abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 september 2006 @ 14:10:27 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41548749
Ivan Grozny I

Terwijl in Nederland in het midden van de zestiende eeuw de tachtigjarige oorlog uitbrak, kwam in het verre Rusland Ivan IV aan de macht als eerste tsaar. Ivan Grozny (de Verschrikkelijke) zorgde met nietsontziende militaire campagnes ervoor dat Rusland een sterkere en vooral grotere natie werd. Over deze geschiedenis maakte Sergei Eisenstein, een bekende Russische filmregisseur in die tijd, in opdracht van Josef Stalin een film tijdens WOII. Achtereenvolgens ziet de kijker gedeeltes uit Ivan zijn leven: zijn kroning, de strijd tegen Kazan, maar ook de tegenspoed waarmee hij heeft te kampen.

Ondanks de brakke Engelse ondertiteling vond ik de film redelijk goed te volgen. Je even een beetje inlezen in de geschiedenis van Rusland rond die tijd is echter wel een pré. Sergei Eisenstein maakt er een best indrukwekkende film van met her en der leuke licht/schaduweffecten, humoristische stukjes/dialogen en chille muziek van Prokofiev. Op het eind kreeg ik zelfs een klein beetje sympathie voor Ivan, omdat ook echt alles tegenzat . Nogal vreemd eigenlijk, maar zo heel extreem gemeen werd Ivan door Nikolai Cherkasov ook weer niet neergezet. In deel II schijnt dat wel heel anders te zijn. Stalin kon deel I van Ivan Grozny waarderen (de film ontving de Stalin-prijs), maar deel II weer totaal niet, dus ik ben benieuwd .

Oja, vergeet ik bijna een cijfer te geven: 8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 06-09-2006 14:20:14 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_41549444
The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

Niet een hele boeiende film maar wel voor een avondje met het verstand op 0.
Gelukkig keek ik em niet in de bios, dan zou ik het wel zonde van mn geld hebben gevonden.

Cijfer: 6

pi_41549661
Zondag "a man inside" en "a history of violence".
De eerste was nog wel te kijken (6+), de 2de (met stapper uit LOTR) kun je net zo goed voorbijlopen (4).

een maand of 2 geleden "the jacket" (9), super film!!
  woensdag 6 september 2006 @ 14:53:08 #4
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41549944
Vorige topics:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XC
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? LXXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel 83
Welke film heb jij vandaag/pas gezien deel LXXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LXXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXXI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIX
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXVI
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIV
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXIII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXII
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel LIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part LI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part L
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part IL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? part XLVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel 43
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XL
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXVI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIV
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XXX.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVII
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXVI.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien?? Deel XXIV.
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XXI
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XIX
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVIII
Welke film heb je vandaag/pas gezien? deel XVII
Welke film heb je vandaag gezien? deel XVI
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XV
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XIV
Welke film heb jij vandaag gezien? Part XIII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XII
Welke film heb jij vandaag gezien? Deel XI
Welke film heb je vandaag gezien? (deel X)
Welke film heb je vandaag gezien? (deel 9)
Welke film heb je vandaag gezien? deel 8
Welke film heb je vandaag gezien? deel 7
Welke film heb je vandaag gezien? deel 6
Welke film heb je vandaag gezien? deel 5
Welke film heb je vandaag gezien? deel 4
Welke film heb je vandaag gezien? deel 3
Welke film heb je vandaag gezien (2) ???
Welke film heb je vandaag gezien?
pi_41552299
Alleen kleine waarschuwing:

Wicker Man (Neil LaBute, 2006)

Ontzettend slechte maar ook lachwekkende bagger. Verder weinig zinnigs over te zeggen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_41556137
Double Indemnity
Een Billy Wilder film met Edward G. Robinson in een hoofdrol. Daar hoef ik toch niets aan toe te voegen??
pi_41557438
40 yr old virgin
Wel grappige film om te zien. Hoorde van vrienden dat er niks aan was, maar uiteindelijk wel vermakelijk. Geen kwalitatief hoogstandje

Firewall
Leuke spannende film met Harrison Ford.

Grandma's boy
Weer een leuke humor film. Genoeg om te lachen en erg vermakelijk.

Three
Idee achter de film is wel leuk. Uiteindelijk is de film toch niet super te noemen. Maar mocht je tijd hebben, altijd leuk om te zien Had meer survival verwacht.

Lord of War
tja, spannende film met Nicholas Cage. Goed verhaal, goede acteurs

Brick

Date Movie KUTFILM!
echt een bagger film. na een half uur maar uitgedrukt omdat ik het niet meer aan kon zien.

The Oil Factor: Behind the war on terror
wel interessant om te zien. of ik het geloof is een tweede

[ Bericht 17% gewijzigd door Johnns op 06-09-2006 18:59:45 ]
you and I ain't done Zeke!
pi_41558002
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:10 schreef Falco het volgende:
Ivan Grozny I

Terwijl in Nederland in het midden van de zestiende eeuw de tachtigjarige oorlog uitbrak, kwam in het verre Rusland Ivan IV aan de macht als eerste tsaar. Ivan Grozny (de Verschrikkelijke) zorgde met nietsontziende militaire campagnes ervoor dat Rusland een sterkere en vooral grotere natie werd. Over deze geschiedenis maakte Sergei Eisenstein, een bekende Russische filmregisseur in die tijd, in opdracht van Josef Stalin een film tijdens WOII. Achtereenvolgens ziet de kijker gedeeltes uit Ivan zijn leven: zijn kroning, de strijd tegen Kazan, maar ook de tegenspoed waarmee hij heeft te kampen.

Ondanks de brakke Engelse ondertiteling vond ik de film redelijk goed te volgen. Je even een beetje inlezen in de geschiedenis van Rusland rond die tijd is echter wel een pré. Sergei Eisenstein maakt er een best indrukwekkende film van met her en der leuke licht/schaduweffecten, humoristische stukjes/dialogen en chille muziek van Prokofiev. Op het eind kreeg ik zelfs een klein beetje sympathie voor Ivan, omdat ook echt alles tegenzat . Nogal vreemd eigenlijk, maar zo heel extreem gemeen werd Ivan door Nikolai Cherkasov ook weer niet neergezet. In deel II schijnt dat wel heel anders te zijn. Stalin kon deel I van Ivan Grozny waarderen (de film ontving de Stalin-prijs), maar deel II weer totaal niet, dus ik ben benieuwd .

Oja, vergeet ik bijna een cijfer te geven: 8/10
Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?
pi_41561895
The Descent

Donkere film, in de letterlijke zin van de woord. Het sfeercreërende effect is van onderschikt belang aan de ergernis die het opwekt. Ik werd deze film aangeraden omdat hij zo angstaanjagend eng zou zijn. Afgezien van goedkope schrikeffecten met engerds die ineens bij een draai van de camera voor je beeld springen, kan ik de spanning die er zou moeten zijn niet echt ontdekken.

5/10.
Graag op anoniem
pi_41562114
Volver (Almodóvar, 2006). Ik had veel verwacht van deze en kreeg uiteindelijk vrijwel alles wat ik verwachtte. In het begin bekroop me echter een naar gevoel van onbehagen, omdat ik geen idee had waar de film nu precies heen wilde en het geheel leeg aanvoelde. Naarmate de film vorderde kreeg ik gelukkig in de gaten dat het juist helemaal in de opbouw van de film paste. De groteske uitzinnigheid die Almodóvar in het verleden zo vaak tentoonspreidde is hier zo goed als afwezig, ook al weet hij enkele malen zijn bizarre trekjes in kleine scènes of uitspattingen te verweven, maar op dergelijke kleine hints na is ‘Volver’ zijn meest volwassen en ingetogen film tot op heden. In het verleden verviel hij iets te vaak in onevenwichtigheid: bijzondere ideeën heeft ie altijd in overvloed gehad, maar te vaak wilde hij te veel van die ideeën in een film proppen, waardoor de balans zoek was en het geheel vaak rammelend aanvoelde. Ik ben zeker een groot liefhebber van zijn campy kant, maar de zelfverzekerdheid waarmee Almodóvar deze film opbouwt en tot zijn bijzondere conclusies stuwt, dwong groot respect af bij mij. Ik kreeg het gevoel alsof hij zichzelf nu eindelijk bewezen had voor de wereld en nu al zijn ervaring naar ‘Volver’ bracht, zonder die drang om zich steeds te moeten bewijzen. Nu is dit een koers die hij uiteraard al vanaf ‘Life Flesh’ ingezet had (iedere daaropvolgende film leek een stap voorwaarts) en die koers komt tot zijn voorlopige conclusie met ‘Volver’. Het enige minpunt dat ik zou kunnen verzinnen is dat de film voor Almodóvar begrippen visueel wat tam is, maar wellicht was dit een bewuste keuze, volledig in lijn zijnd met de rest van de ingetogen sfeer.

Daarnaast moet ik een speciaal woord besteden aan Penelope Cruz. Ik heb altijd een enorme schijthekel gehad aan deze pedante huilkut, maar in deze film was ze ineens op miraculeuze wijze getransformeerd tot een bloedmooi wijf dat kan acteren. Het zien van Penelope in deze film doet mij ineens sterk twijfelen aan mijn geaardheid… nou, dat misschien ook weet niet, maar you get the point. Ik moet nog helemaal bijkomen van ‘Volver’ en ik weet weer waarom Pedro Almodóvar een van mijn favoriete regisseurs van het moment is.

Odd Man Out (Reed, 1947). Carol Reed’s ‘Odd Man Out’ wordt vaak genoemd als de beste Britse film aller tijden, niet bepaald een misselijke accolade, maar het is dan ook een exceptionele film. Het feit dat een simpel verhaal (gewonde terrorist slaat op de vlucht en probeert te overleven) kan worden omgezet tot iets groots is al een teken aan de wand natuurlijk. Reed en zijn vaste cameraman Robert Krasker gebruiken hier voor het eerst hun typische sfeervolle Expressionistische belichting en cameravoering, welke ze ook in volgende films ‘The Fallen Idol’ en ‘The Third Man’ met groot succes zouden inzetten. Hier worden de besneeuwde straten van Belfast het prachtige decor waartegen het verhaal verteld wordt. James Mason (die knakker uit ‘Lolita’) weet het te presteren om zijn karakter een waardigheid te geven en weet de kijker mee te laten leven met een karakter wat uiteindelijk gewoon een terrorist is (het zou interessant zijn om de film in deze tijd te maken, maar dan met een moslim terrorist).

Is ‘Odd Man Out’ de beste Britse film ooit? Ach, ik weet het niet, dat zullen meerdere kijkbeurten sowieso moeten uitwijzen. Dat het een absolute must-see film is, staat echter buiten kijf.
pi_41564901
See no evil.....
Gewoon top, lekker ranzig. Met veel bloed en ogen uitkrabben
Een groep gevangenen moeten een hotel op gaan knappen om strafvermindering te krijgen. Blijkt er in dat hotel een soort psychopaat te wonen die opgegroeid is met het idee dat zonden uit de ogen gewassen kan worden. Daarom krabt hij de ogen van zijn slachtoffer eruit.

Erg ranzig, maar oh zo genoten. Heerlijk gewoon, heerlijke horror. Er worden te weinig van zulke films gemaakt de laatste tijd. Saw en dat soort films halen het echt niet bij deze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_41566092
Hard Candy
Geen slechte film. Wel een van de vervelendste films die ik de laatste tijd gezien heb. Het ongemakkelijke camerawerk en het langdradige om de hete brij heen blijven draaien, zijn daar de hoofdverantwoordelijken voor. Bovendien had het einde ook wel gewoon goed mogen zijn in plaats van onorigineel en verre van voldoenend. Deze film werkte voor mij in z'n geheel niet, terwijl dergelijke genrefilms me echt niet per definitie tegenstaan. Wraakfilms in het bijzonder liggen zelfs heel erg in mijn straatje.
  woensdag 6 september 2006 @ 23:01:06 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41567463
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:09 schreef Doff het volgende:

[..]

Is dat niet een afbeelding uit deeltje II?
Aan de baardgroei te zien zou dat goed kunnen, maar ik vond niet echt een mooi plaatje uit deel I .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_41570122
GWAI WIK

RE-CYCLE

MEESTERWERK.

Het eerste wat in me opkomt is dat buiten het dunne plotje dit een klapper is van jewelste met name door de steengoede muziek die compleet synchroon loopt met de film. Spannend en dus boeiend. Ik heb mijn ogen niet van het scherm af kunnen houden. Tuurlijk heeft de film ook wat minpuntjes zoals bv bij sommige scenes een gebrek aan logica/verklaringen maar dat hebben de Italiaanse horrorclassics ook en daar hoor je ook niemand over.

Hoofdrol in deze film wordt opgeeist door de art-direction die werkelijk schitterend is. Dat critici de film waardeloos vinden bewijst maar weer eens wat zij werkelijk van films weten. Geen ene rotmoer.
quote:
Looks too much like a videogame!
En meer van dat soort uitspraken doet mijn bloed stollen. Wat wel waar is, is dat de film vooral in de 2e helft zwaar leunt op special effects, maar deze staan allemaal in het belang van het verhaal, de special effects voor de film dus en niet andersom.

Omdat ik toch een glimp van de film wil verklappen: Een mix van ALICE IN WONDERLAND, STALKER en CARNIVAL OF SOULS en dit allemaal in een horrorsausje van 2001: A SPACE ODYSSEY vs THE NEVERENDING STORY

Aanrader voor iedereen en zowaar kon ik de morele boodschap deze x wel waarderen

pi_41571591
Atlantic City (Malle, 1981). En hoppa, weer een juweeltje van Louis Malle, ‘Atlantic City’, een film die zelfs de Gouden Leeuw in Venetië won wat op zich opmerkelijk is omdat het feitelijk een vrij mainstream komedie is maar wel een zeer sterke binnen het genre. Ik heb normaal gesproken helemaal niets met Burt Lancaster, maar hier vond ik hem zeer innemend en de altijd solide Susan Sarandon en Michel Piccoli behoren ook tot de uitstekende cast, welke allemaal zeer bijzondere karakters neerzetten. Daarnaast is de film typisch zo’n halve thriller die zichzelf nergens serieus neemt en allerlei genreconventies op de hak neemt en bevat het allerlei erg goede grappen. Een dikke aanrader als je op zoek bent naar een heerlijke komedie die net ietsje anders is dan gebruikelijk.

La Morte cammina con i tacchi alti AKA Death Walks on High Heels (Ercoli, 1971). Ik ken weinig genres die zo steevast dezelfde ingrediënten bevatten en dezelfde regels volgen en toch er altijd in slagen zo amusant te zijn, als de Italiaanse giallo. Ook deze film bevat weer sleazy seks, stijlvolle locaties, die heerlijk lullige lounge muziek en een plot waar geen touw aan vast te knopen is en dat alle kanten op schiet. Wederom een kwestie van ‘been there, done that’, maar als latenight entertainment is dit o zo vermakelijk. Er is zelfs humor in deze
  donderdag 7 september 2006 @ 04:46:51 #16
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41573675
Bandidas

Selma Hayek en Peneloppe Cruz.

Dit vond ik een slaapeverwekkend thema: Mexico, mooie vrouwelijke bandieten
ala Zorro die de strijd aangaan tegen onrecht. Met veel perfect gegoreografeerde Stunt-scenes.
Wel mooie scenes. Hele mooi erotische scenes ook. En twee bloedmooie sterke vrouwen met een hoog
sexy zeur-gehalte. Wel leuk. Ik dacht in begin dat penneloppe cruz een dubbel-rol deed.

6.5
7 voor de choreografie en penelope cruz

Henry & Jane (tv. belgie)

Een ontzettend goeie en mooi film.
De script is goed. De beelden zijn goed. Ik ben zo jaloers, ik heb ontzag.
Naar mijn persoonlijke smaak een regelrechte klassieker.
En hij is nieteens zo oud. Al deden de meeste scenes me denken van wel.
Mooi erotisch ook. Een mooi plaatje is een plaatje.
Dit is een échte mooie moving-picture. Er zitten zoveel oogstrelende shots in. Een must have.
Betreed de wereld gezien door en met de mindset van een vrouw en laat je lekker mindfucken strelen.
Heel dubbelzinnig gedaan. Ik bedacht me in ene zoveel bij het zien van deze film. En heb jammer genoeg geen notities gemaakt.
Zeker de moeite waard om nog een x te kijken.
Er valt zoveel te zeggen over waar het verhaal nou eigenlijk om gaat.

Dit vind ik echt een masterpiece.

Dikke 10!

Wie heeft er nog tips voor mij van films die op bpvenstaande lijken?

[ Bericht 5% gewijzigd door a-child-in-chains op 07-09-2006 05:06:11 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  donderdag 7 september 2006 @ 05:01:24 #17
108862 a-child-in-chains
pi_41573691
Gisteren gezien (telt niet maar ach):

16 Blocks

Rapper Mos Def en Bruce Willis.

Actie ala Bruce Willis stijl. Mos Def zet een bepaald stereotiep zwart negertje neer.
Goed gedaan. De film was zeker niet zo slecht. Wat mij betreft wel een aanrader
als je niks te doen hebt en wat van Willis-actie houdt.

Afgelopen week:

8 voor Mos Def

Boilerroom

Mooie film. Leuk gedaan. Smart-ass jochie wilt alleen de liefde van z,n pa (die aanzien heeft) winnen. Wat ie vooralsnog niet krijgt.
Via een goedlopend illegale gok-bisniss komt ie terrecht bij een bv dat
via de telefoon mensen waardeloze aandelen aansmeert.
Dat bedrijf wordt echter al een tijdlang in de gaten gehouden door de FBI.
En hij probeert na het licht te hebben gezien, zijn hachie te redden.
Suburban en wat Wiseguy-humor.

9 (kwaliteitsfilm)

[ Bericht 6% gewijzigd door a-child-in-chains op 07-09-2006 05:07:27 ]
No room for the unlucky.
pi_41574247
Miami Vice (2006)

Ok, na twee keer op het laatste moment niet te zijn doorgegaan (hoofdpijn vriendin en grote drukte bij Tushinski) ben ik gisteravond eindelijk naar Miami Vice gegaan.De avond begon al leuk, Tushinski blijft een prachtige bioscoop. Als je al binnenkomt en in de prachtige art-deco obby een drankje drinkt heb je echt het gevoel van uitgaan. Het beeld en geluid kunnen zich misschien niet meten met een moderne bioscoop maar het hele theater ademt luxe, nostalgie en film uit. Maar goed, nu de film. Ik had wat gemengde reviews gelezen, ook de mening van mensen die hem hadden gezien was verdeeld. Tenslotte waren de Gijsjes ook niet bijster enthousiast. Kortom, ik was van tevoren voorbereid op een teleurstelling.

Maar dat was nergens voor nodig. Micheal Mann is een van mijn favoriete regiseurs en met Miami Vice levert hij zijn beste film sinds Heat af. Ik was dus allerminst teleurgesteld, Miami Vice is een ge-wel-di-ge film! Kijk, je moet geen actiefilm of het campy gevoel van de oude TV-serie verwachten. Als je dat wilt kun je beter Bad Boys huren.

Miami Vice is een rauwe politiethriller over internationale drugshandel en de werkelijkheid van undercoverwerk. Er zitten twee actiescènes in, waarvan er eentje zich gemakkelijk kan meten met de shoot-out in Heat. Tussen die twee scène is er misschien niet veel actie, maar wel een continue spanning door het goede verhaal. Verwacht ook geen pasteltinten en glitter en glamour. Miami Vice speelt zich vooral ’s nachts af en de stad wordt net als L.A. in Heat en Collateral realistisch in beeld gebracht als een saaie, grauwe metropool. Dat geeft ook niet aangezien de helft van de film zich in Haïti, Cuba en Zuid-Amerika afspeelt. Die overigens ook vrij grauw in beeld worden gebracht. Dit wordt nog versterkt door de filmtechniek die Mann gebruikt, digitale camera’s geven de hele film een documentaireachtige korrelige look. Maar alles ziet er door die camera’s gedetailleerd en realistisch uit. Tenslotte zijn alle bekende thema’s van Mann zijn ruimschot aanwezig. Keiharde mannen die leven voor hun werk, slijmerige drugsdealers en sterke vrouwen.

Voor de mensen die zijn opgegroeid zijn er overigens wel genoeg verwijzingen naar de oude serie. De namen van de personages (Trudy, Zito, etc), de Ferrari van Crockett, snelle speedboten en halverwege de film is ook een nieuwe versie van Crockett’s Theme van Jan Hammer te horen. De film wordt afgesloten met het liedje In the Air Tonight, hetzelfde liedje als waarmee de pilot van de TV-Serie afsloot.

Miami Vice 9/10

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 7 september 2006 @ 12:11:41 #19
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41579452
(#413) Ride the High Country (Sam Peckinpah, 1962)
Prima western van Sam Peckinpah. Nog niet zo geweldadig als z'n meesterwerk The Wild Bunch en andere latere films, maar toch zijn er al wel sporen van zichtbaar. De film is vooral een nostalgische blik op de traditionele western van de jaren '40 en '50. De twee oudere helden van het verhaal proberen de jonge Heck Longtree de oude waardes bij te brengen wanneer ze goud gaan transporteren door gevaarlijk terrein. De film werkt vooral zo goed door het innemende personage van Joel McCrea. De climax mag er wezen. ****

United 93 (Paul Greengrass, 2006)
Intense reconstructie van de gebeurtenissen op 11 september tijdens vlucht 93 van United Airlines. Het sterkste punt van de film is dat het de gebeurtenis van die dag als hoofdpersoon van de film neemt. Van geen enkel personage krijgen we meer te weten dan strikt noodzakelijk is en door het gebrek aan bekende gezichten in de cast verwachten we dat ook niet. Geen verheerlijking van de werkelijkheid, waar dit verhaal zich wel voor zou lenen, maar droge feiten op een intense manier gebracht door hand-held camerawerk. ****
  donderdag 7 september 2006 @ 14:15:09 #20
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41583194
quote:
Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:

Dit vind ik echt een masterpiece.

Dikke 10!
De film heet Henry and June

Stukje gezien gister, dacht dat Veronica weer begonnen was met het uitzenden van erotische films.
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 18:12:40 #21
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41590330
A Woman Under the Influence (John Cassevetes, 1974)

Waar zo'n Zomergastenaflevering al niet goed voor kan zijn... wat een krachtige film! Wat Falk en Rowlands hier doen behoort tot de beste acteerprestaties die ik ooit gezien heb. Ontzettend menselijke personages en een meeslepende cameravoering, waardoor je als het ware de film ingezogen wordt en elke emotionele klap ook zelf te verduren krijgt. De spaarzame muziek is fantastisch en ook de kindacteurs zijn uitstekend; enige minpuntje vond ik het personage van oma, nota bene gespeeld door de moeder van de regisseur, die mij wel te ééndimensionaal over kwam.

Top-100-materiaal, en dus een 9.
Sheridana +1
pi_41596074
Citizen Kane

Met de wetenschap dat dit één van de beste, zo niet allerbeste film ooit is, ben ik deze film behoorlijk bevooroordeeld gaan kijken. Kan hij zijn verwachtingen waarmaken? Is hij inderdaad zo vernieuwend als aan de ene kant beweerd wordt, en niet traag en langdradig zoals ook wordt gezegd? Na het zien van deze film, ben ik van mening dat de tweede groep niet weet waar hij het over heeft, en het standpunt van groep één het beste het understatement van de eeuw genoemd kan worden.

7,5/10
Graag op anoniem
  donderdag 7 september 2006 @ 21:33:42 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41596673
Ivan Grozny II

In het vervolg van deel I wordt Ivan nogal geschift. De tsaar heeft door at aan zijn macht geknaagd wordt door de boyars (groep invloedrijke edelen) en andere lieden. Hij komt er achter dat zijn vrouw vergiftigd is en voelt dat hij niemand kan vertrouwen. Dit resulteert in paranoïde gedrag, waarbij Ivan geen greintje mededogen kent.

De film bevat op het einde kleurenbeelden, wat best wel tof is en volgens mij ook vrij revolutionair in die tijd (jaren '40). Verder vond ik het tweede deel eigenlijk wel even goed als het eerste deel, maar was ik minder onder de indruk ervan als deel I. Het is erg jammer dat Sergei Eisenstein geen derde deel heeft kunnen maken, waarbij de ondergang van tsaar Ivan verfilmd zou kunnen worden. Nu blijf je toch met een open einde zitten .

Eindoordeel: 8/10.

[ Bericht 10% gewijzigd door Falco op 07-09-2006 22:02:41 ]
  † In Memoriam † donderdag 7 september 2006 @ 21:58:32 #24
4571 Sokolsky
pi_41597682
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:21 schreef Mainport het volgende:
Citizen Kane
Is hij inderdaad zo vernieuwend als aan de ene kant beweerd wordt, en niet traag en langdradig zoals ook wordt gezegd? Na het zien van deze film, ben ik van mening dat de tweede groep niet weet waar hij het over heeft, en het standpunt van groep één het beste het understatement van de eeuw genoemd kan worden.
Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Sheridana +1
pi_41597719
quote:
Op donderdag 7 september 2006 21:58 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Het understatement van de eeuw en dan niet meer dan een 7,5? Huh? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Falco: er waren al in de 30'er jaren kleurenfilms, volgens mij zelfs ook in de Sovjet-Unie.
Vernieuwend is wat anders dan de beste.
Graag op anoniem
pi_41598914
She’s Gotta Have it (Lee, 1986). Prima debuutfilm van Spike Lee waarin de invloed van de Nouvelle Vague erg duidelijk voelbaar is in de zelfbewustheid en de karakters die rechtstreeks in de camera praten. Hoewel de visuele brille van een ‘Do the Right Thing’ nog niet gehaald wordt, komt Lee op de proppen met enkele prettige visuele vondsten en tevens weet hij ook zijn kenmerkende combinatie van experiment en toegankelijkheid te brengen. Het geheel bestaat uit liefdevolle en scherpe karakterobservaties, wat het geheel een luchtig sfeertje geeft. Het politieke engagement is hier nog nauwelijks aanwezig en het is zeker geen meesterwerk, maar het is zeker wel een prettige komedie waarin de grootse dingen die zouden volgen hun oorsprong vinden.
pi_41599204
In de sneak:

Clerks II
Smith zoals Smith moet zijn. Liefhebbers van zijn films die Jersey Girl ook zo misplaatst vonden binnen de rest van zijn oeuvre moeten zo snel mogelijk Clerks 2 gaan kijken. De schoenmaker is wat mij betreft terug bij zijn leest.
pi_41599277
Brewster McCloud
Wat een rare film.
En toch... na een half uur merkte ik dat ik me prima zat te vermaken, ondanks een tamelijk prominente rol van de eeuwig irritante Shelley Duvall (wat een eng mens is het toch) Prima vermaak.
A spoonful of sugar...
pi_41603316
Speaking Parts (Egoyan, 1989). Een wederom typische vroege Atom Egoyan: geen onberispelijke film, maar interessant als altijd. Egoyan hanteert ook hier zijn emotioneel-afstandelijke stijl als geen ander en hij weet het verhaal wederom op mysterieuze wijze op te bouwen, de kijker daarbij vaak in het duister latend, terwijl uiteindelijk alles weer netjes op zijn plaats valt. Zijn immer terugkerende obsessies van problematische seksualiteit en ingewikkelde en afgezonderde personen die in hun geïsoleerde wereld langzaam de greep op de werkelijkheid beginnen te verliezen, zijn hier weer volop aanwezig en ‘Speaking Parts’ is daarmee een zeer interessante film voor Egoyan adepten; anderen kunnen beter met een van zijn latere, beter uitgewerkte films beginnen.
pi_41606193
La Dama rossa uccide sette volte AKA The Red Queen Kills 7 Times (Miraglia, 1972). Hmmm, misschien was ik er gewoon niet voor in de stemming, maar ik vond deze Miraglia giallo nogal tegenvallen. Ik miste vooral de uitzinnigheid van ‘The Night Evelyn Came out of the Grave’, een film waarmee deze nogal veel parallellen vertoont. Vervelend is het allemaal niet, maar echt warm kon ik er ook niet van worden. Een dikke pluim moet echter gegeven aan de knakker die de decors ontworpen heeft, want iemand die een interieur als dit kan ontwerpen is een steekje aan los.

Ik weet nog steeds niet wat ik het meest lelijke vind in het geheel, maar goed.
  vrijdag 8 september 2006 @ 02:29:19 #31
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41606286
Dune, North by North West, Millers Crossing gezien. Waarvan ik NbNW misschien niet verassend het beste vond. Dune was leuk als een Lynch fan om hem visueel lekker los te zien gaan maar het verhaal knapte uit elkaar. De kritiek is denk ik wel bekend, het Dune emperium is te groot om in twee uur iets zinnigs van te maken, een 6. Millers Crossing was solide, verraste nooit echt en wrong er een paar lachjes uit. Het is Coenesk en dan blijk ik het toch over het algemeen ruim voldoende te vinden. Een 7.
NbNW heb ik heerlijk van zitten smikkelen. Ik vermoei niemand met een uiteenzetting want dat weten de meeste wel, gewoon kijken. 8
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41608139
THE WOODS

Puur genieten deze film die het meest lijkt om een kruising van SUSPIRIA en EVIL DEAD.

De scenes met Bruce 'God' Campbell zijn hilarisch en de film is bij vlagen erg creepy, al hadden de special effects iets overtuigender gekund

I'm giving it a 9.0

pi_41611627
quote:
Op donderdag 7 september 2006 04:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bandidas

Henry & June
A spoonful of sugar...
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:28:02 #34
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41611825
(#737) Pat Garrett & Billy the Kid (Sam Peckinpah, 1973)
Grauwe en gewelddadige film van Sam Peckinpah. De toon wordt meteen gezet bij de openingsscene, waar kippen voor het oog van de camera neergeschoten worden. Wat volgt is een klopjacht op de zojuist ontsnapte Billy the Kid begeleidt door de muziek van Bob Dylan, die zelf ook een leuke rol heeft in de film. De dood hangt altijd rond in de film en de personages zijn niet zwart-wit zoals in de oude westerns nogal eens het geval is, maar zijn goed uitgediept. ***½

Histoires extraordinaires (Roger Vadim, Louis Malle & Federico Fellini, 1968)
Aardige verzameling van adaptaties van verhalen van Edgar Allen Poe door drie beroemde Europese regisseurs. Het eerste gedeelte van Roger Vadim is duidelijk de minste van de drie. Alleen de mooie kleuren cinematografie maakt het nog enigszins de moeite waard. Verder is het niet zo bijster interessant. Het tweede gedeelte van Louis Malle is al een stuk beter. Vooral knap hoe hij een kaartspel tussen Alain Delon en Brigitte Bardot spannend weet te maken. Het best is echter het slotstuk van Fellini. Fellini ten voete uit; met karakterestieke gezichten, extravagante uitdossingen en een zinderende finale steelt zijn short de show. Al met al een best leuke verzameling. ***
  vrijdag 8 september 2006 @ 11:51:39 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41612369
Resultaat van twee dagen grieperig op de bank hangen:

Das Boot (the director's cut) (#50)
Schitterend duikbootdrama, waarin het gevolg van continue druk en het ontbreken van reeële bevelen op tweeenveertig man in een veel te kleine ruimte worden getoond.

Saving Private Ryan (#64)
Ook een WO-II film, maar nu op het land en in Hollywoodstijl. Goede film, maar het dramatische ligt me er af en toe iets te dik bovenop. Vooral de eerste en de laatste scenes hadden van mij er echt niet in gehoeven.

To Kill a Mockingbird (#40)
Schitterend, verfijnd drama waarin advocaat Gregory Peck in een klein stadje een zwarte man moet verdedigen die is aangeklaagd voor verkrachting. Dat alles gezien vanuit de blik van zijn twee jonge kinderen, met als bonus Robert Duvall (in zijn eerste filmrol) als Boo Radley, waarmee de onverdraagzaamheid in het stadje nog even lichtjes wordt benadrukt.

The Third Man (#45)
Vermakelijk moordmysterie in Wenen. Vooral Orson Welles is genieten geblazen.

Batoru Rowaiaru II: Chinkonka (Battle Royale II)
Absolute crap, zeker als je het steengoede eerste deel kent. Ik heb hem na drie kwartier afgezet, na me te hebben geworsteld door voornamelijk onsamenhangende dialogen en slechte acteerprestaties.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_41618423

eindelijk gezien, wat een topper
(was trouwens de directors cut, weet niet of die nou echt anders is)
rustig aan het terugkrabbelen (zie fase 4 in OP). mijn mooiste (poker)hand ooit!
pi_41620698
Trainspotting (1996)
Eindelijk deze eens gezien. Ik wist niet goed wat er van te verwachten viel behalve dan een hoop drugsgebruik. Een aantal bizarre scenes zitten er dan ook wel in en een hoop zwarte humor, die zeker wel indruk maakten op me. De karakters zijn allemaal apart de één gewelddadig, de ander praat steeds over Sean Connery, etc wat de film zeker goed doet. Maar toch vond ik de film niet echt een topper, ik weet niet precies waar dat aan ligt, want zoveel negatiefs kan ik eigenlijk niet noemen. Dus imo een redelijke film.
pi_41621459
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 49% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:59:27 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 18:19:40 #39
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_41623907
Kiss Kiss Bang Bang Pff, hier kon ik echt helemaal niets mee.
pi_41625556
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 12:59:27 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:22:56 #41
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41625722
Silent Hill
Bruut man. 6
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41627546
United 93

Slechte film, alleen de scenes die zich in het vliegtuig afspelen zijn spannend, maar voor de rest vrij onduidelijk en saai.
Een 4.
pi_41634516
House by the River

De toon wordt vroeg in de film al gezet, acteerwerk is ok, verder kijkt deze film-noir goed weg.

Cijfer 7.4
pi_41635108
THE HALFWAY HOUSE

Verschrikkelijk irritante kutfilm, niet te verwarren met de film met de women in prison-turns-monsterflick uit 2004 die wél leuk is
pi_41635159
La Nuit des traquées (Rollin, 1980). En verhip, een Jean Rollin film zonder vampiers, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! De DVD sprak van ‘bizarre, even for Rollin standards’ en daar hebben ze een punt, ook al is de film nog een stukje taart om te volgens in vergelijking met ‘Viol du Vampire’. Het gaat in deze film om een groep mensen die hun herinneringen kwijt geraakt lijken te zijn en daarom in een soort van mentaal instituut zitten. Het superlage budget speelt Rollin hier zeer in de kaart, want omdat filmen in een echt gekkenhuis vermoedelijk te duur was, werd geopteerd om het geheel te situeren in enkele leegstaande kamers van een groot flatgebouw. Resultaat is dus dat je in een soort van Playtime-achtige setting mensen verdwaasd ziet ronddolen in hoofdzakelijk ongemeubileerde kamers, wat een zeer vervreemdend effect tot gevolg heeft. Daarnaast spookten tijdens het kijken Cronenberg’s ‘Shivers’ en Godard’s ‘Alphaville’ door het hoofd, maar dat kan aan mij gelegen hebben. De acteurs bestonden uit amateurs en wat figuren uit de porno-industrie en er zijn dan ook twee seksscènes waar toch wel zeer uitgebreid de tijd voor genomen wordt. Rollin heeft het nooit moeten hebben van een waterdicht scenario of subliem geconstrueerd tempo en ook hier gebeurt alles maar zo zonder enige motivatie en val je van de ene verbazing in de andere, altijd een charme van een Rollin film. Verder valt of staat een interessante Rollin met enkele zeer gedenkwaardige momenten of scènes en die zijn hier ook aanwezig, zij het wellicht wat spaarzaam. ‘Night of the Hunted’, zoals de film in het Engel heet, is geen goede film (maar Rollin heeft waarschijnlijk nog nooit een ‘goede’ film gemaakt in zijn hele carrière), maar het is zonder meer een typische unieke Rollin ervaring. Het laatste shot was er weer zo een die me nog lang zal bijblijven. Bizar ventje, die Jean Rollin.
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:19:22 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41635561

Team America

Van de makers van Southpark: een marionettenschouwspel waar Amerika op de hak genomen wordt. Vele open deuren worden ingetrapt bij deze komedie waaarbij 'Team America' de wereld moet redden van de terroristen. Het was een film waarbij ik vooral moest grinniken, maar daverende lachsalvo's uitbleven. Desalniettemin haalt deze film voor mij net een 6je.
pi_41635641
S.W.A.T. (2003)
Matige maar wel vermakelijk actiefilm waar wel meer potentie uitgehaald had kunnen worden. Maar goed heb ik ook weer wat om op een verjaardag over te praten.
  zaterdag 9 september 2006 @ 01:27:27 #48
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41637339
The Wind That Shakes the Barley
Onze Ken Loach heeft nog maar eens een sociaal drama uitgepoept en het ligt kwalitatief eigenlijk in het verlengde van al het andere werk van Loach. Voor mij betekent dat dus dat het een erg goede film is, maar een Gouden Palm lijkt me ook weer wat overdreven. Het einde is erg sterk, alleen jammer dat de Engelsen in het begin zo enorm grotesk worden weergegeven, het was dermate ongenuanceerd dat ik even dacht dat ik in een Mike Leigh-vehikel was terechtgekomen.

Population 436
Onze held, Steve, belandt in een afgelegen dorpje nadat hij lek is gereden over enkele horrorcliché's. Dat dorpje heeft blijkbaar al 150 jaar hetzelfde aantal inwoners. U mag 3 keer gokken hoeveel er dat zijn. Steve vindt dit allemaal zeer vreemd en gaat meteen op onderzoek uit, hierbij laat hij zich niet tegenhouden door boze blikken, intimidatie en het ontbreken van een coherent script. Hij raakt zelfs bevriend met de lokale hulpsheriff, gespeeld door niemand minder dan de minzame karakteracteur Fred Durst, ook wel de Bob Dylan van zijn generatie genoemd. Het gehucht heeft ook 1 lekkere deerne onder zijn 436 inwoners die uiteraard tijdens de film door Steve wordt bestegen. Even dreigt de film te ontsporen, maar uiteindelijk krijgen we toch een evenwichtig einde, onaangenaam voor zowel de acteurs, de personages als de kijkers. De opnames van deze film hebben trouwens twee weken stilgelegen nadat hoofdrolspeler Jeremy Sisto vol in het gezicht werd geraakt door een onnozele plottwist.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 september 2006 @ 01:40:12 #49
862 Arcee
Look closer
pi_41637669
quote:
Op donderdag 7 september 2006 18:12 schreef Sokolsky het volgende:
A Woman Under the Influence (John Cassevetes, 1974)

Waar zo'n Zomergastenaflevering al niet goed voor kan zijn... wat een krachtige film! Wat Falk en Rowlands hier doen behoort tot de beste acteerprestaties die ik ooit gezien heb. Ontzettend menselijke personages en een meeslepende cameravoering, waardoor je als het ware de film ingezogen wordt en elke emotionele klap ook zelf te verduren krijgt. De spaarzame muziek is fantastisch en ook de kindacteurs zijn uitstekend; enige minpuntje vond ik het personage van oma, nota bene gespeeld door de moeder van de regisseur, die mij wel te ééndimensionaal over kwam.

Top-100-materiaal, en dus een 9.
Ja, retegoeie rol van Gena Rowlands.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_41644531
DUGO NG VAMPIRA

CURSE OF THE VAMPIRES/CREATURES OF EVIL

Dat ze op de Filistijnen geen geweldige films weten te maken mag bekend zijn, maar sommigen zijn toch wel erg vermakelijk in hun crappyness, deze jammergenoeg niet al is het wel vermakelijk om te zien hoe de acteurs hun best doen maar omdat het geheel niet overtuigend overkomt dat dus overbodig is.

De film BEAST OF BLOOD waarmee deze in een double bill gepresenteerd werd is een heel stuk leuker

zaterdag 9 september 2006 @ 12:56:42 #51
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41645092
13 Tzameti (Géla Babluani, 2005)
Prima debuut van de Georgische filmmaker Géla Babluani. Het leuke idee wordt goed uitgewerkt en vooral in het middenstuk wordt de spanning flink opgeschroefd. Daar zit ook meteen een beetje het probleem van de film. Doordat de spannendste gedeeltes in het midden zitten voelen de overige scenes een beetje als mosterd na de maaltijd. Desalniettemin een veelbelovend debuut. ***½

Gods and Monsters (Bill Condon, 1998)
Prima biopic over de laatste dagen van James Whale, de regisseur van de eerste twee Frankenstein films. Ian McKellan is geweldig in de rol van de regisseur voor wie de gevolgen van een beroerte zwaar vallen. Dankzij flarden uit z'n geheugen krijgen we een kijkje in het leven van de regisseur, maar vooral ook handelt de film over de vriendschap die langzaam groeit tussen de regisseur en Brendan Fraser's personage. Vooral ook leuk hoe de Frankenstein-films verwerkt zijn in de film. ****

Daens (Stijn Coninx, 1993)
Mooie film over een priester die het op neemt voor de armen in Aalst. Jan Decleir is fantastisch als de rechtschapen priester en laat de belangrijkheid van zijn personage doorklinken. Door de mooie aankleding weet de film de sfeer van die tijd goed op te roepen en blijft de film van begin tot eind boeiend. ****
pi_41645442
The Motorcycle Diaries

Ik was een beetje bang dat er een belerende politieke ondertoon in de film zou zitten, maar dit bleek niet het geval.

Wat er wel in zit, is een erg mooie roadmovie die langs schitterende locaties voert, met prima acteerwerk en een aardig beeld geeft van Zuid-Amerika in vogelvlucht.

Prima film.
pi_41648636
NECROPOLIS

NECROPOLIS: CITY OF THE DEAD

Gelukkig, eindelijk weer een film die deze titel draagt.

Geweldige 80's rommel a la BREEDERS en voor diegene die die film hebben gezien moet dat genoeg zeggen al is BREEDERS nóg craptastic'er (ahem)

Een eeuwenoude heks uit New Amsterdam reincarneert als een punkrocksloerie en komt allemaal gereincarneerde dorpsbewoners tegen in New York (ze kregen zeker groepskorting) en gaat verder met zieltjes winnen voor zijne koninklijke hoogheid Satan.

Een film die door één scene beroemd is geworden en die wil ik best met jullie delen

zaterdag 9 september 2006 @ 16:50:19 #54
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41650319
Zou zij ook bij hunkenmöller terecht kunnen?

The Big Sleep (1946)

Ik was er op voorbereid dat het verhaal bij de eerste kijkbeurt nauwelijks te volgen is, en een half uur vóór het einde van de film raakte ik ook inderdaad de draad kwijt. Toch heb ik erg genoten van deze film noir klassieker... Humphrey Bogart is geweldig als de cynische Marlowe en de chemistry met Lauren Bacall spat van het doek... eh de beeldbuis. Als je deze film kijkt raad ik aan om niet zo hard te proberen het complexe plot uit te vogelen, maar je meer te richten op de waanzinnige sfeer en de scherpe dialogen.

9/10
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
pi_41660428
Sky Captain and the World of Tomorrow (2004)

De met de computer gegenereerde achtergronden waren wel aardig, maar dat is ook het enige positieve wat ik over deze film te zeggen heb. De personages zijn zo plat als een dubbeltje en er wordt in de film dan ook vrijwel geen tijd uitgetrokken om ze een goede introductie te geven. Verder is het verhaal nogal saai; de wereld wordt weer eens bedreigd door een of andere snoodaard en Jude Law en Gwyneth Paltrow komen als de ex-geliefden-met-ruzie-die-eigenlijk-toch-nog-van-elkaar-houden-maar-dat-niet-willen-laten-blijken
-terwijl-ze-noodgedwongen-moeten-samenwerken middenin de actie terecht, met als hoogtepunt een plot van iets of iemand (?) om Noachje te spelen in de ruimte. Volgens mij zijn de makers bij het maken van hun film in jaren '30 stijl vergeten dat ouderwets niet per definitie gelijk staat aan slaapverwekkend.

cijfer: 4, IMDB: 6.4
  zondag 10 september 2006 @ 00:09:02 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41662000
Kill Bill Volume 1

Zojuist op TV, had hem nog niet eerder gezien . Best vermakelijke film en de vechtscènes zijn lekker ridicuul.

Cijfer: 7
  zondag 10 september 2006 @ 00:40:52 #57
130081 manou
me love me boyfriend
pi_41663191
zojuist memoirs of a geisha gekeken....topfilm!!

cijfer: 9.0
imdb: 7.0
  zondag 10 september 2006 @ 01:12:22 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41664188
Munich
Ik heb paranoia nog nooit zo mooi weergegeven zien worden. Dit kan geen Spielberg zijn, daar is de film veel te goed voor.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_41664266
Net naar The I Inside zitten kijken. Vage film, beetje Donnie Darko/Vanilla Sky achtig. Niet echt een aanrader overigens.
pi_41665083
The Fast & The Furious: Tokyo Drift (2006, USA)
Sean Boswell raakt regelmatig betrokken bij auto-ongelukken en wordt uiteindelijk naar zijn vader in Japan gestuurd. Daar ontdekt hij het driftracen en de lokale maffia. Gelijk als aan de vorige twee delen bevat dit derde deel een flinterdunne verhaallijn. Geen moeilijke plottwists, geen karakterontwikkelingen, maar puur een verhaallijn als kapstok om een reeks race-scenes aan op te hangen. En zolang deze serie niet pretendeert meer te zijn, is daar ook niets mis mee. Jammer is wel dat een overgroot deel van deze scenes door de computer gegenereerd zijn en dat er nauwelijks een auto aan te pas is gekomen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik me bij het origineel goed heb vermaakt, ondanks het gebrek aan een diepgravende verhaallijn, de aanwezigheid van allerhande cliché's en Vin Diesel. Het origineel had namelijk iets. En dat "iets" ontbrak bij het vervolg, maar ook bij dit derde deel. Het is allemaal best vermakelijk, maar meer dan dat ook absoluut niet. Overigens had het origineel ook Aziatische vrouwen in schooluniform.. daar heeft dit derde deel dan wel weer meer van. Dus er is ook wel weer sprake van enige vooruitgang.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_41665716
Nu weet ik niet hoe betrouwbaar de imdb triva's zijn, maar daar staat wel dat er geen cgi auto's is Tokyo Drift rondrijden:
quote:
All of the drifting in the movie was performed by professional drivers, not created by CGI. As reported in a recent Sport Compact Car, Rhys Millen, his father, and a handful of other famous rally and drift racers consistently performed amazing drift sequences for the movie.
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 02:41:38 #62
4571 Sokolsky
pi_41665857
Tot mijn stomme verbazing vind ik van de films van de afgelopen dagen Polleke het leukst. Dappere jeugdfilm die soms wat teveel hooi op z'n vork neemt, maar er met name door het spel van Liv Stig en de volwasssenen mee weg komt. De paar shorts die ik nog even mee heb gepikt uit 11'09''01 - September 11 tel ik dan niet mee. Van de eerste kijkbeurt waren met name de filmpjes van Maryam Karimi en Alejandro González Iñárritu blijven hangen, maar de inzending van Ken Loach is misschien nog wel beter. Sterk acteur, die Vladimir Vega. Kill Bill 1 vond ik destijds een heel stuk minder dan deel 2; nu nog steeds, maar ik ga 'm wel iets meer waarderen. Waarschijnlijk omdat ik tussendoor wat meer Japans spul heb gezien. De KQ-favorieten Running Scared en Slither waren zoals verwacht niet hoogstaand, maar zeker wel vermakelijk. In dezelfde categorie valt Azumi, met vooral een heerlijke bad guy. Austin Powers kan ik met de beste wil van de wereld niet grappig vinden.
Sheridana +1
  zondag 10 september 2006 @ 08:53:05 #63
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41667659
Take the Lead (Liz Friedlander, 2006)
Haast net zo cliché als die andere dansfilm van deze zomer, Step Up. Wat deze film echter net even iets beter maakt is de aanwezigheid van Antonio Banderas. Met zijn enthousiasme en uitstraling weet hij de film tot leven te wekken. **½

(#406) Zire darakhatan zeyton (Through the Olive Trees) (Abbas Kiarostami, 1994)
Voor het eerst dan de Iraanse cinema me echt weet te grijpen. Hiervoor vond ik het best goede films, maar deze film overtuigt me voor eerst waarom de Iraanse films in sommige kringen zo geroemd worden. Een prachtige kijk in het leven op het platteland in Iran en tegelijkertijd in het maken van films in Iran. Prachtig om te zien hoe het maken van die films niet alleen de buitenwereld een kijkje geeft in het leven van deze mensen, maar hoe deze mensen ook hier afleiding in vinden. Kiarostami vind ook plaats om wat van zijn filosofiën (of die van de acteurs zelf) over een beter bestaan te ventileren door het prachtige personage Hossein. Vooral de eindscene is erg mooi. ****½

Stay Alive (William Brent Bell, 2006)
Een soort van The Ring met een videospelletje, maar dan vele malen slechter en totaal niet spannend of eng. De film ziet er niet uit, het acteerwerk is matig en ook de dialogen zijn nogal slecht. Oftewel troep van de onderste plank wat hier nooit in de bioscoop had mogen verschijnen. *½
  zondag 10 september 2006 @ 09:08:30 #64
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41667724

Erg gave film.
pi_41672983
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE

THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS

Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)

Fantastische Italiaans/Belgische produktie vol sfeer, dames die meer sexappeal in hun kleine teennagel hebben zitten dan Angelina Jolie in haar hele lichaam (incl. lippen), kaarsen, creepy onderaardse gewelven, dames die het nodig vinden om in negliché óf uiterst sexy avondjurken in diezelfde gewelven rond te darren, idiote dialogen en vieze eetpartijtjes

Hij was na 20 minuten kijken al besteld

pi_41673386
Chinatown (1974)
Zeer intrigerende filmnoir. Verhaal vormt zich langzaam in het begin en gaat uiteindelijk steeds sneller. Daarbij komen er een aantal aangename twists naar voren waarbij net als je denkt dat je het snapt je conclusie weer onderuit getrapt wordt. Je puzzelt dan ook lekker mee gedurende de film met Detective Jake Gittes (Jack Nicholson). De film draagt de hele tijd een duistere sfeer mee (van begin tot eind) wat dit wat mij betreft een topper maakt.
pi_41673741
had je hem al eens eerder gezien Shogo?

gisteravond met wat vrienden gezien

Secret Window

Aardige film, Depp speelt ok, toen de verhaallijn na verloop van tijd bekend werd was het allemaal wat minder boeiend.

Cijfer: 6

vanmorgen gezien:

Waking Life

Coole film, prachtig gemaakt, (soms ff wennen die getekende animatie) leuke dialogen.

Cijfer: 7,5
pi_41673918
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:02 schreef pascalheister het volgende:
had je hem al eens eerder gezien Shogo?
Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
pi_41673952
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:08 schreef Shogo het volgende:

[..]

Nee, maar dat ik hem nog wel eens ga kijken staat wel vast.
kijk dat is goed om te horen
  zondag 10 september 2006 @ 15:03:16 #70
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41675352
Dunderklumpen! (1974)

Bizar Zweeds animatie filmpje. Heb ontzettend hard gelachen om de idiote dialogen en de liedjes. Ach ja, oude tijden van animatie, toen fantasie en orginaliteit nog welig tierde. Vol met rariteiten zag ik het af en toe een beetje als een voorloper op een Ghibli. Zo maken ze ze eigelijk niet meer. De versie die ik keek was trouwens in het Nederlands.

The Hustler
Ijzersterk,rauw, onroerend (Sarah ) en gewoon supergoed. Had The Color of Money eerder gezien dan The Hustler wat het stiekem nog leuker maakte. Ben het 100% eens met het cijfer op IMDb.

zondag 10 september 2006 @ 15:44:32 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_41676702
Dunderklumpen !! Wat een jeugdsentiment.

Ik heb zelf overigens The Aristocrats gekeken. Erg leuk, maar niet zo erg als ik had verwacht. Zelfs Saget's versie vond ik nog vrij gematigd, hoewel het natuurlijk wel leuk was om 't uit zijn mond te horen. Vooral leuk om zo veel komedianten te zien. Lekker vermakelijk in elk geval.
pi_41677043
The Hills have eyes.

Bespaar je de moeite, wat een kut film....
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_41677150
Gisteren X-Men drie bekeken, en die was heel erg aardig. Misschien iets teveel in 1 film proberen te stoppen (the dark phoenix verdient een film voor haarzelf) maar de actie was strak, het zag er scherp uit en de kostuums waren op juggernaut na erg cool.

Meer verwacht ik niet van een x-men film dus: goed!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_41679211
Evil Death 2 - Death By Dawn

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
pi_41679278
Oeh...
Eens kijken hoe hier op gerageerd wordt
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 10 september 2006 @ 17:08:49 #76
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41679566
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:56 schreef PDOA het volgende:

Aangeraden door wat vrienden van me, omdat het een meesterlijke horrorfilm zou zijn. Nou... wat mij betreft de slechtste horrorfilm ooit! Echt, wat een pulp. Totaal niet eng, klei-animaties als special effects En dan ook nog een irritante kerel met een kettingzaag als hand! Allemaal heel erg geloofwaardig... NOT! Ik ga liever een potje mens-erg-je-nieten, dat is nog spannender!! En dan te bedenken dat de maker hiervan later het meesterlijke Spiderman 2 heeft geregisseerd!!!

Conclusie:
Hoezo ongeloofwaardig, er zijn meerdere gevallen bekend van mensen met een kettingzaag aan hun arm.
  zondag 10 september 2006 @ 17:34:17 #77
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_41680367
quote:

Conclusie:
Ach aangezien je het niet hebt over de goede film "Evil Dead 2: Dead by Dawn", zal ik maar niet gaan klagen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_41680415
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
pi_41681665
quote:

Conclusie:
Heb je nu nog vrienden?

pi_41682267
quote:
een irritante kerel met een kettingzaag als hand!
Zeg, je hebt het hier wel over Bruce 'God' Campbell hoor!
pi_41682974
Touchez Pas au Grisbi

heerlijk meesterwerkje, sterk plot, en Gabin is weer fantastisch in deze franse noir

cijfer 8,2
  zondag 10 september 2006 @ 19:09:54 #82
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41683205
quote:

Conclusie:
ga dood !

ontopic:

Lucky McKee's : The Woods

de Film gaat over een onhandelbaar meisje die door haar vader (Bruce "GOD" Campbell) en moeder naar een prive school voor meisjes wordt gebracht dat omringd is door een bos met een geheimzinnige achtergrond.

Leuke film niet super maar ook zeker niet slecht leuk om Bruce "GOD" Campbell weer eens in actie te zien in een bos en met wat gereedschap en eens niet in een sc-fi channel film
pi_41685370
quote:

Conclusie:
Ik zou de volgende keer deze meesterlijke film gaan kijken 'Evil Dead 2 - Dead By Dawn' die is een stuk beter.
  zondag 10 september 2006 @ 21:54:31 #84
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_41689245
mooi is dat,

meningen dwingen
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 10 september 2006 @ 22:15:47 #85
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41690109
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:54 schreef hornage het volgende:
mooi is dat,

meningen dwingen
dwingen?

huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
pi_41691247
quote:
Op zondag 10 september 2006 22:15 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dwingen?

huilie! pdoa weet dat er hier heel veel fans van the evil dead trilogy rondlopen en doet daarom er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat evil dead 2 de slechtste horrorfilm allertijden is... dan is het vragen om gezeik
Shit, je hebt me door!

Evil Dead 2 is een klein meesterwerk, hoewel ik eerlijk gezegd Army of Darkness ietwat beter vind. Vooral de 'volledige' versie.
pi_41692473
THE WICKER MAN

Vergeef me maar alvast de godslastering, het origineel vind ik waardeloos.

Toch maar vanavond naar de bios om de remake te zien en hij is best goed. In het begin had ik wat moeite met Cage die door zijn rol lijkt te slaapwandelen maar later in de film toont hij eindelijk wat pit als hij toch bewijst een echte man te zijn en dat is fout op dat eiland

Al met al een redelijk goede film maar dat einde...

WAAROM!?
  zondag 10 september 2006 @ 23:21:42 #88
108862 a-child-in-chains
pi_41692932
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:35 schreef kinky_queen het volgende:
LA PLUS LONGUE NUIT DU DIABLE

THE DEVIL'S NIGHTMARE/CASTLE OF DEATH/SUCCUBUS/THE DEVIL'S LONGEST NIGHT/VAMPIRE PLAYGIRLS

Een bus met toeristen mist de veerboot en krijgt onderdak in een somber kasteel om te overnachten. Een succubus (demoon in vrouwelijk gestalte die mannen verleid om ze daarna te vermoorden en de ziel door te sluizen naar Satan) logeert daar toevallig ook en mag zich lekker uitleven op de heren maar ook op de dames (die natuurlijk minstens lesbisch zijn)

Hij was na 20 minuten kijken al besteld

[afbeelding]
Oooo yeah! En waar bestel je die gerieviewde films van jou dan altijd?
Lijkt me nogal speciaal nl.

Ik zoek nogsteeds un armee gretchen op dvd.
Women for cellblock 9
En een ongecencureerde versie van Die Blchtrommel
No room for the unlucky.
pi_41693309
EINE ARMEE GRETCHEN en WOMEN FOR CELLBLOCK 9 zijn in Duitsland uitgebracht, ze zijn oa te bestellen bij Chainsaw

btw, kijk ook ff of je CAGED WOMEN kan vinden, ook in Duitsland uitgebracht

[ Bericht 16% gewijzigd door kinky_queen op 10-09-2006 23:37:24 ]
pi_41695860
Fahrenheit 9/11 (2004)
Interessante docu.
  maandag 11 september 2006 @ 11:21:37 #91
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_41701042
Till glädje (To Joy) (Ingmar Bergman, 1950)
De achtste film van Ingmar Bergman en één van de vier films van hem die nooit in de Amerikaanse bioscopen heeft gedraaid. De Zweedse critici waren vrij negatief over de film toen hij uitkwam. Zijn inzicht in de mens en het huwelijk zouden nogal kortzichtig zijn en verder godslasterend. Op zich kan ik me daar deels in vinden. Het huwelijk wordt inderdaad niet zo goed uitgediept als in zijn latere werk het geval zou zijn, maar slecht zou ik het zeker niet willen noemen. Toch is de film zeker de moeite waard al was het maar om de hand van de meester te herkennen. Verschillende scenes zijn overduidelijk van Bergman en dat levert een aantal mooie momenten op, niet in de laatste plaats door het goede optreden van Victor Sjöström. Het geheel is een degelijke film over het huwelijk die echter nog niet zo diep graaft als zijn latere films. De orkest-scenes maken er echter een levendige film van en de muziek van Beethoven zorgt voor een prachtig einde aan de film. ***½

Ask the Dust (Robert Towne, 2006)
Opvallend weinig chemistry tussen Salma Hayek en Colin Farrell en dat blijkt desastreus voor de film. De liefdesrelatie tussen hun personages staat namelijk centraal in deze periodefilm die een beeld schept van Los Angeles te tijde van de depressie. Die periode wordt aardig opgeroepen en de zoektocht naar acceptatie van de immigranten wordt aardig verbeeld, maar uiteindelijk weet de film nauwelijks te boeien. **

Zui hao de shi guang (Three Times) (Hsiao-hsien Hou, 2005)
Mooi stijlvol drieluik van de Taiwanees Hsiao-hsien Hou. Typisch Aziatische arthouse cinema en dus veel stilzwijgende personages en broeiende emoties. Centraal staan elke keer twee geliefden gespeeld door dezelfde hoofdrolspelers. Vooral Qi Shu is betoverend in elk filmpje. Het tweede filmpje wat zich in 1911 afspeelt heeft een leuke gimmick, het gebruik van tussentitels zoals ten tijde van de stomme film, maar is over het algemeen het zwakste. ***½

Ravenous (Antonia Bird, 1999)
Geinig horror/thriller/western-achtig iets. Hoewel wat spaarzaam is het vooral de humor die de film erg leuk maakt om te kijken. Verder bevat hij wat goor en wat actie, maar niet van die kwaliteit dat ik daarvoor op het puntje van m'n stoel zat. Leuke curiositeit, meer niet. ***
  maandag 11 september 2006 @ 13:07:01 #92
18008 hornage
pi_41703745
Alien 3
Na Aliens had ik deze al voor een groot gedeelte gezien maar toen viel ik in slaap. Daarna nog 2 keer geprobeerd maar telkens was ik te moe, maar uiteindelijk van het weekend in zijn geheel gekeken. Ik vond de film best wel matig. Ik heb 'the assembly cut' gezien en als die al beter is dan de eerste versie moet die ook wel flink minder zijn. De film wil gewoon niet helemaal werken. Nergens had ik echt een gevoel van spanning oid. De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig. Nee, dit is het niet helemaal. Een magere 6.

Alien: Resurrection
Gisteravond deze gezien zodat ik nu alle Alien films heb gezien. Deze is qua opzet wat anders dan de anderen maar dat was ook wel te verwachten na Alien 3. Grappig dat Joss Whedon het script heeft geschreven en je ziet dat ook wel aan het verhaal. Lekker veel gevechten en ranzigheid. Ripley die terugkomt als uberkloon met superkrachten etc. Ze is nu echt een karakter die doorspekt is met one-liners en andere stoere dingen. Deed me zeker denken aan Serenity en Buffy. De film is gewoon lekker gore vermaak. Veel mensen die vermoord worden door de vele aliens. Ripley die nu dus veel darker en bruter is. Het is niet echt diepgaand maar gewoon gerag. Is zeker ook leuk maar is toch qua niveau te laag voor alien films. Hierdoor krijgt deze een 6,5 maar das een 7 op imdb.
pi_41705542
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 11 september 2006 @ 14:14:51 #94
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_41705575
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:13 schreef Durbin het volgende:
The Woods (2006, USA)
Heather wordt na diverse probleemsituaties door haar ouders naar een meisjesinternaat gestuurd. Dat internaat bevindt zich midden in een bos, waar bovennatuurlijke dingen lijken te gebeuren en dat een grote aantrekkingskracht op Heather lijkt te hebben. Zeer matige horror/thriller, dat het eerste uur weinig opbouw toont, om vervolgens in de laatste twintig minuten nog even uit te pakken. Maar toen had de film mijn aandacht al lang en breed verloren.
je vergeet Bruce "GOD" Campbell te noemen
  maandag 11 september 2006 @ 14:18:08 #95
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41705670
quote:
Op zondag 10 september 2006 17:35 schreef Doff het volgende:
Sowieso nog al zinloos om over de geloofwaardigheid van een horror te beginnen.
Ik bedoel, Frollo bestaat ook niet echt.
Wat heb ik hiermee te maken?
  maandag 11 september 2006 @ 14:46:27 #96
156212 SofaKing
I was a teenage werewolf
pi_41706580
quote:
Op maandag 11 september 2006 13:07 schreef hornage het volgende:
Alien 3
De alien ziet er erg slecht uit en is erg stop motion achtig.
Voor de lange afstand shot van de alien in actie gebruikten ze een vroege vorm van CGI, geloof ik.

Ik heb altijd een zwak gehad voor dit deel van de Alien reeks. Hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar de setting en sfeer van de gevangenis vind ik geweldig. Ook de religieuze ondertoon geeft de film een extra dimensie.

Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
http://www.myspace.com/a_streetcar_named_patrick
  maandag 11 september 2006 @ 14:54:06 #97
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_41706867
Curious George (2006)
Eigenlijk een kinderfilm, maar ik hou van animatie en het zag er allemaal heel schattig uit in de previews. Leuke film, maar verwacht geen meerdere lagen waarbij de kinderen lachen om compleet andere dingen als de ouders, het is een hele oprechte, simpele film (beetje Disney zonder al te veel moralisme). De animaties zijn erg leuk, het aapje overtuigend. Erg leuk voor de kleine broertjes/zusjes, nichtjes/neefjes en ander klein grut. Of leuk voor je vriendin om bij te schattigheid van het aapje te smelten De mannen moeten het doen met het zoete stemgeluid van Drew Barrymore

IMDB: 6.8
MHO: 7 (My Humble Opinion)

Saw (2004)
Beetje achterstallig onderhoud, ik had deze film nog niet gezien. Ik ga d'r heel kort over zijn. De sfeer en plot (twists) waren fantastisch, ik kon alleen niet gillen over sommige acteurs. Ik vond Leigh Whannell optreden erg zwak en Leigh Whannell komt pas goed los als hij gaat panieken. Naja, ik heb me goed vermaakt met de film. (en het was even leuk om 'Henry' uit Lost ergens anders in te zien spelen )

IMDB: 7.6
MHO: 7.5

Saw II (2005)
Ik heb deze er meteen achteraan gekeken, omdat ik hem toevallig had liggen. Zoals zoveel sequels was ook deze niet zo sterk als het eerste deel. We weten ondertussen wat we kunnen verwachten en de plottwists in deze film zijn net even minder. Goed, het is nog steeds vermakelijk, ik heb hem ook gewoon lekker uitgekeken, maar ik heb bange vermoedens over het net uitgebrachte 3e deel. Wederom vond ik het acteerwerk matig.

IMDB: 7
MHO: 6

The Man From Planet X (1951)
Your heart will pound. Your pulse will throb... It's closer than you think.... it could and does happen before your very eyes! Aaah Sci-Fi Horror uit de jaren 50, wat zouden we zonder moeten? Ik ben echt een sucker voor deze films. De geschilderde decors, de soms wat langdradige dialogen en de pseudo wetenschappelijke wetenschappers, ja dit is true vintage Sci-Fi.

IMDB: 5.5
MHO: 7
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_41707441
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
'Koop een taart en vier het'
  maandag 11 september 2006 @ 15:24:21 #99
18008 hornage
pi_41707816
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:46 schreef SofaKing het volgende:
Alien 3 heeft één geniale scene, en dat is de 'begravenis' van Newt en Hicks intercut met de geboorte van de alien uit de hond.
ik heb dus die andere versie gezien waarin dit gemixt wordt met de geboorte van de alien uit een os
  maandag 11 september 2006 @ 16:33:09 #100
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41709946
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef de_Druif het volgende:
Ik ben afgelopen week naar 'The Hills have eyes' geweest. Wat een enge film, jeetje, ik kon er niet van slapen..
Mijn vriend en ik zaten dus in de bioscoop, en op het laatst vermoorde 'de goede' 'de slechte' maar dan zie je dat hij nog niet dood is en weer opstaat op dat moment gilde ik door de zaal 'Neeh!!' Ja ik ging er helemaal in op
Misschien ligt het aan mij dat ik door al het geweld compleet ben afgestompt, maar was de film niet meer lachwekkend bedoeld?

Anyhoe,

The Deer Hunter (1978)
Voor het eerst in één ruk uitgezien ipv al die losse segmenten die ik over de jaren heb gezien. Niet veel op aan te merken, de lange speelduur viel me pas op toen het einde naderde en het geheel maakte indruk. Bovendien vind ik Cazale, zoals gebruikelijk als etter, zo leuk. Prima film. 8

Crónicas (2004)
Snap het niet, heeft de regisseur allemaal goeie ingredienten maar dan lukt het toch niet. Onconventionele seriemoordenaar thriller die heel goed had kunnen zijn. De acteurs zijn oké (Leguizamo voor het eerst te pruimen) maar de film mist momentum. De timing van ontdekkingen is scheef waardoor het nooit echt spannend word en nooit echt pakkend is. Daarnaast zitten er nog wat nutteloze plotelementjes in die Cordero beter weg had kunnen laten. Het einde is ondanks alles wel verassend maar dat red de film verder niet. 6

Gattaca (1997)
Psjoew, die had ik al lang staan. Zoals Wyccie zei, niet echt slecht, maar ook niet echt bijzonder. Een film die ik morgen weer vergeten ben. Het verhaal intrigeert wel een beetjeomdat het een tamelijke realistisch toekomst beeld is. Welja, Een 6,5je.
  † In Memoriam † maandag 11 september 2006 @ 16:52:58 #101
4571 Sokolsky
pi_41710569
Even een waarschuwing: The Lake House niet gaan kijken als je Siworae hebt gezien. Écht niet. En eigenlijk ook niet als je Siworae nog niet hebt gezien.
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')