quote:In S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost, speel je dus zo'n stalker. Je gaat in je ééntje het gebied in, the zone, om research te doen. Al snel zul je tot de conclusie komen dat er iets verschrikkelijks aan de hand is in het verlaten, enge, sombere gebied.
April 12, 2006, 02:33 p.m.Chernobyl zone was lit by an intolerably bright light. The clouds were evaporating in the silver bright sky with a thunder and earthquake to follow. People fell on the ground facedown closing their bleeding eyes and ears. The glow spread over an immense territory which was subsequently called the Zone. People ran away saving their lives. It looked like a radioactive explosion at the nuclear plant occurred. The army sealed off the Zone...
The explosion epicenter was a kilometre away from the nuclear plant. Obviously, some tests had been held there and they caused the disaster. Presumably, the entire personnel died within seconds, but still there was a probability of survivals among the staff. It appeared impossible to arrange a rescue operation, as the Zone was characterized by strange energy disturbances posing mortal danger to the explorers. Attempts to use robots were unavailing. Several months after the accident the crisis situation peaked when the Zone abruptly grew five kilometres bigger. People from nearby towns and villages were urgently evacuated, and the peril of a difficult-to-imagine scope loomed over the world.
Year 2008
The Zone exploded, radioactive clouds covered vast territories. A dreadful amount of people, animals and forests perished. Thirty kilometres of the area got cordoned off by the army, scientists failed to explain what had happened. The Zone grew, various death-bearing anomalies were spotted inside. Some invisible force tore living beings apart, inflicted awful blood-sputtering wounds. Expeditions faced mutant animals, unlikely to have appeared in the Zone through natural course of evolution. The catastrophe, mutants, anomalies, contamination Everything appeared to be a consequence of some eerie phenomenon
Year 2010
First expeditions can enter the Zone several kilometers deep without mortal danger . Amateur researchers, marauders and poachers, called stalkers, show up. They move around the Zone searching for various anomalous formations, i.e. artifacts, they would sell to various organizations.
De reusachtig grote omgeving bestaat uit heuvels, bossen, verlaten gebouwen, huisjes, kapotte auto's. Het geeft een enge verlaten indruk waarin je je nooit echt veilig voelt. Even wat informatie over de omgeving, en hoe deze tot stand is gekomen. Eén van de developers verteld:
quote:Wat kunnen we nog meer verwachten van deze game?
We created the Zone based on reconstruction of Chernobyl atomic power plant and the 20-kilometer zone around it. Players, while progressing through the game, will see the Dead Forest, cities of Pripyat' and Chernobyl, sneak inside the Chernobyl atomic facility sarcophagus, go through the memorable areas, really existing in the epicentre of the tragedy to have occurred some 16 years ago.
Je zult niet de enige geïnteresseerde zijn die het gebied als Stalker zal verkennen. Geïnteresseerde wetenschappers, elite troepen, soldaten, andere Stalkers kun je onderweg tegenkomen. Net als mismaakte, gemuteerde wezens en andere gevaarlijke mysterieuze levensvormen.
Je mag zelf een route kiezen aangezien je in de gehele omgeving geen limieten zult zien. Je kan dus zelf een weg kiezen, met alle gevolgen van dien. Lopen is soms niet de meest effectieve manier om jezelf te verplaatsen, dus is een andere vorm van transport uiteraad logischer. In het spel zijn er verschillende vormen van transport mogelijk, waaronder een helikopter, auto's en gepantserde voertuigen. Bijna al deze voertuigen komen van het leger en zijn verouderd. Dit is natuurlijk omdat alle voertuigen na gebruik toch vernietigd moeten worden vanwege de radioactieve omgeving.
Niet alleen de gemuteerde wezens en NPC's vormen een gevaar, ook de omgeving kan doden. Niet alleen vanwege de besmette gebieden, maar ook vanwege andere vreemde oorzaken zoals de volgende:
quote:Veel van dit soort vreemde berichten staan er ook nog op de website:
Gravity concentration
Gravity field with differently directed acceleration.
Tears entrapped living creature apart.Visual indicators:
- Dents in the ground
- Bent metallic objects
- A stone thrown inside a gravity concentration patch changes flight trajectory
Rusty hair
All the metal grates and rods acquire rusty hair through time. Touching rusty hair causes the body to smoke and blacken.
quote:Het spel kent dus een Singleplayer een een Multiplayer-gedeelte. Waarschijnlijk komt S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost uit November 2003. Dan pas, helaas..
...Somebody from "monolith" stalkers claimed he was attacked by a poplar fluff near the "Dump"... Either he drank too much in the stalker pub or new troubles are coming...
Tot slot dan nog de screenshots om alvast in de stemming te komen:
Need I say more? Kijk voor meer info op de website van deze game of pak een biertje en bekijk één van de filmpjes. Voor zover ik weet is een PC-versie de enige versie waar men op dit moment aan werkt. Tot die tijd kunnen we ons nog gaan vermaken met titels als Doom III en Unreal 2, maar S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost lijkt in mijn ogen misschien wel de grootste kanshebber om beste game sinds tijden te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Disorder op 30-12-2002 21:15]
Eerlijk gezegd doet de naam Stalker bij mij een andere gedachte opkomen dan waar het spel daadwerkelijk over gaat
Overigens, eindelijk een spel zonder grenzen. Daar heb ik lang op gewacht. Dat wekt bij mij grote irritatie als blijkt dat ik met mijn character vast zit in een van te voren bepaald gebied.
[Dit bericht is gewijzigd door -ScuL- op 30-12-2002 20:37]
quote:Dan moet je het verhaaltje aan het begin van mijn post lezen waarin wordt uitgelegd dat Stalkers gewoon amateursoldaten/researchers zijn die interesse hebben in het gebied dat word geteisterd door vreemde verschijnselen en radioactieve straling. Ze gaan het gebied, the Zone, binnen om er vreemde objecten te stelen om ze vervolgens uiteraard voor een leuk prijsje te verkopen.
Op maandag 30 december 2002 20:35 schreef -ScuL- het volgende:
Eerlijk gezegd doet de naam Stalker bij mij een andere gedachte opkomen dan waar het spel daadwerkelijk over gaat
De systeemeisen voor het spel schijnen trouwens wel erg zwaar te zijn, maar het spel is nog lang niet klaar, dus waarschijnlijk moet het redelijk te spelen zijn voor veel mensen. Al zal ik in ieder geval flink moeten upgraden
-edit- Het moet trouwens S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost zijn.
Het zou fijn zijn als een moderator hier wat aan kon doen.
quote:Your wish is my command
Op maandag 30 december 2002 20:59 schreef Disorder het volgende:[..]
-edit- Het moet trouwens S.T.A.L.K.E.R. - Oblivion Lost zijn.
Het zou fijn zijn als een moderator hier wat aan kon doen.
quote:Ik zie nog niks eigenlijk
Op maandag 30 december 2002 21:10 schreef Bastard het volgende:[..]
Your wish is my command
quote:Helemaal mee EENS, dit word een spel om te kopen
Op maandag 30 december 2002 20:13 schreef Disorder het volgende:
Vreemd eigenlijk dat er over dit spel nog geen topic is. Naar mijn mening één van de waarschijnlijk beste games die er in 2003 uit zullen komen.
quote:Man, alle goeie dingen worden altijd maar weer uitgesteld he
Op woensdag 8 januari 2003 19:23 schreef Disorder het volgende:
Helaas, maar waar. Stalker komt zeer waarschijnlijk pas in 2004 uit.http://www.gamer.nl/nieuws/16011
quote:Geen dank verders
Op donderdag 9 januari 2003 13:11 schreef Gorro het volgende:
Iemand wees mij laatst hierop idd, nadat ik de film die op het boek gebaseerd is had gezien. Het spel zal vast heel anders worden dan de (geweldige imo) film (boek heb ik niet gelezen), maar kijk er tog naar uit.
En zelfs het gras schijnt 3-d te zijn
quote:Moet toch eens gebeuren
Op donderdag 13 maart 2003 20:39 schreef Piro het volgende:
HEBBEEE!
Moet ik die ti 4200 toch upgraden
Zie ook Far Cry, Doom3 etc
quote:Doom3 en Far Cry kunnen mij lang niet zoveel boeien als dit spel!
Op donderdag 13 maart 2003 21:54 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Moet toch eens gebeuren
Zie ook Far Cry, Doom3 etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |