Als ik daadwerkelijk 2 weken ga, en ook nog precies die 2 weken (hangt nog even van de vakantieplannen van mijn directe collega af, zij heeft nu voorrang want ik ben dit jaar al zoveel weg geweest.) dan zou ik misschien kunnen plannen dat ik ook rond die tijd in Sarande te zijn, dat zou me een week geven voor Berat, Pogradec, Korce en Ksamil En dan nog een kleine week om weer omhoog te reizen, hmm.quote:Op zondag 10 juni 2018 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
[..]
We moeten elkaar toch wel ergens kunnen meeten met zn 3en dan?
Ik zit 14-17 september in Sarandë, 17-19 september Pogradec, 19-20 september Dürres, 20-21 september Rinas vliegveld (best western)
Ook ik heb een auto, fles heeft dus een auto, dus moet toch wel ergens lukken die eerste dagen dat fles er is?
Wel 61quote:Op zondag 10 juni 2018 23:26 schreef James1988 het volgende:
13 uur, da's een beste rit. Wat vond je ervan?
En stoel 51? Niet 61?
61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel.quote:Op zondag 10 juni 2018 23:26 schreef James1988 het volgende:
13 uur, da's een beste rit. Wat vond je ervan?
En stoel 51? Niet 61?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring.![]()
quote:Op zondag 10 juni 2018 23:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
61, typo, nieuwe laptop, net iets ander toetsenbord, je kent het wel.
Jaaaa echt heel erg tof, lang maar prachtig. Het bijna laatste stuk is het mooist. Echt dwars door de bergen. Of naja het mooiste wat ik gezien heb dan want het allerlaatste stuk, ongeveer net voor die beroemde brug was het donker.Maar ik heb genoten, en ik had ook nog eens de leukste coupe van de hele trein en we hebben echt vreselijk gelachen.
Mooie fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uren zo gestaan. Ook uren met mijn hoofd uit het raampje vanuit de restauratie wagon. Waar je alleen drinken kan kopen. Bier ook, als je op tijd begint, voordat de bartender het allemaal zelf heeft opgedronken. Ja was een onvergetelijke ervaring.Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Is dat van Wroclaw naar Frankfurt (Oder).quote:Op maandag 11 juni 2018 11:57 schreef dennistd het volgende:
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten....
https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html
Gewoon een grotere auto en lagere maximumsnelhedenquote:Op dinsdag 12 juni 2018 09:43 schreef b2py het volgende:
Ik vermoed dat het Amerikaanse probleem nog iets groter is dan het Duitse, btw
Vermoeden: De voeding van het toeleidende deel is onvoldoende om meer elektrische treinen te kunnen hebben. Als je het elektrificeert dan worden vrijwel alle diesels vervangen door elektrische treinen en neemt het verbruik dermate enorm toe dat er meer onderstations nodig zijn. Als je het dan om een flinke of meerdere hebt dan gaat de prijs al snel richting de 20 miljoen inderdaad.quote:Op maandag 11 juni 2018 11:57 schreef dennistd het volgende:
Polen gaat het stuk Wegliniec-Zgorzelec elektrificeren. Alleen de Duitsers pakken hun deel nog niet aan: de ene kilometer vanaf Görlitz tot aan de grens zou maar liefst 20 miljoen euro kosten....
https://www.mdr.de/sachse(...)ng-goerlitz-100.html
dan kun je ipv 2/8+2/6 nu rijden met 2/8+2/8 of 2/6+2/6+2/6quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:14 schreef dennistd het volgende:
In Harlingen en Franeker zijn de perrons 25 meter verlengd om zo met langere treinen richting de veerboot te kunnen: https://www.prorail.nl/re(...)riese-perrons-langer
Ach, dan zitten ze iig niet thuis van ons geldquote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:13 schreef dennistd het volgende:
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html
Hoe harder je door een gat rijdt, des te minder verneem je hetquote:Op dinsdag 12 juni 2018 09:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Gewoon een grotere auto en lagere maximumsnelheden
Die geldverslindende onzin tegenwerken altijd +1.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 11:13 schreef dennistd het volgende:
Onderweg van Brussel naar Straatsburg voor de maandelijkse geldverkwistende verhuizing van de EU is een Thalys gestrand door stroomproblemen. De 300 inzittenden hebben 4 uur vastgezeten: http://www.spiegel.de/pol(...)-fest-a-1212402.html
quote: De NS en de Oostenrijkse vervoerder
öBB willen vanaf 2020 of eind 2021 weer
nachttreinen laten rijden van en naar
Nederland.De spoorbedrijven willen de
slaaptrein Nightjet vanuit Düsseldorf
door laten rijden naar Amsterdam.De NS
zegt voor de Oostenrijkers te kiezen
omdat die hypermoderne slaaprijtuigen
hebben.
vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in...quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
Nee, vanwege het volledige schrappen van de route in Vlaardingen...quote:Op woensdag 13 juni 2018 14:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]
vanwege de werkzaamheden op de Coolsingel bedoel je? Volgens mij rijd ie alleen een andere route via mauritsweg en haakt ie bij beurs weer op z’n normale route in...
oh dan zal het wel met de bus wordenquote:Op woensdag 13 juni 2018 16:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, vanwege het volledige schrappen van de route in Vlaardingen...
Extra bussen naar Vijfsluizen.quote:Op woensdag 13 juni 2018 11:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand of de RET een alternatief gaat bieden voor Tram 24 die er in Juli en Augustus uit ligt?
Dat is van Bunnik logistics?quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:09 schreef FredvZ het volgende:
Anders op het voormalige goederenstation van Gouda?
Arnhem goederen is gewoon in dienst voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 22:00 schreef Xetran het volgende:
In Arnhem heb je in zowel de haven als achter het oude PostNL gebouw enorm veel spoor en aanverwante artikelen zo dood te liggen als ik weet niet wat. Of is dat inmiddels weer actief?
Ik weet dat er een tijd veel schroot heeft gestaan, maar dat is als het goed is allemaal ook weg.
hoeft niet eens een weiland te zijn. In Rotterdam staat er eentje als restaurant gewoon in een wijk. Dat stuk ervoor is meer een wijkpark dan van dat restaurant geloof ik.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 12:30 schreef Jhovall het volgende:
Allright, ik ben een topiclurker, werk bij een spoorbedrijf. (Ooit wel eens hier gepost).
Ik kan via mijn werk waarschijnlijk een oude trein regelen. Nu wil ik deze ombouwen tot ruimteschip voor een (non-commercial) escape-room/Interactive spaceship story / short-larp. (Ik heb een spaceship simulator met vrienden gemaakt die we al gebruiken, en heb ook al eens tijdelijk een trein omgebouwd hiervoor).
Ik heb de plannen al klaar liggen en een semi-businessmodel, maar ik ben vooral aan het oriënteren op de lokatie. Nu mijn grotere vraag: Waar kan ik een oude trein eigenlijk neerzetten met stroom (en water), het liefst in midden Nederland. Waar ik dit kan organiseren. Het liefst wil ik ernaast nog tzt een trein zetten en een mini-gebouwtje er ook bij.
De trein rijdt op dit moment niet, maar kan gesleept worden. Voor een weiland heb ik geen geld over en is te groot. Is er toevallig ergens een oud-opstelterrein dat niet gebruikt wordt en waar je het kwijt kan. Ik weet dat er hobbieverenigingen zijn met ruimte om hun treinen op te slaan, hoe kom ik daar mee in contact?.
Dacht dat gemeente de Ceintuurbaan wil doortrekken naar het Sint Franciscus Gasthuis (voor het wegverkeer). Dat is op die plek.quote:Op vrijdag 15 juni 2018 13:07 schreef FredvZ het volgende:
Hillegersberg Aansluiting in Rotterdam?
De oude enkelsporige boog van Gouda naar de voormalige Hofplein ligt er nog voor een stukje.
Het omliggende terrein ligt grotendeels braak (of is een bouwput voor de nieuwe naastgelegen RET remise.) De RET gaat als ik de plannen goed heb begrepen de aansluiting niet meer gebruiken, dus wellicht dat je nog meer kan gebruiken.
Ik vermoed dat een vergunning van de gemeente Rotterdam niet zo'n probleem moet zijn, die willen wel wat meer activiteit in die hoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |