Als je een betalingsregeling wilt hebben moet je dit van te voren aangeven zover ik weet.quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:28 schreef amaranta het volgende:
Het wordt aan het einde van de maand gewoon van je rekening afgeschreven. Dat is bij ons, wat het bedrag ook was, tot nu toe het geval gweest..
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:11 schreef chairman.fx het volgende:
Wordt het bedrag aan het einde van de maand van je rekening afgeschreven, of het bedrag + rente?
En je wordt schadeloos gesteld wanneer er sprake is van fraude?
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoperquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:37 schreef chairman.fx het volgende:
Ik weet niet of het zoveel voordeel heeft om bij een andere instelling te kijken wanneer de kosten bij ABN AMRO erg laag zijn. In principe zou ik EUR 13,65 per jaar voor de credit kaart betalen (studenten pakket), het voordeel is dat alle diensten bij één bank zitten.
Als het bedrag aan het eind van de maand wordt afgeboekt en ik dus geen rente betaal, is het voor mij eigenlijk prima.
Bedoel je de bestedingslimiet van de kaart? Het lijkt me dat je daar niet overheen kan (hardlimit). Of bedoel je het limiet van je debit account?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:46 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoper) en ik vind hem wel pretiig, maar goed: ieder zijn ding.
. Als je ervoor kiest om elke maand het gehele bedrag te betalen, wordt er geen rente berekend. Houd er wel rekening mee dat de afschrijving altijd door gaat. Ook al ga je over je bestedingslimiet heen.
Dank.quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:51 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
-edit Alicey: Hier stond iets dat off-topic was, en bovendien niet lief-
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:16 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:07 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.
Klopt, maar toen ik een keer flink gebruik maakte van mijn credit card, kreeg ik een formulier toegestuurd waarmee ik de betaling kon omzetten naar een maandelijkse betaling van een nader te kiezen bedrag of percentage, waar ik overigens niet op ben in gegaan.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:21 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.
Hangt vooral van je bank/credit card instelling af. 2 weken is volgens mij een normale duur..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Wat is je bank?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Welk bedrijf?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:24 schreef horney_dorney het volgende:
nee! Visa is een zeer onbetrouwbaar bedrijf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |