abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:56:42 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41645092
13 Tzameti (Géla Babluani, 2005)
Prima debuut van de Georgische filmmaker Géla Babluani. Het leuke idee wordt goed uitgewerkt en vooral in het middenstuk wordt de spanning flink opgeschroefd. Daar zit ook meteen een beetje het probleem van de film. Doordat de spannendste gedeeltes in het midden zitten voelen de overige scenes een beetje als mosterd na de maaltijd. Desalniettemin een veelbelovend debuut. ***½

Gods and Monsters (Bill Condon, 1998)
Prima biopic over de laatste dagen van James Whale, de regisseur van de eerste twee Frankenstein films. Ian McKellan is geweldig in de rol van de regisseur voor wie de gevolgen van een beroerte zwaar vallen. Dankzij flarden uit z'n geheugen krijgen we een kijkje in het leven van de regisseur, maar vooral ook handelt de film over de vriendschap die langzaam groeit tussen de regisseur en Brendan Fraser's personage. Vooral ook leuk hoe de Frankenstein-films verwerkt zijn in de film. ****

Daens (Stijn Coninx, 1993)
Mooie film over een priester die het op neemt voor de armen in Aalst. Jan Decleir is fantastisch als de rechtschapen priester en laat de belangrijkheid van zijn personage doorklinken. Door de mooie aankleding weet de film de sfeer van die tijd goed op te roepen en blijft de film van begin tot eind boeiend. ****
pi_41645442
The Motorcycle Diaries

Ik was een beetje bang dat er een belerende politieke ondertoon in de film zou zitten, maar dit bleek niet het geval.

Wat er wel in zit, is een erg mooie roadmovie die langs schitterende locaties voert, met prima acteerwerk en een aardig beeld geeft van Zuid-Amerika in vogelvlucht.

Prima film.
pi_41648636
NECROPOLIS

NECROPOLIS: CITY OF THE DEAD

Gelukkig, eindelijk weer een film die deze titel draagt.

Geweldige 80's rommel a la BREEDERS en voor diegene die die film hebben gezien moet dat genoeg zeggen al is BREEDERS nóg craptastic'er (ahem)

Een eeuwenoude heks uit New Amsterdam reincarneert als een punkrocksloerie en komt allemaal gereincarneerde dorpsbewoners tegen in New York (ze kregen zeker groepskorting) en gaat verder met zieltjes winnen voor zijne koninklijke hoogheid Satan.

Een film die door één scene beroemd is geworden en die wil ik best met jullie delen

zaterdag 9 september 2006 @ 16:50:19 #54
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41650319
Zou zij ook bij hunkenmöller terecht kunnen?

The Big Sleep (1946)

Ik was er op voorbereid dat het verhaal bij de eerste kijkbeurt nauwelijks te volgen is, en een half uur vóór het einde van de film raakte ik ook inderdaad de draad kwijt. Toch heb ik erg genoten van deze film noir klassieker... Humphrey Bogart is geweldig als de cynische Marlowe en de chemistry met Lauren Bacall spat van het doek... eh de beeldbuis. Als je deze film kijkt raad ik aan om niet zo hard te proberen het complexe plot uit te vogelen, maar je meer te richten op de waanzinnige sfeer en de scherpe dialogen.

9/10
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
pi_41660428
Sky Captain and the World of Tomorrow (2004)

De met de computer gegenereerde achtergronden waren wel aardig, maar dat is ook het enige positieve wat ik over deze film te zeggen heb. De personages zijn zo plat als een dubbeltje en er wordt in de film dan ook vrijwel geen tijd uitgetrokken om ze een goede introductie te geven. Verder is het verhaal nogal saai; de wereld wordt weer eens bedreigd door een of andere snoodaard en Jude Law en Gwyneth Paltrow komen als de ex-geliefden-met-ruzie-die-eigenlijk-toch-nog-van-elkaar-houden-maar-dat-niet-willen-laten-blijken
-terwijl-ze-noodgedwongen-moeten-samenwerken middenin de actie terecht, met als hoogtepunt een plot van iets of iemand (?) om Noachje te spelen in de ruimte. Volgens mij zijn de makers bij het maken van hun film in jaren '30 stijl vergeten dat ouderwets niet per definitie gelijk staat aan slaapverwekkend.

cijfer: 4, IMDB: 6.4
  zondag 10 september 2006 @ 00:09:02 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41662000
Kill Bill Volume 1

Zojuist op TV, had hem nog niet eerder gezien . Best vermakelijke film en de vechtscènes zijn lekker ridicuul.

Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 10 september 2006 @ 00:40:52 #57
130081 manou
me love me boyfriend
pi_41663191
zojuist memoirs of a geisha gekeken....topfilm!!

cijfer: 9.0
imdb: 7.0
  zondag 10 september 2006 @ 01:12:22 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41664188
Munich
Ik heb paranoia nog nooit zo mooi weergegeven zien worden. Dit kan geen Spielberg zijn, daar is de film veel te goed voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_41664266
Net naar The I Inside zitten kijken. Vage film, beetje Donnie Darko/Vanilla Sky achtig. Niet echt een aanrader overigens.
pi_41665083
The Fast & The Furious: Tokyo Drift (2006, USA)
Sean Boswell raakt regelmatig betrokken bij auto-ongelukken en wordt uiteindelijk naar zijn vader in Japan gestuurd. Daar ontdekt hij het driftracen en de lokale maffia. Gelijk als aan de vorige twee delen bevat dit derde deel een flinterdunne verhaallijn. Geen moeilijke plottwists, geen karakterontwikkelingen, maar puur een verhaallijn als kapstok om een reeks race-scenes aan op te hangen. En zolang deze serie niet pretendeert meer te zijn, is daar ook niets mis mee. Jammer is wel dat een overgroot deel van deze scenes door de computer gegenereerd zijn en dat er nauwelijks een auto aan te pas is gekomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me bij het origineel goed heb vermaakt, ondanks het gebrek aan een diepgravende verhaallijn, de aanwezigheid van allerhande cliché's en Vin Diesel. Het origineel had namelijk iets. En dat "iets" ontbrak bij het vervolg, maar ook bij dit derde deel. Het is allemaal best vermakelijk, maar meer dan dat ook absoluut niet. Overigens had het origineel ook Aziatische vrouwen in schooluniform.. daar heeft dit derde deel dan wel weer meer van. Dus er is ook wel weer sprake van enige vooruitgang.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_41665716
Nu weet ik niet hoe betrouwbaar de imdb triva's zijn, maar daar staat wel dat er geen cgi auto's is Tokyo Drift rondrijden:
quote:
All of the drifting in the movie was performed by professional drivers, not created by CGI. As reported in a recent Sport Compact Car, Rhys Millen, his father, and a handful of other famous rally and drift racers consistently performed amazing drift sequences for the movie.
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 02:41:38 #62
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41665857
Tot mijn stomme verbazing vind ik van de films van de afgelopen dagen Polleke het leukst. Dappere jeugdfilm die soms wat teveel hooi op z'n vork neemt, maar er met name door het spel van Liv Stig en de volwasssenen mee weg komt. De paar shorts die ik nog even mee heb gepikt uit 11'09''01 - September 11 tel ik dan niet mee. Van de eerste kijkbeurt waren met name de filmpjes van Maryam Karimi en Alejandro González Iñárritu blijven hangen, maar de inzending van Ken Loach is misschien nog wel beter. Sterk acteur, die Vladimir Vega. Kill Bill 1 vond ik destijds een heel stuk minder dan deel 2; nu nog steeds, maar ik ga 'm wel iets meer waarderen. Waarschijnlijk omdat ik tussendoor wat meer Japans spul heb gezien. De KQ-favorieten Running Scared en Slither waren zoals verwacht niet hoogstaand, maar zeker wel vermakelijk. In dezelfde categorie valt Azumi, met vooral een heerlijke bad guy. Austin Powers kan ik met de beste wil van de wereld niet grappig vinden.
Sheridana +1
  zondag 10 september 2006 @ 08:53:05 #63
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41667659
Take the Lead (Liz Friedlander, 2006)
Haast net zo cliché als die andere dansfilm van deze zomer, Step Up. Wat deze film echter net even iets beter maakt is de aanwezigheid van Antonio Banderas. Met zijn enthousiasme en uitstraling weet hij de film tot leven te wekken. **½

(#406) Zire darakhatan zeyton (Through the Olive Trees) (Abbas Kiarostami, 1994)
Voor het eerst dan de Iraanse cinema me echt weet te grijpen. Hiervoor vond ik het best goede films, maar deze film overtuigt me voor eerst waarom de Iraanse films in sommige kringen zo geroemd worden. Een prachtige kijk in het leven op het platteland in Iran en tegelijkertijd in het maken van films in Iran. Prachtig om te zien hoe het maken van die films niet alleen de buitenwereld een kijkje geeft in het leven van deze mensen, maar hoe deze mensen ook hier afleiding in vinden. Kiarostami vind ook plaats om wat van zijn filosofiën (of die van de acteurs zelf) over een beter bestaan te ventileren door het prachtige personage Hossein. Vooral de eindscene is erg mooi. ****½

Stay Alive (William Brent Bell, 2006)
Een soort van The Ring met een videospelletje, maar dan vele malen slechter en totaal niet spannend of eng. De film ziet er niet uit, het acteerwerk is matig en ook de dialogen zijn nogal slecht. Oftewel troep van de onderste plank wat hier nooit in de bioscoop had mogen verschijnen. *½
  zondag 10 september 2006 @ 09:08:30 #64
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41667724

Erg gave film.
pi_41672983
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE

THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS

Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)

Fantastische Italiaans/Belgische produktie vol sfeer, dames die meer sexappeal in hun kleine teennagel hebben zitten dan Angelina Jolie in haar hele lichaam (incl. lippen), kaarsen, creepy onderaardse gewelven, dames die het nodig vinden om in negliché óf uiterst sexy avondjurken in diezelfde gewelven rond te darren, idiote dialogen en vieze eetpartijtjes

Hij was na 20 minuten kijken al besteld

pi_41673386
Chinatown (1974)
Zeer intrigerende filmnoir. Verhaal vormt zich langzaam in het begin en gaat uiteindelijk steeds sneller. Daarbij komen er een aantal aangename twists naar voren waarbij net als je denkt dat je het snapt je conclusie weer onderuit getrapt wordt. Je puzzelt dan ook lekker mee gedurende de film met Detective Jake Gittes (Jack Nicholson). De film draagt de hele tijd een duistere sfeer mee (van begin tot eind) wat dit wat mij betreft een topper maakt.
pi_41673741
had je hem al eens eerder gezien Shogo?

gisteravond met wat vrienden gezien

Secret Window

Aardige film, Depp speelt ok, toen de verhaallijn na verloop van tijd bekend werd was het allemaal wat minder boeiend.

Cijfer: 6

vanmorgen gezien:

Waking Life

Coole film, prachtig gemaakt, (soms ff wennen die getekende animatie) leuke dialogen.

Cijfer: 7,5
pi_41673918
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef pascalheister het volgende:
had je hem al eens eerder gezien Shogo?
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
pi_41673952
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:08 schreef Shogo het volgende:

[..]

Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
kijk dat is goed om te horen
  zondag 10 september 2006 @ 15:03:16 #70
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41675352
Dunderklumpen! (1974)

Bizar Zweeds animatie filmpje. Heb ontzettend hard gelachen om de idiote dialogen en de liedjes. Ach ja, oude tijden van animatie, toen fantasie en orginaliteit nog welig tierde. Vol met rariteiten zag ik het af en toe een beetje als een voorloper op een Ghibli. Zo maken ze ze eigelijk niet meer. De versie die ik keek was trouwens in het Nederlands.

The Hustler
Ijzersterk,rauw, onroerend (Sarah ) en gewoon supergoed. Had The Color of Money eerder gezien dan The Hustler wat het stiekem nog leuker maakte. Ben het 100% eens met het cijfer op IMDb.

[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 10 september 2006 @ 15:44:32 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41676702
Dunderklumpen !! Wat een jeugdsentiment.

Ik heb zelf overigens The Aristocrats gekeken. Erg leuk, maar niet zo erg als ik had verwacht. Zelfs Saget's versie vond ik nog vrij gematigd, hoewel het natuurlijk wel leuk was om 't uit zijn mond te horen. Vooral leuk om zo veel komedianten te zien. Lekker vermakelijk in elk geval.
pi_41677043
The Hills have eyes.

Bespaar je de moeite, wat een kut film....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_41677150
Gisteren X-Men drie bekeken, en die was heel erg aardig. Misschien iets teveel in 1 film proberen te stoppen (the dark phoenix verdient een film voor haarzelf) maar de actie was strak, het zag er scherp uit en de kostuums waren op juggernaut na erg cool.

Meer verwacht ik niet van een x-men film dus: goed!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_41679211
Evil Death 2 - Death By Dawn

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
pi_41679278
Oeh...
Eens kijken hoe hier op gerageerd wordt
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 10 september 2006 @ 17:08:49 #76
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41679566
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
Hoezo ongeloofwaardig, er zijn meerdere gevallen bekend van mensen met een kettingzaag aan hun arm.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 10 september 2006 @ 17:34:17 #77
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41680367
quote:

Conclusie:
Ach aangezien je het niet hebt over de goede film "Evil Dead 2: Dead by Dawn", zal ik maar niet gaan klagen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_41680415
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_41681665
quote:

Conclusie:
Heb je nu nog vrienden?

pi_41682267
quote:
een irritante kerel met een kettingzaag als hand!
Zeg, je hebt het hier wel over Bruce 'God' Campbell hoor!
pi_41682974
Touchez Pas au Grisbi

heerlijk meesterwerkje, sterk plot, en Gabin is weer fantastisch in deze franse noir

cijfer 8,2
  zondag 10 september 2006 @ 19:09:54 #82
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41683205
quote:

Conclusie:
ga dood !

ontopic:

Lucky McKee's : The Woods

de Film gaat over een onhandelbaar meisje die door haar vader (Bruce "GOD" Campbell) en moeder naar een prive school voor meisjes wordt gebracht dat omringd is door een bos met een geheimzinnige achtergrond.

Leuke film niet super maar ook zeker niet slecht leuk om Bruce "GOD" Campbell weer eens in actie te zien in een bos en met wat gereedschap en eens niet in een sc-fi channel film
pi_41685370
quote:

Conclusie:
Ik zou de volgende keer deze meesterlijke film gaan kijken 'Evil Dead 2 - Dead By Dawn' die is een stuk beter.
  zondag 10 september 2006 @ 21:54:31 #84
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_41689245
mooi is dat,

meningen dwingen
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 10 september 2006 @ 22:15:47 #85
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41690109
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:54 schreef hornage het volgende:
mooi is dat,

meningen dwingen
dwingen?

huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
pi_41691247
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:15 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dwingen?

huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
Shit, je hebt me door!

Evil Dead 2 is een klein meesterwerk, hoewel ik eerlijk gezegd Army of Darkness ietwat beter vind. Vooral de 'volledige' versie.
pi_41692473
THE WICKER MAN

Vergeef me maar alvast de godslastering, het origineel vind ik waardeloos.

Toch maar vanavond naar de bios om de remake te zien en hij is best goed. In het begin had ik wat moeite met Cage die door zijn rol lijkt te slaapwandelen maar later in de film toont hij eindelijk wat pit als hij toch bewijst een echte man te zijn en dat is fout op dat eiland

Al met al een redelijk goede film maar dat einde...

WAAROM!?
  zondag 10 september 2006 @ 23:21:42 #88
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41692932
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:35 schreef kinky_queen het volgende:
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE

THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS

Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)

Hij was na 20 minuten kijken al besteld

[afbeelding]
Oooo yeah! En waar bestel je die gerieviewde films van jou dan altijd?
Lijkt me nogal speciaal nl.

Ik zoek nogsteeds un armee gretchen op dvd.
Women for cellblock 9
En een ongecencureerde versie van Die Blchtrommel
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_41693309
EINE ARMEE GRETCHEN en WOMEN FOR CELLBLOCK 9 zijn in Duitsland uitgebracht, ze zijn oa te bestellen bij Chainsaw

btw, kijk ook ff of je CAGED WOMEN kan vinden, ook in Duitsland uitgebracht

[ Bericht 16% gewijzigd door kinky_queen op 10-09-2006 23:37:24 ]
pi_41695860
Fahrenheit 9/11 (2004)
Interessante docu.
  maandag 11 september 2006 @ 11:21:37 #91
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41701042
Till glädje (To Joy) (Ingmar Bergman, 1950)
De achtste film van Ingmar Bergman en één van de vier films van hem die nooit in de Amerikaanse bioscopen heeft gedraaid. De Zweedse critici waren vrij negatief over de film toen hij uitkwam. Zijn inzicht in de mens en het huwelijk zouden nogal kortzichtig zijn en verder godslasterend. Op zich kan ik me daar deels in vinden. Het huwelijk wordt inderdaad niet zo goed uitgediept als in zijn latere werk het geval zou zijn, maar slecht zou ik het zeker niet willen noemen. Toch is de film zeker de moeite waard al was het maar om de hand van de meester te herkennen. Verschillende scenes zijn overduidelijk van Bergman en dat levert een aantal mooie momenten op, niet in de laatste plaats door het goede optreden van Victor Sjöström. Het geheel is een degelijke film over het huwelijk die echter nog niet zo diep graaft als zijn latere films. De orkest-scenes maken er echter een levendige film van en de muziek van Beethoven zorgt voor een prachtig einde aan de film. ***½

Ask the Dust (Robert Towne, 2006)
Opvallend weinig chemistry tussen Salma Hayek en Colin Farrell en dat blijkt desastreus voor de film. De liefdesrelatie tussen hun personages staat namelijk centraal in deze periodefilm die een beeld schept van Los Angeles te tijde van de depressie. Die periode wordt aardig opgeroepen en de zoektocht naar acceptatie van de immigranten wordt aardig verbeeld, maar uiteindelijk weet de film nauwelijks te boeien. **

Zui hao de shi guang (Three Times) (Hsiao-hsien Hou, 2005)
Mooi stijlvol drieluik van de Taiwanees Hsiao-hsien Hou. Typisch Aziatische arthouse cinema en dus veel stilzwijgende personages en broeiende emoties. Centraal staan elke keer twee geliefden gespeeld door dezelfde hoofdrolspelers. Vooral Qi Shu is betoverend in elk filmpje. Het tweede filmpje wat zich in 1911 afspeelt heeft een leuke gimmick, het gebruik van tussentitels zoals ten tijde van de stomme film, maar is over het algemeen het zwakste. ***½

Ravenous (Antonia Bird, 1999)
Geinig horror/thriller/western-achtig iets. Hoewel wat spaarzaam is het vooral de humor die de film erg leuk maakt om te kijken. Verder bevat hij wat goor en wat actie, maar niet van die kwaliteit dat ik daarvoor op het puntje van m'n stoel zat. Leuke curiositeit, meer niet. ***
  maandag 11 september 2006 @ 13:07:01 #92
18008 hornage
pi_41703745
Alien 3
Na Aliens had ik deze al voor een groot gedeelte gezien maar toen viel ik in slaap. Daarna nog 2 keer geprobeerd maar telkens was ik te moe, maar uiteindelijk van het weekend in zijn geheel gekeken. Ik vond de film best wel matig. Ik heb 'the assembly cut' gezien en als die al beter is dan de eerste versie moet die ook wel flink minder zijn. De film wil gewoon niet helemaal werken. Nergens had ik echt een gevoel van spanning oid. De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig. Nee, dit is het niet helemaal. Een magere 6.

Alien: Resurrection
Gisteravond deze gezien zodat ik nu alle Alien films heb gezien. Deze is qua opzet wat anders dan de anderen maar dat was ook wel te verwachten na Alien 3. Grappig dat Joss Whedon het script heeft geschreven en je ziet dat ook wel aan het verhaal. Lekker veel gevechten en ranzigheid. Ripley die terugkomt als uberkloon met superkrachten etc. Ze is nu echt een karakter die doorspekt is met one-liners en andere stoere dingen. Deed me zeker denken aan Serenity en Buffy. De film is gewoon lekker gore vermaak. Veel mensen die vermoord worden door de vele aliens. Ripley die nu dus veel darker en bruter is. Het is niet echt diepgaand maar gewoon gerag. Is zeker ook leuk maar is toch qua niveau te laag voor alien films. Hierdoor krijgt deze een 6,5 maar das een 7 op imdb.
pi_41705542
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 11 september 2006 @ 14:14:51 #94
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41705575
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef Durbin het volgende:
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
je vergeet Bruce "GOD" Campbell te noemen
  maandag 11 september 2006 @ 14:18:08 #95
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41705670
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:35 schreef Doff het volgende:
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
Wat heb ik hiermee te maken?
  maandag 11 september 2006 @ 14:46:27 #96
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41706580
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:07 schreef hornage het volgende:
Alien 3
De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig.
Voor de lange afstand shot van de alien in actie gebruikten ze een vroege vorm van CGI, geloof ik.

Ik heb altijd een zwak gehad voor dit deel van de Alien reeks. Hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar de setting en sfeer van de gevangenis vind ik geweldig. Ook de religieuze ondertoon geeft de film een extra dimensie.

Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
  maandag 11 september 2006 @ 14:54:06 #97
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_41706867
Curious George (2006)
Eigenlijk een kinderfilm, maar ik hou van animatie en het zag er allemaal heel schattig uit in de previews. Leuke film, maar verwacht geen meerdere lagen waarbij de kinderen lachen om compleet andere dingen als de ouders, het is een hele oprechte, simpele film (beetje Disney zonder al te veel moralisme). De animaties zijn erg leuk, het aapje overtuigend. Erg leuk voor de kleine broertjes/zusjes, nichtjes/neefjes en ander klein grut. Of leuk voor je vriendin om bij te schattigheid van het aapje te smelten De mannen moeten het doen met het zoete stemgeluid van Drew Barrymore

IMDB: 6.8
MHO: 7 (My Humble Opinion)

Saw (2004)
Beetje achterstallig onderhoud, ik had deze film nog niet gezien. Ik ga d'r heel kort over zijn. De sfeer en plot (twists) waren fantastisch, ik kon alleen niet gillen over sommige acteurs. Ik vond Leigh Whannell optreden erg zwak en Leigh Whannell komt pas goed los als hij gaat panieken. Naja, ik heb me goed vermaakt met de film. (en het was even leuk om 'Henry' uit Lost ergens anders in te zien spelen )

IMDB: 7.6
MHO: 7.5

Saw II (2005)
Ik heb deze er meteen achteraan gekeken, omdat ik hem toevallig had liggen. Zoals zoveel sequels was ook deze niet zo sterk als het eerste deel. We weten ondertussen wat we kunnen verwachten en de plottwists in deze film zijn net even minder. Goed, het is nog steeds vermakelijk, ik heb hem ook gewoon lekker uitgekeken, maar ik heb bange vermoedens over het net uitgebrachte 3e deel. Wederom vond ik het acteerwerk matig.

IMDB: 7
MHO: 6

The Man From Planet X (1951)
Your heart will pound. Your pulse will throb... It's closer than you think.... it could and does happen before your very eyes! Aaah Sci-Fi Horror uit de jaren 50, wat zouden we zonder moeten? Ik ben echt een sucker voor deze films. De geschilderde decors, de soms wat langdradige dialogen en de pseudo wetenschappelijke wetenschappers, ja dit is true vintage Sci-Fi.

IMDB: 5.5
MHO: 7
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_41707441
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
'Koop een taart en vier het'
  maandag 11 september 2006 @ 15:24:21 #99
18008 hornage
pi_41707816
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:46 schreef SofaKing het volgende:
Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een os
  maandag 11 september 2006 @ 16:33:09 #100
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41709946
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef de_Druif het volgende:
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
Misschien ligt het aan mij dat ik door al het geweld compleet ben afgestompt, maar was de film niet meer lachwekkend bedoeld?

Anyhoe,

The Deer Hunter (1978)
Voor het eerst in één ruk uitgezien ipv al die losse segmenten die ik over de jaren heb gezien. Niet veel op aan te merken, de lange speelduur viel me pas op toen het einde naderde en het geheel maakte indruk. Bovendien vind ik Cazale, zoals gebruikelijk als etter, zo leuk. Prima film. 8

Crónicas (2004)
Snap het niet, heeft de regisseur allemaal goeie ingredienten maar dan lukt het toch niet. Onconventionele seriemoordenaar thriller die heel goed had kunnen zijn. De acteurs zijn oké (Leguizamo voor het eerst te pruimen) maar de film mist momentum. De timing van ontdekkingen is scheef waardoor het nooit echt spannend word en nooit echt pakkend is. Daarnaast zitten er nog wat nutteloze plotelementjes in die Cordero beter weg had kunnen laten. Het einde is ondanks alles wel verassend maar dat red de film verder niet. 6

Gattaca (1997)
Psjoew, die had ik al lang staan. Zoals Wyccie zei, niet echt slecht, maar ook niet echt bijzonder. Een film die ik morgen weer vergeten ben. Het verhaal intrigeert wel een beetjeomdat het een tamelijke realistisch toekomst beeld is. Welja, Een 6,5je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')