abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juni 2018 @ 23:22:45 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179719977
ik zit in Hotel Royal Sarandë :D
  One tough cookie zondag 10 juni 2018 @ 23:25:54 #153
169210 liesje1979
pi_179720067
Ohja, PTA, nou daar heb ik ook nog iets over te melden. Ik heb vorige maand de 13 uur durende rit van Belgrado naar Bar gedaan. En ik zat ook nog eens op stoelnummer 51, zijn jullie trots op me? :D
  zondag 10 juni 2018 @ 23:26:32 #154
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179720082
13 uur, da's een beste rit. Wat vond je ervan? :D

En stoel 51? Niet 61? :P
  zondag 10 juni 2018 @ 23:38:09 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179720369
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:26 schreef James1988 het volgende:
13 uur, da's een beste rit. Wat vond je ervan? :D

En stoel 51? Niet 61? :P
Wel 61 :Y is ze alweer vergeten :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  One tough cookie zondag 10 juni 2018 @ 23:42:08 #156
169210 liesje1979
pi_179720458
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:26 schreef James1988 het volgende:
13 uur, da's een beste rit. Wat vond je ervan? :D

En stoel 51? Niet 61? :P
61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel.
Jaaaa echt heel erg tof, lang maar prachtig. Het bijna laatste stuk is het mooist. Echt dwars door de bergen. Of naja het mooiste wat ik gezien heb dan want het allerlaatste stuk, ongeveer net voor die beroemde brug was het donker. _O- Maar ik heb genoten, en ik had ook nog eens de leukste coupe van de hele trein en we hebben echt vreselijk gelachen. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring. :D
  zondag 10 juni 2018 @ 23:43:43 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179720494
_O- :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 juni 2018 @ 10:46:20 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179723888
Prachtige rit inderdAad
  Redactie Sport maandag 11 juni 2018 @ 11:57:51 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179724872
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten....
https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179725994
quote:
17s.gif Op zondag 10 juni 2018 23:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel.
Jaaaa echt heel erg tof, lang maar prachtig. Het bijna laatste stuk is het mooist. Echt dwars door de bergen. Of naja het mooiste wat ik gezien heb dan want het allerlaatste stuk, ongeveer net voor die beroemde brug was het donker. _O- Maar ik heb genoten, en ik had ook nog eens de leukste coupe van de hele trein en we hebben echt vreselijk gelachen. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring. :D
Mooie foto
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  Moderator maandag 11 juni 2018 @ 18:19:53 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179730489
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:57 schreef dennistd het volgende:
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten....
https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html
Is dat van Wroclaw naar Frankfurt (Oder).

Ik meende dat er in Wegliniec een diesellocomotief voor trein kwam toen ik naar Hamburg ging.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 juni 2018 @ 18:24:37 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179730533
Nee, dat is de lijn vanuit Görlitz. Daar zijn wij begin dit jaar overheen gegaan :P
  maandag 11 juni 2018 @ 22:03:12 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179734385
Duitsers lopen vreselijk achter met onderhoud overal... Gaat nog wel decennia's duren voordat ze het inlopen als ze uberhaupt willen investeren. Al is Gorlitz wellicht ander verhaal maar dat kan wel sneller dan 2026
  dinsdag 12 juni 2018 @ 07:11:56 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179739091
Als je ziet hoe snel bijvoorbeeld de driesporigheid bij Dinslaken vordert, of de Friesenbrücke, dan kun je wel rekenen op Sint Juttemis ja.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 12 juni 2018 @ 07:41:25 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179739327
En op het Duitse wegennet is het niet veel beter. Allesbehalve zelfs...
pi_179740257
Duitsland moet eens wat aan de procedures en aan de financiering van infrastructuur gaan doen, want als het zo doorgaat is Duitsland binnen 10 a 20 jaar één grote eeuwigdurende baustelle. Het bizarre is dat de noodzaak bij de politici echter totaal niet lijkt door te dringen :{

Het probleem dat in deze youtube video wordt getoond is wel exemplarisch voor de toestand van de infrastructuur in Duitsland:

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2018 09:25:34 ]
pi_179740597
Ik vermoed dat het Amerikaanse probleem nog iets groter is dan het Duitse, btw
  dinsdag 12 juni 2018 @ 09:46:27 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179740627
Vliegvelden bouwen gaat ze de laatste tijd ook niet zo best af...
So we just called him Fred
  dinsdag 12 juni 2018 @ 09:48:27 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179740646
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:43 schreef b2py het volgende:
Ik vermoed dat het Amerikaanse probleem nog iets groter is dan het Duitse, btw
Gewoon een grotere auto en lagere maximumsnelheden ^O^
So we just called him Fred
  dinsdag 12 juni 2018 @ 09:56:35 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179740726
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:57 schreef dennistd het volgende:
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten....
https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html
Vermoeden: De voeding van het toeleidende deel is onvoldoende om meer elektrische treinen te kunnen hebben. Als je het elektrificeert dan worden vrijwel alle diesels vervangen door elektrische treinen en neemt het verbruik dermate enorm toe dat er meer onderstations nodig zijn. Als je het dan om een flinke of meerdere hebt dan gaat de prijs al snel richting de 20 miljoen inderdaad.
  Redactie Sport dinsdag 12 juni 2018 @ 11:13:36 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179741667
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 12 juni 2018 @ 11:14:34 #172
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179741677
In Harlingen en Franeker zijn de perrons 25 meter verlengd om zo met langere treinen richting de veerboot te kunnen: https://www.prorail.nl/re(...)riese-perrons-langer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2018 @ 18:21:52 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179748805
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:14 schreef dennistd het volgende:
In Harlingen en Franeker zijn de perrons 25 meter verlengd om zo met langere treinen richting de veerboot te kunnen: https://www.prorail.nl/re(...)riese-perrons-langer
dan kun je ipv 2/8+2/6 nu rijden met 2/8+2/8 of 2/6+2/6+2/6
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 18:23:13 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179748829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:13 schreef dennistd het volgende:
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html
Ach, dan zitten ze iig niet thuis van ons geld :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 18:25:04 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179748864
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 09:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Gewoon een grotere auto en lagere maximumsnelheden ^O^
Hoe harder je door een gat rijdt, des te minder verneem je het :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 12 juni 2018 @ 18:27:18 #176
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179748908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2018 11:13 schreef dennistd het volgende:
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html
Die geldverslindende onzin tegenwerken altijd +1.
  woensdag 13 juni 2018 @ 09:14:39 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179758970
quote:
 De NS en de Oostenrijkse vervoerder
öBB willen vanaf 2020 of eind 2021 weer
nachttreinen laten rijden van en naar
Nederland.De spoorbedrijven willen de
slaaptrein Nightjet vanuit Düsseldorf
door laten rijden naar Amsterdam.De NS
zegt voor de Oostenrijkers te kiezen
omdat die hypermoderne slaaprijtuigen
hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 13 juni 2018 @ 10:44:44 #178
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:24:09 #179
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179761029
Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
pi_179764160
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in...
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:21:30 #181
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179765683
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in...
Nee, vanwege het volledige schrappen van de route in Vlaardingen... :)
pi_179765735
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 16:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, vanwege het volledige schrappen van de route in Vlaardingen... :)
oh dan zal het wel met de bus worden :')
  woensdag 13 juni 2018 @ 16:55:48 #183
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179766307
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
Extra bussen naar Vijfsluizen.
Zijn ze in Vlaardingen niet blij mee, naast alle bussen en extra bussen die er al rijden vanwege het nog niet gereed zijn van de Hoeksche Lijn.
So we just called him Fred
pi_179770786
Hoe gaat het eigenlijk met het nieuwe Benelux systeem dat er een paar naar Den Haag rijden?
  donderdag 14 juni 2018 @ 09:11:54 #185
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179778245
Ze zijn wel een beetje aan de korte kant:
So we just called him Fred
pi_179781883
Wauw Franse senaat heeft hervormingsplannen goedgekeurd!
pi_179790123
ik geloof niet dat de senaat de grootste tegenstander van de hervormingen was :P
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:30:11 #188
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_179801390
Allright, ik ben een topiclurker, werk bij een spoorbedrijf. (Ooit wel eens hier gepost).

Ik kan via mijn werk waarschijnlijk een oude trein regelen. Nu wil ik deze ombouwen tot ruimteschip voor een (non-commercial) escape-room/Interactive spaceship story / short-larp. (Ik heb een spaceship simulator met vrienden gemaakt die we al gebruiken, en heb ook al eens tijdelijk een trein omgebouwd hiervoor).

Ik heb de plannen al klaar liggen en een semi-businessmodel, maar ik ben vooral aan het oriënteren op de lokatie. Nu mijn grotere vraag: Waar kan ik een oude trein eigenlijk neerzetten met stroom (en water), het liefst in midden Nederland. Waar ik dit kan organiseren. Het liefst wil ik ernaast nog tzt een trein zetten en een mini-gebouwtje er ook bij.

De trein rijdt op dit moment niet, maar kan gesleept worden. Voor een weiland heb ik geen geld over en is te groot. Is er toevallig ergens een oud-opstelterrein dat niet gebruikt wordt en waar je het kwijt kan. Ik weet dat er hobbieverenigingen zijn met ruimte om hun treinen op te slaan, hoe kom ik daar mee in contact?.
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:41:50 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179801569
Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte.

Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten.

En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:07:26 #190
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179802001
Hillegersberg Aansluiting in Rotterdam?
De oude enkelsporige boog van Gouda naar de voormalige Hofplein ligt er nog voor een stukje.

Het omliggende terrein ligt grotendeels braak (of is een bouwput voor de nieuwe naastgelegen RET remise.) De RET gaat als ik de plannen goed heb begrepen de aansluiting niet meer gebruiken, dus wellicht dat je nog meer kan gebruiken.

Ik vermoed dat een vergunning van de gemeente Rotterdam niet zo'n probleem moet zijn, die willen wel wat meer activiteit in die hoek.
So we just called him Fred
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:09:31 #191
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179802047
Anders op het voormalige goederenstation van Gouda?
So we just called him Fred
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:00:45 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179808540
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:09 schreef FredvZ het volgende:
Anders op het voormalige goederenstation van Gouda?
Dat is van Bunnik logistics?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_179812678
weekend!

zaterdag en zondag geen treinverkeer tussen Uitgeest en Zaandam.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_179813537
In Arnhem heb je in zowel de haven als achter het oude PostNL gebouw enorm veel spoor en aanverwante artikelen zo dood te liggen als ik weet niet wat. Of is dat inmiddels weer actief?

Ik weet dat er een tijd veel schroot heeft gestaan, maar dat is als het goed is allemaal ook weg.
pi_179816591
Deventer goederen heeft ook nog een klein stukje spoor buiten de hekken naar roc aventus...
dag
pi_179828003
Tijdens het busritje uitgeest-zaandam... werden we ingehaald door een SLT die blijkbaar als LM-rit van Uitgeest naar Zaandam kon rijden.

Nieuwe bielzen langs de baan gezien en opmerkelijk veel gaten die gespit zijn bij portalen.
Vermoedelijk zullen de meeste werkzaamheden in de nacht plaatsvinden. Enkele overwegen zijn tussen 01:00 en 07:00 gesloten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 16 juni 2018 @ 17:23:29 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179829908
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 22:00 schreef Xetran het volgende:
In Arnhem heb je in zowel de haven als achter het oude PostNL gebouw enorm veel spoor en aanverwante artikelen zo dood te liggen als ik weet niet wat. Of is dat inmiddels weer actief?

Ik weet dat er een tijd veel schroot heeft gestaan, maar dat is als het goed is allemaal ook weg.
Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_179830557
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
dag
pi_179830573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:30 schreef Jhovall het volgende:
Allright, ik ben een topiclurker, werk bij een spoorbedrijf. (Ooit wel eens hier gepost).

Ik kan via mijn werk waarschijnlijk een oude trein regelen. Nu wil ik deze ombouwen tot ruimteschip voor een (non-commercial) escape-room/Interactive spaceship story / short-larp. (Ik heb een spaceship simulator met vrienden gemaakt die we al gebruiken, en heb ook al eens tijdelijk een trein omgebouwd hiervoor).

Ik heb de plannen al klaar liggen en een semi-businessmodel, maar ik ben vooral aan het oriënteren op de lokatie. Nu mijn grotere vraag: Waar kan ik een oude trein eigenlijk neerzetten met stroom (en water), het liefst in midden Nederland. Waar ik dit kan organiseren. Het liefst wil ik ernaast nog tzt een trein zetten en een mini-gebouwtje er ook bij.

De trein rijdt op dit moment niet, maar kan gesleept worden. Voor een weiland heb ik geen geld over en is te groot. Is er toevallig ergens een oud-opstelterrein dat niet gebruikt wordt en waar je het kwijt kan. Ik weet dat er hobbieverenigingen zijn met ruimte om hun treinen op te slaan, hoe kom ik daar mee in contact?.
hoeft niet eens een weiland te zijn. In Rotterdam staat er eentje als restaurant gewoon in een wijk. Dat stuk ervoor is meer een wijkpark dan van dat restaurant geloof ik.

pi_179830699
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:07 schreef FredvZ het volgende:
Hillegersberg Aansluiting in Rotterdam?
De oude enkelsporige boog van Gouda naar de voormalige Hofplein ligt er nog voor een stukje.

Het omliggende terrein ligt grotendeels braak (of is een bouwput voor de nieuwe naastgelegen RET remise.) De RET gaat als ik de plannen goed heb begrepen de aansluiting niet meer gebruiken, dus wellicht dat je nog meer kan gebruiken.

Ik vermoed dat een vergunning van de gemeente Rotterdam niet zo'n probleem moet zijn, die willen wel wat meer activiteit in die hoek.
Dacht dat gemeente de Ceintuurbaan wil doortrekken naar het Sint Franciscus Gasthuis (voor het wegverkeer). Dat is op die plek.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 18:11:32 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179830911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Dat heb ik met Utrecht Centraal.
pi_179831019
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
Almere ademt nog meer sfeer uit idd
  Redactie Sport zaterdag 16 juni 2018 @ 19:40:56 #203
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179833292
Treinenfoto's maken, maar dan anders :9~
https://tanago.de/erlebni(...)ting-wittenberge.php
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:04:24 #204
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179836772
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:41 schreef James1988 het volgende:
Zulke ruimte zul je niet makkelijk vinden, opstelruimte voor commerciële vervoerders is nu al schaars (vraag maar aan Goverman). Hobby- danwel museumverenigingen kunnen je misschien verder helpen, maar ook zij zwemmen niet in de ruimte.

Daarnaast is het niet eenvoudig om zo'n ruimte te exploiteren, midden op een opstelterrein heb je te maken met allerlei regels en procedures - die gelden ook voor je bezoekers of klanten.

En dan moet het ook nog maar mogen volgens het bestemmingsplan van de betroffen gemeente.
Helemaal eens met deze redenering. Het klopt inderdaad dat opstelcapaciteit schaars is... Voor initiatieven als een escape room in een wagon zie ik dan ook weinig ruimte op publieke sporen van Prorail. Verder is een opstelterrein geen speelplaats, het is een soort industrieterrein waar in hoog tempo veel treinen worden gereinigd, gecontroleerd en gerepareerd. Daar is geen plaats voor escape rooms voor bijv. vrijgezellenavonden...

Ik denk dat verlaten stamlijnen en spooraansluitingen meer kans maken. Blik op de spoorkaart van Prorail maar doen dus. Of sporenplan.nl checken natuurlijk...

[ Bericht 6% gewijzigd door Goverman op 16-06-2018 22:19:17 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 16 juni 2018 @ 22:08:31 #205
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179836871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:56 schreef Peter het volgende:
Ik vind station Breda erg kil en ongezellig. Slecht ontwerp..
In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).
pi_179837000
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 22:08 schreef JDude het volgende:

[..]

In het begin was ik er wel van onder de indruk omdat het wel heel veel beter is dan wat er eerst stond. Maar geslaagd? Meh. Rotterdam vind ik veel mooier geworden en ook Eindhoven (ondergronds dan, de perrons en vooral de overkapping zijn nog steeds niet veel soeps).
Ik vind de centrumzijde geen goed entree hebben en vooral donker. De perrons en kap zijn ook niet speciaal. Dan is Rotterdam veel meer geslaagd.
dag
  zondag 17 juni 2018 @ 01:32:33 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179841110
De architect had een bepaald idee bij die donkere ingang aan de centrumkant, maar dat is afhankelijk van de commerciële ontwikkeling van die ruimte. En daar schort het aan...
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 09:43:17 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179842846
Ik zat wat reaguursels te lezen op Dumpert...
Maar worden er serieus regelmatig containers vanuit Veendam naar Kijfhoek gesleept om via de Betuweroute naar Hamburg of elders in Noord Duitsland te gaan? 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zondag 17 juni 2018 @ 10:33:12 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179843582
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 17 juni 2018 @ 10:48:44 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179843857
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uit :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_179844136
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:33 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij heeft Veendam helemaal geen normaal containervervoer meer. Enige wat daar nog heen gaat zijn containers met vervuilde grond vanuit Zwitserland en Dolime vanuit België.
Veendam als Afrikaanse dumpplaats?
  Redactie Sport zondag 17 juni 2018 @ 11:15:08 #212
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179844341
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 10:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ander goederenvervoer wel? Nedmag zit er ook bijvoorbeeld. De terminal in Veendam ziet er nog best nieuw uit :Y
Dolime gaat naar Nedmag. Iets van 3-4 treinen per week geloof ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2018 @ 11:15:15 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179844344
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Veendam als Afrikaanse dumpplaats?
neuh. Die vervuilde grond gaat naar de Eemshaven. Per vrachtwagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 17 juni 2018 @ 11:15:36 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179844349
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 11:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Veendam als Afrikaanse dumpplaats?
Nee, in de Eemshaven schijnt een bedrijf te zitten dat deze grond schoonmaakt of iets.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 juni 2018 @ 12:50:24 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179845923
En dat vervoerscontract van Bauer naar Veendam en per vrachtwagen naar Eemshaven is alweer voorbij, of bijna. Kan best een nieuw contract komen.
Menath eveneens met vervuilde grond gaat wel per trein naar Eemshaven
  zondag 17 juni 2018 @ 13:29:44 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179846457
Waar komt die vervuilde grond vandaan eigenlijk? Is dat van spoorbouw of bijv gesloopte tankstations of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 juni 2018 @ 13:30:44 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179846477
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar komt die vervuilde grond vandaan eigenlijk? Is dat van spoorbouw of bijv gesloopte tankstations of zo? :?
kwam die grond niet uit Tsjechië ofzo :?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 17 juni 2018 @ 13:53:38 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179846885
Even gegoogled en bij deze foto op Flickr staat meer info:
quote:
De grond is afkomstig vanuit de Duitse plaats Grenzach-Whylen, vlak bij de Zwitserse stad Basel. In Grenzach-Whylen bevindt zich de zogenaamde ‘Kesslergrube’, een verzamelnaam voor een aantal kleinere steengroeves welke ongeveer honderd jaar geleden werden afgegraven. Nadat de groeves in de jaren ’60 volledig waren afgegraven besloot men ze vol te storten met puin, afval en allerlei andere vervuilde en giftige grond. Dit veroorzaakt natuurlijk een gigantische bedreiging voor het plaatselijke milieu en om langdurige schade te voorkomen werd in 2011 besloten dat de grond gesaneerd moet worden. Vervolgens vonden er verschillende onderzoeken plaats over de vraag hoe men dit het beste kon aanpakken, waarna in de herfst van 2015 definitief gestart werd met de werkzaamheden. De vervuilde grond wordt afgevoerd naar Nederland, waar het wordt gereinigd bij Theo Pouw Secundaire Bouwstoffen, een bedrijf wat gevestigd is in de Eemshaven. Er is een vergunning aangevraagd voor het overbrengen van maximaal 50.000 ton afval, wat neerkomt op ongeveer 2000 containers.

De vuile grond wordt in Grenzach-Whylen beladen in de Bauer-containers, welke over de weg naar het dichtbijgelegen Weil am Rhein gaan. Daar worden ze op de trein gezet en naar Veendam getransporteerd. Op de Groningen Railport aldaar worden containers weer overgeladen op vrachtwagens, waarna de laatste kilometers naar de Eemshaven over de weg worden afgelegd.
Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 17 juni 2018 @ 14:17:55 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179847351
DB: geen plannen meer voor een directe verbinding Londen - Duitsland.

https://www.independent.c(...)helved-a8394806.html
pi_179848844
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juni 2018 17:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet.
De haven ook?
  zondag 17 juni 2018 @ 15:28:47 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_179848913
Nee, enkel bij Arnhem Goederen zijn er nog een paar sporen in dienst, maar ook niet meer zoveel als vroeger
pi_179852170
Ik zie dat er vanavond een trein heerlen-rotterdam rijdt, hoe gaat deze rijden? Via de oude route langs dordrecht?
speak only if it improves the silence.
  zondag 17 juni 2018 @ 18:09:43 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179852213


Ja dus.
pi_179852509
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:09 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Ja dus.
Aha ik heb voor het posten in de ios app gekeken, daarin stond alleen de vertrekplaats, eindstation en tijd, de rest was compleet leeg.
speak only if it improves the silence.
pi_179857231
Gewoon een doorgekoppelde IC + Nachtnet. Komt wel vaker voor.
  zondag 17 juni 2018 @ 23:15:20 #226
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179861105
Werkzaamheden tussen Rotterdam-Dordrecht + werkzaamheden Rotterdam-Bred + Pinkpop is creativiteit die klantvriendelijk lijkt.
So we just called him Fred
  maandag 18 juni 2018 @ 09:54:40 #227
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_179865905
Dank voor de reacties: zal eens daar gaan kijken.
Ik hoef ook geen opstelterrein per se te hebben obviously. Ik kan ook een stuk grond regelen, maar dat is ook erg moeilijk (omdat je alleen weilanden praktisch kan kopen tegenwoordig).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_179875183
Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_179875517
Misschien heeft ie gewoon een keer stevig geremd daar gaan ze van stinken
  maandag 18 juni 2018 @ 18:03:26 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179875639
En anders zie je vanzelf wel een storing verschijnen vanwege een defecte trein :P
  maandag 18 juni 2018 @ 19:45:16 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179878075
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 17:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Stond voor een overgang in Alkmaar, kwam een ddm1 op hoge snelheid voorbij, richting Haarlem. Er kwam toch een brandlucht van de 1700 loc af, behoorlijk sterk. Geen rook gezien maar ik vraag me af of dit wel goed is
Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.
So we just called him Fred
  maandag 18 juni 2018 @ 19:54:33 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179878271
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:45 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das normaal. In mijn studententijd altijd heerlijk toen ik in Rijswijk nog voor mijn ontbijt uit de trein stapte.
Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 18 juni 2018 @ 20:16:33 #233
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_179878999
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 19:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Moet zeker een sterke lucht zijn, wil het boven die ultieme tunnelmeur uitkomen. Of praten we over het pre-tunneltijdperk?
De tunnel lag er al... helaas. Dat was in de middag goed timen zodat je direct de trein in kon.

Toen reed de pendel Rotterdam Lombardijen - Leiden nog met 6 of 8 bakken Mat64 in de middag, na de meur van de tunnel was je daarna doof van de remmmen.
So we just called him Fred
  maandag 18 juni 2018 @ 20:41:30 #234
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179879830
negen sporen in Amsterdam CS en 6 sporen op Amsterdam Zuid

In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  maandag 18 juni 2018 @ 20:52:25 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179880170
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 13:53 schreef dennistd het volgende:
Even gegoogled en bij deze foto op Flickr staat meer info:

[..]

Website van de dumpplaats zelf: http://kesslergrube.de/
Bwooh. Wie betaalt dat allemaal dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 18 juni 2018 @ 20:57:24 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179880317
Weliswaar geen trein, maar wel tram en metro: gratis GVB dagkaart

Overigens zijn er ook weer Kruidvat-treinkaartjes
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 juni 2018 @ 21:06:25 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179880628
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 20:41 schreef Goverman het volgende:
negen sporen in Amsterdam CS en 6 sporen op Amsterdam Zuid

In het bestuurlijk overleg is vandaag de knoop doorgehakt, er komen negen sporen waarbij een tiende spoor op termijn niet onmogelijk wordt gemaakt. En dus herroutering van internationale treinen naar Amsterdam Zuid.
Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 21:09:21 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179880708
2x per uur naar Zuid toch om de bereikbaarheid van de kantoren te verbeteren volgens mij
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 juni 2018 @ 21:12:33 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179880842
En dan met ICNG over de Hanzelijn door naar Groningen/Leeuwarden?

quote:
IC Direct Groningen
Via Rotterdam Centraal, Schiphol Airport,
Amsterdam Zuid, Almere Centrum, Zwolle en
Hoogeveen.
Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staan :P
  maandag 18 juni 2018 @ 21:14:04 #240
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179880885
Over de HSL gesproken, er heeft weer eens wat NDK gestaan. De IC naar Brussel van 18:42 is op tijd uit Breda vertrokken, en met meer dan 100 minuten vertraging aangekomen in Noorderkempen. :')
pi_179881236
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Dat is toch ook geen internationaal verkeer..
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 21:28:13 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179881400
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:12 schreef James1988 het volgende:
En dan met ICNG over de Hanzelijn door naar Groningen/Leeuwarden?

[..]

Lijkt me leuk om in Breda op de borden te zien staan :P
Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 21:29:02 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179881437
Is toch wel jammer dat de IC Vlissingen - Leeuwarden/Groningen niet meer rijdt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 juni 2018 @ 21:29:18 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179881449
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het in eerste instantie bij Almere of Lelydorp blijft
Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo? :6
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 21:30:04 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179881487
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo? :6
Je mag altijd langs komen voor een kopje koffie c_/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179881787
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wil je mij niet in het noorden hebben ofzo? :6
Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 18 juni 2018 @ 21:39:15 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179881872
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het noorden is nog aan het bijkomen van het bezoek van b2py in 2009.
_O_
pi_179881940
Even een vraagje van wat vrienden, het ertms/ects systeem geef automatisch de maximale snelheid aan op de snelheidsmeter op het scherm, is deze alleen gebaseerd op de maximale baanvlaktesnelheid of houd deze ook rekening met de max snelheid van het materieel waarmee gereden wordt?
speak only if it improves the silence.
pi_179881980
Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen.
  maandag 18 juni 2018 @ 21:43:18 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179882020
Het laatste en daar bovenop nog de maximumsnelheid voor het treintype. Zo zal vrijwel standaard een afwijkende snelheid voor goederen worden geïmplementeerd.
  maandag 18 juni 2018 @ 21:48:52 #251
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_179882251
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Blijft het nationale spul dat van de HSL komt wel naar Amsterdam Centraal rijden, of is het de bedoeling dat dat ook naar Zuid gaat?
Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 21:52:36 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179882459
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
ik meen dat er plannen op tafel gelegen hebben om tussen Rotterdam en Amsterdam in de spits naar 6 treinen per uur via de HSL te gaan, waarvan twee naar de Zuidas en dan mogelijk door naar Almere/Lelydorp. Geen idee wat er nog van over is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179883412
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Het idee is een hoogfrequente sprinterverbinding te rijden tussen Schiphol en Amsterdam Centraal/Zaandam (max 16x p/u). Lijkt me dat er dan geen plaats meer is voor IC’s, dus die zullen dan ook naar Zuid gaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 juni 2018 @ 22:22:12 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179883646
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 18 juni 2018 @ 22:28:25 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179883838
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:42 schreef b2py het volgende:
Het materieel vertelt wat de max snelheid is die het mag rijden en het on-board systeem zal nooit een snelheid hoger dan de toegestane snelheid tonen.
Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_179884406
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar de toegestane snelheid ook nog afhankelijk is van het rempercentage volgens mij.
Onder ERTMS is rempercentage niet interessant. Echter hebben we wel te maken met bestaande regelgeving waarbij rempercentage gekoppeld is aan maximale snelheden.
Daaruit komt dus de maximale materieelsnelheid o.a. voort, die je dus aan de EVC (European Vital Computer) in de trein/ETCS systeem voert. Op basis van die snelheid krijg je dus ook (als de baanvaksnelheid hoger is dan de waarde in jouw trein) jouw rijtoestemming/Movement Authority/MA.
Afhankelijk van het rempercentage wordt wel de remcurve berekend door de ETCS installatie. Stel dat je een trein hebt van 2000 ton, 750 meter en een rempercentage van 20%, dan krijg je een behoorlijk lange remcurve :P
  maandag 18 juni 2018 @ 23:24:10 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_179885450
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2018 21:48 schreef Goverman het volgende:

[..]

Poeh, dat weet ik zo niet. Volgens mij is dat nog wel wat uit te zoeken in de komende fase. De infrastructuur zal het vast mogelijk maken, maar of dat ook het dienstregelingsmodel wordt is me zo niet bekend.
Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
  maandag 18 juni 2018 @ 23:25:12 #258
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179885463
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen.
Jup, zie de totaal schizofrene 3600.
  maandag 18 juni 2018 @ 23:36:37 #259
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_179885727
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.

Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_179888435
Ok bedankt
pi_179888675
Waarom zou je naar alternate toegaan ze bezorgen gewoon thuis :D
pi_179888677
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Nou, er zijn 3 sporen bestemd om Weesp (3b, 5b, 7b en Haarlem (1, 3a, 5a) tegenover elkaar te keren en vier sporen voor de A2 (10, 11, 13, 14), spoor 2 is voor de ICE. Dan hou je 7a en 9ab voor treinen van/naar Schiphol over. Succes als je daar zowel sprinters als IC's op wilt afhandelen. Het plan is dus alleen geschikt voor een sprinterdienst over de westtak. De IC-direct moet dus door naar Utrecht(-Arnhem-Nijmegen) of naar Weesp (Almere-Groningen/Amersfoort-Enschede). Alles komt muurvast te zitten. En het leukste is, is dat Zuid later af is dan Centraal waardoor een tijdelijk tekort aan sporen ontstaat en de Thalys/Eurostar er op Centraal maar ergens tussen gefrommeld moeten worden (of je houdt spoor 15 open in de huidige staat).
Daar komen ook nog wel de nodige tegenvallers bij
pi_179890827
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 23:36 schreef cherrycoke het volgende:
Station barendrecht lijkt wel of het nog voor de oorlog is gebouwd wat een treurheid. Ook deden de roltrappen en liften het niet vanwege de wateroverlast een paar weken geleden.

Als je ooit met de trein naar alternate wilt gaan raad ik dat af, tis een tyfus eind lopen vanaf station barendrecht en je moet door een park en blubber heen lopen.
En er rijdt gewoon een bus van Station Lombardijen rechtstreeks naar Alternate (3 min lopen)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_179890985
'Veel interesse van bedrijven in stationswinkels NS'


Persoonlijk hoop ik dat de winkels gewoon bij NS blijven. Door overnames van formules wordt het vaak niet beter maar slechter (openingstijden, prijzen) - er moet immers ook geld verdiend worden door de derde partij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_179894432
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.

Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:54:21 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_179894590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.

Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Dan gaan ze kapot.

En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_179895375
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan gaan ze kapot.

En moet NS reële tarieven gaan rekenen voor winkeltjes. Zodat je daar voor reële prijzen dingen kunt kopen *O*
Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179895915
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's _O_
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 15:33:51 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179896880
Vanwege de opening van het nieuwe station rijden er geen treinen :')
quote:
Groningen - Eemshaven
van Woensdag 20 juni vanaf 13.45 uur.
t/m Woensdag 20 juni 15.45 uur.

Oorzaak
Werk aan het spoor.

Gevolg
Vanwege de officiële opening van station Eemshaven zijn op woensdag 20 juni de stations Roodeschool en Eemshaven tussen 13.45 en 15.45 uur niet toegankelijk.

Er worden bussen ingezet tussen Uithuizermeeden en de Eemshaven. De extra reistijd bedraagt ongeveer 10 minuten en de bussen zijn gratis toegankelijk.

Advies
Maak gebruik van stopbussen tussen Uithuizermeeden - Eemshaven.
https://www.arriva.nl/gro(...)r.htm?regioid=102189
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 17:39:15 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179899687
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2018 22:22 schreef Peterselieman het volgende:
ook de IC's kun je laten stopperen. Gebeurde begin jaren '90 ook toen de Zuidtak nog niet volledig gereed was en de IC's uit het oosten en noorden na Amsterdam Centraal via Sloterdijk, De Vlugtlaan, Lelylaan en Schiphol doorreden naar Hoofddorp
En in Hoogeveen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 17:57:18 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179900095
mja, die plaats is al uit het geheugen van menig treinreiziger gewist.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 juni 2018 @ 17:58:52 #272
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179900134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:49 schreef Ireyon het volgende:
In Eindhoven zit Jumbo City op het station. Alles goedkoper + goede frikandelbroodjes + verse foccacia's _O_
En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 18:00:05 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179900155
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:01:06 #274
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_179900180
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:00 schreef dennistd het volgende:
Weener krijgt de grootste draaibrug van Europa. Hij moet in 2024 af zijn, maar dan moet er niemand gaan klagen. Oh ja, en er moet nog een zak geld gevonden worden: https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke302.html
Ja, Duitsland en infrastructuur. 2048 misschien een keer.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:37:56 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179901127
Duitsland een infrastructuurproject in 5,5 jaar opleveren?

Ha-ha. Goeie grap :')
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:40:58 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179901211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het zijn gewoon reële prijzen, NL is duur.
Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_179901693
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 18:59:05 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179901725
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Mee eens. Vergelijk een bakkerij in Nederland maar eens met een Feinbäckerei in Duitsland, er zit best wel een verschil in wat je krijgt en wat je betaalt.
pi_179901783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:47 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap vooral niet hoe dat met gesloten poortjes moet. Nu komen mensen constant zeuren dat ze het station niet binnen kunnen: "Dat zullen die winkels leuk vinden!". Maar die winkels boeit het geen fuck want ze zijn toch van NS.

Maar als ze niet meer van NS zijn, wat dan?
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.

De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
pi_179901969
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:

[..]

En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat mensen die niet willen reizen naar het station gaan voor de winkels/restaurants, dan moeten er echt geen andere alternatieven in de buurt zijn.

De poortjes geven een hoop ellende, maar niet kunnen winkelen lijkt me daar niet toe behoren.
Kom voor de grap eens een keer bij de poortjes op Amsterdam Centraal staan. De Hema, Etos en Salsa Shop worden als een eerste levensbehoefte gezien bij die Amsterdammers (al is de Salsa Shop ook inderdaad wel geweldig). En iedereen moet per se naar die ene Starbucks in de westtunnel, absoluut niet die in de IJhal of Cuypershal.
pi_179902003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hoezo? Binnen 35 minuten uit- en inchecken vervolg je dezelfde reis met hetzelfde tarief.
Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 19:47:13 #282
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_179902903
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen?
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 19:54:12 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179903057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is de ontsporing van de RER B hier al voorbij gekomen?
Nee, is ie zo ver buiten de rails geraakt? :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_179903073
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, op het station zijn het geen reële prijzen. Het is gewoon duur.
Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
pi_179903235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mits je niet wisselt van vervoerder en mits je via de kortst mogelijke reisroute reist.
En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_179903305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 20:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En korting gaat zeker ook niet mee als je om 17:00 overstapt :P
Wel als het bij dezelfde vervoerder blijft. Wat in het geval van Eindhoven dus altijd het geval is. En dus geen reden om niet tijdens een overstap langs de Jumbo te gaan *O* .

Om nog maar te zwijgen over het hele feit dat in Eindhoven poortjes nog gewoon open staan trouwens :')
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:49:50 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179904859
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
Het kost inderdaad heel duur, qua geld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2018 @ 20:56:44 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179905125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 19:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Vierkantemeter prijzen op stations zijn gewoon duur
¤ 150 per m2 per jaar, exclusief btw.
  Redactie Sport dinsdag 19 juni 2018 @ 21:04:19 #289
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179905483
In Breda ja, waar de winkels zo in een hoek weggestopt zitten dat niemand ze kan vinden :')

[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 19-06-2018 21:15:38 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:12:22 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_179905778
Breda heeft winkels?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:14:58 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179905870
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 21:12 schreef Duvel het volgende:
Breda heeft winkels?
:Y

Daar zitten ze:

pi_179905984
quote:
Op Utrecht centraal zijn ze minimaal 10 keer zo hoog
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:18:47 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179906069
Maar Utrecht Centraal is dan ook een zwaar overgewaardeerd windhol. :Y
pi_179906117
In Breda durven ze helemaal niet naar het station te gaan zolang er zwanen in hun straat rondlopen.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 21:20:58 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179906161
:D
pi_179906429
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 22:39:16 #297
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_179908394
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 17:58 schreef JDude het volgende:

[..]

En buiten de poortjes zodat je er met een overstap in de spits geen fuck aan hebt.
De poortjes waarvan een deel gewoon open staat? O-)
  woensdag 20 juni 2018 @ 00:22:09 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_179910542
Grappig dat die tweede klas-aanduiding er nog steeds hetzelfde uitziet als in 2013 :P
  Moderator woensdag 20 juni 2018 @ 07:09:36 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_179912580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik betaal bij een broodjeszaak van vergelijkbare kwaliteit in het centrum van de steden waar ik met enige regelmaat kom meer dan bij de broodzaak. Horeca is in NL gewoon echt pokkeduur in vergelijking met het buitenland.
Tijd voor een Backwerk, inclusief hun prijzen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 20 juni 2018 @ 07:40:22 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_179912870
Die is vorige week al geopend, zaterdag maar eens een kijkje nemen: https://www.back-werk.nl/opening-backwerk-rotterdam-centraal/

Overigens is Yorma's in Duitsland ook een goeie.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')