abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juni 2018 @ 21:48:52 #251
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179882251
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 21:52:36 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179882459
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
ik meen dat er plannen op tafel gelegen hebben om tussen Rotterdam en Amsterdam in de spits naar 6 treinen per uur via de HSL te gaan, waarvan twee naar de Zuidas en dan mogelijk door naar Almere/Lelydorp. Geen idee wat er nog van over is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179883412
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Het idee is een hoogfrequente sprinterverbinding te rijden tussen Schiphol en Amsterdam Centraal/Zaandam (max 16x p/u). Lijkt me dat er dan geen plaats meer is voor IC’s, dus die zullen dan ook naar Zuid gaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 22:22:12 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179883646
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 juni 2018 @ 22:28:25 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179883838
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:42 schreef b2py het volgende:
Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen.
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_179884406
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Onder ERTMS is rempercentage niet interessant. Echter hebben we wel te maken met bestaande regelgeving waarbij rempercentage gekoppeld is aan maximale snelheden.
Daaruit komt dus de maximale materieelsnelheid o.a. voort, die je dus aan de EVC (European Vital Computer) in de trein/ETCS systeem voert. Op basis van die snelheid krijg je dus ook (als de baanvaksnelheid hoger is dan de waarde in jouw trein) jouw rijtoestemming/Movement Authority/MA.
Afhankelijk van het rempercentage wordt wel de remcurve berekend door de ETCS installatie. Stel dat je een trein hebt van 2000 ton, 750 meter en een rempercentage van 20%, dan krijg je een behoorlijk lange remcurve :P
  maandag 18 juni 2018 @ 23:24:10 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179885450
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
  maandag 18 juni 2018 @ 23:25:12 #258
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179885463
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen.
Jup, zie de totaal schizofrene 3600.
  maandag 18 juni 2018 @ 23:36:37 #259
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_179885727
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.

Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_179888435
Ok bedankt
pi_179888675
Waarom zou je naar alternate toegaan ze bezorgen gewoon thuis :D
pi_179888677
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
Daar komen ook nog wel de nodige tegenvallers bij
pi_179890827
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.

Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
En er rijdt gewoon een bus van Station Lombardijen rechtstreeks naar Alternate (3 min lopen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_179890985
'Veel interesse van bedrijven in stationswinkels NS'


Persoonlijk hoop ik dat de winkels gewoon bij NS blijven. Door overnames van formules wordt het vaak niet beter maar slechter (openingstijden, prijzen) - er moet immers ook geld verdiend worden door de derde partij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_179894432
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.

Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:54:21 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179894590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.

Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Dan gaan ze kapot.

En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179895375
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan gaan ze kapot.

En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen *O*
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179895915
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's _O_
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 15:33:51 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179896880
Vanwege de opening van het nieuwe station rijden er geen treinen :')
quote:
Groningen - Eemshaven
van Woensdag 20 juni vanaf 13.45 uur.
t/m Woensdag 20 juni 15.45 uur.

Oorzaak
Werk aan het spoor.

Gevolg
Vanwege de officiële opening van station Eemshaven zijn op woensdag 20 juni de stations Roodeschool en Eemshaven tussen 13.45 en 15.45 uur niet toegankelijk.

Er worden bussen ingezet tussen Uithuizermeeden en de Eemshaven. De extra reistijd bedraagt ongeveer 10 minuten en de bussen zijn gratis toegankelijk.

Advies
Maak gebruik van stopbussen tussen Uithuizermeeden - Eemshaven.
https://www.arriva.nl/gro(...)r.htm?regioid=102189
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 17:39:15 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179899687
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
En in Hoogeveen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 17:57:18 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179900095
mja, die plaats is al uit het geheugen van menig treinreiziger gewist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:58:52 #272
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179900134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:49 schreef Ireyon het volgende:
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's _O_
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 18:00:05 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179900155
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:01:06 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179900180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:00 schreef dennistd het volgende:
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
Ja, Duitsland en infrastructuur. 2048 misschien een keer.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:37:56 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179901127
Duitsland een infrastructuurproject in 5,5 jaar opleveren?

Ha-ha. Goeie grap :')
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:40:58 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179901211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_179901693
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:59:05 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179901725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Mee eens. Vergelijk een bakkerij in Nederland maar eens met een Feinbäckerei in Duitsland, er zit best wel een verschil in wat je krijgt en wat je betaalt.
pi_179901783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.

Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.

De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
pi_179901969
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:

[..]

En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.

De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
Kom voor de grap eens een keer bij de poortjes op Amsterdam Centraal staan. De Hema, Etos en Salsa Shop worden als een eerste levensbehoefte gezien bij die Amsterdammers (al is de Salsa Shop ook inderdaad wel geweldig). En iedereen moet per se naar die ene Starbucks in de westtunnel, absoluut niet die in de IJhal of Cuypershal.
pi_179902003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:47:13 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179902903
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen?
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 19:54:12 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179903057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen?
Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt? :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179903073
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
pi_179903235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179903305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt :P
Wel als het bij dezelfde vervoerder blijft. Wat in het geval van Eindhoven dus altijd het geval is. En dus geen reden om niet tijdens een overstap langs de Jumbo te gaan *O* .

Om nog maar te zwijgen over het hele feit dat in Eindhoven poortjes nog gewoon open staan trouwens :')
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:49:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179904859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
Het kost inderdaad heel duur, qua geld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:56:44 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179905125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw.
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 21:04:19 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179905483
In Breda ja, waar de winkels zo in een hoek weggestopt zitten dat niemand ze kan vinden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 19-06-2018 21:15:38 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:12:22 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179905778
Breda heeft winkels?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:14:58 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179905870
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:12 schreef Duvel het volgende:
Breda heeft winkels?
:Y

Daar zitten ze:

pi_179905984
quote:
Op Utrecht centraal zijn ze minimaal 10 keer zo hoog
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:18:47 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179906069
Maar Utrecht Centraal is dan ook een zwaar overgewaardeerd windhol. :Y
pi_179906117
In Breda durven ze helemaal niet naar het station te gaan zolang er zwanen in hun straat rondlopen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:20:58 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179906161
:D
pi_179906429
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:39:16 #297
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_179908394
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:

[..]

En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
De poortjes waarvan een deel gewoon open staat? O-)
  woensdag 20 juni 2018 @ 00:22:09 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179910542
Grappig dat die tweede klas-aanduiding er nog steeds hetzelfde uitziet als in 2013 :P
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 07:09:36 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179912580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Tijd voor een Backwerk, inclusief hun prijzen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')