Hoi,
Ik heb onlangs een autoverzekering afgesloten. Nou zat ik net even de voorwaarden door te lezen en stuitte ik op een punt waar ik wel wat problemen mee heb.
Het zit zo: Ik woon in de buurt van een vliegveld. Ik rij daar vaak met mijn auto langs. Nou staat er in de voorwaarden dus dit stukje:
quote:
Niet verzekerd is:
[...]
H: Luchtvaartuigen
Schade, toegebracht aan een luchtvaartuig dat zich op het terrein bevindt, met inbegrip van alle daaruit voortvloeiende schade waaronder die van de inzittenden van het luchtvaartuig.
Nou daar zie ik dus wat problemen!
De kans bestaat dat ik perongeluk op het terrein kom door dat ik een afslag gemist heb! En dan ben ik dus niet verzekerd! Wat als ik dan ook nog eens een vliegtuig ram? Moet ik opdraaien voor de kosten?
Verder zit ik met de vraag: Stel ik rij langs dat vliegveld. Er komt een vliegtuig op mij af en ramt me zo hard dat we beiden op het terrein van het vliegveld komen. Hoe zit het dan met de verzekering? Ben ik dan verzekeringstechnisch op het vliegveld of op de plaats van ramming?
En wat rekenen ze tot luchtvaartuig? Alle voertuigen die iets met het luchtverkeer te maken hebben (dus ook de bagagewagentjes) of alleen de gevallen die daadwerkelijk de lucht in gaan?
En dan had ik nog een vraag: Heeft een vliegtuig eigenlijk wel een schade formulier aan boord? Stel dat een vliegtuig dus buiten de luchthaven een ongeluk krijgt moet deze toch wel degelijk een schade formulier bij hebben dacht ik zo!
Is dit bij alle verzekeringen zo of is het beter dat ik overstap naar een verzekering die dit wel dekt?
Alvast bedankt voor de antwoorden want ik maak me er zeer veel zorgen over!