abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30001004
Ik woon in Amsterdam en huur een appartement helaas is dit dus onderhuur. Nu begin ik volgende week aan mijn studie CMV aan de HVA, maar krijg waarschijnlijk een thuiswonende beurs.
Hoe kan ik toch aantonen dat ik uitwonend ben, dat ik recht heb op een uitwonende beurs.
Ik heb de IBgroep al een mailje gestuurd en kreeg als reactie: "wij gaan de gegevens bij de gemeente controleren"
Bijna alle studenten in Amsterdam zitten in onderhuur, Wat doen de studenten in Amsterdam die in onderhuur zitten en toch een uitwonende beurs nodig hebben? Meer werken om rond te komen, om huurprijzen van 400, 500 euro per maand te kunnen betalen naast een thuiswonende studiefinanciering van 150 euro per maand. Als een student dan bv een bedrag van 900 euro verdient per maand om rond te komen, wat dus ruim 10.000 euro is per jaar...............dan heeft hij of zij geen recht meer op studiefinanciering en een ov.
Hoe doen de fok studenten in Amsterdam dit??????
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:43:50 #2
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_30001296
Wat houdt onderhuur dan precies in. Ik heb sinds kort een kamer in Rotterdam en duurt 6 weken voordat ik ingeschreven ben in gemeente.. Moet ik dan tot dan wachten met aangeven van nieuw adres aangezien IB dat gaat controleren?
pi_30001405
Als je je inschrijft in de gemeentelijke basisadministratie van Amsterdam (ofwel, je schrijft je in als een inwoner van Amsterdam), is er niets aan de hand. Als onderhuurder mag je zonder problemen inschrijven op het adres waar je woont.

Ik snap je probleem daarom ook niet... Je kan gewoon uitwonendenbeurs aanvragen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:47:20 #4
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30001444
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:46 schreef veer0318 het volgende:
Als je je inschrijft in de gemeentelijke basisadministratie van Amsterdam (ofwel, je schrijft je in als een inwoner van Amsterdam), is er niets aan de hand. Als onderhuurder mag je zonder problemen inschrijven op het adres waar je woont.

Ik snap je probleem daarom ook niet... Je kan gewoon uitwonendenbeurs aanvragen.
Dat dus.
pi_30001540
Waarschijnlijk verhuurt de huiseigenaar de kamer illigaal en kan hij zich daarom niet laten opnemen in de basisadministratie?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_30001601
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:46 schreef veer0318 het volgende:

en dat is dus niet helemaal waar. als je illegaal in onderhuur zit mag dat dus niet
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:52:39 #7
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30001639
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:51 schreef snellejelle het volgende:

[..]

en dat is dus niet helemaal waar. als je illegaal in onderhuur zit mag dat dus niet
Daar moet je dus van te voren aan denken als je illegaal in onderhuur wilt.
pi_30001731
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:52 schreef Christine het volgende:

[..]

Daar moet je dus van te voren aan denken als je illegaal in onderhuur wilt.
en verreweg de meeste kamers in amsterdam zijn illegaal in onderhuur oftewel zonder medeweten van bijv. de woningbouwvereniging of eigenaar.
pi_30001736
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Met de hoofdhuurder is afgesproken; geen inschrijving in de gemeente.
Echt balen, want dan moet ik een bijbaan zoeken waar ik 700 euro per maand mee verdien terwijl ik een voltijd studie ga doen, en lenen bij de ibgroep wil ik niet teveel doen.
Ik kom uit het oosten en huur ruimte in Amsterdam is zo moelijk.
pi_30001786
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 16:55 schreef chantaldominique het volgende:
Echt balen, want dan moet ik een bijbaan zoeken waar ik 700 euro per maand mee verdien terwijl ik een voltijd studie ga doen, en lenen bij de ibgroep wil ik niet teveel doen.
duidelijk illegale onderhuur dus, zeer veelvoorkomend in Amsterdam helaas..
pi_30001889
Het moet in het huurcontract van jou verhuurder met zijn verhuurder staan dan kan hij een officieel contract voor jou maken.
En dan moet jou verhuurder jou een huurcontract geven voor de onderverhuurde kamer, dan kan je je inschrijven bij de gemeente.
pi_30001973
Ja, maar hé, ik ben netjes, ga niet uit van illegale praktijken

Erg vervelend, maarja. Heb je geen familie buiten je dorp wonen? Want dan kan je je inschrijven als inwonend bij die familie. Zij betalen dan wel iets meer aan belastingen (milieubelasting voornamelijk)... Je krijgt dan wél je uitwonendenbeurs.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:01:53 #13
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30002006
quote:
Dan heb je pech, ja. En geen recht op een uitwonende beurs.
Misschien kan je jezelf wel in het GBA inschrijven bij je oma/tante/vriendin/vriend ofzo, als je toch illegaal bezig bent
pi_30005684
quote:
Raar hè? Een belangrijke reden is dat er zoveel illegaal wordt onderverhuurd. Je helpt zo zelf mee het probleem in stand te houden.
pi_30007535
Komt het zoveel voor dan?

Ik verhuur zelf ook onder, maar dan legaal
pi_30007669
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:09 schreef VeerMans het volgende:
Komt het zoveel voor dan?
Ja, circa 10% van de sociale huurwoningen in Amsterdam, volgens een onderzoek weer even geleden. Het heeft daarmee een behoorlijke negatieve invloed.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:41:29 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30010459
Je moet je gewoon inschrijven bij de gemeente, laat die huurbaas maar in zijn sop gaarkoken!! Jij hoeft toch ninet de dupe te zijn van de criminele praktijken van je huurbaas!! Komt nog bij dat je zelf ook illigaal bezig bent door je niet in te schrijven en kan je als je pech hebt later nog een naheffing verwachten voor rioolrecht en gemeentelijk belastingen. Verder ben je vogelvrij en kun je je op geen enkel recht beroepen micht je problemen krijgen daar!

Illigaal een onderverhuurde kamer huren is zeer onverstandig!!!

[ Bericht 31% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-08-2005 21:47:10 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30023968
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je moet je gewoon inschrijven bij de gemeente, laat die huurbaas maar in zijn sop gaarkoken!! Jij hoeft toch ninet de dupe te zijn van de criminele praktijken van je huurbaas!! Komt nog bij dat je zelf ook illigaal bezig bent door je niet in te schrijven en kan je als je pech hebt later nog een naheffing verwachten voor rioolrecht en gemeentelijk belastingen. Verder ben je vogelvrij en kun je je op geen enkel recht beroepen micht je problemen krijgen daar!

Illigaal een onderverhuurde kamer huren is zeer onverstandig!!!
als blijkt dat er al iemand op dat adres woont (en dus staat ingeschreven) waarop jij je wilt inschrijven, heb je zijn of haar toestemming nodig. zonder die toestemming kun je je niet inschrijven en ik denk niet dat je huisbaas die toestemming kan geven. leuk idee dus maar helaas niet uitvoerbaar.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:05:09 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30024475
in dat geval niet doen dus.. Ik vind dat men in Amsterdam razzia's moet houden en alle onderhuurders eruit moet gooien en de verhuurders een flinke boete en een naheffing van de belastingdienst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30024550
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in dat geval niet doen dus.. Ik vind dat men in Amsterdam razzia's moet houden en alle onderhuurders eruit moet gooien en de verhuurders een flinke boete en een naheffing van de belastingdienst.
niet de onderhuurders moeten eruit maar juist de officiële huurders, die zitten dikke winsten te maken over de rug van mensen die een betaalbare woning zoeken!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:14:46 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30024696
als ze een naheffing krijgen plus een boete kan de corporatie altijd nog besluiten ze eruit te gooien omdat ze de regels hebben overtreden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30024779
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als ze een naheffing krijgen plus een boete kan de corporatie altijd nog besluiten ze eruit te gooien omdat ze de regels hebben overtreden.
ik vind dat ze er altijd uit gegooid moeten worden als ze onderverhuren er zijn genoeg mensen die zelf nooit in hun, door de woningbouw toegewezen, appartement hebben gewoond.....
pi_30026507
Keetwoningen Wenckebachweg & Stavangerweg A'dam

Over keetwoningen waar je met relatief korte woonduur terecht kunt.
Via http://www.studentenwoningweb.nl/
En Duwo, de andere studentehuisvester hanteert voorrangregels als je van ver moet komen.
Zie http://www.duwo.nl

Kun je gewoon huursubsidie aanvragen
Kun je je gewoon inschrijven
Krijg je gewoon uitwonende beurs
En zorg je er tevens voor dat je niet meewerkt om het a-sociale , illegale, wettelijk niet toelaatbare onderverhuursysteem in Amsterdam in stand te houden, waardoor de wachttijden zo oplopen.
Hoef je geen bijbaantje te nemen en heb je meer tijd voor je studie of om te zuipen, afhankelijk van je voorkeur.

Kamernood is een kwestie van kwalitatieve woningnood in Amsterdam. Men wil niet in een grote flat buiten de stad wonen,waar men makkelijk terecht komt, met inmiddels korte wachttijden. In plaats daarvan loopt men te piepen als men niet binnen 1 jaar een bvk natuurlijk zelfstandige kamer in het centrum Amsterdam kan krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door cora4034 op 27-08-2005 14:21:38 ]
Dat is eens wat anders...
pi_30092995
Het inschrijven is dus echt niet mogelijk, ik heb het net even gevraagd. Moet dan maar een andere oplossing zoeken om toch een uitwonende beurs te krijgen om mijn huur van 500 euro te betalen.
pi_30093133
Een huur van 500 euro?

Ik zou tegen je huisbaas zeggen dat 'ie de tering kan krijgen, een andere kamer zoeken en 'm aangeven bij de FIOD!

Vieze uitzuigers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')