Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:10 schreef Falco het volgende:
Ivan Grozny I
Terwijl in Nederland in het midden van de zestiende eeuw de tachtigjarige oorlog uitbrak, kwam in het verre Rusland Ivan IV aan de macht als eerste tsaar. Ivan Grozny (de Verschrikkelijke) zorgde met nietsontziende militaire campagnes ervoor dat Rusland een sterkere en vooral grotere natie werd. Over deze geschiedenis maakte Sergei Eisenstein, een bekende Russische filmregisseur in die tijd, in opdracht van Josef Stalin een film tijdens WOII. Achtereenvolgens ziet de kijker gedeeltes uit Ivan zijn leven: zijn kroning, de strijd tegen Kazan, maar ook de tegenspoed waarmee hij heeft te kampen.
Ondanks de brakke Engelse ondertiteling vond ik de film redelijk goed te volgen. Je even een beetje inlezen in de geschiedenis van Rusland rond die tijd is echter wel een pré. Sergei Eisenstein maakt er een best indrukwekkende film van met her en der leuke licht/schaduweffecten, humoristische stukjes/dialogen en chille muziek van Prokofiev. Op het eind kreeg ik zelfs een klein beetje sympathie voor Ivan, omdat ook echt alles tegenzat. Nogal vreemd eigenlijk, maar zo heel extreem gemeen werd Ivan door Nikolai Cherkasov ook weer niet neergezet. In deel II schijnt dat wel heel anders te zijn. Stalin kon deel I van Ivan Grozny waarderen (de film ontving de Stalin-prijs), maar deel II weer totaal niet, dus ik ben benieuwd
.
Oja, vergeet ik bijna een cijfer te geven: 8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan de baardgroei te zien zou dat goed kunnen, maar ik vond niet echt een mooi plaatje uit deel Iquote:Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef Doff het volgende:
[..]
Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?
En meer van dat soort uitspraken doet mijn bloed stollen. Wat wel waar is, is dat de film vooral in de 2e helft zwaar leunt op special effects, maar deze staan allemaal in het belang van het verhaal, de special effects voor de film dus en niet andersom.quote:Looks too much like a videogame!
De film heet Henry and Junequote:Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Henry & Jane (tv. belgie)
Dit vind ik echt een masterpiece.
Dikke 10!
Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op donderdag 7 september 2006 21:21 schreef Mainport het volgende:
Citizen Kane
Is hij inderdaad zo vernieuwend als aan de ene kant beweerd wordt, en niet traag en langdradig zoals ook wordt gezegd? Na het zien van deze film, ben ik van mening dat de tweede groep niet weet waar hij het over heeft, en het standpunt van groep één het beste het understatement van de eeuw genoemd kan worden.
Vernieuwend is wat anders dan de beste.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:58 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Falco: er waren al in de 30'er jaren kleurenfilms, volgens mij zelfs ook in de Sovjet-Unie.
quote:Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bandidas
Henry & Jane (tv. belgie)
Ja, retegoeie rol van Gena Rowlands.quote:Op donderdag 7 september 2006 18:12 schreef Sokolsky het volgende:
A Woman Under the Influence (John Cassevetes, 1974)
Waar zo'n Zomergastenaflevering al niet goed voor kan zijn... wat een krachtige film! Wat Falk en Rowlands hier doen behoort tot de beste acteerprestaties die ik ooit gezien heb. Ontzettend menselijke personages en een meeslepende cameravoering, waardoor je als het ware de film ingezogen wordt en elke emotionele klap ook zelf te verduren krijgt. De spaarzame muziek is fantastisch en ook de kindacteurs zijn uitstekend; enige minpuntje vond ik het personage van oma, nota bene gespeeld door de moeder van de regisseur, die mij wel te ééndimensionaal over kwam.
Top-100-materiaal, en dus een 9.
quote:All of the drifting in the movie was performed by professional drivers, not created by CGI. As reported in a recent Sport Compact Car, Rhys Millen, his father, and a handful of other famous rally and drift racers consistently performed amazing drift sequences for the movie.
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.quote:Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef pascalheister het volgende:
had je hem al eens eerder gezien Shogo?
kijk dat is goed om te horenquote:Op zondag 10 september 2006 14:08 schreef Shogo het volgende:
[..]
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
Hoezo ongeloofwaardig, er zijn meerdere gevallen bekend van mensen met een kettingzaag aan hun arm.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Evil Death 2 - Death By Dawn
Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects![]()
En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!
Conclusie:
Ach aangezien je het niet hebt over de goede film "Evil Dead 2: Dead by Dawn", zal ik maar niet gaan klagen.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects![]()
En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!
Conclusie:
Heb je nu nog vrienden?quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
Zeg, je hebt het hier wel over Bruce 'God' Campbell hoor!quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
een irritante kerel met een kettingzaag als hand!
ga dood !quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
Ik zou de volgende keer deze meesterlijke film gaan kijken 'Evil Dead 2 - Dead By Dawn' die is een stuk beter.quote:Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:
Conclusie:
dwingen?quote:
Shit, je hebt me door!quote:Op zondag 10 september 2006 22:15 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dwingen?
huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
Oooo yeah! En waar bestel je die gerieviewde films van jou dan altijd?quote:Op zondag 10 september 2006 13:35 schreef kinky_queen het volgende:
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE
THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS
Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)
Hij was na 20 minuten kijken al besteld
[afbeelding]
je vergeet Bruce "GOD" Campbell te noemenquote:Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef Durbin het volgende:
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
Wat heb ik hiermee te maken?quote:Op zondag 10 september 2006 17:35 schreef Doff het volgende:
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
Voor de lange afstand shot van de alien in actie gebruikten ze een vroege vorm van CGI, geloof ik.quote:Op maandag 11 september 2006 13:07 schreef hornage het volgende:
Alien 3
De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig.
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een osquote:Op maandag 11 september 2006 14:46 schreef SofaKing het volgende:
Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
Misschien ligt het aan mij dat ik door al het geweld compleet ben afgestompt, maar was de film niet meer lachwekkend bedoeld?quote:Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef de_Druif het volgende:
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |