abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41673386
Chinatown (1974)
Zeer intrigerende filmnoir. Verhaal vormt zich langzaam in het begin en gaat uiteindelijk steeds sneller. Daarbij komen er een aantal aangename twists naar voren waarbij net als je denkt dat je het snapt je conclusie weer onderuit getrapt wordt. Je puzzelt dan ook lekker mee gedurende de film met Detective Jake Gittes (Jack Nicholson). De film draagt de hele tijd een duistere sfeer mee (van begin tot eind) wat dit wat mij betreft een topper maakt.
pi_41673741
had je hem al eens eerder gezien Shogo?

gisteravond met wat vrienden gezien

Secret Window

Aardige film, Depp speelt ok, toen de verhaallijn na verloop van tijd bekend werd was het allemaal wat minder boeiend.

Cijfer: 6

vanmorgen gezien:

Waking Life

Coole film, prachtig gemaakt, (soms ff wennen die getekende animatie) leuke dialogen.

Cijfer: 7,5
pi_41673918
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef pascalheister het volgende:
had je hem al eens eerder gezien Shogo?
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
pi_41673952
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:08 schreef Shogo het volgende:

[..]

Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
kijk dat is goed om te horen
  zondag 10 september 2006 @ 15:03:16 #70
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41675352
Dunderklumpen! (1974)

Bizar Zweeds animatie filmpje. Heb ontzettend hard gelachen om de idiote dialogen en de liedjes. Ach ja, oude tijden van animatie, toen fantasie en orginaliteit nog welig tierde. Vol met rariteiten zag ik het af en toe een beetje als een voorloper op een Ghibli. Zo maken ze ze eigelijk niet meer. De versie die ik keek was trouwens in het Nederlands.

The Hustler
Ijzersterk,rauw, onroerend (Sarah ) en gewoon supergoed. Had The Color of Money eerder gezien dan The Hustler wat het stiekem nog leuker maakte. Ben het 100% eens met het cijfer op IMDb.

[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 10 september 2006 @ 15:44:32 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41676702
Dunderklumpen !! Wat een jeugdsentiment.

Ik heb zelf overigens The Aristocrats gekeken. Erg leuk, maar niet zo erg als ik had verwacht. Zelfs Saget's versie vond ik nog vrij gematigd, hoewel het natuurlijk wel leuk was om 't uit zijn mond te horen. Vooral leuk om zo veel komedianten te zien. Lekker vermakelijk in elk geval.
pi_41677043
The Hills have eyes.

Bespaar je de moeite, wat een kut film....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_41677150
Gisteren X-Men drie bekeken, en die was heel erg aardig. Misschien iets teveel in 1 film proberen te stoppen (the dark phoenix verdient een film voor haarzelf) maar de actie was strak, het zag er scherp uit en de kostuums waren op juggernaut na erg cool.

Meer verwacht ik niet van een x-men film dus: goed!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_41679211
Evil Death 2 - Death By Dawn

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
pi_41679278
Oeh...
Eens kijken hoe hier op gerageerd wordt
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 10 september 2006 @ 17:08:49 #76
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41679566
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
Hoezo ongeloofwaardig, er zijn meerdere gevallen bekend van mensen met een kettingzaag aan hun arm.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 10 september 2006 @ 17:34:17 #77
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41680367
quote:

Conclusie:
Ach aangezien je het niet hebt over de goede film "Evil Dead 2: Dead by Dawn", zal ik maar niet gaan klagen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_41680415
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_41681665
quote:

Conclusie:
Heb je nu nog vrienden?

pi_41682267
quote:
een irritante kerel met een kettingzaag als hand!
Zeg, je hebt het hier wel over Bruce 'God' Campbell hoor!
pi_41682974
Touchez Pas au Grisbi

heerlijk meesterwerkje, sterk plot, en Gabin is weer fantastisch in deze franse noir

cijfer 8,2
  zondag 10 september 2006 @ 19:09:54 #82
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41683205
quote:

Conclusie:
ga dood !

ontopic:

Lucky McKee's : The Woods

de Film gaat over een onhandelbaar meisje die door haar vader (Bruce "GOD" Campbell) en moeder naar een prive school voor meisjes wordt gebracht dat omringd is door een bos met een geheimzinnige achtergrond.

Leuke film niet super maar ook zeker niet slecht leuk om Bruce "GOD" Campbell weer eens in actie te zien in een bos en met wat gereedschap en eens niet in een sc-fi channel film
pi_41685370
quote:

Conclusie:
Ik zou de volgende keer deze meesterlijke film gaan kijken 'Evil Dead 2 - Dead By Dawn' die is een stuk beter.
  zondag 10 september 2006 @ 21:54:31 #84
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_41689245
mooi is dat,

meningen dwingen
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 10 september 2006 @ 22:15:47 #85
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41690109
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:54 schreef hornage het volgende:
mooi is dat,

meningen dwingen
dwingen?

huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
pi_41691247
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:15 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dwingen?

huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
Shit, je hebt me door!

Evil Dead 2 is een klein meesterwerk, hoewel ik eerlijk gezegd Army of Darkness ietwat beter vind. Vooral de 'volledige' versie.
pi_41692473
THE WICKER MAN

Vergeef me maar alvast de godslastering, het origineel vind ik waardeloos.

Toch maar vanavond naar de bios om de remake te zien en hij is best goed. In het begin had ik wat moeite met Cage die door zijn rol lijkt te slaapwandelen maar later in de film toont hij eindelijk wat pit als hij toch bewijst een echte man te zijn en dat is fout op dat eiland

Al met al een redelijk goede film maar dat einde...

WAAROM!?
  zondag 10 september 2006 @ 23:21:42 #88
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41692932
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:35 schreef kinky_queen het volgende:
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE

THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS

Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)

Hij was na 20 minuten kijken al besteld

[afbeelding]
Oooo yeah! En waar bestel je die gerieviewde films van jou dan altijd?
Lijkt me nogal speciaal nl.

Ik zoek nogsteeds un armee gretchen op dvd.
Women for cellblock 9
En een ongecencureerde versie van Die Blchtrommel
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_41693309
EINE ARMEE GRETCHEN en WOMEN FOR CELLBLOCK 9 zijn in Duitsland uitgebracht, ze zijn oa te bestellen bij Chainsaw

btw, kijk ook ff of je CAGED WOMEN kan vinden, ook in Duitsland uitgebracht

[ Bericht 16% gewijzigd door kinky_queen op 10-09-2006 23:37:24 ]
pi_41695860
Fahrenheit 9/11 (2004)
Interessante docu.
  maandag 11 september 2006 @ 11:21:37 #91
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41701042
Till glädje (To Joy) (Ingmar Bergman, 1950)
De achtste film van Ingmar Bergman en één van de vier films van hem die nooit in de Amerikaanse bioscopen heeft gedraaid. De Zweedse critici waren vrij negatief over de film toen hij uitkwam. Zijn inzicht in de mens en het huwelijk zouden nogal kortzichtig zijn en verder godslasterend. Op zich kan ik me daar deels in vinden. Het huwelijk wordt inderdaad niet zo goed uitgediept als in zijn latere werk het geval zou zijn, maar slecht zou ik het zeker niet willen noemen. Toch is de film zeker de moeite waard al was het maar om de hand van de meester te herkennen. Verschillende scenes zijn overduidelijk van Bergman en dat levert een aantal mooie momenten op, niet in de laatste plaats door het goede optreden van Victor Sjöström. Het geheel is een degelijke film over het huwelijk die echter nog niet zo diep graaft als zijn latere films. De orkest-scenes maken er echter een levendige film van en de muziek van Beethoven zorgt voor een prachtig einde aan de film. ***½

Ask the Dust (Robert Towne, 2006)
Opvallend weinig chemistry tussen Salma Hayek en Colin Farrell en dat blijkt desastreus voor de film. De liefdesrelatie tussen hun personages staat namelijk centraal in deze periodefilm die een beeld schept van Los Angeles te tijde van de depressie. Die periode wordt aardig opgeroepen en de zoektocht naar acceptatie van de immigranten wordt aardig verbeeld, maar uiteindelijk weet de film nauwelijks te boeien. **

Zui hao de shi guang (Three Times) (Hsiao-hsien Hou, 2005)
Mooi stijlvol drieluik van de Taiwanees Hsiao-hsien Hou. Typisch Aziatische arthouse cinema en dus veel stilzwijgende personages en broeiende emoties. Centraal staan elke keer twee geliefden gespeeld door dezelfde hoofdrolspelers. Vooral Qi Shu is betoverend in elk filmpje. Het tweede filmpje wat zich in 1911 afspeelt heeft een leuke gimmick, het gebruik van tussentitels zoals ten tijde van de stomme film, maar is over het algemeen het zwakste. ***½

Ravenous (Antonia Bird, 1999)
Geinig horror/thriller/western-achtig iets. Hoewel wat spaarzaam is het vooral de humor die de film erg leuk maakt om te kijken. Verder bevat hij wat goor en wat actie, maar niet van die kwaliteit dat ik daarvoor op het puntje van m'n stoel zat. Leuke curiositeit, meer niet. ***
  maandag 11 september 2006 @ 13:07:01 #92
18008 hornage
pi_41703745
Alien 3
Na Aliens had ik deze al voor een groot gedeelte gezien maar toen viel ik in slaap. Daarna nog 2 keer geprobeerd maar telkens was ik te moe, maar uiteindelijk van het weekend in zijn geheel gekeken. Ik vond de film best wel matig. Ik heb 'the assembly cut' gezien en als die al beter is dan de eerste versie moet die ook wel flink minder zijn. De film wil gewoon niet helemaal werken. Nergens had ik echt een gevoel van spanning oid. De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig. Nee, dit is het niet helemaal. Een magere 6.

Alien: Resurrection
Gisteravond deze gezien zodat ik nu alle Alien films heb gezien. Deze is qua opzet wat anders dan de anderen maar dat was ook wel te verwachten na Alien 3. Grappig dat Joss Whedon het script heeft geschreven en je ziet dat ook wel aan het verhaal. Lekker veel gevechten en ranzigheid. Ripley die terugkomt als uberkloon met superkrachten etc. Ze is nu echt een karakter die doorspekt is met one-liners en andere stoere dingen. Deed me zeker denken aan Serenity en Buffy. De film is gewoon lekker gore vermaak. Veel mensen die vermoord worden door de vele aliens. Ripley die nu dus veel darker en bruter is. Het is niet echt diepgaand maar gewoon gerag. Is zeker ook leuk maar is toch qua niveau te laag voor alien films. Hierdoor krijgt deze een 6,5 maar das een 7 op imdb.
pi_41705542
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 11 september 2006 @ 14:14:51 #94
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41705575
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef Durbin het volgende:
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
je vergeet Bruce "GOD" Campbell te noemen
  maandag 11 september 2006 @ 14:18:08 #95
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41705670
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:35 schreef Doff het volgende:
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
Wat heb ik hiermee te maken?
  maandag 11 september 2006 @ 14:46:27 #96
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41706580
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:07 schreef hornage het volgende:
Alien 3
De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig.
Voor de lange afstand shot van de alien in actie gebruikten ze een vroege vorm van CGI, geloof ik.

Ik heb altijd een zwak gehad voor dit deel van de Alien reeks. Hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar de setting en sfeer van de gevangenis vind ik geweldig. Ook de religieuze ondertoon geeft de film een extra dimensie.

Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
  maandag 11 september 2006 @ 14:54:06 #97
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_41706867
Curious George (2006)
Eigenlijk een kinderfilm, maar ik hou van animatie en het zag er allemaal heel schattig uit in de previews. Leuke film, maar verwacht geen meerdere lagen waarbij de kinderen lachen om compleet andere dingen als de ouders, het is een hele oprechte, simpele film (beetje Disney zonder al te veel moralisme). De animaties zijn erg leuk, het aapje overtuigend. Erg leuk voor de kleine broertjes/zusjes, nichtjes/neefjes en ander klein grut. Of leuk voor je vriendin om bij te schattigheid van het aapje te smelten De mannen moeten het doen met het zoete stemgeluid van Drew Barrymore

IMDB: 6.8
MHO: 7 (My Humble Opinion)

Saw (2004)
Beetje achterstallig onderhoud, ik had deze film nog niet gezien. Ik ga d'r heel kort over zijn. De sfeer en plot (twists) waren fantastisch, ik kon alleen niet gillen over sommige acteurs. Ik vond Leigh Whannell optreden erg zwak en Leigh Whannell komt pas goed los als hij gaat panieken. Naja, ik heb me goed vermaakt met de film. (en het was even leuk om 'Henry' uit Lost ergens anders in te zien spelen )

IMDB: 7.6
MHO: 7.5

Saw II (2005)
Ik heb deze er meteen achteraan gekeken, omdat ik hem toevallig had liggen. Zoals zoveel sequels was ook deze niet zo sterk als het eerste deel. We weten ondertussen wat we kunnen verwachten en de plottwists in deze film zijn net even minder. Goed, het is nog steeds vermakelijk, ik heb hem ook gewoon lekker uitgekeken, maar ik heb bange vermoedens over het net uitgebrachte 3e deel. Wederom vond ik het acteerwerk matig.

IMDB: 7
MHO: 6

The Man From Planet X (1951)
Your heart will pound. Your pulse will throb... It's closer than you think.... it could and does happen before your very eyes! Aaah Sci-Fi Horror uit de jaren 50, wat zouden we zonder moeten? Ik ben echt een sucker voor deze films. De geschilderde decors, de soms wat langdradige dialogen en de pseudo wetenschappelijke wetenschappers, ja dit is true vintage Sci-Fi.

IMDB: 5.5
MHO: 7
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_41707441
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
'Koop een taart en vier het'
  maandag 11 september 2006 @ 15:24:21 #99
18008 hornage
pi_41707816
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:46 schreef SofaKing het volgende:
Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een os
  maandag 11 september 2006 @ 16:33:09 #100
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41709946
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef de_Druif het volgende:
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
Misschien ligt het aan mij dat ik door al het geweld compleet ben afgestompt, maar was de film niet meer lachwekkend bedoeld?

Anyhoe,

The Deer Hunter (1978)
Voor het eerst in één ruk uitgezien ipv al die losse segmenten die ik over de jaren heb gezien. Niet veel op aan te merken, de lange speelduur viel me pas op toen het einde naderde en het geheel maakte indruk. Bovendien vind ik Cazale, zoals gebruikelijk als etter, zo leuk. Prima film. 8

Crónicas (2004)
Snap het niet, heeft de regisseur allemaal goeie ingredienten maar dan lukt het toch niet. Onconventionele seriemoordenaar thriller die heel goed had kunnen zijn. De acteurs zijn oké (Leguizamo voor het eerst te pruimen) maar de film mist momentum. De timing van ontdekkingen is scheef waardoor het nooit echt spannend word en nooit echt pakkend is. Daarnaast zitten er nog wat nutteloze plotelementjes in die Cordero beter weg had kunnen laten. Het einde is ondanks alles wel verassend maar dat red de film verder niet. 6

Gattaca (1997)
Psjoew, die had ik al lang staan. Zoals Wyccie zei, niet echt slecht, maar ook niet echt bijzonder. Een film die ik morgen weer vergeten ben. Het verhaal intrigeert wel een beetjeomdat het een tamelijke realistisch toekomst beeld is. Welja, Een 6,5je.
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 16:52:58 #101
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41710569
Even een waarschuwing: The Lake House niet gaan kijken als je Siworae hebt gezien. Écht niet. En eigenlijk ook niet als je Siworae nog niet hebt gezien.
Sheridana +1
pi_41725122
THE SENTINEL

Leuke Hollywoodfilm met redelijk spannende momenten, en gelukkig wassie niet zo voorspelbaar als ik na ongeveer een half uur dacht

Moderator dinsdag 12 september 2006 @ 00:01:12 #103
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41725163
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
THE SENTINEL

Leuke Hollywoodfilm met redelijk spannende momenten, en gelukkig wassie niet zo voorspelbaar als ik na ongeveer een half uur dacht

Als je zoveel films hebt gezien als jij hebt gezien, dan moet je toch zien dat dit een waardeloos prul was?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_41725430
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:01 schreef Mike het volgende:

waardeloos prul
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:17:19 #105
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41725620
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:24 schreef hornage het volgende:
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een os
Een os? Hmmm, dat lijkt me een stuk minder spectaculair. En ik dacht eigenlijk dat de omvang van de alien uit deel drie ook gekoppeld was aan het beest waar het uit geboren was. Zou die andere cut wel eens willen zien.

vandaag gezien voor de tigste keer:

Zombie 2 (1979)

De worstelmatch tussen een zombie en een haai blijft klassiek, evenals de splinter door het oog.

[ Bericht 26% gewijzigd door SofaKing op 12-09-2006 00:29:51 ]
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
pi_41730716
Ben ziek dus heb niks beter te doen dan films kijken.

Blow

Gaaf, ik hou van drugs films, het einde was zo zielig

10 things I hate about you

niet mijn soort film. maar was opzich wel oke.

the hills have eyes

zit totaaal geen verhaal in. maar was wel een gave film. niet eng, maar wel leuk gedaan.

finding neverland

wazig, maar wel heel leuk

Iemand nog tips?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 11:04:48 #107
862 Arcee
Look closer
pi_41731191
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:42 schreef birdydontfly het volgende:
Ben ziek dus heb niks beter te doen dan films kijken.

Blow
[afbeelding]
Gaaf, ik hou van drugs films, het einde was zo zielig

Iemand nog tips?
Go: Retecool film

Vanavond om 22:05 uur te zien bij Veronica.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:07:39 #108
18008 hornage
pi_41731253
als je tijd overhebt, een marathon alle LOTR EE achter elkaar kijken?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 11:24:26 #109
862 Arcee
Look closer
pi_41731706
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef hornage het volgende:
Wat een goed idee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_41732303
Ik heb net LOTR EE deel 3 afgekeken. Had 'm gisteravond opgezet, maar kon echt niet meer wakker blijven tot het einde.
pi_41732712
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef hornage het volgende:
Ja maar dat heb ik al zo vaak gedaan Die kan ik ondertussen mee praten.
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Go: Retecool film

Vanavond om 22:05 uur te zien bij Veronica.
bedankt voor de tip!
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:47:30 #112
40664 Durbin
Who knows..
pi_41736634
The Wild (2006, USA)

De jonge leeuw Ryan ontvlucht de lokale dierentuin om het grote avontuur in Afrika te gaan zoeken. Zijn vader en een stel vrienden zetten de achtervolging in, om Ryan te redden. Een animatie dat nog het meest weg heeft van een kruising tussen Madagascar en Lion King, met vleugjes van andere animatiefilms toegevoegd. Heel origineel is het allemaal niet, maar ik vond de uitvoering erg vermakelijk. Ondanks dat de film om Ryan en zijn vader draait, is het vooral de losgeslagen Koala-beer Nigel, die de show steelt. Geen hoogdravende film, maar wel gewoon leuk.
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:47:25 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41738146
Ice Age: The Meltdown (2006)
Niet zo leuk als zijn voorganger, maar leuker dan verwacht.
cijfer: 7

Jakeob-ui jeongseok (Art of Seduction) (2005)

Weer eens een leukere romcom van Koreaanse bodem imo. Ye-jin Son is ongelovelijk cute en lekker , dat hielp ook wel. (zie het plaatje )
cijfer: 7.5

American Dreamz (2006)
Willem Dafoe is het enige miniscule lichtpuntje in deze duisternis. En zelfs die was erg matig ivm wat ik van hem gewend ben.
cijfer: 4

Down in the Valley (2005)
Typisch een 8 film, dus daarom...
cijfer: 8

Hiroshima mon amour (1959)
Deze film met één van de mooiste titels allertijden viel me een beetje tegen. Misschien omdat het allemaal wat abstracter, vager was dan ik had verwacht, misschien omdat mijn verwachtingen te hoog waren. Maar het lijkt me ook wel weer zo'n film die ik als ik hem een tweede keer kijk hoger waardeer, want voor de rest was het allemaal prima in orde.
cijfer: 8.5

En dan een wat verlate maandlijstje voor augustus 2006:

Top 10 van niet eerder geziene films:
1. Brick (2005)
2. Lucky Number Slevin (2006)
3. Land des Schweigens und der Dunkelheit (1971)
4. V for Vendetta (2005)
5. The Browning Version (1994)
6. The Third Man (1949)
7. Breakfast on Pluto (2005)
8. Little Manhattan (2005)
9. Running Scared (2006)
10. Transamerica (2005)

Top 10 MET eerder geziene films:
1.Mulholland Dr. (2001)
2. 2046 (2004)
3. Fa yeung nin wa (In the Mood for Love) (2000)
4. 2001: A Space Odyssey (1968)
5. Brick (2005)
6. Lucky Number Slevin (2006)
7. Land des Schweigens und der Dunkelheit (1971)
8. V for Vendetta (2005)
9. The Browning Version (1994)
10. The Third Man (1949)

Flop 5 met eerder geziene films
5. Chat gim (Seven Swords) (2005)
4. The New World (2005)
3. Poseidon (2006)
2. Dude, Where's My Car? (2000)
1. Conversations with Other Women (2005)

Voor de statistieken: 46 films gezien, gemiddeld cijfer 7.4

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 12-09-2006 16:22:21 ]
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:17:19 #114
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_41739111
quote:

Conclusie:
Die film is gewoon zo slecht dat hij niet in de categorie Horror moet, maar Humor. Ik vond hem hilarisch! Vooral als je de dvd met de extra's erbij hebt. Daarop laten ze de filmbloopers zien. Dat je op den duur een gat in het decor ziet waar het plafond moet zijn enzo.
Vooral als die zombie-vrouw begint te roepen: "Dead by dawn! Dead by dawn!" Geweldig!
Niks moet, niksen mag.
pi_41743713
Mayhem (Hancock, 2001). Ik heb werkelijk geen idee waarom ik hier naar gekeken heb.

Miami Vice (Mann, 2006). Ik ben er nog niet helemaal aan uit. Michael Mann is visueel hier op zijn allerbest, maar ik denk dat ik het uiteindelijk een beetje style over substance vond. Aan de andere kant: als die stijl dan zo mooi is, maakt mij dat ook geen reet uit.

The Sentinel (Johnson, 2006). Niet heel bijzonder, maar ook allemaal niet vervelend. Vakkundig thrillertje en Michael Douglas is altijd een pre.
pi_41746611
sympathy for lady vengeance
Oh oh die muziek is wel heel erg mooi. De film vond ik ook uitstekend maar wel de minste van de 'revenge' trilogie. Dat is persoonlijk natuurlijk.

Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_41748153
Ben werkloos dus heb niks beter te doen dan films kijken.

Wel aardig, maar haalt het bij lange na niet bij de eerste. Melodramatisch einde was iets te veel van het goede.

Een beetje vreemd, maar wel lekker. Verstand op nul zetten bij deze fantasyfilm trouwens.

'What's your function in life?' Stijlvolle fantasyfilm. Aanradertje!

Een van de mindere Takashi Miike films, hoewel het af en toe wel spannend was. Toch mis ik iets bij deze film...
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:10:46 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41754247
De laatste 4/5 dagen:

Zathura: A Space Adventure
Sommigen vinden dat je deze film moet beoordelen op zijn eigen waarde en niet steeds moet vergelijken met Jumanji. Ik ga dat dan ook niet doen. Maar hij lijkt toch wel erg op Jumanji. Misschien wel iets beter. Dan Jumanji. En net iets anders qua verhaal. Vergeleken met Jumanji.

House of Frankenstein
Wazig. Een gestoord genie (Boris Karloff) ontsnapt uit zijn cel en belandt in een soort rondreizende freakshow. Daar ontmoet hij...... Dracula . Die loopt even intens te overacteren om een kwartiertje later alweer dood neer te vallen. Onze gek reist verder en vindt in een gletsjer (don't ask) het bevroren lichaam van...... The Wolf Man . Die loopt even wat gekweld rond om uiteindelijk ook tegen een kogel aan te lopen. Maar dan komt ie toch.... het monster van Frankenstein! Helaas voor het monster is de film dan al bijna gedaan. Dus meer dan gewoon rechtstaan en van zijn tafel kruipen zit er voor hem eigenlijk niet in .

The New World
Ik keek even in het topic van deze film en zag dat Morpheus2002 het helemaal niets vond en hem zelfs uitriep tot slechtste film van 2006. Ik keek meteen uit naar de film en vond het zoals te verwachten een erg mooie en sterke film .

Verder ook nog films van Powell/Pressburger, Mizoguchi, Tourneur, Bresson en Sokurov, maar dat soort B-films ga ik uiteraard niet reviewen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41758516
Lady in the Water (Shyamalan, 2006). Ik ben nooit echt een fan geweest van M Night Shyamalan en zijn laatste ‘huzarenstukje’ zal daar geen verandering in brengen, want het is inderdaad gewoon geen goede film. Zo slecht als sommige mensen wilden doen geloven is ie ook weer niet, ook al ontspoort de film naar het einde toe compleet en wordt het geheel (vermoedelijk onbedoeld) nogal lachwekkend. De film lijdt net als vrijwel al zijn andere films aan hetzelfde complex: de film bouwt op naar iets wat nooit bevredigend uitgewerkt kan worden. M weet altijd weer met verhalen op de proppen te komen die dermate ambitieus zijn dat ze gewoon geen fatsoenlijk einde kunnen krijgen, althans niet zonder in het belachelijke te treden. Probleem met ‘Lady in the Water’ is ook nog eens dat er niet echt opgebouwd wordt naar iets, het is eigenlijk op voorhand al een zweverig en kinderhorror gebeuren wat niet anders kan dan bespottelijk eindigen. De humor die hier nogal vaak aanwezig is, maakte het er ook niet echt beter op, want het is allemaal net niet: niet grappig, niet spannend en niet serieus en allemaal toch ook weer een beetje wel.

Grootste pluspunt is ook meteen iets waar M Night Shyamalan niets mee te maken heeft gehad, want hoewel hij zichzelf vrolijk crediteert als regisseur, heeft de beste man niets maar dan ook werkelijk niets met de regie van doen gehad. Ieder shot, iedere visualisering is namelijk overduidelijk van de hand van cameraman Christopher Doyle. De gekantelde camerastandpunten, de wijze waarop karakters aan de zijkanten van het kader geplaatst worden, de manier waarop personages het kader in en uit lopen, de extreme close-ups etc. etc. het is allemaal vintage Doyle en heeft niets Shyamalan’s in zich. Daardoor is de film op visueel vlak ontzettend te pruimen. Het is echter verhaaltechnisch totaal oninteressant en M bewijst voor mij maar weer eens een van de meest overschatte figuren van de laatste jaren te zijn. Het is altijd net niet.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:25:36 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41763079
Christopher Doyle dat is toch ook de cinematografeur van Kar Wai Wong? Misschien dat ik hem dan toch maar probeer
  woensdag 13 september 2006 @ 11:50:41 #121
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41765585
(#822) El topo (Alejandro Jodorowsky, 1970)
Bijzondere mix van stijlen, symboliek en geweld. Het eerste gedeelte van de film kan het best omschreven worden als een mix van Sam Peckinpah en Sergei Paradjanov, terwijl het tweede gedeelte dichter in de buurt komt van Federico Fellini en Pier Paolo Pasolini. Een erg aparte film dus, waarvan het eerste uur wat boeiender is dan het tweede. De film blijft echter constant verrassen met een geweldsexplosie of absurde symboliek. ****

Snakes on a Plane (David R. Ellis, 2006)
Erg vermakelijke pulp vol met humor en actie. Hoogstaand is het absoluut niet. De "snakes-view" ziet er niet uit en natuurlijk is het een verhaal van niets, maar doordat de film zichzelf niet serieus neemt wordt hij gewoon erg leuk om naar te kijken. ***½
pi_41767429
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Christopher Doyle dat is toch ook de cinematografeur van Kar Wai Wong? Misschien dat ik hem dan toch maar probeer
Yep, dat is dezelfde vent.
pi_41770989
Monsters, Inc. (2001
Ongelooflijk creatief bedacht door Pixar en net zo creatief uitgewerkt. Leuk verhaal, mooie animatie's en zeer mooie vormgeving. Ik heb echt genoten ervan.
pi_41776024
lonewolf, aangezien jij een avatar hebt van butters weet jij misschien in welke aflevering butters van chicago - if you leave me now zingt?
  woensdag 13 september 2006 @ 18:08:56 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41776475
Nee sorry, zo'n onwijse kenner ben ik ook weer niet.
  Moderator woensdag 13 september 2006 @ 18:17:04 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41776693
Is dat niet in 'Casa Bonita'?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_41776851
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Mike het volgende:
Is dat niet in 'Casa Bonita'?
Yup.
pi_41778173
woehoehoehoehoe
pi_41779639
Afgelopen weekend Snakes on a Plane gezien. Deze film is zo slecht dat hij eigenlijk toch wel aardig was Klinkt gek, maar je moet hem zien om te snappen wat ik bedoel.

Daarvoor The Wickerman gezien, niet kijken, bespaar je de 2 uur, gigantische baggerfilm
I spoke proper England since I was a children.
pi_41780668
Layer Cake (Vaughn, 2004). Ik ben niet zo’n liefhebber van die Britse gangstertoestanden, maar zonder die überhipheid en flashy visuals van Guy Ritchie blijkt het ineens allemaal prima te pruimen. En er is Michael Gambon natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')