abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42133212
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:59 schreef Falco het volgende:
Slither

[afbeelding]

Ik raak nooit zo snel geshockeerd van horror en ook nu niet. De film werd op het eind één en al goorheid, maar ik moest maar een beetje meewarrig grinniken d'rom. Echt boeiend was het hoe dan ook niet echt, vond ik dan.

6/10.
Elizabeth Banks.
Graag op anoniem
pi_42134583
Shutter
Had gelezen dat deze erg eng moest zijn maar dat viel dus weer tegen. Beetje formulematig gedoe allemaal maar wel aardig. Typisch een moderne horror, veel schrikmomenten, weinig tot geen opgebouwde spanning. Wel leuk voor een avondje leeghoofdig op de bank zitten.

Following
Voor de tweede keer gekeken, had ´m al wel eens eerder gezien maar ik kon me er niet zoveel meer van herinneren. Het beste aan de film is het verhaal en de sobere fotografie, minder vond ik het acteerwerk dat soms ietwat geforceerd over leek te komen. Ik vond het latere Memento eigenlijk beter.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_42138215
Miami Vice (2006) 7.3
The Wild (2006) 6.8
Desperation (2006) 6.4
My Name Is Earl: Seizoen 1 (2005) 7.0
The X Files: Seizoen 5 (1993) 8.5
Mar adentro (2004) 8.5
Zwartboek (2006) 7.5
Over the Hedge (2006) 6.0
Almost Famous (2000) 7.0
The Big Lebowski (1998) 8.5
The X Files Movie: Fight the Future (1998) 8.0
Thank You for Smoking (2005) 7.8

[ Bericht 2% gewijzigd door Hulkio op 26-09-2006 13:00:31 ]
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:48:43 #54
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_42138545
zo, dat zijn flink wat kijkuurtjes bij elkaar, in hoeveel tijd heb je dit allemaal gezien?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_42138825
Afgelopen paar weken. Moet af en toe ook nog werken
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:30:34 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42139601
Ultraviolet (2006)
Deze film maakt een hele grote kans om als slechste film van het jaar uit de bus te komen. Wat een rommel is dit. Denk aan Bloodrayne van Uwe Boll met een nog stommer plot en nog lelijker sfx. Milla Jovovich is lekker, maar totaal niet acteren. Het moet wat zijn om door een 12-jarig jochie dat niks zegt van het scherm te worden gespeeld.
cijfer: 2
pi_42151485
Sunset Blvd.
Billy Wilder staat voor kwaliteit wat mij betreft en Sunset Blvd. vormt daar geen uitzondering op. Het gegeven dat acteurs en actrices groots waren ten tijde van de stomme film, maar met het verschijnen van de talkies, in de vergetelheid raakte, is tamelijk fascinerend. Helemaal omdat onzer Lou Tellegen er één van de voorbeelden van vormt. Maar helaas kon de film me niet helemaal tot het einde boeien. Mijns inziens duurde hij gewoon te lang.

To Kill a Mockingbird
Ik vind het een beetje de 'Stand by Me' van zijn tijd vs. een sterk rechtbankdrama. Gewoon helemaal niets op af te dingen en een film die niet genoeg geprezen kan worden. Wauw.

Zathura: A Space Adventure
Aardig tussendoortje dat geknipt is voor kinderfeestjes. Maar voor volwassenen mist de film een sterke cast en dan met name een vergelijkbaar acteur/persoon als Robin Williams in Jumanji.
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:52:07 #58
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42153587
Сталкер

In de zone, een zogenaamd gevaarlijk gebied dat niet betreed mag worden, schijnt er een plek te zijn, waar ieders stoutste dromen bewaarheid kunnen worden. Hoofdpersoon 'Stalker' leidt twee anderen, 'de schrijver' en 'de professor' naar deze plek om hun wensen in vervulling te laten gaan.
Deze film van Andrei Tarkovsky kon ik net als Ivanovo Detstvo erg waarderen. De omgeving, waar de buitenscenes geschoten zijn, ziet er 'wanstaltig' mooi uit. Daarbij kon 'de professor' met zijn muts en zijn rugzak erg op mijn sympathie rekenen. Minpunt was, net als Nostalghia, de langdradigheid wederom. Zeker op het eind had het wel ietsje korter gekund. En oja, kan iemand mij die allerlaatste scene eigenlijk uitleggen?

Cijfer: 8/10.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42153672
Charlie and the Chocolate Factory (2005)

Charlie Bouquet is het armste jongetje van de stad. Dit weerhoudt hem er echter niet van al zijn geld uit te geven aan chocola, goed voorbeeld voor de jongelui. Als door een wonder wint hij een (snoep)reisje naar de fabriek van zijn favoriete chocoladefabrikant, Willie Wonka. Tezamen met vier verwende rotzakjes en zijn opa wordt hij door Johnny Depp himself ontvangen. Helaas lijkt deze Depp gedurende de hele film een beetje afwezig, waardoor er weinig tot geen chemistry met de kinderen is, op een paar quasi-grappige one-liners na. Verder wat al duizend keer gezegd is: de film is mooi gemaakt, de meeste grappen zijn glimlachwaardig en het eindoordeel is dik in de plus.

7/10.
Graag op anoniem
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:55:27 #60
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42153705
Ghallo Mainport, dit is duidelijk geen erudiete film.

[ Bericht 5% gewijzigd door Falco op 26-09-2006 22:06:52 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42154222
Ghallo Pieter, dat weet ik, maar die wou ik toch even gezien hebben.
Graag op anoniem
  dinsdag 26 september 2006 @ 22:17:51 #62
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42154519
Colour Me Kubrick

Semi-waargebeurde film over een homo die niet op Kubrick leek, niets van Kubrick afwist, en zich desondanks jarenlang voordeed als Kjuupje. Het is net wat te mager voor 90 minuten (dat is negatief). Wel met John Malkovich in de hoofdrol (dat is positief). Zeseneenhalfje.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 27 september 2006 @ 11:32:07 #63
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42164708
La Salaire de la Peur (Clouzot, 1953)
Ding, dong! Meesterwerk. Spanning tot in het extreme en ditto acteerwerk. Zou uren kunnen praten over deze film maar ik stel voor dat iedereen die van films houd deze gewoon gaat zien. Laat je niet afschrikken door de eerste 45 minuten die eigelijk iets te lang zijn, het wordt genialer met de minuut. 9/10

Thank you for smoking (Reitman, 2005)
Boring. Ik hou van dit genre maar dan moet het wel goed zijn. TYFS kan niet kiezen tussen snoeiharde satire en een zwak life-changing story. Werkelijk waar niemand blinkt uit en ik snap de hoge IMDb waardering (8,1) dan ook helemaal niet. De leuke scenes zijn op twee vingers te tellen, doe geen moeite. 5/10
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 11:36:32 #64
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42164850
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:32 schreef cwk het volgende:

Thank you for smoking (Reitman, 2005)
Boring. Ik hou van dit genre maar dan moet het wel goed zijn. TYFS kan niet kiezen tussen snoeiharde satire en een zwak life-changing story. Werkelijk waar niemand blinkt uit en ik snap de hoge IMDb waardering (8,1) dan ook helemaal niet. De leuke scenes zijn op twee vingers te tellen, doe geen moeite. 5/10
Typisch. Ik vind het namelijk een van de beste films van het jaar. Volgens mij kiest TYFS juist voor de snoeiharde satire, kiest het niet voor de makkelijke wegen en is de film perfect gecast. Dit alles naast het ijzersterke script, dat gewoon NU al een Oscarnominatie zou moeten krijgen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 27 september 2006 @ 11:41:40 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42165020
Naruto Movie 2: Gekijyouban Naruto daigekitotsu! Maboroshi no chiteiiseki dattebayo! (2005)

Naruto is een heel leuke anime serie, die ik tijden met plezier heb gevolgd. Totdat de ellendige fillers kwamen. Ondertussen zijn er ook al twee films van deze serie uit gekomen. Omdat het een film is er duidelijk meer aandacht besteed aan de graphics dan bij de serie. En aangezien de serie er (meestal) al geweldig uitziet, is dit punt dus dik in orde. Het grootste minpunt van de film is dan ook het plot. Net als bij de fillers is het duidelijk dat de ontwikkelingen en gebeurtenissen op geen enkele manier latere ontwikkelingen (in de manga) in de weg mogen staan. Daarom wordt er een handje vol populaire karakters uit een blik getrokken, een verhaaltje omheen geschreven waarin ze een beetje kunnen rond dollen en wat vechten en klaar is kees.
cijfer: 6.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-09-2006 12:07:58 ]
  woensdag 27 september 2006 @ 11:45:16 #66
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42165131
En hij eindigd waarschijnlijk met zijn trademark rasengan.
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:36 schreef Mike het volgende:

[..]

Typisch. Ik vind het namelijk een van de beste films van het jaar. Volgens mij kiest TYFS juist voor de snoeiharde satire, kiest het niet voor de makkelijke wegen en is de film perfect gecast. Dit alles naast het ijzersterke script, dat gewoon NU al een Oscarnominatie zou moeten krijgen.
Niet voor makkelijke wegen? Één blik in de waterige oogjes van zijn zoon doet het vuur in zijn ziel branden en hij gaat er weer tegenaan. Alsjeblieft. Ik denk dat je met snoeihard doelt op de gesprekken van de MOD squad en eigelijk het hele doen en laten van Nick. De woorden zijn misschien hard maar ik vind Eckhart acteren als de gemiddelde cast van The O.C. en het komt niet grappig/sterk op mij over. De film staat gewoon niet sterk. Duvall's karakter wordt bar weinig mee gedaan (wat wil hij nou, hij had iets op zijn lever) en de grappen zijn over het algemeen matig. Ik zal maar eindigen met over smaak valt niet te twisten maar ben het echt niet met je eens

[ Bericht 41% gewijzigd door cwk op 27-09-2006 11:54:14 ]
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:14:17 #67
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42165994
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef cwk het volgende:
En hij eindigd waarschijnlijk met zijn trademark rasengan.
[..]
Natuurlijk. Naruto kan namelijk tegenwoordig nog maar twee dingen: Kage Bunshin en Rasengan. Het gaafste van de film is dat Gaara weer eens verschijnt.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:15:49 #68
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42166049
Weet niet of je de manga leest maar veel beter wordt het daar ook niet. Ach ja..shounen..
  woensdag 27 september 2006 @ 12:30:37 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42166437
Schatjes!

Nederlandse drama-comedy's uit de jaren '80 zijn okee . Alleen dat plotselinge muzikale intermezzo ergens op het eind van Dennis, de tennisleraar, had van mij niet zo gehoeven. Sowieso had die verhaallijn daar afgekapt moeten worden, maar voor de rest is het een erg vermakelijke film .

Cijfer: 7,5
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 12:31:06 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42166450
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:45 schreef cwk het volgende:

Niet voor makkelijke wegen? Één blik in de waterige oogjes van zijn zoon doet het vuur in zijn ziel branden en hij gaat er weer tegenaan. Alsjeblieft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ik denk dat je met snoeihard doelt op de gesprekken van de MOD squad en eigelijk het hele doen en laten van Nick. De woorden zijn misschien hard maar ik vind Eckhart acteren als de gemiddelde cast van The O.C. en het komt niet grappig/sterk op mij over.
Eckhart is juist perfect gecast. Het is niet makkelijk om iemand te vinden die geloofwaardig is als lobbyist en daarnaast ook nog sympathiek is...Dat je het script niet slim of grappig vindt, is inderdaad een kwestie van smaak, maar in een zee van modder ben ik blij dat er af en toe toch nog zo'n pareltje voorbij komt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 27 september 2006 @ 14:42:42 #71
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42170058
An Inconvenient Truth (Davis Guggenheim, 2006)
Goede documentaire over global warming. Behalve dat het onderwerp erg sterk en erg belangrijk is, is de film ook goed in elkaar gezet. Voor een groot deel bestaat de film uit een lezing gegeven door Al Gore, maar deze wordt gelukkig af en toe onderbroken door stukjes zelfreflectie en uitleg over de motivatie die achter Al Gore zit voor het maken van deze documentaire en het zich inzetten voor deze boodschap. Veel cijfers, maar toch weet de film constant te boeien. ****
pi_42170065
Heisei tanuki gassen pompoko / The Raccoon War
Één van de mindere Ghibli producties die ik tot dusver gezien heb. Het verhaal is niet echt coherent: er wordt té veel van de hak op de tak gesprongen. Zonde, want het verhaal sluit erg leuk aan bij de werkelijkheid en de details zijn zoals altijd om te smullen.
pi_42179450
Army of Darkness (1992)

Give me some sugar, baby.

Ontzettend leuke film! 7,5/10.
Graag op anoniem
  woensdag 27 september 2006 @ 22:22:53 #74
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42182871
Net Cellular gezien op Talpa.

Fantastische film. Spannend van begin tot eind. Echt een aanrader.
In de hoofdrollen Kim Basinger, Chris Evans en William H. Macy.

Cijfer: 8,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 23:11:19 #75
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42184603
quote:
Op woensdag 27 september 2006 22:22 schreef scanman01 het volgende:
Net Cellular gezien op Talpa.

[afbeelding]

Fantastische film. Spannend van begin tot eind. Echt een aanrader.
In de hoofdrollen Kim Basinger, Chris Evans en William H. Macy.

Cijfer: 8,5
Grappig...ik had 'm in 2004 een 2 gegeven op IMDB. Wat vond ik dat een slechte film. Cliché na cliché op het lachwekkende af.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:14:27 #76
16701 scanman01
Today's a good day
pi_42184708
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:11 schreef Mike het volgende:

[..]

Grappig...ik had 'm in 2004 een 2 gegeven op IMDB. Wat vond ik dat een slechte film. Cliché na cliché op het lachwekkende af.
Ja, idd een groot verschil dan. Ik vond het een zéér vermakelijke film. Natuurlijk zie je alles al aankomen, maar dat is met 9 van de 10 films uit dat genre zo. Ik vond het een uitermate entertainende film. We zaten hier met 7 man en iedereen was er enthousiast over. Een 6.5 op IMDB is een vrij redelijke score voor dit soort films trouwens.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator woensdag 27 september 2006 @ 23:16:59 #77
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_42184803
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:14 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ja, idd een groot verschil dan. Ik vond het een zéér vermakelijke film. Natuurlijk zie je alles al aankomen, maar dat is met 9 van de 10 films uit dat genre zo. Ik vond het een uitermate entertainende film. We zaten hier met 7 man en iedereen was er enthousiast over. Een 6.5 op IMDB is een vrij redelijke score voor dit soort films trouwens.
Ik denk dat het ook erg scheelt in welke omstandigheden je zo'n film ziet. Zo zag ik pas Snakes on a Plane in een bioscoop met wat vrienden en wat bier op en dan is zo'n film veel leuker dan in je eentje op de bank.
  woensdag 27 september 2006 @ 23:55:04 #78
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42186039
Unforgiven

Met Unforgiven wou Clint Eastwood een passend afscheid aan het genre 'Western' geven. Aan zulke sentimentele dingen geef ik zelf echter niet veel om. Desalniettemin is het een aaardige film, maar niet heel bijzonder. Behalve dan de prachtige landschappen waarin de film is geschoten, die waren superbe.

Cijfer: 6,5
  donderdag 28 september 2006 @ 00:19:39 #79
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42186777
Jûbei ninpûchô (Ninja Scroll) (1993)
Een must voor iedereen die van anime houdt.

cijfer: 8.5
pi_42187085
Gerry (Gus van Sant)
The I Inside (Roland Suso Richter)

Vooral Gerry vind ik een absolute aanrader. Liefst op groot scherm, licht uit en geluid heel hard zetten (je zal wel begrijpen waarom, en nee, het is absoluut geen horror). Wat een overdonderende en unieke film... Ik had tranen in mijn ogen op het einde...

Al kan het wel zijn dat ik toevallig in de juiste (of verkeerde) mood was.
---verdwijnt---
  donderdag 28 september 2006 @ 02:20:51 #81
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42189055
Ober (2006, Van Warmerdam)
Had me eigelijk voorgenomen om wat andere Van Warmerdams te zien voordat ik naar de premiére van Ober ging maar dat is mislukt. Hoe dan ook, Ober was geslaagd. Het concept, ongetwijfeld niet nieuw, vond ik leuk bedacht aldaar wat wennen. De film excuseert zichzelf al vroeg voor het ontbreken van een duidelijk doel of boodschap. Wat overblijft is een verzameling van gekke situaties met de nodige grappen en grollen. Er valt genoeg te lachen en het acteerwerk is prima. Ober is gewoon een leuke film. 7,5/10

p.s. SoK, er zit wel onnodig bloot in(!)
pi_42190694
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 21:52 schreef Falco het volgende:
Сталкер

[afbeelding]

In de zone, een zogenaamd gevaarlijk gebied dat niet betreed mag worden, schijnt er een plek te zijn, waar ieders stoutste dromen bewaarheid kunnen worden. Hoofdpersoon 'Stalker' leidt twee anderen, 'de schrijver' en 'de professor' naar deze plek om hun wensen in vervulling te laten gaan.
Deze film van Andrei Tarkovsky kon ik net als Ivanovo Detstvo erg waarderen. De omgeving, waar de buitenscenes geschoten zijn, ziet er 'wanstaltig' mooi uit. Daarbij kon 'de professor' met zijn muts en zijn rugzak erg op mijn sympathie rekenen. Minpunt was, net als Nostalghia, de langdradigheid wederom. Zeker op het eind had het wel ietsje korter gekund. En oja, kan iemand mij die allerlaatste scene eigenlijk uitleggen?

Cijfer: 8/10.
Is dat van die game?
JOHNNY HEITINGA
pi_42190701
The Hard Easy:

Redelijk toffe film, over 2 tegelijktijdige overvallen op één en dezelfde juwelier. Vrij tof, zeker ook die planning en een onverwachte twist op het eind

The Great Raid
Oorlogsfilm over het redden van POW's uit een Japans POW-kamp. Veel te langdradig imho en er had wel wat meer actie in mogen zitten. Realiteitsniveau is echter hoog.
JOHNNY HEITINGA
pi_42190708
quote:
Op donderdag 28 september 2006 07:49 schreef Camplo het volgende:
The Hard Easy:

Redelijk toffe film, over 2 tegelijktijdige overvallen op één en dezelfde juwelier. Vrij tof, zeker ook die planning en een onverwachte twist op het eind

The Great Raid
Oorlogsfilm over het redden van POW's uit een Japans POW-kamp. Veel te langdradig imho en er had wel wat meer actie in mogen zitten. Realiteitsniveau is echter hoog.
Die 2e was saai.. viel ik zo in slaap
Salsa Española
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 09:35:45 #85
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_42191966
quote:
Op donderdag 28 september 2006 07:47 schreef Camplo het volgende:

[..]

Is dat van die game?
Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk
Sheridana +1
  donderdag 28 september 2006 @ 09:46:53 #86
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_42192167
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:35 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Lijkt me hoogst onwaarschijnlijk
Het is van die game, alleen was de film er uiteraard eerder.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 28 september 2006 @ 09:51:21 #87
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42192234
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:46 schreef victorinox het volgende:

[..]

Het is van die game, alleen was de film er uiteraard eerder.
En het kortverhaal was uiteraard nog eerder ².

PS: S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 28 september 2006 @ 09:55:56 #88
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_42192319
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:51 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En het kortverhaal was uiteraard nog eerder ².
En die nucleaire explosie in Chelyabinsk vele jaren daarvoor.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 28 september 2006 @ 10:10:56 #89
70566 MaZz_
Tutchhh, tutch tutch tatch
pi_42192588
quote:
Op zondag 24 september 2006 22:09 schreef Mainport het volgende:
Running Scared

...

Pa-de-pief pa-de-poef-paf. Daar komt het wel op neer.

6,5/10.
Veel meer dan pief-poef-paf. Ik vond het één van de betere films die ik de laatste maanden heb gezien. Zeker een 7,5 waard naar mijn mening. Erg leuk camerawerk; doet me een beetje denken aan Lock, Stock & Two Smoking barrels i.c.m. The Matrix. Verder is het weer eens een keer lekker knallen inderdaad, maar niet zo cliché als altijd. Leuke intro ook.

V for Vendetta

Top film! Orgineel verhaal, simpele maar goede decors, mooie mime; al met al zeker een 8,5 naar mijn mening! Ook vond ik het een leuk detail dat 'V' ... dezelfde acteur is als Agent Smith in The Matrix. Hahaha.

Casino

Gisterenavond gezien. Vermakelijke film; goede acteurs (sja wat wil je met Sharon Stone en Robert de Niro) en een leuke knipoog naar het beleid in de USA. Ook waren de personages goed uitgewerkt en had ieder wel iets leuks. 7,0 is hij toch wel waard.
Verveling is voor mensen zonder hobbies - Never change a winning team
You've just moved up a notch,
you're at notch one now.
  donderdag 28 september 2006 @ 10:33:07 #90
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_42193077
quote:
Op donderdag 28 september 2006 10:10 schreef MaZz_ het volgende:

[...]kruisjes[...]
IMDb laat hotlinking van zijn plaatjes niet toe. Je zult de plaatjes dus ergens anders vandaan moeten halen/neerzetten.
IMDb Vote History
  donderdag 28 september 2006 @ 10:39:04 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42193195
quote:
Op donderdag 28 september 2006 09:55 schreef victorinox het volgende:

[..]

En die nucleaire explosie in Chelyabinsk vele jaren daarvoor.
En Tsjernobyl 7 jaar later .

Het sneue is dat later veel mensen die meewerkten aan deze film, stierven aan kanker omdat de plek waar ze de film schoten, verschrikkelijk vies vervuild was... door een kerncentrale.
  donderdag 28 september 2006 @ 11:05:10 #92
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42193825
Samaria (2004)

Kim Ki-Duk, mocht je dit lezen, je bent men held. Alweer zon verdomd mooie film (enige die ik van de bekende nog niet gezien had). Emoties aan het eind:

8,5
  donderdag 28 september 2006 @ 14:20:16 #93
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42198703
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:05 schreef JelleS het volgende:
Samaria (2004)

Kim Ki-Duk, mocht je dit lezen, je bent men held. Alweer zon verdomd mooie film (enige die ik van de bekende nog niet gezien had). Emoties aan het eind:

8,5
Dank je.
pi_42198963
Mystic River

Whohoo, dat was een verrassing

http://www.imdb.com/title/tt0327056/
quote:
Plot Outline: With a childhood tragedy that overshadowed their lives, three men are reunited by circumstance when one loses a daughter.
pi_42199349
Gister united93 gezien. Beetje flauwe film vondt ik het. Ze weten niet echt spanning op te bouwen. Hoop dat world trade center meer te bieden heeft.
  donderdag 28 september 2006 @ 16:13:59 #96
134737 Fiduci
Wie helpt me aan een usericon?
pi_42201808
Ik heb gister de film "the hard easy" gezien.
http://www.imdb.com/title/tt0425087/

2 Kansloze types, een gokker, en een effectenmakelaar die grondig in de fout gaat zijn beide van plan hun schulden af te lossen door een oevrval op een juewelier.
Helaas plegen ze dit delict beide op hetzelfde tijdstip.....

Matige film vond ik 5,5
First you got to make the money... when you got the money you get the power, and when you got the power, you get the Woman!!!!
pi_42202565
Ik heb gisteravond op tv Prison of Secrets gezien, over een vrouwengevangenis. Was niet echt een goede film, maar 't was wel realistisch aangezien het een waargebeurd verhaal is

http://www.imdb.com/title/tt0119950/
  donderdag 28 september 2006 @ 17:14:11 #98
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42203611
net

hotel rwanda en everything is illuminated gekeken

horel rwanda vond ik erg goed, aangrijpend

en everything is illumiated was best apart maar wel goed
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  vrijdag 29 september 2006 @ 01:29:08 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42221957
M (1931)

Mên, een film uit begin jaren '30 en de problematiek waar de film over handelt is nog steeds actueel. Geniaal is vooral de scene waar afgewisseld werd tussen de politie en de lokale criminele bende, die beiden hebben als doel een kindermoordenaar te pakken. De slotscene was daarbij ook zeer indrukwekkend. Hoe dan ook, Fritz Lang was zijn tijd ver vooruit .

Cijfer: 8/10

Kavkazskiy plennik

Twee Russische soldaten, Sacha en Vanya, worden gevangen genomen door Tsjetsjenen. Sacha heeft een opvliegend karakter, terwijl Vanya gewoon normaal chill is. Aanvankelijk botert het niet zo tussen hen, maar dat komt later wel goed. Het doel is dat de twee geruild worden tegenover Tsjetsjeense krijgsgevangenen. Het interessante is dat de twee relatief 'vrij' zijn en een redelijk grote bewegingsvrijheid hebben in het dorp.

Het verhaal zit vrij goed in elkaar, het acteren is ook vrij goed en het Kaukasische landschap is fenomenaal gaaf en krijgt uitgebreid de aandacht. Ik was even bang in het begin dat het een zeer zwartwitte film zou zijn, waarbij Russen als heldhaftig en Tsjetsjenen als bloeddorstige beesten werden neergezet, maar integendeel niets van dat!

Cijfer: 8,5/10
pi_42234632
Unforgiven

In een tijd waar de western nagenoeg uitgestorven was, kreeg Clint het toch voor elkaar om een goede, en niet in het minst succesvolle kroon op zijn werk en het genre te zetten. De film ontving maar liefst vier oscars, wat onder meer te danken is aan de fantastische cast.

8/10.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')