abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42477163
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 02:48 schreef ScottishAsshole het volgende:
Click

Erg leuke film met Adam Sandler (altijd goed). Humor en ook nog een boodschap
Gisteren heb ik die film ook gezien, ben het helemaal met je eens
pi_42477911
Da Vinci Code

Toch wel tof. Boek nog nooit gelezen.
JOHNNY HEITINGA
pi_42478265
Walk the Line

Mooie film, prachtige uitwerking van het leven van deze legende, de muziek van Cash is genieten alsmede de overige muziek in de film. Van de acteerprestaties van Reese was ik wel verrast, ze deed het voorbeeldig.

Cijfer: 7,9
pi_42478452
The Big Sleep (Howard Hawks, 1946)
Leuke film met een nogal ingewikkeld maar spannend verhaal. Humphrey Bogart is weer prima in zijn rol als privédetective die de opdracht krijgt een ogenschijnlijk simpele klus op te lossen. Natuurlijk blijkt er meer aan de hand te zijn. Het is een vrij duistere film en een paar scenes zijn ook echt spannend. De decors zijn vrij sober maar in deze film daardoor juist extra doeltreffend. De sporadische, droge humor is ook goed te pruimen. Vermakelijke kijkbeurt.

Trouwens, weet niet of het aan mij ligt maar bijna alle scenes lijken te beginnen en te eindigen met deuren die respectievelijk open en dicht gaan .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:51:14 #255
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_42481021
Tetsuo
Een 67 minuten durende surrealistische trip waarin een man muteert in een metalen gedrocht, verweven met sex, geweld en cyborg-vrouwen.
Dit kunstgeintje duurt me eigenlijk net iets te lang, een half uur korter was beter geweest.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 8 oktober 2006 @ 16:10:12 #256
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42481520
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Net als in Yôji Yamadas vorige film, The Twilight Samurai, richt die zich vooral op het dagelijks leven van de samurai. En krijgen we weer een goede sociaal-historische inkijk in de Japanse geschiedenis. Voor liefhebbers en geïnteresseerden hiervan (zoals ikzelf) is deze film dan ook een aanrader. De rest ziet maar wat die er mee doet.
Dank, je hebt net twee uur van mijn leven gered. Wou em vandaag kijken.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_42481637
The Omen (2006, John Moore)

Wat een matige hollywoodprut. Stiles en Schreiber kunnen veel beter dan dit, maar kozen kennelijk voor het easy money. Zeer onbevredigend einde. Ik ergerde me ook dood aan het kind dat niet veel meer kon dan quasi-boos uit zijn ogen kijken.

5/10.
Graag op anoniem
pi_42481871
Click (2006, Frank Coraci)

Goede film met toch wel een leuk verhaal.
8/10.
  zondag 8 oktober 2006 @ 16:57:37 #259
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42483013
The Maltese Falcon (John Huston, 1941)
Voldeed aan al mijn verwachtingen. Tempo is lekker snel en dat beviel goed. Toch vond ik het einde wat minder. Werd iets saaier en de laatste conversatie tussen Sam en Brigid vond ik maar niets. Desondanks wel een meesterwerkje.

Crank (Neveldine/Taylor, 2006)
Ik zou t gewoon doen. Gewoon kijken. Vrij amateuristisch werkje van debuterende regisseurs Neveldine en Taylor. Ze gebruiken Google Earth en doen nieteens de moeite om t logootje te verbergen, om maar eens een voorbeeld te noemen. De film zit vol met fouten en inconsistenties maar dat moet de pret dan maar niet drukken. Hoe dan ook, een boze Statham is een goeie Statham. De film is zoals de titel beloofd een aaneenschakeling van flitsende beelden en gare computereffectjes (voor de liefhebbers van Running Scared) en er valt warempel nog wat te lachen. Amy Smart laat haar tietjes nog even zien wat ik erg aardig van haar vind.

Voor dat ik t vergeet. Ik kreeg zowat een hartverzakking toen het er op leek dat Statham me hier WEER een buiten proportioneel irritante liftscene ging bezorgen. Viel gelukkig mee, maar het was even schrikken.

[ Bericht 4% gewijzigd door cwk op 08-10-2006 17:03:43 ]
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:02:55 #260
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42483211
Lilja 4-ever

Rusland op zijn best: Ruw en droevig. Het verhaal was wel wat voorspelbaar, maar de uitwerking daarvan, de muziek en de twee hoofdrolspelers waren erg goed.

Cijfer: 8,7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:07:14 #261
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42483347
Krijg je gratis kaartjes voor Click bij een pak koffie ofzo? Ik zie die film zo vaak hier voorbij komen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:24:13 #262
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42483902
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 17:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Krijg je gratis kaartjes voor Click bij een pak koffie ofzo? Ik zie die film zo vaak hier voorbij komen.

Vroeg ik me ook af. Sandler is nou niet bepaald een trekpleister.
pi_42483929
Lady snowblood, deel 1
Dochter neemt wraak op de moordenaars van haar vader en moeder. Heerlijke wraakfilm. Je kan wel zien dat dit een voorbeeld is voor Kill Bill. Super
pi_42488203
The Crow
Kwam gisteravond op tv en daardoor kreeg ik weer zin om 'm op DVD te kijken. Het betreft hier namelijk mijn lievelingsfilm en dat zal zo 1-2-3 niet gaan veranderen.
Toegeven de film blinkt niet uit in originaliteit of überhaupt in kwaliteit, maar toen ik deze film voor het eerst zag was hij op dat moment voor mij per-fect. De film bezit ook nu nog kwaliteiten waar ik veel waarde aan hecht, zoals een sterke soundtrack en een interessante visuele benadering.
De eerste geslaagde comicbookverfilming en meteen nog steeds een van de beste. Ik ben nog steeds fan.

The Woods
Ik vond eigenlijk alles leuk aan deze film en kan maar één echt nadeel ontdekken: de film wordt nergens eng. En eigenlijk is dat funest, want ik kijk geen horrorfilms om andere redenen dan angstige momenten te beleven en hier en daar gewoon hard te schrikken.
Maar gezien de troep die de afgelopen jaar in de bios heeft gedraaid kan ik nog wel met een stalen gezicht beweren dat The Woods voor de liefhebber gewoon erg de moeite waard is.
pi_42488952
Brick

Coole film met soms wat aparte wendingen, maar verder leuke karakters, mooie sfeer en orgineel gebracht. Na Mysterious Skin wederom een sterke rol van Gordon-Levitt

Cijfer: 7,5
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:43:03 #266
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42493437
Shoot The Piano Player
Wederom een fantastische film van Truffaut. Ondanks het feit dat ie maar 81 minuten duurt weet Truffaut toch een interessant verhaal neer te zetten dat een goede mix is van thriller, drama, romantiek en een vleugje comedy. Prachtig om te zien hoe de verschillende genres met elkaar worden vermengd en toch allemaal even interessant blijven. Het acteerwerk is erg sterk met een geweldige Aznavour die de film zonder probleem draagt. Het camera werk en de montage zijn prachtig en de soundtrack is mooi en sfeervol.
Kortom: een redelijk korte, maar geweldige film van Truffaut

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 08-10-2006 21:58:38 ]
pi_42493928
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:43 schreef Timo20 het volgende:
Shoot The Piano Player
Wederom een fantastische film van Truffaut. Ondanks het feit dat ie maar 81 minuten duurt weet Truffaut toch een interessant verhaal neer te zetten dat een goede mix is van thriller, drama, romantiek en een vleugje comedy. Prachtig om te zien hoe de verschillende genres met elkaar worden vermengd en toch allemaal even interessant blijven. Het acteerwerk is erg sterk met een geweldige Aznavour die de film zonder probleem draagt. Het camera werk en de montage zijn prachtig en de soundtrack is mooi en sfeervol.
Kortom: een redelijk korte, maar geweldige film van Truffaut

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
je hebt een / teveel in je linkje
pi_42493978
Hmm De Lollifantenfilm en a sound of thunder...viel erg tegen...
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:01:00 #269
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42494125
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:55 schreef pascalheister het volgende:

[..]

je hebt een / teveel in je linkje
thanks
fixed
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:18:31 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42497376
El Ángel exterminador (1962)

Dit was niet echt mijn kopje thee. Naar mijn idee had er veel meer uit deze film gehaald kunnen worden. Ik vond het suf overkomen allemaal, terwijl het idee achter alles wel heel oke is. Zeer schamel zesje dan maar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42499699
The Godfather (1972)

Koningsfilm.

9,5/10.
Graag op anoniem
  maandag 9 oktober 2006 @ 00:44:45 #272
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42499736
The Night of the Iguana (1964)
In deze film van John Huston zien we voor de begincredits hoe een priester, Shannon, (Richard Burton) een totale zenuwinzinking krijgt midden in een ceremonie. Daarna zien we hem werken als tourgids voor een derderangs reisbureau om een bus vol oude vrouwtjes in Mexico rond te leiden. Al snel is duidelijk dat de man aan lager wal is geraakt en zijn zenuwinzinking nog lang niet te boven is. Om het allemaal nog erger te maken wordt hij ook nog eens verleid door het enige meisje in de groep, Charlotte, (Sue Lyon, die haar Lolita act nog een keer opvoert). Als hij daarom beschuldigd wordt door de vrouwen, staat het laatste restantje van zijn leven op het spel. Daarom besluit hij in een wanhoopspoging de hele groep te kidnappen in een resort van een oude vriend, zodat ze niet de autoriteiten kunnen inlichten. In dat resort blijkt de oude vriend pas geleden te zijn overleden en zijn weduwe, Maxine (Ava Gardner) (alleen met haar Mexicaanse loverboys) de boel te runnen. Ondertussen arriveren er ook een vrouw, Hannah, (Deborah Kerr) en haar 97-jarige opa. Natuurlijk is Shannons wanhooppoging vergeefs. En zakt hij steeds verder weg in zijn depressie.

Richard Burton speelt in deze film werkelijk fantastisch. Het gevoel van een man die zo dicht bij de afgrond is, dat hij tot alles in staat is en nergens meer omgeeft maar zich toch zich vasthoudt aan dat lastje sprankje hoop,weet hij perfect over te brengen. Ava Gardner is perfect als de meer losbandige gastvrouw. Deborah Kerr is zeer degelijk als de rustige rots in de branding. Sue Lyon, doet zoals gezegd, haar Lolita ding weer. En Grayson Hall is perfect als de beschermvrouw van Charlotte en beschuldiger van Shannon.
De film deed mij persoonlijk heel erg denken aan Who's Afraid of Virginia Woolf. Natuurlijk komt dat voor een groot deel door Burton, die hier een (bijna) even fantastische rol neer zet. Maar ook doordat de film imo dezelfd soort zwarte humor bevat met mensen die elkaar (lekker) beschuldigen, de (heelijke) zwartgallige opmerkingen van Burton en Ava Gardner en Deborah Kerr, die als de twee zijdes van dezelfde " Elizabeth Taylor" munt weerstand aan Burton bieden.
cijfer: 8.5
Hmm deze review is best lang geworden. Voor degene die geen zin heeft om hem helemaal te lezen, een samenvatting;
Richard Burton
pi_42502351
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jackass: The Movie (2002)
Hartstikke puberaal, we hebben het allemaal nou al tig keer gezien. Maar het blijft leuk.
cijfer: 7.5

The Producers (2005)
Dit is dus totaal niet mijn ding. Na een half uur was ik daar wel achter. En omdat de kans zeer gering was dat het veel beter zou worden heb ik hem toen afgezet.
cijfer: 2

Het maandlijstje van september moest ik nog plaatsen. Bij deze. In totaal 18 films gezien met een gemiddelde 7.138888889.

De top 10 van niet eerder geziene films.

1. Hiroshima mon amour (1959) 8.5
2. Haze (2005) 8.5
3. Jûbei ninpûchô (Ninja Scroll) (1993) 8.5
4. Zwartboek (2006) 8
5. Misulgwan yup dongmulwon (Art Museum by the Zoo) (1998) 8
6. Mari iyagi (My Beautiful Girl, Mari) (2002) 8
7. The Life and Death of Peter Sellers (2004) 8
8. Suchîmubôi (Steamboy) (2004) 8
9. Down in the Valley (2005) 8
10. Jakeob-ui jeongseok (Art of Seduction) (2005) 7.5

Flop 3:
3. Blazing Saddles (1974) 5
2. American Dreamz (2006) 4
1. Ultraviolet (2006) 2
Wat vind je precies zo goed aan Steamboy dat je er een 8 voor geeft?

Ik was namelijk erg teleurgesteld in een film die meer als 10 jaar in the making was. Het hele verhaal kon me ook niet boeien, hoewel de visuals wel tof waren. Een film als 'Akira' maakt Otomo waarschijnlijk nooit meer.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:16:29 #274
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_42504103
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 02:48 schreef ScottishAsshole het volgende:
Click

Erg leuke film met Adam Sandler (altijd goed). Humor en ook nog een boodschap
Inderdaad geen vervelende film, 7
.
  maandag 9 oktober 2006 @ 10:20:30 #275
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_42504151
#106 Fargo
Gisteren deze topper gezien. Ik had er eigenlijk nooit eerder echt mensen over gehoord dus ik vond het wel interessant dat deze aardig hoog staat in de imdb 250. De hele film heeft als eerste een hele fijne manier van vertellen. We kijken met elk karakter mee in het leven van diegene. Dingen die ook niet echt relevant zijn zie je toch in de film en dit geeft het geheel wel een speciaal effect. Vooral Marge is erg gaaf. Ook de manier waarop iedereen Yah zegt is best wel heel grappig Het verhaal loopt lekker en eigenlijk is dat gewoon het woord voor de film. Hij is gewoon lekker om te zien en het verhaal is origineel. Zeker een aanrader. Een 9 van mij.

The 40 Year Old Virgin
En toen deze. Ik was van tevoren wat sceptisch over deze film. Het uitgangspunt is natuurlijk genoeg om heel veel stuntelige dingen door het sukkeltje te laten gebeuren en ook kan je er genoeg sexistische grapjes over maken en er moraal in stoppen. Dingen die ik allemaal wat naar vind. Toch viel dit alles in zijn geheel mee. Ik snap ook wel waarom dit niet een simpele komedie is. Er zit toch net wat meer in. Ik vond hem goed dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:28:32 #276
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42507313
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wat vind je precies zo goed aan Steamboy dat je er een 8 voor geeft?

Ik was namelijk erg teleurgesteld in een film die meer als 10 jaar in the making was. Het hele verhaal kon me ook niet boeien, hoewel de visuals wel tof waren. Een film als 'Akira' maakt Otomo waarschijnlijk nooit meer.
Het verhaal kon mij wel boeien. En de visuals zijn, zoals je zelf zegt, tof. Dat de film 10 jaar in de maak was, wist ik niet op het moment dat ik hem ging kijken. En was daarom voor mij niet zo'n grote telleurstelling als voor mensen als jij. In plaats daarvan heb ik me uiterst vermaakt met de film.
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:36:28 #277
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42509076
Primer (Shane Carruth, 2004)
Ik kon hier niet zoveel mee. Mijn hersenen willen het wel begrijpen, maar ik denk dat ik bij de groep hoor die dit gaar nerd-gebabbel in een garage vind. Ik vond de acteurs trouwens wel goed non-acteren, dat paste goed bij de (denk ik) bedoelde stijl. Kleine disclaimer is dat ik geen subtitles erbij had. Mijn Engels is vrij goed maar misschien heeft dat toch invloed gehad. 5/10

Det Sjunde inseglet (Bergman, 1957)
Ja, ik zag de schoonheid wel. Een film waar lang over gepraat kan worden en die meerdere malen moet worden bekeken om hem nog meer te waarderen. Tot mijn eigen verbazing deed het filosofische me wel wat. Die Nils Poppe deed me trouwens de hele tijd denken aan Murray. Maar los daarvan, een erg goeie rol van de beste man. Voorlopig hou ik het op een 8 omdat ik het even moet laten bezinken.

The Breakfast Club (John Hughes, 1985)
Ik wou eigelijk een groot en ontzettend sarcastisch relaas over deze film posten maar heb me bedacht. TBF belichaamd gewoon alles uit de jaren 80 waar ik een hekel aan heb. 4/10
pi_42522329
Big Fish (2003, Tim Burton)

Wat een mooi sprookje.

8/10.
Graag op anoniem
pi_42522721
Casablanca (1942, Michael Curtiz)

Prima klassiekertje die mij soms deed indutten, maar tegen het einde een stuk sterker werd. Ingrid Bergman is erg lekker maar wordt naar de achtergrond gedrukt door Humphreys irritante stem. Geen vijfde plek in mijn top 250 waard.

7,5/10.
Graag op anoniem
pi_42522772
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 10:20 schreef hornage het volgende:
#106 Fargo
Gisteren deze topper gezien. Ik had er eigenlijk nooit eerder echt mensen over gehoord dus ik vond het wel interessant dat deze aardig hoog staat in de imdb 250. De hele film heeft als eerste een hele fijne manier van vertellen. We kijken met elk karakter mee in het leven van diegene. Dingen die ook niet echt relevant zijn zie je toch in de film en dit geeft het geheel wel een speciaal effect. Vooral Marge is erg gaaf. Ook de manier waarop iedereen Yah zegt is best wel heel grappig Het verhaal loopt lekker en eigenlijk is dat gewoon het woord voor de film. Hij is gewoon lekker om te zien en het verhaal is origineel. Zeker een aanrader. Een 9 van mij.
Fargo is idd

Geweldadig maar veel humor ook

Lou : "You see something down there, Chief? "

Marge : "No, I just think I'm going to barf."
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42523621
Trois Couleurs: Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993)

Tja. Zeker een zeer knap gemaakte, mooie film, met goed acteerwerk en vooral erg mooie beelden - maar toch heb ik het idee dat ik iets miste in deze film. Ik was ook niet helemaal weg van de muziek in de film, iets dat bij deze film niet bepaald onbelangrijk is. En na alle ontzettend positieve kritieken op FMT had ik er toch wat meer van verwacht. Misschien gewoon even laten bezinken.
pi_42524374
Basic (2003, John McTiernan)
Cliché na cliché na cliché...
Graag op anoniem
pi_42525748
Nuit et Brouillard (Alain Resnais, 1955)
Ook al zijn de gruwelen van vernietigingskampen als Auschwitz reeds bekend zal deze documentaire toch iedereen weten te schokken. De archiefbeelden die Resnais gebruikt (zowel video- als fotomateriaal) worden gecombineerd met beelden van Auschwitz van ongeveer tien jaar na de bevrijding. De beelden zijn vaak zeer gedetaileerd en vaak afschuwelijk om te zien. Resnais verbond de praktijken uit de WOII met Frankrijk in Algerije en snijdt zodoende een eigenlijk tijdloos thema aan.
Zeer indrukwekkende documentaire.
  maandag 9 oktober 2006 @ 22:12:20 #284
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42526222
Waar heb je die gezien. Dvd gekocht?
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:07:39 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42527607
Hot Shots
Al een tijdje niet meer gezien maar hij is nog steeds geweldig. Charlie Sheen is heerlijk over the top, de humor is werkelijk te flauw voor woorden maar wel geniaal gevonden. Ongeveer bij ieder grapje lig je in een deuk, fantastisch. Deze kun je blijven kijken, hij verveelt niet snel

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_42528583
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:12 schreef JelleS het volgende:
Waar heb je die gezien. Dvd gekocht?
Gehuurd bij de Cinematheek in Nijmegen. Heeft een enorme collectie aan dvd's (en video's).
Is de dvd zo zeldzaam dan?
  maandag 9 oktober 2006 @ 23:41:49 #287
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42528728
Da weet ik niet, maar staat al een tijdje op men verlanglijstje. Zal is op de bekende dvdsites kijken.
pi_42528909
Ook gehuurd:

To Catch a Thief (Alfred Hitchcock, 1955)
Beetje tegenvallende film. Het acteerwerk doet me vooral in het begin wat houterig over komen. Cary Grant was in bijvoorbeeld North by Northwest een stuk overtuigender en komt hier niet altijd even goed uit de verf. Grace Kelly acteert wel prima, maar dan zit je nog steeds met een film die meer potentie heeft. Het verhaal was leuk maar lijkt (in vergelijking met andere Hitchcock's die ik heb gezien) met wat weinig fantasie uitgewerkt en sommige scenes leken me wat karig afgemonteerd. Nou moet ik bekennen dat de standaard voor een Hitchcock wel redelijk hoog ligt.
Wel een vermakelijke film maar weinig bijzonders dus.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:31:12 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42530097
Showgirls

Veel, erg veel naakt. Maar voor de rest is dit toch een duidelijke miskleun van Paul Verhoeven .

Cijfer: 4
pi_42530613
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:22 schreef Mainport het volgende:
Big Fish (2003, Tim Burton)

[afbeelding]

Wat een mooi sprookje.

8/10.
inderdaad een heeerlijke film!
pi_42533869
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Mainport het volgende:
Casablanca (1942, Michael Curtiz)

Ingrid Bergman is erg lekker maar wordt naar de achtergrond gedrukt door Humphreys irritante stem.

Bogart is de mèn hoor.
pi_42534751
My summer of love
Prachtige film
pi_42539842
Op DVD Silent Hill.
Mwah... zet hem elke keer uit omdat ik te moe ben om verder te kijken. Kweet nie of ik hem
wel uitkijk want hij boeit en pakt niet gelijk. Ik ben net voorbij de openings-scene waar ze bij
de waterval langs de snelweg hun kind op de grond houden die daar stond.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:54:22 #294
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42541132
C'est arrivé près de chez vous (Belvaux, 1992)
Leukste profiel van een seriemoordenaar wat ik ooit gezien heb. Humor zo zwart als inkt. Het werd mijn huisgenoot wat teveel maar ik kon het wel waarderen. Zo'n fijn brute mockumentary vindt je niet in Hollywood. Poelvoorde speelde zijn rol zo goed. De arrogantie, de kortzichtigheid en anderzijds zijn verfijnde kanten. Uiteindelijk had de film best wat korter gekund, de boodschap was ondertussen wel duidelijk. Maar desondanks heb ik gegierd van het lachen. Jammer trouwens dat Belvaux afgelopen maand zelfmoord heeft gepleegd.

Inside Man (Lee, 2006)
Zeker intelligenter dan de gemiddelde heist movie. Daarom blijft ie je wel bij. Het prettige aan Inside Man was dat er niet overdreven veel twists waren, iets waar dergelijke films wel eens onder lijden. Iets wat ik minder vond was de rol van Jodie Foster. Niet alleen speelt zij een waardeloze snodaard, maar uiteindelijk is haar hele rol complete lariekoek. Van mij had ze weg mogen blijven, dan was de film even leuk, zo niet leuker geweest. Denzel heb ik trouwens in tijden niet zo in zijn element gezien. "The last time I had my Johnson pulled this good, it cost me five dollars."

Tideland (Gilliam, 2005)
Leuk sprookje van Gilliam. Al het lof gaat natuurlijk naar de kleine Jodelle die de rol eerder leeft dan speelt. Zéér geloofwaardig. Helaas vond ik het na een dik uur toch wat saaier worden. Het eindigde wel oké maar wordt nooit meer zo sterk als de eerste drie kwartier. Misschien had ik Tideland liever gezien als een bizarre odyssee van Jeliza-Rose waar ze meer markante karakters tegen het lijf loopt, dan haar belevenissen in haar eigen koddige wereldje.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:29:02 #295
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42542282
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:37 schreef Doff het volgende:

[..]

Is de dvd zo zeldzaam dan?
in Nederland is ie (als ik `t goed heb) enkel verkrijgbaar in de Alain Resnais box van A-Film. Verder uiteraard ook nog bij Criterion
pi_42544657
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:29 schreef Timo20 het volgende:

[..]

in Nederland is ie (als ik `t goed heb) enkel verkrijgbaar in de Alain Resnais box van A-Film. Verder uiteraard ook nog bij Criterion
Volgens mij heb ik dan naar de uitgave van A-Film zitten kijken. Er zat een zelf gekunsteld hoesje omheen (wel vaker het geval bij wat minder bekend spul). Dus dan zal die inderdaad wel niet in zijn eentje verkrijgbaar zijn, zal ook wel met de korte duur te maken hebben (32 minuten). Zonde toch eigenlijk.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:39:26 #297
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42544959
Gisteren America's Sweethearts gezien. Best grappig, tikkeltje zwart, lekker zichzelfnietserieusnemend. Zeta-Jones doet waar ze goed in is, een bitch spelen. Cusack is gewoon dom schattig en Roberts vrij kut. Azaria, Crystal en Tucci stelen de show. Vooral Azaria met z'n ultiem belachelijke accent . Walken is eigenlijk ook wel erg leuk en Arkin gewoon geniaal met z'n 'Life.. is a cookie.' Ja. Zeer vermakelijk.

7+.

Toen was ik eenmaal in een melige stemming en zette ik dus maar Spaceballs op. Cool! Té flauw voor woorden, maar echt zo enorm grappig. Moranis met z'n idiote helm, Yoghurt, Barf, Hurt ( ), allemaal grappig. Vooral die Jaws-tune als dat ruimteschip weer in beeld komt. Geniaal! Brooks was overigens wel een beetje irritant, maar dat is 'ie altijd. Laat 'm maar regisseren en niet acteren.

8.

En uiteindelijk besloot ik de avond met 1941. Een kleine tegenvaller na de twee vorige films. Leuk dat Spielberg zichzelf belachelijk maakt (weer die Jaws-tune ), maar niet alle grappen kwamen goed uit de verf. Aykroyd was leuk, Lee verbazingwekkend Duits, Williams ook wel aardig, maar meer ook niet. Ach, misschien was ik ook iets te moe.

6.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:45:53 #298
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42545232
*stalkpost*
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:48:18 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42545338
Alien

Het verloopt soms allemaal zo traag, maar dat maakt het juist wel spannend natuurlijk. Ik ergerde me in het begin enorm aan Ripley, maar kreeg later toch wel een beetje respect voor haar . Aliens staat hoe dan ook op de planning om gezien te worden.

Cijfer: 7
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:05:50 #300
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42545957
Ik heb The Blue Dahlia gezien. Ja, blue, niet black. Buiten het feit dat Veronica Lake weer erg schattig is, is er van deze film noir niet veel blijven hangen. Er gaat weer iemand dood en we moeten ons dan afvragen wie het heeft gedaan. Zou het één van de twee personen zijn die heel verdacht doen of zou het (oh verrassing) die minder opvallende derde zijn? Gaat dat zien! De nickname "Black Dahlia" is wel gebaseerd op deze film, die draaide net in de bioscopen op het moment dat Elizabeth Short werd vermoord, dit geheel terzijde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')