een eerste levensbehoefte gezien bij die Amsterdammers (al is de Salsa Shop ook inderdaad wel geweldig). En iedereen moet per se naar die ene Starbucks in de westtunnel, absoluut niet die in de IJhal of Cuypershal.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.
De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.
Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen?
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duurquote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstaptquote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.
Wel als het bij dezelfde vervoerder blijft. Wat in het geval van Eindhoven dus altijd het geval is. En dus geen reden om niet tijdens een overstap langs de Jumbo te gaanquote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt
Het kost inderdaad heel duur, qua geld.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
Op Utrecht centraal zijn ze minimaal 10 keer zo hoogquote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw.
De poortjes waarvan een deel gewoon open staat?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:
[..]
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
Tijd voor een Backwerk, inclusief hun prijzenquote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |