Dat dus.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:46 schreef veer0318 het volgende:
Als je je inschrijft in de gemeentelijke basisadministratie van Amsterdam (ofwel, je schrijft je in als een inwoner van Amsterdam), is er niets aan de hand. Als onderhuurder mag je zonder problemen inschrijven op het adres waar je woont.
Ik snap je probleem daarom ook niet... Je kan gewoon uitwonendenbeurs aanvragen.
en dat is dus niet helemaal waar. als je illegaal in onderhuur zit mag dat dus nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:46 schreef veer0318 het volgende:
Als je je inschrijft in de gemeentelijke basisadministratie van Amsterdam (ofwel, je schrijft je in als een inwoner van Amsterdam), is er niets aan de hand. Als onderhuurder mag je zonder problemen inschrijven op het adres waar je woont.
Ik snap je probleem daarom ook niet... Je kan gewoon uitwonendenbeurs aanvragen.
Daar moet je dus van te voren aan denken als je illegaal in onderhuur wilt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:51 schreef snellejelle het volgende:
[..]
en dat is dus niet helemaal waar. als je illegaal in onderhuur zit mag dat dus niet![]()
![]()
en verreweg de meeste kamers in amsterdam zijn illegaal in onderhuur oftewel zonder medeweten van bijv. de woningbouwvereniging of eigenaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:52 schreef Christine het volgende:
[..]
Daar moet je dus van te voren aan denken als je illegaal in onderhuur wilt.
duidelijk illegale onderhuur dus, zeer veelvoorkomend in Amsterdam helaas..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:55 schreef chantaldominique het volgende:
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Met de hoofdhuurder is afgesproken; geen inschrijving in de gemeente.
Echt balen, want dan moet ik een bijbaan zoeken waar ik 700 euro per maand mee verdien terwijl ik een voltijd studie ga doen, en lenen bij de ibgroep wil ik niet teveel doen.
Ik kom uit het oosten en huur ruimte in Amsterdam is zo moelijk.
Dan heb je pech, ja. En geen recht op een uitwonende beurs.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:55 schreef chantaldominique het volgende:
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Met de hoofdhuurder is afgesproken; geen inschrijving in de gemeente.
Echt balen, want dan moet ik een bijbaan zoeken waar ik 700 euro per maand mee verdien terwijl ik een voltijd studie ga doen, en lenen bij de ibgroep wil ik niet teveel doen.
Raar hè? Een belangrijke reden is dat er zoveel illegaal wordt onderverhuurd. Je helpt zo zelf mee het probleem in stand te houden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:55 schreef chantaldominique het volgende:
Ja, circa 10% van de sociale huurwoningen in Amsterdam, volgens een onderzoek weer even geleden. Het heeft daarmee een behoorlijke negatieve invloed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:09 schreef VeerMans het volgende:
Komt het zoveel voor dan?
als blijkt dat er al iemand op dat adres woont (en dus staat ingeschreven) waarop jij je wilt inschrijven, heb je zijn of haar toestemming nodig. zonder die toestemming kun je je niet inschrijven en ik denk niet dat je huisbaas die toestemming kan geven. leuk idee dus maar helaas niet uitvoerbaar.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je moet je gewoon inschrijven bij de gemeente, laat die huurbaas maar in zijn sop gaarkoken!! Jij hoeft toch ninet de dupe te zijn van de criminele praktijken van je huurbaas!! Komt nog bij dat je zelf ook illigaal bezig bent door je niet in te schrijven en kan je als je pech hebt later nog een naheffing verwachten voor rioolrecht en gemeentelijk belastingen. Verder ben je vogelvrij en kun je je op geen enkel recht beroepen micht je problemen krijgen daar!
Illigaal een onderverhuurde kamer huren is zeer onverstandig!!!
niet de onderhuurders moeten eruit maar juist de officiële huurders, die zitten dikke winsten te maken over de rug van mensen die een betaalbare woning zoeken!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in dat geval niet doen dus.. Ik vind dat men in Amsterdam razzia's moet houden en alle onderhuurders eruit moet gooien en de verhuurders een flinke boete en een naheffing van de belastingdienst.
ik vind dat ze er altijd uit gegooid moeten worden als ze onderverhurenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ze een naheffing krijgen plus een boete kan de corporatie altijd nog besluiten ze eruit te gooien omdat ze de regels hebben overtreden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |