Kijk eens wat beter om je heen, er is de laatste tijd wat veranderd en het laatste Diego/Cherry topic toen ook weer geopend...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het gaat er om hoe men toch studiefinanciering kan krijgen, terwijl met bezig is met onderhuur. Niet al te fris.
Ik vind het raar dat Fok hier wel aan mee wil werken, terwijl een topic met een vraag hoeveel cash je mee kan nemen in het vliegtuig meteen op slot wordt gegooid omdat het illegaal zou zijn.
Ja, omdat het niet illegaal bleek te zijn. Onderhuur is dat wel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:45 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijk eens wat beter om je heen, er is de laatste tijd wat veranderd en het laatste Diego/Cherry topic toen ook weer geopend...
Nee; en de onderhuurvraag ligt nog bij de FA's.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ja, omdat het niet illegaal bleek te zijn. Onderhuur is dat wel.
Die hebben er meer verstand van dan de moderators van WGR?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:15 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee; en de onderhuurvraag ligt nog bij de FA's.
Nee, die hebben geen verstand van juridische zaken, maar zij kunnen beter beoordelen wanneer een topic, hoewel maatschappelijk over de grens van het toelaatbare, toch binnen het rebelse karakter van Fok! past.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die hebben er meer verstand van dan de moderators van WGR?
Dus als iets in strijd is met Fok, dan is het prima? Als het maar binnen het rebelse karakter van Fok! past? Wat een enorme inconsequentie zeg. Er wordt weer wat verzonnen, puur en alleen om inconsequent te kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:26 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, die hebben geen verstand van juridische zaken, maar zij kunnen beter beoordelen wanneer een topic, hoewel maatschappelijk over de grens van het toelaatbare, toch binnen het rebelse karakter van Fok! past.
Want vragen van studenten hoe om te gaan met het feit dat veel kamers in, al dan niet legale, onderhuur zijn passen uitstekend binnen dat rebelse karakter, net zoals topics de grenzen van het fiscaal toelaatbare onderzoeken.
Ik zou zeggen: forum@fok.nl, ik ben ook nog zoekendequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dus als iets in strijd is met Fok, dan is het prima? Als het maar binnen het rebelse karakter van Fok! past? Wat een enorme inconsequentie zeg. Er wordt weer wat verzonnen, puur en alleen om inconsequent te kunnen zijn.
De grens in de topics van mij en Diego was de wet, we vroegen immers naar het maximale bedrag aan cash dat je mee kunt nemen.
De situatie waar we het nu over hebben is over de grens van het toelaatbare.
Eh, zie de huisregels van WGR ze zoals ze er nu staan; deze verwijzen zonder verdere aanvulling naar de policy en de uitleg van die policy is een prerogatief van A's en FA's.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De wet speelt dus geen rol meer in de huisregels van WGR?
Ik citeer uit de huisregels van WGR"quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:19 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Eh, zie de huisregels van WGR ze zoals ze er nu staan; deze verwijzen zonder verdere aanvulling naar de policy en de uitleg van die policy is een prerogatief van A's en FA's.
De wet is dus niet meer relevant?quote:Wat mag in ieder geval niet in WGR?
Tenzij anders aangegeven wordt, gelden de regels zoals die in de standaardpolicy staan.
Oh vast wel, maar het is niet zo dat alles wat de wet verbiedt, ook op Fok! verboden is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik citeer uit de huisregels van WGR"
[..]
De wet is dus niet meer relevant?
Kijk 'ns naar de datum. Ik ga echt niet alle topics die nu met het gewijzigde beleid misschien opgebleven haddden mogen zijn weer ontsluiten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:41 schreef cora4034 het volgende:
Koophuis + extra ingeschreven persoon
Ging ook over onderhuur/ stufi Wel slotje![]()
De topic titel is wat misleidend, maar mi gaat het over hetzelfde onderwerp.
6 juni? das nog geen drie maanden geleden. Ik vind het vrij inconsequent.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:02 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Kijk 'ns naar de datum. Ik ga echt niet alle topics die nu met het gewijzigde beleid misschien opgebleven haddden mogen zijn weer ontsluiten.
Er is vorige week een ei gelegd in de crew over hoe te moderen bij dit soort topics. Dat leidt ertoe dat het moderatie beleid sindsdien wezenlijk anders is dan ervoor en vandaar ook dat vorige week de WGR huisregels aangepast zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:14 schreef cora4034 het volgende:
[..]
6 juni? das nog geen drie maanden geleden. Ik vind het vrij inconsequent.
Vooral omdat kamernood in Amsterdam meer een kwalitatieve kamernood is ipv kwantatieve kamernood. En onderhuur houd iets in stand, wat er niet zou moeten zijn, namelijk lange wachtijden.
Met dat argument werden anders wel talloze topics gesloten op Fok. Nu is er dus een nieuw beleid verzonnen wat inconsequentie moet gaan indekken?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:26 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Oh vast wel, maar het is niet zo dat alles wat de wet verbiedt, ook op Fok! verboden is.
Zo zou je het ook uit kunnen drukken; de officiële uitleg is dat het binnen het rebelse karakter van Fok! past dat de grenzen van zowel de wet als van wat maatschappelijk toelaatbaar is opgezocht mogen worden. Het gevolg daarvan is dat bij twijfel of een topic binnen de policy valt deze vraag bij de verantwoordelijken (de A's en FA's) neergelegd wordt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Met dat argument werden anders wel talloze topics gesloten op Fok. Nu is er dus een nieuw beleid verzonnen wat inconsequentie moet gaan indekken?
Dat mag ook gewoon, dat past ook wel bij het rebelse karakter van Fok.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:47 schreef cora4034 het volgende:
Hoe zit dat dan met topics over bv muziek en films downloaden bv?
Aha, er is dus nu een nieuwe regel verzonnen zodat men op basis van volstrekte willekeur topics kan gaan sluiten en kan verwijzen naar een bepaald regeltje, zonder verdere uitleg te geven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:45 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Zo zou je het ook uit kunnen drukken; de officiële uitleg is dat het binnen het rebelse karakter van Fok! past dat de grenzen van zowel de wet als van wat maatschappelijk toelaatbaar is opgezocht mogen worden. Het gevolg daarvan is dat bij twijfel of een topic binnen de policy valt deze vraag bij de verantwoordelijken (de A's en FA's) neergelegd wordt.
Het komt ook niet bij de WGR mods vandaan, maar van 'hogerop', het gaat dus ook niet over het specifieke WGR beleid, maar over de Fok!-brede interpretatie van de Fok!-policyquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht van de moderators van WGR, die doorgaans toch bekend staan als consequent en mensen die uit de praktijk dondersgoed weten hoe frustrerend, irritant en normvervagend inconsequentie is.
Waarom is dit van 'hogerop' gekomen? Men wil kennelijk inconsequentie indekken, iets anders kan ik er niet van maken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:54 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Het komt ook niet bij de WGR mods vandaan, maar van 'hogerop', het gaat dus ook niet over het specifieke WGR beleid, maar over de Fok!-brede interpretatie van de Fok!-policy
Die vraag kun je het beste forum@fok.nl stellen; het is ongetwijfeld niet de bedoeling dat ik hier een cut & paste uit de crewfora doequote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Waarom is dit van 'hogerop' gekomen? Men wil kennelijk inconsequentie indekken, iets anders kan ik er niet van maken.
Een vraag aan forum@ok.nl stellen is net zo zinvol als een fles met een briefje in de Noordzee gooien en hopen dat 'n admin van Fok die fles ooit opraapt en een brief met een antwoord terug gaat schrijven.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:54 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Die vraag kun je het beste forum@fok.nl stellen; het is ongetwijfeld niet de bedoeling dat ik hier een cut & paste uit de crewfora doe
Sorry; de argumenten zoals die in de discussie zijn gebruikt kun je hierboven al terugvinden en voor uitleg van die argumenten moet je toch echt bijgenoemd adres zijn, of anders bij nikky@fok.nlquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een vraag aan forum@ok.nl stellen is net zo zinvol als een fles met een briefje in de Noordzee gooien en hopen dat 'n admin van Fok die fles ooit opraapt en een brief met een antwoord terug gaat schrijven.![]()
Ik begrijp best dat een copy & paste niet gewenst is, onder het mom van "lekken", maar met een opmerking als "mail maar naar forum@fok.nl" kan ik helemaal niets.
Nou, ik ben benieuwd naar de uitleg. Deze nieuwe regel raakt namelijk kant noch wal. Als het maar rebels is, dan mag de wet overtreden worden. Dan vervalt hiermee elke grond om topics te sluiten over echte belastingontduiking.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:59 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Sorry; de argumenten zoals die in de discussie zijn gebruikt kun je hierboven al terugvinden en voor uitleg van die argumenten moet je toch echt bijgenoemd adres zijn, of anders bij nikky@fok.nl
Ook voor die topics geldt dat de uitleg van de regels bij de FA's neergelegd wordt en ik ben het met je eens dat binnen dit stramien te verwachten is c.q. zou zijn dat genoemde topics ook een langer leven beschoren zullen zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nou, ik ben benieuwd naar de uitleg. Deze nieuwe regel raakt namelijk kant noch wal. Als het maar rebels is, dan mag de wet overtreden worden. Dan vervalt hiermee elke grond om topics te sluiten over echte belastingontduiking.
De wet mag dus overtreden worden als het de FA's uitkomt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:33 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Ook voor die topics geldt dat de uitleg van de regels bij de FA's neergelegd wordt en ik ben het met je eens dat binnen dit stramien te verwachten is c.q. zou zijn dat genoemde topics ook een langer leven beschoren zullen zijn.
Dat wordt niet gezegd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De wet mag dus overtreden worden als het de FA's uitkomt?
Het maakt op zich niet veel uit wat voor gezegde er aan wordt gegeven, feit is dat de wet kennelijk overtreden mag worden op Fok.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat wordt niet gezegd.
De crew wil niet dat Fok! roomser dan de paus is. Zo moet je dat feitelijk zien.
Soms wel, soms niet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het maakt op zich niet veel uit wat voor gezegde er aan wordt gegeven, feit is dat de wet kennelijk overtreden mag worden op Fok.
Inconsequentie dus?quote:
Zo kun je het noemen, inderdaad.quote:
Ja.quote:
Eh, het is dus niet zo dat de FA's nu hier ineens topics gaan sluiten, het is alleen zo dat ze hebben besloten dat er wat meer ruimte moet zijn.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Inconsequentie is een slechte zaak, het gaat immers leiden tot pure willekeur. Dan kunnen we dit topic ook wel sluiten, topics sluiten gebeurt immers op pure willekeur.
Ik denk dat ik deze maar 'ns quote.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:26 schreef _-rally-_ het volgende:
Oh vast wel, maar het is niet zo dat alles wat de wet verbiedt, ook op Fok! verboden is.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:14 schreef cora4034 het volgende:
[..]
6 juni? das nog geen drie maanden geleden. Ik vind het vrij inconsequent.
Vooral omdat kamernood in Amsterdam meer een kwalitatieve kamernood is ipv kwantatieve kamernood. En onderhuur houd iets in stand, wat er niet zou moeten zijn, namelijk lange wachtijden.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Met dat argument werden anders wel talloze topics gesloten op Fok.
quote:Nu is er dus een nieuw beleid verzonnen wat inconsequentie moet gaan indekken?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De wet mag dus overtreden worden als het de FA's uitkomt?
Of je leest de hele discussie natuurlijk, dan begrijp je waarover het gaat.quote:Op maandag 29 augustus 2005 04:32 schreef Oversight het volgende:
[..]je kan het toch gewoon opnieuw posten in een nieuw topic ?
Ik ben het volledig met je eens, K_man.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze maar 'ns quote.
Verder vraag ik me vooral af hoe geloofwaardig je als crew nog bent op deze manier.
Ik krijg het gevoel dat er hier twee lagen crew zijn, (F)A aan de ene kant, en rally en five_horizons aan de andere kant. Waarbij het beleid in WGR, zoals in het verleden opgezet door oa rally, te serieus gevonden wordt op dit moment door hogerhand. Wel jammer dat het beleid in WGR een eind losser moet van hogerhand, waarbij de goede handhaving door de mods teniet gedaan wordt.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk dat ik deze maar 'ns quote.
Verder vraag ik me vooral af hoe geloofwaardig je als crew nog bent op deze manier.
quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:44 schreef cora4034 het volgende:
[..]
Of je leest de hele discussie natuurlijk, dan begrijp je waarover het gaat.![]()
<warez mogen nog steeds niet.>quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:28 schreef k_man het volgende:
Wie weet er trouwens nog een goede warez site?
quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:18 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel dat er hier twee lagen crew zijn, (F)A aan de ene kant, en rally en five_horizons aan de andere kant. Waarbij het beleid in WGR, zoals in het verleden opgezet door oa rally, te serieus gevonden wordt op dit moment door hogerhand.
De "goede handhaving" is een begrip dat door Fok! bepaald wordt, niet door de mening van een paar gebruikers....quote:Wel jammer dat het beleid in WGR een eind losser moet van hogerhand, waarbij de goede handhaving door de mods teniet gedaan wordt.
quote:Ik zou de crew hier dus niet zomaar over 1 kam scheren
Persoonlijk vindt ik ook dat WGR een serieus subforum moet blijven, waar geen plaats moet zijn voor dingen buiten de wet om. Desnoods wel discussie, maar het mag wat mij betreft zeker geen "vereniging" van fraudeurs worden (zegt de gebruiker die onderaan de ladder staat in zeggenschap)
En dat is nu weer net niet waar....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:38 schreef Oversight het volgende:
. , álles mag en kan besproken worden, en iedereen is heel goed in staat om zelf te bepalen wat hij wél of niet verstandig vind om te delen met de rest van de wereld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |