abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 september 2006 @ 12:44:32 #251
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42012207
Schultze gets the blues

Schultze is een man van middelbare leeftijd met een behoorlijk overgewicht. Zijn hele leven heeft hij doorgebracht in een klein dorpje aan de rivier de Saale. Schultzes leven, dat bestaat uit z'n werk, het café, z'n volkstuin, volksmuziek en hengelsport, wordt verstoord als hij en zijn maten Manfred en Jürgen hun baan verliezen. Terwijl het leven z'n glans verliest en de dagelijkse routine tot een klucht wordt, ontdekt Schultze een leven aan de andere kant van de berg. Uit zijn accordeon klinken niet langer traditionele polka's, maar de vurige klanken van de Southern States waarmee Schultze dreigt om de zo respectabele jubileumviering van de lokale muziekclub drastisch te verstoren.

Wat was dit een prachtige film!!!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 21 september 2006 @ 14:10:05 #252
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42014359
Mari iyagi (My Beautiful Girl, Mari) (2002)
Dat tekenfilms niet alleen voor kinderen zijn, bewijst deze film maar weer eens.
De film gaat over een man die terug blikt op zijn jeugd. Waarin hij via een magische knikker in een droomwereld kon belanden.
De film geeft de gevoelens van een man die terugblikt op zijn jeugd en van hoe het was om jong te zijn en nog in droomwerelden te geloven goed weer. Maar toch mist de film net die magische X-factor, die de Ghibli films bijvoorbeeld wel hebben.
cijfer: 8
  donderdag 21 september 2006 @ 14:20:18 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_42014667
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:42 schreef cwk het volgende:

[..]

Ik meen dat ze voor dat shot een echt nieuwsbericht hebben gebruikt waar een koe op t dak stond ivb met een overstroming. Maar dat kan ook Broodje Aap zijn natuurlijk.
Ik bedoelde de koeien die afgeschoten werden door George.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:43:48 #254
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42015393
oh.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  donderdag 21 september 2006 @ 19:14:10 #255
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42023297
Vanavond ga ik Aquamarine kijken, en dus mag ik er eigenlijk nog niets over zeggen. Ik heb de trailer wel al gezien. Ik weet negentig procent zeker dat dit een guilty pleasure wordt en gok op een 5,5 à 6,5. Vannacht post ik weer om te vertellen hoe geweldig/misleidend trailers zijn. Spannend!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_42023795
JoJo.
  donderdag 21 september 2006 @ 21:56:55 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42029401
Ohja, laatst had ik Ali G inda House gezien op TV. Mên wat een allerbelabberdst niveau was dat. Echt duidelijk niet mijn kopje thee, whehehe.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42031238
X-Men: The Last Stand

Aardige sequel die maar een beetje onderdoet voor de eerste twee delen. Aangrijpend door twists die ik niet uit de doeken kan en wil doen. Jammer dat veel karakters naar de achtergrond gedrukt worden, waarschijnlijk vooral door de arrogantie van Halle Berry die een grotere rol wilde hebben voor haar niet echt gewichtige personage. De rest van de cast heeft hierdoor de verdieping van een stripfiguur ( ).

Normaal gaat het compleet langs me heen, maar de muziek was soms een beetje misplaatst of over de top; had beter gekund. Al met al ben ik redelijk positief over de film; de actiescènes zijn om je vingers bij af te likken and the storyline wasn't the worst imaginable.

7/10.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2006 22:36:21 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 22:41:36 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42031604
Leef!
Na 5 minuten vreesde ik dat deze ging tegenvallen, want het leek allemaal nogal... hoe zal ik het zeggen.... pretentieus gemekker. Gelukkig houdt het relatief snel op en wordt het vlug veel beter, met dank aan het sterke acteerwerk. Al bij al weer netjes van Willem van de Sande Bakhuyzen (en Maria Goos), alleen het einde vond ik een beetje als een tang op een varken staan in vergelijking met de rest van de film, maar dat is een detail, ik vond het geheel gewoon sterk.

Alleen jammer dat er alwéér een bombardement van onnodige tieten en meer van dat leuks inzit. Ik begin het echt strontvervelend te vinden, moet dat nu echt in élke Nederlandse film? .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 21 september 2006 @ 22:47:16 #260
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42031894
Ja, dat moet. Maar in goede films is het niet zo erg, maar dan wordt het ook beter gebruikt. Net de Passievrucht gezien, en over het nodige bloot was niet te klagen, ook al had ik dezelfde 4 onlangs al in de bios mogen aanschouwen. Zeer goede film trouwens, ook al wist ik het 'schokkende' einde al. Viel me reuze mee.
  † In Memoriam † donderdag 21 september 2006 @ 23:14:47 #261
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_42033051
SoK: ik zag laatst Polleke, daar viel het wel mee met het bloot Maar verder moet ik je gelijk geven.

Ook Passievrucht gezien, was zeer okay.
Sheridana +1
pi_42036919
Tieten zijn okay!!

HELL SQUAD

COMMANDO GIRLS/COMMANDO SQUAD

Briljant.

Absoluut briljant.
quote:
Hell Squad is the story of a group of Las Vegas showgirls come commandos sent to rescue a diplomat's son in what is truly the world's first "art" film. This beautifully made film has a stellar cast portraying multi-dimensional characters of such depth as the suspicious tiger-owning arab, the conflicted millionaire, and the large-breasted commandos.

The story itself deals with such important socio-political issues as the arms race, gender equality, water conservation, and animal cruelty. For example; a tiger's tail is stamped on by the villain's angry foot; these busty dancers prove that they can infiltrate the enemy with the best of em', while being socially responsible by bathing together because of a water shortage; and our damsel, the diplomat's son, is bound by shackles no one can see, representing the invisible threat of the neutron bomb (where did that elephant go?).

Finally, as the startling ending asserts, nothing is as it seems. The final scene is a shocker unlike anything you've witnessed since the glory days of Scooby Doo. For fast-paced, stimulating film-making at its finest, do yourself a favor and find Hell Squad!
Briljant.

vrijdag 22 september 2006 @ 08:23:24 #263
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42038726
Trailers bedriegen.

Temmink: the Ultimate Fight was ook niet best.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_42048965
Det Sjunde Inseglet

Geweldig, indrukwekkend, sfeervol en bijzonder werkje. Gewoon erg mooie film.

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  † In Memoriam † vrijdag 22 september 2006 @ 15:36:02 #265
4571 Sokolsky
pi_42049035
Da's een moeilijke link, die je daar probeert te posten.

Ah, nu staat 'ie er. Weet je trouwens dat die rij mensen voornamelijk bestaat uit crewleden en toeristen?
Sheridana +1
pi_42049083
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:36 schreef Sokolsky het volgende:
Ja, zag het al. Is gefixt.
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:36 schreef Sokolsky het volgende:

Ah, nu staat 'ie er. Weet je trouwens dat die rij mensen voornamelijk bestaat uit crewleden en toeristen?
Nee .
Maf, weet je ook waarom? Hadden de acteurs er geen zin meer in?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 september 2006 @ 15:43:14 #267
862 Arcee
Look closer
pi_42049234
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:33 schreef Doff het volgende:
Det Sjunde Inseglet

Geweldig, indrukwekkend, sfeervol en bijzonder werkje. Gewoon erg mooie film.

[afbeelding]
Ik vond die film zo kut, dat ik een maand geen zin had om een andere film te kijken.

Okee, niet zo erg, maar toch.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_42049346
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:43 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond die film zo kut, dat ik een maand geen zin had om een andere film te kijken.

Okee, niet zo erg, maar toch.
Waarom vond je 'm zo kut dan?
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:14:24 #269
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_42050028
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:38 schreef Doff het volgende:

[..]

Ja, zag het al. Is gefixt.
[..]

Nee .
Maf, weet je ook waarom? Hadden de acteurs er geen zin meer in?
Die waren al naar huis ofzo, toen Bergman die lucht wel erg aantrekkelijk vond om in zijn film te verwerken...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 september 2006 @ 16:22:37 #270
862 Arcee
Look closer
pi_42050217
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:49 schreef Doff het volgende:
Waarom vond je 'm zo kut dan?
Ja, ik vond 'm vreselijk. Kon er helemaal niks mee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 22 september 2006 @ 16:59:39 #271
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42050962
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, ik vond 'm vreselijk. Kon er helemaal niks mee.
maar waarom?

World Trade Center
Was vooraf bang voor een heleboel klef en sentimenteel gedoe maar dat viel gelukkig redelijk mee, al was het einde wel behoorlijk klef.
Dit keer heeft Stone zich redelijk weten in te houden wat betreft politiek geneuzel maar gewoon een best goede film afgeleverd over menselijke tragedies. De sets zien er prachtig uit en de special effects zien er mooi uit. Vooral het geluid is erg indrukwekkend en het acteerwerk is in orde, vooral Michael Pena is sterk en Maria Bello is natuurlijk geen straf om naar te kijken.
Geen geweldig goede film en van de 9/11 films wint United het van deze film, maar toch is ie beter dan ik had verwacht.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_42051356
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:14 schreef laurenzo85 het volgende:

[..]

Die waren al naar huis ofzo, toen Bergman die lucht wel erg aantrekkelijk vond om in zijn film te verwerken...
En terecht. Mooiste shot uit de film imo.
  vrijdag 22 september 2006 @ 17:22:28 #273
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42051444
De mooiste 9/11 film is wat mij betreft Parallel Lines, die vast niemand hier heeft gezien. Ook maar 50 votes op imdb ofzo. Het is dan ook een documentaire. Nina Davenport woont in New York, maar tijdens 9/11 was ze niet in de stad. Een paar weken voor nieuwjaar besluit ze met een camera een roadtrip door Amerika te maken. Ze begint gewoon met iedereen een gesprek, en vraagt ze naar hun mening over 11 september. Maar eigenlijk is het ook een film over Amerika zelf, prachtig in beeld gebracht door de beelden vanuit de auto.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  vrijdag 22 september 2006 @ 19:05:31 #274
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_42054044
The Road To Guantanamo
Ook een 9/11 film, in het verlangde er van althans. Het is een soort nagespeelde documentaire en gaat over een stel Britse vrienden van Pakistaanse afkomst, die voor de trouwerij van één van hen naar Pakistan gaan. Eenmaal daar aangekomen besluiten ze naar Afghanistan te gaan om 'mensen te helpen'. Wat ze daar precies onder verstonden werd me niet helemaal duidelijk, maar ze waren er in ieder geval op de verkeerde plek en op het verkeerde moment. Uiteindelijk worden ze namelijk voor Taliban strijders aangezien en belanden ze in Guantanamo. En als je Bush en consorten geloof dat het er daar allemaal humaan aan toe gaat/ging dan moet je absoluut deze film kijken. Erg indrukwekkend.
  vrijdag 22 september 2006 @ 21:33:03 #275
158650 Tulip
Flower Power
pi_42058822
Beverly Hills Cop I, geweldige die jonge kop van Eddie!
Bloemen houden van mensen
  zaterdag 23 september 2006 @ 08:22:01 #276
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_42069907
Gisteravond weer lekker naar de bios!

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan - ha, haha, hahaha, hahahaha, hahahahaha, hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahaha! 10/10
  zaterdag 23 september 2006 @ 09:17:47 #277
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42070166
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 17:22 schreef JelleS het volgende:
De mooiste 9/11 film is wat mij betreft Parallel Lines, die vast niemand hier heeft gezien. Ook maar 50 votes op imdb ofzo. Het is dan ook een documentaire. Nina Davenport woont in New York, maar tijdens 9/11 was ze niet in de stad. Een paar weken voor nieuwjaar besluit ze met een camera een roadtrip door Amerika te maken. Ze begint gewoon met iedereen een gesprek, en vraagt ze naar hun mening over 11 september. Maar eigenlijk is het ook een film over Amerika zelf, prachtig in beeld gebracht door de beelden vanuit de auto.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
daar heb ik een paar weken terug een stuk van op tv gezien. Zag er idd. goed maar ik was toen zo moe dat ik `m heb uitgezet
pi_42073179
The Door in the Floor

Aardige film met een rustig en langzaam verhaal maar leuk in elkaar gezet, ken het boek verder niet dus kan hier niet over oordelen. Cast is erg goed gekozen, deze volstaat dan ook prima in de film.
Cijfer: 7,3
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:58:08 #279
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42076573
The Woods
He, bah, wat een matige film. Ik krijg overal het gevoel dat ik het allemaal al eens heb gezien en dat het toen beter was. Soms duikt er even een creepy sfeertje op, maar dat verdwijnt dan weer veel te snel. Bruce Campbell haalt zijn klassieke truukjes boven, maar heeft dat ook al met meer overtuiging gedaan. Het is me dan ook niet duidelijk waarom Lucky McKee als één van de coming men van de horror wordt gezien, alles wat ik van de beste man mocht aanschouwen, viel me eigenlijk serieus tegen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 23 september 2006 @ 15:59:54 #280
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42077907
21 Grams

Ik lette niet zo op tijdens deze film, dus moet eigenlijk een nog een keer zien . Maar volgens mij is het an sich wel een prima film over een interessant onderwerp.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_42079231
Thank you for smoking (8.1)
Erg leuke film, hij keek heel simpel weg

Syriana (7.2)
Deze moet je echt 2 keer gezien hebben om alles een keer te snappen. Et zijn allemaal verhalen over verschillende personages, erg achtergeliggende gedachtes allemaal enzo
eigen cijfer een hele kleine 7-
¯ _(ツ)_/¯
pi_42081596
CAVED IN

CAVED IN: PREHISTORIC TERROR

Vermakelijke bull maar neem het aub niet al te serieus

Things i learned from this movie:

• Kakkerlakken hebben een ingebouwd alarmsysteem
  • Vrouwen kunnen alleen maar schreeuwen en zeuren
  • Smaragden hebben alle kleuren van de regenboog met ingebouwde lampjes
  • Het is niet koud onder de grond op ca 500 meter diep
  • Smaragden lijken verdacht veel op snoeppapiertjes
  • 'Enorme' dieptes zijn enger dan torretjes van 2,5 meter lang
  • In een verlaten mijnschacht is overal voldoende licht, waar je ook komt
  • Fransen spreken alleen Frans onderling over de portofoon
  • Muren onder de grond lijken allemaal op papiermaché

• pi_42082845
    Lucky Number Slevin

De best film van 2006 tot nu toe. Beste rol van Josh Hartnett ooit. Heerlijk.

8,5/10.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2006 18:56:41 ]
      zaterdag 23 september 2006 @ 18:59:33 #284
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_42082969
    Daar moet ik toch even op ingaan. Had jij niet het gevoel dat je gewoon beledigd werd als kijker? De film pretendeerd dat ik het verhaal nog _niet_ doorheb na 30 minuten. Ik voelde me gewoon een beetje in het ootje genomen. De tweede helft van de film bestaat uit het uit de doeken doen van iets wat een beetje filmkenner allang wist. Naja..deze recensie van Roger Ebert verwoord het veel beter.

http://rogerebert.suntime(...)EVIEWS/60403007/1023
    There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
      zaterdag 23 september 2006 @ 19:14:46 #285
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_42083589
    As good as it gets
    De derde keer nog steeds lekker, en zelfs iets omhoog gegaan in waardering. 8.5/10

Hard Candy
    Natuurlijk voelde ik me eigen ballen bij die ene scene. Maar ik kan niet tegen rollen als die van Ellen Page. Kleine wreker dat ze is . De omgedraaide rol gaf mijn vreemd genoeg vrij weinig voldoening. Had voornamelijk het idee dat de film een fantasie van een slachtoffer is. Hoe dan ook, er werd degelijk geacteerd. 6/10
    pi_42084197
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 18:59 schreef cwk het volgende:
    Daar moet ik toch even op ingaan. Had jij niet het gevoel dat je gewoon beledigd werd als kijker? De film pretendeerd dat ik het verhaal nog _niet_ doorheb na 30 minuten. Ik voelde me gewoon een beetje in het ootje genomen. De tweede helft van de film bestaat uit het uit de doeken doen van iets wat een beetje filmkenner allang wist. Naja..deze recensie van Roger Ebert verwoord het veel beter.

Ik ben de film niet gaan kijken met de verwachting dat ik een uitmuntend stukje filmkunst voorgeschoteld zou krijgen, of dat ik door briljante onvoorziene twists verrast zou worden. Daar kies je voor. Ik kreeg wat ik verwachtte, anderhalf uur topvermaak. Tel daarbij op dat in 2006 nauwelijks iets noemenswaardigs is uitgekomen en mijn waardering is begrijpelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2006 19:31:36 ]
      zaterdag 23 september 2006 @ 19:37:12 #287
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_42084510
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 19:30 schreef Mainport het volgende:

[..]

Ik ben de film niet gaan kijken met de verwachting dat ik een uitmuntend stukje filmkunst voorgeschoteld zou krijgen, of dat ik door briljante onvoorziene twists verrast zou worden. Daar kies je voor. Ik kreeg wat ik verwachtte, anderhalf uur topvermaak. Tel daarbij op dat in 2006 nauwelijks iets noemenswaardigs is uitgekomen en mijn waardering is begrijpelijk.
    Precies. Zo voel ik er ook over. Het einde/twist ziet een beetje intelligent persoon natuurlijk wel aankomen. Maar de film is zo goed en leuk, dat je gewoon anderhalf uur topvermaak hebt.
      zondag 24 september 2006 @ 01:40:53 #288
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_42084807
    net terug van Cashback wel aardig. Beetje onevenwichtig naar mijn mening. Maar er is genoeg om dat goed te maken. En veel mooie tieten, en dat is altijd een plus.
    pi_42084871
    Braveheart

Oorlogsspektakel van Amerikaanse bodem met een Schots nationalistische Mel Gibson. Dat betekent dat hoe dan ook, gerechtvaardigd of niet, onze Mel áltijd goed is en goed doet, en zijn tegenstanders niets anders dan slecht en gemeen zijn.

7/10.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2006 01:46:45 ]
    pi_42085339
    THE KILLER EYE

Full moon doet het weer, een minimaal plot met een maximale uitwerking. Een 'geleerde' in iets (het wordt nooit echt duidelijk in wat) rommeld wat met ogen en voor je eye kan zeggen is er een gigantische oogbal uit een andere dimensie die dames bevredigd

Full moon boegbeeld Jacqueline Lovell is ook weer van de partij als nymphomane, een rol die haar op het blote lijf geschreven is trouwens

LAO MAO

THE CAT/WEI SI LI ZHI LAO MAO/THE 1000 YEARS CAT

Waanzinnige Hong Kong weirdness over een THE THING achtig buitenaards wezen dat de wereld teisterd en alleen gestopt kan worden door een buitenaardse kat genaamd General en zijn bazin

Werkelijk onbeschrijfelijke film met als hoogtepunt het 'duel' tussen General en een Deense Dog die in de rondte wordt geswiept (letterlijk!!) door de kat.

Van de makers van STORY OF RICKY dus men weet ongeveer wat er gaat komen

Dit moet je zien!!

THANK YOU FOR SMOKING

Gebeurd niet vaak dat ik geen mening heb over een film.

Interessante mislukking dan maar...
    pi_42085785
    Assault on Precint 13
    quote:
    Detroit, oudjaarsavond. Topcrimineel Marion Bishop is gearresteerd en gaat meteen mee op transport naar een extra beveiligde inrichting. Een zware storm dwingt hen echter uit te wijken naar politiebureau 13, dat door het zware weer kampt met een beperkte bezetting.

Tegen de avond wordt het bureau overvallen door gemaskerde mannen die Bishop willen bevrijden. De aanval wordt afgeslagen, maar dan wordt het bureau ineens omsingeld door een professionele team, dat iedereen lijkt te willen vermoorden.
    Alle cliche's die er konden zijn waren er aanwezig in de film. flut.
    ¯ _(ツ)_/¯
      zondag 24 september 2006 @ 10:08:10 #292
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_42088096
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 19:30 schreef Mainport het volgende:

[..]
    Tel daarbij op dat in 2006 nauwelijks iets noemenswaardigs is uitgekomen en mijn waardering is begrijpelijk.
    Ik wacht nog steeds met smart op Gwoemul

Begrijp jullie punt trouwens wel, alleen jullie hangen een labeltje aan een film die zelf wat anders bedoeld. Voor mij deed het gewoon af aan het vermaak, alles was pretentieuse poppenkast.
      zondag 24 september 2006 @ 10:13:46 #293
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_42088161
    Das Boot

Een drie uur durende film over het wel en wee in een Duitse onderzeeër: de doel- en kansloosheid werden erg goed in beeld gebracht. Drie uur is vrij lang, maar echt vervelend lang vond ik het niet. Daarbij was Herbert Grönemeyer als vreesachtige oorlogscorrespondent erg, erg oke.

Cijfer: 8,5
    pi_42089235
      zondag 24 september 2006 @ 11:51:11 #295
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_42089313
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 18:59 schreef cwk het volgende:

Mee eens. Had hetzelfde bij Crash, voelde me behoorlijk beledigd toen Haggis het nodig vond om nog even het doosje met die losse flodders te laten zien.

Mainport, als je denkt dat er nog weinig goeds in 2006 is uitgekomen, moet je toch even snel wat verder kijken.
    pi_42089652
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 11:51 schreef JelleS het volgende:

Mainport, als je denkt dat er nog weinig goeds in 2006 is uitgekomen, moet je toch even snel wat verder kijken.
    Ik geef niet op.
      † In Memoriam † zondag 24 september 2006 @ 12:47:41 #297
    4571 Sokolsky
    pi_42090249
    quote:
    Wat raad je aan dan? Bij mij staat Zwartboek voorlopig op 1, gevolgd door United 93.
    Sheridana +1
      zondag 24 september 2006 @ 12:51:49 #298
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_42090318
    Ik heb het over films die hier in 2006 in de bios kwamen he. Dan zijn mijn favorieten tot nu toe.

The Wind That Shakes The Barley
    Brick
    United 93
    Volver
    V for Vendetta
    Zwartboek
    Fearless

In die volgorde ook.
      zondag 24 september 2006 @ 13:01:05 #299
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_42090445
    quote:

[..]

Mee eens. Had hetzelfde bij Crash, voelde me behoorlijk beledigd toen Haggis het nodig vond om nog even het doosje met die losse flodders te laten zien.

Zoals? Ik heb ook nog niet veel heel goeds gezien dit jaar. Het enige echt noemenswaardige tot nu toe vond ik, V for Vendetta, Lucky Number Slevin, Jarhead, The Weather Man en Brick ((tot nu toe) enige film van 2006 die in mijn top 100 staat is Brick, terwijl dat voor vorig jaar wel anders is en was.). Al verwacht ik nog veel van films als Babel, Volver en enkele andere.

Emperor of the North Pole (1973)
    Gedurende de Grote Depressie is Amerika vol met hobo's, die zoals hobo's dat doen gratis met treinen meeliften. Maar niet op De 19, want daar maakt de hardhandige conductor Shack de dienst uit. Een man die zonder medelijden een meeliftende hobo dood slaat. Niemand heeft dus ooit nog gratis met De 19 mee gelift. Maar één hobo, A-#1, gaat de uitdaging aan.
    De film zit degelijk in elkaar en vermaakt goed zolang die duurt. Lee Marvin is cool zoals altijd. En Ernest Borgnine is perfect gecast als de gemene Shack.
    cijfer: 7.5

Blazing Saddles (1974)
    Welke conclusie moet ik trekken na deze film?
    1) In de afgelopen jaren sinds ik mijn laatste Mel Brook film heb gezien, ben ik volwassener geworden en de pis-plas, Bassie&Adriaan niveau van grappen ontgroeit.
    2) Die andere Mel Brook films waren en zijn wel grappig en Blazing Saddles is gewoon een mindere film van Brooks.
    Over Gene Wilder kan dan wel weer maar één en dezelfde conclusie als altijd getrokken worden:
    Wat een vervelend, zichzelf grappig vindend, terwijl die dat niet is, mannetje is dat.
    cijfer: 5

[ Bericht 43% gewijzigd door Lonewolf2003 op 24-09-2006 13:19:32 ]
      zondag 24 september 2006 @ 13:06:26 #300
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_42090510
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 12:51 schreef JelleS het volgende:
    Ik heb het over films die hier in 2006 in de bios kwamen he. Dan zijn mijn favorieten tot nu toe.

Fearless

In die volgorde ook.

dat snap ik dan weer niet. een (redelijk) vermakelijke film maar niet meer dan dat. zeker niet in het rijtje beste films van het jaar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')