Ik had gisteren om 14.55 voor de eerste keer examen en het ging slecht..
Ik kwam dus bij het CBR aan, eerst even kennisgemaakt en zij vanalles uitgelegt en ik merkte al op dat mijn examinatrice een echte zuurpruim was, er kon gewoon echt geen lachje of enkele emotie vanaf..
Ik dacht gelijk bijmezelf al, dit gaat nooit goed komen.
Vervolgens gingen we naar buiten, het regende best wel hard en ik had de auto alvast lekker dichtbij de uitgang geparkeerd zodat ik er makkelijker uit kon komen
![]()
Zij ging al helemaal tegen mij op een heel geirriteerde klank zeggen, "Zo je laat me wel lekker door de regen lopen, dat is alvast een minpunt!". Ik ging maar lachen maar wel met een gevoel, meen ze dit nou of niet?..
Vervolgens gingen we de lichten testen en dat was allemaal goed en we gingen gelijk maar binnenstappen, gelukkig maar eigenlijk want ik wist haast niks van wat er onder de motorkap zat. Eenmaal in de auto vroeg ze me wat het waarschuwingslichtje betekende en waar de achteruitverwarming was en verder vroeg ze niets. Dus ik wou wegrijden, koppeling ingedrukt, naar 1 geschakeld en handrem los, maar hij wou maar niet rijden
![]()
Ik moest natuurlijk nog de motor aanzetten
![]()
Ik hoorde gelijk al een diepe zucht van de examinatrice..
Ik dus gelijk met een wat trillende hand
![]()
de motor aangezet en weggereden, dat ging allemaal wel lekker maar na ongeveer 10 minuten kwam ik op een gelijkwaardige kruispunt die tamelijk druk was. Dus ik rustig kijken en zag dat ik kon rijden en opeens boem! Motor afgeslagen midden op een drukke kruispunt..
![]()
Ik hoorde al een enkele auto toeteren... Maar ik had rustig de motor weer aangezet en weer weggereden, ik leek wel rustig maar in mijn hoofde schreeuwde ik: WAAAROMM NOU!!
Vervolgens reden we verder en na 5 minuten moesten we ergens links afslaan en de volgende straat nog een keer links, ik dacht dus dat ik een eenrichtings weg inreed, dus ik ging alvast op de weg aan de linker helft voorsoorteren en reed daar ongeveer 15 seconden op. Waarna de examinatrice zei, "Zo ben je lekker aan het spookrijden?". Het was dus geen eenrichtingsweg!??
Toen reden we een bebouwde kom in en moest ik fileparkeren, ah makkelijk dacht ik, zij ging al een beetje afremmen voor mij en mompelde dat als ik was doorgereden dat de linkerbuitenspiegel van de andere auto eraf lag en dat dat erg prijzig is!. Maar toch had ik uiteindelijk netjes geparkeerd.
Verder had ik nog op de snelweg gereden en het was daar erg druk en het regende nog harder.. Maar toch ging dat gelukkig nog wel goed. Ook had ik nog ergens straatje gekeerd en dat ging ook wel goed.
Echt in deze hele rit zei ze dus alleen maar 2 dingen tegen mij.. Het was gewoon muisstil in de auto.
Ik zag de bui al hangen en mijn instructeur schudde al met zijn hoofd dat ik niet zou slagen.. Maar eenmaal weer aan het tafeltje zei ze; "Nou het ritje was niet foutloos maar toch ben je geslaagd!
Hahahah dacht ik, gewoon geslaagd met zulke fouten!
In al mijn lessen had ik nog nooit zulke fouten gemaakt, nog nooit was mijn motor midden op een kruispunt afgeslagen..
En dit alles heb ik in iets meer dan een maandje over gedaan, 29 lessen gehad en ongeveer 1000 euro lichter geworden, lekker!
![]()
"I feel good lalalalala!!"
![]()
Oh ik vraag me eigenlijk nog af, ik heb al op internet gezocht en zie hier ook dat het nieuwe rijbewijs dus een zwart wit pasfoto heeft? Maar ik moet wel een gekleurde pasfoto naar de gemeente meenemen?