Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:10 schreef Falco het volgende:
Ivan Grozny I
Terwijl in Nederland in het midden van de zestiende eeuw de tachtigjarige oorlog uitbrak, kwam in het verre Rusland Ivan IV aan de macht als eerste tsaar. Ivan Grozny (de Verschrikkelijke) zorgde met nietsontziende militaire campagnes ervoor dat Rusland een sterkere en vooral grotere natie werd. Over deze geschiedenis maakte Sergei Eisenstein, een bekende Russische filmregisseur in die tijd, in opdracht van Josef Stalin een film tijdens WOII. Achtereenvolgens ziet de kijker gedeeltes uit Ivan zijn leven: zijn kroning, de strijd tegen Kazan, maar ook de tegenspoed waarmee hij heeft te kampen.
Ondanks de brakke Engelse ondertiteling vond ik de film redelijk goed te volgen. Je even een beetje inlezen in de geschiedenis van Rusland rond die tijd is echter wel een pré. Sergei Eisenstein maakt er een best indrukwekkende film van met her en der leuke licht/schaduweffecten, humoristische stukjes/dialogen en chille muziek van Prokofiev. Op het eind kreeg ik zelfs een klein beetje sympathie voor Ivan, omdat ook echt alles tegenzat. Nogal vreemd eigenlijk, maar zo heel extreem gemeen werd Ivan door Nikolai Cherkasov ook weer niet neergezet. In deel II schijnt dat wel heel anders te zijn. Stalin kon deel I van Ivan Grozny waarderen (de film ontving de Stalin-prijs), maar deel II weer totaal niet, dus ik ben benieuwd
.
Oja, vergeet ik bijna een cijfer te geven: 8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de baardgroei te zien zou dat goed kunnen, maar ik vond niet echt een mooi plaatje uit deel Iquote:Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef Doff het volgende:
[..]
Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?
En meer van dat soort uitspraken doet mijn bloed stollen. Wat wel waar is, is dat de film vooral in de 2e helft zwaar leunt op special effects, maar deze staan allemaal in het belang van het verhaal, de special effects voor de film dus en niet andersom.quote:Looks too much like a videogame!
De film heet Henry and Junequote:Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Henry & Jane (tv. belgie)
Dit vind ik echt een masterpiece.
Dikke 10!
Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op donderdag 7 september 2006 21:21 schreef Mainport het volgende:
Citizen Kane
Is hij inderdaad zo vernieuwend als aan de ene kant beweerd wordt, en niet traag en langdradig zoals ook wordt gezegd? Na het zien van deze film, ben ik van mening dat de tweede groep niet weet waar hij het over heeft, en het standpunt van groep één het beste het understatement van de eeuw genoemd kan worden.
Vernieuwend is wat anders dan de beste.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:58 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Falco: er waren al in de 30'er jaren kleurenfilms, volgens mij zelfs ook in de Sovjet-Unie.
quote:Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bandidas
Henry & Jane (tv. belgie)
Ja, retegoeie rol van Gena Rowlands.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:12 schreef Sokolsky het volgende:
A Woman Under the Influence (John Cassevetes, 1974)
Waar zo'n Zomergastenaflevering al niet goed voor kan zijn... wat een krachtige film! Wat Falk en Rowlands hier doen behoort tot de beste acteerprestaties die ik ooit gezien heb. Ontzettend menselijke personages en een meeslepende cameravoering, waardoor je als het ware de film ingezogen wordt en elke emotionele klap ook zelf te verduren krijgt. De spaarzame muziek is fantastisch en ook de kindacteurs zijn uitstekend; enige minpuntje vond ik het personage van oma, nota bene gespeeld door de moeder van de regisseur, die mij wel te ééndimensionaal over kwam.
Top-100-materiaal, en dus een 9.
quote:All of the drifting in the movie was performed by professional drivers, not created by CGI. As reported in a recent Sport Compact Car, Rhys Millen, his father, and a handful of other famous rally and drift racers consistently performed amazing drift sequences for the movie.
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.quote:Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef pascalheister het volgende:
had je hem al eens eerder gezien Shogo?
kijk dat is goed om te horenquote:Op zondag 10 september 2006 14:08 schreef Shogo het volgende:
[..]
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
Hoezo ongeloofwaardig, er zijn meerdere gevallen bekend van mensen met een kettingzaag aan hun arm.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Evil Death 2 - Death By Dawn
Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects![]()
En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!
Conclusie:
Ach aangezien je het niet hebt over de goede film "Evil Dead 2: Dead by Dawn", zal ik maar niet gaan klagen.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects![]()
En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!
Conclusie:
Heb je nu nog vrienden?quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
Zeg, je hebt het hier wel over Bruce 'God' Campbell hoor!quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
een irritante kerel met een kettingzaag als hand!
ga dood !quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
Ik zou de volgende keer deze meesterlijke film gaan kijken 'Evil Dead 2 - Dead By Dawn' die is een stuk beter.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
dwingen?quote:
Shit, je hebt me door!quote:Op zondag 10 september 2006 22:15 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dwingen?
huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
Oooo yeah! En waar bestel je die gerieviewde films van jou dan altijd?quote:Op zondag 10 september 2006 13:35 schreef kinky_queen het volgende:
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE
THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS
Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)
Hij was na 20 minuten kijken al besteld
[afbeelding]
je vergeet Bruce "GOD" Campbell te noemenquote:Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef Durbin het volgende:
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
Wat heb ik hiermee te maken?quote:Op zondag 10 september 2006 17:35 schreef Doff het volgende:
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
Voor de lange afstand shot van de alien in actie gebruikten ze een vroege vorm van CGI, geloof ik.quote:Op maandag 11 september 2006 13:07 schreef hornage het volgende:
Alien 3
De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig.
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een osquote:Op maandag 11 september 2006 14:46 schreef SofaKing het volgende:
Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
Misschien ligt het aan mij dat ik door al het geweld compleet ben afgestompt, maar was de film niet meer lachwekkend bedoeld?quote:Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef de_Druif het volgende:
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
Als je zoveel films hebt gezien als jij hebt gezien, dan moet je toch zien dat dit een waardeloos prul was?quote:Op maandag 11 september 2006 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
THE SENTINEL
Leuke Hollywoodfilm met redelijk spannende momenten, en gelukkig wassie niet zo voorspelbaar als ik na ongeveer een half uur dacht
![]()
Een os? Hmmm, dat lijkt me een stuk minder spectaculair. En ik dacht eigenlijk dat de omvang van de alien uit deel drie ook gekoppeld was aan het beest waar het uit geboren was. Zou die andere cut wel eens willen zien.quote:Op maandag 11 september 2006 15:24 schreef hornage het volgende:
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een os
Go: Retecool filmquote:Op dinsdag 12 september 2006 10:42 schreef birdydontfly het volgende:
Ben ziek dus heb niks beter te doen dan films kijken.
Blow
[afbeelding]
Gaaf, ik hou van drugs films, het einde was zo zielig
Iemand nog tips?
Wat een goed idee.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef hornage het volgende:
als je tijd overhebt, een marathon alle LOTR EE achter elkaar kijken?
Ja maar dat heb ik al zo vaak gedaanquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef hornage het volgende:
als je tijd overhebt, een marathon alle LOTR EE achter elkaar kijken?
bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Go: Retecool film
Vanavond om 22:05 uur te zien bij Veronica.
Die film is gewoon zo slecht dat hij niet in de categorie Horror moet, maar Humor. Ik vond hem hilarisch! Vooral als je de dvd met de extra's erbij hebt. Daarop laten ze de filmbloopers zien. Dat je op den duur een gat in het decor ziet waar het plafond moet zijn enzo.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
Yep, dat is dezelfde vent.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Christopher Doyle dat is toch ook de cinematografeur van Kar Wai Wong? Misschien dat ik hem dan toch maar probeer
Yup.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Mike het volgende:
Is dat niet in 'Casa Bonita'?
Ja, ik heb nog steeds moeite om die vent als James Bond voor te stellen. Maar zo gaan die dingen.quote:Op woensdag 13 september 2006 20:16 schreef steeg het volgende:
en james blond! en een strijkijzer!
Eh... welke 2 dan?quote:Op woensdag 13 september 2006 22:03 schreef a-child-in-chains het volgende:
SHINOBI (2005)
2 bekende gezichten uit 'Crouching Tiger Hidden Dragon' verhouden zich weer tot een liefdes-duel.
Echter is het dit x in een ander verhaal en speelt het zich af in Japan begin 1600.
Severance is de hippe horrorfilm die begint met Sever, niet Severed.quote:
quote:Op vrijdag 15 september 2006 02:49 schreef Doff het volgende:het bijzonder vage, maar ook zeer vermakelijke Naked Lunch (met een erg sterke Peter Weller),
Tja, dat was toch echt aan jou te dankenquote:
Jij bent een van de weinigen die ik dat zie beweren.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:47 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Snakes On A Plane
Maar gelukkig maakt de film de hype meer dan waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de film is echt gruwelijk vreed
hoezo dat? er zijn een heleboel mensen die de film leuk/vermakelijk vonden. En dus maakt ie IMO de hype waarquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:21 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinigen die ik dat zie beweren.
Dan moet je toch eens dat stuk lezen in de Empire van vorige maand. Daarin stond dat bij deze film de studio niets met de hype te maken heeft gehad maar het zo`n hype is geworden volledig dankzij het internet. Er was zelfs zoveel aandacht voor de film op het internet dat ze nog extra scene`s hebben opgenomen, waaronder dus Sam`s inmiddels bekende quote.quote:Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van filmmakers die zichzelf een cultstatus toedichten zonder zich al bewezen te hebben. Films moeten voor zichzelf spreken; niet gehyped worden door een niets-ontzienende promotiemachine.
quote:Hello?
Mr President? Ceneral Sanders is calling and he says it's urgent and he must speak to you immediately!
Well i hope it's as urgent as this cupcake i got sitting on my lap here
Sir, it's concering the bloodsucker situation in Texas.
Well put him through, put him through...
Mr. President, i hate to disturb you but i'm calling about an urgent matter that could endanger the national security!
Cut the crap Sanders, just tell me what you want!
I think we've isolated the bloodsucker problem.
Well what are you calling me for?
Sir i've decided the best course of action is to use nuclear weapons
How many times have i told you we do not drop nuclear bombs within our own country, that would be crazy wouldn't it?
But Sir! There aren't thát many people in that particular part of Texas, besides we can get rid of the bloodsuckers swiftly and effectively!
The answer is NO Sanders we are not gonna use nuclear weapons to deal with this problem!
But Mr. President i think these bloodsuckers are part of an communist conspiracy!
You think everything is part of a communist conspiracy, you just want an excuse to drop the bomb!
They're trying to take our freedom away by sucking us dry! You've GOT to let me drop the bomb!
Look asshole, i don't have to do anything, i'm the president of the United States the people elected me and i'm supported by the asses, ehm, masses
There wont be any masses if you don't let me do this!
Ok.. Allright if i let you drop the bomb will you promise you are not gonna call me or try to see me again?
Ow yes yes yes!! I promise Mr. President!
Owkay so use it to take care of the matter allright?
Ow yes i get to drop a bomb!!
Just make sure it's a SMALL bomb okay?
Allright, now where were we...
Leuk/vermakelijk misschien, maar de hype doet vermoeden dat het hier om dé B-film aller B-films zou gaan. En zulke reacties heb ik nog nergens aangetroffen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 12:47 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hoezo dat? er zijn een heleboel mensen die de film leuk/vermakelijk vonden. En dus maakt ie IMO de hype waar
Als regisseur maak je toch gewoon een film zoals hij is (uitgezonderd studio ingrepen)? Dan ga je toch niet vanwege een internet hype de cultstatus van je film forceren door nóg meer dialogen enz. toe te voegen als blijkt dat er op internet vraag naar is??quote:Dan moet je toch eens dat stuk lezen in de Empire van vorige maand. Daarin stond dat bij deze film de studio niets met de hype te maken heeft gehad maar het zo`n hype is geworden volledig dankzij het internet. Er was zelfs zoveel aandacht voor de film op het internet dat ze nog extra scene`s hebben opgenomen, waaronder dus Sam`s inmiddels bekende quote.
De regisseur dicht zichzelf helemaal geen cultstatus toe
Bij de eerste groepen die je noemt, kan ik het me voorstellen. Bij United 93 vind ik het punt (voor mezelf) veel dichter bij de US-vote liggen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef Mainport het volgende:
Ik vind het altijd leuk om het verschil in waardering tussen Amerikanen en de rest van de wereld op IMDb te zien, films van Michael Moore en The Passion of the Christ zijn hier een goed voorbeeld van. Bij United 93 scheelt het gemiddelde cijfer van beide groepen een volle punt.![]()
7/10.
een 8? is dat alles?quote:Op zondag 17 september 2006 15:55 schreef Mainport het volgende:
Fight Club
[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06370/684668[1].jpg]afbeelding[/url]]
Pitt en Norton vullen elkaar goed aan.
8/10.
Nou, ik heb de film in de bioscoop gezien en ik vond het nogal een prul, dus bij deze ben ik de uitzondering binnen iedereen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:58 schreef Mike het volgende:
[..]
Bij de eerste groepen die je noemt, kan ik het me voorstellen. Bij United 93 vind ik het punt (voor mezelf) veel dichter bij de US-vote liggen.
Wat ook duidelijk is, is dat iedereen die deze film in de bios heeft gezien de film veel hoger waardeert. Op tv komt de spanning en de benauwende sfeer veel minder goed over.
dan ga `m het eerst eens kijken, kunnen we dan verder pratenquote:Op zondag 17 september 2006 10:38 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Leuk/vermakelijk misschien, maar de hype doet vermoeden dat het hier om dé B-film aller B-films zou gaan. En zulke reacties heb ik nog nergens aangetroffen.
[..]
Als regisseur maak je toch gewoon een film zoals hij is (uitgezonderd studio ingrepen)? Dan ga je toch niet vanwege een internet hype de cultstatus van je film forceren door nóg meer dialogen enz. toe te voegen als blijkt dat er op internet vraag naar is??
Dat zou wat worden als iedere regisseur dat zou gaan doen.
Maar goed, ik heb hem zelf nog niet gezien hoor. Ik vind de hype er omheen alleen een beetje jammer, aangezien er zeker andere b-films zullen zijn die de status 'cult' meer zouden verdienen. Al vind ik de uitdrukking 'cult' tamelijk nietszeggend.
Jammer dat Caton-Jones zich hiervoor heeft geleend, want ik vond Rob Roy en Shooting Dogs toch hele aardige films.quote:Op zondag 17 september 2006 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basic Instinct 2
Oh, oh, oh. Een sequel op een film die ik ook al niets vond in een genre dat ik nooit leuk heb gevonden. Een film waarvan zelfs Michael Douglas vond dat het beneden zijn waardigheid was. Michael Douglas!!!! Waardigheid!!! Beneden!!! De film slaagt er zelfs in niet te voldoen aan mijn verwachtingen en ik had niet eens verwachtingen.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.... het plot lijkt samengesteld uit twists en intriges die ze voor Wild Things te vergezocht of ongeloofwaardig vonden. Soms begrijp je als kijker het plot niet. Het gebeurt zelfs af en toe dat de acteurs het ook niet echt snappen en in heel zeldzame gevallen heeft ook de scriptschrijver geen idee. Maar hier gaan ze nog een stap verder en weten zelfs de personages niet meer wat er aan de hand is.
Caton-Jones, de regisseur, krijgt waarschijnlijk nog geen wekker opgewonden, dus je kan wel raden hoe succesvol en geil zijn erotische scenes hier zijn, hij betekent voor erotiek wat George Lucas betekent voor romantiek.
En dan de acteurs/actrices. Stone probeert te tonen dat een vrouw van middelbare leeftijd toch nog lekker kan zijn en slaagt daar iets beter in dan Demi Moore of Madonna, maar dan nog...... haar erotische blikken hadden als enig resultaat dat ik me afvroeg wat de prijs van WC-ontstopper tegenwoordig is. Haar tegenspeler David Morrissey lijkt gehypnotiseed door de botox in het hoofd van Stone (en het gebrek aan mimiek dat daar uit volgt) en weigerde waarschijnlijk uit sympathie om zelf ook meer dan 1 gezichtsuitdrukking te gebruiken. Bang, kwaad, opgewonden, verward, whatever, David kijkt altijd hetzelfde. Thewlis casten als grimmige detective is de meest hilarische casting sinds Tara Reid voorbij kwam als dokter in Alone in the Dark. Ik weet niet wat Charlotte Rampling in deze film deed, ik kan alleen maar hopen dat ze haar financiële problemen snel kan oplossen.
Beste Basic Instinct 2, ik zou over u heen kotsen, maar eigenlijk slik ik het nog liever terug in.
Dat laatste vindt ook echt iedereenquote:Op maandag 18 september 2006 09:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Zwartboek
Goeie film, alleen jammer dat Johnny de Mol erin speelt![]()
en terecht natuurlijkquote:Op maandag 18 september 2006 09:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat laatste vindt ook echt iedereen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. erg goed.
Stormbreaker - gaaf! Hij was echt leuk. Met weer ongelofelijk leuk spel van Night en Rourke!
Nooit gehoord, van deze film. Maar de regisseur en een aantal acteurs ken ik wel.quote:
Geen liedjes. Nou ja, er zit er ergens wel ééntje in, maar da's geen Bollywood-gedoe. Gewoon een zangeres in een bar.quote:Op maandag 18 september 2006 11:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nooit gehoord, van deze film. Maar de regisseur en een aantal acteurs ken ik wel.
Is dit een echte Bollywood, met liedjes en zo?
Oh, jammer.quote:Op maandag 18 september 2006 11:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Geen liedjes. Nou ja, er zit er ergens wel ééntje in, maar da's geen Bollywood-gedoe. Gewoon een zangeres in een bar.
Is dat niet Martin Short?quote:Op maandag 18 september 2006 10:56 schreef Gorro het volgende:
Father of the Bride (Charles Shyer, 1991)
Typische Steve Martin comedy, oftewel nooit echt grappig. Toch is het nog best het kijken waard, tenzij Paul Short in beeld is. Wat een verschrikking is dat. **½
Origineel .. het berust op echt een pipo die 20 jaar geleefd heeft in de parijs luchthaven.quote:Op zondag 17 september 2006 22:19 schreef DaMart het volgende:
The Terminal
Een erg origineel verhaal, waarbij Victor (Tom hanks) op een vliegveld verstrikt raakt in een bureaucratisch gat, waardoor hij Amerika niet in mag, maar ook niet naar zijn thuisland mag vliegen. De terminal van het vliegveld wordt zo zijn thuis. In de film wordt op een erg leuke manier zijn verblijf op het vliegveld in beeld gebracht. Het personage wordt op een leuke manier neergezet door Hanks, en de misverstanden door de taalbarrières leiden soms tot erg lollige momenten!
Wat mij betreft een 8/10
Zou je ook eens kunnen aangeven waaróm in dit geval? Ik wist namelijk totaal niet wat ik met de film aanmoest op dat moment en het heeft écht even geduurd voordat ik 'm een plaatsje kon geven.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:54 schreef Sokolsky het volgende:
Tideland
Probeer ook Hoodwinked eens!quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:30 schreef Maikel_1981 het volgende:
Ice Age (Wedge, 2002). Na alle ellendige animatie waarop we de laatste tijd getrakteerd zijn, is het erg verfrissend om weer eens een creatieve en grappige animatiefilm te zien. Er zijn voldoende grappige momenten en karakters om dit een erg prettige kijkervaring te laten zijn. Er moet wel gezegd dat het verhaal aan de magere kant en de film nogal kort is, maar hij is tenminste grappig. En dat is al heel wat.
Ik meen dat ze voor dat shot een echt nieuwsbericht hebben gebruikt waar een koe op t dak stond ivb met een overstroming. Maar dat kan ook Broodje Aap zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
O Brother, Where Art Thou?
Bril-jant. Geestig maar niet flauw, licht maar niet lichtvoetig, historisch maar niet saai, avontuurlijk maar niet Indiana Jones. Oh ja, en die koeien waren niet echt hoor.
Ik bedoelde de koeien die afgeschoten werden door George.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:42 schreef cwk het volgende:
[..]
Ik meen dat ze voor dat shot een echt nieuwsbericht hebben gebruikt waar een koe op t dak stond ivb met een overstroming. Maar dat kan ook Broodje Aap zijn natuurlijk.![]()
Briljant.quote:Hell Squad is the story of a group of Las Vegas showgirls come commandos sent to rescue a diplomat's son in what is truly the world's first "art" film. This beautifully made film has a stellar cast portraying multi-dimensional characters of such depth as the suspicious tiger-owning arab, the conflicted millionaire, and the large-breasted commandos.
The story itself deals with such important socio-political issues as the arms race, gender equality, water conservation, and animal cruelty. For example; a tiger's tail is stamped on by the villain's angry foot; these busty dancers prove that they can infiltrate the enemy with the best of em', while being socially responsible by bathing together because of a water shortage; and our damsel, the diplomat's son, is bound by shackles no one can see, representing the invisible threat of the neutron bomb (where did that elephant go?).
Finally, as the startling ending asserts, nothing is as it seems. The final scene is a shocker unlike anything you've witnessed since the glory days of Scooby Doo. For fast-paced, stimulating film-making at its finest, do yourself a favor and find Hell Squad!
Ja, zag het al. Is gefixt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:36 schreef Sokolsky het volgende:
Da's een moeilijke link, die je daar probeert te posten.
Neequote:Op vrijdag 22 september 2006 15:36 schreef Sokolsky het volgende:
Da's een moeilijke link, die je daar probeert te posten.
Ah, nu staat 'ie er. Weet je trouwens dat die rij mensen voornamelijk bestaat uit crewleden en toeristen?
Ik vond die film zo kut, dat ik een maand geen zin had om een andere film te kijken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:33 schreef Doff het volgende:
Det Sjunde Inseglet
Geweldig, indrukwekkend, sfeervol en bijzonder werkje. Gewoon erg mooie film.![]()
[afbeelding]
Waarom vond je 'm zo kut dan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond die film zo kut, dat ik een maand geen zin had om een andere film te kijken.
Okee, niet zo erg, maar toch.
Die waren al naar huis ofzo, toen Bergman die lucht wel erg aantrekkelijk vond om in zijn film te verwerken...quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:38 schreef Doff het volgende:
[..]
Ja, zag het al. Is gefixt.
[..]
Nee.
Maf, weet je ook waarom? Hadden de acteurs er geen zin meer in?
Ja, ik vond 'm vreselijk. Kon er helemaal niks mee.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:49 schreef Doff het volgende:
Waarom vond je 'm zo kut dan?
maar waarom?quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, ik vond 'm vreselijk. Kon er helemaal niks mee.
En terecht. Mooiste shot uit de film imo.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:14 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Die waren al naar huis ofzo, toen Bergman die lucht wel erg aantrekkelijk vond om in zijn film te verwerken...
daar heb ik een paar weken terug een stuk van op tv gezien. Zag er idd. goed maar ik was toen zo moe dat ik `m heb uitgezetquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:22 schreef JelleS het volgende:
De mooiste 9/11 film is wat mij betreft Parallel Lines, die vast niemand hier heeft gezien. Ook maar 50 votes op imdb ofzo. Het is dan ook een documentaire. Nina Davenport woont in New York, maar tijdens 9/11 was ze niet in de stad. Een paar weken voor nieuwjaar besluit ze met een camera een roadtrip door Amerika te maken. Ze begint gewoon met iedereen een gesprek, en vraagt ze naar hun mening over 11 september. Maar eigenlijk is het ook een film over Amerika zelf, prachtig in beeld gebracht door de beelden vanuit de auto.
IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
Ik ben de film niet gaan kijken met de verwachting dat ik een uitmuntend stukje filmkunst voorgeschoteld zou krijgen, of dat ik door briljante onvoorziene twists verrast zou worden. Daar kies je voor. Ik kreeg wat ik verwachtte, anderhalf uur topvermaak. Tel daarbij op dat in 2006 nauwelijks iets noemenswaardigs is uitgekomen en mijn waardering is begrijpelijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:59 schreef cwk het volgende:
Daar moet ik toch even op ingaan. Had jij niet het gevoel dat je gewoon beledigd werd als kijker? De film pretendeerd dat ik het verhaal nog _niet_ doorheb na 30 minuten. Ik voelde me gewoon een beetje in het ootje genomen. De tweede helft van de film bestaat uit het uit de doeken doen van iets wat een beetje filmkenner allang wist. Naja..deze recensie van Roger Ebert verwoord het veel beter.
http://rogerebert.suntime(...)EVIEWS/60403007/1023
Precies. Zo voel ik er ook over. Het einde/twist ziet een beetje intelligent persoon natuurlijk wel aankomen. Maar de film is zo goed en leuk, dat je gewoon anderhalf uur topvermaak hebt.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:30 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik ben de film niet gaan kijken met de verwachting dat ik een uitmuntend stukje filmkunst voorgeschoteld zou krijgen, of dat ik door briljante onvoorziene twists verrast zou worden. Daar kies je voor. Ik kreeg wat ik verwachtte, anderhalf uur topvermaak. Tel daarbij op dat in 2006 nauwelijks iets noemenswaardigs is uitgekomen en mijn waardering is begrijpelijk.
Alle cliche's die er konden zijn waren er aanwezig in de film. flut.quote:Detroit, oudjaarsavond. Topcrimineel Marion Bishop is gearresteerd en gaat meteen mee op transport naar een extra beveiligde inrichting. Een zware storm dwingt hen echter uit te wijken naar politiebureau 13, dat door het zware weer kampt met een beperkte bezetting.
Tegen de avond wordt het bureau overvallen door gemaskerde mannen die Bishop willen bevrijden. De aanval wordt afgeslagen, maar dan wordt het bureau ineens omsingeld door een professionele team, dat iedereen lijkt te willen vermoorden.
Ik wacht nog steeds met smart op Gwoemulquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:30 schreef Mainport het volgende:
[..]
Tel daarbij op dat in 2006 nauwelijks iets noemenswaardigs is uitgekomen en mijn waardering is begrijpelijk.
Mee eens. Had hetzelfde bij Crash, voelde me behoorlijk beledigd toen Haggis het nodig vond om nog even het doosje met die losse flodders te laten zien.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:59 schreef cwk het volgende:
Daar moet ik toch even op ingaan. Had jij niet het gevoel dat je gewoon beledigd werd als kijker? De film pretendeerd dat ik het verhaal nog _niet_ doorheb na 30 minuten. Ik voelde me gewoon een beetje in het ootje genomen. De tweede helft van de film bestaat uit het uit de doeken doen van iets wat een beetje filmkenner allang wist. Naja..deze recensie van Roger Ebert verwoord het veel beter.
http://rogerebert.suntime(...)EVIEWS/60403007/1023
Ik geef niet op.quote:Op zondag 24 september 2006 11:51 schreef JelleS het volgende:
Mainport, als je denkt dat er nog weinig goeds in 2006 is uitgekomen, moet je toch even snel wat verder kijken.
Wat raad je aan dan? Bij mij staat Zwartboek voorlopig op 1, gevolgd door United 93.quote:Op zondag 24 september 2006 11:51 schreef JelleS het volgende:
Mainport, als je denkt dat er nog weinig goeds in 2006 is uitgekomen, moet je toch even snel wat verder kijken.
Zoals? Ik heb ook nog niet veel heel goeds gezien dit jaar. Het enige echt noemenswaardige tot nu toe vond ik, V for Vendetta, Lucky Number Slevin, Jarhead, The Weather Man en Brick ((tot nu toe) enige film van 2006 die in mijn top 100 staat is Brick, terwijl dat voor vorig jaar wel anders is en was.). Al verwacht ik nog veel van films als Babel, Volver en enkele andere.quote:Op zondag 24 september 2006 11:51 schreef JelleS het volgende:
[..]
Mee eens. Had hetzelfde bij Crash, voelde me behoorlijk beledigd toen Haggis het nodig vond om nog even het doosje met die losse flodders te laten zien.
quote:Op zondag 24 september 2006 12:51 schreef JelleS het volgende:
Ik heb het over films die hier in 2006 in de bios kwamen he. Dan zijn mijn favorieten tot nu toe.
Fearless
In die volgorde ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |