Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
ik meen dat er plannen op tafel gelegen hebben om tussen Rotterdam en Amsterdam in de spits naar 6 treinen per uur via de HSL te gaan, waarvan twee naar de Zuidas en dan mogelijk door naar Almere/Lelydorp. Geen idee wat er nog van over isquote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Het idee is een hoogfrequente sprinterverbinding te rijden tussen Schiphol en Amsterdam Centraal/Zaandam (max 16x p/u). Lijkt me dat er dan geen plaats meer is voor IC’s, dus die zullen dan ook naar Zuid gaan.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:42 schreef b2py het volgende:
Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen.
Onder ERTMS is rempercentage niet interessant. Echter hebben we wel te maken met bestaande regelgeving waarbij rempercentage gekoppeld is aan maximale snelheden.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).quote:Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:
[..]
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Jup, zie de totaal schizofrene 3600.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen.
Daar komen ook nog wel de nodige tegenvallers bijquote:Op maandag 18 juni 2018 23:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
En er rijdt gewoon een bus van Station Lombardijen rechtstreeks naar Alternate (3 min lopen)quote:Op maandag 18 juni 2018 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.
Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
Dan gaan ze kapot.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan gaan ze kapot.
En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen
https://www.arriva.nl/gro(...)r.htm?regioid=102189quote:Groningen - Eemshaven
van Woensdag 20 juni vanaf 13.45 uur.
t/m Woensdag 20 juni 15.45 uur.
Oorzaak
Werk aan het spoor.
Gevolg
Vanwege de officiële opening van station Eemshaven zijn op woensdag 20 juni de stations Roodeschool en Eemshaven tussen 13.45 en 15.45 uur niet toegankelijk.
Er worden bussen ingezet tussen Uithuizermeeden en de Eemshaven. De extra reistijd bedraagt ongeveer 10 minuten en de bussen zijn gratis toegankelijk.
Advies
Maak gebruik van stopbussen tussen Uithuizermeeden - Eemshaven.
En in Hoogeveen.quote:Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 14:49 schreef Ireyon het volgende:
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's
Ja, Duitsland en infrastructuur. 2048 misschien een keer.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:00 schreef dennistd het volgende:
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Mee eens. Vergelijk een bakkerij in Nederland maar eens met een Feinbäckerei in Duitsland, er zit best wel een verschil in wat je krijgt en wat je betaalt.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.
Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:
[..]
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
Kom voor de grap eens een keer bij de poortjes op Amsterdam Centraal staan. De Hema, Etos en Salsa Shop worden als een eerste levensbehoefte gezien bij die Amsterdammers (al is de Salsa Shop ook inderdaad wel geweldig). En iedereen moet per se naar die ene Starbucks in de westtunnel, absoluut niet die in de IJhal of Cuypershal.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.
De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.
Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen?
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duurquote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstaptquote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.
Wel als het bij dezelfde vervoerder blijft. Wat in het geval van Eindhoven dus altijd het geval is. En dus geen reden om niet tijdens een overstap langs de Jumbo te gaanquote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt
Het kost inderdaad heel duur, qua geld.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw.quote:Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
Op Utrecht centraal zijn ze minimaal 10 keer zo hoogquote:Op dinsdag 19 juni 2018 20:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw.
De poortjes waarvan een deel gewoon open staat?quote:Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:
[..]
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
Tijd voor een Backwerk, inclusief hun prijzenquote:Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |