Welnee, bouwkunde is veel breder als dat. Je kan er ook veel meer kanten mee op. Van tekenaar naar opzichter tot projectleider en dergelijke. Ik denk dat de meeste bouwkundigen niet in het veld werken. Infrastructuur is overigens ook meer Civiele techniek.quote:Op donderdag 29 september 2005 10:31 schreef Harmen1984 het volgende:
Even half-offtopic: is dit wel aansluitend bij je opleiding? Bij Bouwkunde krijg ik meer het beeld van een opzichter bij een infrastructureel project ofzo, in het veld dus...
Bijtellingvoor de auto hoef je niet druk om te maken mits niet te veel privékilometers (bij mijn werk ligt de grens op 500km privé alvorens bijtelling gaat tellen)quote:Op donderdag 29 september 2005 10:31 schreef Ender_W het volgende:
Sowieso is het salaris "functiegerelateerd" (Ze noemen het projectleider maar dat is ook overal anders). Telefoon en auto van de zaak zijn al toegezegd. Maar ja, ik wil er per saldo sowieso niet op achteruit. (Bijtelling ed). Maar ben zeker wel benieuwd naar hun voorstel.
Maar misschien zijn er mensen in een vergelijkbare functie?
Bij al het werk ligt dat oop 50 km, dat is vastgesteld door de belastingdienst. En ja, daar zal ik zeker overheen gaan aangezien mijn auto er dan linea recta uitgaat. Maar dat is allemaal off-topic.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Bijtellingvoor de auto hoef je niet druk om te maken mits niet te veel privékilometers (bij mijn werk ligt de grens op 500km privé alvorens bijtelling gaat tellen)
Kickquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:58 schreef vanBoeschoten het volgende:
Hallo !
Wat is over het algemeen ongeveer het loon voor een Junior / Medior Engineer in de IT ??
Ik heb m'n kort HBO diploma en ben bezig met m'n hele HBO diploma... Ik heb zo'n zes jaar ervaring in de IT.
M'n jaarcontract zit erop en binnenkort beginnen de gesprekken over een mogelijk volgend contract... Ik wil wel een beetje weten hoe ver ik deze gesprekken in kan gaan...
Ik hou nu zo'n kleine 1300 Euro over, wat ik bruto verdien weet ik zo 1-2-3 niet... Ik heb een auto van de zaak...
Persoonlijk vind in die 1300 wat aan de karige kant...
Ohw, ik ben 25 jaar...
ik denk zo ongeveer 1900 - 2200 bruto.quote:
Die ervaring heeft een relatie met mijn baan ja...quote:Op woensdag 9 november 2005 21:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ik denk zo ongeveer 1900 - 2200 bruto.
Beetje afhankelijk van wat je gaat doen, en of je ervaring hebt met dat wat je gaat doen.
Op je 25e zes jaar ervaring? Das wel veel hoor, heeft die ervaring relatie tot je toekomstige baan?
Ervaring in de IT is niet thuis en voor vrienden een beetje knutselen aan pc's tenzij je op een td van een computerwinkel gaat werken. En dan nog is het de vraag of je dit al te serieus mee moet rekenen hoor.
Ik was op zoek naar de algemene detailhandels CAO maar die kan ik niet vindenquote:Op woensdag 16 november 2005 08:35 schreef Koningin het volgende:
Ik kijk altijd op deze site: http://www.salarisinfostartpagina.nl/caoalfabet.htm
Daar staan ook vaak de salarisschalen in vermeld.
Het is wat lastig om iets over finance te vragen in Delft, Technische Universiteit enzo...quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:02 schreef Blik het volgende:
als je toch nog op school zit kun je dat het beste aan je leraren vragen, die hebben daar wel kijk op
Het zou je verbazen hoe veel techneuten in de Finance terecht komen.quote:Het is wat lastig om iets over finance te vragen in Delft, Technische Universiteit enzo...
\quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:07 schreef Knakker het volgende:
[..]
Het zou je verbazen hoe veel techneuten in de Finance terecht komen.
Start salaris als zijnde IR die de financiele wereld ingaat?quote:Op maandag 23 januari 2006 17:24 schreef Drive-r het volgende:
Nou goed, ik zal mijn best doen het topic niet te verbaggeren. Ik ben op zoek naar startsalarissen van mensen die de verschillende richtingen in de finance opgaan. Ik begin zelf volgend jaar als investment banking analyst in Londen, maar ben benieuwd welke salarissen er in Nederland verdiend worden als analist, consultant of juist bij bedrijven op finance afdelingen (shell, etc...).
Ik studeer zelf binnenkort af in Delft en weet dus al wat ik ga doen, maar wil graag weten hoe het zich verhoudt met Nederland. Daarnaast blijf ik niet eeuwig in Londen.
Vind je die overstap heel erg gek? Kom een hoop collega IR's tegen namelijk! Maar goed, bedankt voor je indicatie. Het salaris dat je noemt is uit ervaring? In ieder geval lager dan ik gedacht had. Ligt het ook erg aan de werkgever, in de consultancy zie je toch vaker aardige verschillen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:28 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
Start salaris als zijnde IR die de financiele wereld ingaat?![]()
Goed, gaan we je trainee treasury consultant maken. 0 jaar ervaring. Je zult veel opleidingen doen, klap maar in de handjes met 2000 EUR bruto.
5 jaar later: kan zomaar 3500 eur zijn. Los van alle bonussen, winstuitkeringen etc.
Nee, heel gek is het niet. Beetje vreemd wel. Maar dat maakt niet uit, lekker breed.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Vind je die overstap heel erg gek? Kom een hoop collega IR's tegen namelijk! Maar goed, bedankt voor je indicatie. Het salaris dat je noemt is uit ervaring? In ieder geval lager dan ik gedacht had. Ligt het ook erg aan de werkgever, in de consultancy zie je toch vaker aardige verschillen?
Ik geloof dat hier tegenwoordig zo'n 30% van de ir's na hun studie richting finance of consultancy gaat, maar da's al een aantal jaren zo en lijkt momenteel weer toe te nemen. Jammer dat er hier niet meer mensen rondlopen, was er nogal benieuwd naar. Maar goed, mag dus niet klagen met mijn startsalaris, hoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb...quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:05 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
Nee, heel gek is het niet. Beetje vreemd wel. Maar dat maakt niet uit, lekker breed.
Het salaris wat ik noem is inderdaad uit ervaring.
Het zal in dit geval niet aan de werkgever liggen aangezien je in het being gewoon gene ene flikker zelfstandig kunt uitvoeren. Dus je gaat vaak pro forma meedraaien om het vak te leren. Gezien je opleiding en daardoor je intelligentienivo zal dit snel gaan. Dus binnen een jaar, met veel studie, kun je je misschien al mediaan consultant noemen op een bepaald gebied.
Schoonbroertje van me is net klaar met HBO ICT-iets en verdient zo'n 1600 netto als startersloon in zo'n functie. Auto van de zaak etc ook.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:49 schreef vanBoeschoten het volgende:
[..]
Die ervaring heeft een relatie met mijn baan ja...
Is niet m'n toekomstige baan, maar m'n huidig contract loopt af en zal verlengd worden... (Dit weet ik 99% zeker....)
En die ervaring is geen huis tuin en keuken ervaring... Heb eerst 2 jaar deeltijd MBO opleiding ICT beheer gedaan waarbij ik 4 dagen in de week werkte als assistent systeembeheerder... Daarna 2 jaar in vaste dienst bij ditzelfde bedrijf...
En nu 1 jaar bij m'n huidige werkgever... Is 5 jaar bij elkaar trouwens...![]()
En welk werk ik ga doen... Kan verschillen, we hebben klanten waarbij je eventueel systeembeer / helpdesk activiteiten kan gaan doen...
Voor 1e lijns kom ik niet meer in aanmerking maar dan altijd 2e of 3e lijns...
Of ik kan meelopen in projecten, is nu ook vrij divers...
Ik zat zelf ook ongeveer aan het bedrag te denken wat jij noemt, ik wil alleen weten of ik dan niet een belachelijk hoog bedrag noem...
Uit betrouwbare bron niet meer dan 4,- euro p/u, behalve als je flink verkoopt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:43 schreef Koewam het volgende:
Een 17-jarige bij de MediaMarkt?
Beetje laat he. Naja, na het sollicitatiegesprek wist ik het: E3,10.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:27 schreef LaZZ het volgende:
[..]
Uit betrouwbare bron niet meer dan 4,- euro p/u, behalve als je flink verkoopt.
Klopt wel aardig, maar dit verdient hij niet gelijk. Tevens zit je voor het leven aan de baan vast, want als je vertrekt heb je geen recht op je opgebouwde pensioen. Uiteraard ben je ook afhankelijk van de winst van de vereniging, maar die is altijd wel voldoende om dik betaald te krijgen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:14 schreef tKrieK het volgende:
Wat verdient iemand die bij de roeiers zit ?
een vriend van mij beweert dat indien hij LID word (roeiers rotterdam is een stichting of vereniging) dat die dan zo'n 90.000 bruto gaat verdienen. Klinkt mij beetje raar in de oren, maar heeft iemand een idee ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |