Een plaatsje in de top 25 verdient die wel tot nu toe imo.quote:Op zondag 24 september 2006 13:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dat snap ik dan weer niet. een (redelijk) vermakelijke film maar niet meer dan dat. zeker niet in het rijtje beste films van het jaar
Daarom staat die ook onderaan. Het was een lijstje van aanraders van 2006. Niet een film die op mijn eindlijstje zal belanden, maar als martial arts liefhebber heb ik er erg van genoten.quote:Op zondag 24 september 2006 13:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]
dat snap ik dan weer niet. een (redelijk) vermakelijke film maar niet meer dan dat. zeker niet in het rijtje beste films van het jaar
Is wel een leuke film!quote:
quote:Op zondag 24 september 2006 13:18 schreef ehqo het volgende:
Ik ben niet goed met Romijnse cijfers. En heb weinig inspiratie voor een OP.
Oh, ik tel alleen in IMDB-jaren. Barley en Volver moet ik nog zien (van Volver hogere verwachtingen dan van Barley), Fearless hoef ik niet te zien en de rest is inderdaad goed. Maar dan is het in de breedte nog steeds niet bepaald veel. Waar blijft bijvoorbeeld de Aziatische topper, zoals we de afgelopen jaren gewend zijn? Oh ja, Qian li zou dan qi natuurlijk, hoewel uitgekomen in 2005. Ik weet niet of Lazarescu hier nog gaat draaien, da's ook een aanrader. En Sad Movie, maar die zal hier wel niet komen.quote:Op zondag 24 september 2006 12:51 schreef JelleS het volgende:
Ik heb het over films die hier in 2006 in de bios kwamen he. Dan zijn mijn favorieten tot nu toe.
The Wind That Shakes The Barley
Brick
United 93
Volver
V for Vendetta
Zwartboek
Fearless
In die volgorde ook.
vond dat er betere films dit jaar zijn uitgekomen die hoger komen dan Fearless op het "aan te raden" lijstjequote:Op zondag 24 september 2006 13:45 schreef JelleS het volgende:
[..]
Daarom staat die ook onderaan. Het was een lijstje van aanraders van 2006. Niet een film die op mijn eindlijstje zal belanden, maar als martial arts liefhebber heb ik er erg van genoten.
Je recenseert alsof je er wat van verwacht had.quote:Op zondag 24 september 2006 17:21 schreef Durbin het volgende:
Seedpeople (1992, USA)
[afbeelding]
[afbeelding]
De inwoners van Comet Valley vallen één voor één slachtoffer voor een buitenaardse plant, dat hen tot een slaaf van een buitenaardse levensvorm maakt. Uitgerekend op dat moment logeert Tom een tijdje in het dorp voor een bepaald onderzoek. Het verhaal is een overduidelijke kopie van Invasion of the Body Snatchers, maar de toevoeging van Critter-achtige wezens had nog wel enigzins voor een eigen draai aan de film kunnen zorgen. Helaas blijft het aantal van deze wezens beperkt tot drie en komen ze daarnaast sporadisch in de scenes voor. Opmerkelijk is overigens dat het gehele verhaal wordt verteld vanuit de beleving van Tom, terwijl hij bij de helft van de gebeurtenissen niet eens aanwezig is. Zeer matige film; een beetje meer actie had niet misstaan en was het tempo ook meer ten goede gekomen. Daarnaast had het allemaal wel wat sappiger gemogen.
Wie zegt dat je iets zou moeten? Ik impliceer niks, behalve dat ik IMDB-jaartallen beter onthoud. En dat van sommige films niet bekend is wanneer en zelfs of ze in Nederland gaan draaien.quote:Op zondag 24 september 2006 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie niet in waarom je voor dit jaar met IMDb-jaren zou moeten rekening houden.
Misschien niet qua kwaliteit, maar qua amusementswaarde zeker wel.quote:Op zondag 24 september 2006 18:49 schreef ehqo het volgende:
[..]
Je recenseert alsof je er wat van verwacht had.
Al dat ogen uittrekken was wel geinig, maar voor de rest was ie idd niet veel aan.quote:Op zondag 24 september 2006 21:33 schreef kinky_queen het volgende:
SEE NO EVIL
Weer zo'n 'moderne' horror die vol zit met flitsende montage en onnodige cinematografische foefjes. Tis niet eens de schuld van de hoofdrolspelers, die kunnen hier natuurlijk ook verder niets mee
Niet kijken jongens, bespaar je de ellende
En ik ben nog wel een fan van het genre
[afbeelding]
Deel IV is stukken beter dan die andere vervolgen.quote:Op zondag 24 september 2006 14:19 schreef Morrigun99 het volgende:
Tremors 3: Back to Perfection
Tot dusver de minste. Maar ik heb deel IV nog niet gezien.
Elizabeth Banks.quote:Op maandag 25 september 2006 23:59 schreef Falco het volgende:
Slither
[afbeelding]
Ik raak nooit zo snel geshockeerd van horror en ook nu niet. De film werd op het eind één en al goorheid, maar ik moest maar een beetje meewarrig grinniken d'rom. Echt boeiend was het hoe dan ook niet echt, vond ik dan.
6/10.
Typisch. Ik vind het namelijk een van de beste films van het jaar. Volgens mij kiest TYFS juist voor de snoeiharde satire, kiest het niet voor de makkelijke wegen en is de film perfect gecast. Dit alles naast het ijzersterke script, dat gewoon NU al een Oscarnominatie zou moeten krijgen.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:32 schreef cwk het volgende:
Thank you for smoking (Reitman, 2005)
Boring. Ik hou van dit genre maar dan moet het wel goed zijn. TYFS kan niet kiezen tussen snoeiharde satire en een zwak life-changing story. Werkelijk waar niemand blinkt uit en ik snap de hoge IMDb waardering (8,1) dan ook helemaal niet. De leuke scenes zijn op twee vingers te tellen, doe geen moeite. 5/10
Niet voor makkelijke wegen? Één blik in de waterige oogjes van zijn zoon doet het vuur in zijn ziel branden en hij gaat er weer tegenaan. Alsjeblieft. Ik denk dat je met snoeihard doelt op de gesprekken van de MOD squad en eigelijk het hele doen en laten van Nick. De woorden zijn misschien hard maar ik vind Eckhart acteren als de gemiddelde cast van The O.C. en het komt niet grappig/sterk op mij over. De film staat gewoon niet sterk. Duvall's karakter wordt bar weinig mee gedaan (wat wil hij nou, hij had iets op zijn lever) en de grappen zijn over het algemeen matig. Ik zal maar eindigen met over smaak valt niet te twisten maar ben het echt niet met je eensquote:Op woensdag 27 september 2006 11:36 schreef Mike het volgende:
[..]
Typisch. Ik vind het namelijk een van de beste films van het jaar. Volgens mij kiest TYFS juist voor de snoeiharde satire, kiest het niet voor de makkelijke wegen en is de film perfect gecast. Dit alles naast het ijzersterke script, dat gewoon NU al een Oscarnominatie zou moeten krijgen.
Natuurlijk. Naruto kan namelijk tegenwoordig nog maar twee dingen: Kage Bunshin en Rasengan.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef cwk het volgende:
En hij eindigd waarschijnlijk met zijn trademark rasengan.![]()
[..]
quote:Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef cwk het volgende:
Niet voor makkelijke wegen? Één blik in de waterige oogjes van zijn zoon doet het vuur in zijn ziel branden en hij gaat er weer tegenaan. Alsjeblieft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eckhart is juist perfect gecast. Het is niet makkelijk om iemand te vinden die geloofwaardig is als lobbyist en daarnaast ook nog sympathiek is...Dat je het script niet slim of grappig vindt, is inderdaad een kwestie van smaak, maar in een zee van modder ben ik blij dat er af en toe toch nog zo'n pareltje voorbij komt.quote:Ik denk dat je met snoeihard doelt op de gesprekken van de MOD squad en eigelijk het hele doen en laten van Nick. De woorden zijn misschien hard maar ik vind Eckhart acteren als de gemiddelde cast van The O.C. en het komt niet grappig/sterk op mij over.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
Grappig...ik had 'm in 2004 een 2 gegeven op IMDB. Wat vond ik dat een slechte film.quote:Op woensdag 27 september 2006 22:22 schreef scanman01 het volgende:
Net Cellular gezien op Talpa.
[afbeelding]
Fantastische film. Spannend van begin tot eind. Echt een aanrader.
In de hoofdrollen Kim Basinger, Chris Evans en William H. Macy.
Cijfer: 8,5
Ja, idd een groot verschil dan. Ik vond het een zéér vermakelijke film. Natuurlijk zie je alles al aankomen, maar dat is met 9 van de 10 films uit dat genre zo. Ik vond het een uitermate entertainende film. We zaten hier met 7 man en iedereen was er enthousiast over. Een 6.5 op IMDB is een vrij redelijke score voor dit soort films trouwens.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Grappig...ik had 'm in 2004 een 2 gegeven op IMDB. Wat vond ik dat een slechte film.Cliché na cliché op het lachwekkende af.
Ik denk dat het ook erg scheelt in welke omstandigheden je zo'n film ziet. Zo zag ik pas Snakes on a Plane in een bioscoop met wat vrienden en wat bier op en dan is zo'n film veel leuker dan in je eentje op de bank.quote:Op woensdag 27 september 2006 23:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, idd een groot verschil dan. Ik vond het een zéér vermakelijke film. Natuurlijk zie je alles al aankomen, maar dat is met 9 van de 10 films uit dat genre zo. Ik vond het een uitermate entertainende film. We zaten hier met 7 man en iedereen was er enthousiast over. Een 6.5 op IMDB is een vrij redelijke score voor dit soort films trouwens.
Is dat van die game?quote:Op dinsdag 26 september 2006 21:52 schreef Falco het volgende:
Сталкер
[afbeelding]
In de zone, een zogenaamd gevaarlijk gebied dat niet betreed mag worden, schijnt er een plek te zijn, waar ieders stoutste dromen bewaarheid kunnen worden. Hoofdpersoon 'Stalker' leidt twee anderen, 'de schrijver' en 'de professor' naar deze plek om hun wensen in vervulling te laten gaan.
Deze film van Andrei Tarkovsky kon ik net als Ivanovo Detstvo erg waarderen. De omgeving, waar de buitenscenes geschoten zijn, ziet er 'wanstaltig' mooi uit. Daarbij kon 'de professor' met zijn muts en zijn rugzak erg op mijn sympathie rekenen. Minpunt was, net als Nostalghia, de langdradigheid wederom. Zeker op het eind had het wel ietsje korter gekund. En oja, kan iemand mij die allerlaatste scene eigenlijk uitleggen?
Cijfer: 8/10.
Die 2e was saai.. viel ik zo in slaapquote:Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Camplo het volgende:
The Hard Easy:
Redelijk toffe film, over 2 tegelijktijdige overvallen op één en dezelfde juwelier. Vrij tof, zeker ook die planning en een onverwachte twist op het eind
The Great Raid
Oorlogsfilm over het redden van POW's uit een Japans POW-kamp. Veel te langdradig imho en er had wel wat meer actie in mogen zitten. Realiteitsniveau is echter hoog.
Het is van die game, alleen was de film er uiteraard eerder.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:35 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk
En het kortverhaal was uiteraard nog eerderquote:Op donderdag 28 september 2006 09:46 schreef victorinox het volgende:
[..]
Het is van die game, alleen was de film er uiteraard eerder.![]()
En die nucleaire explosie in Chelyabinsk vele jaren daarvoor.quote:Op donderdag 28 september 2006 09:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En het kortverhaal was uiteraard nog eerder².
Veel meer dan pief-poef-paf. Ik vond het één van de betere films die ik de laatste maanden heb gezien. Zeker een 7,5 waard naar mijn mening. Erg leuk camerawerk; doet me een beetje denken aan Lock, Stock & Two Smoking barrels i.c.m. The Matrix. Verder is het weer eens een keer lekker knallen inderdaad, maar niet zo cliché als altijd. Leuke intro ook.quote:Op zondag 24 september 2006 22:09 schreef Mainport het volgende:
Running Scared
...
Pa-de-pief pa-de-poef-paf. Daar komt het wel op neer.
6,5/10.
IMDb laat hotlinking van zijn plaatjes niet toe. Je zult de plaatjes dus ergens anders vandaan moeten halen/neerzetten.quote:
En Tsjernobyl 7 jaar laterquote:Op donderdag 28 september 2006 09:55 schreef victorinox het volgende:
[..]
En die nucleaire explosie in Chelyabinsk vele jaren daarvoor.![]()
Dank je.quote:Op donderdag 28 september 2006 11:05 schreef JelleS het volgende:
Samaria (2004)
Kim Ki-Duk, mocht je dit lezen, je bent men held. Alweer zon verdomd mooie film (enige die ik van de bekende nog niet gezien had). Emoties aan het eind:![]()
![]()
![]()
![]()
8,5
quote:Plot Outline: With a childhood tragedy that overshadowed their lives, three men are reunited by circumstance when one loses a daughter.
quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:57 schreef Falco het volgende:
L.A. Confidential --> Niet zo boeiend --> 5,5
Ik had al het idee dat ik hiermee mensen tegen het zere been zou schoppen. Het script/idee is zeker niet slecht, maar pas na een tijdje begin je door te hebben waar de film naar toe wil en toen was mijn aandacht eigenlijk al enigszins verslapt. Verder boeien politiefilms me sowieso maar weinig.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe kan je dat nou niet boeiend vinden? IJzersterk script!
Dacht wel dat je die leuk zou vinden.quote:Op zondag 1 oktober 2006 03:13 schreef Sokolsky het volgende:
4. After Hours (Martin Scorsese, 1985)
Erudiet lijstje Pieter.quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:52 schreef Falco het volgende:
Afgelopen maand stuk of 25 films gezien (door Mainport, ben ik helemaal een filmkijker geworden, waarvoor hulde)
1. Zwartboek
2. Das Boot
3. Kavkazskiy Plennik
4. Ivan Grozny I
5. Ivanovo Detstvo
6. Bronenosets Potyomkin
7. Donnie Darko
8. Stalker
9. M
10. The Elephant Man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jammer, want het had een stuk beter kunnen zijn. Maar misschien ligt 't wel aan mij.
6,5.
Jason Stratham?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
gister crank gezien.
echt geweldige film. Jason stratham is echt mega aggresief![]()
2 uur lang rellen. woei
Super Film!!!!!! En snel..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 22:00 schreef Camplo het volgende:
[..]
Jason Stratham?
Crank?
Waarom ken ik die film niet???
JASON
Dat is Russel Crowe.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:39 schreef denka het volgende:
[..]
Heb hem zojuist ook gezien en romper stomper![]()
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:50 schreef cwk het volgende:
Falco maakt er sport van om Klassiekers oninteressant te vinden.
Neem aan dat je wel weet dat Experiment het niet al te nauw neemt met de werkelijkheid. De laatste paar geweldadige scene's zijn natuurlijk nooit gebeurd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:00 schreef Mainport het volgende:
Experiment, Das (2001)
[[url=http://xs207.xs.to/xs207/06403/das6[1].JPG]afbeelding[/url]]
Hoe gaat een zich onder streng toezicht opgesloten groep mensen zich gedragen? Dit in werkelijkheid uitgevoerde experiment liep zo uit de hand dat ze er besloten een film van te maken.
7,5/10.
Daar heb ik kennis van. Het is overigens wel zo dat ze toiletpotten met hun blote handen moesten schoonmaken,quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:07 schreef cwk het volgende:
[..]
Neem aan dat je wel weet dat Experiment het niet al te nauw neemt met de werkelijkheid. De laatste paar geweldadige scene's zijn natuurlijk nooit gebeurd.
Ik vraag me opeens af wat voor films je nog meer hebt gezien.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 03:02 schreef cwk het volgende:
Ruk, ruk, wat een rukavond. 4/10
Me2quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:32 schreef _GdR_ het volgende:
gister crank gezien.
echt geweldige film. Jason stratham is echt mega aggresief![]()
2 uur lang rellen. woei
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:37 schreef Falco het volgende:Waarom zijn de groep terroristen van Duitse origine? Dat waren de moslims van de jaren '80
En wat doet die negerhacker er dan tussen? HackenWat is de toegevoegde waarde van dat het eigenlijk kerst is? Bruce kwam naar de stad om de kerst te vieren met z'n gezin Waarom kan Bruce opeens weer springen/rennen en nog veel meer, nadat hij allemaal glas uit zijn voet heeft gehaald? Omdat hij Bruce is Waarom wordt er Beethovens "Alle menschen werden Brüder" er door heen getrompetterd als de kluis eindelijk open is? Dat noemen ze een soundtrack, meerdere films hebben dat Had de productie naast de 'vette' explosies niet eens meer aandacht kunnen besteden aan de vallende A4'tjes, nadat het halve gebouw is opgeblazen? Alle A4'tjes, die naar beneden vielen, waren helemaal leeg/wit! De beschreven A4'tjes zaten mooi geklasseerd in kaften. Kaften dwarrelen niet. Waarom heeft het enige karakter, dat wel tof was, die negertaxichauffeur, zo'n schamel rolletje? Omdat hij geen tof karakter zou zijn als zijn rolletje groter was Waarom staat dit in de IMDB top 250? Omdat veel mensen hem veel punten hebben gegeven
Jajaja, RAF en dat soort shit. Toch vond ik het vergezochtquote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:51 schreef JelleS het volgende:
Als je niet snapt waarom de terroristen Duitsers zijn dan is zelfs Die Hard misschien te hoog gegrepen voor je.
quote:En wat SoK zegt.
Het rare is deze film heeft 2/3 jaar terug altijd bovenaan in de bottom100 gestaan. Kennelijk doordat het daar heeft gestaan gaan mensen hem kijken. Uit curieusiteit. Inmiddels is het van een 1.4 gestegen naar een 2.1 wat een daling van 20 plaatsen heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:32 schreef Falco het volgende:
Manos: The Hands of Fate
[afbeelding]
The master would not approve!!!
Oke, dit was een vrij slechte film. De langdradige uitwerking van het plot moet je natuurlijk in de tijdsgeest van de jaren 60 zien
, desalniettemin was deze film abominabel slecht. Een gezin (vader, moeder en dochter) is op zoek naar een overnachtingsplek. Die vinden ze na een kwartier lang autorijden bij een of andere creepy hut zowaar! Wat daarna gebeurt is met geen pen te beschrijven. Gelukkig keek ik Manos: The Hands of Fate met MST3K-commentaar, zodat het allemaal nog best uit te houden was eigenlijk.
Cijfer: 1,5 voor de muziek en de special effects.
Mjah, dat was ook één van de redenen om eens te zien hoe 'slecht' deze film nou wasquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het rare is deze film heeft 2/3 jaar terug altijd bovenaan in de bottom100 gestaan. Kennelijk doordat het daar heeft gestaan gaan mensen hem kijken. Uit curieusiteit. Inmiddels is het van een 1.4 gestegen naar een 2.1 wat een daling van 20 plaatsen heeft opgeleverd.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:51 schreef Mainport het volgende:
Good Bye Lenin! (2003)
[afbeelding]
Leuke film over de val van de muur vanuit een origineel beginsel gefilmd. Helaas boet hij wat in aan aangrijpendheid door het blijven hangen tussen komedie en drama. Sommige scènes springen er wel tussenuit door de prachtige pianomuziek waardoor ze begeleid worden.
7,5/10.
Ben jij Simon Catz? Wat leuk, ik lees je recensies altijd.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:42 schreef Sai het volgende:
De Boekverfilming schijnt na Simon Terstall's beste film te zijn, maar ik vond het nogal een matig soapje met matig overbodig naakt. Ik heb me vrijwel niet geërgerd aan Nadja Hüpscher, wat wel een redelijk verfrissende ervaring was.
Ook schreef ik de laatste tijd nog wonderschoon erudiete recensies over Into Great Silence, See No Evil en Afblijven. Iedere shitzin in die recensies is de schuld van de![]()
eindredacteur
![]()
. Dat je het weet.
Vanmiddag met paar vrienden zitten kijken, en inderdaad soms zaten er echt van die dingen bij waarvan ik bijna over me nek moest gaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:06 schreef victorinox het volgende:
Jackass Number Two
Geen echte film, maar een verzameling van stunts en smerigheden van het Jackass team.
De film kijkt lekker weg en je kunt hem het beste met een groep vrienden en een paar kratten bier kijken.
Alle stunts zijn flink pijnlijk en er was eigenlijk maar één ding dat ik echt te ver vond gaan:
Namelijk het paardensperma drinken, waar ik bijna zelf van over mijn nek moest gaan.
nu ben je dus officieel niet meer te serieus te nemenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:37 schreef Falco het volgende:
Die Hard
[afbeelding]
Oke, dit was dus duidelijk geen erudiete film.Waarom zijn de groep terroristen van Duitse origine? En wat doet die negerhacker er dan tussen? Wat is de toegevoegde waarde van dat het eigenlijk kerst is? Waarom kan Bruce opeens weer springen/rennen en nog veel meer, nadat hij allemaal glas uit zijn voet heeft gehaald? Waarom wordt er Beethovens "Alle menschen werden Brüder" er door heen getrompetterd als de kluis eindelijk open is? Had de productie naast de 'vette' explosies niet eens meer aandacht kunnen besteden aan de vallende A4'tjes, nadat het halve gebouw is opgeblazen? Alle A4'tjes, die naar beneden vielen, waren helemaal leeg/wit! Waarom heeft het enige karakter, dat wel tof was, die negertaxichauffeur, zo'n schamel rolletje? Waarom staat dit in de IMDB top 250?
Interessant aspect wel is de kleur van het hemd van Bruce dat verandert van wit via rood naar donkergroenzwart ofzo. Tot slot krijgt de kijker ook nog het ontblote torso van Bruce voorgeschoteld.
Cijfer: 4
Waah, hoezo nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:34 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nu ben je dus officieel niet meer te serieus te nemen![]()
ja wat denk je zelf?quote:
2 woorden: Hans Gruberquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:37 schreef Falco het volgende:
Die HardWaarom staat dit in de IMDB top 250?
Ik heb me ook wel even ongemakkelijk gevoeld bij een aantal scenes, maar ik heb 'm net gezien en er toch wel flink om gelachen. Net als de hele zaal overigens.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:06 schreef victorinox het volgende:
Jackass Number Two
Geen echte film, maar een verzameling van stunts en smerigheden van het Jackass team.
De film kijkt lekker weg en je kunt hem het beste met een groep vrienden en een paar kratten bier kijken.
Alle stunts zijn flink pijnlijk en er was eigenlijk maar één ding dat ik echt te ver vond gaan:
Namelijk het paardensperma drinken, waar ik bijna zelf van over mijn nek moest gaan.
Dat had ik nu ook. Ben zelf van mening dat Kai War Wong van alle regisseurs zijn muziek het best gebruikt. Lynch deed het trouwens ook in The Straight Story. Herhaling geeft de film sfeer mee. Ben na Hable Con Ella ook aan de rest van Almodovar begonnen, maar dit blijft toch zijn beste.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:29 schreef Doff het volgende:
Hable con Ella (Pedro Almodovar, 2002)
(ik moest steeds aan Kai War Wong in In the Mood for Love denken, daar wordt muziek op een zelfde manier gebruikt imo) en de beelden (dat decor, geweldig) zijn echt fantastisch.
Ja, In the Mood for Love was eigenlijk wat betreft verhaal etc. geen uitmuntende film vind ik, maar toch blijft de sfeer je echt bij. Misschien is dat nog wel een grotere kwaliteit dan bijvoorbeeld dat verhaal.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:34 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat had ik nu ook. Ben zelf van mening dat Kai War Wong van alle regisseurs zijn muziek het best gebruikt. Lynch deed het trouwens ook in The Straight Story. Herhaling geeft de film sfeer mee. Ben na Hable Con Ella ook aan de rest van Almodovar begonnen, maar dit blijft toch zijn beste.
Wauw! Ik ben herkend!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ben jij Simon Catz? Wat leuk, ik lees je recensies altijd.
Ik vond dat nou zo´n zoutloze film. Ik had er veel van verwacht, maar hij viel me echt ontzettend tegen. Die Nanni Moretti vond ik een op een of andere manier maar onsympathiek en een beetje irritant personage neerzetten met die constante blik in z'n ogen. Het drama vond ik bij vlagen ook wel erg geforceerd overkomen en het van veel ontwikkelingen begreep ik totaal het niet het benul.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Stanza del figlio(2001) (weer)
In één woord; realistisch.
Hoogtepunt van de film: de scené in de kermis. Waar de machteloosheid, zinloosheid en leegte die gevoeld wordt, prachtig verbeeld is.
cijfer: 9
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:27 schreef Mainport het volgende:
The Crow (1994)
Ik kan hier dus helemaal niets mee. Wat een ongelofelijke bagger.
ik vond hem ook zo mooiquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Stanza del figlio(2001) (weer)
In één woord; realistisch.
Hoogtepunt van de film: de scené in de kermis. Waar de machteloosheid, zinloosheid en leegte die gevoeld wordt, prachtig verbeeld is.
cijfer: 9
Gisteren heb ik die film ook gezien, ben het helemaal met je eensquote:Op zondag 8 oktober 2006 02:48 schreef ScottishAsshole het volgende:
Click
Erg leuke film met Adam Sandler (altijd goed). Humor en ook nog een boodschap
Dank, je hebt net twee uur van mijn leven gered. Wou em vandaag kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Net als in Yôji Yamadas vorige film, The Twilight Samurai, richt die zich vooral op het dagelijks leven van de samurai. En krijgen we weer een goede sociaal-historische inkijk in de Japanse geschiedenis. Voor liefhebbers en geïnteresseerden hiervan (zoals ikzelf) is deze film dan ook een aanrader. De rest ziet maar wat die er mee doet.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Krijg je gratis kaartjes voor Click bij een pak koffie ofzo? Ik zie die film zo vaak hier voorbij komen.
je hebt een / teveel in je linkjequote:Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Timo20 het volgende:
Shoot The Piano Player
Wederom een fantastische film van Truffaut. Ondanks het feit dat ie maar 81 minuten duurt weet Truffaut toch een interessant verhaal neer te zetten dat een goede mix is van thriller, drama, romantiek en een vleugje comedy. Prachtig om te zien hoe de verschillende genres met elkaar worden vermengd en toch allemaal even interessant blijven. Het acteerwerk is erg sterk met een geweldige Aznavour die de film zonder probleem draagt. Het camera werk en de montage zijn prachtig en de soundtrack is mooi en sfeervol.
Kortom: een redelijk korte, maar geweldige film van Truffaut
IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
thanksquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:55 schreef pascalheister het volgende:
[..]
je hebt een / teveel in je linkje
Wat vind je precies zo goed aan Steamboy dat je er een 8 voor geeft?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 11:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jackass: The Movie (2002)
Hartstikke puberaal, we hebben het allemaal nou al tig keer gezien. Maar het blijft leuk.
cijfer: 7.5
The Producers (2005)
Dit is dus totaal niet mijn ding. Na een half uur was ik daar wel achter. En omdat de kans zeer gering was dat het veel beter zou worden heb ik hem toen afgezet.
cijfer: 2
Het maandlijstje van september moest ik nog plaatsen. Bij deze. In totaal 18 films gezien met een gemiddelde 7.138888889.
De top 10 van niet eerder geziene films.
1. Hiroshima mon amour (1959) 8.5
2. Haze (2005) 8.5
3. Jûbei ninpûchô (Ninja Scroll) (1993) 8.5
4. Zwartboek (2006) 8
5. Misulgwan yup dongmulwon (Art Museum by the Zoo) (1998) 8
6. Mari iyagi (My Beautiful Girl, Mari) (2002) 8
7. The Life and Death of Peter Sellers (2004) 8
8. Suchîmubôi (Steamboy) (2004) 8
9. Down in the Valley (2005) 8
10. Jakeob-ui jeongseok (Art of Seduction) (2005) 7.5
Flop 3:
3. Blazing Saddles (1974) 5
2. American Dreamz (2006) 4
1. Ultraviolet (2006) 2
Inderdaad geen vervelende film, 7quote:Op zondag 8 oktober 2006 02:48 schreef ScottishAsshole het volgende:
Click
Erg leuke film met Adam Sandler (altijd goed). Humor en ook nog een boodschap
Het verhaal kon mij wel boeien. En de visuals zijn, zoals je zelf zegt, tof. Dat de film 10 jaar in de maak was, wist ik niet op het moment dat ik hem ging kijken. En was daarom voor mij niet zo'n grote telleurstelling als voor mensen als jij. In plaats daarvan heb ik me uiterst vermaakt met de film.quote:Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef PDOA het volgende:
[..]
Wat vind je precies zo goed aan Steamboy dat je er een 8 voor geeft?
Ik was namelijk erg teleurgesteld in een film die meer als 10 jaar in the making was. Het hele verhaal kon me ook niet boeien, hoewel de visuals wel tof waren. Een film als 'Akira' maakt Otomo waarschijnlijk nooit meer.
Fargo is iddquote:Op maandag 9 oktober 2006 10:20 schreef hornage het volgende:
#106 Fargo
Gisteren deze topper gezien. Ik had er eigenlijk nooit eerder echt mensen over gehoord dus ik vond het wel interessant dat deze aardig hoog staat in de imdb 250. De hele film heeft als eerste een hele fijne manier van vertellen. We kijken met elk karakter mee in het leven van diegene. Dingen die ook niet echt relevant zijn zie je toch in de film en dit geeft het geheel wel een speciaal effect. Vooral Marge is erg gaaf. Ook de manier waarop iedereen Yah zegt is best wel heel grappigHet verhaal loopt lekker en eigenlijk is dat gewoon het woord voor de film. Hij is gewoon lekker om te zien en het verhaal is origineel. Zeker een aanrader. Een 9 van mij.
Gehuurd bij de Cinematheek in Nijmegen. Heeft een enorme collectie aan dvd's (en video's).quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:12 schreef JelleS het volgende:
Waar heb je die gezien. Dvd gekocht?
inderdaad een heeerlijke film!quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:22 schreef Mainport het volgende:
Big Fish (2003, Tim Burton)
[afbeelding]
Wat een mooi sprookje.
8/10.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Mainport het volgende:
Casablanca (1942, Michael Curtiz)
Ingrid Bergman is erg lekker maar wordt naar de achtergrond gedrukt door Humphreys irritante stem.
in Nederland is ie (als ik `t goed heb) enkel verkrijgbaar in de Alain Resnais box van A-Film. Verder uiteraard ook nog bij Criterionquote:
Volgens mij heb ik dan naar de uitgave van A-Film zitten kijken. Er zat een zelf gekunsteld hoesje omheen (wel vaker het geval bij wat minder bekend spul). Dus dan zal die inderdaad wel niet in zijn eentje verkrijgbaar zijn, zal ook wel met de korte duur te maken hebben (32 minuten). Zonde toch eigenlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:29 schreef Timo20 het volgende:
[..]
in Nederland is ie (als ik `t goed heb) enkel verkrijgbaar in de Alain Resnais box van A-Film. Verder uiteraard ook nog bij Criterion
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |