Als je een betalingsregeling wilt hebben moet je dit van te voren aangeven zover ik weet.quote:Op zaterdag 30 april 2005 13:28 schreef amaranta het volgende:
Het wordt aan het einde van de maand gewoon van je rekening afgeschreven. Dat is bij ons, wat het bedrag ook was, tot nu toe het geval gweest..
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:11 schreef chairman.fx het volgende:
Wordt het bedrag aan het einde van de maand van je rekening afgeschreven, of het bedrag + rente?
En je wordt schadeloos gesteld wanneer er sprake is van fraude?
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoperquote:Op zaterdag 30 april 2005 14:37 schreef chairman.fx het volgende:
Ik weet niet of het zoveel voordeel heeft om bij een andere instelling te kijken wanneer de kosten bij ABN AMRO erg laag zijn. In principe zou ik EUR 13,65 per jaar voor de credit kaart betalen (studenten pakket), het voordeel is dat alle diensten bij één bank zitten.
Als het bedrag aan het eind van de maand wordt afgeboekt en ik dus geen rente betaal, is het voor mij eigenlijk prima.
Bedoel je de bestedingslimiet van de kaart? Het lijkt me dat je daar niet overheen kan (hardlimit). Of bedoel je het limiet van je debit account?quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:46 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
De Bijenkorf-kaart kost 12,50 per jaar (1,15 goedkoper) en ik vind hem wel pretiig, maar goed: ieder zijn ding.
. Als je ervoor kiest om elke maand het gehele bedrag te betalen, wordt er geen rente berekend. Houd er wel rekening mee dat de afschrijving altijd door gaat. Ook al ga je over je bestedingslimiet heen.
Dank.quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:51 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
-edit Alicey: Hier stond iets dat off-topic was, en bovendien niet lief-
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:16 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Nee, het gehele bedrag wordt standaard (tenzij je kiest voor flexibel betalen) afgeschreven aan het einde van de maand. Voor die paar weken rentevoordeel die je hebt, wordt in principe geen rente in rekening gebracht.
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:07 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Hier moet je dus echt mee oppassen, tegenwoordig doen een berg creditcardverstrekkers (vooral met die goedkope kaartjes) niet meer standaard het gehele saldo van je rekening afhalen maar bijvoorbeeld maar 10% of 50 euro. Wil je alles aflossen moet je dat zelf via een overschrijving bijstorten. Doe je dit niet blijft de rest van je saldo staan en betaal je daar rente over, deze rente is tussen de 1 en 1.7% PER MAAND.
Klopt, maar toen ik een keer flink gebruik maakte van mijn credit card, kreeg ik een formulier toegestuurd waarmee ik de betaling kon omzetten naar een maandelijkse betaling van een nader te kiezen bedrag of percentage, waar ik overigens niet op ben in gegaan.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:21 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Dat kan, maar in eerste instantie ging het over de creditcard van ABN AMRO. Standaard wordt daar (naar mijn weten) wel het volledige bedrag afgeschreven.
Hangt vooral van je bank/credit card instelling af. 2 weken is volgens mij een normale duur..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Wat is je bank?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:56 schreef stevengerrard het volgende:
Even een vraagje omtrent het aanvragen van een CC. Hoelang duurt het voordat je een creditcard hebt als je hem vandaag aanvraagd? Ik heb hem namelijk nodig voor mijn vakantie naar VS, vertrek volgende week zaterdag. Ik weet dat ik waarschijnlijk te laat ben met aanvragen. Weet iemand misschien een oplossing of alternatief?
Welk bedrijf?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:24 schreef horney_dorney het volgende:
nee! Visa is een zeer onbetrouwbaar bedrijf
Nee duh ik vertrouw Visa wel, maar elke debiel kan natuurlijk op een website zetten dat je bij hem een Visa card kunt krijgen. Ik wil geen rekening hoeven openen om mijn Visa-CC aan te vragen, en van de andere instanties waar je die dingen kunt krijgen (zoals dat Greencardgedoe bijvoorbeeld) weet ik niets. Dus daarom wil ik weten of mensen daar ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:24 schreef horney_dorney het volgende:
nee! Visa is een zeer onbetrouwbaar bedrijf
Sja, Visa kan natuurlijk niet weten dat jij NIET in St. Petersburg zit (ik geef mijn reisschema niet door), ik zou het erger vinden wanneer mijn kaart geblokkeerd werd als ik eens op een 'rare' locatie geld opneem. Zelf werd ik vorig jaar 2 keer gebeld door Visa, 1 maal toen ik in Hong Kong zat en 1 maal in Canada, om ff te checken of dat wel klopte. Prima service vond ik zelf.quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:45 schreef Dynia het volgende:
Visa is wel in orde. (http://www.visa.nl/) ben vandaag gebeld dat iemand vandaag oneigenlijk gebruik maakte van mjin kaart. Ze hebbend de kaart meteen geblokkeerd en sturen een nieuwe. Uiteraard hoef ik niets te betalen van wat er oneigenlijk afgeschreven is...Lijkt me een goede service
Ik ken iemand die pas op het moment dat hij geen geld meer kon opnemen met zijn CC en ging bellen met zijn bank(ABN-Amro dacht ik) er achter kwam dat iemand in St petersburg 800 Euro van zijn kaart af had gehaald, terwjil hij daar nooit geweest is....Dan let je lekker op je creditcardklanten als bank zijnde...
ANWB Visa Internet Pakket aanvragenquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:58 schreef bmwdevil het volgende:
Ik heb mijn creditcard van Visa via de ANWB. Kost me 11.50 per jaar. Kreeg hem zomaar opeens toegestuurd, had niets aangevraagd ofzo, ik hoefde hem alleen te activeren. Ik had hem een jaar in mijn la liggen, maar nu toch maar geactiveerd, had hem nodig voor xbox live. Ik heb nog geen flauw idee hoe het echter met de betalingen gaat ed. Ik had eigenlijk een vraagje nog: kan je ergens checken hoeveel geld je hebt uitgegeven met je creditcard?? Ik heb namelijk niet echt een idee hoeveel ik heb opgenomen met dat ding.
Yep, is ook weer waar, ze weten niet waar je bent, maar blijkbaar hebben ze toch een een of ander fraude systeem wat "rare betalingen" in de gaten houdt, en is er iets geks bellen ze ter controle.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:14 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Sja, Visa kan natuurlijk niet weten dat jij NIET in St. Petersburg zit (ik geef mijn reisschema niet door), ik zou het erger vinden wanneer mijn kaart geblokkeerd werd als ik eens op een 'rare' locatie geld opneem. Zelf werd ik vorig jaar 2 keer gebeld door Visa, 1 maal toen ik in Hong Kong zat en 1 maal in Canada, om ff te checken of dat wel klopte. Prima service vond ik zelf.
Als twee kaartbijdragen je niet echt deren, zou ik ze allebei houden. Mocht je ergens komen waar Visa of MC niet geaccepteerd wordt kun je de andere kaart gebruiken. Voor de rest merk ik niet echt verschillen in acceptatie en ik heb niet echt het idee dat Visa of MC beter is dan een ander.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:04 schreef stevengerrard het volgende:
Dus visa is prima om te gebruiken. Nu hopen dat ik mijn kaart volgende week vrijdag in huis heb. Je kan visa toch gewoon betalen door acceptgiro?
Dus algemeen als ik bij de Visa en de Snsbank word goedgekeurd en dus 2 CC's krijg kan ik het best die van de Visa houden?
- Meestal betaal je een kaartbijdrage: de hoogte hiervan verschilt van e. 10 per jaar tot ietsjes meer (paar honderd euro, maar dan heb je het over meer exclusieve kaarten, waarvoor je gevraagd wordt ipv aanvraagt)quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:57 schreef stevengerrard het volgende:
bij visa betaal je alleen wanneer je iets daadwerkelijk koopt met de kaart toch? Je betaalt geen jaar of maand "gebruik" geld?
Bij de snsbank betaal je 15,75 per jaar.
wat is de limiet voor een visa card? ik heb de aanvraag zonder getal in te vullen terug gestuurd dus ik neem aan dat ze het standaard bedrag nemen?
Betalen met een creditcard gaat in de meeste gevallen met een handtekening! Opzich is daar niks mis mee hoor: niets is beter dan na een etentje gewoon een stuk plastic af te geven, zodat je nog even na kan tafelenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:18 schreef bmwdevil het volgende:
Nog een vraagje: hoe werkt betalen in een winkel met een creditcard eigenlijk??? Want tot nu toe, als ik aankopen deed met geld van mijn creditcard, ging ik eerst pinnen bij gewone bank, en dan met cash betalen, omdat ik werkelijk geen idee heb hoe ik in de winkel anders moet betalen. Heb geen zin in gedoe met handtekeningen ofzo, of kan je dan ook gewoon pinnen zoals met je normale pinpas...???
Ik denk dat je zoiets het beste bij ING kunt navragen: de meeste mensen met een ING Card zullen gelukkig nog geen ervaring met fraude hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:35 schreef WheeleE het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op een ING-card. Ik kan alleen nergens vinde nhoe de ING-bank omgaat met terugstorten van dubieuze betalingen. Staorten ze het bedrag na je melding gelijk terug en gaan ze dan pas onderzoeken? Of doen ze het andersom?
Mijn vriends Visa card werd plotseling geblokkeerd toen hij hem had gebruikt voor de aankoop van een televisie in Istanbul voor ons huis daar. Ook lekker hoor, zit je in het buitenland plotseling een deel van je betaalopties weg.quote:Op donderdag 19 mei 2005 08:32 schreef Dynia het volgende:
[..]
Yep, is ook weer waar, ze weten niet waar je bent, maar blijkbaar hebben ze toch een een of ander fraude systeem wat "rare betalingen" in de gaten houdt, en is er iets geks bellen ze ter controle.
Ik mag dus wel oppassen als ik in Italië van de vakantie souveniers ga inkopen...quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mijn vriends Visa card werd plotseling geblokkeerd toen hij hem had gebruikt voor de aankoop van een televisie in Istanbul voor ons huis daar. Ook lekker hoor, zit je in het buitenland plotseling een deel van je betaalopties weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |