Dan lees je nog eens wat beter mijn argumenten. Met de vraag hoeveel je mee mag nemen is niks mis. Maar als het meteen daarna weer erover gaat hoe je dan een groter bedrag alsnog ongeregistreerd mee kunt nemen, dan gaat 'ie op slot.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De vraag blijft staan over mijn gesloten topic.
Want ik wist niet dat het verboden is om geld mee te nemen in een vliegtuig
Eet smakelijk:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb je daar ook een quote van en kan je ook onderbouwen waarom dat tegen de regels is?
quote:Op donderdag 21 juli 2005 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Interessante oplossing in elk geval al vind ik een optie om geld mee te geven aan familieleden of vrienden(in elk geval mensen die je vertrouwd) ook niet verkeerd al moet je wel weten hoe je dat moet aanpakken en wat voor regels en wetten ervoor zijn
Als je niet leest, zie je ook geen antwoord staan.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vroeg waarom het tegen de regels is niet om een quote.
Zo moeilijk lijkt het me niet om aan te geven waarom die constructie niet mag en welke wet wordt overtreden.
Maar dit wordt al de 4e keer dat ik het vraag zonder een antwoord te krijgen dus waarschijnlijk is het toch vrij lastig
In mijn beleving valt het bespreken van het omzeilen van o.a. de MOT regels onder het vetgedrukte.quote:uit de huisregels
Tenzij anders aangegeven wordt, gelden de regels zoals die in de standaardpolicy staan. Illegale zaken zijn in ieder geval niet toegestaan. Dat betekent dat het uitwisselen van tips en ervaringen en/of het oproepen tot belastingontduiking, uitkeringsfraude en andere vormen van fraude, oplichting of diefstal niet toegestaan zijn.
Het gaat er niet om dat hier illegale dingen niet besproken mogen worden, maar er is een schemergebied dat geen plaats krijgt binnen WGR.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het voorkomen van een "opmerkelijke transactie" is nog altijd niet illegaal.
Wat is precies belastingontduiking aan de vraag hoeveel geld je mag meenemen op een vlucht?quote:uitwisselen van tips en ervaringen en/of het oproepen tot belastingontduiking,
Je denkt teveel in termen als belastingontduiking. Stel: ik wil 120 gaan rijden. Is het dan verboden als ik op de A2 ga rijden in plaats van een provinciale weg? Mijn intentie is om 120 te gaan rijden, dan moet je kijken waar dat het beste mogelijk is zonder dat je regels gaat overtreden. In het betreffende topic wordt dus totaal niet aangezet tot belastingontduiking.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:44 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat hier illegale dingen niet besproken mogen worden, maar er is een schemergebied dat geen plaats krijgt binnen WGR.
Dus nu nog éénmaal: een bespreking van hoe de regels luiden, wat ze inhouden etc is toegestaan, een bespreking over hoe diezelfde regels te omzeilen staan wij niet toe.
Nog eenmaal welke regels worden omzeild met de vraag hoeveel geld je mag meenemen op een vlucht?quote:Dus nu nog éénmaal: een bespreking van hoe de regels luiden, wat ze inhouden etc is toegestaan, een bespreking over hoe diezelfde regels te omzeilen staan wij niet toe.
Geen enkele.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nog eenmaal welke regels worden omzeild met de vraag hoeveel geld je mag meenemen op een vlucht?
Ik roep niet dat iets illegaal is, ik geef aan dat een discussie over hoe regels omzeild kunnen worden niet toegestaan is. Een bespreking van de regels en van wat binnen de regels mag is welkom.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als iemand roept dat iets illegaal is, dan verwacht ik wel dat diegen dat ook echt kan onderbouwen. Nu wordt op basis van (verkeerde) vermoedens een discussie stopgezet, dat is zonde. Zeker als de huisregels gebouwd gaan worden op vermoedens, zonder dat er redelijke argumenten zijn om die vermoedens te onderbouwen.
Heb je daar ook een quote van want de eerder genoemde quote van mij is daar geen voorbeeld vanquote:Maar wanneer de discussie dan verder gaat over het aan meer mensen meegeven van geld, dan is er wel spraken van het ontwijken van die regels.
Zolang de wet niet overtreden wordt kan er nooit sprake zijn van omzeilen van regelsquote:Ik roep niet dat iets illegaal is, ik geef aan dat een discussie over hoe regels omzeild kunnen worden niet toegestaan is.
Recht is nooit zwart/wit; er is altijd, zeker op het gebied van fiscale regels, een grijs gebied tussen wat expliciet toegestaan en expliciet verboden is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zolang de wet niet overtreden wordt kan er nooit sprake zijn van omzeilen van regels
Het is dus niet illegaal. De constructie van Harige Kerel is niet illegaal. Is het wel zo, dan zou ik graag een quote zijn die het tegendeel bewijst, maar die zal er niet zijn, aangezien hetgeen dat Harige Kerel zei gewoon legaal is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:49 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ik roep niet dat iets illegaal is, ik geef aan dat een discussie over hoe regels omzeild kunnen worden niet toegestaan is. Een bespreking van de regels en van wat binnen de regels mag is welkom.
Ik vind het ook een beetje overdreven om hem dicht te gooien. Je mag toch hopelijk ook wel eens een minder serieuze opmerking maken. Geef het topic nog een kansquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:29 schreef JohnDDD het volgende:
Suggesties voor werk
Ik vind dat _-rally-_ een beetje overdrijft
ik ben eigenlijk vrij serieus daar
ik weet echt niet wat die beroepen allemaal inhouden
ik wilde net nog een fijne reactie plaasten, maar nu kan dat dus niet meer. erg jammer dat het topic blijkbaar dicht moest, als ik beloof me volledig serieus op te stellen in dat topic, mag ie dan weer open?
Kijk, mama, zonder zoekfunctie: [Centraal] credit cardquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:21 schreef Greetings het volgende:
Dit zei Rally in een gisteren gesloten topic: "Dat weten ze vast wel in het centrale cc topic"
Maar ik zie dat centrale cc topic echt niet! Kan je ff linkje ernaar geven? Dank
Moet je maar niet zo snel reagerenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
Héé, een toevoeging zónder dat erbij staat dat je hebt ge-edit.
Nu lijkt het net alssof ik de rest van je reactie negeerde....
Cool !
Nee, hier worden de posts gewoon beoordeeld zoals ze er staan, niet zoals je je zou kunnen excuseren hoe je het ook bedoeld zou kunnen hebben.quote:Dát lijkt mee een beetje kip of het ei verhaal.....
Wat was er eerder, jullie heksenjacht op Overzichie omdat ik 26 delen gratis treinreizen heb gepubliceerd, of jullie volslagen misplaatste houding ten opzichte van informatieve topics?
Als je het écht zou willen weten, waarom heb je het me dan nog nooit gewoon gevraagd?
...en laten nou álle betrokken partijen ALTIJD door mij zijn geinformeerd, RUIM vóórdat ik tot publicatie overging ?
Maar daar hebben jullie nooit naar gevraagd, of uberhaubt bij stilgestaan....
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:24 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Dat slotje komt er automatisch, om te voorkomen dat een user een mod-wijziging aanpast, waardoor het lijkt alsof er iets door een mod geplaatst is, wat niet zo is.
quote:Maar maak je geen zorgen: je hebt inmiddels aandacht van genoeg mods.
quote:En voor de rest: de topics waar je naar verwees worden hier niet geaccepteerd en dus wil ik ook die verwijzing niet zien. Wil je daarover discussiëren, leef je uit in het WGR FB topic of in FB.
quote:Voor de rest: je maakt ook van dit topic weer een discussie over moderaties en daarvoor moet je echt in WGR FB zijn, of direct bij de mods.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:33 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, hier worden de posts gewoon beoordeeld zoals ze er staan, niet zoals je je zou kunnen excuseren hoe je het ook bedoeld zou kunnen hebben.
quote:De gewraakte topics hebben allen een 'tip: gratis....' karakter en aangezien het niet om gratis, maar om bedrog, fraude of diefstal gaat accepteren we die topics niet. Maar ook dat heb ik je al eerder verteld.
quote:Misschien moet je eens wat aan je schrijfvaardigheid gaan werken, zodat je een informatieve post kunt schrijven, zonder daarin mensen aan te zetten misbruik te maken van een situatie.
quote:(eerste tip: impliceer niet in de TT dat iemand iets gratis kan krijgen)
Laat die jongen toch.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:44 schreef _-rally-_ het volgende:
Je hebt een aardig verhaaltje neergezet, maar aangezien je hetzelfde eerst al hebt gebracht onder het mom 'gratis cola', gaat 'ie toch op slot.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:44 schreef _-rally-_ het volgende:
Je hebt een aardig verhaaltje neergezet, maar aangezien je hetzelfde eerst al hebt gebracht onder het mom 'gratis cola', gaat 'ie toch op slot.
quote:In jouw situatie heb je minimaal een kloon en een andere situatie, dus geen vending machine, nodig om geen slotje te krijgen bij dit verhaaltje.
Ik moet je eerste argument waarmee je uitlegt dat je met een TT 'gratis cola' niet aanzet tot... nog horen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:49 schreef Oversight het volgende:
[..]dus we moeten HIER in discussie en als je niet overtuigend betere argumenten dan ik hebt, dan moet mijn topic dicht?
Je hebt de schijn tegen; hoe moeilijk is dat nu te begrijpen ?quote:zie laatste zin snap ik écht niet....
leg eens uit ?
quote:Schmoopy
Oversight, ik ga je even mailen, hold the topics please.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 20:56 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik moet je eerste argument waarmee je uitlegt dat je met een TT 'gratis cola' niet aanzet tot... nog horen.
[..]
quote:Je hebt de schijn tegen; hoe moeilijk is dat nu te begrijpen ?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 22:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Soms is het stil. Dan kruipen alle mods met de A's en de FA's in een donker hol en broeden ze een ei uit. En dat ei heb jij al ff in je mailbox liggen.
Yep: wanneer je informatie brengt met de strekking, titel of algemene opmerking dat er ergens een voordeel te behalen zou zijn, terwijl er feitelijk sprake is van benadeling van een ander, dan is dat 'aanzetten tot'.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:00 schreef Oversight het volgende:
[..]én beantwoord nog vóórdat Dagonet erover begon,....
Aanzetten tot strafbaar handelen, een héél duidelijk begrip.We waren nog niet uitgepraat he?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:05 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Yep: wanneer je informatie brengt met de strekking, titel of algemene opmerking dat er ergens een voordeel te behalen zou zijn, terwijl er feitelijk sprake is van benadeling van een ander, dan is dat 'aanzetten tot'.
quote:En waarom ? Omdat *jij* de informatie in die context brengt. En dan kun je wel gaan roepen dat we hier op Fok! allemaal volwassen zijn, maar je weet dondersgoed dat dat niet zo is en dat daarbij Fok! een risico loopt aangesproken te worden wanneer dit soort topics niet gesloten (of zelfs verwijderd) worden.
quote:En voor de goede orde: het interesseert weinig of jouw gedrag c.q. de inhoud van jouw topic strafbaar is, het gaat om het gehele plaatje. Net zo goed als bijvoorbeeld het vragen naar warez of add-blockers niet toegestaan is, vallen 'gratis cola' topics in dezelfde categorie.
quote:En van je Nova-topic had je een heel leuk topic kunnen maken, maar weer je gratis.... topics erbij te halen heb je dat zelf verpest.
quote:Want met de discussie waar nu precies de grens ligt is helemaal niets mis.
Maar met het erbij halen van de voorbeelden waarvan je weet dat de we die niet accepteren wel.
Check mijn eerdere opmerking over 'gratis' en lees dan de policy nog eens een keerquote:* Oversight Oversight gaat morgen zéker een leuke aanhalen over het laatste nieuwe model electronisch slot, en een nóg véél leukere manier om die bijna gratis open te maken zónder sleutel.
wedden dat ik volledig binnen de policy blijf, en jij dat dús maar te respecteren hebt?
Zoals ik al zei over je Nova topic: prima topic. Dat topic is alleen maar gesloten omdat je OT ging om mod-acties aan te halen. Probeer nu eerst eens een discussie af te maken, voor je 'm gaat toepassen waar je 'm zo graag toe wilt passen. Misschian dat je dan nog ergens kunt komen.quote:uit de policy
Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:03 schreef _-rally-_ het volgende:
Ik zal hier vast nog een kleine uitleg geven: het NL recht kent een onderscheid tussen straf- en privaatrecht. In het strafrecht worden alleen specifieke handelingen verboden.
quote:Een discussie over of de gewraakte topics strafbaar zijn heeft daarom niet zoveel zin, omdat het buiten kijf staat dat wat jij voorstel/propageert in je topics zowieso onrechtmatig is en in ieder geval strijdig met de redelijkheid en billijkheid van BW 6:2 / 6:248.
quote:
Die onrechtmatigheid betekent dat je aansprakelijk bent voor geleden schade en wanneer tips die (kunnen) leiden tot dat gewraakte gedrag op Fok! gepubliceerd worden, kan ook Fok! daarop aangesproken.
quote:Fok! heeft niet de middelen om dat soort juridische gevechten aan te gaan en daarom moeten de mods er voor waken dat er een situatie ontstaat waarbij Fok! aangesproken kan worden.
Lees nog maar een keer. Ook niet strafbare zaken die wel onrechtmatig zijn, zijn op Fok! niet toegestaan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:32 schreef Oversight het volgende:
Het begrip redelijkheid en billijkheid komt pas boven tafel bij het beoordelen van de feiten door een rechter in een zaak tussen twee privé-personen, dát is hier helemal niet van toepassing.
Jullie beschuldigen mij van aanzetten tot strafbare feiten, en koppelen daar maatregelen aan.
Dáár hebben jullie simpelweg het récht niet toe.
Áls je vind dat een post van mij daadwerkelijk "aanzetten tot" is, dan kun je aangifte gaan doen bij de politie.
Een beheerder die niet optreedt tegen onrechtmatige zaken is wel degelijk aansprakelijkquote:Fok kan worden aangesproken, en kan zich ook prima verdedigen met de policy in de hand.
Policy:
Verder is iedere gebruiker zelf volledig verantwoordelijk voor de inhoud van zijn of haar posts.
Tevens is FOK! niet aansprakelijk voor de inhoud van het forum.
Zie boven: ook wanneer iets 'alleen maar' onrechtmatig is, wordt het op Fok! niet toegestaan. Want in elk van de door jouw geposte 'handleidingen' is de resultante dat je een voordeel behaalt ten koste van een ander, terwijl die ander niet de bedoeling had jou dat voordeel toe te doen komen.quote:Zoals ik net al aangaf hoeft Fok geen juridische gevechten aan te gaan, de policy is helder.
Kijk maar eens naar een MOOI voorbeeld van hoe de overheid, Justitie en de Algemene Inlichtingen en veiligheidsdiensten omgaan met een geval van "Aanzetten tot"
Maar voor het posten van een publicatie over de knopjes op de cola-machine gaan we misschien een uitzondering maken....
A.I.V.D. :
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:35 schreef _-rally-_ het volgende:
Lees nog maar een keer. Ook niet strafbare zaken die wel onrechtmatig zijn, zijn op Fok! niet toegestaan.
quote:Een beheerder die niet optreedt tegen onrechtmatige zaken is wel degelijk aansprakelijk
quote:Zie boven: ook wanneer iets 'alleen maar' onrechtmatig is, wordt het op Fok! niet toegestaan.
Lezen is zeker moeilijk ? Mijn voorlopig laatste bijdrage aan deze poging tot discussie: Wanneer Fok! strafrechtelijk of privaatrechtelijk aangesproken kan worden op de inhoud van een post, dan is het de taak van een mod daartegen op te treden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
Lees JIJ nog maar een keer, als je je wilt beroepen op Burgerlijk Wetboek "onrechtmatig gedrag," zal je MIJ als persoon moeten aanklagen over iets waar JIJ als persoon in benadeeld wordt.
Dát is hier niet van toepassing hé?
[..]
Klopt, ...maar pas nádat hij er door een rechter op gewezen is dat er onrechtmatige zaken op Fok! staan, en gezien het feit dat je je NIET kunt beroepen op het Burgerijk Wetboek zoals ik hierboven heb aangegeven kunnen we dit stuk ook naar het rijk der fabeltjes verwijzen....
[..]
Zie zélf boven,.... "onrechtmatig" uit burgerlijk wetboek kun je rustig op je buik schrijven....
Als je iets wilt, zul je met Wetboek van Strafrecht moeten komen, en we weten allebei dat je dat in dit geval, en vergelijkbare gevallen niet kunt !
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 12:57 schreef _-rally-_ het volgende:
Lezen is zeker moeilijk ? Mijn voorlopig laatste bijdrage aan deze poging tot discussie:
quote:Wanneer Fok! strafrechtelijk of privaatrechtelijk aangesproken kan worden op de inhoud van een post, dan is het de taak van een mod daartegen op te treden.
quote:En zoals ik hierboven al aangaf, ligt het aan de inhoud van een post of Fok! erop aangesproken kan worden.
Nou, het is toch wel handig dat hier een aantal juristen hun ligt erover laat schijnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:12 schreef Oversight het volgende:nógmaals, Fok kan ALTIJD worden aangesproken, en het is aan Justitie om eaan te geven of dat terécht was of niet.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:14 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nou, het is toch wel handig dat hier een aantal juristen hun ligt erover laat schijnen.
Omdat die argumenten niet weerlegd zijn. We staan alleen lijnrecht tegenover elkaar: ik zeg 'een mod moet ingrijpen wanneer er sprake is van een post waarop de poster en/of fok aangesproken kan worden, of dat nu straf- of privaatrechtelijk is', terwijl jij zegt: 'het mag, zolang er niemand aangesproken wordt'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:21 schreef Oversight het volgende:
[..]
Zodat je de mening van een jurist overhoudt.
Waarom negeer je gewoon het feit dat al je juridische argumenten weerlegd worden?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:27 schreef _-rally-_ het volgende:
Omdat die argumenten niet weerlegd zijn.
quote:We staan alleen lijnrecht tegenover elkaar: ik zeg 'een mod moet ingrijpen wanneer er sprake is van een post waarop de poster en/of fok aangesproken kan worden, of dat nu straf- of privaatrechtelijk is', terwijl jij zegt: 'het mag, zolang er niemand aangesproken wordt'.
Nee, dat zeg ik niet. Ik beoordeel wel degelijk *of* er een probleem zou kunnen ontstaan. Heb ik zelfs allemaal mooie boeken voor enzoquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:38 schreef Oversight het volgende:
Bijna!
JIJ zegt, ik wil ingrijpen als IK vind dat er door een post mogelijk een probleem zou kunnen ontstaan, zonder na te gaan óf er een probleem zou kunnen ontstaan.
*als* jij dat zou zeggen, zou ik 't heel mooi vinden; Voorlopig hebben jouw topics echter meer het karakter 'we donderen het er neer en we zien wel of er problemen komen' en daar kan ik me niet echt in vinden. Zie verder mijn uitleg over hoe ik vind dat het cola-onderwerp op een acceptabele manier aan had kunnen snijden.quote:IK zeg, laten we per geval bekijken:
óf er een probleem zou kunnen ontstaan,
wélk probleem zou kunnen ontstaan,
of het terécht zou zijn, áls het probleem zou ontstaan,
én hoe we dáár dan mee om willen gaan....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:46 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik beoordeel wel degelijk *of* er een probleem zou kunnen ontstaan. Heb ik zelfs allemaal mooie boeken voor enzo
[..]
quote:*als* jij dat zou zeggen, zou ik 't heel mooi vinden; Voorlopig hebben jouw topics echter meer het karakter 'we donderen het er neer en we zien wel of er problemen komen' en daar kan ik me niet echt in vinden. Zie verder mijn uitleg over hoe ik vind dat het cola-onderwerp op een acceptabele manier aan had kunnen snijden.
Volgens de policy moet ik dat nu juist wel. En dat verdiepen in wetboeken is redelijk zinloos als je niet de jurisprudentie en alles erbij pakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
en dát is nou net wat je je niet af zou moeten vragen, als iets écht strafbaar is weet je dat direct, en bij twijfel moet je je dus iin de policy, en daarna in de Wetboeken verdiepen, en dát heb ik uitgebreid gedaan.
Om de manier waarop jij aan die informatie komt kan ik me niet echt druk maken.quote:Natúúrlijk mag ik niet oproepen tot het plegen van strafbare feiten, maar ik nóch Fok! is verantwoordelijk óf aansprakelijk voor wat een idioot met (zélfs gevoelige) informatie doet.
Dan kom je op de inhoud van de informatie op zich terecht, en pas weer bij twijfel op de manier waarop die verkregen is.
De manier waarop de informatie verkregen is ligt altijd besloten IN mijn topics ( meerendeel gewoon bedacht), en is daarmee publiekelijk eigendom geworden, aangezien ik géén copy-left heb aangegeven.
En dan zijn we weer terug bij mijn eerdere constatering, namelijk dat we (de WGR mods, maar ook veel andere mods) een grens trekken die niet die van een strafbaar feit is, maar één die veel meer aansluit bij 6:162 en daarvoor geldt dat zolang er niet hoger in de hiërarchie een knoop doorgehakt wordt, ik toch de lijn blijf volgen die Nikky heeft uitgezet.quote:Voor gefingeerde scenario's worden we in nederland niet vervolgd als we daar op een openbaar forum over van gedachten wisselen, ténzij de inhoud aanzet tot het plegen van strafbare feiten.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:33 schreef _-rally-_ het volgende:
Volgens de policy moet ik dat nu juist wel. En dat verdiepen in wetboeken is redelijk zinloos als je niet de jurisprudentie en alles erbij pakt.
quote:Om de manier waarop jij aan die informatie komt kan ik me niet echt druk maken.
[..]
quote:En dan zijn we weer terug bij mijn eerdere constatering, namelijk dat we (de WGR mods, maar ook veel andere mods) een grens trekken die niet die van een strafbaar feit is, maar één die veel meer aansluit bij 6:162 - knip-
quote:-knip-
en daarvoor geldt dat zolang er niet hoger in de hiërarchie een knoop doorgehakt wordt, ik toch de lijn blijf volgen die Nikky heeft uitgezet.
quote:En het is mij ook volledig duidelijk dat jij die grens graag bij een strafbaar feit getrokken wil zien.
quote:(Overigens kan ik mij, hoewel ik je 'smileys aan het begin van de zin' idee heel aardig vind, heel goed voorstellen dat mensen zich er aan ergeren, al is het alleen maar omdat het ontzettend lastig lezen is)
quote:En als laatste echo ik mezelf nog maar een keer: met een topic waarin het verhaal met weglating van essentiële details wordt gebracht is niets mis en daarin kan dan ook zonder problemen de discussie gevoerd worden of die details daar nu wel of niet in mogen voorkomen. Maar een topic waarin feitelijk een handleiding van een onrechtmatige gedraging staat, zien veel mods nog steeds niet zitten.
Zoiets ?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
oké, kom maar op met die quote uit de policy!
quote:Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
En juist daar heb je...jawel... juristen voor.quote:..en inzien of opzoeken van jurisprudentie heeft pas zin als je weet naar wélke veroordelingen je op zoek bent, en om dát vast te stellen is het bést makkelijk als je weet wélk strafbaar feit er aan de veroordeling vooraf ging .....toch?
In de WGR faq is het duidelijk terug te vinden; de stap naar 'onbehoorlijk gedrag', c.q. naar onrechtmatig gedrag is al veel vaker gemaakt. Dat ik nu als jurist daar BW 6:162 bijroep lijkt mij niet heel erg bijzonder.quote:nogmaals wáárom is er uberhaubt de stap naar BW 6:162 gemaakt ?
wanneer is dat besloten?
en door wie?
en waarom is dat niet even aan de users gemeld?
was wél zo prettig geweest wellicht....
Maar dat heeft geen zin; je kunt je als organisatie niet zomaar vrijwaren van claims van derden, het is uiteindelijk de rechter die daar een knoop over doorhakt en het zijn juristen en zij die daarvoor leren die daar hier op Fok!, zowel als mod als als user input over geven.quote:Fok is niet verantwoordelijk als mensen HIER geposte handelingen die in de post géén direct strafbaar feit opleveren, geheel of ten dele nabootsen met als resultaat dat deze mensen zelf strafbare handelingen verrichten, doen verrichten, daartoe aanzetten óf daarbij opzettelijk behulpzaam zijn.
Zie boven.quote:dan echo ik mezelf ook nog maar even:
Het mag niets uitmaken of een Mod iets wél of niet ziet zitten.
Je vergeet allereerst dat ook de mods gebruikers zijn, maar ook dat er onder de mods bepaalde specifieke kennis aanwezig is waar gebruik van wordt gemaakt.quote:Als Mod heb je maar gewoon te doen waarvoor je aangesteld bent en dat is:
"Ons gebruikers" allemaal DIENEN, op een manier die de FA's in de policy heben vastgelegd.
Zie boven: het betreffende stuk gaat niet tegen de policy in, maar vult een niet gedefiniëerd stuk in, waardoor het moderatiegedrag binnen WGR duidelijker is.quote:Natuurlijk zul je inspraak hebben op het beleid en de policy!
Dat betekens niet dat er in ieder subforum een "eigen" regelement kan zijn dat de Policy tegenspreekt, of gewoon negeert...
Daarover is helemaal geen discussie.quote:Aanvullende regels binnen een sub-forum zijn natuurlijk prettig, maar moeten nooit in strijd zijn met het algemene beleid.
En dáárover discussieren kunnen jullie vást héél goed zónder mij.....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Mag ik even iets vragen, zo tussendoor....? (want ik ben er wel inhoudelijk op ingegaan, maar niet naar jouw zin)
quote:Wat is de reden dat je deze reeksen eigenlijk post? Je zegt zelf "om te wijzen op dit soort zaken", maar dan is het toch niet handig om het op een dergelijk forum als Fok! te zetten? ja, inderdaad, deze vraag heeft een naďeve toon
quote:Als aanvulling: mag ik even zeggen dat die smilies vre-se-lijk irritant zijn....
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:29 schreef _-rally-_ het volgende:
Zoiets ?
quote:
Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet.
quote:En juist daar heb je...jawel... juristen voor.
[..]
quote:In de WGR faq is het duidelijk terug te vinden; de stap naar 'onbehoorlijk gedrag', c.q. naar onrechtmatig gedrag is al veel vaker gemaakt. Dat ik nu als jurist daar BW 6:162 bijroep lijkt mij niet heel erg bijzonder.
quote:Er is geen enkele regelmatige WGR bezoeker die dit overigens niet duidelijk is
quote:Maar dat heeft geen zin; je kunt je als organisatie niet zomaar vrijwaren van claims van derden, het is uiteindelijk de rechter die daar een knoop over doorhakt en het zijn juristen en zij die daarvoor leren die daar hier op Fok!, zowel als mod als als user input over geven.
[..]
quote:Je vergeet allereerst dat ook de mods gebruikers zijn, maar ook dat er onder de mods bepaalde specifieke kennis aanwezig is waar gebruik van wordt gemaakt.
[..]
quote:Zie boven: het betreffende stuk gaat niet tegen de policy in, maar vult een niet gedefiniëerd stuk in, waardoor het moderatiegedrag binnen WGR duidelijker is.
[..]
quote:Daarover is helemaal geen discussie.
Da's jouw probleemquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 22:56 schreef Oversight het volgende:
Sorry, maar ik kóm nooit in de WGR faq,
Daar heb je gelijk in, *behalve* wanneer dat topic in een ander forum neerzet, alleen om er daarna in WGR weer naar te verwijzen, terwijl je eerdere topic met dezelfde inhoud in WGR gesloten is.quote:en zélfs al zou ik er wél komen betekent dat niet dat ik jullie vrijwillige zelf-censuur moet overnemen naar de overige fora.
Boeit niet, die vrijheid heeft primair verticale werking en hoeft daarom zeker niet door een forumbeheerder nageleefd te worden. Andere rechten, en vooral het recht om niet gediscrimineerd te worden kennen een veel sterkere horizontale werking. Daarnaast is die vrijheid niet onbeperkt, iets met 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.quote:En er heeft er niet één stilgestaan bij de rechtmatigheid van jullie beperkingen van de vrijheid van menings-uiting?
Uiteraard. De mods en (F)A's leven in de illusie dat ze midden in de echte wereld staan.quote:nemen we de échte wereld ook mee in die input?
Nee, om daar waar de policy geen duidelijkheid biedt naar eigen inzicht in te grijpen, tot er een fok-breed standpunt is. En zolang dat ingrijpen conform datgene is wat een FA zegt, zie ik geen reden dat te veranderen.quote:om zelfstandig het beleid over hoe om te gaan met de policy aan te passen, en dát hebben we gemerkt.
Er wordt helemaal niets gesloten bij de minste twijfel, maar alleen als daar een gegronde reden voor is.quote:alles sluiten bij de minste twijfel of 1e blaat is inderdaad érg duidelijk....ook wenselijk?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 07:54 schreef _-rally-_ het volgende:
Da's jouw probleem
quote:Daar heb je gelijk in, *behalve* wanneer dat topic in een ander forum neerzet, alleen om er daarna in WGR weer naar te verwijzen, terwijl je eerdere topic met dezelfde inhoud in WGR gesloten is.
[..]
quote:Boeit niet, die vrijheid heeft primair verticale werking en hoeft daarom zeker niet door een forumbeheerder nageleefd te worden. Andere rechten, en vooral het recht om niet gediscrimineerd te worden kennen een veel sterkere horizontale werking. Daarnaast is die vrijheid niet onbeperkt, iets met 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet'.
[..]
quote:Uiteraard. De mods en (F)A's leven in de illusie dat ze midden in de echte wereld staan.
quote:Nee, om daar waar de policy geen duidelijkheid biedt naar eigen inzicht in te grijpen, tot er een fok-breed standpunt is. En zolang dat ingrijpen conform datgene is wat een FA zegt, zie ik geen reden dat te veranderen.
[..]
quote:Er wordt helemaal niets gesloten bij de minste twijfel, maar alleen als daar een gegronde reden voor is.
Ging 't allemaal maar zo snel en soepel.quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:35 schreef Oversight het volgende:
is het niet zo dat áls er al voorvallen zijn waarin de policy niet helder is, de betreffende Mod gewoon moet zorgen dat de Policy er zo snel mogelijk wél weer helder is?
en dat lukt niet door ter plekke je eigen (al dan niet tijdelijke) regel toe te voegen in de faq, en er dan vanuit te gaan dat users dit forumbreed weten....
mail/ bel/ gebruik desnoods rooksignalen om de aandacht van de beslissers hierover te trekken, en vraag hén om een uitspraak, én aanpassing van de Policy vóórdat je maatregelen neemt in een topic of zelfs in een enkele post.
Ter informatie:quote:Ter informatie:
Vanmiddag ga ik in WGR óf DIG óf Fok! Doet Het Zelf een nieuw topic openen over elektronische sloten mét encryptie onder 128 bit, ...en hun beperkingen als Oversight langsloopt.
De tekst zal zó worden geformuleerd dat er niemand letterlijk wordt aangezet tot strafbare feiten.
quote:Op zondag 21 augustus 2005 13:53 schreef _-rally-_ het volgende:
Ter informatie:
Als jij in zo'n topic in WGR een handleiding geeft of iets wat als zodanig beschouwd kan worden die een onrechtmatige gedraging beschrijft, ook al is deze niet strafbaar, dan ken je mijn reactie.
quote:Wanneer je echter zorgt dat één of meer essentiële stappen in zo'n handleiding ontbreken of voldoende onduidelijk zijn zodat de beschreven handelingen niet aan de hand van jouw, ongetwijfeld rijkelijk met smileys gelardeerd, proza te reproduceren zijn, dan levert het topic ongetwijfeld een mooie grond voor discussie over materie op, terwijl er geen grond zal zijn het topic te sluiten
Ja, je hebt geen geduld tot de F(A)'s eruit zijn en in de tussentijd blijf je koppig jammeren over strafbare feiten...quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:02 schreef Oversight het volgende:
[..]
en je kent mijn oplossing voor onterecht gesloten topics,.... tóch ?
Nee, die discussie ga ik nu net niet aan. Het gaat nl. niet om het aanwijzen van een onderdeel wat niet mag, het gaat erom dat wanneer jij een handleiding van een onrechtmatige handeling presenteert die aan de hand van die handleiding te reproduceren is, die post, volgens een aantal mods en FA's niet op Fok! thuishoort.quote:Laat dan vanmiddag het "test-topic"open, en ga dáár tot in detail in discussie met me over wélke delen er volgens JOU niet in zouden mogen staan..
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:09 schreef _-rally-_ het volgende:
Ja, je hebt geen geduld tot de F(A)'s eruit zijn en in de tussentijd blijf je koppig jammeren over strafbare feiten...
quote:Nee, die discussie ga ik nu net niet aan. Het gaat nl. niet om het aanwijzen van een onderdeel wat niet mag, het gaat erom dat wanneer jij een handleiding van een onrechtmatige handeling presenteert die aan de hand van die handleiding te reproduceren is, die post, volgens een aantal mods en FA's niet op Fok! thuishoort.
quote:Jij vindt dat je dit mag publiceren, er is een aantal mods en FA's die daar anders over denken en zolang daar geen knoop over doorgehakt is, wordt WGR volgens de WGR regels gemodereerd.
quote:Zouden we dat niet doen, dan zouden we in jouw optiek ook belastingfraude tips toe moeten laten en zou je DIG topics mogen openen over hoe je de activatie van XP kunt omzeilen.
Jouw kwalificaties ken ik niet, ik ben er wel degelijk voor gekwalificeerdquote:Op zondag 21 augustus 2005 14:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
eerder twee nieuwe topics voor ieder onterecht gesloten exempaar.
[..]
...en Fok! nóch JIJ zijn in staat om vast te stellen wát een onrechtmatige handeling is!
Wat is daarmee ?quote:
Ik zie dat slarioux de humor er niet van in kan zien... Die was er snel bij.quote:
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:30 schreef _-rally-_ het volgende:
Jouw kwalificaties ken ik niet, ik ben er wel degelijk voor gekwalificeerd
quote:Wat is daarmee ?
quote:Ik zie dat slarioux de humor er niet van in kan zien... Die was er snel bij.
Het verschil is dat hier zowel via het strafrecht, als via het privaatrecht als via het belastingrecht geen mogelijkheid bestaat er iets tegen te doen. Kortom: het is legaal.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:38 schreef Oversight het volgende:
[..]
je moest eens wéten,....
Damn, ik wou dat ik erover op kon scheppen
[..]
zou ook voldoen aan jouw omschrijving onrechtmatige handelingen.
TS vraagt en krijgt tips om geld weg te kunnen houden bij de belastingdienst, zonder daadwerkelijk de wettelijke rente aan zijn ouders te betalen
En waarom denk jij dat ik dat niet doe ?quote:stop nou eens AL die energie in de policy ?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:42 schreef _-rally-_ het volgende:
Het verschil is dat hier zowel via het strafrecht, als via het privaatrecht als via het belastingrecht geen mogelijkheid bestaat er iets tegen te doen. Kortom: het is legaal.
quote:Wanneer jij echter een brief verstuurd zoals beschreven in het gratis post topic, dan kan PTT wel degelijk die kosten, langs privaatrechtelijke weg, op jou verhalen. Dat ze het niet doen vanwege een begrijpelijke kosten-baten analyse doet daar niets aan af.
quote:En waarom denk jij dat ik dat niet doe ?
Welk strafbare feit ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 16:26 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik wordt hierdoor aangezet het óók te doen, én deze informatie te gebruiken om er strafbare feiten mee te plegen!
quote:
quote:Overigens: je hebt mail, zie ook de WGR huisregels.
Het betreft toch een wet ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:02 schreef freako het volgende:
Politieke partijen verbieden wegens "godslastering"(art147)?
Wat moet dat in WGR?
Dat zou misschien geen slecht idee zijn. Het zal waarschijnlijk ook wel in de FAQ opgenomen gaan worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Is een centraal BKR-topic geen goed idee? Ik zie namelijk verschillende topics die hier over gaan en het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer.
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:05 schreef k_man het volgende:
Onderhuur en studiefinanciering
Topic is er op gericht iemand tips te geven bij een illegale situatie. Mag dat?
Omdat er een kamertekort is, is het illegaal aan de woningmarkt ontrekken van een huurwoning opeens acceptabel?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef _-rally-_ het volgende:
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.
Er wordt niks onttrokken. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent onderhuur dat juist *meer* woonruimte beschikbaar komt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Omdat er een kamertekort is, is het illegaal aan de woningmarkt ontrekken van een huurwoning opeens acceptabel?
Het gaat hier toch ook niet om illegale verhuur tips ? Dan zou het topic (misschien) een ander doel krijgen.quote:Als je zo redeneert zegt straks niemand z'n woning meer netjes op, want onderverhuren is rendabeler en hé, er is toch een tekort? Waardoor mensen die echt een woning nodig hebben, maar onvoldoende geld, niet meer aan de bak komen.
Ik kan wel begrip hebben uit het oogpunt van de onderhuurder, maar illegale verhuur blijft iets kwalijks, waar je wel héél luchtig overheen stapt.
De woonruimte die nu door de illegale onderhuurder gebruikt wordt, kan niet gebruikt worden door degene die er eigenlijk recht op zou hebben. Er is helaas maar een zeer beperkte hoeveelheid betaalbare huurwoningen, en met elke illegale onderhuurder wordt die kleiner. Er wordt dus wel degelijk onttrokken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:05 schreef _-rally-_ het volgende:
Er wordt niks onttrokken. Sterker nog, in de meeste gevallen betekent onderhuur dat juist *meer* woonruimte beschikbaar komt.
Het gaat om iemand die willens en wetens iets illegaals doet en daarbij geholpen wil worden.quote:Het gaat hier toch ook niet om illegale verhuur tips ? Dan zou het topic (misschien) een ander doel krijgen.
Ik zal 'ns kijken wat de dames en heren met macht er van vinde.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:10 schreef k_man het volgende:
[..]
De woonruimte die nu door de illegale onderhuurder gebruikt wordt, kan niet gebruikt worden door degene die er eigenlijk recht op zou hebben. Er is helaas maar een zeer beperkte hoeveelheid betaalbare huurwoningen, en met elke illegale onderhuurder wordt die kleiner. Er wordt dus wel degelijk onttrokken.
[..]
Het gaat om iemand die willens en wetens iets illegaals doet en daarbij geholpen wil worden.
Dus dan is het overtreden van de wet wel toegestaan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
In dit geval ? Ja. Het illegale ligt 'm in de arbitraire regel van een woningstichting die onderverhuur verbiedt, terwijl er een stevig kamertekort is.
Nee; maar het gaat hier ook niet om het overtreden zelf, maar om de gevolgen voor de huurder; voor de rest wachten we op antwoord van boven.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dus dan is het overtreden van de wet wel toegestaan?
Het gaat er om hoe men toch studiefinanciering kan krijgen, terwijl met bezig is met onderhuur. Niet al te fris.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 07:57 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee; maar het gaat hier ook niet om het overtreden zelf, maar om de gevolgen voor de huurder; voor de rest wachten we op antwoord van boven.
Kijk eens wat beter om je heen, er is de laatste tijd wat veranderd en het laatste Diego/Cherry topic toen ook weer geopend...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het gaat er om hoe men toch studiefinanciering kan krijgen, terwijl met bezig is met onderhuur. Niet al te fris.
Ik vind het raar dat Fok hier wel aan mee wil werken, terwijl een topic met een vraag hoeveel cash je mee kan nemen in het vliegtuig meteen op slot wordt gegooid omdat het illegaal zou zijn.
Ja, omdat het niet illegaal bleek te zijn. Onderhuur is dat wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:45 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijk eens wat beter om je heen, er is de laatste tijd wat veranderd en het laatste Diego/Cherry topic toen ook weer geopend...
Nee; en de onderhuurvraag ligt nog bij de FA's.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, omdat het niet illegaal bleek te zijn. Onderhuur is dat wel.
Die hebben er meer verstand van dan de moderators van WGR?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:15 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee; en de onderhuurvraag ligt nog bij de FA's.
Nee, die hebben geen verstand van juridische zaken, maar zij kunnen beter beoordelen wanneer een topic, hoewel maatschappelijk over de grens van het toelaatbare, toch binnen het rebelse karakter van Fok! past.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die hebben er meer verstand van dan de moderators van WGR?
Dus als iets in strijd is met Fok, dan is het prima? Als het maar binnen het rebelse karakter van Fok! past? Wat een enorme inconsequentie zeg. Er wordt weer wat verzonnen, puur en alleen om inconsequent te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:26 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, die hebben geen verstand van juridische zaken, maar zij kunnen beter beoordelen wanneer een topic, hoewel maatschappelijk over de grens van het toelaatbare, toch binnen het rebelse karakter van Fok! past.
Want vragen van studenten hoe om te gaan met het feit dat veel kamers in, al dan niet legale, onderhuur zijn passen uitstekend binnen dat rebelse karakter, net zoals topics de grenzen van het fiscaal toelaatbare onderzoeken.
Ik zou zeggen: forum@fok.nl, ik ben ook nog zoekendequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dus als iets in strijd is met Fok, dan is het prima? Als het maar binnen het rebelse karakter van Fok! past? Wat een enorme inconsequentie zeg. Er wordt weer wat verzonnen, puur en alleen om inconsequent te kunnen zijn.
De grens in de topics van mij en Diego was de wet, we vroegen immers naar het maximale bedrag aan cash dat je mee kunt nemen.
De situatie waar we het nu over hebben is over de grens van het toelaatbare.
Eh, zie de huisregels van WGR ze zoals ze er nu staan; deze verwijzen zonder verdere aanvulling naar de policy en de uitleg van die policy is een prerogatief van A's en FA's.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De wet speelt dus geen rol meer in de huisregels van WGR?
Ik citeer uit de huisregels van WGR"quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Eh, zie de huisregels van WGR ze zoals ze er nu staan; deze verwijzen zonder verdere aanvulling naar de policy en de uitleg van die policy is een prerogatief van A's en FA's.
De wet is dus niet meer relevant?quote:Wat mag in ieder geval niet in WGR?
Tenzij anders aangegeven wordt, gelden de regels zoals die in de standaardpolicy staan.
Oh vast wel, maar het is niet zo dat alles wat de wet verbiedt, ook op Fok! verboden is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik citeer uit de huisregels van WGR"
[..]
De wet is dus niet meer relevant?
Kijk 'ns naar de datum. Ik ga echt niet alle topics die nu met het gewijzigde beleid misschien opgebleven haddden mogen zijn weer ontsluiten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:41 schreef cora4034 het volgende:
Koophuis + extra ingeschreven persoon
Ging ook over onderhuur/ stufi Wel slotje![]()
De topic titel is wat misleidend, maar mi gaat het over hetzelfde onderwerp.
6 juni? das nog geen drie maanden geleden. Ik vind het vrij inconsequent.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:02 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijk 'ns naar de datum. Ik ga echt niet alle topics die nu met het gewijzigde beleid misschien opgebleven haddden mogen zijn weer ontsluiten.
Er is vorige week een ei gelegd in de crew over hoe te moderen bij dit soort topics. Dat leidt ertoe dat het moderatie beleid sindsdien wezenlijk anders is dan ervoor en vandaar ook dat vorige week de WGR huisregels aangepast zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:14 schreef cora4034 het volgende:
[..]
6 juni? das nog geen drie maanden geleden. Ik vind het vrij inconsequent.
Vooral omdat kamernood in Amsterdam meer een kwalitatieve kamernood is ipv kwantatieve kamernood. En onderhuur houd iets in stand, wat er niet zou moeten zijn, namelijk lange wachtijden.
Met dat argument werden anders wel talloze topics gesloten op Fok. Nu is er dus een nieuw beleid verzonnen wat inconsequentie moet gaan indekken?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:26 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Oh vast wel, maar het is niet zo dat alles wat de wet verbiedt, ook op Fok! verboden is.
Zo zou je het ook uit kunnen drukken; de officiële uitleg is dat het binnen het rebelse karakter van Fok! past dat de grenzen van zowel de wet als van wat maatschappelijk toelaatbaar is opgezocht mogen worden. Het gevolg daarvan is dat bij twijfel of een topic binnen de policy valt deze vraag bij de verantwoordelijken (de A's en FA's) neergelegd wordt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met dat argument werden anders wel talloze topics gesloten op Fok. Nu is er dus een nieuw beleid verzonnen wat inconsequentie moet gaan indekken?
Dat mag ook gewoon, dat past ook wel bij het rebelse karakter van Fok.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:47 schreef cora4034 het volgende:
Hoe zit dat dan met topics over bv muziek en films downloaden bv?
Aha, er is dus nu een nieuwe regel verzonnen zodat men op basis van volstrekte willekeur topics kan gaan sluiten en kan verwijzen naar een bepaald regeltje, zonder verdere uitleg te geven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:45 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zo zou je het ook uit kunnen drukken; de officiële uitleg is dat het binnen het rebelse karakter van Fok! past dat de grenzen van zowel de wet als van wat maatschappelijk toelaatbaar is opgezocht mogen worden. Het gevolg daarvan is dat bij twijfel of een topic binnen de policy valt deze vraag bij de verantwoordelijken (de A's en FA's) neergelegd wordt.
Het komt ook niet bij de WGR mods vandaan, maar van 'hogerop', het gaat dus ook niet over het specifieke WGR beleid, maar over de Fok!-brede interpretatie van de Fok!-policyquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht van de moderators van WGR, die doorgaans toch bekend staan als consequent en mensen die uit de praktijk dondersgoed weten hoe frustrerend, irritant en normvervagend inconsequentie is.
Waarom is dit van 'hogerop' gekomen? Men wil kennelijk inconsequentie indekken, iets anders kan ik er niet van maken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:54 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het komt ook niet bij de WGR mods vandaan, maar van 'hogerop', het gaat dus ook niet over het specifieke WGR beleid, maar over de Fok!-brede interpretatie van de Fok!-policy
Die vraag kun je het beste forum@fok.nl stellen; het is ongetwijfeld niet de bedoeling dat ik hier een cut & paste uit de crewfora doequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarom is dit van 'hogerop' gekomen? Men wil kennelijk inconsequentie indekken, iets anders kan ik er niet van maken.
Een vraag aan forum@ok.nl stellen is net zo zinvol als een fles met een briefje in de Noordzee gooien en hopen dat 'n admin van Fok die fles ooit opraapt en een brief met een antwoord terug gaat schrijven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:54 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Die vraag kun je het beste forum@fok.nl stellen; het is ongetwijfeld niet de bedoeling dat ik hier een cut & paste uit de crewfora doe
Sorry; de argumenten zoals die in de discussie zijn gebruikt kun je hierboven al terugvinden en voor uitleg van die argumenten moet je toch echt bijgenoemd adres zijn, of anders bij nikky@fok.nlquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een vraag aan forum@ok.nl stellen is net zo zinvol als een fles met een briefje in de Noordzee gooien en hopen dat 'n admin van Fok die fles ooit opraapt en een brief met een antwoord terug gaat schrijven.![]()
Ik begrijp best dat een copy & paste niet gewenst is, onder het mom van "lekken", maar met een opmerking als "mail maar naar forum@fok.nl" kan ik helemaal niets.
Nou, ik ben benieuwd naar de uitleg. Deze nieuwe regel raakt namelijk kant noch wal. Als het maar rebels is, dan mag de wet overtreden worden. Dan vervalt hiermee elke grond om topics te sluiten over echte belastingontduiking.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:59 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Sorry; de argumenten zoals die in de discussie zijn gebruikt kun je hierboven al terugvinden en voor uitleg van die argumenten moet je toch echt bijgenoemd adres zijn, of anders bij nikky@fok.nl
Ook voor die topics geldt dat de uitleg van de regels bij de FA's neergelegd wordt en ik ben het met je eens dat binnen dit stramien te verwachten is c.q. zou zijn dat genoemde topics ook een langer leven beschoren zullen zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd naar de uitleg. Deze nieuwe regel raakt namelijk kant noch wal. Als het maar rebels is, dan mag de wet overtreden worden. Dan vervalt hiermee elke grond om topics te sluiten over echte belastingontduiking.
De wet mag dus overtreden worden als het de FA's uitkomt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:33 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ook voor die topics geldt dat de uitleg van de regels bij de FA's neergelegd wordt en ik ben het met je eens dat binnen dit stramien te verwachten is c.q. zou zijn dat genoemde topics ook een langer leven beschoren zullen zijn.
Dat wordt niet gezegd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De wet mag dus overtreden worden als het de FA's uitkomt?
Het maakt op zich niet veel uit wat voor gezegde er aan wordt gegeven, feit is dat de wet kennelijk overtreden mag worden op Fok.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat wordt niet gezegd.
De crew wil niet dat Fok! roomser dan de paus is. Zo moet je dat feitelijk zien.
Soms wel, soms niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het maakt op zich niet veel uit wat voor gezegde er aan wordt gegeven, feit is dat de wet kennelijk overtreden mag worden op Fok.
Inconsequentie dus?quote:
Zo kun je het noemen, inderdaad.quote:
Ja.quote:
Eh, het is dus niet zo dat de FA's nu hier ineens topics gaan sluiten, het is alleen zo dat ze hebben besloten dat er wat meer ruimte moet zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Inconsequentie is een slechte zaak, het gaat immers leiden tot pure willekeur. Dan kunnen we dit topic ook wel sluiten, topics sluiten gebeurt immers op pure willekeur.
Ik denk dat ik deze maar 'ns quote.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:26 schreef _-rally-_ het volgende:
Oh vast wel, maar het is niet zo dat alles wat de wet verbiedt, ook op Fok! verboden is.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:14 schreef cora4034 het volgende:
[..]
6 juni? das nog geen drie maanden geleden. Ik vind het vrij inconsequent.
Vooral omdat kamernood in Amsterdam meer een kwalitatieve kamernood is ipv kwantatieve kamernood. En onderhuur houd iets in stand, wat er niet zou moeten zijn, namelijk lange wachtijden.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Met dat argument werden anders wel talloze topics gesloten op Fok.
quote:Nu is er dus een nieuw beleid verzonnen wat inconsequentie moet gaan indekken?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De wet mag dus overtreden worden als het de FA's uitkomt?
Of je leest de hele discussie natuurlijk, dan begrijp je waarover het gaat.quote:Op maandag 29 augustus 2005 04:32 schreef Oversight het volgende:
[..]je kan het toch gewoon opnieuw posten in een nieuw topic ?
Ik ben het volledig met je eens, K_man.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze maar 'ns quote.
Verder vraag ik me vooral af hoe geloofwaardig je als crew nog bent op deze manier.
Ik krijg het gevoel dat er hier twee lagen crew zijn, (F)A aan de ene kant, en rally en five_horizons aan de andere kant. Waarbij het beleid in WGR, zoals in het verleden opgezet door oa rally, te serieus gevonden wordt op dit moment door hogerhand. Wel jammer dat het beleid in WGR een eind losser moet van hogerhand, waarbij de goede handhaving door de mods teniet gedaan wordt.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze maar 'ns quote.
Verder vraag ik me vooral af hoe geloofwaardig je als crew nog bent op deze manier.
quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:44 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Of je leest de hele discussie natuurlijk, dan begrijp je waarover het gaat.![]()
<warez mogen nog steeds niet.>quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:28 schreef k_man het volgende:
Wie weet er trouwens nog een goede warez site?
quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:18 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat er hier twee lagen crew zijn, (F)A aan de ene kant, en rally en five_horizons aan de andere kant. Waarbij het beleid in WGR, zoals in het verleden opgezet door oa rally, te serieus gevonden wordt op dit moment door hogerhand.
De "goede handhaving" is een begrip dat door Fok! bepaald wordt, niet door de mening van een paar gebruikers....quote:Wel jammer dat het beleid in WGR een eind losser moet van hogerhand, waarbij de goede handhaving door de mods teniet gedaan wordt.
quote:Ik zou de crew hier dus niet zomaar over 1 kam scheren
Persoonlijk vindt ik ook dat WGR een serieus subforum moet blijven, waar geen plaats moet zijn voor dingen buiten de wet om. Desnoods wel discussie, maar het mag wat mij betreft zeker geen "vereniging" van fraudeurs worden (zegt de gebruiker die onderaan de ladder staat in zeggenschap)
En dat is nu weer net niet waar....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:38 schreef Oversight het volgende:
. , álles mag en kan besproken worden, en iedereen is heel goed in staat om zelf te bepalen wat hij wél of niet verstandig vind om te delen met de rest van de wereld.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:40 schreef Five_Horizons het volgende:
En dat is nu weer net niet waar....![]()
De grenzen geeft de crew naar eigen inzicht aan.quote:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De grenzen geeft de crew naar eigen inzicht aan.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:05 schreef Oversight het volgende:
[..]
je begrijpt het kennelijk nóg niet, ik ga het je nóg een keer uitleggen.
quote:Gezond verstand!
quote:Dát zich het best openbaart in logische beslissingen met een duidelijke onderbouwing.
En als een user jouw onderbouwing kan weerleggen, hoort een een nieuwe discussie te ontstaan in Feedback, die (als je even afstand neemt van jouw eigen standpunt) meestal wel een duidelijk resultaat heeft.....
Nee hoor. Jij denkt dat je nu alles kunt maken en dat is gewoonweg niet waar, maar blijf jij gewoon leven in die illusie. De policy van Fok! pretendeert NIET allesomvattend te zijn en daar ga je dus de mist in.quote:Ténzij er door Crewleden niet inhoudelijk op goede argumenten wordt ingegaan, óf er botte opmerkingen volgen als een discussie niet verloopt zoals de Crew dat hoopte,......
Dan kun je op de 10 vingers natellen dat je sommige mensen aanzet tot het "halen"van hun gelijk...
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, jij begrijpt het niet.
quote:Klopt, het mijne...
quote:Er hoeft echt geen discussie te ontstaan hoor.
quote:Nee hoor. Jij denkt dat je nu alles kunt maken en dat is gewoonweg niet waar, maar blijf jij gewoon leven in die illusie. De policy van Fok! pretendeert NIET allesomvattend te zijn en daar ga je dus de mist in.
quote:
quote:waarom niet, als jij een verkeerde beslissing neemt, en een ander kan je uitleggen waarom jouw beslissing verkeerd is, waarom zou je er dan niet over disussieren ?
quote:aanvallen op de persoon....... Cool.
Doe niet zo bijdehand.quote:Ik DENK helemaal niet dat ik alles nu kan maken,...maar ik laat me niet meer het zwijgen opleggen met een opmerking vanaf jullie hoge berg.....
quote:Zéker niet als je opmerking kant noch wal raakt....
Het is een vrij forum, dus het maakt me werkelijk niet uit of je hier wél of niet post. Waar het mij om gaat: ik heb geen zin in topics die worden geopend louter om het openen om de grenzen vast te stellen.quote:Wén maar vast aan me,. ik begin het hier méér en méér naar m'n zin te krijgen......
quote:
quote:Omdat er, buiten de wet, ook nog zoiets als moreel (on)-aanvaardbaar.
quote:Ik val niet aan op de persoon. Ik val je (openen om het openen)-topics aan, klaar.
quote:Doe niet zo bijdehand.
quote:Niet om het één of ander, maar ik hoéf niet in discussie met je, hoor. Ik kan je ook gewoon negeren.
(je bent niet speciaal, ofzo)
[..]
quote:Het is een vrij forum, dus het maakt me werkelijk niet uit of je hier wél of niet post. Waar het mij om gaat: ik heb geen zin in topics die worden geopend louter om het openen om de grenzen vast te stellen.
Ik mag niet lekken, maar ik kan je melden dat dát dus wél zo is.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:44 schreef Oversight het volgende:
...en het héle punt is dat het niet aan de MOD is om dáárover te oordelen.
quote:KLOPT, ik ben niet speciaal, maar JIJ bent Mod en dat neemt nou eenmaal plichten met zich mee.....
Néé, het is dús géén optie om me te negeren.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik mag niet lekken, maar ik kan je melden dat dát dus wél zo is.
Akkoord, dank!quote:Dan zie je dat anders dan ik. Klachten daarover kun je in [FB] droppen.
quote:Wat mij betreft kan de discussie in [WGR]-FB hierover wel stoppen. Verder over dit onderwerp kan (nogmaals) in [FB]
Dit gaat namelijk niet meer over [WGR] als subforum.
Dat moet kunnen ja. Het wordt wat anders als mensen gaan vragen om tips waar ze kinderporno kunnen vinden, hoe het te verbergen op hun pc, etc.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:51 schreef Oversight het volgende:
Kinderporno wil niemand hier, maar iemand die er serieus over wil praten moet welkom kunnen zijn.
Maar op dit laatste punt heb je de FA's in ieder geval niet achter je staan; ik ben het volkomen met je eens: een discussie over zaken, ook wanneer deze zaken op enigerlei wijze straf- of privaatrechtelijk niet door de beugel kunnen, moet juist in WGR mogelijk zijn, waar het het juridische aspect van die zaken betreft.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat moet kunnen ja. Het wordt wat anders als mensen gaan vragen om tips waar ze kinderporno kunnen vinden, hoe het te verbergen op hun pc, etc.
En om op de aanleiding van deze hele discussie terug te komen; een serieuze discussie over de gevolgen van illegale onderverhuur voor de woningmarkt moet geen probleem zijn. Iemand actief gaan helpen om optimaal te profiteren van illegale onderhuur vind ik daarentegen een stapje te ver.
Nou, we hebben ook een centraal belasting-aangifte-topic en ik werd ook een beetje debiel van de wildgroei aan BKR-topics, dat we het maar even in een centraal topic proberen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:31 schreef k_man het volgende:
Er werd hier geroepen dat elke TS een (althans voor hem) unieke vraag heeft en dat iedereen een eigen topic gegund moet worden. Ook als dezelfde vraag al tientallen keren is behandeld.
Is dat inmiddels weer achterhaald?
Ik ook nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:35 schreef k_man het volgende:
Heheh. Sorry hoor. Ik was niet van plan die hele discussie weer over te doen.
Ik proef een nuance verschil tussen bovenstaande en de op in _-rally-_ heeft een nieuwtje , ik hoop niet dat er achter de schermen nog meer harde woorden gevallen zijnquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor de duidelijkheid:
_-Rally-_ stopt op WGR
Niet zeikerigquote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
misschien zeikerig, maar in kostgeld. wordt er al een tijdje aardig offtopic gegaan, ook na een vriendelijk verzoek van mij het te houden bij mijn vraag uit de op
Hij stond al in de ATquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:41 schreef Oversight het volgende:WGR heeft een Wiki, jullie aangeboden door vrijwilligers uit Thruth
quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hij stond al in de ATWGR Wiki
Daar is toch een 'FAQ discussie-topic voor ?'quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:41 schreef frederik het volgende:
De faq is niet volledig.
Onder heb ik recht op geld terug wordt alleen maar koop op afstand als uitzondering behandeld.
Colportage is ook een reden om je geld terug te krijgen (evenals onroerend goed, hoewel het daar meer ontbinden wordt en daardoor niet meer hoeven te betalen)
Dat lijkt me geen foute actie; de postings in het faq-topic worden, als het goed is, door een mod ge-copy-paste naar het de OP en daarna verwijderd.quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:54 schreef frederik het volgende:
ok, sorry.
foutje bedankt
(terwijl ik in eerste instantie een nog foutere actie wou uithalen door de faq te bevuilen met dezelfde posting)
Ik kan 'm ook niet openenquote:Op zondag 4 september 2005 21:14 schreef Xcalibur het volgende:
Hoi, mijn topic is stuk: Sena - Stichting ter exploitatie van naburige rechten (Sena - Stichting ter exploitatie van naburige rechten)... Kan iemand die uit de lijst halen ofzo?
Als ik zin heb om het hele verhaal nog eens te tiepen post ik em nog wel een keer
Ik denk dat deze user dit eigenlijk in zn sig wil, maar nog niet ontdekt heeft hoe dat moet of zo. Het is gewoon een ordinaire weblog.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:21 schreef Jaguarized het volgende:
Boeken over boekhouden/bedrijfsadministraties
Post nummertje 2, gedeeltelijk spam?
en wat kom jij minuten later melden??quote:Op vrijdag 9 september 2005 22:42 schreef laffer het volgende:
[..]
![]()
en nog veel succes gewenst als modje natuurlijk![]()
waarop ik weer een reactie gaf natuurlijkquote:Op vrijdag 9 september 2005 22:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Laffer: IK vind het nu genoeg geweest.....
Ah, tof... je kunt me ook gewoon met mijn username aanspreken hoor...quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:21 schreef laffer het volgende:
luister eens Five_Horizons,
ik had een pesterijtje richting de nieuwe mod wat ik met m`n laatste post in dat topic afgesloten heb met:
[..]
en wat kom jij minuten later melden??
[..]
waarop ik weer een reactie gaf natuurlijk![]()
lamlul, lees je eens in voordat je die post daarop gaat verwijderen, het pesterijtje was allang over en dan kom jij als spuit 11 om de hoek kijken ( dat zal ook wel de reden zijn van mijn verwijderde post)
je zit hier trouwens niet op het EO forum, dude![]()
Ik ben nu invalmod die nog héél even blijft hangen. En dan gewoon weer weg isquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:55 schreef k_man het volgende:
En je bent maar invalkracht...
Toch? Of nu niet meer?
Zal ik vast het afscheidstopic openen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben nu invalmod die nog héél even blijft hangen. En dan gewoon weer weg is
Is goed hoor. Moet je er wel even inzetten dat ik ergens de komende dagen een keer stilletjes vertrekquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:58 schreef k_man het volgende:
Zal ik vast het afscheidstopic openen?
dat bepaal ik zelf welquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[quote]Ah, tof... je kunt me ook gewoon met mijn username aanspreken hoor...
jij bepaalt helemaal niks, jij hebt mijn taalgebbruik maar te accepteren, knurft!!quote:Nee, ik zit niet in het EO-forum, maar ik wil dat soort taal gewoon niet hebben in [WGR], klaar.
mosterd na de maaltijd verhaal, leer eens lezen en adequaat te reageren, anders moet jij gewoon je smoel houden mafkeesquote:Een pesterijtje door te zeggen (oid) "ah, een newbie als mod" vind ik nog kunnen. Daarna ga je wat mij betreft te ver.
Hebben wij even verschil van inzicht.....quote:Op zaterdag 10 september 2005 01:15 schreef laffer het volgende:
[..]
dat bepaal ik zelf wel
[..]
jij bepaalt helemaal niks, jij hebt mijn taalgebbruik maar te accepteren, knurft!!
[..]
mosterd na de maaltijd verhaal, leer eens lezen en adequaat te reageren, anders moet jij gewoon je smoel houden mafkees![]()
en daar kom jij nu pas achter, helder lichtquote:Op zaterdag 10 september 2005 01:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hebben wij even verschil van inzicht.....
Nee, hoor....quote:Op zaterdag 10 september 2005 01:22 schreef laffer het volgende:
[..]
en daar kom jij nu pas achter, helder licht![]()
dan ken je me nietquote:Op zaterdag 10 september 2005 01:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, hoor....
Maar nu we wel weer uitgespeeld, toch? (en met "we" bedoel ik ook echt "we" )
Wat betreft het "Wat verdient een..."-topic, je mag wat mij betreft een nieuwe openenquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:25 schreef Ender_W het volgende:
Even een vraagje, in het verleden was er een "wat verdient een ...." topic. Deze staat ook in de FAQ. Maar deze is al enige tijd dicht (vol). Is hier een vervolg op gekomen? Ik kan met de google-search niet echt iets vergelijkbaars vinden. En ik zou graag advies willen inwinnen voor een sollicitatie waar ik mee bezig ben. Moet ik een eigen topic openen? Of is er eentje waar ik mijn verhaal bij zou kunnen doen? Ik vind het niet netjes om topics te kapen enzo.
Hmm, top, ik ben ook een beetje laat, maar in het weekend internet ik erg weinig en zodoende was het een end naar beneden gezakt in mijn topic-lijst, maar bedankt voor het antwoordquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat betreft het "Wat verdient een..."-topic, je mag wat mij betreft een nieuwe openen![]()
Kijk voor je sollicitatievraag even of hij in een lopend topic past (als je het netjes brengt, zal het niet als kapen gezien worden...) en anders gewoon zelf een topic openen ...
Sorry voor de late reactie overigens
Nee, topic doet het gewoon bij mij.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:53 schreef Faat het volgende:
Even simpel vraagje, weet niet zeker of het hier moet, maar jullie hebben vast antwoord
Als ik op dit topic klik UPC levert cadeau niet dan kom ik meteen in een invoerschermpje
en kan ik nergens de inhoud zien? Ik wilde gewoon even lezen wat erin staat verder niet
reageren. Heb het weleens eerder meegemaakt, wat is er aan de hand met zo'n topic?
Is het gesloten of verwijderd ofzo
De derde is het [centraal] wat verdient een...? Topic. Deze is echter vol. Misschien te vervangen door het deel 2? ( Wat verdient een ....? Deeltje 2 ) ? En dan ook maar centraal maken?quote:Voordat je een topic plaatst:
Voor een aantal onderwerpen zijn centrale topics. Centrale topics zijn topics waarvan de inhoud regelmatig terugkerend is en het daarom handig is om het samen te bundelen tot een topic. Voordat je een topic opent, kijk even of er al een centraal topic is waar jouw vraag in past.
[Centraal] Vakantiewerk en bijbaantjes
[centaal] Wie heeft zijn teruggave 2003 al binnen?
[Centraal] Wat verdient een [...]
quote:Op donderdag 29 september 2005 10:08 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, topic doet het gewoon bij mij.
Bij mij toch echt niet! Ook vandaag niet, vreemde zaak hoorquote:Op donderdag 29 september 2005 10:48 schreef ElisaB het volgende:
Bij mij doet ie het ook gewoon. Vreemd hoor
Voor de volledigheid: we hebben het gezien en nu gebeurt er niets meer in het topic, vandaar dat we er nu niets aan doen. (als het verder gaat, zie je ons vanzelf weer)quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:37 schreef r_one het volgende:
Sjeen of anderen,
Kun je in Mediamarkt's ONLOGISCHE Huisregel bij aankopen.. even wat modwerk doen? I-spy24 weet van geen ophouden met z'n "assertiviteitstraining".
Ik vind het persoonlijk ook niets, maar wat maakt dit een pyramidespel?quote:Op zondag 16 oktober 2005 17:45 schreef Thisbe het volgende:
Ik erger mij over het topic van Kleeneze. Er is overduidelijk sprake van een piramidespel, wat verboden is in Nederland. Enkele users proberen via dit topic Kleeneze aan te prijzen, wat dus gewoon strafbaar is....![]()
Het feit dat je inkomen deels bestaat uit de inkomsten gegenereerd door anderen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk ook niets, maar wat maakt dit een pyramidespel?
Dat topic is al een tijdje aan de gang, een dagje langer kan dus rustig (mijn mening)quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:39 schreef Five_Horizons het volgende:
frederik, ik heb je hoog zitten qua rechtenkennis, dus dat is het punt niet.
We komen er dus nog even op terug
Nee, dan had ik mijn woordkeuze op "frauderen" gezet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 00:55 schreef mighty_myte het volgende:
Verzekering oplichten?
pffff, als ik niet het woord 'oplichten' had gebruikt in de TT was het zeker ineens geen probleem?
Ik zag er inderdaad ook al een stuk of 3-4 in de AT van [WGR] verschijnen. De komende dagen moeten we maar even kijken of dat zo blijft en zo ja, dan is dat 1: iets voor een centraal topic en 2: iets voor in de FAQ (al moeten voor dat laatste wel even wat sites verzameld worden)quote:Op woensdag 2 november 2005 18:35 schreef k_man het volgende:
Kan er niet wat orde komen in al die 'hoe-kom-ik-snel-aan-een-betaalbare-huurwoning'-topics?
quote:Op zondag 6 november 2005 13:13 schreef Sjeen het volgende:
Omdat ik nog altijd van mening ben dat dit WGR is, tenminste... de laatste keer dat ik gekeken heb was dat nog zo, wil ik voorstellen dit topic ook te laten passen in dit subforumDus vragen zoals
Mariposa ze stelt, zijn prima... Meningen, gevoelens en andersoortige zaken die niks met werk, geld of recht te maken hebben mogen in een topic in R&P gezet worden.
Ik ben ook wel nieuwsgierig waarom er gekozen wordt voor zwart werken ipv wit...
Dit topic is op zijn plaats in meer dan één subforum. Ik vind 'm op dit moment prima op zijn plaats hier, alleen ging het mij op een bepaald moment te veel een kant op die niet meer te maken heeft met werken in de erotische sector maar een oordeel vellen over werken in de erotische sector.quote:Op zondag 6 november 2005 13:54 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Dus we moeten alle zaken loskoppelen van elkaar? En de discussie of het etisch verantwoord is etc. maar houden in R&P??
Beetje raar... het gaat toch over werk??
Volgens mij loopt het topic gewoon goed, zijn er verder geen flames of weet ik veel wat. Lijkt mij dat je het dan gewoon moet laten lopen. We gaan niet compleet offtopic door het over het weer te hebben. Het gaat allemaal over het werk in de erotische sector.
Soms kan je een topic gewoon niet uit zijn verband rukken lijkt mij... maar oke, wat jullie willen...
Mag wat mij betreft gewoon hierin, maar als je graag meer reacties krijgt mag je rustig een nieuw topic openen. Denk alleen dat de antwoorden die al gegeven zijn helaas de juiste zijn...quote:Op dinsdag 8 november 2005 08:24 schreef Ender_W het volgende:
Modjes: ik heb in het volgende topic " [CENTRAAL] Wat verdient een ....? Deeltje 2 " een vraag gesteld die eigenlijk off-topic is. Is het verstandig om hier een ander topic voor te openen. Of kan het gewoon hierin?
Misschien ben ik een zeikerd, maar wil graag "goede resultaten" hebben.
zo dan spuit 11.. beetje oud topic lijkt me om daar nu over te gaan zeuren...quote:Op woensdag 9 november 2005 11:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vreemde sollicitatie , in dit topic staat een reactie van dat bedrijf , op zich prima, maar ik denk dat de telners en email adressen wegmoeten omdat het in de buurt komt van spam..
Nou, ja, ik ben echt niet flauw, maar zoals je zelf al aangeeft: de laatste posts waren niet echt inhoudelijk, maar daarvoor was het ook niet echt inhoudelijk meer.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
Afgestudeerd, tijdelijk een WW 490 euro kan dit??
Waarom is dit mooie topic gesloten? Ik geef toe, de laatste posts waren misschien van een inhoudelijk iets minder niveau, maar er staan toch een paar mooie staaltjes redeneren in. Zonde om dat op deze wijze ontoegankelijk te maken.
Uh nee, daar heb je wel gelijk inquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, ja, ik ben echt niet flauw, maar zoals je zelf al aangeeft: de laatste posts waren niet echt inhoudelijk, maar daarvoor was het ook niet echt inhoudelijk meer.
TS werd afgebrand (of dit terecht is, laat ik even in het midden) en dat is volgens mij niet het doel van [WGR]
[CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel (2)quote:Op zondag 13 november 2005 19:51 schreef Het_Biertje het volgende:
Waar is het topic gebleven over de toegemoet komen van de ziekte verzekerings zooi?
nee, er was ergens zo'n topic over voorlopige teruggave die je voor november moet opsturen naar onze vrienden van de belastingsdienst....quote:Op zondag 13 november 2005 20:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[CENTRAAL] Het nieuwe zorgstelsel (2)
Dan zou ik het nog eerder onderdeel laten uitmaken van de op van het centrale topic, waarbij de modjes die OP aanpassen wanneer er weer een nieuw bedrag in het centrale topic langskomt (met de topicreport als hulp indien de modjes een bedrag over het hoofd zien). Of het is misschien wel een faq vraag waard (welke aanbiedingen zijn er bekend? met daarna het antwoord verzorgd door de modjes) nadeel is misschien dat een faq toch nog wel eens genegeerd wordt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
Dag geëerde moderators,
Er zijn al een aantal topics over de nieuwe Zorgverzekeringswet in WGR, maar ik wil eigenlijk nog een apart topic openen. De huidige topics gaan over de nieuwe zorgverzekering in het algemeen en over de zorgtoeslag. Ik wil eigenlijk nog een topic openen over de offertes die nu door de verzekeraars verstuurd worden.
Inmiddels heb ik de offerte van mijn huidige verzekeraar binnen (VGZ) en deze vind ik aan de hoge kant (incl. aanvullende verzekering ¤ 102 p/m). Het lijkt mij een goed idee om een topic te openen, waar mensen kunnen posten wat de premie wordt bij hun verzekeringsmaatschappij. Zo krijg je een toch een beeld van de premies die de verschillende maatschappijen vragen. Ik denk dat het lukraak posten van premies in het centrale topic niet echt handig is, omdat hier gauw overheen gelezen wordt vanwege de discussies die daar ook lopen.
Wat vinden jullie ervan? Of moeten we voor het vergelijken van premies naar www.independer.nl of www.kiesbeter.nl?
Afgezien van de manier van posten (apart topic, als OP in het centrale topic, als faq), krijg je met jouw wensen niet een erg brede prijslijst (en is dat wel wenselijk binnen fok?).quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
Inmiddels heb ik de offerte van mijn huidige verzekeraar binnen (VGZ) en deze vind ik aan de hoge kant (incl. aanvullende verzekering ¤ 102 p/m). Het lijkt mij een goed idee om een topic te openen, waar mensen kunnen posten wat de premie wordt bij hun verzekeringsmaatschappij.
Wat jij wil, maar dan moet jij niet beginnen met 'zullen we deze smiley's maar eens ff achterwege laten'. Ik hou niet zo van dergelijke intimiderende uitspraken, je had het ook normaal kunnen vragen/zeggen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb gewoon (nogmaals, laatste keer) een simpel verzoek. Je kunt normaal reageren (ja, in [WGR] FB) of anders heb ik liever niet dat je reageert.
Volgende posts over dit gezeik worden gewoon als off topic uit het topic gewist.
Dank jequote:
Sorry hoor, maar dat is mijn manier van iets te zeggen(je chargeert overigens welquote:Wat jij wil, maar dan moet jij niet beginnen met 'zullen we deze smiley's maar eens ff achterwege laten'. Ik hou niet zo van dergelijke intimiderende uitspraken, je had het ook normaal kunnen vragen/zeggen.
Nou ja, ik ken de WGR regels zo niet, maar dequote:Op dinsdag 15 november 2005 23:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Sorry hoor, maar dat is mijn manier van iets te zeggen(je chargeert overigens wel, zo zei ik het niet): een "gaap"-smiley is niet de manier om duidelijk te maken hoe je over iemand denkt (in elk geval in [WGR] niet).
Dan ga ik zo reageren, ja.
Natuurlijkquote:Het was in elk geval bedoeld als:
Zou je ajb zonder die smilies kunnen reageren?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:37 schreef Five_Horizons het volgende:
Zou je zonder die smilies kunnen reageren?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Oversight, dat ging per ongeluk, sorry...
Dan had 'ie naar [ONZ] gegaan.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:29 schreef Mr-Z het volgende:
Problemen met voorwaarden autoverzekering!
Had hem dan op z'n minst ergens anders heen geplaatst
En het is totaal geen BHFH-topicIk heb de topics van deze user eigenlijk nooit echt goed bekeken..
Des noods...quote:Op donderdag 17 november 2005 00:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan had 'ie naar [ONZ] gegaan.
Ik hoop dat dat een compliment isquote:En wat dat laatste betreft: je mist niets
Ik sluit het topic toch ook nietquote:Op donderdag 17 november 2005 10:15 schreef halion het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet. het is een onderwerp dat de gemoederen bezig houdt in dit land.
Er reageren dan ook veel mensen op. Wees er blij mee Mr. Mod, het houdt jou in ieder geval van de straat.
Overleg gepleegd en besloten:quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:03 schreef RubberenRobbie het volgende:
Dag geëerde moderators,
Er zijn al een aantal topics over de nieuwe Zorgverzekeringswet in WGR, maar ik wil eigenlijk nog een apart topic openen. De huidige topics gaan over de nieuwe zorgverzekering in het algemeen en over de zorgtoeslag. Ik wil eigenlijk nog een topic openen over de offertes die nu door de verzekeraars verstuurd worden.
Inmiddels heb ik de offerte van mijn huidige verzekeraar binnen (VGZ) en deze vind ik aan de hoge kant (incl. aanvullende verzekering ¤ 102 p/m). Het lijkt mij een goed idee om een topic te openen, waar mensen kunnen posten wat de premie wordt bij hun verzekeringsmaatschappij. Zo krijg je een toch een beeld van de premies die de verschillende maatschappijen vragen. Ik denk dat het lukraak posten van premies in het centrale topic niet echt handig is, omdat hier gauw overheen gelezen wordt vanwege de discussies die daar ook lopen.
Wat vinden jullie ervan? Of moeten we voor het vergelijken van premies naar www.independer.nl of www.kiesbeter.nl?
quote:Op woensdag 16 november 2005 23:49 schreef dvdk het volgende:
ik denk dat het tijd is om naar bedje te gaan.
quote:
quote:Op woensdag 16 november 2005 23:54 schreef JeRa het volgende:
Het is vast toegestaan om een scriptkiddiescriptje te draaien waardoor de verdachte last gaat krijgen van een DoS
Als ik het topic voor het eerst zie en ik vind dat het wel in het andere topic verder kan, dan ga ik niet meer schonen.quote:Op donderdag 17 november 2005 20:06 schreef Oversight het volgende:
aanhouding van een verdachte, en nu?
beste mod, waarom wordt er niet opgetreden tegen offtopic reacties?
quote:en waarom moet mijn topic dicht, en verder in een ander topic dat hier helemaal niet over gaat ?
quote:en áls dat dan al moet, waarom worden ze dan niet samengevoegd?
quote:Op donderdag 17 november 2005 21:50 schreef Five_Horizons het volgende:
Als ik het topic voor het eerst zie en ik vind dat het wel in het andere topic verder kan, dan ga ik niet meer schonen.
quote:Wat mij betreft is het een vervolg op het andere topic. Dus dat kan verder prima in het originele topic.
quote:Had ik ook voor kunnen kiezen. Als je dat persé wilt, dan vraag ik het direct even aan.
quote:Op donderdag 17 november 2005 20:06 schreef Oversight het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/779741en waarom moet mijn topic dicht, en verder in een ander topic dat hier helemaal niet over gaat ?
quote:Op donderdag 17 november 2005 22:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Oh, Oversight:
-knip- in de periodes dat je hier opduikt -knip-
quote:Op donderdag 17 november 2005 22:55 schreef Oversight het volgende:
[..]
en ik gaf toch heel duidelijk aan dat het twee compleet verschillende topics waren?
vervolg ? ik probeer twee compleet verschillende zaken in de wet te bespreken...
en het volgende is:quote:Mag je de melder van dit bericht aanmerken als verdachte en op heterdaad aanhouden?
Lijkt me taalkundig/logisch gezien een juiste volgorde.quote:Stel, je constateert een strafbaar feit op heterdaad en je besluit de verdachte aan te houden.
quote:maar jij bent de mod, en ik zal me conform jouw wensen gedragen, hoewel ik niet begrijp waarom ze niet appart mochten bestaan als er in het éne topic een duidelijke discussie loopt over wát heterdaad is en wat niet, en in het andere topic een goede discussie op gang komt over dwangmiddelen in de wet, en wijze van inzetten daarvan...
quote:Zoals je inmiddels van mij gewend bent zal ik morgen de discussie die ik voor oggen had zó duidelijk herformuleren in een nieuw topic, dat er géén misverstanden kunnen bestaan over de bedoeling van het nieuwe topic.....
Nee en jij bent ook niet achterlijk.quote:tenzij jij bepaalt dat voortaan alle recht-gerelateerde zaken in 1 topic verder moeten......
Wat mij betreft voorkom ik daarmee een wildgroei aan topics die separaat geen bestaansrecht hebben, maar in één topic prima passen.quote:In dat geval wens ik je sterkte met het modereren, want ik beloof je dat dát een comleet onoverzichtelijke chaos zou worden....
Helemaal primaquote:Op donderdag 17 november 2005 23:20 schreef Oversight het volgende:
[..]
Sorry dat ik een tijdje geen tijd had om langs te komen.
Om de teleurstelling bij je weg te nemen beloof ik dat ik vanaf vandaag dagelijks tijd aan WGR zal besteden.....
quote:Op donderdag 17 november 2005 23:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat mij betreft is (nog steeds) het laatste geval een (eventueel) logisch gevolg van je eerste topic.
quote:Omdat een wildgroei aan topics met meer dan één raakvlak gewoon niet wenselijk is, wat mij betreft.
quote:Wat mij betreft voorkom ik daarmee een wildgroei aan topics die separaat geen bestaansrecht hebben, maar in één topic prima passen.
Ik zou eens goed lezen wat er in mijn quote staat. ("eventueel"). Ik voeg topics samen (net zoals je zelf al gevraagd had, dus ik zie je probleem niet) die door dezelfde TS binnen 3 dagen over hetzelfde onderwerp zijn gestart.quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:07 schreef Oversight het volgende:
[..]
Ga je straks ook alle andere topics die meer dan 1 raakvlak hebben samenvoegen?
quote:WOW, je hebt in twee verschillende topics één zin uit de op gelicht die wat jou betreft over hetzelfde gaan, en vind nu dat ze dáárom samen horen.
Ik laat je gewoon even uitrazen nu. Het zou misschien eens fijn zijn als je je zou houden aan de "regel": TS begint. (al zal dat waarschijnlijk jouw doel voorbij schieten....)quote:vandaar dat ik Dwangmiddelen in de wet, en toepassing daarvan. heb geopend.....
quote:Op vrijdag 18 november 2005 11:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik laat je gewoon even uitrazen nu.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
Cóól.
Ik ben een hele serie dergelijke topics van plan, die écht allemaal over een ander aspect van de strafrechtelijke materie zullen gaan, is dat een probleem?
Mag ik vragen waaromquote:Op vrijdag 18 november 2005 20:41 schreef Oversight het volgende:
[..]
Cóól.
Ik ben een hele serie dergelijke topics van plan, die écht allemaal over een ander aspect van de strafrechtelijke materie zullen gaan.
is dat een probleem?
quote:
Wat mij betreft wel.quote:Op vrijdag 18 november 2005 21:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
vragen staat vrij,....
moet ik een reden hebben om tegelijkertijd verschillende topics te openen?
quote:
quote:
Dit heeft niets met "voor rede vatbaar" te maken maar met de aloude "netiquette" die ook op Fok! van toepassing is.quote:Verder kan de crew posts en topics aanvullend op deze policy naar eigen inzicht beoordelen, als de policy niet in een situatie voorziet
Had je maar vast half zekerheidquote:Op zaterdag 19 november 2005 13:16 schreef Oversight het volgende:
En hier krijg ik geen vrouw met hormoonschommelingen op mijn pad....
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:16 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een maand vrij !!!!
En hier krijg ik geen vrouw met hormoonschommelingen op mijn pad....
Dit is een stukje ontspanning !
quote:
quote:Op zondag 20 november 2005 13:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben onder de indruk![]()
van je welwillendheid, uiteraard![]()
quote:Op zondag 20 november 2005 13:12 schreef _-rally-_ het volgende:
Het enige wat ik tegen Overdinges' Edah topic in zou weten te brengen is dat 'ie niet zelf inhoudelijk begonnen is.
quote:Op zondag 20 november 2005 13:10 schreef Oversight het volgende:
vraagje naar aanleiding van jouw beslissing over [CENTRAAL] Edah-medewerkers topic
is er een reden dat er voor de AH medewerkers een uitzondering wordt gemaakt?
[CENTRAAL] AH-medewerkers topic [Deel 10]
quote:Op zondag 20 november 2005 13:17 schreef Oversight het volgende:
[..]
Dat is in het volgende deel zéker opgelost,.....
Maar we wachten even totdat de Mod een beslissing heeft kunnen nemen over het centrale AH-topic.....
quote:Op zondag 20 november 2005 13:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, daar is een reden voor:
De topics van [TPG] en [AH] stonden in [GC]. Daar wilde men er vanaf, omdat men de reeksen niet meer wilde én omdat men vond dat het beter paste in [WGR]. Wij zijn akkoord gegaan met het verplaatsen daarvan, omdat het; 1: een langlopende reeks was, 2: een concrete groep met users is.
Het zijn feitelijk uitzonderingen omdat slowchat-topics in [WGR] nu eigenlijk niet de bedoeling zijn. Deze topics zijn verder niet lastig en er wordt "leuk" in geleuterd over het wel en wee van de bedrijven. Daar is animo voor.
Nu open jij dat topic en wij(jij en ik) weten wel waarom. Laat ik het zo zeggen: er moet wat mij (en ik spreek even namens mijzelf) toch voldoende draagvlak zijn voor nóg een topic. Ís dat er, dan zouden we kunnen besluiten dat toe te staan. In dat geval wacht ik de grote schare [insert bedrijfsnaam]-users graag op in dit topic.
quote:Op zondag 20 november 2005 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al zei:
Met het openen van een tweede topic mag je wachten.
quote:Op zondag 20 november 2005 13:23 schreef Oversight het volgende:
[..]
Akkoord, dank voor je uitleg, lijkt me heel redelijk.
Dat kan ik helaas niet op voorhand zeggen. (en nee, ik ga echt niet flauw zijn, hoor).quote:kun je mij een richtlijn geven voor hoeveel users [insert bedrijfsnaam] er nodig zijn om voor de kwalificatie voldoende draagvlak in aanmerking te komen ?
Ik kan er vást wel wat bij elkaar scharrelen in mijn andere topics.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |