abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46666378
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)

Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens:
    6 maart: Alcarin, Rotterdam, 8:55 (auto)
    7 maart: paulus1709 's-Hertogenbosch 9:55 (auto)
    8 maart: Hadewych, Drachten, 11.40 (auto)
    13 maart: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

En daar gaan we weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Maravilla op 25-02-2007 19:15:49 ]
  • pi_46666403
    tvp
    pi_46666419
    Hooray hooray ik sta in de OP
    pi_46666485
    Over het 1 richtingsgebeuren, ze kunnen natuurlijk wel zeggen: De eerste MOGELIJKHEID links/rechts...
    pi_46666501
    zo, weinig examens komende tijd zeg?
    pi_46666537
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:12 schreef Mathijz het volgende:
    Over het 1 richtingsgebeuren, ze kunnen natuurlijk wel zeggen: De eerste MOGELIJKHEID links/rechts...
    jup, dat heb ik wel op mn examen gehad, dat ze dat zeiden en dat ik dan de eerste straat niet in mocht rijden omdat het eenrichtingsverkeer was, en dus de tweede straat ( eerste mogelijkheid) in moest rijden
    pi_46666596
    Maar over het algemeen zeggen ze niet de eerste mogelijkheid, maar gewoon de eerste. Dus het is ook aan jezelf om er actief mee bezig te zijn natuurlijk, met pasje op zak is er ook niemand die zegt dat je er niet in mag.
    pi_46667236
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:13 schreef Sylvana het volgende:

[..]

jup, dat heb ik wel op mn examen gehad, dat ze dat zeiden en dat ik dan de eerste straat niet in mocht rijden omdat het eenrichtingsverkeer was, en dus de tweede straat ( eerste mogelijkheid) in moest rijden
    Ik niet op m'n examen, maar op één van de laatste lessen voor m'n eerste examen... Was een soort 'hofje' aan de rand van Meppel, met allemaal straatjes waar je niet in mag, waar je dus eigenlijk maar met één route door heen kunt rijden. Wat vervolgens op geen enkel examen is gebeurd. maar goed, wel handig dat ik het toch gehad had.
    pi_46668350
    Morgen afrijden.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46668478
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:59 schreef kokos het volgende:
    Morgen afrijden.
    veel succes
    pi_46669682
    Morgen twee jaar geleden dat ik m'n eerste rijles heb gehad!
    pi_46671239
    ojaa ik heb de 25e januari mijn E rijbewijs gehaald
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_46671426
    Succes Kokos. Ik heb morgen m'n 22e en 23e rijles
      † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 21:54:52 #14
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46673855
    Morgen rijbewijs ophalen, en donderdag samen met mijn paps autootjes kijken. Ik heb al een lief Golfje op het oog, een donkerpaarse 1.6. Ik ben al een beetje verliefd .

Ohja en ik reed gisteren met de trein zo door het Gooi en ik was zo opgelucht . Nooit meer elke week hetzelfde kutrondje in dat irritante kut Gooi rijden met al die irritante kutfietsers en kutrotondes waar elke kutfietser voorrang heeft . En nooit meer het hele fakking 1,5 uur wegen berijden waar je niet harder dan 50 mag, nu lekker al die pokkestraatjes en kutwijken in het Gooi ontwijken, nu mag ik lekker rijden waar ik wil .

[ Bericht 12% gewijzigd door Skaai op 25-02-2007 22:19:49 ]
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      zondag 25 februari 2007 @ 21:55:50 #15
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_46673904
    Als ik morgen hopelijk me rijbewijs ga ophalen.
    Dan krijg ik een punten rijbewijs ? En waar kan ik die punten bekijken met overtredingen er bij.
    pi_46675336
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 21:55 schreef jorienvdherik het volgende:
    Als ik morgen hopelijk me rijbewijs ga ophalen.
    Dan krijg ik een punten rijbewijs ? En waar kan ik die punten bekijken met overtredingen er bij.
    http://www.boetes.nl/beginnersrijbewijs.php
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_46687054
    Vanmiddag eerste rijles! Ik ben nu al zenuwachtig!
    Ik ben echt een auto noob, ik heb nog nooit achter het stuur gezeten.
    If you open your mind too much your brain will fall out
    pi_46687970
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 19:59 schreef kokos het volgende:
    Morgen afrijden.
    Succes
    pi_46688329
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 10:11 schreef Sprouts het volgende:
    dat grote ronde ding straks voor je neus is het stuur
    no reason to live but i like it that way
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 11:05:19 #20
    43556 miss_dynastie
    pi_46688407
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 10:11 schreef Sprouts het volgende:
    Had ik ook niet hoor, maar het went echt vrij snel.
    Vandaag derde les gehad, ging erg lekker
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 11:57:28 #21
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46689802
    Ik mag zo weer, mijn 10e les van 3 kwartier En echt vruchten begint het niet af te werpen.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 11:58:29 #22
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46689825
    quote:
    Op zondag 25 februari 2007 21:54 schreef Skaai het volgende:
    Morgen rijbewijs ophalen, en donderdag samen met mijn paps autootjes kijken. Ik heb al een lief Golfje op het oog, een donkerpaarse 1.6. Ik ben al een beetje verliefd .

Ohja en ik reed gisteren met de trein zo door het Gooi en ik was zo opgelucht . Nooit meer elke week hetzelfde kutrondje in dat irritante kut Gooi rijden met al die irritante kutfietsers en kutrotondes waar elke kutfietser voorrang heeft . En nooit meer het hele fakking 1,5 uur wegen berijden waar je niet harder dan 50 mag, nu lekker al die pokkestraatjes en kutwijken in het Gooi ontwijken, nu mag ik lekker rijden waar ik wil .
    Damn! Stevig geprijsd is die volkswagen
    pi_46695074
    Nou, net de eerste rijles gehad! Het voelt wel machtig in zo'n Audi A4!
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    Mijn instructeur stelde een Rijopleiding in Stappen voor. (RIS) Omdat ik echt nog niets weet van rijden.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    If you open your mind too much your brain will fall out
    pi_46695531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 14:41 schreef Sprouts het volgende:
    Ik heb wel wat moeite met de koppeling laten komen, maar opzich ging het best goed vond ik zelf.
    Mijn instructeur stelde een Rijopleiding in Stappen voor. (RIS) Omdat ik echt nog niets weet van rijden.
    ik had ook nog geen ervaring met auto's, nooit stiekum al op parkeerterrein geoefend ofzo en heb ook gewoon normale opleiding gedaan.
    pi_46696806
    quote:
    dat is vrij normaal dat je moeite hebt met de koppeling tijdens je eerste les
    als je meer lessen hebt gehad ga je die auto leren kennen en voel je waar de koppeling aangrijpt
    om het snel in de gaten wil hebben waar dat punt zit kun je als je voor een rood stoplicht staat heel langzaamje voet omhoog laten komen als de auto zachtjes begint te rollen weet je waar dat punt ongeveer zit (kan bijna alleen bij diesels)

[ Bericht 0% gewijzigd door paulus1709 op 26-02-2007 15:52:18 ]
    no reason to live but i like it that way
    pi_46697290
    Zojuist mijn tussentijdse toets gehad. Het ging niet zoals ik had gehoopt. Ogentest goed, lampen waren goed, meters op het dashboard goed uitgelegd. Toen gingen we rijden. Het begin ging erg goed, ik was helemaal niet zenuwachtig, dat scheelde al! Maar toen liet ik, hoe stom het ook is, een auto die wel voorrang had niet voor. Ik had iets meer moeten afremmen, dan had ik meer tijd gehad om te stoppen. En op een rotonde hetzelfde, er kwam een auto van links die ik niet gezien had, en voordat ik op de rotonde was zat hij vlak achter me... daar moet ik dus met het echte examen echt op letten. Beter kijken en niet twijfelen.

Gelukkig wel vrijstelling voor beide bijzondere verrichtingen, dus dat scheelt alweer.
    pi_46697402
    Zit nog steeds in dubio wat ik ga doen, of korte snelle opleiding van enkele weken of gewoon normaal tempo.

Redenen: de hoeveelheid tijd die in zo'n compacte opleiding gaat zitten en het geld wat je meteen in 1x moet betalen.
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 15:53:51 #28
    43556 miss_dynastie
    pi_46697515
    quote:
    Mijn vriend heeft de Rijopleiding in Stappen gedaan en ik ben er ook mee bezig nu. Ik vind het heel helder tot nu toe, ik geloof niet in de stelling dat het even lang duurt als een gewone opleiding, je bent er naar mijn idee wel een stuk meer tijd aan kwijt (alleen al vanwege de vier toetsen die je moet doen). Omdat ikzelf niet zo zeker ben en weinig ervaring op de weg heb vind ik het voor mezelf wel een goede opleiding
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 15:55:16 #29
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697567
    quote:
    Is dat een nieuw iets ofzo? Ik zit gewoon bij een simpele kerel in de auto, praat wat, we rijden wat, we hebben wat lol. links rechts vooruit ff een aantal speciale verrichtingen en we halen iemand anders op, praten wat en zeggen moi tot de volgende keer

Neh, waarom een RIS? Dat moet dan toch half Nederland doen
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 15:56:32 #30
    43556 miss_dynastie
    pi_46697602
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:55 schreef Renesite het volgende:
    Neh, waarom een RIS? Dat moet dan toch half Nederland doen
    Voorzover ik heb begrepen gaat RIS verplicht worden, maar is het moment van invoeren al een aantal keer uitgesteld.
    pi_46697622
    quote:
    RIS

De naam zegt het eigenlijk al. Bij de Rijopleiding in Stappen leer je in stappen. Je gaat steeds een stap verder, als je de vorige stap voldoende beheerst. Je eerste stap is meestal een huiswerkopdracht. Je laatste stap is dat je iets geheel zelfstandig en in steeds wisselende situaties kunt uitvoeren. In totaal doorloop je op deze manier 39 scripts, verdeeld over vier modules. Iedere module wordt afgesloten met een toets.
    Na afronding van de eerste module worden je kennis en vaardigheden getoetst. Een rij-instructeur van je eigen vertrouwde rijschool neemt deze toets af.

In de tweede en derde toets kun je kennismaken met de gang van zaken bij het CBR en alvast wennen aan een examensituatie. De examinator geeft je bovendien tips ter verbetering. In de derde toets, de tussentijdse toets (TTT), kun je vrijstelling verdienen voor de bijzondere verrichtingen van het praktijkexamen (dit geldt niet voor motorexamens). De vierde en laatste toets is het praktijkexamen.

Tijdens de Rijopleiding in Stappen leer je de verschillende handelingen die je tijdens autorijden moet beheersen. Deze handelingen worden beschreven in zogenaamde scripts. Een script behandelt bijvoorbeeld wegrijden, afslaan of ingehaald worden. In de RIS gebruik je voor het aanleren van deze scripts een lesboek. Zo’n script beschrijft nauwkeurig de onderdelen van de handeling in telegramstijl.

Een voorbeeld is het script SCAN: kijk tweehonderd meter vooruit, blik niet fixeren, kijk binnenspiegel, kijk voor de auto, kijk buitenspiegel. Je leert aan de hand van zo’n script gemakkelijker de verschillende onderdelen van het autorijden beheersen.

Een script is net een checklist: je doorloopt netjes alle stappen. Je instructeur en examinator spreken beiden dezelfde taal. En dat voorkomt veel verwarring.
    In de Rijopleiding in Stappen krijg je je eigen leerlingkaart. Daarop houdt de instructeur je vorderingen nauwkeurig bij. Hiermee kan je zelf zien hoe je ervoor staat en waaraan je nog moet werken. Na bijna elke les wordt er weer een vooruitgang aangetekend op je kaart. De leerlingkaart is opgenomen in het cursusboek voor de leerling.

Anders dan bij een reguliere rijopleiding, heb je bij de RIS drie deeltoetsen voordat je opgaat voor het praktijkexamen. Je weet na een toets precies waar je nog extra op moet letten. Dat is een optimale voorbereiding.
    In de derde toets, de zogenaamde tussentijdse toets - je moet om deze te kunnen doen je theorie-examen al hebben behaald - kun je bovendien vrijstelling verdienen voor de bijzondere verrichtingen op je praktijkexamen (dit geldt niet voor het motorexamen).

In de RIS krijg je ook huiswerk mee. Het is de bedoeling dat je je thuis op je rijlessen voorbereidt. De tijd die dat vraagt, is voor iedereen verschillend.

www.cbr.nl
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 15:58:31 #32
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697669
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voorzover ik heb begrepen gaat RIS verplicht worden, maar is het moment van invoeren al een aantal keer uitgesteld.
    Dan heb ik toch gelijk dat bijna iedereen dat moet doen..
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

RIS is een nieuwe methode voor rijlessen, waarbij je 4 modules hebt, die je steeds afsluit met een toets, voor je naar de volgende module mag. Het begint heel simpel met leren beheersen van de auto enzo en het wordt steeds moeilijker dan.
    Ik vind het persoonlijk niets Ik ben dan ook een enorme combinatiepersoon die de basis allemaal in 1 les kreeg, en steeds een stap omhoog gaat. Nu combineer ik alles en word ik er vlotter in. Ik merk dat wanneer we iemand ophalen dat er ook een heleboel zijn die niet zo zijn.

Ik vind het een manier om de lessen langer te laten duren en een rijbewijs moeilijker te maken. Het is niet erg ofzo - dat wil ik er niet mee zeggen.
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 16:00:25 #33
    43556 miss_dynastie
    pi_46697724
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 15:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan heb ik toch gelijk dat bijna iedereen dat moet doen..
    Nou ja, het rijden moet iedereen die zijn rijbewijs haalt kunnen ja, maar deze aanpak wordt in mijn woonplaats in elk geval maar door een paar instructeurs gevolgd, terwijl er toch heel wat rijscholen zijn. Ik denk dat het uitstel daar ook wel mee te maken heeft .
      maandag 26 februari 2007 @ 16:00:41 #34
    139407 jorienvdherik
    pi_46697733
    Heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald.

zometeen met mijn ouders voor het eerst hier in de buurt rijden

Vanavond als het goed is naar de bios alleen met de auto.
    Net nu heb ik pathe unlimited opgezegd omdat ik nooit ging kut ov
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:02:04 #35
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697778
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:00 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, het rijden moet iedereen die zijn rijbewijs haalt kunnen ja, maar deze aanpak wordt in mijn woonplaats in elk geval maar door een paar instructeurs gevolgd, terwijl er toch heel wat rijscholen zijn. Ik denk dat het uitstel daar ook wel mee te maken heeft .
    Die van mij vind dat denk ik heel persoonlijk. Het is een persoonlijk persoon die kijkt naar de leerlingen en daarbij zijn lesstyle aanpast. Een aantal zou het wel kunnen doen en een aantal niet.
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:03:00 #36
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46697800
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:00 schreef jorienvdherik het volgende:
    Heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaald.

zometeen met mijn ouders voor het eerst hier in de buurt rijden

Vanavond als het goed is naar de bios alleen met de auto.
    Net nu heb ik pathe unlimited opgezegd omdat ik nooit ging kut ov
    Veel plezier met je ouders in de buurt Ik weet nog goed dat mijn broer het een verademing vond dat hij een eigen auto had
    pi_46699129
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Veel plezier met je ouders in de buurt Ik weet nog goed dat mijn broer het een verademing vond dat hij een eigen auto had
    De instructeur zei dan ook tegen mij, ga zoveel mogelijk alleen rijden en niet met je ouders in de buurt. Maar t was wel vreemd om ineens alleen in een auto te zitten zonder dat iemand naast je zegt wat je moet doen. Wel een verademing trouwens
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:46:24 #38
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46699240
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:43 schreef Slee-3r het volgende:

[..]

De instructeur zei dan ook tegen mij, ga zoveel mogelijk alleen rijden en niet met je ouders in de buurt. Maar t was wel vreemd om ineens alleen in een auto te zitten zonder dat iemand naast je zegt wat je moet doen. Wel een verademing trouwens
    Mijn pa: WAT RIJD JE VER NAAR HET MIDDEN VAN DE WEG
    Mijn ma: Dat heeft hij zo geleerd, laat hem toch
    Mijn broer: *sigh...*
    Ik: Hou nou eens op pap
    Mijn pa: Je moet je er niet mee bemoeien Jij hebt nog niet eens je rijbewijs
    Mijn ma: Laat maar lekker hangen René
    Mijn pa: JE RIJD VERKEERD
    Mijn broer: Doe het lekker zelf

Hij zette de auto aan de kant en ging achterin zitten
    pi_46699251
    Gezakt, balen zeg. Was wel een goede rit. Ik zat op een bepaald moment op een rotonde was nog al druk op straat, draai van de rotonde af. Kom op een Y-splitsing reed iets te hard en er stond opeens een hek op straat, toen wou ik remmen maar deed mijn examinator dat eerder.
    "Wat doe je nou?"
    "Ja wat doet u nou!?"
    Ik schrok nog al van zijn ingrijpen. Ik keek niet ver genoeg vooruit. 12 maart weer
    Viva los Vatos Locos
    pi_46699366
    balen zeg kokos, wel lekker dat je al zo snel weer op kunt
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 16:50:19 #41
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46699367
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:46 schreef kokos het volgende:
    Gezakt, balen zeg. Was wel een goede rit. Ik zat op een bepaald moment op een rotonde was nog al druk op straat, draai van de rotonde af. Kom op een Y-splitsing reed iets te hard en er stond opeens een hek op straat, toen wou ik remmen maar deed mijn examinator dat eerder.
    "Wat doe je nou?"
    "Ja wat doet u nou!?"
    Ik schrok nog al van zijn ingrijpen. 12 maart weer
    Dat was vandaag ook zo bij mij. Hij ging remmen, ik ging remmen ! Hij deed het eerder.
    Ik helemaal verontwaardigd

Balen men!
    pi_46699683
    Dat was vandaag bij mij ook al! Stoplicht sprong op oranje, ik naar de rem toe, maar mijn instructeur remde ook
    pi_46699899
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:46 schreef kokos het volgende:
    "Wat doe je nou?"
    "Ja wat doet u nou!?"
    Ik schrok nog al van zijn ingrijpen. Ik keek niet ver genoeg vooruit. 12 maart weer
    Was dat je enige ingrijp? (Ik moet morgen, 1ste keer)
    Wie niet dom is moet slim zijn!
    pi_46699928
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:05 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Veel succes
    pi_46700116
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Veel succes
    Thank you
      maandag 26 februari 2007 @ 17:50:59 #46
    139407 jorienvdherik
    pi_46701541
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 16:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mijn pa: WAT RIJD JE VER NAAR HET MIDDEN VAN DE WEG
    Mijn ma: Dat heeft hij zo geleerd, laat hem toch
    Mijn broer: *sigh...*
    Ik: Hou nou eens op pap
    Mijn pa: Je moet je er niet mee bemoeien Jij hebt nog niet eens je rijbewijs
    Mijn ma: Laat maar lekker hangen René
    Mijn pa: JE RIJD VERKEERD
    Mijn broer: Doe het lekker zelf

Hij zette de auto aan de kant en ging achterin zitten
    Net stuk gereden met me pa.
    Was wel ff wennen zeg. Vooral het wegrijden zelf
    Op laatst ging dat wel goed.

Alleen bij zo versmalling in een 30 km zone was het druk en sloeg die tijdens het wegrijden 2x af. zo klote taxi toeteren

Morgen maar weer een stuk rijden.

Echt ff wennen van diesel naar benzine auto
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 17:53:50 #47
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46701644
    EN je pa aan het STRESSEN zeker
      maandag 26 februari 2007 @ 17:57:19 #48
    139407 jorienvdherik
    pi_46701749
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:53 schreef Renesite het volgende:
    EN je pa aan het STRESSEN zeker
    Mwah viel mee. Parkeren ging ook goed.
    pi_46703531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 17:05 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

ee

Succes morgen, hoelaat kunnen we antwoord verwachten op de vraag of je geslaagd bent?
    pi_46705305
    Net 2 uur lang snelweg gehad. Ging best goed. Wat leuk was dat mn instructeur mij opdrachten gaf zoals. Ik moet om half 7 mn vliegtuig halen op eindhoven airport. En ik moest kijkend naar de borden de weg naar Eindhoven airport zoeken. Ook liet hij mij de snelweg afgaan en gaf hij mij de opdracht om de weg terug de snelweg op te vinden of net de terugweg op te gaan. Daarna moest ik vanaf Eindhoven naar Waalwijk via Tilburg. Was een leuke les
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_46707786
    De topics gaan hard!
    En de tijd ook, ik mag volgende week al examen doen...
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 21:45:09 #52
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46712128

Ik baal alleen dat ik nu even geen auto tot mijn beschikking heb om in te rijden .
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 21:46:52 #53
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46712239
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:45 schreef Skaai het volgende:

[afbeelding]

Ik baal alleen dat ik nu even geen auto tot mijn beschikking heb om in te rijden .
    Ik kan je rooie haar niet zien
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 21:51:23 #54
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46712531
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik kan je rooie haar niet zien
    Mijn wenkbrauwen ook niet, so what
    pi_46712646
    quote:

[afbeelding]
    Woeiiii!!
    Ik wil ook ik wil ook
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 21:54:09 #56
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46712688
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:51 schreef Skaai het volgende:

[..]

Nu je het zegt !!

http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/75280965-vw-lupo.html?return=&df=1&fta=

Gaaf autootje Die wil ik wel (wel de goedkopere versies )
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 22:06:46 #57
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46713443
    Lupo ! Nee die is mij te klein, ik ben dan ook groot.
    Een Golf 3 of een Polootje lijkt me ook wel iets. Zolang het maar geen rugzak a la Twingo of Punto is
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 22:07:44 #58
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46713488
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 22:06 schreef Skaai het volgende:
    Lupo ! Nee die is mij te klein, ik ben dan ook groot.
    Een Golf 3 of een Polootje lijkt me ook wel iets. Zolang het maar geen rugzak a la Twingo of Punto is
    Dan ben je te burgerkuttrutterig

http://www.marktplaats.nl(...)+favorieten%26fta%3D

Ook wel lachen
    pi_46713755
    Damn wat duurt dat wachten op zo'n examen lang.

(slechte tvp)
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 22:19:18 #60
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46714089
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 22:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan ben je te burgerkuttrutterig
    I know
    quote:
    Das ver over mijn budget heen, maar toch een leuk autootje. Blauw
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 22:22:36 #61
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46714218
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 22:19 schreef Skaai het volgende:

[..]

I know
    [..]

Das ver over mijn budget heen, maar toch een leuk autootje. Blauw
    Licht blauw is een gaaf kleurtje Dat is net rond mijn budget denk ik 3k is mooi zát
    pi_46716239
    Mijn ouders willen geen 2de auto, en zelf geen geld voor om hem maandelijks te kunnen betalen
    pi_46716313
    Ik heb ook geen geld voor een eigen auto idd erg jammer, want nou rij ik dus echt weinig

Terwijl je pas echt ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt gehaald
      maandag 26 februari 2007 @ 23:10:05 #64
    139407 jorienvdherik
    pi_46716538
    Ik ga morgen me moeder vlakbij Keizerszwaard halen.

Hopelijk gaat het nu wel beter met de koppeling
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:34:15 #65
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46717688
    Kreeg vanavond nog een telefoontje.
    "Hey René met Niels!"
    "Hey "
    "Wil je nog een les erbij deze week? "(anders les ik pas volgende maandag)
    "Ja, natuurlijk wel "
    "Schikt vrijdag?"
    "Euh, wel laat in de middag "
    "4 uur okay?"
    "Ja, is goed!"
    "Zie ik je vrijdag!"
    "Okay! Doei he!"
    "Hoi"

Toffe gast wel - hij zei nog vandaag 'is er nog een uitval of iets dan hoor je het van me'

maandag 26 februari 2007 @ 23:36:44 #66
    139407 jorienvdherik
    pi_46717788
    Leuk zo gratis les.
    pi_46717944
    ik denk niet dat het een gratis les zal zijn hoor, gewoon een extra les
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:40:36 #68
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46717964
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:36 schreef jorienvdherik het volgende:
    Leuk zo gratis les.
    Nee. Hij doet het allemaal achteraf berekenen. Ik heb voor 10 lessen vooraf betaald (ouders dan he) en de rest word achteraf berekend. Hij moet dan wel weten wie hij voor zich heeft. Met mijn broer maakte hij achteraf een leuk pakket met een totaal prijs. Met mij hetzelfde.
    Dat doet hij echt niet met iedereen! Dat geeft wel een tof idee. Heb ik 32 lessen nodig, dan maakt hij een pakket van 20 lessen met afrijden en een her. Die 2 lessen betaal ik los.
      maandag 26 februari 2007 @ 23:43:11 #69
    139407 jorienvdherik
    pi_46718064
    Oke dan, Succes

Vind toch nog erg wennen rijden in de auto van me pa leek eigenlijk meer me 1e rijles
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:44:59 #70
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46718123
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:43 schreef jorienvdherik het volgende:
    Oke dan, Succes

Vind toch nog erg wennen rijden in de auto van me pa leek eigenlijk meer me 1e rijles
    Ja, praat me nog meer moed in
    pi_46718323
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:43 schreef jorienvdherik het volgende:
    Oke dan, Succes

Haha ja joh, had ik ook hoor.
    Sturen voelt anders aan, gas reageert veel feller, ander aangrijpingspunt, en het ruitenwisserdingetje zit iets lager, waardoor ik telkens na het shcakelen mijn ruitenwissers aanstootte
    'And I called your name,
      maandag 26 februari 2007 @ 23:52:53 #72
    139407 jorienvdherik
    pi_46718359
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sturen voelt anders aan, gas reageert veel feller, ander aangrijpingspunt, en het ruitenwisserdingetje zit iets lager, waardoor ik telkens na het shcakelen mijn ruitenwissers aanstootte
    Hopelijk komt het goed morgen

Op laatst gaf ik gewoon erg veel gas en daarna pas koppeling indrukken
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:54:05 #73
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46718399
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik merkte het al toen ik een tijdje ging schakelen in de auto van mijn ouders, Damn die auto is GROOT, ik moet verder rijken om te schakelen dat sowieso al zwaarder gaat, het stuur zit gewoon anders, alles alles alles!

Geef mij maar een golf
      Moderator maandag 26 februari 2007 @ 23:58:07 #74
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46718547
    Vandaag ook nog een stukje.
    "Ja, ik wou links af gaan... Maar René houd niet van vooraan in de rij optrekken, vind je niet erg he?" zei mijn instructeur tegen iemand die we weg moesten brengen.
    Ik sloeg ergens anders af omdat ik heel snel moest handelen van de 3 naar de 1 en eigenlijk vrijwel meteen weer optrekken vanuit stilstand. Boem afslaan natuurlijk. Ik heel droog "Da's nou jammer , komt me trouwens wel bekend voor hier"

Het is eigenlijk wel gezellig in de auto
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 08:27:06 #75
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46722530
    Heb in een diesel gelest dus ik hoop dat het leren rijden in een benzine auto een beetje vlot gaat
    pi_46725162
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 23:52 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Hopelijk komt het goed morgen

Op laatst gaf ik gewoon erg veel gas en daarna pas koppeling indrukken
    Loslaten bedoel je?
    Dat doe ik nu ook, trekt ook gelijk 10x sneller op joh, ideaal!
    'And I called your name,
    pi_46725207
    Met mijn instructeur praat ik over vanalles, en ook met enige regelmaat wat ervoor vrouwelijk volk langs fietst. Maar een vriendin van mij zit bij dezelfde instructeur en dan gaat het meer over de verhalen die hij heeft meegemaakt. En ook over hoe ik rij hehe
    pi_46725253
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Loslaten bedoel je?
    Dat ga ik ook eens proberen, eerst gas en daarna koppeling los laten. Geen idee hoe mijn instructeur dat vind maar dat merk ik wel
    pi_46725514
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 18:54 schreef Maravilla het volgende:

[..]

ee

Succes morgen, hoelaat kunnen we antwoord verwachten op de vraag of je geslaagd bent?
    Rond half vijf hoop ik weer heelhuids thuis te zijn
      dinsdag 27 februari 2007 @ 11:39:32 #80
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_46726546
    Zo ik had net rijles en het ging gooooooed!!! Wat een lekker gevoel geeft dat toch. De rijles hiervoor was niet zo'n goeie, maar deze ging echt lekker! Heb voor het eerst bijzondere verrichtingen gedaan en vond het erg meevallen. Achteruit inparkeren vond ik erg makkelijk (hoewel het wel zonder auto's ernaast was ) Straatje keren had ik de eerste keer ff wat moeite mee, maar ging daarna heel lekker. Heerlijk dit! Lekker begin van de dag!!
    PRESTON: "I need more chickens."
    CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
    pi_46727089
    Nog even een vraag, als je een compact pakket afkoopt (dus bijvoorbeeld 10 weken rijden voor 1200 euro) en daarin de 10e week dus een examen doet en dan zakt, zit er dan nog een herexamen bij of moet je die dan zelf betalen. En eventuele volgende lessen zullen dan wel los betaald moeten worden neem ik aan.
      dinsdag 27 februari 2007 @ 12:17:00 #82
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_46727681
    vanavond mijn 5e les alweer
    pff wat gaat dat hard zeg en zeker als je het erg leuk vindt om te doen
    en wat rijdt die les auto ook lekker
      dinsdag 27 februari 2007 @ 12:18:27 #83
    139407 jorienvdherik
    pi_46727733
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 12:17 schreef peacetaker het volgende:
    vanavond mijn 5e les alweer
    pff wat gaat dat hard zeg en zeker als je het erg leuk vindt om te doen
    en wat rijdt die les auto ook lekker
    wat voor auto is het
    pi_46729742
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 21:51 schreef Skaai het volgende:

[..]

wtf
    Welkom op FOK!
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 15:03:08 #85
    43556 miss_dynastie
    pi_46733335
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 11:56 schreef Omaha het volgende:
    Nog even een vraag, als je een compact pakket afkoopt (dus bijvoorbeeld 10 weken rijden voor 1200 euro) en daarin de 10e week dus een examen doet en dan zakt, zit er dan nog een herexamen bij of moet je die dan zelf betalen. En eventuele volgende lessen zullen dan wel los betaald moeten worden neem ik aan.
    Zou ik ff bij je rijschool navragen, elke rijschool heeft weer andere voorwaarden. Ik heb zelf een pakket waar de RIS-toetsen + examen + herexamen zitten, maar nogmaals, het ligt aan je voorwaarden.
    pi_46734269
    Ah, ik zie het ook staan nu, Gezakt? 2e examen en 6 rijlessen gratis.
      dinsdag 27 februari 2007 @ 15:42:18 #87
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_46734625
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Loslaten bedoel je?
    Lekker schokken in de auto...
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
      dinsdag 27 februari 2007 @ 15:59:49 #88
    139407 jorienvdherik
    pi_46735297
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 15:42 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Mwah hard wegrijden
      dinsdag 27 februari 2007 @ 16:44:38 #89
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_46737104
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 12:18 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

wat voor auto is het
    BMW 320D uit 2003
      Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 17:45:49 #90
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46739463
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 15:42 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Dat gaat mijn instructeur niet pikken
    pi_46740563
    Vanmiddag het rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis, ze belden vanmorgen dat deze al klaar was (normaal gesproken pas a.s. donderdag).
    Mijn vader reed op de heenweg, zelf heb ik op de terugweg gereden, ging lekker

[ Bericht 1% gewijzigd door pascalheister op 27-02-2007 19:29:32 ]
      dinsdag 27 februari 2007 @ 19:01:34 #92
    139407 jorienvdherik
    pi_46742174
    Het heen rijden naar me moeder ging redelijk. Had van die nopjes schoenen aan en was nogal glibberig met de pendalen. Was best kut. Maar hij was niet afgeslagen.

Terug alleen laatst stuk gereden hier in de straten. Ff rustig weer wegrijden achter elkaar gedaan. Dat ging prima. Morgen nog een tijdje oefenen met de koppeling
      dinsdag 27 februari 2007 @ 19:55:29 #93
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_46744641
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 16:44 schreef peacetaker het volgende:

[..]

BMW 320D uit 2003
    Ik ook! Rijdt lekker he! Ik rij alleen niet in een diesel, maar in een benzine/gas combinatie (starten op benzine, rijden op gas)
    PRESTON: "I need more chickens."
    CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 21:00:10 #94
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46747474
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 13:19 schreef Zosk het volgende:

[..]

wtf
    Maar ik heb ze wel!

Ik erger me er aan dat ik nu niet kan autorijden omdat ik zelf nog geen auto heb. Ik wil me nog niet aan de hele grote bus van mijn pa wagen, maar aan de andere kant denk ik van: Ha ik wil erin stappen en gewoon even touren.
      Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 21:02:24 #95
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46747572
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:00 schreef Skaai het volgende:

[..]

Maar ik heb ze wel!

Ik erger me er aan dat ik nu niet kan autorijden omdat ik zelf nog geen auto heb. Ik wil me nog niet aan de hele grote bus van mijn pa wagen, maar aan de andere kant denk ik van: Ha ik wil erin stappen en gewoon even touren.
    Dat is de reden waarom jik niet een snelcursus heb gekozen
      † In Memoriam † dinsdag 27 februari 2007 @ 21:03:49 #96
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46747637
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:02 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat is de reden waarom jik niet een snelcursus heb gekozen
    Een snelcursus is ook niet voor mij weggelegd. Mijn buurjongen heeft zo'n cursus genomen, had al snel deuken te pakken in zijn auto en kan nu eindelijk na 2 jaar behoorlijk inparkeren.
      Moderator dinsdag 27 februari 2007 @ 21:05:48 #97
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46747728
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 21:03 schreef Skaai het volgende:

[..]

Een snelcursus is ook niet voor mij weggelegd. Mijn buurjongen heeft zo'n cursus genomen, had al snel deuken te pakken in zijn auto en kan nu eindelijk na 2 jaar behoorlijk inparkeren.
    Tja.. Ik hoor van iedereen "Joh neem nou!"
    Maar als ik hem van 't zomer heb zal ik 1 jaar lang een auto kunnen nemen, en daarna ga ik dagelijks met de trein naar Leeuwarden voor het studeren enzo
      dinsdag 27 februari 2007 @ 21:30:22 #98
    129528 peacetaker
    i was born mad!
    pi_46749110
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 19:55 schreef Rosu het volgende:

[..]

Ik ook! Rijdt lekker he! Ik rij alleen niet in een diesel, maar in een benzine/gas combinatie (starten op benzine, rijden op gas)
    die stoelen
    ging best goed daarstraks
    voor het eerst op de snelweg gereden
    pi_46766499
    Laatste les gehad...
    Mijn instructeur is veel te realistisch! Ik vroeg hem of hij dacht dat ik het ga halen, en hij zei 'tja, het blijft een momentopname he'. Maar hij dacht wel dat ik het zou halen als ik zo rijd als ik net dus deed, en maar braaf blijf kijken.
    We zullen zien...
    pi_46767171
    Ik had gisteren om 14.55 voor de eerste keer examen en het ging slecht..

Ik kwam dus bij het CBR aan, eerst even kennisgemaakt en zij vanalles uitgelegt en ik merkte al op dat mijn examinatrice een echte zuurpruim was, er kon gewoon echt geen lachje of enkele emotie vanaf..

Ik dacht gelijk bijmezelf al, dit gaat nooit goed komen.

Vervolgens gingen we naar buiten, het regende best wel hard en ik had de auto alvast lekker dichtbij de uitgang geparkeerd zodat ik er makkelijker uit kon komen Zij ging al helemaal tegen mij op een heel geirriteerde klank zeggen, "Zo je laat me wel lekker door de regen lopen, dat is alvast een minpunt!". Ik ging maar lachen maar wel met een gevoel, meen ze dit nou of niet?..

Vervolgens gingen we de lichten testen en dat was allemaal goed en we gingen gelijk maar binnenstappen, gelukkig maar eigenlijk want ik wist haast niks van wat er onder de motorkap zat. Eenmaal in de auto vroeg ze me wat het waarschuwingslichtje betekende en waar de achteruitverwarming was en verder vroeg ze niets. Dus ik wou wegrijden, koppeling ingedrukt, naar 1 geschakeld en handrem los, maar hij wou maar niet rijden Ik moest natuurlijk nog de motor aanzetten Ik hoorde gelijk al een diepe zucht van de examinatrice..

Ik dus gelijk met een wat trillende hand de motor aangezet en weggereden, dat ging allemaal wel lekker maar na ongeveer 10 minuten kwam ik op een gelijkwaardige kruispunt die tamelijk druk was. Dus ik rustig kijken en zag dat ik kon rijden en opeens boem! Motor afgeslagen midden op een drukke kruispunt.. Ik hoorde al een enkele auto toeteren... Maar ik had rustig de motor weer aangezet en weer weggereden, ik leek wel rustig maar in mijn hoofde schreeuwde ik: WAAAROMM NOU!!

Vervolgens reden we verder en na 5 minuten moesten we ergens links afslaan en de volgende straat nog een keer links, ik dacht dus dat ik een eenrichtings weg inreed, dus ik ging alvast op de weg aan de linker helft voorsoorteren en reed daar ongeveer 15 seconden op. Waarna de examinatrice zei, "Zo ben je lekker aan het spookrijden?". Het was dus geen eenrichtingsweg!??

Toen reden we een bebouwde kom in en moest ik fileparkeren, ah makkelijk dacht ik, zij ging al een beetje afremmen voor mij en mompelde dat als ik was doorgereden dat de linkerbuitenspiegel van de andere auto eraf lag en dat dat erg prijzig is!. Maar toch had ik uiteindelijk netjes geparkeerd.

Verder had ik nog op de snelweg gereden en het was daar erg druk en het regende nog harder.. Maar toch ging dat gelukkig nog wel goed. Ook had ik nog ergens straatje gekeerd en dat ging ook wel goed.

Echt in deze hele rit zei ze dus alleen maar 2 dingen tegen mij.. Het was gewoon muisstil in de auto.
    Ik zag de bui al hangen en mijn instructeur schudde al met zijn hoofd dat ik niet zou slagen.. Maar eenmaal weer aan het tafeltje zei ze; "Nou het ritje was niet foutloos maar toch ben je geslaagd!

Hahahah dacht ik, gewoon geslaagd met zulke fouten!

In al mijn lessen had ik nog nooit zulke fouten gemaakt, nog nooit was mijn motor midden op een kruispunt afgeslagen..

En dit alles heb ik in iets meer dan een maandje over gedaan, 29 lessen gehad en ongeveer 1000 euro lichter geworden, lekker!

"I feel good lalalalala!!"

Oh ik vraag me eigenlijk nog af, ik heb al op internet gezocht en zie hier ook dat het nieuwe rijbewijs dus een zwart wit pasfoto heeft? Maar ik moet wel een gekleurde pasfoto naar de gemeente meenemen?
    pi_46767344
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 12:15 schreef LocoRoco het volgende:
    Heel verhaal
    Ik heb alles gelezen en dacht ook, gezakt maar toch niet. Gefeliciteerd
    pi_46767474
    Gefeliciteerd LocoRoco!
    Wat een chagrijn zeg, maar goed, als je maar slaagt he
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 12:40:59 #103
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46767967
    Mazzelpik Roco!

En ja, het moet een kleuren zijn
    pi_46768524
    LocoRoco volgens mij had die vrouw niet zo'n fijne nacht gehad vannacht Wat een biaatch
    pi_46768528
    Haha ja hardstikke bedankt allen!

Dus kleuren meenemen en het wordt uiteindelijk een zwart wit foto op het rijbewijs?
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 12:59 schreef Omaha het volgende:
    LocoRoco volgens mij had die vrouw niet zo'n fijne nacht gehad vannacht Wat een biaatch
    Of misschien had ze juist wel een hele goede nacht gehad waardoor ze me heeft laten slagen!
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 13:20:35 #106
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46769274
    Ja, denk het wel
    pi_46769607
    gefeliciteerd LocoRoco
      woensdag 28 februari 2007 @ 14:25:10 #108
    167654 Luxicous
    toch vind ik van niet.
    pi_46771507
    DE 4de keer en gehaaaaaaaaaaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb nog nooit tijdens een examen zo slecht gereden, maar me instructeur was mee dus blijkbaar maakt dat echt uit:D!!

Iig morgen aanvragen volgende week auto halen
    pi_46771695
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:25 schreef Luxicous het volgende:

ik heb nog nooit tijdens een examen zo slecht gereden, maar me instructeur was mee dus blijkbaar maakt dat echt uit:D!!

Gefeliciteerd

Maar dat maakt volgens mij niks uit hoor, ik heb 5 keer afgereden met instructeur en 4 keer gezakt, terwijl ik soms echt goed reed, maar gewoon genaaid werd door examinator
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 14:37:23 #110
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46771978
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:25 schreef Luxicous het volgende:

Congratu!
      woensdag 28 februari 2007 @ 14:49:46 #111
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46772435
    Ik vind het allemaal veels te langzaam gaan.. ..Ik ben begin februari begonnen met lessen en heb 8 lessen gehad. Nou dat leek wel een eeuw. Het gedachte al dat het niet lang meer duurt om zelf te rijden maakt me al gek! Vooral omdat ik de auto van me opa meekrijg en alles er mee mag doen.. Geen styling maar op gebied van muziek
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 14:54:34 #112
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46772609
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:49 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Ik vind het allemaal veels te langzaam gaan.. ..Ik ben begin februari begonnen met lessen en heb 8 lessen gehad. Nou dat leek wel een eeuw. Het gedachte al dat het niet lang meer duurt om zelf te rijden maakt me al gek! Vooral omdat ik de auto van me opa meekrijg en alles er mee mag doen.. Geen styling maar op gebied van muziek
    8 lessen?
    Ik heb er nu al 10 of 12 gehad. Ik heb hetzelfde, daarom probeer ik 2 lessen in de week te doen. Vooralsnog lukt dat elke week
    pi_46772754
    Ik ga me volgende week aanmelden voor een compacte cursus, ben benieuwd hoe de intake gaat en wat er dan aangeboden wordt... Heb nog maar 1x ooit eens 3 minuutjes gereden, dus ik weet niks van auto's .
      woensdag 28 februari 2007 @ 15:12:38 #114
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_46773248
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

8 lessen?
    Ik heb er nu al 10 of 12 gehad. Ik heb hetzelfde, daarom probeer ik 2 lessen in de week te doen. Vooralsnog lukt dat elke week
    Ik betaal het allemaal zelf. Geeft toch het gevoel dat je zelf iets heb bereikt. Ik heb ook niet veel lessen nodig. Daarnaast kan ik op sommige dagen niet lessen wanneer hij wel kan en net andersom.. Daarom is het ene keer 2x in de week andere keer 1x... En zo'n spoedcursus lukt al helemaal niet vanwege sport, school en werken enal..
      Moderator woensdag 28 februari 2007 @ 15:15:21 #115
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46773349
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 15:12 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

Ik betaal het allemaal zelf. Geeft toch het gevoel dat je zelf iets heb bereikt. Ik heb ook niet veel lessen nodig. Daarnaast kan ik op sommige dagen niet lessen wanneer hij wel kan en net andersom.. Daarom is het ene keer 2x in de week andere keer 1x... En zo'n spoedcursus lukt al helemaal niet vanwege sport, school en werken enal..
    Hoohoo, misverstand: Ik betaal alles ook zelf. Heb alleen de eerste 10 keer 3 kwartier gekregen van mijn ouders.
    Ik heb 2 keer 4 tussenuren, op 1 van die 2 dagen race ik heen en weer naar huis toe, en ik probeer op zaterdag of op vrijdag nog 1 te plannen. Doorgaans wil dat wel
    pi_46773364
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 11:53 schreef Alcarin het volgende:
    Laatste les gehad...
    Mijn instructeur is veel te realistisch! Ik vroeg hem of hij dacht dat ik het ga halen, en hij zei 'tja, het blijft een momentopname he'. Maar hij dacht wel dat ik het zou halen als ik zo rijd als ik net dus deed, en maar braaf blijf kijken.
    We zullen zien...
    Ik praat bijna niet met mijn instructeur maar hij zegt gewoon waar het op staat. Hij zei de afgelopen lessen, als je dit laat zien op je examen slaag je zeker weten. Maarja, eerste keer gezakt. Dus doe je best en succes.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46778387
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 11:04 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Rond half vijf hoop ik weer heelhuids thuis te zijn
    Wel heelhuids thuis.. maar helaas gezakt.

Fiets op een verkeerd moment ingehaald en toen zei de examinator hier naar links. Tsja, foute beslissing van mij en daarna een fietser juist niet ingehaald omdat ik dacht dat het onveilig was (links allemaal geparkeerde auto's rechts dus die fietser) maar dat had ik dus wel moeten doen. En met invoegen op de snelweg ging ik iets langzamer dan de vrachtwagen voor me die ook moest invoegen, dus uiteindelijk ging ik die vrachtwagen voorbij, kwamen we in een bocht waar je 70 als max. snelheid kreeg, toen was ik die vrachtwagen net voorbij, maar die rijd natuurlijk 80/90, dus begon de examinator ook al te zeggen rijd maar wat harder ed. en uiteindelijk vond hij dat ik het niet goed deed helaas, maarja volgende keer beter
    pi_46779021
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 15:15 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoohoo, misverstand: Ik betaal alles ook zelf. Heb alleen de eerste 10 keer 3 kwartier gekregen van mijn ouders.
    Ik heb 2 keer 4 tussenuren, op 1 van die 2 dagen race ik heen en weer naar huis toe, en ik probeer op zaterdag of op vrijdag nog 1 te plannen. Doorgaans wil dat wel
    Ik laat me altijd gewoon op school ophalen en weer afzetten.
    Viva los Vatos Locos
    pi_46779249
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:28 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Wel heelhuids thuis.. maar helaas gezakt.

Fiets op een verkeerd moment ingehaald en toen zei de examinator hier naar links. Tsja, foute beslissing van mij en daarna een fietser juist niet ingehaald omdat ik dacht dat het onveilig was (links allemaal geparkeerde auto's rechts dus die fietser) maar dat had ik dus wel moeten doen. En met invoegen op de snelweg ging ik iets langzamer dan de vrachtwagen voor me die ook moest invoegen, dus uiteindelijk ging ik die vrachtwagen voorbij, kwamen we in een bocht waar je 70 als max. snelheid kreeg, toen was ik die vrachtwagen net voorbij, maar die rijd natuurlijk 80/90, dus begon de examinator ook al te zeggen rijd maar wat harder ed. en uiteindelijk vond hij dat ik het niet goed deed helaas, maarja volgende keer beter
    balen hoor

wanneer mag je weer op, weet je dat al?
    pi_46779979
    ik heb nu toch al een paar maanden mijn rijbewijs
    maar vandaag was er weer een eerste keer
    ik loop stage bij de buitenschoolse opvang en nu moesten er kinderen van een locatie naar een andere locatie gebracht worden
    en daar moest ik dus bij helpen
    voor het eerste kleine kinderen bij me in de auto, toch wel spannend
      woensdag 28 februari 2007 @ 18:25:44 #121
    139407 jorienvdherik
    pi_46780070
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 18:22 schreef Miss_S het volgende:
    ik heb nu toch al een paar maanden mijn rijbewijs
    maar vandaag was er weer een eerste keer
    ik loop stage bij de buitenschoolse opvang en nu moesten er kinderen van een locatie naar een andere locatie gebracht worden
    en daar moest ik dus bij helpen
    voor het eerste kleine kinderen bij me in de auto, toch wel spannend
    Oke dan,

Wat heb jij een mooi fotoboek
    pi_46789350
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 17:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

balen hoor

wanneer mag je weer op, weet je dat al?
    Ik word deze week nog gemaild over een nieuw examendata, word dus in totaal toch weer 7 lessen + examen (495euro) en een paar weken rijbewijspret minder

Mijn fout is denk ik (heb er over nagedacht hehe), dat ik teveel denk, zou de examinator dit wel goed vinden, dat wel goed vinden, maar je moet gewoon laten zien hoe je zelf wilt rijden, want volgens de examinator was ik ook te rustig, terwijl als ik me rijbewijs heb zowiezo dingen anders zou doen, zoals fietsers wat sneller inhalen ed. Volgende keer dus maar wat "agressiever" rijden..
    pi_46791187
    waarom nog 7 lessen nemen? lijkt me dat dat niet echt nodig is? ik nam telkens tussen mn examens maar 2 lessen.
    pi_46791611
    Nou vandaag heerlijk gereden, paar schoonheidsfoutjes maar mag zeker niet klagen. Nog 3 lessen tot mijn examen
      FOK!fotograaf woensdag 28 februari 2007 @ 23:36:26 #125
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_46792371
    quote:

[afbeelding]

Skaai woont hier 10 minuten vandaan

Nu 4 maanden rijbewijs en het bevalt prima

Mensen die binnekort moeten afrijden, succes
    ,,/
      donderdag 1 maart 2007 @ 03:30:06 #126
    54473 DeFlip
    eet je op
    pi_46796685
    Mag je al rijden als je nog geen rijbewijs hebt maar wel geslaagd bent?
      donderdag 1 maart 2007 @ 09:06:37 #127
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_46798000
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 03:30 schreef DeFlip het volgende:
    Mag je al rijden als je nog geen rijbewijs hebt maar wel geslaagd bent?
    Nee.

Om het maar even kort uit te drukken...
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_46798297
    In het vorige topic (deel 82) is daar ook al over gebabbeld, en kort maar krachtig vat matthendriks het goed samen.
      † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 11:25:00 #129
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46800814
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 23:36 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Skaai woont hier 10 minuten vandaan

Nu 4 maanden rijbewijs en het bevalt prima

Mensen die binnekort moeten afrijden, succes
    Waar woon je dan?
      FOK!fotograaf donderdag 1 maart 2007 @ 11:57:23 #130
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_46801771
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 11:25 schreef Skaai het volgende:

[..]

Waar woon je dan?
    Uithoorn
    ,,/
      Redactie Frontpage donderdag 1 maart 2007 @ 12:29:46 #131
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_46802815
    OVer een half uurtje maar weer eens lessen na een onderbreking van ruim 2 weken
      donderdag 1 maart 2007 @ 15:41:33 #132
    139407 jorienvdherik
    pi_46809661
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 09:06 schreef matthendriks het volgende:

[..]

Nee.

Om het maar even kort uit te drukken...
    Lijkt me logisch.

Zo weer stukje rijden naar het dorp, nieuwe magnetron halen met me ouders
    pi_46810115
    Haha, mooi lijkt me dat. Om elk onnuttig iets aan te grijpen om even een stukje te rijden.

Ik mag morgen weer 1,5 uur.

En voor de aankomende winter ( ) zijn de eerste plannen gemaakt om met de auto naar Val Thorens te gaan. Een vriend werkt dan bij de BMW dealer en kan een auto meekrijgen. Zou echt super ideaal zijn.
    pi_46810409
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 15:51 schreef Maravilla het volgende:
    Haha, mooi lijkt me dat. Om elk onnuttig iets aan te grijpen om even een stukje te rijden.
    Zo onnuttig is het niet, probeer maar eens een magnetron mee te nemen op de fiets!
    Ja, ik heb er ervaring mee
      donderdag 1 maart 2007 @ 16:01:23 #135
    139407 jorienvdherik
    pi_46810523
    Ook goed om de koppeling beter onder controle te krijgen.
      Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:54:02 #136
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46818704
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 16:01 schreef jorienvdherik het volgende:
    Ook goed om de koppeling beter onder controle te krijgen.

Die vind ik nog wel wat lastig
      Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 19:54:23 #137
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46818714
    Morgen weer 1.5 uur
    pi_46820911
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 23:06 schreef Sylvana het volgende:
    waarom nog 7 lessen nemen? lijkt me dat dat niet echt nodig is? ik nam telkens tussen mn examens maar 2 lessen.
    Mij ook niet. Ik wou ook het liefst morgen weer examen doen, ik weet nu exact waar ik op moet letten, dit waren zowiezo ook mijn minpunten. Nu mag ik het 3 april weer proberen, maar tot die tijd heb ik toch wel een paar lessen nodig om alles "up-to-date" te houden helaas. (3x2 lessen + 1 les voor het examen)

Trouwens, meteen een tip voor iedereen die denkt het alleen met 'savonds lessen te kunnen. Overdag is het toch anders en kom je veel andere situatie's tegen dan 'savonds, vooral met fietsers, mensen die winkelen, auto's die naar parkeerplek zoeken terwijl ze nog op de weg rijden ed. (niet dat ze allemaal even lastig zijn, maar toch anders dan 'savonds). Zelf ga ik nu een paar lessen voor me examen smiddags nemen, dan zou het goed moeten komen hoop ik.
    pi_46821436
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 15:58 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Zo onnuttig is het niet, probeer maar eens een magnetron mee te nemen op de fiets!
    Ja, ik heb er ervaring mee
    Normaal ga je nou niet even vrolijk een magnetron uitzoeken, ofwel? In die trand bedoelde ik het meer.
      † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 21:21:17 #140
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46822188
    Morgenavond gaan we deze mooie rooiert ophalen

Voor het eerst zonder instructeur gereden, was echt spannend maar ook relaxed.
      Moderator donderdag 1 maart 2007 @ 21:24:28 #141
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_46822338
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 21:21 schreef Skaai het volgende:
    Morgenavond gaan we deze mooie rooiert ophalen

[afbeelding]

Voor het eerst zonder instructeur gereden, was echt spannend maar ook relaxed.
    Ik wil wel achterin
    pi_46824676
    gister eindelijk geslaagd na 3x maar ja morrige mag ik hem ophalen me rijbewijsje :D
    pi_46824872
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 22:12 schreef d4nny18 het volgende:
    gister eindelijk geslaagd na 3x maar ja morrige mag ik hem ophalen me rijbewijsje :D
    gefeliciteerd
      † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 22:18:02 #144
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_46824949
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 22:12 schreef d4nny18 het volgende:
    Gefeliciteerd! Rij voorzichtig
      vrijdag 2 maart 2007 @ 07:52:21 #145
    139407 jorienvdherik
    pi_46835478
    quote:
    Op donderdag 1 maart 2007 19:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Die vind ik nog wel wat lastig
    Ging gister echt goed, moesten nog keer terug naar dorp ook

Rijden gaat echt goed nu met die koppeling. Alleen parkeren nog niet zo

Maar nu wel beetje gezeik met me ouders wanneer ik de auto kan lenen enzo
    pi_46837453
    Moet nu nog een week wachten voordat ik weer mag lessen
    pi_46839520
    vanmiddag weer een rijlesje, en dan is het bijna zover, volgende week afrijden mijn instructeur heeft er tot nu toe goede hoop in, ik zit boven gemiddeld en ik krijg een redelijk relaxte examinator, dus volgens hem kan ik het in 1 keer wel halen, ben benieuwd.
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_46840237
    Ik heb zonet mn theorie gehaald met 0 fouten Bij paar vragen had ik wel zoiets van och shit nog snel wijzigen, maar toen de tijd was om. Gelukkig maar dus
      vrijdag 2 maart 2007 @ 11:40:44 #149
    139407 jorienvdherik
    pi_46840353
    Doe je goed
      vrijdag 2 maart 2007 @ 13:10:00 #150
    35524 tiemo
    www.vites.nl
    pi_46843114
    Wat zijn de gemiddelde lestijden die je in totaal krijgt kwa rijlessen ??
    alvast bedankt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')