Dat heb ik met Utrecht Centraal.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Almere ademt nog meer sfeer uit iddquote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Helemaal eens met deze redenering. Het klopt inderdaad dat opstelcapaciteit schaars is... Voor initiatieven als een escape room in een wagon zie ik dan ook weinig ruimte op publieke sporen van Prorail. Verder is een opstelterrein geen speelplaats, het is een soort industrieterrein waar in hoog tempo veel treinen worden gereinigd, gecontroleerd en gerepareerd. Daar is geen plaats voor escape rooms voor bijv. vrijgezellenavonden...quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:41 schreef James1988 het volgende:
Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte.
Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten.
En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente.
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Ik vind de centrumzijde geen goed entree hebben en vooral donker. De perrons en kap zijn ook niet speciaal. Dan is Rotterdam veel meer geslaagd.quote:Op zaterdag 16 juni 2018 22:08 schreef JDude het volgende:
[..]
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uitquote:Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Veendam als Afrikaanse dumpplaats?quote:Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Dolime gaat naar Nedmag. Iets van 3-4 treinen per week geloof ik.quote:Op zondag 17 juni 2018 10:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uit
neuh. Die vervuilde grond gaat naar de Eemshaven. Per vrachtwagenquote:
Nee, in de Eemshaven schijnt een bedrijf te zitten dat deze grond schoonmaakt of iets.quote:
kwam die grond niet uit Tsjechië ofzoquote:Op zondag 17 juni 2018 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar komt die vervuilde grond vandaan eigenlijk? Is dat van spoorbouw of bijv gesloopte tankstations of zo?
Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/quote:De grond is afkomstig vanuit de Duitse plaats Grenzach-Whylen, vlak bij de Zwitserse stad Basel. In Grenzach-Whylen bevindt zich de zogenaamde ‘Kesslergrube’, een verzamelnaam voor een aantal kleinere steengroeves welke ongeveer honderd jaar geleden werden afgegraven. Nadat de groeves in de jaren ’60 volledig waren afgegraven besloot men ze vol te storten met puin, afval en allerlei andere vervuilde en giftige grond. Dit veroorzaakt natuurlijk een gigantische bedreiging voor het plaatselijke milieu en om langdurige schade te voorkomen werd in 2011 besloten dat de grond gesaneerd moet worden. Vervolgens vonden er verschillende onderzoeken plaats over de vraag hoe men dit het beste kon aanpakken, waarna in de herfst van 2015 definitief gestart werd met de werkzaamheden. De vervuilde grond wordt afgevoerd naar Nederland, waar het wordt gereinigd bij Theo Pouw Secundaire Bouwstoffen, een bedrijf wat gevestigd is in de Eemshaven. Er is een vergunning aangevraagd voor het overbrengen van maximaal 50.000 ton afval, wat neerkomt op ongeveer 2000 containers.
De vuile grond wordt in Grenzach-Whylen beladen in de Bauer-containers, welke over de weg naar het dichtbijgelegen Weil am Rhein gaan. Daar worden ze op de trein gezet en naar Veendam getransporteerd. Op de Groningen Railport aldaar worden containers weer overgeladen op vrachtwagens, waarna de laatste kilometers naar de Eemshaven over de weg worden afgelegd.
De haven ook?quote:Op zaterdag 16 juni 2018 17:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet.
Aha ik heb voor het posten in de ios app gekeken, daarin stond alleen de vertrekplaats, eindstation en tijd, de rest was compleet leeg.quote:
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.quote:Op maandag 18 juni 2018 17:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?quote:Op maandag 18 juni 2018 19:45 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.
De tunnel lag er al... helaas. Dat was in de middag goed timen zodat je direct de trein in kon.quote:Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?
Bwooh. Wie betaalt dat allemaal dan?quote:Op zondag 17 juni 2018 13:53 schreef dennistd het volgende:
Even gegoogled en bij deze foto op Flickr staat meer info:
[..]
Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?quote:Op maandag 18 juni 2018 20:41 schreef Goverman het volgende:
negen sporen in Amsterdam CS en 6 sporen op Amsterdam Zuid
In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid.
Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staanquote:IC Direct Groningen
Via Rotterdam Centraal, Schiphol Airport,
Amsterdam Zuid, Almere Centrum, Zwolle en
Hoogeveen.
Dat is toch ook geen internationaal verkeer..quote:Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijftquote:Op maandag 18 juni 2018 21:12 schreef James1988 het volgende:
En dan met ICNG over de Hanzelijn door naar Groningen/Leeuwarden?
[..]
Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staan
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo?quote:Op maandag 18 juni 2018 21:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijft
Je mag altijd langs komen voor een kopje koffiequote:Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo?
Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009.quote:Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo?
quote:Op maandag 18 juni 2018 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |