abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46666378
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)

Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens:
    6 maart: Alcarin, Rotterdam, 8:55 (auto)
    7 maart: paulus1709 's-Hertogenbosch 9:55 (auto)
    8 maart: Hadewych, Drachten, 11.40 (auto)
    13 maart: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Maravilla op 25-02-2007 19:15:49 ]
  • pi_46666403
    tvp
    pi_46666419
    Hooray hooray ik sta in de OP
    pi_46666485
    Over het 1 richtingsgebeuren, ze kunnen natuurlijk wel zeggen: De eerste MOGELIJKHEID links/rechts...
    pi_46666501
    zo, weinig examens komende tijd zeg?
    pi_46666537
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Mathijz het volgende:
    Over het 1 richtingsgebeuren, ze kunnen natuurlijk wel zeggen: De eerste MOGELIJKHEID links/rechts...
    jup, dat heb ik wel op mn examen gehad, dat ze dat zeiden en dat ik dan de eerste straat niet in mocht rijden omdat het eenrichtingsverkeer was, en dus de tweede straat ( eerste mogelijkheid) in moest rijden
    pi_46666596
    Maar over het algemeen zeggen ze niet de eerste mogelijkheid, maar gewoon de eerste. Dus het is ook aan jezelf om er actief mee bezig te zijn natuurlijk, met pasje op zak is er ook niemand die zegt dat je er niet in mag.
    pi_46667236
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:13 schreef Sylvana het volgende:

[..]

jup, dat heb ik wel op mn examen gehad, dat ze dat zeiden en dat ik dan de eerste straat niet in mocht rijden omdat het eenrichtingsverkeer was, en dus de tweede straat ( eerste mogelijkheid) in moest rijden
    Ik niet op m'n examen, maar op één van de laatste lessen voor m'n eerste examen... Was een soort 'hofje' aan de rand van Meppel, met allemaal straatjes waar je niet in mag, waar je dus eigenlijk maar met één route door heen kunt rijden. Wat vervolgens op geen enkel examen is gebeurd. maar goed, wel handig dat ik het toch gehad had.
    pi_46668350
    Morgen afrijden.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46668478
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:59 schreef kokos het volgende:
    Morgen afrijden.
    veel succes
    pi_46669682
    Morgen twee jaar geleden dat ik m'n eerste rijles heb gehad!
    pi_46671239
    ojaa ik heb de 25e januari mijn E rijbewijs gehaald
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_46671426
    Succes Kokos. Ik heb morgen m'n 22e en 23e rijles
      † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 21:54:52 #14
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46673855
    Morgen rijbewijs ophalen, en donderdag samen met mijn paps autootjes kijken. Ik heb al een lief Golfje op het oog, een donkerpaarse 1.6. Ik ben al een beetje verliefd .

Ohja en ik reed gisteren met de trein zo door het Gooi en ik was zo opgelucht . Nooit meer elke week hetzelfde kutrondje in dat irritante kut Gooi rijden met al die irritante kutfietsers en kutrotondes waar elke kutfietser voorrang heeft . En nooit meer het hele fakking 1,5 uur wegen berijden waar je niet harder dan 50 mag, nu lekker al die pokkestraatjes en kutwijken in het Gooi ontwijken, nu mag ik lekker rijden waar ik wil .

[ Bericht 12% gewijzigd door Skaai op 25-02-2007 22:19:49 ]
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      zondag 25 februari 2007 @ 21:55:50 #15
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_46673904
    Als ik morgen hopelijk me rijbewijs ga ophalen.
    Dan krijg ik een punten rijbewijs ? En waar kan ik die punten bekijken met overtredingen er bij.
    pi_46675336
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 21:55 schreef jorienvdherik het volgende:
    Als ik morgen hopelijk me rijbewijs ga ophalen.
    Dan krijg ik een punten rijbewijs ? En waar kan ik die punten bekijken met overtredingen er bij.
    http://www.boetes.nl/beginnersrijbewijs.php
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_46687054
    Vanmiddag eerste rijles! Ik ben nu al zenuwachtig!
    Ik ben echt een auto noob, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten.
    If you open your mind too much your brain will fall out
    pi_46687970
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:59 schreef kokos het volgende:
    Morgen afrijden.
    Succes
    pi_46688329
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 10:11 schreef Sprouts het volgende:
    dat grote ronde ding straks voor je neus is het stuur
    no reason to live but i like it that way
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 11:05:19 #20
    43556 miss_dynastie
    pi_46688407
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 10:11 schreef Sprouts het volgende:
    Had ik ook niet hoor, maar het went echt vrij snel.
    Vandaag derde les gehad, ging erg lekker
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 11:57:28 #21
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46689802
    Ik mag zo weer, mijn 10e les van 3 kwartier En echt vruchten begint het niet af te werpen.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 11:58:29 #22
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46689825
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 21:54 schreef Skaai het volgende:
    Morgen rijbewijs ophalen, en donderdag samen met mijn paps autootjes kijken. Ik heb al een lief Golfje op het oog, een donkerpaarse 1.6. Ik ben al een beetje verliefd .

Ohja en ik reed gisteren met de trein zo door het Gooi en ik was zo opgelucht . Nooit meer elke week hetzelfde kutrondje in dat irritante kut Gooi rijden met al die irritante kutfietsers en kutrotondes waar elke kutfietser voorrang heeft . En nooit meer het hele fakking 1,5 uur wegen berijden waar je niet harder dan 50 mag, nu lekker al die pokkestraatjes en kutwijken in het Gooi ontwijken, nu mag ik lekker rijden waar ik wil .
    Damn! Stevig geprijsd is die volkswagen
    pi_46695074
    Nou, net de eerste rijles gehad! Het voelt wel machtig in zo'n Audi A4!
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    Mijn instructeur stelde een Rijopleiding in Stappen voor. (RIS) Omdat ik echt nog niets weet van rijden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    If you open your mind too much your brain will fall out
    pi_46695531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 14:41 schreef Sprouts het volgende:
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    Mijn instructeur stelde een Rijopleiding in Stappen voor. (RIS) Omdat ik echt nog niets weet van rijden.
    ik had ook nog geen ervaring met auto's, nooit stiekum al op parkeerterrein geoefend ofzo en heb ook gewoon normale opleiding gedaan.
    pi_46696806
    quote:
    dat is vrij normaal dat je moeite hebt met de koppeling tijdens je eerste les
    als je meer lessen hebt gehad ga je die auto leren kennen en voel je waar de koppeling aangrijpt
    om het snel in de gaten wil hebben waar dat punt zit kun je als je voor een rood stoplicht staat heel langzaamje voet omhoog laten komen als de auto zachtjes begint te rollen weet je waar dat punt ongeveer zit (kan bijna alleen bij diesels)

[ Bericht 0% gewijzigd door paulus1709 op 26-02-2007 15:52:18 ]
    pi_46697290
    Zojuist mijn tussentijdse toets gehad. Het ging niet zoals ik had gehoopt. Ogentest goed, lampen waren goed, meters op het dashboard goed uitgelegd. Toen gingen we rijden. Het begin ging erg goed, ik was helemaal niet zenuwachtig, dat scheelde al! Maar toen liet ik, hoe stom het ook is, een auto die wel voorrang had niet voor. Ik had iets meer moeten afremmen, dan had ik meer tijd gehad om te stoppen. En op een rotonde hetzelfde, er kwam een auto van links die ik niet gezien had, en voordat ik op de rotonde was zat hij vlak achter me... daar moet ik dus met het echte examen echt op letten. Beter kijken en niet twijfelen.

Gelukkig wel vrijstelling voor beide bijzondere verrichtingen, dus dat scheelt alweer.
    pi_46697402
    Zit nog steeds in dubio wat ik ga doen, of korte snelle opleiding van enkele weken of gewoon normaal tempo.

Redenen: de hoeveelheid tijd die in zo'n compacte opleiding gaat zitten en het geld wat je meteen in 1x moet betalen.
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 15:53:51 #28
    43556 miss_dynastie
    pi_46697515
    quote:
    Mijn vriend heeft de Rijopleiding in Stappen gedaan en ik ben er ook mee bezig nu. Ik vind het heel helder tot nu toe, ik geloof niet in de stelling dat het even lang duurt als een gewone opleiding, je bent er naar mijn idee wel een stuk meer tijd aan kwijt (alleen al vanwege de vier toetsen die je moet doen). Omdat ikzelf niet zo zeker ben en weinig ervaring op de weg heb vind ik het voor mezelf wel een goede opleiding
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 15:55:16 #29
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697567
    quote:
    Is dat een nieuw iets ofzo? Ik zit gewoon bij een simpele kerel in de auto, praat wat, we rijden wat, we hebben wat lol. links rechts vooruit ff een aantal speciale verrichtingen en we halen iemand anders op, praten wat en zeggen moi tot de volgende keer

Neh, waarom een RIS? Dat moet dan toch half Nederland doen
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 15:56:32 #30
    43556 miss_dynastie
    pi_46697602
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:55 schreef Renesite het volgende:
    Neh, waarom een RIS? Dat moet dan toch half Nederland doen
    Voorzover ik heb begrepen gaat RIS verplicht worden, maar is het moment van invoeren al een aantal keer uitgesteld.
    pi_46697622
    quote:
    RIS

De naam zegt het eigenlijk al. Bij de Rijopleiding in Stappen leer je in stappen. Je gaat steeds een stap verder, als je de vorige stap voldoende beheerst. Je eerste stap is meestal een huiswerkopdracht. Je laatste stap is dat je iets geheel zelfstandig en in steeds wisselende situaties kunt uitvoeren. In totaal doorloop je op deze manier 39 scripts, verdeeld over vier modules. Iedere module wordt afgesloten met een toets.
    Na afronding van de eerste module worden je kennis en vaardigheden getoetst. Een rij-instructeur van je eigen vertrouwde rijschool neemt deze toets af.

In de tweede en derde toets kun je kennismaken met de gang van zaken bij het CBR en alvast wennen aan een examensituatie. De examinator geeft je bovendien tips ter verbetering. In de derde toets, de tussentijdse toets (TTT), kun je vrijstelling verdienen voor de bijzondere verrichtingen van het praktijkexamen (dit geldt niet voor motorexamens). De vierde en laatste toets is het praktijkexamen.

Tijdens de Rijopleiding in Stappen leer je de verschillende handelingen die je tijdens autorijden moet beheersen. Deze handelingen worden beschreven in zogenaamde scripts. Een script behandelt bijvoorbeeld wegrijden, afslaan of ingehaald worden. In de RIS gebruik je voor het aanleren van deze scripts een lesboek. Zo’n script beschrijft nauwkeurig de onderdelen van de handeling in telegramstijl.

Een voorbeeld is het script SCAN: kijk tweehonderd meter vooruit, blik niet fixeren, kijk binnenspiegel, kijk voor de auto, kijk buitenspiegel. Je leert aan de hand van zo’n script gemakkelijker de verschillende onderdelen van het autorijden beheersen.

Een script is net een checklist: je doorloopt netjes alle stappen. Je instructeur en examinator spreken beiden dezelfde taal. En dat voorkomt veel verwarring.
    In de Rijopleiding in Stappen krijg je je eigen leerlingkaart. Daarop houdt de instructeur je vorderingen nauwkeurig bij. Hiermee kan je zelf zien hoe je ervoor staat en waaraan je nog moet werken. Na bijna elke les wordt er weer een vooruitgang aangetekend op je kaart. De leerlingkaart is opgenomen in het cursusboek voor de leerling.

Anders dan bij een reguliere rijopleiding, heb je bij de RIS drie deeltoetsen voordat je opgaat voor het praktijkexamen. Je weet na een toets precies waar je nog extra op moet letten. Dat is een optimale voorbereiding.
    In de derde toets, de zogenaamde tussentijdse toets - je moet om deze te kunnen doen je theorie-examen al hebben behaald - kun je bovendien vrijstelling verdienen voor de bijzondere verrichtingen op je praktijkexamen (dit geldt niet voor het motorexamen).

In de RIS krijg je ook huiswerk mee. Het is de bedoeling dat je je thuis op je rijlessen voorbereidt. De tijd die dat vraagt, is voor iedereen verschillend.

www.cbr.nl
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 15:58:31 #32
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697669
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voorzover ik heb begrepen gaat RIS verplicht worden, maar is het moment van invoeren al een aantal keer uitgesteld.
    Dan heb ik toch gelijk dat bijna iedereen dat moet doen..
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

RIS is een nieuwe methode voor rijlessen, waarbij je 4 modules hebt, die je steeds afsluit met een toets, voor je naar de volgende module mag. Het begint heel simpel met leren beheersen van de auto enzo en het wordt steeds moeilijker dan.
    Ik vind het persoonlijk niets Ik ben dan ook een enorme combinatiepersoon die de basis allemaal in 1 les kreeg, en steeds een stap omhoog gaat. Nu combineer ik alles en word ik er vlotter in. Ik merk dat wanneer we iemand ophalen dat er ook een heleboel zijn die niet zo zijn.

Ik vind het een manier om de lessen langer te laten duren en een rijbewijs moeilijker te maken. Het is niet erg ofzo - dat wil ik er niet mee zeggen.
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 16:00:25 #33
    43556 miss_dynastie
    pi_46697724
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan heb ik toch gelijk dat bijna iedereen dat moet doen..
    Nou ja, het rijden moet iedereen die zijn rijbewijs haalt kunnen ja, maar deze aanpak wordt in mijn woonplaats in elk geval maar door een paar instructeurs gevolgd, terwijl er toch heel wat rijscholen zijn. Ik denk dat het uitstel daar ook wel mee te maken heeft .
      maandag 26 februari 2007 @ 16:00:41 #34
    139407 jorienvdherik
    pi_46697733
    Heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald.

zometeen met mijn ouders voor het eerst hier in de buurt rijden

Vanavond als het goed is naar de bios alleen met de auto.
    Net nu heb ik pathe unlimited opgezegd omdat ik nooit ging kut ov
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:02:04 #35
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697778
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, het rijden moet iedereen die zijn rijbewijs haalt kunnen ja, maar deze aanpak wordt in mijn woonplaats in elk geval maar door een paar instructeurs gevolgd, terwijl er toch heel wat rijscholen zijn. Ik denk dat het uitstel daar ook wel mee te maken heeft .
    Die van mij vind dat denk ik heel persoonlijk. Het is een persoonlijk persoon die kijkt naar de leerlingen en daarbij zijn lesstyle aanpast. Een aantal zou het wel kunnen doen en een aantal niet.
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:03:00 #36
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697800
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:00 schreef jorienvdherik het volgende:
    Heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald.

zometeen met mijn ouders voor het eerst hier in de buurt rijden

Vanavond als het goed is naar de bios alleen met de auto.
    Net nu heb ik pathe unlimited opgezegd omdat ik nooit ging kut ov
    Veel plezier met je ouders in de buurt Ik weet nog goed dat mijn broer het een verademing vond dat hij een eigen auto had
    pi_46699129
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Veel plezier met je ouders in de buurt Ik weet nog goed dat mijn broer het een verademing vond dat hij een eigen auto had
    De instructeur zei dan ook tegen mij, ga zoveel mogelijk alleen rijden en niet met je ouders in de buurt. Maar t was wel vreemd om ineens alleen in een auto te zitten zonder dat iemand naast je zegt wat je moet doen. Wel een verademing trouwens
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:46:24 #38
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46699240
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:43 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

De instructeur zei dan ook tegen mij, ga zoveel mogelijk alleen rijden en niet met je ouders in de buurt. Maar t was wel vreemd om ineens alleen in een auto te zitten zonder dat iemand naast je zegt wat je moet doen. Wel een verademing trouwens
    Mijn pa: WAT RIJD JE VER NAAR HET MIDDEN VAN DE WEG
    Mijn ma: Dat heeft hij zo geleerd, laat hem toch
    Mijn broer: *sigh...*
    Ik: Hou nou eens op pap
    Mijn pa: Je moet je er niet mee bemoeien Jij hebt nog niet eens je rijbewijs
    Mijn ma: Laat maar lekker hangen René
    Mijn pa: JE RIJD VERKEERD
    Mijn broer: Doe het lekker zelf

Hij zette de auto aan de kant en ging achterin zitten
    pi_46699251
    Gezakt, balen zeg. Was wel een goede rit. Ik zat op een bepaald moment op een rotonde was nog al druk op straat, draai van de rotonde af. Kom op een Y-splitsing reed iets te hard en er stond opeens een hek op straat, toen wou ik remmen maar deed mijn examinator dat eerder.
    "Wat doe je nou?"
    "Ja wat doet u nou!?"
    Ik schrok nog al van zijn ingrijpen. Ik keek niet ver genoeg vooruit. 12 maart weer
    Viva los Vatos Locos
    pi_46699366
    balen zeg kokos, wel lekker dat je al zo snel weer op kunt
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:50:19 #41
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46699367
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:46 schreef kokos het volgende:
    Gezakt, balen zeg. Was wel een goede rit. Ik zat op een bepaald moment op een rotonde was nog al druk op straat, draai van de rotonde af. Kom op een Y-splitsing reed iets te hard en er stond opeens een hek op straat, toen wou ik remmen maar deed mijn examinator dat eerder.
    "Wat doe je nou?"
    "Ja wat doet u nou!?"
    Ik schrok nog al van zijn ingrijpen. 12 maart weer
    Dat was vandaag ook zo bij mij. Hij ging remmen, ik ging remmen ! Hij deed het eerder.
    Ik helemaal verontwaardigd

Balen men!
    pi_46699683
    Dat was vandaag bij mij ook al! Stoplicht sprong op oranje, ik naar de rem toe, maar mijn instructeur remde ook
    pi_46699899
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:46 schreef kokos het volgende:
    "Wat doe je nou?"
    "Ja wat doet u nou!?"
    Ik schrok nog al van zijn ingrijpen. Ik keek niet ver genoeg vooruit. 12 maart weer
    Was dat je enige ingrijp? (Ik moet morgen, 1ste keer)
    Wie niet dom is moet slim zijn!
    pi_46699928
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:05 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Veel succes
    pi_46700116
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Veel succes
    Thank you
      maandag 26 februari 2007 @ 17:50:59 #46
    139407 jorienvdherik
    pi_46701541
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mijn pa: WAT RIJD JE VER NAAR HET MIDDEN VAN DE WEG
    Mijn ma: Dat heeft hij zo geleerd, laat hem toch
    Mijn broer: *sigh...*
    Ik: Hou nou eens op pap
    Mijn pa: Je moet je er niet mee bemoeien Jij hebt nog niet eens je rijbewijs
    Mijn ma: Laat maar lekker hangen René
    Mijn pa: JE RIJD VERKEERD
    Mijn broer: Doe het lekker zelf

Hij zette de auto aan de kant en ging achterin zitten
    Net stuk gereden met me pa.
    Was wel ff wennen zeg. Vooral het wegrijden zelf
    Op laatst ging dat wel goed.

Alleen bij zo versmalling in een 30 km zone was het druk en sloeg die tijdens het wegrijden 2x af. zo klote taxi toeteren

Morgen maar weer een stuk rijden.

Echt ff wennen van diesel naar benzine auto
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 17:53:50 #47
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46701644
    EN je pa aan het STRESSEN zeker
      maandag 26 februari 2007 @ 17:57:19 #48
    139407 jorienvdherik
    pi_46701749
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:53 schreef Renesite het volgende:
    EN je pa aan het STRESSEN zeker
    Mwah viel mee. Parkeren ging ook goed.
    pi_46703531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:05 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

ee

Succes morgen, hoelaat kunnen we antwoord verwachten op de vraag of je geslaagd bent?
    pi_46705305
    Net 2 uur lang snelweg gehad. Ging best goed. Wat leuk was dat mn instructeur mij opdrachten gaf zoals. Ik moet om half 7 mn vliegtuig halen op eindhoven airport. En ik moest kijkend naar de borden de weg naar Eindhoven airport zoeken. Ook liet hij mij de snelweg afgaan en gaf hij mij de opdracht om de weg terug de snelweg op te vinden of net de terugweg op te gaan. Daarna moest ik vanaf Eindhoven naar Waalwijk via Tilburg. Was een leuke les
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_46707786
    De topics gaan hard!
    En de tijd ook, ik mag volgende week al examen doen...
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 21:45:09 #52
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46712128

Ik baal alleen dat ik nu even geen auto tot mijn beschikking heb om in te rijden .
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 21:46:52 #53
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46712239
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef Skaai het volgende:

[afbeelding]

Ik baal alleen dat ik nu even geen auto tot mijn beschikking heb om in te rijden .
    Ik kan je rooie haar niet zien
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 21:51:23 #54
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46712531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik kan je rooie haar niet zien
    Mijn wenkbrauwen ook niet, so what
    pi_46712646
    quote:

[afbeelding]
    Woeiiii!!
    Ik wil ook ik wil ook
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 21:54:09 #56
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46712688
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:51 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nu je het zegt !!

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/75280965-vw-lupo.html?return=&df=1&fta=

Gaaf autootje Die wil ik wel (wel de goedkopere versies )
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 22:06:46 #57
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46713443
    Lupo ! Nee die is mij te klein, ik ben dan ook groot.
    Een Golf 3 of een Polootje lijkt me ook wel iets. Zolang het maar geen rugzak a la Twingo of Punto is
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 22:07:44 #58
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46713488
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef Skaai het volgende:
    Lupo ! Nee die is mij te klein, ik ben dan ook groot.
    Een Golf 3 of een Polootje lijkt me ook wel iets. Zolang het maar geen rugzak a la Twingo of Punto is
    Dan ben je te burgerkuttrutterig

http://www.marktplaats.nl(...)+favorieten%26fta%3D

Ook wel lachen
    pi_46713755
    Damn wat duurt dat wachten op zo'n examen lang.

(slechte tvp)
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 22:19:18 #60
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46714089
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 22:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan ben je te burgerkuttrutterig
    I know
    quote:
    Das ver over mijn budget heen, maar toch een leuk autootje. Blauw
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 22:22:36 #61
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46714218
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 22:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

I know
    [..]

Das ver over mijn budget heen, maar toch een leuk autootje. Blauw
    Licht blauw is een gaaf kleurtje Dat is net rond mijn budget denk ik 3k is mooi zát
    pi_46716239
    Mijn ouders willen geen 2de auto, en zelf geen geld voor om hem maandelijks te kunnen betalen
    pi_46716313
    Ik heb ook geen geld voor een eigen auto idd erg jammer, want nou rij ik dus echt weinig

Terwijl je pas echt ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt gehaald
      maandag 26 februari 2007 @ 23:10:05 #64
    139407 jorienvdherik
    pi_46716538
    Ik ga morgen me moeder vlakbij Keizerszwaard halen.

Hopelijk gaat het nu wel beter met de koppeling
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:34:15 #65
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46717688
    Kreeg vanavond nog een telefoontje.
    "Hey René met Niels!"
    "Hey "
    "Wil je nog een les erbij deze week? "(anders les ik pas volgende maandag)
    "Ja, natuurlijk wel "
    "Schikt vrijdag?"
    "Euh, wel laat in de middag "
    "4 uur okay?"
    "Ja, is goed!"
    "Zie ik je vrijdag!"
    "Okay! Doei he!"
    "Hoi"

Toffe gast wel - hij zei nog vandaag 'is er nog een uitval of iets dan hoor je het van me'

maandag 26 februari 2007 @ 23:36:44 #66
    139407 jorienvdherik
    pi_46717788
    Leuk zo gratis les.
    pi_46717944
    ik denk niet dat het een gratis les zal zijn hoor, gewoon een extra les
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:40:36 #68
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46717964
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
    Leuk zo gratis les.
    Nee. Hij doet het allemaal achteraf berekenen. Ik heb voor 10 lessen vooraf betaald (ouders dan he) en de rest word achteraf berekend. Hij moet dan wel weten wie hij voor zich heeft. Met mijn broer maakte hij achteraf een leuk pakket met een totaal prijs. Met mij hetzelfde.
    Dat doet hij echt niet met iedereen! Dat geeft wel een tof idee. Heb ik 32 lessen nodig, dan maakt hij een pakket van 20 lessen met afrijden en een her. Die 2 lessen betaal ik los.
      maandag 26 februari 2007 @ 23:43:11 #69
    139407 jorienvdherik
    pi_46718064
    Oke dan, Succes

Vind toch nog erg wennen rijden in de auto van me pa leek eigenlijk meer me 1e rijles
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:44:59 #70
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46718123
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:43 schreef jorienvdherik het volgende:
    Oke dan, Succes

Vind toch nog erg wennen rijden in de auto van me pa leek eigenlijk meer me 1e rijles
    Ja, praat me nog meer moed in
    pi_46718323
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:43 schreef jorienvdherik het volgende:
    Oke dan, Succes

Haha ja joh, had ik ook hoor.
    Sturen voelt anders aan, gas reageert veel feller, ander aangrijpingspunt, en het ruitenwisserdingetje zit iets lager, waardoor ik telkens na het shcakelen mijn ruitenwissers aanstootte
    'And I called your name,
      maandag 26 februari 2007 @ 23:52:53 #72
    139407 jorienvdherik
    pi_46718359
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sturen voelt anders aan, gas reageert veel feller, ander aangrijpingspunt, en het ruitenwisserdingetje zit iets lager, waardoor ik telkens na het shcakelen mijn ruitenwissers aanstootte
    Hopelijk komt het goed morgen

Op laatst gaf ik gewoon erg veel gas en daarna pas koppeling indrukken
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:54:05 #73
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46718399
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik merkte het al toen ik een tijdje ging schakelen in de auto van mijn ouders, Damn die auto is GROOT, ik moet verder rijken om te schakelen dat sowieso al zwaarder gaat, het stuur zit gewoon anders, alles alles alles!

Geef mij maar een golf
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:58:07 #74
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46718547
    Vandaag ook nog een stukje.
    "Ja, ik wou links af gaan... Maar René houd niet van vooraan in de rij optrekken, vind je niet erg he?" zei mijn instructeur tegen iemand die we weg moesten brengen.
    Ik sloeg ergens anders af omdat ik heel snel moest handelen van de 3 naar de 1 en eigenlijk vrijwel meteen weer optrekken vanuit stilstand. Boem afslaan natuurlijk. Ik heel droog "Da's nou jammer , komt me trouwens wel bekend voor hier"

Het is eigenlijk wel gezellig in de auto
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 08:27:06 #75
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46722530
    Heb in een diesel gelest dus ik hoop dat het leren rijden in een benzine auto een beetje vlot gaat
    pi_46725162
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Hopelijk komt het goed morgen

Op laatst gaf ik gewoon erg veel gas en daarna pas koppeling indrukken
    Loslaten bedoel je?
    Dat doe ik nu ook, trekt ook gelijk 10x sneller op joh, ideaal!
    'And I called your name,
    pi_46725207
    Met mijn instructeur praat ik over vanalles, en ook met enige regelmaat wat ervoor vrouwelijk volk langs fietst. Maar een vriendin van mij zit bij dezelfde instructeur en dan gaat het meer over de verhalen die hij heeft meegemaakt. En ook over hoe ik rij hehe
    pi_46725253
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Loslaten bedoel je?
    Dat ga ik ook eens proberen, eerst gas en daarna koppeling los laten. Geen idee hoe mijn instructeur dat vind maar dat merk ik wel
    pi_46725514
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 18:54 schreef Maravilla het volgende:

[..]

ee

Succes morgen, hoelaat kunnen we antwoord verwachten op de vraag of je geslaagd bent?
    Rond half vijf hoop ik weer heelhuids thuis te zijn
      dinsdag 27 februari 2007 @ 11:39:32 #80
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_46726546
    Zo ik had net rijles en het ging gooooooed!!! Wat een lekker gevoel geeft dat toch. De rijles hiervoor was niet zo'n goeie, maar deze ging echt lekker! Heb voor het eerst bijzondere verrichtingen gedaan en vond het erg meevallen. Achteruit inparkeren vond ik erg makkelijk (hoewel het wel zonder auto's ernaast was ) Straatje keren had ik de eerste keer ff wat moeite mee, maar ging daarna heel lekker. Heerlijk dit! Lekker begin van de dag!!
    PRESTON: "I need more chickens."
    CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
    pi_46727089
    Nog even een vraag, als je een compact pakket afkoopt (dus bijvoorbeeld 10 weken rijden voor 1200 euro) en daarin de 10e week dus een examen doet en dan zakt, zit er dan nog een herexamen bij of moet je die dan zelf betalen. En eventuele volgende lessen zullen dan wel los betaald moeten worden neem ik aan.
      dinsdag 27 februari 2007 @ 12:17:00 #82
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_46727681
    vanavond mijn 5e les alweer
    pff wat gaat dat hard zeg en zeker als je het erg leuk vindt om te doen
    en wat rijdt die les auto ook lekker
      dinsdag 27 februari 2007 @ 12:18:27 #83
    139407 jorienvdherik
    pi_46727733
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 12:17 schreef peacetaker het volgende:
    vanavond mijn 5e les alweer
    pff wat gaat dat hard zeg en zeker als je het erg leuk vindt om te doen
    en wat rijdt die les auto ook lekker
    wat voor auto is het
    pi_46729742
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:51 schreef Skaai het volgende:

[..]

wtf
    Welkom op FOK!
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 15:03:08 #85
    43556 miss_dynastie
    pi_46733335
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 11:56 schreef Omaha het volgende:
    Nog even een vraag, als je een compact pakket afkoopt (dus bijvoorbeeld 10 weken rijden voor 1200 euro) en daarin de 10e week dus een examen doet en dan zakt, zit er dan nog een herexamen bij of moet je die dan zelf betalen. En eventuele volgende lessen zullen dan wel los betaald moeten worden neem ik aan.
    Zou ik ff bij je rijschool navragen, elke rijschool heeft weer andere voorwaarden. Ik heb zelf een pakket waar de RIS-toetsen + examen + herexamen zitten, maar nogmaals, het ligt aan je voorwaarden.
    pi_46734269
    Ah, ik zie het ook staan nu, Gezakt? 2e examen en 6 rijlessen gratis.
      dinsdag 27 februari 2007 @ 15:42:18 #87
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_46734625
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Loslaten bedoel je?
    Lekker schokken in de auto...
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
      dinsdag 27 februari 2007 @ 15:59:49 #88
    139407 jorienvdherik
    pi_46735297
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 15:42 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Mwah hard wegrijden
      dinsdag 27 februari 2007 @ 16:44:38 #89
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_46737104
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 12:18 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

wat voor auto is het
    BMW 320D uit 2003
      Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 17:45:49 #90
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46739463
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 15:42 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Dat gaat mijn instructeur niet pikken
    pi_46740563
    Vanmiddag het rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis, ze belden vanmorgen dat deze al klaar was (normaal gesproken pas a.s. donderdag).
    Mijn vader reed op de heenweg, zelf heb ik op de terugweg gereden, ging lekker

[ Bericht 1% gewijzigd door pascalheister op 27-02-2007 19:29:32 ]
      dinsdag 27 februari 2007 @ 19:01:34 #92
    139407 jorienvdherik
    pi_46742174
    Het heen rijden naar me moeder ging redelijk. Had van die nopjes schoenen aan en was nogal glibberig met de pendalen. Was best kut. Maar hij was niet afgeslagen.

Terug alleen laatst stuk gereden hier in de straten. Ff rustig weer wegrijden achter elkaar gedaan. Dat ging prima. Morgen nog een tijdje oefenen met de koppeling
      dinsdag 27 februari 2007 @ 19:55:29 #93
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_46744641
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 16:44 schreef peacetaker het volgende:

[..]

BMW 320D uit 2003
    Ik ook! Rijdt lekker he! Ik rij alleen niet in een diesel, maar in een benzine/gas combinatie (starten op benzine, rijden op gas)
    CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 21:00:10 #94
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46747474
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 13:19 schreef Zosk het volgende:

[..]

wtf
    Maar ik heb ze wel!

Ik erger me er aan dat ik nu niet kan autorijden omdat ik zelf nog geen auto heb. Ik wil me nog niet aan de hele grote bus van mijn pa wagen, maar aan de andere kant denk ik van: Ha ik wil erin stappen en gewoon even touren.
      Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 21:02:24 #95
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46747572
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:00 schreef Skaai het volgende:

[..]

Maar ik heb ze wel!

Ik erger me er aan dat ik nu niet kan autorijden omdat ik zelf nog geen auto heb. Ik wil me nog niet aan de hele grote bus van mijn pa wagen, maar aan de andere kant denk ik van: Ha ik wil erin stappen en gewoon even touren.
    Dat is de reden waarom jik niet een snelcursus heb gekozen
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 21:03:49 #96
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46747637
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom jik niet een snelcursus heb gekozen
    Een snelcursus is ook niet voor mij weggelegd. Mijn buurjongen heeft zo'n cursus genomen, had al snel deuken te pakken in zijn auto en kan nu eindelijk na 2 jaar behoorlijk inparkeren.
      Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 21:05:48 #97
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46747728
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:03 schreef Skaai het volgende:

[..]

Een snelcursus is ook niet voor mij weggelegd. Mijn buurjongen heeft zo'n cursus genomen, had al snel deuken te pakken in zijn auto en kan nu eindelijk na 2 jaar behoorlijk inparkeren.
    Tja.. Ik hoor van iedereen "Joh neem nou!"
    Maar als ik hem van 't zomer heb zal ik 1 jaar lang een auto kunnen nemen, en daarna ga ik dagelijks met de trein naar Leeuwarden voor het studeren enzo
      dinsdag 27 februari 2007 @ 21:30:22 #98
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_46749110
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 19:55 schreef Rosu het volgende:

[..]

Ik ook! Rijdt lekker he! Ik rij alleen niet in een diesel, maar in een benzine/gas combinatie (starten op benzine, rijden op gas)
    die stoelen
    ging best goed daarstraks
    voor het eerst op de snelweg gereden
    pi_46766499
    Laatste les gehad...
    Mijn instructeur is veel te realistisch! Ik vroeg hem of hij dacht dat ik het ga halen, en hij zei 'tja, het blijft een momentopname he'. Maar hij dacht wel dat ik het zou halen als ik zo rijd als ik net dus deed, en maar braaf blijf kijken.
    We zullen zien...
    pi_46767171
    Ik had gisteren om 14.55 voor de eerste keer examen en het ging slecht..

Ik kwam dus bij het CBR aan, eerst even kennisgemaakt en zij vanalles uitgelegt en ik merkte al op dat mijn examinatrice een echte zuurpruim was, er kon gewoon echt geen lachje of enkele emotie vanaf..

Ik dacht gelijk bijmezelf al, dit gaat nooit goed komen.

Vervolgens gingen we naar buiten, het regende best wel hard en ik had de auto alvast lekker dichtbij de uitgang geparkeerd zodat ik er makkelijker uit kon komen Zij ging al helemaal tegen mij op een heel geirriteerde klank zeggen, "Zo je laat me wel lekker door de regen lopen, dat is alvast een minpunt!". Ik ging maar lachen maar wel met een gevoel, meen ze dit nou of niet?..

Vervolgens gingen we de lichten testen en dat was allemaal goed en we gingen gelijk maar binnenstappen, gelukkig maar eigenlijk want ik wist haast niks van wat er onder de motorkap zat. Eenmaal in de auto vroeg ze me wat het waarschuwingslichtje betekende en waar de achteruitverwarming was en verder vroeg ze niets. Dus ik wou wegrijden, koppeling ingedrukt, naar 1 geschakeld en handrem los, maar hij wou maar niet rijden Ik moest natuurlijk nog de motor aanzetten Ik hoorde gelijk al een diepe zucht van de examinatrice..

Ik dus gelijk met een wat trillende hand de motor aangezet en weggereden, dat ging allemaal wel lekker maar na ongeveer 10 minuten kwam ik op een gelijkwaardige kruispunt die tamelijk druk was. Dus ik rustig kijken en zag dat ik kon rijden en opeens boem! Motor afgeslagen midden op een drukke kruispunt.. Ik hoorde al een enkele auto toeteren... Maar ik had rustig de motor weer aangezet en weer weggereden, ik leek wel rustig maar in mijn hoofde schreeuwde ik: WAAAROMM NOU!!

Vervolgens reden we verder en na 5 minuten moesten we ergens links afslaan en de volgende straat nog een keer links, ik dacht dus dat ik een eenrichtings weg inreed, dus ik ging alvast op de weg aan de linker helft voorsoorteren en reed daar ongeveer 15 seconden op. Waarna de examinatrice zei, "Zo ben je lekker aan het spookrijden?". Het was dus geen eenrichtingsweg!??

Toen reden we een bebouwde kom in en moest ik fileparkeren, ah makkelijk dacht ik, zij ging al een beetje afremmen voor mij en mompelde dat als ik was doorgereden dat de linkerbuitenspiegel van de andere auto eraf lag en dat dat erg prijzig is!. Maar toch had ik uiteindelijk netjes geparkeerd.

Verder had ik nog op de snelweg gereden en het was daar erg druk en het regende nog harder.. Maar toch ging dat gelukkig nog wel goed. Ook had ik nog ergens straatje gekeerd en dat ging ook wel goed.

Echt in deze hele rit zei ze dus alleen maar 2 dingen tegen mij.. Het was gewoon muisstil in de auto.
    Ik zag de bui al hangen en mijn instructeur schudde al met zijn hoofd dat ik niet zou slagen.. Maar eenmaal weer aan het tafeltje zei ze; "Nou het ritje was niet foutloos maar toch ben je geslaagd!

Hahahah dacht ik, gewoon geslaagd met zulke fouten!

In al mijn lessen had ik nog nooit zulke fouten gemaakt, nog nooit was mijn motor midden op een kruispunt afgeslagen..

En dit alles heb ik in iets meer dan een maandje over gedaan, 29 lessen gehad en ongeveer 1000 euro lichter geworden, lekker!

"I feel good lalalalala!!"

Oh ik vraag me eigenlijk nog af, ik heb al op internet gezocht en zie hier ook dat het nieuwe rijbewijs dus een zwart wit pasfoto heeft? Maar ik moet wel een gekleurde pasfoto naar de gemeente meenemen?
    pi_46767344
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 12:15 schreef LocoRoco het volgende:
    Heel verhaal
    Ik heb alles gelezen en dacht ook, gezakt maar toch niet. Gefeliciteerd
    pi_46767474
    Gefeliciteerd LocoRoco!
    Wat een chagrijn zeg, maar goed, als je maar slaagt he
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 12:40:59 #103
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46767967
    Mazzelpik Roco!

En ja, het moet een kleuren zijn
    pi_46768524
    LocoRoco volgens mij had die vrouw niet zo'n fijne nacht gehad vannacht Wat een biaatch
    pi_46768528
    Haha ja hardstikke bedankt allen!

Dus kleuren meenemen en het wordt uiteindelijk een zwart wit foto op het rijbewijs?
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 12:59 schreef Omaha het volgende:
    LocoRoco volgens mij had die vrouw niet zo'n fijne nacht gehad vannacht Wat een biaatch
    Of misschien had ze juist wel een hele goede nacht gehad waardoor ze me heeft laten slagen!
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 13:20:35 #106
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46769274
    Ja, denk het wel
    pi_46769607
    gefeliciteerd LocoRoco
      woensdag 28 februari 2007 @ 14:25:10 #108
    167654 Luxicous
    toch vind ik van niet.
    pi_46771507
    DE 4de keer en gehaaaaaaaaaaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb nog nooit tijdens een examen zo slecht gereden, maar me instructeur was mee dus blijkbaar maakt dat echt uit:D!!

Iig morgen aanvragen volgende week auto halen
    pi_46771695
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:25 schreef Luxicous het volgende:

ik heb nog nooit tijdens een examen zo slecht gereden, maar me instructeur was mee dus blijkbaar maakt dat echt uit:D!!

Gefeliciteerd

Maar dat maakt volgens mij niks uit hoor, ik heb 5 keer afgereden met instructeur en 4 keer gezakt, terwijl ik soms echt goed reed, maar gewoon genaaid werd door examinator
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 14:37:23 #110
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46771978
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:25 schreef Luxicous het volgende:

Congratu!
      woensdag 28 februari 2007 @ 14:49:46 #111
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46772435
    Ik vind het allemaal veels te langzaam gaan.. ..Ik ben begin februari begonnen met lessen en heb 8 lessen gehad. Nou dat leek wel een eeuw. Het gedachte al dat het niet lang meer duurt om zelf te rijden maakt me al gek! Vooral omdat ik de auto van me opa meekrijg en alles er mee mag doen.. Geen styling maar op gebied van muziek
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 14:54:34 #112
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46772609
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:49 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Ik vind het allemaal veels te langzaam gaan.. ..Ik ben begin februari begonnen met lessen en heb 8 lessen gehad. Nou dat leek wel een eeuw. Het gedachte al dat het niet lang meer duurt om zelf te rijden maakt me al gek! Vooral omdat ik de auto van me opa meekrijg en alles er mee mag doen.. Geen styling maar op gebied van muziek
    8 lessen?
    Ik heb er nu al 10 of 12 gehad. Ik heb hetzelfde, daarom probeer ik 2 lessen in de week te doen. Vooralsnog lukt dat elke week
    pi_46772754
    Ik ga me volgende week aanmelden voor een compacte cursus, ben benieuwd hoe de intake gaat en wat er dan aangeboden wordt... Heb nog maar 1x ooit eens 3 minuutjes gereden, dus ik weet niks van auto's .
      woensdag 28 februari 2007 @ 15:12:38 #114
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46773248
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

8 lessen?
    Ik heb er nu al 10 of 12 gehad. Ik heb hetzelfde, daarom probeer ik 2 lessen in de week te doen. Vooralsnog lukt dat elke week
    Ik betaal het allemaal zelf. Geeft toch het gevoel dat je zelf iets heb bereikt. Ik heb ook niet veel lessen nodig. Daarnaast kan ik op sommige dagen niet lessen wanneer hij wel kan en net andersom.. Daarom is het ene keer 2x in de week andere keer 1x... En zo'n spoedcursus lukt al helemaal niet vanwege sport, school en werken enal..
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 15:15:21 #115
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46773349
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 15:12 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

Ik betaal het allemaal zelf. Geeft toch het gevoel dat je zelf iets heb bereikt. Ik heb ook niet veel lessen nodig. Daarnaast kan ik op sommige dagen niet lessen wanneer hij wel kan en net andersom.. Daarom is het ene keer 2x in de week andere keer 1x... En zo'n spoedcursus lukt al helemaal niet vanwege sport, school en werken enal..
    Hoohoo, misverstand: Ik betaal alles ook zelf. Heb alleen de eerste 10 keer 3 kwartier gekregen van mijn ouders.
    Ik heb 2 keer 4 tussenuren, op 1 van die 2 dagen race ik heen en weer naar huis toe, en ik probeer op zaterdag of op vrijdag nog 1 te plannen. Doorgaans wil dat wel
    pi_46773364
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 11:53 schreef Alcarin het volgende:
    Laatste les gehad...
    Mijn instructeur is veel te realistisch! Ik vroeg hem of hij dacht dat ik het ga halen, en hij zei 'tja, het blijft een momentopname he'. Maar hij dacht wel dat ik het zou halen als ik zo rijd als ik net dus deed, en maar braaf blijf kijken.
    We zullen zien...
    Ik praat bijna niet met mijn instructeur maar hij zegt gewoon waar het op staat. Hij zei de afgelopen lessen, als je dit laat zien op je examen slaag je zeker weten. Maarja, eerste keer gezakt. Dus doe je best en succes.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46778387
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 11:04 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Rond half vijf hoop ik weer heelhuids thuis te zijn
    Wel heelhuids thuis.. maar helaas gezakt.

Fiets op een verkeerd moment ingehaald en toen zei de examinator hier naar links. Tsja, foute beslissing van mij en daarna een fietser juist niet ingehaald omdat ik dacht dat het onveilig was (links allemaal geparkeerde auto's rechts dus die fietser) maar dat had ik dus wel moeten doen. En met invoegen op de snelweg ging ik iets langzamer dan de vrachtwagen voor me die ook moest invoegen, dus uiteindelijk ging ik die vrachtwagen voorbij, kwamen we in een bocht waar je 70 als max. snelheid kreeg, toen was ik die vrachtwagen net voorbij, maar die rijd natuurlijk 80/90, dus begon de examinator ook al te zeggen rijd maar wat harder ed. en uiteindelijk vond hij dat ik het niet goed deed helaas, maarja volgende keer beter
    pi_46779021
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 15:15 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoohoo, misverstand: Ik betaal alles ook zelf. Heb alleen de eerste 10 keer 3 kwartier gekregen van mijn ouders.
    Ik heb 2 keer 4 tussenuren, op 1 van die 2 dagen race ik heen en weer naar huis toe, en ik probeer op zaterdag of op vrijdag nog 1 te plannen. Doorgaans wil dat wel
    Ik laat me altijd gewoon op school ophalen en weer afzetten.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46779249
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:28 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Wel heelhuids thuis.. maar helaas gezakt.

Fiets op een verkeerd moment ingehaald en toen zei de examinator hier naar links. Tsja, foute beslissing van mij en daarna een fietser juist niet ingehaald omdat ik dacht dat het onveilig was (links allemaal geparkeerde auto's rechts dus die fietser) maar dat had ik dus wel moeten doen. En met invoegen op de snelweg ging ik iets langzamer dan de vrachtwagen voor me die ook moest invoegen, dus uiteindelijk ging ik die vrachtwagen voorbij, kwamen we in een bocht waar je 70 als max. snelheid kreeg, toen was ik die vrachtwagen net voorbij, maar die rijd natuurlijk 80/90, dus begon de examinator ook al te zeggen rijd maar wat harder ed. en uiteindelijk vond hij dat ik het niet goed deed helaas, maarja volgende keer beter
    balen hoor

wanneer mag je weer op, weet je dat al?
    pi_46779979
    ik heb nu toch al een paar maanden mijn rijbewijs
    maar vandaag was er weer een eerste keer
    ik loop stage bij de buitenschoolse opvang en nu moesten er kinderen van een locatie naar een andere locatie gebracht worden
    en daar moest ik dus bij helpen
    voor het eerste kleine kinderen bij me in de auto, toch wel spannend
      woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:44 #121
    139407 jorienvdherik
    pi_46780070
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 18:22 schreef Miss_S het volgende:
    ik heb nu toch al een paar maanden mijn rijbewijs
    maar vandaag was er weer een eerste keer
    ik loop stage bij de buitenschoolse opvang en nu moesten er kinderen van een locatie naar een andere locatie gebracht worden
    en daar moest ik dus bij helpen
    voor het eerste kleine kinderen bij me in de auto, toch wel spannend
    Oke dan,

Wat heb jij een mooi fotoboek
    pi_46789350
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

balen hoor

wanneer mag je weer op, weet je dat al?
    Ik word deze week nog gemaild over een nieuw examendata, word dus in totaal toch weer 7 lessen + examen (495euro) en een paar weken rijbewijspret minder

Mijn fout is denk ik (heb er over nagedacht hehe), dat ik teveel denk, zou de examinator dit wel goed vinden, dat wel goed vinden, maar je moet gewoon laten zien hoe je zelf wilt rijden, want volgens de examinator was ik ook te rustig, terwijl als ik me rijbewijs heb zowiezo dingen anders zou doen, zoals fietsers wat sneller inhalen ed. Volgende keer dus maar wat "agressiever" rijden..
    pi_46791187
    waarom nog 7 lessen nemen? lijkt me dat dat niet echt nodig is? ik nam telkens tussen mn examens maar 2 lessen.
    pi_46791611
    Nou vandaag heerlijk gereden, paar schoonheidsfoutjes maar mag zeker niet klagen. Nog 3 lessen tot mijn examen
      FOK!fotograaf woensdag 28 februari 2007 @ 23:36:26 #125
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_46792371
    quote:

[afbeelding]

Skaai woont hier 10 minuten vandaan

Nu 4 maanden rijbewijs en het bevalt prima

Mensen die binnekort moeten afrijden, succes
    ,,/
      donderdag 1 maart 2007 @ 03:30:06 #126
    54473 DeFlip
    eet je op
    pi_46796685
    Mag je al rijden als je nog geen rijbewijs hebt maar wel geslaagd bent?
      donderdag 1 maart 2007 @ 09:06:37 #127
    117895 matthendriks
    pi_46798000
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 03:30 schreef DeFlip het volgende:
    Mag je al rijden als je nog geen rijbewijs hebt maar wel geslaagd bent?
    Nee.

Om het maar even kort uit te drukken...
    pi_46798297
    In het vorige topic (deel 82) is daar ook al over gebabbeld, en kort maar krachtig vat matthendriks het goed samen.
      † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 11:25:00 #129
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46800814
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 23:36 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Skaai woont hier 10 minuten vandaan

Nu 4 maanden rijbewijs en het bevalt prima

Mensen die binnekort moeten afrijden, succes
    Waar woon je dan?
      FOK!fotograaf donderdag 1 maart 2007 @ 11:57:23 #130
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_46801771
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 11:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
    Uithoorn
    ,,/
      Redactie Frontpage donderdag 1 maart 2007 @ 12:29:46 #131
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_46802815
    OVer een half uurtje maar weer eens lessen na een onderbreking van ruim 2 weken
      donderdag 1 maart 2007 @ 15:41:33 #132
    139407 jorienvdherik
    pi_46809661
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 09:06 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Nee.

Om het maar even kort uit te drukken...
    Lijkt me logisch.

Zo weer stukje rijden naar het dorp, nieuwe magnetron halen met me ouders
    pi_46810115
    Haha, mooi lijkt me dat. Om elk onnuttig iets aan te grijpen om even een stukje te rijden.

Ik mag morgen weer 1,5 uur.

En voor de aankomende winter ( ) zijn de eerste plannen gemaakt om met de auto naar Val Thorens te gaan. Een vriend werkt dan bij de BMW dealer en kan een auto meekrijgen. Zou echt super ideaal zijn.
    pi_46810409
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 15:51 schreef Maravilla het volgende:
    Haha, mooi lijkt me dat. Om elk onnuttig iets aan te grijpen om even een stukje te rijden.
    Zo onnuttig is het niet, probeer maar eens een magnetron mee te nemen op de fiets!
    Ja, ik heb er ervaring mee
      donderdag 1 maart 2007 @ 16:01:23 #135
    139407 jorienvdherik
    pi_46810523
    Ook goed om de koppeling beter onder controle te krijgen.
      Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:54:02 #136
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46818704
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 16:01 schreef jorienvdherik het volgende:
    Ook goed om de koppeling beter onder controle te krijgen.

Die vind ik nog wel wat lastig
      Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:54:23 #137
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46818714
    Morgen weer 1.5 uur
    pi_46820911
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 23:06 schreef Sylvana het volgende:
    waarom nog 7 lessen nemen? lijkt me dat dat niet echt nodig is? ik nam telkens tussen mn examens maar 2 lessen.
    Mij ook niet. Ik wou ook het liefst morgen weer examen doen, ik weet nu exact waar ik op moet letten, dit waren zowiezo ook mijn minpunten. Nu mag ik het 3 april weer proberen, maar tot die tijd heb ik toch wel een paar lessen nodig om alles "up-to-date" te houden helaas. (3x2 lessen + 1 les voor het examen)

Trouwens, meteen een tip voor iedereen die denkt het alleen met 'savonds lessen te kunnen. Overdag is het toch anders en kom je veel andere situatie's tegen dan 'savonds, vooral met fietsers, mensen die winkelen, auto's die naar parkeerplek zoeken terwijl ze nog op de weg rijden ed. (niet dat ze allemaal even lastig zijn, maar toch anders dan 'savonds). Zelf ga ik nu een paar lessen voor me examen smiddags nemen, dan zou het goed moeten komen hoop ik.
    pi_46821436
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 15:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Zo onnuttig is het niet, probeer maar eens een magnetron mee te nemen op de fiets!
    Ja, ik heb er ervaring mee
    Normaal ga je nou niet even vrolijk een magnetron uitzoeken, ofwel? In die trand bedoelde ik het meer.
      † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 21:21:17 #140
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46822188
    Morgenavond gaan we deze mooie rooiert ophalen

Voor het eerst zonder instructeur gereden, was echt spannend maar ook relaxed.
      Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 21:24:28 #141
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46822338
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 21:21 schreef Skaai het volgende:
    Morgenavond gaan we deze mooie rooiert ophalen

[afbeelding]

Voor het eerst zonder instructeur gereden, was echt spannend maar ook relaxed.
    Ik wil wel achterin
    pi_46824676
    gister eindelijk geslaagd na 3x maar ja morrige mag ik hem ophalen me rijbewijsje :D
    pi_46824872
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 22:12 schreef d4nny18 het volgende:
    gister eindelijk geslaagd na 3x maar ja morrige mag ik hem ophalen me rijbewijsje :D
    gefeliciteerd
      † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 22:18:02 #144
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46824949
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 22:12 schreef d4nny18 het volgende:
    Gefeliciteerd! Rij voorzichtig
      vrijdag 2 maart 2007 @ 07:52:21 #145
    139407 jorienvdherik
    pi_46835478
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 19:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Die vind ik nog wel wat lastig
    Ging gister echt goed, moesten nog keer terug naar dorp ook

Rijden gaat echt goed nu met die koppeling. Alleen parkeren nog niet zo

Maar nu wel beetje gezeik met me ouders wanneer ik de auto kan lenen enzo
    pi_46837453
    Moet nu nog een week wachten voordat ik weer mag lessen
    pi_46839520
    vanmiddag weer een rijlesje, en dan is het bijna zover, volgende week afrijden mijn instructeur heeft er tot nu toe goede hoop in, ik zit boven gemiddeld en ik krijg een redelijk relaxte examinator, dus volgens hem kan ik het in 1 keer wel halen, ben benieuwd.
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_46840237
    Ik heb zonet mn theorie gehaald met 0 fouten Bij paar vragen had ik wel zoiets van och shit nog snel wijzigen, maar toen de tijd was om. Gelukkig maar dus
      vrijdag 2 maart 2007 @ 11:40:44 #149
    139407 jorienvdherik
    pi_46840353
    Doe je goed
      vrijdag 2 maart 2007 @ 13:10:00 #150
    35524 tiemo
    www.vites.nl
    pi_46843114
    Wat zijn de gemiddelde lestijden die je in totaal krijgt kwa rijlessen ??
    alvast bedankt
    pi_46843214
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 13:10 schreef tiemo het volgende:
    alvast bedankt
    Volgens mij ligt het gemiddelde nu op 45 lessen van 1 uur, maar het is echt heel verschillend per persoon hoeveel lessen iemand nodig heeft.
    pi_46843888
    Lestijden? meestal pakketen van rond de 30 uur. 30x 60 minuten.
      vrijdag 2 maart 2007 @ 14:32:13 #153
    35524 tiemo
    www.vites.nl
    pi_46846109
    Waarom zijn al die examens zo fucking moeilijk.. Ik had 2 weken geleden therorie examen en gezakt, zegt die muts dat ik zat af te kijken.
    pi_46846251
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 14:32 schreef tiemo het volgende:
    Waarom zijn al die examens zo fucking moeilijk.. Ik had 2 weken geleden therorie examen en gezakt, zegt die muts dat ik zat af te kijken.
    Als je goed leert kan er weinig fout gaan, eigenlijk. De eerste keer oké, door de zenuwen. Maar daarna lijkt het me niet meer dan normaal om het te halen. Ik zou je btw aanraden om een paar examens van www.examencentrum.nl te doen, ik had er veel aan.
    pi_46846277
    Hmm die dingen zitten verdiept, afkijken is toch wel knap dan. Maar afkijken én dan zakken kwa fout is wel knap.
      Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 15:02:48 #156
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46847281
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 13:10 schreef tiemo het volgende:
    alvast bedankt
    Ik doe anderhalf uur
    pi_46847546
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 13:12 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Volgens mij ligt het gemiddelde nu op 45 lessen van 1 uur, maar het is echt heel verschillend per persoon hoeveel lessen iemand nodig heeft.
    Mijn instructeur heeft het steeds over 52 lessen waar vanuit wordt gegaan. Ook lessen van 1 uur. Maarja, de een zit er een eind onder, de ander gaat er dik overheen.
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 15:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik doe anderhalf uur
    Idem, want ik vind dat je in een uur niet genoeg kan doen.
      Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 15:10:59 #158
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46847573
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 15:10 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Idem, want ik vind dat je in een uur niet genoeg kan doen.
    Dito.

En als het kan 2 keer in de week
    pi_46847609
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 14:32 schreef tiemo het volgende:
    Ik vond het helemaal niet moeilijk, je moet het gewoon goed leren.
    En zakken/het moeilijk vinden heeft toch niet zoveel te maken met afkijken? Dat moet je gewoon niet doen, en ook alle schijn dat je het wel doet vermijden. Oftewel strak voor je uit kijken.
    pi_46848230
    Ik ga denk ik toch minimaal 2 lessen per week proberen te doen. Anders red ik het echt niet met examens ed. (1 of 2 weken niet rijden vanwege de examens lijkt me niet echt slim). Maarja, eerst maar ff met instructeur bespreken volgende week
      Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 17:37:44 #161
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46852771
    De basis zit er nu helemaal in Volgende keer in 3 keer keren - kruispunten enzo.
    pi_46853311
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 15:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik doe anderhalf uur
    Ik leste ook 1,5 uur, maar dat kwam omdat ik eerst een kwartier naar Amersfoort moest rijden en op het eind weer een kwartier terug. En in die tijd leer je niet zoveel, dat doe je na een paar keer al zowat op de automatische piloot.

Van het weekend hele weekend bij mn ouders, dus dan es in hun auto's rijden
      Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 17:56:47 #163
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46853370
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 17:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik leste ook 1,5 uur, maar dat kwam omdat ik eerst een kwartier naar Amersfoort moest rijden en op het eind weer een kwartier terug. En in die tijd leer je niet zoveel, dat doe je na een paar keer al zowat op de automatische piloot.

Van het weekend hele weekend bij mn ouders, dus dan es in hun auto's rijden
    Amersfoort? Mijn instructeur zal dan de binnendoorweggetjes nemen. Deed hij vandaag ook.
    "Eens kijken hoe groot de auto is "
    pi_46862293
    Vandaag een erg lekkere les gehad. Eigenlijk geen echte foutjes gemaakt, alleen stond ik bij het uitgaan van m'n straat niet helemaal stil bij het STOP-bord aan het einde. Heb ik later maar even goed gedaan, door ineens keihard te stoppen bij het volgende STOP-bord. Kon meneer wel waarderen.

Ook goed nieuws dat ik volgens hem naar het examen toe kan werken, ik moet zorgen dat ik 2 dagen achter elkaar kan, zodat we de eerste dag wat extra situaties kunnen pakken door 4 uur te rijden overdag, en de tweede dag dan examen doen. En het zou al redelijk snel kunnen, moet dus even kijken hoe dat gaat met school.
    pi_46862438
    Mooi man!
    Maar 4 uur achter elkaar?
      † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2007 @ 23:02:17 #166
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46864065
    Vandaag voor het eerst alleen in mijn nieuwe autootje gereden . Ik loop alleen nog te kloten met inparkeren en het gas geven, en ik probeerde net uit te parkeren met de handrem er nog op . Het is zo leuk
      Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 23:05:56 #167
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46864207
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 23:02 schreef Skaai het volgende:
    Vandaag voor het eerst alleen in mijn nieuwe autootje gereden . Ik loop alleen nog te kloten met inparkeren en het gas geven, en ik probeerde net uit te parkeren met de handrem er nog op . Het is zo leuk
    Dat gaat dus goehoed!
      zaterdag 3 maart 2007 @ 00:59:13 #168
    25079 Devilnl
    The bigger the better!
    pi_46867843
    zooooo..
    in 1maand tijd.. 6,500km op me teller,

Gaat schnelll. (bijna) elkedag van Leeuwarden naar Amsterdam :p
    en sommigen moeten echt eens opnieuw voor het rijbewijs.. wat een prutsers sommigen :p

offf.. ze rijden 100-110. en dan op het laatste moment. als ik bijna naast ze zit.. Yay.. we gaan deze vrachtauto eens inhalen!!
    hups. geen knipperlicht niks. gewoon naar links rammen..

da's toch wel de grootste ergernis sofar =]
    pi_46871130
    quote:
    Op vrijdag 2 maart 2007 22:18 schreef Omaha het volgende:
    Mooi man!
    Maar 4 uur achter elkaar?
    Ik weet het ook nog niet precies, moet eerst nog een dag vinden waarop ik twee dagen veel kan rijden dan. Maar zoiets zou 't worden. Lekker gesloopt na zo'n dag de auto uit.
    pi_46873068
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 09:02 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Ik weet het ook nog niet precies, moet eerst nog een dag vinden waarop ik twee dagen veel kan rijden dan. Maar zoiets zou 't worden. Lekker gesloopt na zo'n dag de auto uit.
    Nouja, het gaat er meer om dat je je meestal nooit zo lang kunt concentreren achter elkaar, dus ik zou dan beter 's ochtends 2 uur doen en dan 's avonds 2 uur en niet 4 uur achter elkaar. Als je 4 uur achter elkaar rijdt neem je meestal aan het eind weinig nieuwe dingen meer op.
      Moderator zaterdag 3 maart 2007 @ 11:48:17 #171
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46873099
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 11:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nouja, het gaat er meer om dat je je meestal nooit zo lang kunt concentreren achter elkaar, dus ik zou dan beter 's ochtends 2 uur doen en dan 's avonds 2 uur en niet 4 uur achter elkaar. Als je 4 uur achter elkaar rijdt neem je meestal aan het eind weinig nieuwe dingen meer op.
    En ga je fouten maken (ik wel)
      zaterdag 3 maart 2007 @ 13:27:33 #172
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_46875143
    4 uur achter elkaar rijden is echt wel chill . Ik deed dat ook altijd daar leer je het meeste van vind ik.
    Viva los Vatos Locos
      Redactie Frontpage zaterdag 3 maart 2007 @ 13:31:17 #173
    J'adore hardcore
    pi_46875244
    Woensdag de grote TTT. Alles goed gaat, op mijn zwakke punt na: kijken.

En dat terwijl ik voor mijn gevoel mezelf al een nekberoerte draai met al dat gekijk
    pi_46875350
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 13:31 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Woensdag de grote TTT. Alles goed gaat, op mijn zwakke punt na: kijken.

En dat terwijl ik voor mijn gevoel mezelf al een nekberoerte draai met al dat gekijk
    veel succes

en ik zei gister wel zo mooi dak lekker ga rijden van het weekend in auto's van mn ouders, ik mag helemaal niet autorijden bedacht ik me door medicijnen die ik nu tijdelijk slik En dooie hoek kijken gaat ook wel lastig worden met gescheurd spiertje in nek denk ik.

dus das wel beetje minder, dan andere keer maar
    pi_46876356
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 11:46 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ah zo, geen idee. Zal m'n instructeur ongetwijfeld een idee over hebben al.
    pi_46878505
    Succes, partyanimal! En alcarin, het is al bijna zover hea!

Ik heb gesolliciteerd voor een baan op schiphol, binnenkort intakegesprek. Maar ik heb al gehoord dat ze erg om mensen verlegen zitten, dus er is een redelijke kans dat ik word aangenomen..
    En ALS ik word aangenomen dan heb ik uiteraard een auto nodig om op schiphol te komen. En mijn ouders hebben toegezegd in dat geval een auto voor te schieten .
    Hopen dat ik word aangenomen dus (niet alleen voor die auto natuurlijk )
    'And I called your name,
    pi_46882071
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 15:27 schreef Me_Wesley het volgende:
    En alcarin, het is al bijna zover hea!
    Ja! Maar ik zit op dit moment 10x meer te stressen om een tentamen, dan om dat rijexamen. Dus ik zie wel of ik het haal, mijn leven draait nu om een tentamen
      zondag 4 maart 2007 @ 11:38:13 #178
    139407 jorienvdherik
    pi_46900192
    quote:
    Op zaterdag 3 maart 2007 15:27 schreef Me_Wesley het volgende:
    Succes, partyanimal! En alcarin, het is al bijna zover hea!

Ik heb gesolliciteerd voor een baan op schiphol, binnenkort intakegesprek. Maar ik heb al gehoord dat ze erg om mensen verlegen zitten, dus er is een redelijke kans dat ik word aangenomen..
    En ALS ik word aangenomen dan heb ik uiteraard een auto nodig om op schiphol te komen. En mijn ouders hebben toegezegd in dat geval een auto voor te schieten .
    Hopen dat ik word aangenomen dus (niet alleen voor die auto natuurlijk )
    Krijg je geen lease auto ?

Vannacht reed ik om 0.15 op de briennoord brug. ging al het verkeer samen komen. tot overmaat van ramp was het nog van 3 naar 1 baan. was best ff opletten met invoegen
      Moderator maandag 5 maart 2007 @ 08:27:18 #179
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46931493
    Schopje omhoog!
    pi_46932404
    Oja, morgen alweer!
    Ik vergeet het steeds...
    pi_46932830
    ik heb woensdag examen maar ik ben bang voor van die gekken die iets raars voor je doen waar ik niet tijdig of verkeerd op reageer of dat mijn examinator sneller op de rem stampt dan ik of dat ik zak op zo'n kut reden zoeits als je had 0.5 seconden verder vooruit moeten kijken
    pi_46933315
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 10:05 schreef paulus1709 het volgende:
    ik heb woensdag examen maar ik ben bang voor van die gekken die iets raars voor je doen waar ik niet tijdig of verkeerd op reageer of dat mijn examinator sneller op de rem stampt dan ik of dat ik zak op zo'n kut reden zoeits als je had 0.5 seconden verder vooruit moeten kijken
    Het is maar een rijexamen
    Oftewel: de wereld vergaat niet, als er zo'n gek je rijexamen verpest.
      † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 10:31:01 #183
    43556 miss_dynastie
    pi_46933341
    Vandaag weer les gehad en het ging hardstikke goed
    Scannen blijft wel m'n zwakke punt, in een 'enge' situatie ga ik toch weer voor de auto kijken i.p.v. ver vooruit, maar ik kan me gelukkig wel snel herstellen.
    Ik heb trouwens lessen van twee uur en zou er niet aan moeten denken langer te rijden, dat is veel te veel informatie om te verwerken imho.
    pi_46933570
    ik had lessen van 1,5 uur en dat vond ik al lang zat, kreeg ik op het eind al dat mn concentratie minder werd en ik sneller fouten ging maken enzo
    pi_46934185
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 10:29 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Het is maar een rijexamen
    Oftewel: de wereld vergaat niet, als er zo'n gek je rijexamen verpest.
    nee maar het kost wel 195 euro en ik ben de bus en de trein beu
    pi_46937565
    kvind het best wel grappig om verhalen van mensen te lezen die examens hebben afgelegd of nog moeten

hier zie ik echt veel van mezelf terug en ik ben echt blij dat ik dat allemaal gehad heb ik heb hem nu sinds 11 januari, bijna 2 maandjes dus en ik geniet er echt van

heb ondertussen denk ik zo al 1500-1700km afgelegd in mama's auto

én het is echt makkelijk, zo ben ik afgelopen vakantie naar scheveninge geweest met me vriendin, met de auto. Is natuurlijk gelijk heel anders omdat je het daar niet kent en natuurlijk ook verkeerd gereden een stukje

voor wie daar ooit heengaat, let op de flitspalen daar!
      Moderator maandag 5 maart 2007 @ 13:46:36 #187
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46938974
    15 lessen gehad van 3 kwartier Ik begin volgende les met kijken bij het afslaan Het vooruit kijken bij kruispunten vandaag gehad. In 3 keer keren ging perfect
      maandag 5 maart 2007 @ 14:38:54 #188
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46940796
    Gaat snel met jou..
    ik krijg vandaag mn negende les pas..
    Ik heb tot nu gehad:
    Kruispunten
    Rotondes
    Afslaan
    Snelweg en zijdelingse verplaatsing

Vanavond krijg ik parkeren
    pi_46941081
    woensdag nog even alle bijzondere verrichtingen doornemen, dan effe warm rijden, waarschijnlijk 30 keer op mijn vingers getikt worden over kijken bij kleine verplaatsingen en afremmen, twee handen aan het stuur en de snelheid daarna naar het CBR toe ff roken rondje rond de auto en dan mijn examinator ontmoeten
    pi_46942256
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 14:47 schreef paulus1709 het volgende:
    woensdag nog even alle bijzondere verrichtingen doornemen, dan effe warm rijden, waarschijnlijk 30 keer op mijn vingers getikt worden over kijken bij kleine verplaatsingen en afremmen, twee handen aan het stuur en de snelheid daarna naar het CBR toe ff roken rondje rond de auto en dan mijn examinator ontmoeten
    Same here, maar dan morgen, en ik wil eigenlijk alleen invoegen op de snelweg nog even oefenen...
    Ik heb wel altijd braaf 2 handen aan het stuur, rijd nooit (expres dan) te hard, en hoop maar dat ik genoeg kijk...
    Ach, we zien het wel. De zenuwen beginnen toch een beetje te komen geloof ik.
    pi_46942444
    ik ook zeker omdat ik zaterdag een hele discussie had met mijn instructeur dat hij vond dat ik niet goed genoeg keek terwijl ik wist wat er om mij heen gebeurde.
    invoegen heb ik niet zoveel problemen mee gewoon een beetje lef hebben of hopen op een redelijk lege snelweg ik moet om 09:50 dus ik verwacht dat ik een mooie lege snelweg heb
      Redactie Frontpage maandag 5 maart 2007 @ 17:05:03 #192
    J'adore hardcore
    pi_46946449
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 14:47 schreef paulus1709 het volgende:
    Same here, ook om 9.50 Alleen dat roken, twee handen aan 't stuur en snelheid geldt voor mij niet
      Moderator maandag 5 maart 2007 @ 18:06:33 #193
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46948790
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 14:38 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Gaat snel met jou..
    ik krijg vandaag mn negende les pas..
    Ik heb tot nu gehad:
    Kruispunten
    Rotondes
    Afslaan
    Snelweg en zijdelingse verplaatsing

Vanavond krijg ik parkeren
    Ik dacht dat jij op mij voorliep
      maandag 5 maart 2007 @ 18:26:51 #194
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46949486
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:06 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij op mij voorliep
    heb net mn negende les gehad..
    ik heb ongeveer 20 (x1.5 uur) lessen nodig...
    In april heb ik mijn rijbewijs. .Tenminste dat zei mn instructeur allemaal...
    Auto rijden is ok.. Alleen dat inzicht is nog steeds een kleine probleempje
      Moderator maandag 5 maart 2007 @ 18:34:03 #195
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46949691
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:26 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

heb net mn negende les gehad..
    ik heb ongeveer 20 (x1.5 uur) lessen nodig...
    In april heb ik mijn rijbewijs. .Tenminste dat zei mn instructeur allemaal...
    Auto rijden is ok.. Alleen dat inzicht is nog steeds een kleine probleempje
    Hmm, ik heb nu dus 7 van 1.5 uur gehad en 1 van 3/4. Gaat verder wel lekker dacht ik Inzicht moet nog wel komen bij mij, maar hij ziet er geen bult in denk ik.

Ik ga geloof ik 30 á 40 van 3/4 nodig hebben. In mei / juni hoop ik hem te hebben
    pi_46949788
    Heb nu 25 uur gelest en het gaat steeds beter Het beginnen echt steeds meer kleinigheden te worden waar ik nog de fout in ga.

Vriend van me is vandaag geslaagd Wel zonde dat de sufkut een spoedaanvraag doet terwijl hij deze week waarschijnlijk niet eens aan rijden toe komt Mischien wil die pimpe met z'n roze pasje
      Moderator maandag 5 maart 2007 @ 18:38:57 #197
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46949815
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:37 schreef Xbox_360 het volgende:
    Heb nu 25 uur gelest en het gaat steeds beter Het beginnen echt steeds meer kleinigheden te worden waar ik nog de fout in ga.

Vriend van me is vandaag geslaagd Wel zonde dat de sufkut een spoedaanvraag doet terwijl hij deze week waarschijnlijk niet eens aan rijden toe komt Mischien wil die pimpe met z'n roze pasje
    Mensen die spoedaanvragen doen en helemaal geen baan hebben of wat waarvoor ze een auto nodig zullen gaan hebben
    pi_46949895
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mensen die spoedaanvragen doen en helemaal geen baan hebben of wat waarvoor ze een auto nodig zullen gaan hebben
    Jep ben ik het mee eens, maargoed dat is hun eigen geld, ze moeten het lekker zelf weten. Ik hoefde maar 3 werkdagen te wachten en hij lag klaar, ik had alleen het weekend ertussen. Vrijdag aangevraagd en dinsdag kon ik hem ophalen, zonder spoedaanvraag.
      Moderator maandag 5 maart 2007 @ 18:42:55 #199
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46949929
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:41 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Jep ben ik het mee eens, maargoed dat is hun eigen geld, ze moeten het lekker zelf weten. Ik hoefde maar 3 werkdagen te wachten en hij lag klaar, ik had alleen het weekend ertussen. Vrijdag aangevraagd en dinsdag kon ik hem ophalen, zonder spoedaanvraag.
    En anders maar een week wachten. kan je ondertussen marktplaats en autosites af gaan om een Golf 3 te kopen.
    pi_46950202
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Inderdaad M'n instructeur zei:
    Bespaar jezelf die 40 euro voor een volle tank brandstof. Zo investeer je die 40 euro in rij-ervaring in plaats van een paar luttele dagen.
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

En anders maar een week wachten. kan je ondertussen marktplaats en autosites af gaan om een Golf 3 te kopen.
    Doe ik nu stiekem al terwijl ik nog aan het lessen ben Ben alleen niet zo zeer op zoek naar een Golf
    pi_46950373
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:52 schreef Xbox_360 het volgende:
    Inderdaad M'n instructeur zei:
    Bespaar jezelf die 40 euro voor een volle tank brandstof. Zo investeer je die 40 euro in rij-ervaring in plaats van een paar luttele dagen.
    Die van mij zei dat ik dan beter lekker uit eten kon gaan met vrienden oid om te vieren dat ik was geslaagd
    pi_46951845
    Goed, volgende week m'n eerste les.
    Maar ik weet nog niks van theorie noch praktijk.

Nog tips? Boeken, sites, enzovoorts..
    Dank
    pi_46952681
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 19:31 schreef Omaha het volgende:
    Goed, volgende week m'n eerste les.
    Maar ik weet nog niks van theorie noch praktijk.

Nog tips? Boeken, sites, enzovoorts..
    Dank
    gewoon op je af laten komen
      maandag 5 maart 2007 @ 20:27:12 #204
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_46954187
    Hoe gaan jullie die auto's allemaal betalen dan? Mij is verteld dat je afgezien van de prijs van de auto zelf ook nog maandelijks ik weet niet hoeveel moet betalen aan wegenbelasting, verzekering, etc.
      maandag 5 maart 2007 @ 20:34:17 #205
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46954475
    Niet..
    Als ik me rijbewijs heb gehaald heb ik 3 auto's tot mn beschikking
    pi_46954519
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Rosu het volgende:
    Hoe gaan jullie die auto's allemaal betalen dan? Mij is verteld dat je afgezien van de prijs van de auto zelf ook nog maandelijks ik weet niet hoeveel moet betalen aan wegenbelasting, verzekering, etc.
    klopt, je bent ook veel aan maandelijkse lasten kwijt, ik heb er iig geen geld voor, een eigen auto

maar er zijn ook mensen die spaargeld hebben en een baantje en dan moet het wel te doen zijn
    pi_46954709
    quote:
    euhm vriend heeft al autow dus dat is geen probleem, en bij hem betalen zijn ouders de wegenbelasting en verzekering. hij moet zelf benzine en reparatiekosten en apk en dergelijke betalen. en zolang hij nog geen leasebak heeft zal die regeling zo blijven en daarna gaat waarschijnlijk de auto over op mijn naam en dan heb ik eigen autotje, ook al ziet hij er niet uit
    pi_46955562
    quote:
    Vergeet de benzine niet
    Maar met een beetje geluk heb ik over 2 maanden ofzo een mooie baan. En een auto .
    Als je studeert wordt het inderdaad moeilijk, tenzij je een spaarpotje hebt bijgehouden.
    'And I called your name,
    pi_46955709
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 20:35 schreef Sylvana het volgende:

[..]

klopt, je bent ook veel aan maandelijkse lasten kwijt, ik heb er iig geen geld voor, een eigen auto

maar er zijn ook mensen die spaargeld hebben en een baantje en dan moet het wel te doen zijn
    Precies.. En het ligt er ook een beetje aan waar je je prioriteiten hebt natuurlijk. Ik ben niet bereid om dat geld ervoor neer te leggen, en voor die keren dat ik de auto mee wil nemen kan ik het altijd. En ik heb wel 'betere' doelen voor m'n geld.
    pi_46957506
    quote:
    Ik weet nog niet hoe ik het ga betalen..
    Maar wel dat ik een auto ga kopen. Een of ander barreltje van een paar honderd euro. Dan maar gokken dat de onderhoudskosten niet te hoog zijn, de wegenbelasting en verzekering zijn wel te doen.
    Ik heb verder geen auto tot mijn beschikking en kan nu al regelmatig niet mee uit omdat ik dan in mijn eentje 's nachts naar huis zou moeten...
      † In Memoriam † maandag 5 maart 2007 @ 23:30:05 #211
    43556 miss_dynastie
    pi_46961462
    Wij hebben nu sinds november een auto, wegenbelasting is bijna 400 per jaar, verzekering zo rond de 300 euro per jaar (schadevrije jaren van de brommer tellen mee ). Dan heb je dus nog geen kilometer gereden
      dinsdag 6 maart 2007 @ 02:43:55 #212
    25079 Devilnl
    The bigger the better!
    pi_46964549
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 23:30 schreef miss_dynastie het volgende:
    Wij hebben nu sinds november een auto, wegenbelasting is bijna 400 per jaar, verzekering zo rond de 300 euro per jaar (schadevrije jaren van de brommer tellen mee ). Dan heb je dus nog geen kilometer gereden
    lucky you!
    Wegenbelasting per jaar: ¤ 860 (1155kg Audi A3 diesel (Friesland)
    Verzekering per jaar: ¤1100ish (WA+) (geen schadevrije dinges opgebouwt (nog),, tis me 1e auto/verzekering)

en dan nog zo'n 40¤ per 2~3 dagen aan diesel

maar goeee je moet er wat voor over hebben idd :p
    pi_46965031
    Over 25 minuten word ik opgehaald..

Het is geweldig vies druilerig weer!
    Geen irritante zon die in mijn ogen zal schijnen!

[ Bericht 24% gewijzigd door Alcarin op 06-03-2007 07:34:44 ]
      Moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 07:40:02 #214
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46965120
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 07:20 schreef Alcarin het volgende:
    Over 25 minuten word ik opgehaald..

Het is geweldig vies druilerig weer!
    Geen irritante zon die in mijn ogen zal schijnen!
    Nog 5 minuten
    pi_46965126
    Woehaaaaaaaaaaaaaaa

Tot straks
      Moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 07:41:28 #216
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46965129
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 07:41 schreef Alcarin het volgende:
    Woehaaaaaaaaaaaaaaa

Tot straks
    pi_46966495
    Nu zal hij het te horen krijgen.. duimen!

Ik moet over 1 week op
    pi_46966539
    a.s. zaterdag waarschijnlijk mijn eerste les (motor)

theorie pas gehaald, 6 fout
      dinsdag 6 maart 2007 @ 09:45:51 #219
    117895 matthendriks
    pi_46966581
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 07:41 schreef Alcarin het volgende:
    Woehaaaaaaaaaaaaaaa

Tot straks
    En? En? En?
    pi_46967176

Gezakt.

Alles maar dan ook alles ging goed. Invoegen ging goed, voorrang verlenen, kijken, ALLES.
    Laat ie me zakken op de bijzondere verrichtingen. 'ja, ik vind het zelf ook heel jammer'. DOE HET DAN OOK NIET!
    Mijn instructeur zei dat 'ie in zijn hele loopbaan niemand heeft gehad die is gezakt op de bijzondere verrichtingen...en die loopbaan is een jaar of 35-40.

* Alcarin is boos
    pi_46967243
    snap ik dat je boos bent
    welke verrichtingen moest je doen en gingen ze alle twee de mist in of ging er maar 1 fout?
    pi_46967285
    Hij mocht er niet overheen vannacht, wedde
    pi_46967300
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:18 schreef paulus1709 het volgende:
    snap ik dat je boos bent
    welke verrichtingen moest je doen en gingen ze alle twee de mist in of ging er maar 1 fout?
    Er ging helemaal niks fout
    Ik moest keren in 3x, keren halve draai en 2x fileparkeren. Ik raakte met fileparkeren een keer de stoep, daarna deed ik het nog een keer en vond ie het wel goed.
    Maar volgens hem had ik niet moeten wachten op een auto die eraankwam toen ik aan het keren was. Hij kon er makkelijk langs, dus ik wachtte even, hij ging erlangs en ik ging verder met keren.
    Goh, en ik maar denken dat keren een bijzondere verrichting is en dat je dan iedereen voor moet laten? Blijkbaar niet in het hoofd van meneer de examinator.
    pi_46967310
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:20 schreef Mathijz het volgende:
    Hij mocht er niet overheen vannacht, wedde
    Ja, dat dus.
    pi_46967377
    het lijkt er op dat hij je gewoon niet mag en je gewoon op een kut excuus heeft laten zakken
    pi_46967450
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:24 schreef paulus1709 het volgende:
    het lijkt er op dat hij je gewoon niet mag en je gewoon op een kut excuus heeft laten zakken
    Yep. Maar hij deed heel aardig en slijmerig tijdens het examen, nee, maak je maar geen zorgen, komt allemaal goed. En dan kom je daar boven: 'ik moet je teleurstellen'.

Ik vind het niet erg als iemand me niet mag, maar als dat 200 euro kost is het toch wel vervelend
      dinsdag 6 maart 2007 @ 10:29:21 #227
    117895 matthendriks
    pi_46967518
    Echt GIGANTISCH genaaid ben je daarmee.

Bij die verrichtingen gaat het vooral om je kijkgedrag. Of je bijv. geen voetgangers aanrijdt, die achter de auto langslopen. Dat heeft mijn examinator + instructeur verteld...

Vind het erg jammer voor je!
    pi_46967557
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:29 schreef matthendriks het volgende:
    Echt GIGANTISCH genaaid ben je daarmee.

Bij die verrichtingen gaat het vooral om je kijkgedrag. Of je bijv. geen voetgangers aanrijdt, die achter de auto langslopen. Dat heeft mijn examinator + instructeur verteld...

Vind het erg jammer voor je!
    Ik vind het vooral erg omdat verder echt ALLES goed ging! Ik reed beter dan ooit.. Alle voetgangers, fietsers, auto's had ik in de gaten, ik wist precies wie wanneer voorrang had en waar ik moest wachten, reed niet te hard en niet te traag, het ging gewoon perfect. Dat zei de examinator trouwens ook.
    Eikel
    pi_46967568
    Jammer Alcarin! Trakteer je zelf vanmiddag even op een biertje
    pi_46967586
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:31 schreef Omaha het volgende:
    Jammer Alcarin! Trakteer je zelf vanmiddag even op een biertje
    Bier is vies.
    En ik moet een tentamen leren, kan niet 2x falen in 1 week..
      dinsdag 6 maart 2007 @ 10:33:41 #231
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46967633
    Hoe hebben jullie eigelijk dat fileparkeren gehad?
    Gewoon achter een auto of tussen 2 auto's?
    Ik had gisteren achter een auto geparkeerd..
    Is dat in de examen ook zo of moet je dan tussen 2 auto's fileparkeren??
    Ik moest wel tussen 2 auto's vooruit en achteruit in een vakje parkeren..

Ik vond het allemaal heel makkelijk ondanks een lompe grote auto. (audi a6)

Verder moest ik een paar keer keren.. Was ook een makkie..
    Maar ik weet niet hoe het in de examen allemaal moet...Tussen 2 auto's of gewoon achter of voor een auto enal...
    pi_46967637
    Tsjonge jonge, dat is wel heel lullig, rijd je keurig en dan gaat hij zeiken over je bijzondere verrichtingen. Nou, gecondoleerd in ieder geval!
    pi_46967646
    Wat een naaierij. Dat jij stopt om die auto voor te laten bij het keren lijkt mij juist goed. Het is wat anders als het duidelijk is dat die andere auto er nooit langs kan zolang jij nog aan het keren bent, maar dan stopt die auto ook zeker weten wel. Nu was de ruimte groot genoeg voor hem om te passeren en is het logisch dat je stopt. Stel dat die auto dus zelf ook al dacht: 'hey, ruimte zat, er langs met mijn bak' en jij vervolgens net in je achteruit gaat. Dan kan je nog een leuke botsing krijgen. Het is dan goed dat je even stopt om die auto langs te laten, weet je in ieder geval zeker dat die bestuurder zijn auto er toch niet plotseling nog eens langsdrukt.
    pi_46967689
    overheen gelezen
    pi_46967732
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:33 schreef Turbo_Diesel het volgende:

Maar ik weet niet hoe het in de examen allemaal moet...Tussen 2 auto's of gewoon achter of voor een auto enal...
    Verschilt, net waar je examinator zin in heeft.
    pi_46967838
    * Alcarin gaat maar even iets in elkaar timmeren ofzo
    pi_46967969
    terug naar het CBR gaan en die examinator te grazen nemen
    pi_46968825
    Klote zeg, Alcarin
    Sommige exa's moeten echt preventief geruimd worden.
    Mijn exa had me bijvoorbeeld makkelijk kunnen laten zakken (zo kon ik bjivoorbeeld het kenteken niet lezen vooraf ) en jij wordt zo hard genaaid..
    'And I called your name,
      dinsdag 6 maart 2007 @ 11:30:43 #239
    162670 DoimeN
    Nee, het boeit me niets!
    pi_46969128
    Stel hea, je bent 17 maar rijd wel een half jaar geregeld (illigaal) op de weg, en je hebt zo'n 2000km afgelegd in de binnenstad/snelweg etc. En je kunt speciale verrichtingn ook al.

Hoelang zou deze persoon ( ) nodig hebben qua lessen?
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
    pi_46969159
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 11:30 schreef DoimeN het volgende:
    Stel hea, je bent 17 maar rijd wel een half jaar geregeld (illigaal) op de weg, en je hebt zo'n 2000km afgelegd in de binnenstad/snelweg etc. En je kunt speciale verrichtingn ook al.

Hoelang zou deze persoon ( ) nodig hebben qua lessen?
    Erg lang, als je het verkeerd hebt geleerd.
    Erg kort, als je het goed hebt geleerd.

En bouw nog wat extra ruimte in voor hufters van examinatoren
      dinsdag 6 maart 2007 @ 11:33:14 #241
    162670 DoimeN
    Nee, het boeit me niets!
    pi_46969195
    Mmm ok en zou het voor deze persoon( ) makkelijk zijn om een 10daagse cursus te doen?
    --------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_46969228
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 11:33 schreef DoimeN het volgende:
    Mmm ok en zou het voor deze persoon( ) makkelijk zijn om een 10daagse cursus te doen?
    Ik denk dat dat wel zou werken, dan krijg je sowieso ook een intest.
    (die persoon is een vriend van je he? )
      dinsdag 6 maart 2007 @ 11:37:01 #243
    162670 DoimeN
    Nee, het boeit me niets!
    pi_46969295
    Ja ik ken hem goed
    pi_46969429
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:14 schreef Alcarin het volgende:

Gezakt.

Alles maar dan ook alles ging goed. Invoegen ging goed, voorrang verlenen, kijken, ALLES.
    Laat ie me zakken op de bijzondere verrichtingen. 'ja, ik vind het zelf ook heel jammer'. DOE HET DAN OOK NIET!
    Mijn instructeur zei dat 'ie in zijn hele loopbaan niemand heeft gehad die is gezakt op de bijzondere verrichtingen...en die loopbaan is een jaar of 35-40.

* Alcarin is boos
    damn wat ben je dan genaaid zeg

daar zakt idd echt nooit iemand op, of je moet echt helemaal niet kijken ofzo

damn, balen zeg
    pi_46969514
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:33 schreef Turbo_Diesel het volgende:

Ik heb het eigenlijk altijd tussen 2 auto's gehad, achter 1 auto is een stuk makkelijker nl, dan kun je zover naar achteren als je wilt, tussen 2 auto's moet je ook met die achterste auto rekening houden dat je daar niet tegenaan rijdt.
    pi_46970262
    Kut zeg, Alcarin. Echt flink genaaid. Kan je weer snel opnieuw op?
      Redactie Frontpage dinsdag 6 maart 2007 @ 12:10:11 #247
    J'adore hardcore
    pi_46970298
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:14 schreef Alcarin het volgende:

Gezakt.

* Alcarin is boos
    Balen man

Vanavond voor het eerst in het donker rondjes rijden
    pi_46970411
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 11:43 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk altijd tussen 2 auto's gehad, achter 1 auto is een stuk makkelijker nl, dan kun je zover naar achteren als je wilt, tussen 2 auto's moet je ook met die achterste auto rekening houden dat je daar niet tegenaan rijdt.
    Tenzij er een boompje staat met zo'n leuke metalen U-vormige beschermstang die je niet ziet omdattie zo laag is

gelukkig ging het niet zo hard
    'And I called your name,
    pi_46971423
    Ik heb wat rustgevend middel voorgeschreven gekregen van de huisarts, ziektebeeld wat ik nu heb is gewoon stress, en het duurt nog een week
    pi_46972427
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:20 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Er ging helemaal niks fout
    Ik moest keren in 3x, keren halve draai en 2x fileparkeren. Ik raakte met fileparkeren een keer de stoep, daarna deed ik het nog een keer en vond ie het wel goed.
    Maar volgens hem had ik niet moeten wachten op een auto die eraankwam toen ik aan het keren was. Hij kon er makkelijk langs, dus ik wachtte even, hij ging erlangs en ik ging verder met keren.
    Goh, en ik maar denken dat keren een bijzondere verrichting is en dat je dan iedereen voor moet laten? Blijkbaar niet in het hoofd van meneer de examinator.
    bale man! al helemaal omdat het belangrijkste gewoon goed ging! mij was ook duidelijk gemaakt dat de bijzondere verrichtingen niet belangrijk waren als ze niet goed lukte, als je maar goed op bleef letten op de rest om je heen.

Hopen dat je snel weer mag want dit is echt zonde
      dinsdag 6 maart 2007 @ 14:31:04 #251
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_46974881
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:26 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Yep. Maar hij deed heel aardig en slijmerig tijdens het examen, nee, maak je maar geen zorgen, komt allemaal goed. En dan kom je daar boven: 'ik moet je teleurstellen'.

Ik vind het niet erg als iemand me niet mag, maar als dat 200 euro kost is het toch wel vervelend
    Ik had precies het zelfde! Echt kloten.
    Viva los Vatos Locos
      dinsdag 6 maart 2007 @ 14:45:52 #252
    54473 DeFlip
    eet je op
    pi_46975425
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 10:26 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Wat was zijn naam, weet je dat toevallig nog.
    pi_46978406
    Alcarin, wat jammer!

Sterkte!
      dinsdag 6 maart 2007 @ 16:26:58 #254
    117895 matthendriks
    pi_46979333
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 12:47 schreef Mathijz het volgende:
    Ik heb wat rustgevend middel voorgeschreven gekregen van de huisarts, ziektebeeld wat ik nu heb is gewoon stress, en het duurt nog een week
    Jij had toch TTT gedaan?
    pi_46983594
    Ik weet zijn naam niet.

Maar goed, ik ben inmiddels weer afgekoeld, ik negeer gewoon het grote onrecht en zie dit examen dan maar als een TTT (die heb ik nl niet gehad).

Volgende keer ga ik slagen!
    pi_46986988
    Morgen eerste les
    pi_46987445
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 19:45 schreef Crazykill het volgende:
    Morgen eerste les
    veel succes je gaat het leuk vinden.

volgens mijn instructeur heb ik vandaag mijn laatste rijles gehaald, oftewel hij heeft 120% vertrouwen in me dat ik het examen aan het einde van de week ga halen en zoals hij zelf zegt: dat inrijuurtje is geen rijles, dat is om je zenuwen te bedwingen
    pi_46987615
    Vandaag eindelijk mijn theorie gehaald (1e keer )
      Redactie Frontpage dinsdag 6 maart 2007 @ 20:19:25 #259
    J'adore hardcore
    pi_46988632
    Net voor 't eerst in het donker gekard. En wat ging het lekker Mijn zwakke punt is kijken, maar hij was vandaag erg tevreden over hoe het ging, en ik zelf ook. Relaxed, ontspannen gereden en geen grote fouten ofzo. Bijz. verrichtingen gingen verder ook goed dus ik ben helemaal klaar voor mijn TTT van morgen.

Wat trouwens wel dodelijk irritant is: FIETSERS ZONDER LICHT! DOOD MOETEN ZE!
    pi_46991142
    bevalt goed nu dat rijbewijs na een weekje vanavond nog ff een stuk gereden met de auto van pa. Wellicht v.d. week nog kijken naar een auto voor mezelf.
      Moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 21:52:14 #261
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46992653
    quote:
    Morgen eerste les
    Dat word toch (ondanks het uber is) wel een beetje

Maar ga vooral het uur voortijd NIET naar de wc- zelf weet ik dan dat het diaree is enzo (Ja ik ben zenuwpees )
    pi_46993692
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 21:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat word toch (ondanks het uber is) wel een beetje

Maar ga vooral het uur voortijd NIET naar de wc- zelf weet ik dan dat het diaree is enzo (Ja ik ben zenuwpees )
    of juist wel, anders zit je de hele les in die wagen heen en weer te wippen omdat je naar de wc moet
    pi_46993763
    quote:
    Morgen eerste les
    Leuk!!
    Veel plezier
    pi_46993949
    Thanks iedereen
    Morgenochtend maar eerst wiskunde tentamen maken
    pi_46994366
    Succes Crazykill! Weet je al in wat voor auto je gaat lessen?
      Moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 22:31:37 #266
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46994506
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 22:16 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

of juist wel, anders zit je de hele les in die wagen heen en weer te wippen omdat je naar de wc moet
    Was zo verdwenen bij mij Na die tijd moest ik wel ja Had ff andere dingen an me hoofd
    pi_46995387
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 22:28 schreef Simsfan88 het volgende:
    Succes Crazykill! Weet je al in wat voor auto je gaat lessen?
    Thanks. Nee nog niet, zie ik morgen pas. Spannend
      Redactie Frontpage woensdag 7 maart 2007 @ 11:07:56 #268
    J'adore hardcore
    pi_47008732
    TTT overleefd, ben van mijn bijzondere verrichtingen af, das al lekker.

Komende lessen nog maar ff goed dat kijken d'r in stampen. Was niet consequent genoeg, en moet nog wat beter vooruitkijken. Maar de examinator had er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. Nu ik nog
    pi_47009015
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 11:07 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    TTT overleefd, ben van mijn bijzondere verrichtingen af, das al lekker.

Komende lessen nog maar ff goed dat kijken d'r in stampen. Was niet consequent genoeg, en moet nog wat beter vooruitkijken. Maar de examinator had er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen. Nu ik nog
    Gefeliciteerd
    'And I called your name,
    pi_47009663
    Wachten is op paulus1709...
    pi_47010209
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Mathijz het volgende:
    Ja, hopen dat ie niet genaaid wordt zoals ik
    pi_47010798
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef Mathijz het volgende:
    Ja alsie nou ff opschiet, ik moet zo weg
    Ben ook benieuwd naar Crazykills eerste les
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 11:56 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja, hopen dat ie niet genaaid wordt zoals ik
    idd
    'And I called your name,
    pi_47010991
    ik ben gezakt
    bij het invoegen was ik niet besluit vaardig genoeg.
    moest invoegen en een volvo die al op de snel weg zat bliijf met mij meegaan en op dat punt zat ik al op de 120 waar je maar 100 mag dus had ik hem er maar voor gegooid en ja dat was niet goed want hij gaf een ruk aan mijn stuur.
    maar kijken etc. was goed bijzondere verichtingen bochtje achteruit en helling trekken gingen ook wel ok
    dus op naar de volgende nog 7,5 uur lessen en hopen dat ik zo snel mogelijk weer op kan
    pi_47011323
    . Helaas. Volgende keer beter .
    pi_47011363
    oh ja verder was ik volledig ontspannen tijdens het examen maar met de les vooraf reed ik echt als een dweil
    pi_47011410
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 12:19 schreef paulus1709 het volgende:
    ik ben gezakt
    bij het invoegen was ik niet besluit vaardig genoeg.
    moest invoegen en een volvo die al op de snel weg zat bliijf met mij meegaan en op dat punt zat ik al op de 120 waar je maar 100 mag dus had ik hem er maar voor gegooid en ja dat was niet goed want hij gaf een ruk aan mijn stuur.
    maar kijken etc. was goed bijzondere verichtingen bochtje achteruit en helling trekken gingen ook wel ok
    dus op naar de volgende nog 7,5 uur lessen en hopen dat ik zo snel mogelijk weer op kan
    Balen!
    Nou ja, hopen op snel een nieuw plekje!

(ik heb nog geen nieuwe datum, er waren alleen maar data eind april, dus we hopen dat er nog eerder iets vrijkomt...)
    pi_47011495
    quote:
    (ik heb nog geen nieuwe datum, er waren alleen maar data eind april, dus we hopen dat er nog eerder iets vrijkomt...)
    ik verwacht dat zo ook rond die tijd mag en ik hoop weer vroeg in de ochtend net na de spits
    pi_47011531
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 12:37 schreef paulus1709 het volgende:
    ik verwacht dat zo ook rond die tijd mag en ik hoop weer vroeg in de ochtend net na de spits
    Ik moest gisteren om 8.55, was echt perfect, alle schoolkinderen zijn dan binnen, iedereen zit op zijn werk, geweldig
    pi_47011559
    balen zeg paulus1709
    pi_47012937
    Bij mij beginnen de zenuwen al aardig te werken
    pi_47013104
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 13:21 schreef Mathijz het volgende:
    Bij mij beginnen de zenuwen al aardig te werken
    Joh, lekker niet letten op wat wij doen, ik ben gewoon een loser en jij gaat het gewoon halen!
    pi_47013300
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 13:27 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Joh, lekker niet letten op wat wij doen, ik die examinator van mij ben is gewoon een loser en jij gaat het gewoon halen!
    pi_47014541
    Nja, mijn instructeur heeft ook geen id wie ik krijg, nu ze alleen een tafelnummer opgeven... Dus daar valt ook geen voordeel te halen helaas.

Nja, ik zak gewoon, kan het alleen maar meevallen
    pi_47014642
    niet met zo'n instelling er in gaan want dan zak je zeker.
    pi_47014719
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 14:07 schreef Mathijz het volgende:
    Nja, mijn instructeur heeft ook geen id wie ik krijg, nu ze alleen een tafelnummer opgeven... Dus daar valt ook geen voordeel te halen helaas.

Nja, ik zak gewoon, kan het alleen maar meevallen
    met zo'n instelling zeker ja

je mag niet voor niks afrijden, dus gewoon zelfvertrouwen hebben en je gaat gewoon slagen
    pi_47016107
    Ik heb wel vertrouwen, maar de klap als je denkt dat slaagt, en je zakt dan onverwachts like Alcarin is ook niet bevoordelijk denk.
    pi_47016423
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 14:46 schreef Mathijz het volgende:
    Ik heb wel vertrouwen, maar de klap als je denkt dat slaagt, en je zakt dan onverwachts like Alcarin is ook niet bevoordelijk denk.
    Gewoon positief denken, een klap omdat je gezakt bent is minder erg dan dagen lang rondlopen met het gevoel 'ik kan het toch niet, ik zak gewoon'.
      woensdag 7 maart 2007 @ 14:59:30 #288
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_47016579
    Ik ben echt zoveel luier geworden sinds m'n rijbewijs (en dat was ik al, kan je nagaan), het is echt erg
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
    pi_47016691
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 12:14 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja alsie nou ff opschiet, ik moet zo weg
    Ben ook benieuwd naar Crazykills eerste les
    [..]

idd
    Hahaha
    Ik had eigelijk om 16.20 uur pas les, maar ik werd net gebeld door de instructrice of het om 16.00 uur kon. Ik zei natuurlijk ja
    Alleen was ik vergeten te vragen wat voor auto het was
    pi_47019172
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 14:59 schreef Marloes het volgende:
    Ik ben echt zoveel luier geworden sinds m'n rijbewijs (en dat was ik al, kan je nagaan), het is echt erg
    Idem hier.
    Heb hem sinds 11 januari, dat is nu bijna 2 maandjes, en van de helft wat ik met lessen deed doe ik nu niet eens meer best wel erg idd
    pi_47022364
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 15:02 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Hahaha
    Ik had eigelijk om 16.20 uur pas les, maar ik werd net gebeld door de instructrice of het om 16.00 uur kon. Ik zei natuurlijk ja
    Alleen was ik vergeten te vragen wat voor auto het was
    en en en?
    pi_47024777
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 17:37 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

en en en?
    LEUK!!
    Volgens mij ging het wel goed. Eerst degene die voor mij lesde afgezet en toen ff naar een parkeerplaatsje op een industrieterrein gereden om daar de stuurtechniek een beetje te leren. Doorgeven en kruis nog wat , ze zei dat ik het wel snel oppikte dus dat is was wel positief.
    Toen ff een stukje snelweg gereden, dat was ook wel leuk . Eerst ff alleen met koppeling gereden (stukje file) en na een tijdje op de snelweg zei ze druk de gaspedaal in, dus ik druk hem rustig in, echt heel rustig. Na een half minuut had ik het geeneens meer door (dat ik reed zeg maar), dus ik ga nog rustig door. Opeens merkte ik dat als ik mn voet een beetje ontspande die auto ook langzamer ging enz. Dus ik vraag wie rijd nu eigelijk? Zegt ze, jij. Bleek ik die hele stuk al zelf gereden te hebben. Golf 4 turbo les ik in.
    Daarna werd sturen pas leuk . Bij R'dam Overschie gingen we de snelweg af, en daar heb je van die korte weggetjes dus vaak sturen. Dus ik stuur verkeerd, corrigeert ze mij, zet ik nog meer kracht om haar te "corrigeren"
    Maar verder ging alles wel goed

-edit-
    ff mezelf in de OP zetten
    pi_47025199
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 18:52 schreef Crazykill het volgende:

[..]

LEUK!!
    Volgens mij ging het wel goed. Eerst degene die voor mij lesde afgezet en toen ff naar een parkeerplaatsje op een industrieterrein gereden om daar de stuurtechniek een beetje te leren. Doorgeven en kruis nog wat , ze zei dat ik het wel snel oppikte dus dat is was wel positief.
    Toen ff een stukje snelweg gereden, dat was ook wel leuk . Eerst ff alleen met koppeling gereden (stukje file) en na een tijdje op de snelweg zei ze druk de gaspedaal in, dus ik druk hem rustig in, echt heel rustig. Na een half minuut had ik het geeneens meer door (dat ik reed zeg maar), dus ik ga nog rustig door. Opeens merkte ik dat als ik mn voet een beetje ontspande die auto ook langzamer ging enz. Dus ik vraag wie rijd nu eigelijk? Zegt ze, jij. Bleek ik die hele stuk al zelf gereden te hebben. Golf 4 turbo les ik in.
    Daarna werd sturen pas leuk . Bij R'dam Overschie gingen we de snelweg af, en daar heb je van die korte weggetjes dus vaak sturen. Dus ik stuur verkeerd, corrigeert ze mij, zet ik nog meer kracht om haar te "corrigeren"
    Maar verder ging alles wel goed

-edit-
    ff mezelf in de OP zetten
    kruislings overpakken, oftewel overpakken bij grote bochten (heb ik zelf nooit onder de knie gekregen, tenminste niet goed)

en waar ga je afrijden, rotterdam noord of ijsselmonde? (oftewel wat is je rijgebied) en welke rijschool heb je?
    ik mag me morgenochtend melden voor mijn examen op ijsselmonde, ben wel zenuwachtig maar heb er zin in.
    pi_47025297
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 19:05 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

kruislings overpakken, oftewel overpakken bij grote bochten (heb ik zelf nooit onder de knie gekregen, tenminste niet goed)

en waar ga je afrijden, rotterdam noord of ijsselmonde? (oftewel wat is je rijgebied) en welke rijschool heb je?
    ik mag me morgenochtend melden voor mijn examen op ijsselmonde, ben wel zenuwachtig maar heb er zin in.
    Juist, overpakken.
    Noord, want daar ken ik al die wegen al bijna en ik kom er best wel vaak (heb er veel familie wonen ).
    Veel succes alvast
    pi_47025395
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 19:08 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Juist, overpakken.
    Noord, want daar ken ik al die wegen al bijna en ik kom er best wel vaak (heb er veel familie wonen ).
    Veel succes alvast
    ik doe zelf zuid omdat ik middenin ijsselmonde woon (zie dagelijks de lesautotjes voorbij komen, met en zonder examinator ) maar nu nogmaals, welke rijschool? altijd nieuwsgierig en zo
    pi_47025471
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 19:11 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik doe zelf zuid omdat ik middenin ijsselmonde woon (zie dagelijks de lesautotjes voorbij komen, met en zonder examinator ) maar nu nogmaals, welke rijschool? altijd nieuwsgierig en zo
    Oeps sorry overheen gelezen, De Rijscholen Concurrent http://www.derijscholenconcurrent.nl/, en jij?
    Ik woon ook in Zuid, maar dan in Charlois. In Ijsselmonde kom ik haast nooit, ben vaker in Noord, dus dat is handiger voor mij.
      woensdag 7 maart 2007 @ 19:16:24 #297
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47025566
    Ik snap die rijschool eigenaren niet wie geeft er nou les in een Golf 4 Turbo?
    Viva los Vatos Locos
    pi_47025654
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 19:16 schreef kokos het volgende:
    Wat is er mis met een Golf 4 Turbo? (ik heb geen verstand van auto's, dus serieuze vraag).
    De meeste rijinstructeuren rijden in hun vrije tijd ook gewoon met die auto, maar dan zonder de bordjes op het dak
    pi_47025820
    quote:
    Is dat slecht? Ik zag echt veel van deze type lesauto's hier in Rotterdam. We waren bij zo'n tankstation gestopt waar volgens mij alle lesauto's komen
    pi_47025891
    quote:
    Op woensdag 7 maart 2007 19:14 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Oeps sorry overheen gelezen, De Rijscholen Concurrent http://www.derijscholenconcurrent.nl/, en jij?
    Ik woon ook in Zuid, maar dan in Charlois. In Ijsselmonde kom ik haast nooit, ben vaker in Noord, dus dat is handiger voor mij.
    bij De Lier http://www.delierverkeersopleidingen.nl/ was een van de goedkopere rijscholen in rotterdam die ook nog een redelijk slagingspercentage hadden. en ben er ook wel super blij mee. ook al had ik daar eerst een andere instructeur, en die heb ik na 1 les al afgeslagen. hij zei dat hij op noord en zuid reed, maar ik mocht de weg naar huis wijzen (zit op nog geen 5 minuten lopen van het cbr ijsselmonde af) en hij gaf me gewoon geen goed gevoel. en toen heb ik deze gekregen, en ben er echt super blij mee, ook al mag ik elke les naar hare chrisna muziek luisteren

en ijsselmonde was door mijn vriend aangeraden, noord is toch moeilijker dan ijsselmonde (ijsselmonde is alleen maar rechttoe rechtaan wegen, en alles is heel breed en dergelijke) en ik ben eigenlijk helemaal niet zo bekend in rotterdam. woon er nu iets meer dan een jaar, maar als je aan me vraagt: waar is de bergweg/nieuwe binnenweg of ga zo maar door (toch de bekendere straten voor rotterdammers) dan zeg ik: zou het niet weten.

en ik les in een SEAT leon, knalgeel (de enigste knalgele seat leon leswagen in rotterdam)
      woensdag 7 maart 2007 @ 20:34:16 #301
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_47029140
    quote:
    Lesauto's zijn altijd Diesels, en een Golf 4 heeft een TDI motor, en dat is dus standaard een diesel met turbo. Goedkoop in verbruik, en schoon in de uitstoot dus. Elke Golf diesel4 en 5 en volgens mij 3 ook hebben turbo's

edit: Opent iemand anders even een nieuw topic? Ik ben geen vaste klant hier
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')