Mjah, dat was ook één van de redenen om eens te zien hoe 'slecht' deze film nou wasquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het rare is deze film heeft 2/3 jaar terug altijd bovenaan in de bottom100 gestaan. Kennelijk doordat het daar heeft gestaan gaan mensen hem kijken. Uit curieusiteit. Inmiddels is het van een 1.4 gestegen naar een 2.1 wat een daling van 20 plaatsen heeft opgeleverd.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:51 schreef Mainport het volgende:
Good Bye Lenin! (2003)
[afbeelding]
Leuke film over de val van de muur vanuit een origineel beginsel gefilmd. Helaas boet hij wat in aan aangrijpendheid door het blijven hangen tussen komedie en drama. Sommige scènes springen er wel tussenuit door de prachtige pianomuziek waardoor ze begeleid worden.
7,5/10.
Ben jij Simon Catz? Wat leuk, ik lees je recensies altijd.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:42 schreef Sai het volgende:
De Boekverfilming schijnt na Simon Terstall's beste film te zijn, maar ik vond het nogal een matig soapje met matig overbodig naakt. Ik heb me vrijwel niet geërgerd aan Nadja Hüpscher, wat wel een redelijk verfrissende ervaring was.
Ook schreef ik de laatste tijd nog wonderschoon erudiete recensies over Into Great Silence, See No Evil en Afblijven. Iedere shitzin in die recensies is de schuld van de![]()
eindredacteur
![]()
. Dat je het weet.
Vanmiddag met paar vrienden zitten kijken, en inderdaad soms zaten er echt van die dingen bij waarvan ik bijna over me nek moest gaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:06 schreef victorinox het volgende:
Jackass Number Two
Geen echte film, maar een verzameling van stunts en smerigheden van het Jackass team.
De film kijkt lekker weg en je kunt hem het beste met een groep vrienden en een paar kratten bier kijken.
Alle stunts zijn flink pijnlijk en er was eigenlijk maar één ding dat ik echt te ver vond gaan:
Namelijk het paardensperma drinken, waar ik bijna zelf van over mijn nek moest gaan.
nu ben je dus officieel niet meer te serieus te nemenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:37 schreef Falco het volgende:
Die Hard
[afbeelding]
Oke, dit was dus duidelijk geen erudiete film.Waarom zijn de groep terroristen van Duitse origine? En wat doet die negerhacker er dan tussen? Wat is de toegevoegde waarde van dat het eigenlijk kerst is? Waarom kan Bruce opeens weer springen/rennen en nog veel meer, nadat hij allemaal glas uit zijn voet heeft gehaald? Waarom wordt er Beethovens "Alle menschen werden Brüder" er door heen getrompetterd als de kluis eindelijk open is? Had de productie naast de 'vette' explosies niet eens meer aandacht kunnen besteden aan de vallende A4'tjes, nadat het halve gebouw is opgeblazen? Alle A4'tjes, die naar beneden vielen, waren helemaal leeg/wit! Waarom heeft het enige karakter, dat wel tof was, die negertaxichauffeur, zo'n schamel rolletje? Waarom staat dit in de IMDB top 250?
Interessant aspect wel is de kleur van het hemd van Bruce dat verandert van wit via rood naar donkergroenzwart ofzo. Tot slot krijgt de kijker ook nog het ontblote torso van Bruce voorgeschoteld.
Cijfer: 4
Waah, hoezo nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:34 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nu ben je dus officieel niet meer te serieus te nemen![]()
ja wat denk je zelf?quote:
2 woorden: Hans Gruberquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:37 schreef Falco het volgende:
Die HardWaarom staat dit in de IMDB top 250?
Ik heb me ook wel even ongemakkelijk gevoeld bij een aantal scenes, maar ik heb 'm net gezien en er toch wel flink om gelachen. Net als de hele zaal overigens.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:06 schreef victorinox het volgende:
Jackass Number Two
Geen echte film, maar een verzameling van stunts en smerigheden van het Jackass team.
De film kijkt lekker weg en je kunt hem het beste met een groep vrienden en een paar kratten bier kijken.
Alle stunts zijn flink pijnlijk en er was eigenlijk maar één ding dat ik echt te ver vond gaan:
Namelijk het paardensperma drinken, waar ik bijna zelf van over mijn nek moest gaan.
Dat had ik nu ook. Ben zelf van mening dat Kai War Wong van alle regisseurs zijn muziek het best gebruikt. Lynch deed het trouwens ook in The Straight Story. Herhaling geeft de film sfeer mee. Ben na Hable Con Ella ook aan de rest van Almodovar begonnen, maar dit blijft toch zijn beste.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:29 schreef Doff het volgende:
Hable con Ella (Pedro Almodovar, 2002)
(ik moest steeds aan Kai War Wong in In the Mood for Love denken, daar wordt muziek op een zelfde manier gebruikt imo) en de beelden (dat decor, geweldig) zijn echt fantastisch.
Ja, In the Mood for Love was eigenlijk wat betreft verhaal etc. geen uitmuntende film vind ik, maar toch blijft de sfeer je echt bij. Misschien is dat nog wel een grotere kwaliteit dan bijvoorbeeld dat verhaal.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 23:34 schreef JelleS het volgende:
[..]
Dat had ik nu ook. Ben zelf van mening dat Kai War Wong van alle regisseurs zijn muziek het best gebruikt. Lynch deed het trouwens ook in The Straight Story. Herhaling geeft de film sfeer mee. Ben na Hable Con Ella ook aan de rest van Almodovar begonnen, maar dit blijft toch zijn beste.
Wauw! Ik ben herkend!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ben jij Simon Catz? Wat leuk, ik lees je recensies altijd.
Ik vond dat nou zo´n zoutloze film. Ik had er veel van verwacht, maar hij viel me echt ontzettend tegen. Die Nanni Moretti vond ik een op een of andere manier maar onsympathiek en een beetje irritant personage neerzetten met die constante blik in z'n ogen. Het drama vond ik bij vlagen ook wel erg geforceerd overkomen en het van veel ontwikkelingen begreep ik totaal het niet het benul.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Stanza del figlio(2001) (weer)
In één woord; realistisch.
Hoogtepunt van de film: de scené in de kermis. Waar de machteloosheid, zinloosheid en leegte die gevoeld wordt, prachtig verbeeld is.
cijfer: 9
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:27 schreef Mainport het volgende:
The Crow (1994)
Ik kan hier dus helemaal niets mee. Wat een ongelofelijke bagger.
ik vond hem ook zo mooiquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
La Stanza del figlio(2001) (weer)
In één woord; realistisch.
Hoogtepunt van de film: de scené in de kermis. Waar de machteloosheid, zinloosheid en leegte die gevoeld wordt, prachtig verbeeld is.
cijfer: 9
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |