abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 10:21:53 #1
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_31020359
Er was al een soortgelijk topic en naar dat topic wordt ook verwezen in de FAQ, echter deze is al enige tijd vol. En aangezien ik nu met een vraag zit is het misschien tijd voor een tweede topic. Dus als je vragen hebt over je salaris of over je salaris wat je in de toekomst kan verdienen. Stel ze hier.

TS begint:
Momenteel zit ik in een 2de sollicitatie ronde voor een andere baan. Nu ben ik een van de gelukkige mensen welke weinig tot geen problemen kent met solliciteren. Dus dat gaat wel goed.

Maar, ik ga naar een compleet andere functie als wat ik nu doe en heb geen enkel idee wat ik daarvoor zou kunnen vragen als salaris en overige (primaire/secundaire) arbeidsvoorwaarden.

Het werk is voor een landelijk werkend asbestverwijderingsbedrijf. De vestigingsdirecteur is tevens een van de 2 eigenaren van het geheel. (Het geheel is een holding met daaronder een 6-tal bedrijven). Maar hij is zo ontzettend druk met al zijn werkzaamheden dat het hem boven de pet groeit.
Nu is het de bedoeling dat ik zijn werkzaamheden gedeeltelijk over ga nemen. Ik ga hetzelfde doen als hij (met uitzondering van het bestuur over de holding), hetgeen neerkomt op het bijwonen van vergaderingen, contact met cliënten,opdrachtgevers en personeel onderhouden. Het maken van offertes, het doen van aanvragen bij de arbeidsinspectie. De dagelijkse gang van zaken in de gaten houden etc etc. Het is dus half leidinggevend/management en half technisch. Er wordt verwacht (van het kader, dus ook van mij) dat ik er als eerste ben en als laatste naar huis ga. Dit houdt in om 06.30 beginnen en rond 18.00 weer naar huis en dat 5 dagen per week.
Ik denk dat ik nog een deel vergeten ben, maar zo kan je wel een indruk hebben over de functieomschrijving. Ze willen minimaal een HBO-afgestudeerde met een technische achtergrond (HBO-bouwkunde) wat dus geen probleem is.

Info over mij; ik ben dus HBO Bouwkunde-afgestudeerd in de richting bouwtechniek. Ben 25 (dan 26) en ben 3,5 jaar geleden afgestudeerd. De ervaring die ik heb is voor het technische deel voldoende en voor het leidinggevende deel weinig. Maar in het eerste gesprek is duidelijk naar voren gekomen dat, dat geen probleem is. In combinatie met het feit dat ik nog jong ben vinden ze dat juist een pré. Dan ben je nog te vormen enzo. Een saillant detail is misschien dat ik gevraagd ben om daar te komen solliciteren door de andere eigenaar.

Weet iemand in welke richting ik moet denken aan salaris? Ik heb rondgekeken en gezocht bij verschillende sites (zoals intermediar.nl e.d.) maar ik kom er niet uit.

Sorry voor het lange verhaal, maar bij voorbaat bedankt.
Live life to the Ender :D
pi_31020528
Allereerst, lekkere werktijden Ik zou eerst afwachten wat ze zelf voorstellen, is dit niet veel meer dan vergeleken met een "normale 38/40 urige werkweek" en wat je er zelf van verwacht dan is het tijd om erover te praten. Misschien komen ze wel met een voorstel waar je niet van had durven dromen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_31020591
Even half-offtopic: is dit wel aansluitend bij je opleiding? Bij Bouwkunde krijg ik meer het beeld van een opzichter bij een infrastructureel project ofzo, in het veld dus...
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 29 september 2005 @ 10:31:46 #4
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_31020599
Sowieso is het salaris "functiegerelateerd" (Ze noemen het projectleider maar dat is ook overal anders). Telefoon en auto van de zaak zijn al toegezegd. Maar ja, ik wil er per saldo sowieso niet op achteruit. (Bijtelling ed). Maar ben zeker wel benieuwd naar hun voorstel.
Maar misschien zijn er mensen in een vergelijkbare functie?
  donderdag 29 september 2005 @ 10:33:42 #5
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_31020647
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:31 schreef Harmen1984 het volgende:
Even half-offtopic: is dit wel aansluitend bij je opleiding? Bij Bouwkunde krijg ik meer het beeld van een opzichter bij een infrastructureel project ofzo, in het veld dus...
Welnee, bouwkunde is veel breder als dat. Je kan er ook veel meer kanten mee op. Van tekenaar naar opzichter tot projectleider en dergelijke. Ik denk dat de meeste bouwkundigen niet in het veld werken. Infrastructuur is overigens ook meer Civiele techniek.
  donderdag 29 september 2005 @ 10:47:11 #6
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31020965
Ik denk dat je op een aardig bedragje kan rekenen. Ze kiezen je niet zomaar hiervoor, dan gaan ze je echt niet zo min mogelijk aanbieden hoor.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_31021626
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:31 schreef Ender_W het volgende:
Sowieso is het salaris "functiegerelateerd" (Ze noemen het projectleider maar dat is ook overal anders). Telefoon en auto van de zaak zijn al toegezegd. Maar ja, ik wil er per saldo sowieso niet op achteruit. (Bijtelling ed). Maar ben zeker wel benieuwd naar hun voorstel.
Maar misschien zijn er mensen in een vergelijkbare functie?
Bijtellingvoor de auto hoef je niet druk om te maken mits niet te veel privékilometers (bij mijn werk ligt de grens op 500km privé alvorens bijtelling gaat tellen)
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  donderdag 29 september 2005 @ 11:18:29 #8
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_31021761
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Bijtellingvoor de auto hoef je niet druk om te maken mits niet te veel privékilometers (bij mijn werk ligt de grens op 500km privé alvorens bijtelling gaat tellen)
Bij al het werk ligt dat oop 50 km, dat is vastgesteld door de belastingdienst. En ja, daar zal ik zeker overheen gaan aangezien mijn auto er dan linea recta uitgaat. Maar dat is allemaal off-topic.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:42:04 #9
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_31257752
Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek voor webdesigner, nu werk ik al heel wat jaren in de grafische branche op kantoor maar nu wil ik overstappen naar webdesign. Maar ik heb eigenlijk geen idee hoeveel een webdesigner verdiend, in een junior functie. Als we in het gesprek op het 'Wat-wil-je-verdienen?-onderwerp overgaan wil ik graag een beetje voorbereid zijn

Ik ben 25. Nu krijg ik zo';n 2000 euro bruto per maand, maar kan ik dat in die functie ook vragen? Liefst iets meer natuurlijk

Dus wat verdienen webdesigners gemiddeld?
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:19:10 #10
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32079498
Even een update voor de (on)geďnteresseerden onder ons. Ik heb net een bericht gekregen dat het allemaal niet doorgaat. Dit na 2 sollicitatiegesprekken met testjes en al die ongein. Ik ben eigenlijk wel erg verbaasd want na de tweede keer ben ik daar weer met een goed gevoel weg gegaan en we waren zo ver dat ze een aanbieding gingen maken wat ik zou gaan verdienen.

Naar mijn idee is het dan toch rond? Ik zou die aanbieding voor 1 november krijgen zodat ik daar dit jaar nog zou kunnen gaan werken. En in plaats daarvan wordt ik net gebeld dat ze het toch niet door laten gaan. Te weinig ervaring enzo. Nu is dit allemaal ter sprake gekomen en het leek geen probleem. (Zijn eigen woorden: het is niet erg dat je een "jonge hond" bent, dan kunnen we je nog helemaal vormen) Tussendoor ben ik ook nog gebeld dat hij nog er nog even over na wilde denken over hoe het allemaal aan te pakken. Toen hebben we een soort van Traineeship besproken om mij zou effectief mogelijk het bedrijf te laten leren kennen en dat ik dan na 1 jaar de toko zou kunnen runnen.

Misschien voor de mensen met veel verstand van het Recht, mag dat allemaal zomaar. Er samen uitkomen, je lang (ik vind een week of 3 a 4 toch wel lang) aan het lijntje houden met het idee dat het helemaal goedkomt en er alleen financieel nog iets geregeld moet worden en je dan alsnog afwijzen?
pi_32079790
Dat is balen, maar volgens mij mag dat gewoon.
Misschien hebben ze tussentijds iemand anders gevonden, die toch beter aan het profiel voldeed.

Heb je niet verder doorgevraagd waarom ze het zo hebben gedaan?
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:56:48 #12
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32079837
Ze gingen verder zoeken, dus nog niemand gevonden. Waarom het zo lang moest duren, er moest steeds maar overlegd worden met zijn collega. Daar ging tijd overheen, tel daar bij op dat de persoon die mij moest aannemen ontzettend druk icm met laks is. En je bent anderhalve maand verder.
pi_32080944
dat is zuur,
heb je ook weer 4 weken stil gestaan in sollicitatie acties.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_32088675
Hallo !

Wat is over het algemeen ongeveer het loon voor een Junior / Medior Engineer in de IT ??

Ik heb m'n kort HBO diploma en ben bezig met m'n hele HBO diploma... Ik heb zo'n zes jaar ervaring in de IT.
M'n jaarcontract zit erop en binnenkort beginnen de gesprekken over een mogelijk volgend contract... Ik wil wel een beetje weten hoe ver ik deze gesprekken in kan gaan...
Ik hou nu zo'n kleine 1300 Euro over, wat ik bruto verdien weet ik zo 1-2-3 niet... Ik heb een auto van de zaak...
Persoonlijk vind in die 1300 wat aan de karige kant...
Ohw, ik ben 25 jaar...
pi_32127507
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:58 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hallo !

Wat is over het algemeen ongeveer het loon voor een Junior / Medior Engineer in de IT ??

Ik heb m'n kort HBO diploma en ben bezig met m'n hele HBO diploma... Ik heb zo'n zes jaar ervaring in de IT.
M'n jaarcontract zit erop en binnenkort beginnen de gesprekken over een mogelijk volgend contract... Ik wil wel een beetje weten hoe ver ik deze gesprekken in kan gaan...
Ik hou nu zo'n kleine 1300 Euro over, wat ik bruto verdien weet ik zo 1-2-3 niet... Ik heb een auto van de zaak...
Persoonlijk vind in die 1300 wat aan de karige kant...
Ohw, ik ben 25 jaar...
Kick

Niemand ??
pi_32129380
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:33 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Kick

Niemand ??
ik denk zo ongeveer 1900 - 2200 bruto.

Beetje afhankelijk van wat je gaat doen, en of je ervaring hebt met dat wat je gaat doen.

Op je 25e zes jaar ervaring? Das wel veel hoor, heeft die ervaring relatie tot je toekomstige baan?
Ervaring in de IT is niet thuis en voor vrienden een beetje knutselen aan pc's tenzij je op een td van een computerwinkel gaat werken. En dan nog is het de vraag of je dit al te serieus mee moet rekenen hoor.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32129888
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ik denk zo ongeveer 1900 - 2200 bruto.

Beetje afhankelijk van wat je gaat doen, en of je ervaring hebt met dat wat je gaat doen.

Op je 25e zes jaar ervaring? Das wel veel hoor, heeft die ervaring relatie tot je toekomstige baan?
Ervaring in de IT is niet thuis en voor vrienden een beetje knutselen aan pc's tenzij je op een td van een computerwinkel gaat werken. En dan nog is het de vraag of je dit al te serieus mee moet rekenen hoor.
Die ervaring heeft een relatie met mijn baan ja...
Is niet m'n toekomstige baan, maar m'n huidig contract loopt af en zal verlengd worden... (Dit weet ik 99% zeker....)
En die ervaring is geen huis tuin en keuken ervaring... Heb eerst 2 jaar deeltijd MBO opleiding ICT beheer gedaan waarbij ik 4 dagen in de week werkte als assistent systeembeheerder... Daarna 2 jaar in vaste dienst bij ditzelfde bedrijf...
En nu 1 jaar bij m'n huidige werkgever... Is 5 jaar bij elkaar trouwens...

En welk werk ik ga doen... Kan verschillen, we hebben klanten waarbij je eventueel systeembeer / helpdesk activiteiten kan gaan doen...
Voor 1e lijns kom ik niet meer in aanmerking maar dan altijd 2e of 3e lijns...
Of ik kan meelopen in projecten, is nu ook vrij divers...

Ik zat zelf ook ongeveer aan het bedrag te denken wat jij noemt, ik wil alleen weten of ik dan niet een belachelijk hoog bedrag noem...
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:23:46 #18
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32289016
Weet iemand waar ik -recente- loonschalen van officieren van de landmacht kan vinden?

Het enige wat Google mij kon bieden was een overzicht uit 2001, niet echt relevant meer dacht ik zo....
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_32305900
Ik kijk altijd op deze site: http://www.salarisinfostartpagina.nl/caoalfabet.htm

Daar staan ook vaak de salarisschalen in vermeld.
pi_34383666
Nou goed, ik zal mijn best doen het topic niet te verbaggeren. Ik ben op zoek naar startsalarissen van mensen die de verschillende richtingen in de finance opgaan. Ik begin zelf volgend jaar als investment banking analyst in Londen, maar ben benieuwd welke salarissen er in Nederland verdiend worden als analist, consultant of juist bij bedrijven op finance afdelingen (shell, etc...).

Ik studeer zelf binnenkort af in Delft en weet dus al wat ik ga doen, maar wil graag weten hoe het zich verhoudt met Nederland. Daarnaast blijf ik niet eeuwig in Londen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 23 januari 2006 @ 17:42:21 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_34384294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:35 schreef Koningin het volgende:
Ik kijk altijd op deze site: http://www.salarisinfostartpagina.nl/caoalfabet.htm

Daar staan ook vaak de salarisschalen in vermeld.
Ik was op zoek naar de algemene detailhandels CAO maar die kan ik niet vinden
bestaat die wel??
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:25:44 #22
107521 Furia
snoopy weer
pi_34407339
tvp!
pi_34417890
Niemand in de finance? Consultancy? Kick...
  woensdag 25 januari 2006 @ 08:56:34 #24
92655 Ferdi81
omdat............
pi_34437036
tvp
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:02:13 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_34440033
als je toch nog op school zit kun je dat het beste aan je leraren vragen, die hebben daar wel kijk op
pi_34445602
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:02 schreef Blik het volgende:
als je toch nog op school zit kun je dat het beste aan je leraren vragen, die hebben daar wel kijk op
Het is wat lastig om iets over finance te vragen in Delft, Technische Universiteit enzo...
pi_34452033
quote:
Het is wat lastig om iets over finance te vragen in Delft, Technische Universiteit enzo...
Het zou je verbazen hoe veel techneuten in de Finance terecht komen.
pi_34452473
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:07 schreef Knakker het volgende:

[..]

Het zou je verbazen hoe veel techneuten in de Finance terecht komen.
\

Nee, dat verbaast me niet zo aangezien ik er zelf ook al een baan heb. Maar er zijn weinig techneuten die finance ingaan en nu docent zijn op de Tu, dat zijn meestal mensen die technisch zijn gebleven.
pi_34471064
Wie weet wat iemand ongeveer verdient van een jaar of 22 met een HBO Facility Management als opleiding en geen werkervaring en met 2 jaar werkervaring?

Werkrichting: (her)huisvesting, projectmanagement
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:55:31 #30
92655 Ferdi81
omdat............
pi_34473979
denk zo'n 1900/2000 euro bruto
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:28:11 #31
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_34487498
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:24 schreef Drive-r het volgende:
Nou goed, ik zal mijn best doen het topic niet te verbaggeren. Ik ben op zoek naar startsalarissen van mensen die de verschillende richtingen in de finance opgaan. Ik begin zelf volgend jaar als investment banking analyst in Londen, maar ben benieuwd welke salarissen er in Nederland verdiend worden als analist, consultant of juist bij bedrijven op finance afdelingen (shell, etc...).

Ik studeer zelf binnenkort af in Delft en weet dus al wat ik ga doen, maar wil graag weten hoe het zich verhoudt met Nederland. Daarnaast blijf ik niet eeuwig in Londen.
Start salaris als zijnde IR die de financiele wereld ingaat?
Goed, gaan we je trainee treasury consultant maken . 0 jaar ervaring. Je zult veel opleidingen doen, klap maar in de handjes met 2000 EUR bruto.

5 jaar later: kan zomaar 3500 eur zijn. Los van alle bonussen, winstuitkeringen etc.
pi_34492075
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:28 schreef Speedo666 het volgende:

[..]

Start salaris als zijnde IR die de financiele wereld ingaat?
Goed, gaan we je trainee treasury consultant maken . 0 jaar ervaring. Je zult veel opleidingen doen, klap maar in de handjes met 2000 EUR bruto.

5 jaar later: kan zomaar 3500 eur zijn. Los van alle bonussen, winstuitkeringen etc.
Vind je die overstap heel erg gek? Kom een hoop collega IR's tegen namelijk! Maar goed, bedankt voor je indicatie. Het salaris dat je noemt is uit ervaring? In ieder geval lager dan ik gedacht had. Ligt het ook erg aan de werkgever, in de consultancy zie je toch vaker aardige verschillen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Drive-r op 26-01-2006 19:58:47 ]
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:05:41 #33
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_34871569
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Vind je die overstap heel erg gek? Kom een hoop collega IR's tegen namelijk! Maar goed, bedankt voor je indicatie. Het salaris dat je noemt is uit ervaring? In ieder geval lager dan ik gedacht had. Ligt het ook erg aan de werkgever, in de consultancy zie je toch vaker aardige verschillen?
Nee, heel gek is het niet. Beetje vreemd wel. Maar dat maakt niet uit, lekker breed.
Het salaris wat ik noem is inderdaad uit ervaring.
Het zal in dit geval niet aan de werkgever liggen aangezien je in het being gewoon gene ene flikker zelfstandig kunt uitvoeren. Dus je gaat vaak pro forma meedraaien om het vak te leren. Gezien je opleiding en daardoor je intelligentienivo zal dit snel gaan. Dus binnen een jaar, met veel studie, kun je je misschien al mediaan consultant noemen op een bepaald gebied.
pi_34886881
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:05 schreef Speedo666 het volgende:

[..]

Nee, heel gek is het niet. Beetje vreemd wel. Maar dat maakt niet uit, lekker breed.
Het salaris wat ik noem is inderdaad uit ervaring.
Het zal in dit geval niet aan de werkgever liggen aangezien je in het being gewoon gene ene flikker zelfstandig kunt uitvoeren. Dus je gaat vaak pro forma meedraaien om het vak te leren. Gezien je opleiding en daardoor je intelligentienivo zal dit snel gaan. Dus binnen een jaar, met veel studie, kun je je misschien al mediaan consultant noemen op een bepaald gebied.
Ik geloof dat hier tegenwoordig zo'n 30% van de ir's na hun studie richting finance of consultancy gaat, maar da's al een aantal jaren zo en lijkt momenteel weer toe te nemen. Jammer dat er hier niet meer mensen rondlopen, was er nogal benieuwd naar. Maar goed, mag dus niet klagen met mijn startsalaris, hoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb...
  donderdag 9 februari 2006 @ 00:08:45 #35
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_34886998
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:49 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Die ervaring heeft een relatie met mijn baan ja...
Is niet m'n toekomstige baan, maar m'n huidig contract loopt af en zal verlengd worden... (Dit weet ik 99% zeker....)
En die ervaring is geen huis tuin en keuken ervaring... Heb eerst 2 jaar deeltijd MBO opleiding ICT beheer gedaan waarbij ik 4 dagen in de week werkte als assistent systeembeheerder... Daarna 2 jaar in vaste dienst bij ditzelfde bedrijf...
En nu 1 jaar bij m'n huidige werkgever... Is 5 jaar bij elkaar trouwens...

En welk werk ik ga doen... Kan verschillen, we hebben klanten waarbij je eventueel systeembeer / helpdesk activiteiten kan gaan doen...
Voor 1e lijns kom ik niet meer in aanmerking maar dan altijd 2e of 3e lijns...
Of ik kan meelopen in projecten, is nu ook vrij divers...

Ik zat zelf ook ongeveer aan het bedrag te denken wat jij noemt, ik wil alleen weten of ik dan niet een belachelijk hoog bedrag noem...
Schoonbroertje van me is net klaar met HBO ICT-iets en verdient zo'n 1600 netto als startersloon in zo'n functie. Auto van de zaak etc ook.
pi_35086437
Vorig jaar van school afgekomen. Daarna 8 maanden gezocht naar een baan die op mijn opleiding aansloot.

Die acht maanden heb ik opgevuld met van die tering uitzendbaantjes, waarin je als wegwerp-artikel wordt gebruikt.

Sinds oktober 2005 werk ik bij de overheid, bij een gemeentelijke sociale dienst, waar ik me bezig hou met de uitkerings-administratie.

Ik werk slechts 32 uur per week (had liever meer gewerkt, maar ben in ieder geval binnen - heb mogelijkheid tot vast contract hier dus is wel goede zet geweest) - en verdien hiermee zo'n 1350 euro per maand, dat is op basis van opstap-schaal 6 met ¤ 1.575 (ofzoiets) voor een 36 urige werkweek.

Overigens worden die 32 uur p.w. vaker 36 uur maar dat terzijde - en de vaste aanstelling is in principe nog slechts een kwestie van formaliteit.

Oh, en ik ben inmiddels 24 jaar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35588206
Ik zit me ook te orienteren hoe en wat ik na mijn opleiding Sport en Bewegen Niveau 4 wil gaan doen en heb net nog een 0 uren contract aangeboden gekregen bij mijn sportclub maar zit te kijken wat ik nou als uurloon kan vragen voor mijn diploma's.
Ik heb nu jeugdjudo leider en aan het einde van dit school jaar JudoleraarA en heb mijn FitnesstrainerA ook al binnen.

Ik ben ook al ergens anders werkzaam als judo/fitness instructeur en krijg daar nu 8.50 euro per uur (heb daar ook 0 uren contract)

Ik weet zelf dat ik mijn prijs wel omhoog kan gaan gooien als ik mijn JudoleraarA er bij gehaald heb maar wat kan ik nu vragen als 19jarige (juli 20). Zijn er hier mensen die zelf deze diplomas hebben en wat verdien jij atm per uur?
pi_39073423
Een 17-jarige bij de MediaMarkt?
pi_41052067
Op intermediar.nl kan je een redelijk beeld krijgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 23 augustus 2006 @ 11:27:52 #40
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_41088437
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:43 schreef Koewam het volgende:
Een 17-jarige bij de MediaMarkt?
Uit betrouwbare bron niet meer dan 4,- euro p/u, behalve als je flink verkoopt.
pi_41864138
OK, als ik het goed begrijp kan ik hier mijn vraag stellen omtrent salaris... ...maar ik zal eerst mezelf even kort voorstellen.

Ik ben marcos, 26 jaar (bijna 27) en zit (zat) vast in mijn houdige baan. Ik studeerde s'avonds HBO bouwkunde. Ik ben nu tijdelijk gestopt wegens gebrek cashflow. Ik hoef alleen nog maar af te studeren.
Daarnaast werk ik al 5 jaar op dezelfde stek en ik kan daar geen kant op, er zit voor mij geen uitdaging meer in.

Onlangs heb ik besloten een nieuwe weg in te slaan en uit de sleur te kruipen. Grappig genoeg kreeg ik een paar dagen later een baan aangeboden terwijl ik zelf nog geen actie had ondernomen.

De solicitatie...
Ik ben inmiddels op gesprek geweest en heb daar een baan aangeboden gekregen als bouwkundig medewerker (projectcoordinatie, inspectie en aansturing van diverse projecten). Een flinke stap vooruit vergeleken met wat ik nu doe en met verantwoordelijkheden (die heb ik nu helemaal niet, en dat maakt mijn huidige baan juist zo verschrikkelijk).
Het tweede gesprek is ook goed verlopen en ik moet nu bij de afdeling zelf nog op gesprek om te kijken of ik daar wel pas.

En dan moeten we het over geld hebben natuurlijk...
Goed, ik zal eerlijk zijn. Momenteel verdien ik 1883 euro, als bouwkundig tekenaar. Ik had me niet goed voorbereid op het eerste gesprek en sloeg eigenlijk dicht toen mij gevraagt werd wat ik wilde verdienen. Ik vertelde wat mijn huidige salaris was en de man waarmee ik in gesprek was schoot in de lach. "Dat is niets, je krijgt momentel veels te weinig", was zijn reactie. Goed, hij vertelde mij dat hij een salarisvoorstel in het concept contract zou zetten. Omdat ik zelf een nieuwe auto heb, was een leasewagen overbodig (aldus de beste man).

Ik heb imiddels 2 concept contracten ontvangen. De eerste was voor een ander persoon, maar met dezelfde functie en opleiding, hij is alleen 3 jaar ouder dan ik en heeft daarmee niet 5, maar 8 jaar ervaring. Deze was niet voor mij dus ik kreeg de mijne kort daarna over de mail gestuurt. Dit was echter een vreselijke teleurstelling. Het salarisvoorstel bedroeg 1900 euro en was verder gelijk aan mijn huidige contract bij mijn andere werkgever. Het fout geadresseerde contract bevat een salarisvoorstel van 2600 euro!, een leaseauto met benzinepas, etc.

Wat kan/moet ik hiermee?
Maakt 3 jaar extra ervaring zo'n verschil? Kan ik nu eisen gaan stellen en inzetten op datzelfde salaris en de auto? Ik ga tenslotte hetzelfde werk doen (...als we er uit komen). Ik moet maandag de telefoon pakken en bellen dat ik voor 1900 euro mijn huidige baan niet op zeg, maar hoe pak ik dat aan?

Ik hoop dat iemand hier wat iedeeen over heeft. Familie en vrienden zeggen allemaal wat je wilt horen, maar daar heb ik nu niets aan.

Edit: ps: bvd, marcos
Maak je niet dik, dun is in de mode!
  zaterdag 16 september 2006 @ 22:21:56 #42
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_41872554
@MarcosD; ik denk dat het probleem is dat je het papiertje nog niet heb en de andere man wel. Ik denk dat daarom het aanbod zo laag is. Ik denk als je eenmaal dat papiertje wel hebt je een ander aanbod zou krijgen.....

Ik denk dat op dit moment 2100 pm wel eerlijker is. En als je dan eenmaal dat papiertje wel hebt je richting de 2300/2400 moet denken.

Maar dat denk ik.
pi_41904958
@Ender, dank je voor de reactie.

Het papiertje hebben we besproken en daar werd tijdens de gesprekken geen waarde aan gehecht. Het ging hem om de capaciteiten, niet om de titel. Althans, dat vertelde hij mij.

Ik heb inmiddels ook besloten wat ik maandag zal doen. Ik wil inzetten op 2400 euro, mede omdat hij het papiertje niet belangrijk vond. Ik hoop dat we daarna dan boven de 2100 euro (ik hoop tegen de 2200) uit kunnen komen. Ik zal het maar aanpakken zoals bij het kopen van mijn huis. In het ergste geval moet ik verder zoeken naar een andere baan...

ps de auto hoeft voor mij overigens niet, lijkt me belastingtechnisch niet verstandig (ze hebben alleen dure bmw's).
Maak je niet dik, dun is in de mode!
  maandag 25 september 2006 @ 10:18:48 #44
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_42107537
@ MarcosD; heb je inmiddels al resultaat?
pi_42338165
Wat verdient iemand die bij de roeiers zit ?
een vriend van mij beweert dat indien hij LID word (roeiers rotterdam is een stichting of vereniging) dat die dan zo'n 90.000 bruto gaat verdienen. Klinkt mij beetje raar in de oren, maar heeft iemand een idee ?
ik maak feiten van eventuele twijfels
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:05:33 #46
92655 Ferdi81
omdat............
pi_42361361
die roeiers zijn een vereniging en dit houd in dat ze een gewoon salaris krijgen maar dat iedereen eigenaar is, nadat de jaarcijfers bekend zijn en alle kosten zijn betaald, word het restant van de winst onder het personeel verdeeld.

houd er wel rekening mee dat je in een ploegendienst werkt, met kou/regen/wind de klus moet klaren......
pi_42361638
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:27 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Uit betrouwbare bron niet meer dan 4,- euro p/u, behalve als je flink verkoopt.
Beetje laat he. Naja, na het sollicitatiegesprek wist ik het: E3,10.

Ik heb maar vriendelijk bedankt.
pi_44238504
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:14 schreef tKrieK het volgende:
Wat verdient iemand die bij de roeiers zit ?
een vriend van mij beweert dat indien hij LID word (roeiers rotterdam is een stichting of vereniging) dat die dan zo'n 90.000 bruto gaat verdienen. Klinkt mij beetje raar in de oren, maar heeft iemand een idee ?
Klopt wel aardig, maar dit verdient hij niet gelijk. Tevens zit je voor het leven aan de baan vast, want als je vertrekt heb je geen recht op je opgebouwde pensioen. Uiteraard ben je ook afhankelijk van de winst van de vereniging, maar die is altijd wel voldoende om dik betaald te krijgen.
pi_44330883
Hier de functie waar ik nog maar voor hoef te tekenen:
Je geeft leiding aan de service activiteiten ten behoeve van onze klanten in de Benelux. Deze activiteiten omvatten gebruikerstraining en support (helpdesk) via de telefoon of e-mail. Om je snel vertrouwd te maken met onze markt zul je de eerste 3 tot 6 maanden zelf de helpdesk bemannen. Als je de helpdesk functie volledig onder de knie hebt kun je vervolgens ondersteuning bieden bij het zoeken naar een nieuwe helpdeskmedewerker.
Verder behoort het up-to-date houden van de service- en trainingsdocumentatie tot je verantwoordelijkheid.
Je bent tevens omzetverantwoordelijk ten aanzien van gebruikerstrainingen en consultancy.

# Wij verwachten: Analytisch denkvermogen en probleemoplossende vaardigheden.
# Hbo-opleiding Elektrotechniek of elektronica.
# Praktische ervaring met elektrotechniek.
# Sociale en didactische vaardigheden, en ervaring in een leidinggevende functie.
# Doorzettingsvermogen en flexibiliteit.
# Goede kennis van Windows applicaties en Microsoft Office.
# Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Kennis van Frans is een pré.
# Rijbewijs B.

Een functie die heel erg goed bij mij past. Geen gemakkelijke baan, maar die zijn het leukste. Alleen ligt het salarisaanbod ongeveer ¤ 350,- lager dan mijn salaris in 2007. Wel te horen gekregen dat het salaris onderhandelbaar is. Maar 15% erbij onderhandelen? Weet niet of dat verstandig is...Mijn huidige baan is beter betaald en kost me minder moeite.
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:53:56 #50
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_45622572
@Giantbiker: die vacature heb ik ook gezien (monsterboard?). Had je al een keuze gemaakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')