abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26617883
http://www.abnamro.nl/nl/(...)_card/kenmerken.html

Ik heb enkel een credit kaart nodig omdat het een handig betaalmiddel is voor aankopen over internet. Hoe werkt het aflossen in de praktijk? Is het mogelijk om dit te doen via ABN AMRO internetbankieren direct na een aankoop zodat weinig rente wordt betaald? Of is het aflossen enkel mogelijk in maandelijkse termijnen?

En wat betreft veiligheid, bij fraude word je schadeloos gesteld als het goed is? Is het ook mogelijk om de limiet van de kaart te beperken tot een bedrag onder de duizend euro?
pi_26617900
Het wordt aan het einde van de maand gewoon van je rekening afgeschreven. Dat is bij ons, wat het bedrag ook was, tot nu toe het geval gweest..
pi_26618232
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 13:28 schreef amaranta het volgende:
Het wordt aan het einde van de maand gewoon van je rekening afgeschreven. Dat is bij ons, wat het bedrag ook was, tot nu toe het geval gweest..
Als je een betalingsregeling wilt hebben moet je dit van te voren aangeven zover ik weet.
Wat er precies gebeurd als je niet voldoende saldo hebt weet ik niet.
pi_26618516
Wordt het bedrag aan het einde van de maand van je rekening afgeschreven, of het bedrag + rente?

En je wordt schadeloos gesteld wanneer er sprake is van fraude?
pi_26618587
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:11 schreef chairman.fx het volgende:
Wordt het bedrag aan het einde van de maand van je rekening afgeschreven, of het bedrag + rente?

En je wordt schadeloos gesteld wanneer er sprake is van fraude?
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.

Voor wat betreft fraude: creditcardmaatschappijen weten dat het uiterst fraudegevoelig middel is en waarschijnlijk hebben ze daar een stroppenpot voor. Alleen als jou nalatigheid te verwijten valt, zullen ze dat niet doen. Maar de bewijslast daarvoor ligt bij hun en dat zijn ook overduidelijke gevallen: als jij je creditcard onbeheerd op een terras achterlaat, zullen ze wat minder coulant zijn.

Maar als een winkelbediende jouw kaart 'skimt' en daarmee naar Casa Rosso gaat én als jij op tijd (binnen bv. een week na ontvangst van het overzicht) aangeeft dat de transactie niet juist is, zal jij in principe éérst je geld terugkrijgen. Daarna start een onderzoek en bij twijfel wordt jij schadeloos gesteld.

Ik heb zelf nog geen ervaring met creditcardfraude (heb er wel al 7 jaar één), maar van mensen om me heen die er wel mee te maken hebben gehad, hebben nooit daardoor schade moeten lijden. Afgezien van het feit dat ze een week lang geen creditcard konden gebruiken, omdat een nieuwe werd aangemaakt en de oude werd geblokkeerd

edit: Ik neem aan dat je bij ABN AMRO bankiert: kijk ook eens rond naar andere creditcards. Sommige winkels (Bijenkorf, Dixons) bieden ook goedkope creditcards aan, waaraan ook een loyaliteitsprogramma is gekoppeld. Het blijft ook leuk als je een keer per jaar een gratis dvd kunt uitzoeken. Verdien je daarmee ook de kaartbijdrage terug
pi_26618913
Ik weet niet of het zoveel voordeel heeft om bij een andere instelling te kijken wanneer de kosten bij ABN AMRO erg laag zijn. In principe zou ik EUR 13,65 per jaar voor de credit kaart betalen (studenten pakket), het voordeel is dat alle diensten bij één bank zitten.

Als het bedrag aan het eind van de maand wordt afgeboekt en ik dus geen rente betaal, is het voor mij eigenlijk prima.
pi_26618927
Waarom bel je niet even met 0900-0024
pi_26619039
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:37 schreef chairman.fx het volgende:
Ik weet niet of het zoveel voordeel heeft om bij een andere instelling te kijken wanneer de kosten bij ABN AMRO erg laag zijn. In principe zou ik EUR 13,65 per jaar voor de credit kaart betalen (studenten pakket), het voordeel is dat alle diensten bij één bank zitten.

Als het bedrag aan het eind van de maand wordt afgeboekt en ik dus geen rente betaal, is het voor mij eigenlijk prima.
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoper ) en ik vind hem wel pretiig, maar goed: ieder zijn ding. . Als je ervoor kiest om elke maand het gehele bedrag te betalen, wordt er geen rente berekend. Houd er wel rekening mee dat de afschrijving altijd door gaat. Ook al ga je over je bestedingslimiet heen.
pi_26619328
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:46 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoper ) en ik vind hem wel pretiig, maar goed: ieder zijn ding. . Als je ervoor kiest om elke maand het gehele bedrag te betalen, wordt er geen rente berekend. Houd er wel rekening mee dat de afschrijving altijd door gaat. Ook al ga je over je bestedingslimiet heen.
Bedoel je de bestedingslimiet van de kaart? Het lijkt me dat je daar niet overheen kan (hardlimit). Of bedoel je het limiet van je debit account?
pi_26620372
Nog een vraag: als je een aankoop in dollars doet, kan je dat gewoon op je credit kaart boeken waarna het in euro's aan het eind van de maand van je rekening wordt afgeschreven (tegen een redelijke wisselkoers)?
pi_26621361
0900-0024
pi_26621884
Vanwege het feit dat zo ongeveer elke week weer de vraag voorbij komt 'ik wil een credit card voor internetbetalingen', proberen we het maar eens in een centraal topic.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_26622934
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Alicey op 30-04-2005 18:33:19 (Off-topic) ]
pi_26622957
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:51 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

-edit Alicey: Hier stond iets dat off-topic was, en bovendien niet lief-
Dank.

Maar serieus waarom bel je gewoon niet, lokaal tarief en ze behoren alles te weten

[ Bericht 9% gewijzigd door Alicey op 30-04-2005 18:34:10 (Quote verwijderd) ]
pi_26629976
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 14:16 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26636651
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 22:07 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.

Bij de kaarten die worden uitgegeven door International Card Services kun je ook een machtigingskaart invullen voor óf een termijn van 5% (of hoger, naar keuze) óf het gehele bedrag. Dan kun je op die kaart de tweede optie aankruisen en klaar ben je.

Hoe het gaat met kaarten die door Laser Visa worden uitgegeven weet ik niet, maar bij hen vind ik de uitstraling minder: daar wordt een creditcard meer als leenfaciliteit aangeprezen dan als betaalmiddel. Dat Laser ook een dochtermaatschappij van Primeline is vind ik ook niet zo positief
  zondag 1 mei 2005 @ 12:03:57 #17
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26637560
quote:
Op zondag 1 mei 2005 11:21 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.
Klopt, maar toen ik een keer flink gebruik maakte van mijn credit card, kreeg ik een formulier toegestuurd waarmee ik de betaling kon omzetten naar een maandelijkse betaling van een nader te kiezen bedrag of percentage, waar ik overigens niet op ben in gegaan.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 09:56:08 #18
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_27075685
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:02:47 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27075818
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Hangt vooral van je bank/credit card instelling af. 2 weken is volgens mij een normale duur..
pi_27076014
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Wat is je bank?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 10:34:50 #21
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_27076548
ik heb de SNS bank....Ik ben nu ook al aan het surfen voor een visa kaart etc maar nergens staat de "lever"tijd
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_27076822
Weet iemand waar ik een VISA-card aan kan vragen zonder dat ik meteen een rekening bij een bepaalde bank hoef te openen? Ik kan via internet wel het één en ander vinden, maar het meeste zegt mij qua naamsbekendheid niets, dus weet ik niet zeker of het dan wel betrouwbaar is. Ik wil het dus eigenlijk vooral weten van mensen die zelf een VISA-card hebben
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_27076873
http://www.greencardvisa.nl/

Is dit betrouwbaar bijvoorbeeld?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:24:41 #24
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_27077869
nee! Visa is een zeer onbetrouwbaar bedrijf
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:25:53 #25
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27077906