kan, levert verder geen problemen op enkel eventueel met inkomen maar dat heeft ze toch niet noemenswaardig.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:38 schreef Illuvatar het volgende:
De zus van mijn vriendin wil een (huur)woning van een vriendin overnemen. Dit gaat dan wel in onderhuur, maar ze wil wel een uitwonende studiebeurs.
Nu zijn we van plan om haar in te laten schrijven in onze woning (koophuis), zodat ze toch 'recht' heeft op die beurs. Kan iemand mij wat vertellen over de eventuele wettelijke gevolgen en/of risico's van deze situatie?
Alvast bedankt.
Wat verdrietig dat het egoïstische systeem je dwingt te frauderen. Ik leef ontzettend met je mee.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:08 schreef Tasma het volgende:
[..]
kan, levert verder geen problemen op enkel eventueel met inkomen maar dat heeft ze toch niet noemenswaardig.
Je kan het gewoon doen!
en egoistisch? hoe egoistisch is het als mensen die al 20jaar een eigen huis hebben voorgaan op jonge mensen (zoals ik, 22 & vriendin 22, al 4 jaar) samen willen gaan wonen en maar geen huis kunnen krijgen omdat die andere mensen al 20 jaar 'voor de zekerheid' staan ingeschreven?
wij schrijven ons 2 jaar in, en zitten die vier jaar met reistijden van >2 uur terwijl die andere mensen gewoon 'zin' hebben om te verhuizen. Dat is pas egoistisch van het systeem.
gewoon doen, werkt kan mag niet boeiend er mag meer niet (delen van muziek mensen? te hard rijden? etc etc niet zeuren).
Een bepaald bedrag mag je als huiseigenaar aan huur vangen zonder dat je het op hoeft te geven (indien je in hetzelfde pand woont), om schenkingsrecht (wegens te lage huur) te voorkomen verhuur je natuurlijk een zeer kleine ruimte van 1.90 bij 0.90 (en die laat je natuurlijk elke maand in natura betalen)quote:Op maandag 6 juni 2005 23:14 schreef Sakura het volgende:
Als ze bij jouw ingeschreven staat als onderhuurster, zal je de huur die ze betaald op moeten geven aan de belastingen. Dus dan mag jij gaan betalenvoor haar kamer (of ze moet natuurlijk in natura betalen)
klopt, indertijd was dat 400 gulden.. dat zal nu wel rond de 200 euro liggen dus.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:20 schreef frederik het volgende:
[..]
Een bepaald bedrag mag je als huiseigenaar aan huur vangen zonder dat je het op hoeft te geven (indien je in hetzelfde pand woont), om schenkingsrecht (wegens te lage huur) te voorkomen verhuur je natuurlijk een zeer kleine ruimte van 1.90 bij 0.90 (en die laat je natuurlijk elke maand in natura betalen)
Of je wordt gewoon medehuurder.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:20 schreef frederik het volgende:
[..]
Een bepaald bedrag mag je als huiseigenaar aan huur vangen zonder dat je het op hoeft te geven (indien je in hetzelfde pand woont), om schenkingsrecht (wegens te lage huur) te voorkomen verhuur je natuurlijk een zeer kleine ruimte van 1.90 bij 0.90 (en die laat je natuurlijk elke maand in natura betalen)
In een koophuis ?quote:
Precies, vandaar dat ik dacht dat het over TS ging ("je")quote:Op maandag 6 juni 2005 23:26 schreef Gizzer het volgende:
[..]
quote: De zus van mijn vriendin wil een (huur)woning van een vriendin overnemen
Wanneer u per jaar tot ¤ 3.595,- bruto huurinkomsten heeft (dit is inclusief gas, water elektra etc.), dan hoeft u daarover geen belasting te betalen.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:21 schreef Mirage het volgende:
[..]
klopt, indertijd was dat 400 gulden.. dat zal nu wel rond de 200 euro liggen dus.
Om medehuurder te worden, zal ze toch minimaal een tijdje ingeschreven moeten staan op het fraude-adres, maar dat wil ze volgens TS juist niet.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Precies, vandaar dat ik dacht dat het over TS ging ("je")
Dit is best aardig: Zij wordt medehuurder en naverloop van tijd gaat vriendin eruit...
Nee. Zij woont dan toch gewoon in dat (huur-)huis?quote:Op maandag 6 juni 2005 23:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Om medehuurder te worden, zal ze toch minimaal een tijdje ingeschreven moeten staan op het fraude-adres.
Maar ze mag niet in dat huurhuis wonen omdat ze geen contract heeft met de verhuurder.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. Zij woont dan toch gewoon in dat (huur-)huis?
Het fraude-adres is het koophuis van TS. Daar hoeft ze dan niet ingeschreven te staan.
Waarom? Medehuurder worden van het huurhuis, daarna de 1e bewoner eruit en er blijven wonen. Lijkt mij niets mis mee. Toch weten de verhuurders dit ook wel en moet je een tijd lang samen gehuurd hebben voordat de medehuurder het huurcontract mag overnemen.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:31 schreef Tarak het volgende:
[..]
Om medehuurder te worden, zal ze toch minimaal een tijdje ingeschreven moeten staan op het fraude-adres.
Dat heeft ze dan wel.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar ze mag niet in dat huurhuis wonen omdat ze geen contract heeft met de verhuurder.
En er worden wat eisen gesteld aan het type relatie. Je hebt namelijk in principe geen recht om medehuurder te worden. Alleen bij een huwelijk of een geregistreerd partnerschap is daar sprake van. Heb ik ooit eens een leuke zaak mee meegemaakt, dat twee mensen fraudeerden, en toen werd de dame zwanger, was de andere fraudeur automatisch de vader. Inclusief de verzorgingsplicht en eventueel het erfrecht wat daarbij hoort. Om maar te zwijgen over pensioenrechten die vals getrouwde stellen van een ander kunnen claimen.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:33 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Waarom? Medehuurder worden van het huurhuis, daarna de 1e bewoner eruit en er blijven wonen. Lijkt mij niets mis mee. Toch weten de verhuurders dit ook wel en moet je een tijd lang samen gehuurd hebben voordat de medehuurder het huurcontract mag overnemen.
Ik ben er ook bang voor.quote:Op maandag 6 juni 2005 23:35 schreef gelly het volgende:
De bewoonster van dat huurhuis heeft zeker allerhande subsidies waardoor het wat minder handig is om er officieel bij in te wonen. Nog meer fraude... Ik zou anders niet weten waarom ze er niet gewoon bij intrekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |