abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 16:52:58 #101
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41710569
Even een waarschuwing: The Lake House niet gaan kijken als je Siworae hebt gezien. Écht niet. En eigenlijk ook niet als je Siworae nog niet hebt gezien.
Sheridana +1
pi_41725122
THE SENTINEL

Leuke Hollywoodfilm met redelijk spannende momenten, en gelukkig wassie niet zo voorspelbaar als ik na ongeveer een half uur dacht

Moderator dinsdag 12 september 2006 @ 00:01:12 #103
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41725163
quote:
Op maandag 11 september 2006 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
THE SENTINEL

Leuke Hollywoodfilm met redelijk spannende momenten, en gelukkig wassie niet zo voorspelbaar als ik na ongeveer een half uur dacht

Als je zoveel films hebt gezien als jij hebt gezien, dan moet je toch zien dat dit een waardeloos prul was?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_41725430
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 00:01 schreef Mike het volgende:

waardeloos prul
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:17:19 #105
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41725620
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:24 schreef hornage het volgende:
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een os
Een os? Hmmm, dat lijkt me een stuk minder spectaculair. En ik dacht eigenlijk dat de omvang van de alien uit deel drie ook gekoppeld was aan het beest waar het uit geboren was. Zou die andere cut wel eens willen zien.

vandaag gezien voor de tigste keer:

Zombie 2 (1979)

De worstelmatch tussen een zombie en een haai blijft klassiek, evenals de splinter door het oog.

[ Bericht 26% gewijzigd door SofaKing op 12-09-2006 00:29:51 ]
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
pi_41730716
Ben ziek dus heb niks beter te doen dan films kijken.

Blow

Gaaf, ik hou van drugs films, het einde was zo zielig

10 things I hate about you

niet mijn soort film. maar was opzich wel oke.

the hills have eyes

zit totaaal geen verhaal in. maar was wel een gave film. niet eng, maar wel leuk gedaan.

finding neverland

wazig, maar wel heel leuk

Iemand nog tips?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 11:04:48 #107
862 Arcee
Look closer
pi_41731191
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 10:42 schreef birdydontfly het volgende:
Ben ziek dus heb niks beter te doen dan films kijken.

Blow
[afbeelding]
Gaaf, ik hou van drugs films, het einde was zo zielig

Iemand nog tips?
Go: Retecool film

Vanavond om 22:05 uur te zien bij Veronica.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 12 september 2006 @ 11:07:39 #108
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_41731253
als je tijd overhebt, een marathon alle LOTR EE achter elkaar kijken?
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 september 2006 @ 11:24:26 #109
862 Arcee
Look closer
pi_41731706
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef hornage het volgende:
Wat een goed idee.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_41732303
Ik heb net LOTR EE deel 3 afgekeken. Had 'm gisteravond opgezet, maar kon echt niet meer wakker blijven tot het einde.
pi_41732712
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef hornage het volgende:
Ja maar dat heb ik al zo vaak gedaan Die kan ik ondertussen mee praten.
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:04 schreef Arcee het volgende:

[..]

Go: Retecool film

Vanavond om 22:05 uur te zien bij Veronica.
bedankt voor de tip!
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:47:30 #112
40664 Durbin
Who knows..
pi_41736634
The Wild (2006, USA)

De jonge leeuw Ryan ontvlucht de lokale dierentuin om het grote avontuur in Afrika te gaan zoeken. Zijn vader en een stel vrienden zetten de achtervolging in, om Ryan te redden. Een animatie dat nog het meest weg heeft van een kruising tussen Madagascar en Lion King, met vleugjes van andere animatiefilms toegevoegd. Heel origineel is het allemaal niet, maar ik vond de uitvoering erg vermakelijk. Ondanks dat de film om Ryan en zijn vader draait, is het vooral de losgeslagen Koala-beer Nigel, die de show steelt. Geen hoogdravende film, maar wel gewoon leuk.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:47:25 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41738146
Ice Age: The Meltdown (2006)
Niet zo leuk als zijn voorganger, maar leuker dan verwacht.
cijfer: 7

Jakeob-ui jeongseok (Art of Seduction) (2005)

Weer eens een leukere romcom van Koreaanse bodem imo. Ye-jin Son is ongelovelijk cute en lekker , dat hielp ook wel. (zie het plaatje )
cijfer: 7.5

American Dreamz (2006)
Willem Dafoe is het enige miniscule lichtpuntje in deze duisternis. En zelfs die was erg matig ivm wat ik van hem gewend ben.
cijfer: 4

Down in the Valley (2005)
Typisch een 8 film, dus daarom...
cijfer: 8

Hiroshima mon amour (1959)
Deze film met één van de mooiste titels allertijden viel me een beetje tegen. Misschien omdat het allemaal wat abstracter, vager was dan ik had verwacht, misschien omdat mijn verwachtingen te hoog waren. Maar het lijkt me ook wel weer zo'n film die ik als ik hem een tweede keer kijk hoger waardeer, want voor de rest was het allemaal prima in orde.
cijfer: 8.5

En dan een wat verlate maandlijstje voor augustus 2006:

Top 10 van niet eerder geziene films:
1. Brick (2005)
2. Lucky Number Slevin (2006)
3. Land des Schweigens und der Dunkelheit (1971)
4. V for Vendetta (2005)
5. The Browning Version (1994)
6. The Third Man (1949)
7. Breakfast on Pluto (2005)
8. Little Manhattan (2005)
9. Running Scared (2006)
10. Transamerica (2005)

Top 10 MET eerder geziene films:
1.Mulholland Dr. (2001)
2. 2046 (2004)
3. Fa yeung nin wa (In the Mood for Love) (2000)
4. 2001: A Space Odyssey (1968)
5. Brick (2005)
6. Lucky Number Slevin (2006)
7. Land des Schweigens und der Dunkelheit (1971)
8. V for Vendetta (2005)
9. The Browning Version (1994)
10. The Third Man (1949)

Flop 5 met eerder geziene films
5. Chat gim (Seven Swords) (2005)
4. The New World (2005)
3. Poseidon (2006)
2. Dude, Where's My Car? (2000)
1. Conversations with Other Women (2005)

Voor de statistieken: 46 films gezien, gemiddeld cijfer 7.4

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 12-09-2006 16:22:21 ]
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:17:19 #114
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_41739111
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Evil Death 2 - Death By Dawn

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
Die film is gewoon zo slecht dat hij niet in de categorie Horror moet, maar Humor. Ik vond hem hilarisch! Vooral als je de dvd met de extra's erbij hebt. Daarop laten ze de filmbloopers zien. Dat je op den duur een gat in het decor ziet waar het plafond moet zijn enzo.
Vooral als die zombie-vrouw begint te roepen: "Dead by dawn! Dead by dawn!" Geweldig!
Niks moet, niksen mag.
pi_41743713
Mayhem (Hancock, 2001). Ik heb werkelijk geen idee waarom ik hier naar gekeken heb.

Miami Vice (Mann, 2006). Ik ben er nog niet helemaal aan uit. Michael Mann is visueel hier op zijn allerbest, maar ik denk dat ik het uiteindelijk een beetje style over substance vond. Aan de andere kant: als die stijl dan zo mooi is, maakt mij dat ook geen reet uit.

The Sentinel (Johnson, 2006). Niet heel bijzonder, maar ook allemaal niet vervelend. Vakkundig thrillertje en Michael Douglas is altijd een pre.
pi_41746611
sympathy for lady vengeance
Oh oh die muziek is wel heel erg mooi. De film vond ik ook uitstekend maar wel de minste van de 'revenge' trilogie. Dat is persoonlijk natuurlijk.

Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_41748153
Ben werkloos dus heb niks beter te doen dan films kijken.

Wel aardig, maar haalt het bij lange na niet bij de eerste. Melodramatisch einde was iets te veel van het goede.

Een beetje vreemd, maar wel lekker. Verstand op nul zetten bij deze fantasyfilm trouwens.

'What's your function in life?' Stijlvolle fantasyfilm. Aanradertje!

Een van de mindere Takashi Miike films, hoewel het af en toe wel spannend was. Toch mis ik iets bij deze film...
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:10:46 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41754247
De laatste 4/5 dagen:

Zathura: A Space Adventure
Sommigen vinden dat je deze film moet beoordelen op zijn eigen waarde en niet steeds moet vergelijken met Jumanji. Ik ga dat dan ook niet doen. Maar hij lijkt toch wel erg op Jumanji. Misschien wel iets beter. Dan Jumanji. En net iets anders qua verhaal. Vergeleken met Jumanji.

House of Frankenstein
Wazig. Een gestoord genie (Boris Karloff) ontsnapt uit zijn cel en belandt in een soort rondreizende freakshow. Daar ontmoet hij...... Dracula . Die loopt even intens te overacteren om een kwartiertje later alweer dood neer te vallen. Onze gek reist verder en vindt in een gletsjer (don't ask) het bevroren lichaam van...... The Wolf Man . Die loopt even wat gekweld rond om uiteindelijk ook tegen een kogel aan te lopen. Maar dan komt ie toch.... het monster van Frankenstein! Helaas voor het monster is de film dan al bijna gedaan. Dus meer dan gewoon rechtstaan en van zijn tafel kruipen zit er voor hem eigenlijk niet in .

The New World
Ik keek even in het topic van deze film en zag dat Morpheus2002 het helemaal niets vond en hem zelfs uitriep tot slechtste film van 2006. Ik keek meteen uit naar de film en vond het zoals te verwachten een erg mooie en sterke film .

Verder ook nog films van Powell/Pressburger, Mizoguchi, Tourneur, Bresson en Sokurov, maar dat soort B-films ga ik uiteraard niet reviewen .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41758516
Lady in the Water (Shyamalan, 2006). Ik ben nooit echt een fan geweest van M Night Shyamalan en zijn laatste ‘huzarenstukje’ zal daar geen verandering in brengen, want het is inderdaad gewoon geen goede film. Zo slecht als sommige mensen wilden doen geloven is ie ook weer niet, ook al ontspoort de film naar het einde toe compleet en wordt het geheel (vermoedelijk onbedoeld) nogal lachwekkend. De film lijdt net als vrijwel al zijn andere films aan hetzelfde complex: de film bouwt op naar iets wat nooit bevredigend uitgewerkt kan worden. M weet altijd weer met verhalen op de proppen te komen die dermate ambitieus zijn dat ze gewoon geen fatsoenlijk einde kunnen krijgen, althans niet zonder in het belachelijke te treden. Probleem met ‘Lady in the Water’ is ook nog eens dat er niet echt opgebouwd wordt naar iets, het is eigenlijk op voorhand al een zweverig en kinderhorror gebeuren wat niet anders kan dan bespottelijk eindigen. De humor die hier nogal vaak aanwezig is, maakte het er ook niet echt beter op, want het is allemaal net niet: niet grappig, niet spannend en niet serieus en allemaal toch ook weer een beetje wel.

Grootste pluspunt is ook meteen iets waar M Night Shyamalan niets mee te maken heeft gehad, want hoewel hij zichzelf vrolijk crediteert als regisseur, heeft de beste man niets maar dan ook werkelijk niets met de regie van doen gehad. Ieder shot, iedere visualisering is namelijk overduidelijk van de hand van cameraman Christopher Doyle. De gekantelde camerastandpunten, de wijze waarop karakters aan de zijkanten van het kader geplaatst worden, de manier waarop personages het kader in en uit lopen, de extreme close-ups etc. etc. het is allemaal vintage Doyle en heeft niets Shyamalan’s in zich. Daardoor is de film op visueel vlak ontzettend te pruimen. Het is echter verhaaltechnisch totaal oninteressant en M bewijst voor mij maar weer eens een van de meest overschatte figuren van de laatste jaren te zijn. Het is altijd net niet.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:25:36 #120
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41763079
Christopher Doyle dat is toch ook de cinematografeur van Kar Wai Wong? Misschien dat ik hem dan toch maar probeer
  woensdag 13 september 2006 @ 11:50:41 #121
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41765585
(#822) El topo (Alejandro Jodorowsky, 1970)
Bijzondere mix van stijlen, symboliek en geweld. Het eerste gedeelte van de film kan het best omschreven worden als een mix van Sam Peckinpah en Sergei Paradjanov, terwijl het tweede gedeelte dichter in de buurt komt van Federico Fellini en Pier Paolo Pasolini. Een erg aparte film dus, waarvan het eerste uur wat boeiender is dan het tweede. De film blijft echter constant verrassen met een geweldsexplosie of absurde symboliek. ****

Snakes on a Plane (David R. Ellis, 2006)
Erg vermakelijke pulp vol met humor en actie. Hoogstaand is het absoluut niet. De "snakes-view" ziet er niet uit en natuurlijk is het een verhaal van niets, maar doordat de film zichzelf niet serieus neemt wordt hij gewoon erg leuk om naar te kijken. ***½
pi_41767429
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Christopher Doyle dat is toch ook de cinematografeur van Kar Wai Wong? Misschien dat ik hem dan toch maar probeer
Yep, dat is dezelfde vent.
pi_41770989
Monsters, Inc. (2001
Ongelooflijk creatief bedacht door Pixar en net zo creatief uitgewerkt. Leuk verhaal, mooie animatie's en zeer mooie vormgeving. Ik heb echt genoten ervan.
pi_41776024
lonewolf, aangezien jij een avatar hebt van butters weet jij misschien in welke aflevering butters van chicago - if you leave me now zingt?
  woensdag 13 september 2006 @ 18:08:56 #125
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41776475
Nee sorry, zo'n onwijse kenner ben ik ook weer niet.
  Moderator woensdag 13 september 2006 @ 18:17:04 #126
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41776693
Is dat niet in 'Casa Bonita'?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_41776851
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:17 schreef Mike het volgende:
Is dat niet in 'Casa Bonita'?
Yup.
pi_41778173
woehoehoehoehoe
pi_41779639
Afgelopen weekend Snakes on a Plane gezien. Deze film is zo slecht dat hij eigenlijk toch wel aardig was Klinkt gek, maar je moet hem zien om te snappen wat ik bedoel.

Daarvoor The Wickerman gezien, niet kijken, bespaar je de 2 uur, gigantische baggerfilm
I spoke proper England since I was a children.
pi_41780668
Layer Cake (Vaughn, 2004). Ik ben niet zo’n liefhebber van die Britse gangstertoestanden, maar zonder die überhipheid en flashy visuals van Guy Ritchie blijkt het ineens allemaal prima te pruimen. En er is Michael Gambon natuurlijk.
pi_41780780
en james blond! en een strijkijzer!
pi_41782831
BIJO TO EKITAININGEN

THE H-MAN/BEAUTY AND THE LIQUIDMAN

Weer een leuk prulwerkje van Inoshiro Honda maar door de stuntelige nasynchronisatie komt het allemaal wat knullig over

Nadat een man door radioactiviteit en regen verandert in een 'blob' van water en anderen besmet door aanraking is het hele land in paniek en bang voor 'H-Man'. De special effects zijn redelijk goed voor die tijd en er zitten zelfs wat spannende momenten in waardoor ik goed kan begrijpen dat dit een semi horrorclassic is, althans in Japan

woensdag 13 september 2006 @ 22:03:49 #133
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41784642
SHINOBI (2005)

2 bekende gezichten uit 'Crouching Tiger Hidden Dragon' verhouden zich weer tot een liefdes-duel.
Echter is het dit x in een ander verhaal en speelt het zich af in Japan begin 1600.

The Shogun hebben de zeggenschap over het doen en laten van de Magische Shinobi-mens.
Mensen met boven-natuurlijke krachten die zich enkelt lenen voor oorlog en strijd onder gezag van de Shogun.
Er heerst al een paar eeuwen vrede. En omdat de Shogun daardoor bang zijn de controle over de Shinobi
te verliezen. Laten ze Twee verschillende Shinobi-Clans het tegen mekaar opnemen tot de dood erop volgt.
5 krijgers uit elk dorp onder heerschappij van de Shogun nemen het tegen mekaar op in een gebied
waar een normaal mens zich niet kan wagen.

Een jongen en een meisje ontmoeten elkaar net voor de strijd en behoren tot elkaars oppositie.
Sommige van deze strijdende Shinobi vragen zich af waarom er geen leven kan zijn zonder oorlog.
De anderen vinden echter dat zij hun hele leven al hebben getraind enkelt voor confrontatie.
Een redelijk dubbelzinnig verhaal dat oorlog aan de tand voelt middels mystieke-mythische wezens die
liefde en pijn kennen.

Overigens klopt wat ik net heb geschreven voor geen meter. Ik ben geen kenner van Japanse geschiedenis.
En dermate is de informatie zeer ws. onjuist.
Ik heb de film dan ook nauwelijks gevolgd. 'k was nl. bezig met plaatjes downloaden.
Maar dit is wat ik er tot nu uit heb kunnen destilleren. Ik was ook blij dat er engelse subs bijzaten (pfiew)
Anders had ik er zeker geen ene hout van begrepen.. Wellicht dat een 2e poging mij meer inzicht geeft in het
verhaal.

Aziatische Roman-schrijvers kennen veel diepgang en emotie en er komt vooralsnog geen sex aan te pas.
Anders dan in westerse films en wat mensen hier denken, Kennen Aziatische verhalen degelijk méér diepgang
dan wat zwaard-actie en Kung-fu. Of zoals hier in de Hollywood-films, enkelt wat geweren en blote tieten.

De Japanse Michael Jackson speelde ook mee. En Boy wat kan Hij vechten!

pics:

Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_41784766
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:16 schreef steeg het volgende:
en james blond! en een strijkijzer!
Ja, ik heb nog steeds moeite om die vent als James Bond voor te stellen. Maar zo gaan die dingen.

OT:

Death Walks at Midnight (Ercoli, 1972). Weer een prima giallo van Luciano Ercoli met de bekende ingrediënten. Ook hier opvallend veel humor (maar gelukkig niet te veel) en enkele foute zonnebrillen. Ik miste wel wat sleazy seks, maar verder weinig mis mee.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 23:55:38 #136
4571 Sokolsky
pi_41787983
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:03 schreef a-child-in-chains het volgende:
SHINOBI (2005)

2 bekende gezichten uit 'Crouching Tiger Hidden Dragon' verhouden zich weer tot een liefdes-duel.
Echter is het dit x in een ander verhaal en speelt het zich af in Japan begin 1600.
Eh... welke 2 dan?
Sheridana +1
pi_41789149
Miami Vice (2006)
Was dit even genieten geblazen. Michael Mann knalt je in het begin gelijk in het verhaal en de film laat je niet meer los. Alle karakters in de film komen behoorlijk realistisch over, het voelde alsof ik een documentaire zat te kijken waarbij waargebeurde dingen gedaan werden. Toen ik de eerste foto's zag van Collin Farrell als Crocket had ik echt mijn twijfels maar hij komt zo goed over in de film en hetzelfde geldt voor Jamie Foxx als Tubbs. Er is zoveel detail ingestopt. Wat nog duidelijker wordt door de High-def camera's en de manier van filmen. Ik heb er erg van genoten jammer dat een hoop mensen niet datzelfde gevoel hadden. 8/10
  donderdag 14 september 2006 @ 10:34:24 #138
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41794941
Grumpy Old Men (Donald Petrie, 1993)
Verhaaltechnisch geen hoogstandje, maar de ervaren acteurs weten er wel een amusante film van te maken. Regelmatig best leuke grappen van de kibbelende mopperpotten en ook wel eens leuk om een film te zien met oudjes in de hoofdrol. ***

Superman Returns (Bryan Singer, 2006)
Degelijke superheldenfilm van Bryan Singer en de beste film over Superman tot nu toe. Echter blijft hij nog wel achter ten opzichte van de films over Spider-Man en Batman van de laatste jaren. Er zat eigenlijk geen enkel moment in de film waarvan ik dacht, 'Hey cool' of waar ik echt om kon lachen. Een andere oorzaak is dat ik Superman gewoon een minder interessante superheld vind, omdat hij eigenlijk alles kan en overal tegen kan. Zelfs kryptonite doet hem hier minder dan in de oudere films. ***½
  donderdag 14 september 2006 @ 13:51:32 #139
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41800261
Otto e mezzo (1963)
Ik had verwacht dat het lastig werd deze film goed te beoordelen. Immers, een film met zo'n legendarische status kan je bijna niet onbevooroordeeld ingaan. Ik heb 8½ bekeken, stopgezet, nagedacht, teruggespoeld, verder gekeken en nog wat nagedacht. Tot mijn grote tevredenheid was ik erg tevreden met de film. Het feit dat ik 8½ zo geslaagd vondt bied de mogelijkheid om wat verder Fellinni's ouvre in te duiken. Ik heb gelachen genoten van de mooie vrouwen en werd af en toe pardoes een beetje warm van binnen zoals ik maar bij weinig films heb. De afstand tussen de tijd waarin deze film gefilmd is en mijn leeftijd speelt desondanks toch een rol. Ik denk dat ik 8½ nog vele malen ga zien en heb steeds meer ga waarderen. Voor mij persoonlijk een zeer geslaagd experiment. 8,5

Unforgiven (1992)
Had geen idee dat deze film zo hoog stond aangeschreven voordat ik em keek. Keek hem met wat vrienden en heb hartelijke gelachen. Naderhand hebben we hem nog een beetje doorgekeken en er wat over gepraat. Een western met een onverwachte diepe kant, ik begrijp de poeha en de oscars wel een beetje. Bovendien was de laatste scene gewoon te mooi.
"Bill Munny: He should have armed himself if he was goin' to decorate his saloon with my friend."
7,5

Severed (2005)
Benieuwd of KQ deze heeft gezien... Vond hem schijt met ballen. Mager zombieverhaaltjes met B-acteurs waar Human Traffic nog een puntje aan kan zuigen. Gemuteerde zombie houthakkers zou garant moeten staan voor veel plezier, maar in plaats daarvan is het veel te melodramatisch en de 'twist' na een uur kijken is voornamelijk onbegrijpelijk en irritant. 4
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2006 @ 13:57:05 #140
4571 Sokolsky
pi_41800402
quote:
Sheridana +1
  donderdag 14 september 2006 @ 13:57:56 #141
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41800422
Zat er al op te wachten ja..
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  donderdag 14 september 2006 @ 17:57:05 #142
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41807149
De laatste keer in de sneak:
Open Water 2 - Adrift
Groepje gasten komt tijdens weekendje door een stommiteit terecht in de zee en kan vervolgens niet meer aan boord komen.
De cliches vliegen eraf, zowel qua verhaal als qua personages. Niet spannend, on-interessant en hoe verder de film vorderd, hoe vervelender ie wordt. En dat met een speelduur van nog geen 1,5 uur...

IMDB Cijfer: 4,4/10
Mijn Cijfer: 4,5/10

Even kort de films die we op de weg naar Spanje en terug naar huis hebben gezien:

Big Momma`s House 2
Ook de tweede keer werd ie niet beter. Had ik ook niet verwacht. Nog steeds ongrappig, niet leuk en te langdradig

IMDB Cijfer: 3,5/10
Mijn Cijfer: 3,5/10

The Weather Man
Aangename film met een verhaal wat eigenlijk niet zo veel voorstelt maar dat door de uitwerking en het acteerwerk toch behoorlijk kijkbaar is. Nicolas Cage is geweldig in de hoofdrol en Michael Caine is uiteraard ook weer briljant.
Niet de film van het jaar, maar wel een 100% mee valler

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Fun With Dick And Jane
Met een Jim Carrey op de automatische piloot en zoals we `m het vaakst zien, had ik me op het ergst voorbereid, maar het viel best mee. Carrey is lang zo erg niet en Tea Leoni doet vrolijk mee. Vooral het eerste deel vond ik geinig, het tweede deel zakt wat in.
Redelijk vermakelijk voor zo lang als het duurt, daarna ben je het ook net zo snel weer vergeten.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Miss Congeniality 2: Armed & Fabulous
Mijn God, wat was dit slecht. Tijdens het kijken van deze kwal voel je je op 1,5 uur wel 5 jaar ouder geworden. Tergend langzaam tempo, personages die te cliche voor woorden zijn, grappen die totaal niet grappig zijn en niet overkomen. Zo kan ik nog wel even door gaan maar dat doe ik zeker niet, deze ga ik zo snel mogelijk uit m`n geheugen gooien en vergeten dat ik `m ooit heb gezien.

IMDB Cijfer: 4,9/10
Mijn Cijfer: 3,0/10
pi_41809732
SOLAR BABIES

SOLAR WARRIORS

In de nabije toekomst is de aarde kurkdroog, zit God gevangen in een bal, kunnen kinderen op rolschaatsen getrainde en gewapende militairen verslaan en heeft Lukas Haas vreselijke flaporen

Cheese van bijna de hoogste plank

pi_41817560
Scarface (Hawks, 1932). Het was van tevoren te verwachten dat de oorspronkelijke ‘Scarface’ een stuk beter zou zijn dan die zwaar overschatte De Palma versie, waarvan ik het appeal nooit zo begrepen heb. Paul Muni is alvast aanzienlijk minder maniakaal dan Pacino en daardoor voor mij ook een stuk bevattelijker. Daarnaast is deze film een vurig pleidooi tegen maffiapraktijken, terwijl De Palma/Stone met hun (ironische?) verheerlijking volledig hun doel voorbij schieten. Wat mij het meest beviel aan deze versie was de economie waarmee Ben Hecht zijn scenario construeerde en Howard Hawks het geheel in beeld bracht: in anderhalf uur tijd is alles geknipt en geschoren. De film is duidelijk nog voor de Hays Code gemaakt, want de fikse hoeveelheid geweld en de seksuele ondertoon die de film kent, haden een paar jaar later onmogelijk geweest. En het is altijd prettig om Boris Karloff en potje te zien bowlen. Toch deed de film me minder dan ik gehoopt/verwacht had, ik kreeg niet de buzz die Hawks me met andere films wel wist te geven. Wellicht dat herhaaldelijke kijkbeurten dit nog kunnen bewerkstelligen.
  donderdag 14 september 2006 @ 23:30:01 #145
67640 SaintOfKillers
pi_41820086
quote:
Severance is de hippe horrorfilm die begint met Sever, niet Severed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 15 september 2006 @ 00:05:04 #146
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_41821421
Ik ga vandaag naar Doodeind en The Wickerman + Zwartboek, zal over 24 uur verslag uit brengen
pi_41822992
Eindelijk eens:
Broken Flowers

Prachtige typische Jarmush, met net zo'n hoofdrolspeler als bv. Stranger than paradise. Geestg, herkenbaar en zeker ontroerend. Eigenlijk ook een melancholiek tranche de vie.

Unites 93

Een intense one way trip; van de ene kant was ik blij dat de film afgelopen was (had ik als kijker wat ademruimte), maar van de andere kant was ik niet opgelucht. Geen Hollywood-ending, maar wel een uitstekende film.
Helpt waar hij kan!
pi_41824474
Rebecca (Alfred Hitchcock, 1940)

Fantastische film. Had het boek ooit gelezen en was er toen al helemaal weg van. Mijn verwachtingen waren redelijk hoogespannen en ik ben niet teleurgesteld. Vooral de sfeer die de film weet op te wekken is enorm sterl. Verder zijn de beelden prachtig, de muziek en de acteurs geweldig en dat verhaal... Eigenlijk aan iedereen aan te raden.

Verder nog een aantal andere dingen, alleen nú geen zin om veel over te schrijven:
Hieronder zijn het bijzonder vage, maar ook zeer vermakelijke Naked Lunch (met een erg sterke Peter Weller), het indrukwekkende Metropolis, het zeer mooie La Dolce Vita (Mastroianni ), het leuke debuut van Fellini Lo Sceicco Bianco, het sfeervolle Sympathy for Mr. Vengeance, dat ik op sommige gebieden zelfs mooier vond dan Oldboy en het zwakke en weinig fantasievolle The Ladykillers (veruit de minste der Coens).
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  vrijdag 15 september 2006 @ 08:31:08 #149
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41825986
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 02:49 schreef Doff het volgende:het bijzonder vage, maar ook zeer vermakelijke Naked Lunch (met een erg sterke Peter Weller),
pi_41826233
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 08:31 schreef cwk het volgende:

[..]

Tja, dat was toch echt aan jou te danken .
pi_41827885
Lucky Number Slevin

In 1 woord briljant

Wat een dialogen zeg, deed me echt denken aan Tarantino, zo goed waren ze, en het verhaal was ook prima in orde.

9/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:03:20 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41828965
Daiteiden no yoru ni (2005)
Mozaïk film van Japanse bodem, die via een mega black out op de avond van 23 December een aantal liefdesverhalen vertelt. (En in goede mozaïk film traditie die aan elkaar koppelt.)
In het begin had ik erg moeite om in de film te komen. En ik stond eigenlijk op het punt om hem uit te zetten. Maar omdat ik toch hoopte dat die beter ging worden, deed ik dat niet en zette ondertussen de tv aan om met een half oog ondertussen voetbal te volgen. De film was namelijk niet slecht genoeg om uit te zetten en ook weer niet goed genoeg om mijn volledige aandacht nodig te hebben. En gelukkig had ik de film niet uitgezet, want hij werd steeds beter, aangezien de verhalen steeds meer vorm begonnen te krijgen en ik meer begon te voelen voor de karakters daarvoor. De laatste drie kwartier kon de tv zelfs weer uit, omdat ik toch nog alleen maar naar de film keek. (Al kan dat ook liggen aan het feit dat Heerenveen een mindere leuke wedstrijd was dan AZ )
cijfer: 6.5
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:47:13 #153
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41830252
Gisteren in de sneak:

Snakes On A Plane
Uiteraard gaat het verhaal nergens over en slaat het compleet nergens op. Maar gelukkig maakt de film de hype meer dan waar. Ruim anderhalf uur lang is het lachen met lekker slecht acteerwerk, af en toe wat gore momenten en natuurlijk een ubercoole Sam Jackson.
Niet te veel over schrijven, gewoon gaan kijken!

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_41837206
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:47 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Snakes On A Plane
Maar gelukkig maakt de film de hype meer dan waar.
Jij bent een van de weinigen die ik dat zie beweren.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van filmmakers die zichzelf een cultstatus toedichten zonder zich al bewezen te hebben. Films moeten voor zichzelf spreken; niet gehyped worden door een niets-ontzienende promotiemachine.
  vrijdag 15 september 2006 @ 16:36:25 #155
139407 jorienvdherik
pi_41837584
Vandaag Doodeind gezien, Heb hier meer geschrokken dan bij andere horrorfilms zoals The Hills have eyes. Zeker wel een enge nederlandse film ! goede keuze geweest

vanavond naar see no evil
pi_41838930
Sorry maar meen je dat nu echt van DOODEIND? ik vond de film echt een gemistte kans voor een goede Nederlandse horrorfilm neer te zetten.

De special effects gingen er mee door voor nederlandse begrippen maar verder de acteer prestaties was echt op een laag peil en was soms gewoon irritant te noemen , en de schrik momenten of enige spanning was er ook al niet.

Was blij dat film was afgelopen, ook al was hij maar 90 min.

IMHO
  vrijdag 15 september 2006 @ 23:24:21 #157
139407 jorienvdherik
pi_41849725
Kom net terug van See no Evil.

Wat een gruwelijke zieke film. Dit is positief bedoeld. Het is een horror film, maar helaas zal je haast nooit schrikken omdat je de hoofdpersoon al aanziet komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de film is echt gruwelijk vreed
  zaterdag 16 september 2006 @ 00:13:11 #158
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41851285
Vanavond vanuit de cabine grote delen van Sabah meegekregen. Een verrassend goede film, waarin de stereotypes over islamitische vrouwen eens helemaal de grond in worden gestampt.

Verder stukjes van de nieuwe Sofia Coppola gezien: Marie Antoinette. Kirsten Dunst is mooi gecast als de naieve koningin van Frankrijk. De film is grotendeels in Versailles opgenomen en doet dus aardig natuurgetrouw aan. Ik ga hem binnenkort maar even van de andere kant van de projector bekijken, denk ik.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_41857921
Citizen Toxie: The Toxic Avenger IV
De beste uit de reeks. Echt geweldig!
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:47:44 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41859422
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 16:21 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Jij bent een van de weinigen die ik dat zie beweren.
hoezo dat? er zijn een heleboel mensen die de film leuk/vermakelijk vonden. En dus maakt ie IMO de hype waar
quote:
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van filmmakers die zichzelf een cultstatus toedichten zonder zich al bewezen te hebben. Films moeten voor zichzelf spreken; niet gehyped worden door een niets-ontzienende promotiemachine.
Dan moet je toch eens dat stuk lezen in de Empire van vorige maand. Daarin stond dat bij deze film de studio niets met de hype te maken heeft gehad maar het zo`n hype is geworden volledig dankzij het internet. Er was zelfs zoveel aandacht voor de film op het internet dat ze nog extra scene`s hebben opgenomen, waaronder dus Sam`s inmiddels bekende quote.
De regisseur dicht zichzelf helemaal geen cultstatus toe
  zaterdag 16 september 2006 @ 12:53:19 #161
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_41859546
ik heb vannacht pirates of the caribean I gekeken, zodat ik binnenkort deel 2 kan zien
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_41861738
roque, ben je vlot mee

The Wickerman:
in 1 woord RUK, ik heb nog nooit een uitverkochte zaal zo snel leeg zien lopen na een film.
Totaal geen spanning, 1 en al frustratie over het verloop en het eind is meer dan onbevredigend....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:40:21 #163
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_41869935
Ja ik weet het ernstig he
Als ik namelijk niet zulke leuke voorstukjes van pirates of the caribean 2 had gezien , dan had ik deel 1 nu nog niet gekeken denk ik.
Verder ga ik zo proberen the hills have eyes in mijn eentje te kijken maar ben een beetje een schijterd:D
Neem je dromen eens mee de dag in..
pi_41870079
THE HILLS HAVE EYES

2E x

De remake. Uitstekende film al vind ik het origineel toch een stuk beter/leuker
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:04:22 #165
108862 a-child-in-chains
pi_41872032
Matrix - Reloaded

In de bioscoop vond ik em wel heel erg langdradig. Teveel matrix dialoog.
Dit x vond ik dat erg meevallen. Stukken software die andere stukken software aanvallen.
Tja, alles komt aan bod. Anatomie van kansen, keuzes, en stom toeval vanuit een wiskundig
oogpunt.
Deel 1 vind ik nogsteeds het beste. En wat mij betreft had een 2e en 3e niet gehoeven.
Maar als het aan mij lag had ik het ook wel gedaan hoor, vanuit een geldelijk oogpunt
No room for the unlucky.
pi_41874309
BLOOD SUCKERS FROM OUTER SPACE

I'd just love to eat you Julie!
But you don't even know me!

Heerlijke lowbudget horrorflick waarvan het plezier af druipt. Leuke vertolkingen, stupide plot en iedereen heeft zichtbaar schik met de leuke dialogen zoals bv:
quote:
Hello?
Mr President? Ceneral Sanders is calling and he says it's urgent and he must speak to you immediately!
Well i hope it's as urgent as this cupcake i got sitting on my lap here
Sir, it's concering the bloodsucker situation in Texas.
Well put him through, put him through...
Mr. President, i hate to disturb you but i'm calling about an urgent matter that could endanger the national security!
Cut the crap Sanders, just tell me what you want!
I think we've isolated the bloodsucker problem.
Well what are you calling me for?
Sir i've decided the best course of action is to use nuclear weapons
How many times have i told you we do not drop nuclear bombs within our own country, that would be crazy wouldn't it?
But Sir! There aren't thát many people in that particular part of Texas, besides we can get rid of the bloodsuckers swiftly and effectively!
The answer is NO Sanders we are not gonna use nuclear weapons to deal with this problem!
But Mr. President i think these bloodsuckers are part of an communist conspiracy!
You think everything is part of a communist conspiracy, you just want an excuse to drop the bomb!
They're trying to take our freedom away by sucking us dry! You've GOT to let me drop the bomb!
Look asshole, i don't have to do anything, i'm the president of the United States the people elected me and i'm supported by the asses, ehm, masses
There wont be any masses if you don't let me do this!
Ok.. Allright if i let you drop the bomb will you promise you are not gonna call me or try to see me again?
Ow yes yes yes!! I promise Mr. President!
Owkay so use it to take care of the matter allright?
Ow yes i get to drop a bomb!!
Just make sure it's a SMALL bomb okay?
Allright, now where were we...
  zondag 17 september 2006 @ 00:15:23 #167
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_41875898
Sweet Sweetback's Baad Asssss Song
Op de fijne lijn tussen het 'getverdemme wat goor'-moment en het 'Jezus wat debiel'-moment zit het 'wat de neuk'-moment. Daar geil ik erg op. Deze eerste Blaxploitationfilm (ik lul IMDb gewoon even na) heeft veel van dat soort momenten (ik noem de eerste scène waarin een hoer seks heeft met een pakweg achtjarig jongetje) en dat houdt dit voor de rest nogal standaard wraakverhaaltje lekker arty. Zoals jullie weten geil ik erg op lekker arty. Aardig filmpje dus wel.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_41876629
Dat achtjarige jongetje is nog redelijk bekend ook

zondag 17 september 2006 @ 03:27:58 #169
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_41879561
Shutter, engste film die ik gezien heb (alle ander horror die ik gezien heb, is vaak 1:lachwekkend slecht 2:spannend 3: irriterend.

Een fotograaf met een verleden om niet trots op te zijn, rijdt samen met zijn vriendin een meidje aan.
Die gast denkt dat het slimmer is om haar te laten liggen. Niet dus. Op zn foto's beginnen vage dingen te verschijnen, en dat is nog maar het begin.
Hallowed be my name
pi_41881152
THE RETURN OF CAPTAIN INVINCIBLE

LEGEND IN LEOTARDS

Een voormalige superhero die voor Amerikanen oa tegen de Nazi's vocht (a la Captain America) is weer terug nadat hij tijdens het McCarthyisme was ondergedoken omdat hij beschuldigt werd van vliegen zonder brevet en het hebben van een rode cape.

Christopher Lee is een uitstekende schurk (speelt deze rol natuurlijk met z'n ogen dicht) en de grappen zijn best geestig soms, maar de musical scenes komen erg geforceerd over oa omdat het overduidelijk playbacken is van de cast

Geen RHPS maar een aardig niemendalletje

pi_41881886
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 12:47 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hoezo dat? er zijn een heleboel mensen die de film leuk/vermakelijk vonden. En dus maakt ie IMO de hype waar
Leuk/vermakelijk misschien, maar de hype doet vermoeden dat het hier om dé B-film aller B-films zou gaan. En zulke reacties heb ik nog nergens aangetroffen.
quote:
Dan moet je toch eens dat stuk lezen in de Empire van vorige maand. Daarin stond dat bij deze film de studio niets met de hype te maken heeft gehad maar het zo`n hype is geworden volledig dankzij het internet. Er was zelfs zoveel aandacht voor de film op het internet dat ze nog extra scene`s hebben opgenomen, waaronder dus Sam`s inmiddels bekende quote.
De regisseur dicht zichzelf helemaal geen cultstatus toe
Als regisseur maak je toch gewoon een film zoals hij is (uitgezonderd studio ingrepen)? Dan ga je toch niet vanwege een internet hype de cultstatus van je film forceren door nóg meer dialogen enz. toe te voegen als blijkt dat er op internet vraag naar is??
Dat zou wat worden als iedere regisseur dat zou gaan doen.

Maar goed, ik heb hem zelf nog niet gezien hoor. Ik vind de hype er omheen alleen een beetje jammer, aangezien er zeker andere b-films zullen zijn die de status 'cult' meer zouden verdienen. Al vind ik de uitdrukking 'cult' tamelijk nietszeggend.
pi_41882776
United 93

Goede film, of het allemaal precies zo is gegaan weet je nooit maar het is indrukwekkend om te zien.
Verder zit ie realistisch in elkaar en is het camerawerk erg goed.

Cijfer 8.1
  zondag 17 september 2006 @ 12:14:21 #173
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41883819
Bullitt (Yates, 1968)
Een aparte politiethriller. Het blijkt Yates en McQueen realisme hoog in het vaandel had staan voor deze film. Ik kan alleen maar concluderen dat het ontbreken van muziek gedurende de hele film daar iets mee te maken heeft. Het is bijna spookachtig om zoiets mee te maken als je niet anders ben gewend. Een achtervolging met alleen het geluid van piepende banden. Voor sommigen was dit misschien een aangename afwisseling maar ik miste daardoor alle spanning. Voor de rest zien we veel close ups van een peinzende McQueen en worden we getrakteerd op en dun subplotje over Bullit en zijn bloedmooie vriendin, een beetje nutteloos als je het mij vraag. Al met al speelt McQueen zijn rol goed al is hij niet zo bloeddorstig als de DVD-hoes doet geloven. Het verhaal is sterk maar de film komt niet in de buurt van genregenoten uit het zelfde decennium The French Connection I&II. 6,5

Solaris (Sodenbergh, 2002)
Tevreden over deze film maar niet onthutst heeft Solaris mij vooral warm gemaakt voor het orgineel van Tarkovsky. Het gegeven vind ik erg interessant maar ik geloof dat Sodenbergh wat meer tijd er voor had moeten nemen dan de anderhalf uur die er nu staat. De versie van Tarkovsky is volgens mij iets van drie uur dus ik hoop dat het orgineel aan al mijn door Solaris opgewekte verwachtingen voldoet. 6,5

The Wanderers (Kaufman, 1979)
Op de valreep leverde Kaufman nog een aardig filmpie af over vetkuiven, jeugdbendes en volwassen worden. Maar dit is geen Grease. The Wanderers is wat rauwer en verteld ook over échte problemen. Aan de andere kant blijft er altijd een vrolijke toon maar de karikatuur van de jeugdbendecultuur trekt de film soms wat in het belachelijke. Voor de rest prima vermaak met een kickass soundtrack. 7
  zondag 17 september 2006 @ 12:29:58 #174
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41884229
Garden State (2004)
Omdat mijn nieuwe huisgenoten hem wilden zien nu voor de derde keer gezien. En dit is dus echt zo'n film die elke keer stiekem weer iets beter wordt.
Natalie Portman
cijfer: 9

The Life and Death of Peter Sellers (2004)
Zeer degelijke bio-pic over het wel en wee van de heer Sellers met een zeer overtuigende Geoffrey Rush.
cijfer: 8
pi_41890307
Teenage Monster (Marquette, 1958). Dat een drive-in film stompzinnig en slecht is weet je van tevoren. Het kan dan altijd nog leuk worden als het echt ontzettend slecht of creatief slecht wordt. ‘Teenage Monster’ is dat helaas niet, het is gewoon hoofdzakelijk saai. Het is een soort van horror/science fiction Western die nergens interessant is eigenlijk. Er zijn niet eens slechte special effects…
pi_41891023
Fight Club

Pitt en Norton vullen elkaar goed aan.

8/10.
Graag op anoniem
  zondag 17 september 2006 @ 16:08:27 #177
67640 SaintOfKillers
pi_41891393
ma·tig (bn.)

1 binnen een redelijke maat => gematigd, gemodereerd, moderaat; <=> overdreven
2 maat houdend <=> onmatig
3 middelmatig
4 Firewall
pi_41891922
Il Vangelo Secondo Matteo (Pier Paolo Pasolini, 1964)

Prachtige en heel indrukwekkende film over het leven van Jezus, en dat in de ogen van een overtuigd Marxist en atheist. De film is heel sober en vooral in vergelijking met een film als The Passion of the Christ (welke niet aan deze film kan tippen) is dat heel opvallend. Het acteerwerk is uitsluitend door amateurs verricht en het geeft de film een extra ´menselijk´ karakter. De muziek (o.a. van Bach, Prokovjev en Mozart) is geweldig en samen met het mooie camerawerk precies gepast voor het bijzondere verhaal. Ik ben zelf een onwetend heiden maar deze film heeft ook bij mij veel indruk gemaakt.
pi_41892754
Ohja, alweer bijna vergeten...

Slither (James Gunn, 2006)

Bijzonder vermakelijke onzinfilm. Niet teveel over zeggen, gewoon snel kijken .

pi_41896607
United 93

Erg verleidelijk om van dit concept een heldhafige, patriotistische film te maken. Tot mijn vreugde wilde scriptschrijver en regisseur Paul Greengrass daar niets van weten en bleef hij zo natuurgetrouw mogelijk. Helaas is de keerzijde dat dit de snelheid niet ten goede komt, want hoe vul je anderhalf uur film naar een climax van vijf minuten?

Ik vind het altijd leuk om het verschil in waardering tussen Amerikanen en de rest van de wereld op IMDb te zien, films van Michael Moore en The Passion of the Christ zijn hier een goed voorbeeld van. Bij United 93 scheelt het gemiddelde cijfer van beide groepen een volle punt.

7/10.
Graag op anoniem
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 18:58:42 #181
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_41896735
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef Mainport het volgende:

Ik vind het altijd leuk om het verschil in waardering tussen Amerikanen en de rest van de wereld op IMDb te zien, films van Michael Moore en The Passion of the Christ zijn hier een goed voorbeeld van. Bij United 93 scheelt het gemiddelde cijfer van beide groepen een volle punt.

7/10.
Bij de eerste groepen die je noemt, kan ik het me voorstellen. Bij United 93 vind ik het punt (voor mezelf) veel dichter bij de US-vote liggen.

Wat ook duidelijk is, is dat iedereen die deze film in de bios heeft gezien de film veel hoger waardeert. Op tv komt de spanning en de benauwende sfeer veel minder goed over.
pi_41897221
quote:
Op zondag 17 september 2006 15:55 schreef Mainport het volgende:
Fight Club

[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06370/684668[1].jpg]afbeelding[/url]]

Pitt en Norton vullen elkaar goed aan.

8/10.
een 8? is dat alles?
Some birds just.. don't.
Birdydontfly.com
  zondag 17 september 2006 @ 19:29:01 #183
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41897731
Fight Club heeft nou niet bepaald film geherdefinïeerd. Vind een 8 wel een mooi cijfer.
pi_41899012
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Bij de eerste groepen die je noemt, kan ik het me voorstellen. Bij United 93 vind ik het punt (voor mezelf) veel dichter bij de US-vote liggen.

Wat ook duidelijk is, is dat iedereen die deze film in de bios heeft gezien de film veel hoger waardeert. Op tv komt de spanning en de benauwende sfeer veel minder goed over.
Nou, ik heb de film in de bioscoop gezien en ik vond het nogal een prul, dus bij deze ben ik de uitzondering binnen iedereen.

Net gezien:

Bad Blonde (Le Borg, 1953). De befaamde Britse Hammer studio’s maakten niet alleen horrorfilms, maar ook een hele serie lowbudget film noirs en deze is mijn eerste van het stel. Het is echter allemaal maar zo zo. De plot is een soort van losse bewerking van ‘The Postman Always Rings Twice’ (waar ik het origineel ook maar eens dringend moet zien), maar het komt allemaal nergens los. Het is op zich allemaal prima gemaakt (daar schort het bij Hammer zelden aan), maar het is tegelijkertijd ook nogal saai. Erg saai eigenlijk.
  zondag 17 september 2006 @ 21:05:38 #185
108862 a-child-in-chains
pi_41901048
Matrix Revolutions

Ik snap hetverhaal niet meer en waar het nou precies om draait.
Ik denk dat ze met deze 3e en laatste deel gewoon een aannemelijk einde aan deze
Matrix verhaal hebben proberen te breien. Na succes van de eerste.
Dit is de 2e x dat ik em zie (eerste x was in de bios), en nog vind de afloop vrij lame

Eerst was het man vs. autonomic machines/robtos. Nu is het Mr. anderson (Neo) vs. Mr. Smith.
En heerst er daarna vrede tussen man and machine.. (SPOLIER!)
Er was toch altijd al een gevecht tussen de mens en machine in dit verhaal?
Echt vreemd.
Maar hij is wel mooi om te zien.
No room for the unlucky.
  zondag 17 september 2006 @ 21:55:20 #186
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41902871
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:38 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Leuk/vermakelijk misschien, maar de hype doet vermoeden dat het hier om dé B-film aller B-films zou gaan. En zulke reacties heb ik nog nergens aangetroffen.
[..]

Als regisseur maak je toch gewoon een film zoals hij is (uitgezonderd studio ingrepen)? Dan ga je toch niet vanwege een internet hype de cultstatus van je film forceren door nóg meer dialogen enz. toe te voegen als blijkt dat er op internet vraag naar is??
Dat zou wat worden als iedere regisseur dat zou gaan doen.

Maar goed, ik heb hem zelf nog niet gezien hoor. Ik vind de hype er omheen alleen een beetje jammer, aangezien er zeker andere b-films zullen zijn die de status 'cult' meer zouden verdienen. Al vind ik de uitdrukking 'cult' tamelijk nietszeggend.
dan ga `m het eerst eens kijken, kunnen we dan verder praten

Gisteren in de bios:
Zwartboek
Uitermate vakkundig gemaakte en spannende thriller van Verhoeven. Het is dan ook meer een thriller geworden dan een drama film, maar dat had ik eigenlijk niet anders verwacht. Het verhaal ziet goed in elkaar en blijft spannend tot op het einde. De film ziet er met z`n grootse en mooi aangeklede sets goed uit en het acteerwerk is uitstekend. Vooral Carice van Houten zet wederom een sterke rol neer.
Verhoeven is terug en hoe. Zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 17 september 2006 @ 22:00:56 #187
40664 Durbin
Who knows..
pi_41903090
Clerks II (2006, USA)

Door omstandigheden hebben Dante en Randall niet meer hun vroegere baan, maar werken tegenwoordig bij Mooby's, een fastfood-restaurant. Dante staat echter op het punt om te gaan verhuizen en te gaan trouwen met de dochter van een miljonair, om vervolgens in een wasstraat te gaan werken. Evenals in het origineel, draait het om één enkele werkdag vol met onzinnige dialogen en bizarre situaties. De dialogen omtrent LOTR vs. Star Wars en rascistische benoemingen zijn daarbij vooral noemenswaardig. Maar alhoewel het allemaal erg vermakelijk is, mist dit vervolg toch de impact van het origineel.

Return of the Living Dead III (1993, USA)

Een geheime militaire dienst is bezig met expirementen om doden weer tot leven te wekken, om ze vervolgens in te zetten als militair wapen. Curt en zijn vriendin komen per toeval achter deze experimenten en wanneer zijn vriendin omkomt bij een ongeluk, dringt Curt de militaire basis binnen en wekt haar weer tot leven. Helaas blijkt deze methode als gevolg te hebben dat de slachtoffers een onverzadigbare honger naar mensenvlees krijgen. De film begint redelijk veelbelovend en doet dankzij de scenes in de laboratoria regelmatig aan Day of the Dead denken, maar helaas concentreert het verhaal zich af en toe teveel op Curt en zijn vriendin, wat het tempo enigszins uit de film haalt. Overigens keek ik naar de uncut versie, maar desondanks vond ik de gore erg meevallen.
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 22:19:14 #188
42184 crew  DaMart
pi_41903666
The Terminal

Een erg origineel verhaal, waarbij Victor (Tom hanks) op een vliegveld verstrikt raakt in een bureaucratisch gat, waardoor hij Amerika niet in mag, maar ook niet naar zijn thuisland mag vliegen. De terminal van het vliegveld wordt zo zijn thuis. In de film wordt op een erg leuke manier zijn verblijf op het vliegveld in beeld gebracht. Het personage wordt op een leuke manier neergezet door Hanks, en de misverstanden door de taalbarrières leiden soms tot erg lollige momenten!

Wat mij betreft een 8/10
  zondag 17 september 2006 @ 23:27:37 #189
67640 SaintOfKillers
pi_41906339
Basic Instinct 2
Oh, oh, oh. Een sequel op een film die ik ook al niets vond in een genre dat ik nooit leuk heb gevonden. Een film waarvan zelfs Michael Douglas vond dat het beneden zijn waardigheid was. Michael Douglas!!!! Waardigheid!!! Beneden!!! De film slaagt er zelfs in niet te voldoen aan mijn verwachtingen en ik had niet eens verwachtingen.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.... het plot lijkt samengesteld uit twists en intriges die ze voor Wild Things te vergezocht of ongeloofwaardig vonden. Soms begrijp je als kijker het plot niet. Het gebeurt zelfs af en toe dat de acteurs het ook niet echt snappen en in heel zeldzame gevallen heeft ook de scriptschrijver geen idee. Maar hier gaan ze nog een stap verder en weten zelfs de personages niet meer wat er aan de hand is.

Caton-Jones, de regisseur, krijgt waarschijnlijk nog geen wekker opgewonden, dus je kan wel raden hoe succesvol en geil zijn erotische scenes hier zijn, hij betekent voor erotiek wat George Lucas betekent voor romantiek.

En dan de acteurs/actrices. Stone probeert te tonen dat een vrouw van middelbare leeftijd toch nog lekker kan zijn en slaagt daar iets beter in dan Demi Moore of Madonna, maar dan nog...... haar erotische blikken hadden als enig resultaat dat ik me afvroeg wat de prijs van WC-ontstopper tegenwoordig is. Haar tegenspeler David Morrissey lijkt gehypnotiseed door de botox in het hoofd van Stone (en het gebrek aan mimiek dat daar uit volgt) en weigerde waarschijnlijk uit sympathie om zelf ook meer dan 1 gezichtsuitdrukking te gebruiken. Bang, kwaad, opgewonden, verward, whatever, David kijkt altijd hetzelfde. Thewlis casten als grimmige detective is de meest hilarische casting sinds Tara Reid voorbij kwam als dokter in Alone in the Dark. Ik weet niet wat Charlotte Rampling in deze film deed, ik kan alleen maar hopen dat ze haar financiële problemen snel kan oplossen.

Beste Basic Instinct 2, ik zou over u heen kotsen, maar eigenlijk slik ik het nog liever terug in.
pi_41911042
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basic Instinct 2
Oh, oh, oh. Een sequel op een film die ik ook al niets vond in een genre dat ik nooit leuk heb gevonden. Een film waarvan zelfs Michael Douglas vond dat het beneden zijn waardigheid was. Michael Douglas!!!! Waardigheid!!! Beneden!!! De film slaagt er zelfs in niet te voldoen aan mijn verwachtingen en ik had niet eens verwachtingen.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.... het plot lijkt samengesteld uit twists en intriges die ze voor Wild Things te vergezocht of ongeloofwaardig vonden. Soms begrijp je als kijker het plot niet. Het gebeurt zelfs af en toe dat de acteurs het ook niet echt snappen en in heel zeldzame gevallen heeft ook de scriptschrijver geen idee. Maar hier gaan ze nog een stap verder en weten zelfs de personages niet meer wat er aan de hand is.

Caton-Jones, de regisseur, krijgt waarschijnlijk nog geen wekker opgewonden, dus je kan wel raden hoe succesvol en geil zijn erotische scenes hier zijn, hij betekent voor erotiek wat George Lucas betekent voor romantiek.

En dan de acteurs/actrices. Stone probeert te tonen dat een vrouw van middelbare leeftijd toch nog lekker kan zijn en slaagt daar iets beter in dan Demi Moore of Madonna, maar dan nog...... haar erotische blikken hadden als enig resultaat dat ik me afvroeg wat de prijs van WC-ontstopper tegenwoordig is. Haar tegenspeler David Morrissey lijkt gehypnotiseed door de botox in het hoofd van Stone (en het gebrek aan mimiek dat daar uit volgt) en weigerde waarschijnlijk uit sympathie om zelf ook meer dan 1 gezichtsuitdrukking te gebruiken. Bang, kwaad, opgewonden, verward, whatever, David kijkt altijd hetzelfde. Thewlis casten als grimmige detective is de meest hilarische casting sinds Tara Reid voorbij kwam als dokter in Alone in the Dark. Ik weet niet wat Charlotte Rampling in deze film deed, ik kan alleen maar hopen dat ze haar financiële problemen snel kan oplossen.

Beste Basic Instinct 2, ik zou over u heen kotsen, maar eigenlijk slik ik het nog liever terug in.
Jammer dat Caton-Jones zich hiervoor heeft geleend, want ik vond Rob Roy en Shooting Dogs toch hele aardige films.
  maandag 18 september 2006 @ 09:08:23 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41912551
Nostalghia

Als Tarkovksy in de 19e eeuw leefde, dan was hij een groot, zeer groot schilder geworden. Mij ging Nostalghia net iets te langzaam. Mên ik had tijdens deze film wel drie suffe sudoku's kunnen oplossen. Desondanks zaten er aardige stukjes tussen en begrijp ik ook wel waarom Tarkovsky zo gewaardeerd wordt.

Eindoordeel: 6
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_41912680
Zwartboek

Goeie film, alleen jammer dat Johnny de Mol erin speelt
  maandag 18 september 2006 @ 09:19:11 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41912724
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Zwartboek

Goeie film, alleen jammer dat Johnny de Mol erin speelt
Dat laatste vindt ook echt iedereen .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  maandag 18 september 2006 @ 09:44:08 #194
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41913122
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat laatste vindt ook echt iedereen .
en terecht natuurlijk
  maandag 18 september 2006 @ 09:50:15 #195
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41913192
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basic Instinct 2

[etc...]
Geweldig! Bedankt voor deze vermakelijke recensie.
pi_41913423
STEP UP

Ondanks dat ik zowat gedwongen werd om mee te gaan en ik wist dat het shit zou zijn is de film me meegevallen. Hij is bij vlagen erg amateuristisch maar andere scenes maken dit weer goed.

Beter dus dan ik had verwacht
  maandag 18 september 2006 @ 10:43:20 #197
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41914093
The Ice harvest (Ramis, 2005)
Jezus wat was dit nou weer. Billy Bob Thorton speelt misschien wel de meest waardeloze rol uit zijn carriere en Cusack is zó ontzettend Cusack dat je je afvraagt of die man wel wat anders kan. Flinterdun en onduidelijk verhaal over 2 mannen die geld van hun baas jatten en hoe het vervolgens de soep in loopt. Krijgt tot overmaat van ramp Randy Quaid, een potentiele filmredder, ook nog eens maar 10 minuten screentijd. Prut, prul prullaria. Enige die een leuke rol neerzet is Oliver Plat met zijn pretgezicht. 5

Lost Highway (Lynch, 1997)
Hallucinerend, bizar, lekkere tietjes van Arquette, op en top Lynch. Ik hou hier gewoon zo van. Een uiteenzetting is nutteloos. Hulde. 8
  maandag 18 september 2006 @ 10:56:49 #198
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41914364
Afgelopen weekend:

Het zuiden (Martin Koolhoven, 2004)
Degelijke Nederlandse film over het mentaal instorten van een vrouw. Deze vrouw wordt erg goed gespeeld door Monic Hendrickx en ook het overige acteerwerk is prima. Het is alleen jammer dat ik de acties van Monic's personage niet altijd even sterk onderbouwd vond. Verder wel een mooie emotionele film. ***

The Phantom (Simon Wincer, 1996)
Belachelijke pulp, die toch nog redelijk vermakelijk is. Het acteerwerk is ver beneden peil en de dialogen bar slecht, maar de redelijk bekende cast weet er toch nog voor aardige momenten te zorgen. The Phantom ziet er zelf totaal niet uit in dat belachelijke pakje. Zeker in de jungle is het te belachelijk voor woorden. *½

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Irvin Kershner, 1980)
Blijft de beste Star Wars film. Non-stop actie, goed in balans met het verhaal. *****

Merrill's Marauders (Samuel Fuller, 1962)
Prima oorlogsfilm van Samuel Fuller. Niet je standaard film over de Tweede Wereldoorlog waarin iedereen een held is, maar meer natuurgetrouw. Het slopende van de lange dagmarsen die de manschappen fysiek en mentaal totaal uitputten wordt prima in beeld gebracht. De gevechten zijn kort en bruut. ***

Devil in a Blue Dress (Carl Franklin, 1995)
Aardige neo-noir met Denzel Washington in de hoofdrol. Dat doet hij aardig, maar het is vooral Don Cheadle die opvalt. Het verhaal begint nog wel ok, maar het wordt eigenlijk steeds minder intrigerend en daarmee valt de spanning totaal weg. Jammer, wat het ziet er allemaal wel mooi uit. ***

(#147) Once Upon a Time in America (Sergio Leone, 1984)
Lang geleden dat ik deze gezien had, dus het voelde haast als een nieuwe kijkervaring. Prachtig geconstrueerde film, die dankzij de a-chronologische vertelstijl de aandacht vast weet te houden. De trage vertelstijl, de mooie sfeer en de minitieuze, maar effectieve muziek van Ennio Morricone dragen allemaal bij aan de mooie kijkervaring. De film is een aaneenschakeling van prachtige scenes, niet in de laatste plaats door het voortreffelijke acteerwerk van de hele cast. Opwaardering: ****½

Father of the Bride (Charles Shyer, 1991)
Typische Steve Martin comedy, oftewel nooit echt grappig. Toch is het nog best het kijken waard, tenzij Paul Short in beeld is. Wat een verschrikking is dat. **½

The Sentinel (Clark Johnson, 2006)
Aardige thriller, die vooral nog de moeite waard wordt door de goede cast. Het verhaal is vrij standaard en niet heel erg goed uitgewerkt. Zo wordt helemaal niet duidelijk waarom men de president wil vermoorden. De film is echter verder wel vakkundig gemaakt. ***
  maandag 18 september 2006 @ 10:58:19 #199
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41914399
World Trade Center - Matig/slecht
Zwartboek -
SPOILER
erg goed.
Stormbreaker - gaaf! Hij was echt leuk. Met weer ongelofelijk leuk spel van Night en Rourke!
  maandag 18 september 2006 @ 11:11:29 #200
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41914693
Everything is Illuminated

Het regiedebuut van acteur Liev Schreiber naar het romandebuut van Jonathan Safran Foer. Een Amerikaanse Jood (Elijah Wood) gaat aan de hand van een oude foto op zoek naar zijn roots in Oekraïne en wordt op zijn tocht begeleid en rondgereden door Alex (Eugene Hutz) en diens grootvader (Boris Leskin). Het resultaat is een komische roadmovie, een zoektocht waarin niet alleen de Amerikaan, maar vooral ook de Oekraïense personages het een en ander over zichzelf en hun geschiedenis ontdekken.

De film begint interessant en grappig. Het feit dat er voortdurend van het Engels naar het Oekraiens vertaald moet worden, levert vaak komische situaties op. Naar het einde toe wordt de film zwaarder, al lukte het niet om mij echt mee te slepen.
De beelden zijn fraai, maar niets wat we nog niet eerder gezien hebben in arthouse-films.

Al met al absoluut geen tijdverspilling, maar ook geen film die mijn leven heeft veranderd of iets dergelijks.

Cijfer op IMDB: 7,7
Mijn cijfer: 7,5, maar op IMDB moet je nu eenmaal afronden op geheel getal, en dus: 7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')