abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29539450
In de toekomst moet ik vanwege werk misschien naar de randstad verkassen, richting Leiden. Nu heb ik gehoord dat het in Leiden erg moeilijk is om woonruimte te vinden, dus denk ik erover om in / om den Haag te gaan wonen. Ik ben me een klein beetje aan het orienteren, maar ken de stad bijna niet. Wat me opvalt is het enorme verschil in huurprijzen. Nu ken ik natuurlijk de beruchte schildersbuurt, maar wat zijn nou goede wijken om te wonen en waar kan je beter zo ver mogelijk uit de buurt blijven?

Als dit topic niet opde juiste plaats staat, haal 'm dan maar weg
  woensdag 10 augustus 2005 @ 17:41:12 #2
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_29541324
Misschien is Rustenburg-Oostbroek wat voor je. Zover ik weet redelijke nette wijk en de huur is niet belachelijk hoog.
pi_29543073
Rustenburg-Oostbroek? Ik heb daar nooit van gehoord en ik ken Den Haag vrij goed

Buurten die bekend staan als "slecht/onveilig" zijn Schilderswijk, Transvaal e.d., wijken rondom de binnenstad, die vroeger arbeiderswijken waren (goedkope huizen). Buurten rondom Zuiderpark worden ook niet gezien als "veilig". Het percentage allochtonen in die wijken is vrij hoog.

Wijken die bekend staan als "veilig" zijn Benoordenhout, Vogelwijk, Archipelbuurt, die richting. Scheveningen ook wel, maar daar heb je ook wijken als Duindorp enzo

Tsja, het zijn altijd dezelfde wijken die je hoort. Het grootste gedeelte van de wijken hierboven is gebaseerd op statistieken (ik heb nu geen bron, ik lees het wel eens in kranten). Er zijn veeeeel meer wijken in den haag, maar die staan niet bekend als "berucht" en dat zijn dus normale/goede wijken.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:29:18 #4
118774 Enigmatic
Question everything?
pi_29543726
Ik ben zelf ook niet echt bekend met Rustenburg-Oostbroek, maar m'n vader doet wat administratief werk in die wijk. Van hem eigenlijk enkel positieve verhalen
Maar dr is natuurlijk veel meer dan dat enkele wijkje.
pi_29544051
Wil je echt in Den Haag wonen, of is de omgeving daarvan ook goed?
Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zoeken in Voorschoten of Leidschendam (tussen Den Haag en Leiden) of Zoetermeer.

De wijken die hierboven staan genoemd raad ik je inderdaad niet echt aan In de nieuwbouwwijken Leidschenveen en Ypenburg staat veel te koop, maar daar zijn ook huurhuizen. Maargoed, dan zit je wel in een zo-snel-mogelijk-uit-de-grond-gestampte-vinexwijk.
pi_29545437
Helaas heb je het net als in de rest van de Randstad nauwelijks voor het kiezen als je een huurwoning zoekt. Uiteraard zijn er de woonkranten met de sociale huurwoningen ( http://www.woonnet-haaglanden.nl/ ) waar je door een recente verandering in het systeem nog maar een jaar of vier ingeschreven hoeft te staan voor je een woning aangeboden krijgt.

Voor de rest is het dus een zaak van de particuliere verhuur, die ofwel dure appartementen aanbiedt (www.dynamisabc.nl , www.ooms.com ) of meer een soort huisjesmelkers zijn.

Wat betreft de locaties denk ik dan aan Voorburg-Noord (best OK, met snelle treinverbinding via DH Laan v NOI naar Leiden) Bezuidenhout / Benoordenhout (redelijk aanod) of Mariahoeve (weinig betaalbaar aanbod).

De particuliere verhuur gaat nog via de aloude huis-aan-huis krant, de viavia, de Haagsche Courant en briefjes in de supermarkt.. naast de gebruikelijke internetmedia en de grotere makelaars natuurlijk.

Als je in Leiden wil werken heeft het niet veel zin om ver in Den Haag Zuidwest te gaan wonen (wat ook niet echt aan te raden is), want dan kan je net zo goed in Rijswijk, Delft of Rotterdam gaan wonen.

*heeft 25 jaar in Mariahoeve en Voorburg gewoond
pi_32632963
Woon zelf in leidschenveen en kan het je aanraden alleen niet de velden en lanen (dat zijn wijken hier) maar bijv waterland zijn rustige buurten vooral jonge gezinnetjes of enkel 2-verdieners
  maandag 28 november 2005 @ 02:09:46 #8
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32636323
Zeeheldenkwartier is waarschijnlijk de beste wijk kwa prijs/kwaliteit verhouding en dicht bij het centrum, maar ook dicht genoeg bij Scheveningen en andere randgemeentens, Leidschendam is ook goedkoop, zelfde geldt voor Mariahoeven, maar dan woon je weer in zo'n klote uithoek van DH waar er geen fuck te doen is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 28 november 2005 @ 09:18:35 #9
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_32638370
Zeehelden is goed Mariahoeve, Bezuiden en benoordenhout ook...centrum is prima maar erg duur. Stationswijk, Laak (antheunisstraat ), Moerwijk, Transvaal, Duindorp, Morgenstond zijn niet al te goeie buurten. Maar dat hangt er helemaal vanaf wat je zelf wil. Moerwijk en Morgenstond zou ik zelf nog wel willen wonen. Het is maar wat je "slechte" buurten noemt. In zelfs de beste buurten worden wel eens mensen omgelegd

Edit: spoorwijk zou ik ook niet zo snel doen...

[ Bericht 6% gewijzigd door SilentChaos op 28-11-2005 12:08:31 ]
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_32639171
Ga NIET naar moerwijk, teveel marokkanen daar.

Duindorp 99% blank (meestal tokkies, maar ja), en betrekkelijk goedkope huizenprijzen. Ligt aan bij wie jezelf op gemak voelt
Verwijderd door Admin.
pi_32639314
Statenkwartier!! Ook erg leuk om te wonen! Check de krant voor huurwoningen! Of Direct Wonen.nl dat soort spul. Succes!
pi_32643094
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:18 schreef SilentChaos het volgende:
Zeehelden is goed Mariahoeve, Bezuiden en benoordenhout ook...centrum is prima maar erg duur. Stationswijk, Laak (antheunisstraat ), Moerwijk, Transvaal, Duindorp, Morgenstond zijn niet al te goeie buurten. Maar dat hangt er helemaal vanaf wat je zelf wil. Moerwijk en Morgenstond zou ik zelf nog wel willen wonen. Het is maar wat je "slechte" buurten noemt. In zelfs de beste buurten worden wel eens mensen omgelegd

Edit: spoorwijk zou ik ook niet zo snel doen...
Wat is daar mis mee, heb ik 22 jaar gewoond
Oke ik was blij toen ik daar wegging en op het laatst was de enige normale winkel aan de overkant nog de sigarenboer, maar ik heb het er altijd naar mijn zin gehad.

Als buitenstaander lijkt het me idd geen goede plek, zoals hierboven al aangegeven Voorburg en Bezuidenhout lijkt me beter
  maandag 28 november 2005 @ 13:42:59 #13
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_32643813
Anders natuurlijk waldeck of houtwijk(alleen ver weg van de snelweg, bezuidenhoud en zelfs mariahoeve zijn wat betere opties en lekker dicht bij de a4 en de a44 richting leiden.
Succes met zoeken
Liefde, leven , geven!!!!
  maandag 28 november 2005 @ 13:50:22 #14
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32643994
Wat is je budget, ook niet onbelangrijk.
Er zijn kutbuurten in Den Haag en omstreken, maar ook ontzettend leuke en fijne woonbuurten, met een groot budget kun je natuurlijk in de mooiste wijken wonen, maar niet iedereen heeft een groot budget.

14 jaar Bezuidenhout, nu al 9 jaar in Rijswijk woonachtig
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 28 november 2005 @ 13:57:06 #15
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_32644193
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:14 schreef Bakkioli het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee, heb ik 22 jaar gewoond
Oke ik was blij toen ik daar wegging en op het laatst was de enige normale winkel aan de overkant nog de sigarenboer, maar ik heb het er altijd naar mijn zin gehad.

Als buitenstaander lijkt het me idd geen goede plek, zoals hierboven al aangegeven Voorburg en Bezuidenhout lijkt me beter
De buurt zelf vind ik er leuk uitzien, maar het type mensen wat er tegenwoordig woont is niet alles meer...en idd als buitenstaander zou ik er niet gaan wonen. Zelf zou ik er niet zoveel moeite mee hebben.

Ik heb zelf ook in Houtwijk gewoond, was vroeger een goeie buurt, is achteruit gegaan maar nog steeds goed te leven daar . Waldeck en Loosduinen, Bomenbuurt...Vruchtenbuurt...allemaal prima
pi_32644296
Bomen/Bloemenbuurt is ook erg leuk, niet te duur.

Duinoord/Statenkwartier is leuk maar erg duur. Scheveningen heb je ook goedkopere woningen maar die zijn moeilijk te vinden. En inderdaad Zeehelden kwartier, daar zou ik gaan wonen .
pi_32645211
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:14 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ga NIET naar moerwijk, teveel marokkanen daar.
Onzin! Moerwijk en de Spoorwijk worden ontzettend opgeknapt. Ja het % allochtonen medemens ligt wat hoger dan in Wassenaar, maar het % autochtone startende HBOérs is ook zeker in opkomst.

Ik kom uit provincie stad Alkmaar en woon sinds 3 jaar in Moerwijk, waarvan het laatste jaar alleen. Ik voel me hier veilig, op mn gemak en zeker niet in de minderheid, heb het er gewoon erg naar mn zin.
I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
  maandag 28 november 2005 @ 14:43:49 #18
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_32645386
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:36 schreef Floffy het volgende:

[..]

Onzin! Moerwijk en de Spoorwijk worden ontzettend opgeknapt. Ja het % allochtonen medemens ligt wat hoger dan in Wassenaar, maar het % autochtone startende HBOérs is ook zeker in opkomst.

Ik kom uit provincie stad Alkmaar en woon sinds 3 jaar in Moerwijk, waarvan het laatste jaar alleen. Ik voel me hier veilig, op mn gemak en zeker niet in de minderheid, heb het er gewoon erg naar mn zin.
Hangt heel erg van het deel van moerwijk af. Ik heb jarenlang post gelopen en pakketjes bezorgd in Moerwijk...veel mensen konden geen eens nederlands. Maar dat hangt dus heel erg af van het deel van Moerwijk, want moerwijk is best groot . Ik ben nog steeds gek op Moerwijk
pi_32645650
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:43 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Hangt heel erg van het deel van moerwijk af. Ik heb jarenlang post gelopen en pakketjes bezorgd in Moerwijk...veel mensen konden geen eens nederlands. Maar dat hangt dus heel erg af van het deel van Moerwijk, want moerwijk is best groot . Ik ben nog steeds gek op Moerwijk
Tja, maar is het niet zo dat je daar tegenwoorden in de meeste buurten niet aan ontkomt (of ze vallen in mijn geval erg ver boven mijn budget)

Maar ik en mn buren kunnen prima met elkaar communiceren hoor
I live in my own little world, but it's okay, they know me here.....
  maandag 28 november 2005 @ 15:48:06 #20
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_32647090
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:54 schreef Floffy het volgende:

[..]

Tja, maar is het niet zo dat je daar tegenwoorden in de meeste buurten niet aan ontkomt (of ze vallen in mijn geval erg ver boven mijn budget)

Maar ik en mn buren kunnen prima met elkaar communiceren hoor
tja ach je ziet't wel in steeds meer buurten ja, behalve in de niet te betalen buurten. Buurten als Loosduinen, Houtwijk en Waldeck zijn echter wel een stuk beter en ook nog wel te betalen Maar goed, niks negatiefs over Den Haag van mijn kant hoor Het is mijn stadje
  maandag 28 november 2005 @ 15:50:37 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32647162
Voorburg is ook een optie. Vooral als je met openbaar vervoer moet! Rechtstreekse bussen en trein mogelijkheden! Den Haag Laan v NOI naar Leiden Centraal is bijv 9 minuten. En Laan van NOI ligt tegen Voorburg aan.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 28 november 2005 @ 18:31:46 #22
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32651110
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef Yodaah het volgende:
Statenkwartier!! Ook erg leuk om te wonen! Check de krant voor huurwoningen! Of Direct Wonen.nl dat soort spul. Succes!
En dat geef je als advies voor iemand die niet al te veel geld heeft?, ik ben er op gegroeid echt een werkelijk goede buurt, niet pauper, zeker niet te kak, maar wel gewoon veelste duur.
Ik woon zelf nu in Scheveningen wat me erg bevalt, centrum is dichtbij, statenkwartier is dichtbij en de huizen zijn hier relatief goedkoop met veelal jonge gezinnetjes enzo, lekker rustig.. behalve ik dan.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')